Σελίδες

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2022

«Χάριτι δὲ Θεοῦ εἰμι ὅ εἰμι», Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 «Χάριτι δὲ Θεοῦ εἰμι ὅ εἰμι», (Α΄ Κορ. 15, 10-19), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 2-1-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: Κένυας Μακάριος: «Εἶναι μία σατανική δικτατορία»

 

Ἐκπομπή μέ τόν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη πού μεταδίδεται ἀπό τά κανάλια Altas TV καί Ἀχελῶος TV (Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021)
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2021/12/blog-post_26.html

Κυριακή πρό τῶν Φώτων. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τό κήρυγμα μετανοίας ἀπό τόν Ἅγιο Ἰωάννη τόν Βαπτιστή


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ[:Ματθ.3,1-12]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ

«᾽Εν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾽Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾽Ιουδαίας καὶ λέγων, Μετανοεῖτε, ἤγγικεν γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν (:εκείνες τις ημέρες που ο Ιησούς ζούσε αφανής στη Ναζαρέτ, βγήκε ο Ιωάννης ο Βαπτιστής στη δημόσια δράση του και κήρυσσε στην έρημο της Ιουδαίας [που εκτείνεται στα βόρεια της Νεκράς Θάλασσας και δυτικά του Ιορδάνη ποταμού],και έλεγε: “Μετανοείτε, αλλάξτε αποφασιστικά σκέψεις και φρονήματα και ζωή, διότι πλησιάζει ο καιρός που ο Μεσσίας θα εγκαθιδρύσει και στη γη τη βασιλεία των ουρανών με τη νέα ουράνια ζωή που θα μας φέρει)»[Ματθ.3,1-2].

«᾽Εν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις»: Ποιες ημέρες εννοεί ο Ευαγγελιστής Ματθαίος; Διότι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής δεν εμφανίζεται τότε, όταν δηλαδή ο Ιησούς ήταν παιδί, αλλά ύστερα από τριάντα έτη, όπως μαρτυρεί και ο Λουκάς[Λουκ. 3,1-3: «Ἐν ἔτει δὲ πεντεκαιδεκάτῳ τῆς ἡγεμονίας Τιβερίου Καίσαρος, ἡγεμονεύοντος Ποντίου Πιλάτου τῆς Ἰουδαίας, καὶ τετραρχοῦντος τῆς Γαλιλαίας Ἡρῴδου, Φιλίππου δὲ τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ τετραρχοῦντος τῆς Ἰτουραίας καὶ Τραχωνίτιδος χώρας, καὶ Λυσανίου τῆς Ἀβιληνῆς τετραρχοῦντος, ἐπ᾿ ἀρχιερέως Ἄννα καὶ Καϊάφα, ἐγένετο ῥῆμα Θεοῦ ἐπὶ Ἰωάννην τὸν Ζαχαρίου υἱὸν ἐν τῇ ἐρήμῳ, καὶ ἦλθεν εἰς πᾶσαν τὴν περίχωρον τοῦ Ἰορδάνου κηρύσσων βάπτισμα μετανοίας εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν(:το δέκατο πέμπτο έτος της αυτοκρατορίας του Τιβερίου Καίσαρος, όταν ηγεμόνας της Ιουδαίας ήταν ο Πόντιος Πιλάτος, και τετράρχης της Γαλιλαίας ο Ηρώδης Αντίπας, ο δε Φίλιππος, ο αδελφός του, τετράρχης της Ιτουραίας και της Τραχωνίτιδας χώρας και ο Λυσανίας, τετράρχης της Αβιληνής, τις ημέρες που αρχιερείς στα Ιεροσόλυμα ήταν ο Άννας και ο Καϊάφας, ήλθε εντολή από τον Θεό στον Ιωάννη, τον υιό του Ζαχαρία που έμενε στην έρημο. Έτσι, μετά από τη θεία αυτή κλήση, πήγε ο Ιωάννης σε όλα τα περίχωρα του Ιορδάνη, και με το κήρυγμά του προέτρεπε τους ανθρώπους να μετανοήσουν και να δεχθούν βάπτισμα μετανοίας, για να λάβουν αργότερα την άφεση των αμαρτιών τους, την οποία θα τους εξασφάλιζε ο Μεσσίας που θα ερχόταν μετά από λίγο)».

Γιατί, λοιπόν, λέγει «κατά τις ημέρες εκείνες»; Είναι γενική συνήθεια στην Αγία Γραφή να χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο της εκφράσεως, όχι μόνο όταν διηγείται αυτά που συμβαίνουν στο συγκεκριμένο χρόνο, αλλά και όταν αναφέρεται σε γεγονότα που θα συμβούν πολλά χρόνια αργότερα.

Κυριακή πρό τῶν Φώτων. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ[:Β΄Τιμ.4,5-8]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον(: εσύ όμως πρόσεχε άγρυπνα όλα όσα σου παρουσιάζει το ποιμαντικό σου έργο. Κοπίασε)»[Β΄Τιμ.4,5].Βλέπεις ότι γι' αυτό τα προλέγει αυτά; Γιατί και ο Χριστός έλεγε προς το τέλος ότι «ἐγερθήσονται γὰρ ψευδόχριστοι καὶ ψευδοπροφῆται καὶ δώσουσι σημεῖα μεγάλα καὶ τέρατα, ὥστε πλανῆσαι, εἰ δυνατόν, καὶ τοὺς ἐκλεκτούς(:διότι θα εμφανιστούν ψευδομεσσίες και ψευδοπροφήτες και θα δείξουν σημάδια μεγάλα και έργα καταπληκτικά, ώστε να παραπλανήσουν, εάν είναι δυνατόν, ακόμη και αυτούς τους εκλεκτούς)»[Ματθ.24,24]· έτσι και αυτός όταν επρόκειτο να φύγει για την άλλη ζωή έλεγε αυτά· «Σύ δέ νῆφε ἐν πᾶσι (:εσύ όμως πρόσεχε άγρυπνα όλα όσα σου παρουσιάζει το ποιμαντικό σου έργο)»[Β΄Τιμ.4,5]. «Κακοπάθησον (:Κακοπάθησε)»· δηλαδή «κοπίασε, πρόλαβε προτού έλθει εκείνη η καταστροφή, κατάστησε τα πρόβατα σε ασφάλεια ώσπου να έρθουν οι λύκοι, κακοπάθησε παντού».

«ἔργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ, τήν διακονίαν σου πληροφόρησον (:κάνε έργο ευαγγελιστού, ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διακονία που σου ανατέθηκε στην Εκκλησία)»[Β’ Τιμ.4,5]. Άρα αυτό είναι έργο του ευαγγελιστού, το να κακοπαθαίνει και από μόνος του και από τους έξω. «Ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διακονία που σου ανατέθηκε στην Εκκλησία»· δηλαδή αποτελείωσέ την. Να και άλλη ανάγκη κακοπαθήσεως. «ἐγὼ γὰρ ἤδη σπένδομαι, καὶ ὁ καιρὸς τῆς ἐμῆς ἀναλύσεως ἐφέστηκε(:να αγρυπνείς και να κοπιάζεις διότι εγώ τώρα χύνω το αίμα μου ως σπονδή και θυσία στον Θεό· και ο καιρός της αναχωρήσεώς μου από τον κόσμο αυτόν είναι πολύ κοντά)»[Β΄Τιμ.4,6]. Δεν είπε: «της θυσίας μου», αλλά αυτό που είναι κάτι παραπάνω· γιατί η θυσία δεν αναφέρεται όλη στον Θεό, ενώ η σπονδή ολόκληρη.

«Τὸν ἀγῶνα τὸν καλὸν ἠγώνισμαι, τόν δρόμον τετέλεκα, τήν πίστιν τετήρηκα(: έχω αγωνιστεί τον καλό αγώνα για τη διάδοση του Ευαγγελίου. Έχω φτάσει στο τέλος του δρόμου της αρετής και της εκπληρώσεως της αποστολής μου. Έχω διαφυλάξει την πίστη)»[Β΄Τιμ.4,7]. Πολλές φορές εγώ παίρνοντας τον απόστολο στα χέρια και εξετάζοντας αυτό το χωρίου, βρέθηκα σε απορία, για ποιο λόγο δηλαδή καυχιέται τόσο πολύ ο Παύλος, λέγοντας: «έχω αγωνιστεί τον καλό αγώνα για τη διάδοση του Ευαγγελίου». Τώρα όμως νομίζω με τη χάρη του Θεού ότι βρήκα τον λόγο.

Περί τῶν βαθμῶν τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ


Περί των βαθμών της αγάπης του Θεού.

Θέλω να είπω ολίγους λόγους, όσον φωτίση εμέ η χάρις του Θεού, περί των βαθμών της αγάπης του Θεού.

Όταν ο άνθρωπος φοβήται να λυπήση τον Θεόν δια τινος αμαρτήματος, τούτο είναι ο πρώτος βαθμός. Εκείνος, όστις έχει τον νουν καθαρόν από των λογισμών, έφθασε τον δεύτερον βαθμόν αγάπης, μείζονος της πρώτης. Ο τρίτος, έτι ανώτερος, είναι, όταν έχη τις την χάριν αισθητώς εν τη ψυχή. Όστις δε έχει την χάριν του Αγίου Πνεύματος και εν τη ψυχή και εν τω σώματι, έχει την τελείαν αγάπην. Και εάν τις φυλάξη την χάριν αυτήν, εκείνου τα λείψανα θα αγιασθούν, όπως των αγίων μαρτύρων ή των προφητών ή των οσίων και των άλλων μεγάλων αγίων.

Όστις διαμένει εν τω μέτρω τούτω, ούτος δεν δελεάζεται εκ της αγάπης της νεάνιδος, εκ της οποίας θέλγεται όλος ο κόσμος, επειδή η γλυκύτης της θείας αγάπης αρπάζει τον νουν από παντός γηΐνου. Η χάρις του Αγίου Πνεύματος έλκει την ψυχήν, ίνα αγαπά τον Κύριον δι’ όλου του είναι του ανθρώπου, και εν τούτω τω πληρώματι της θείας αγάπης η ψυχή γίνεται εκτός κόσμου, καίτοι ζη επί της γης.

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς πρό τῶν Φώτων. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ

Κατά Ματθαίον, κεφάλαιο Γ΄, εδάφια 1-12

1 Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾿Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾿Ιουδαίας 2 καὶ λέγων· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν.3 οὗτος γάρ ἐστιν ὁ ρηθεὶς ὑπὸ ῾Ησαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ.4 Αὐτὸς δὲ ὁ ᾿Ιωάννης εἶχε τὸ ἔνδυμα αὐτοῦ ἀπὸ τριχῶν καμήλου καὶ ζώνην δερματίνην περὶ τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ, ἡ δὲ τροφὴ αὐτοῦ ἦν ἀκρίδες καὶ μέλι ἄγριον. 5 Τότε ἐξεπορεύετο πρὸς αὐτὸν ῾Ιεροσόλυμα καὶ πᾶσα ἡ ᾿Ιουδαία καὶ πᾶσα ἡ περίχωρος τοῦ ᾿Ιορδάνου, 6 καὶ ἐβαπτίζοντο ἐν τῷ ᾿Ιορδάνῃ ὑπ᾿ αὐτοῦ ἐξομολογούμενοι τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν.

7 ἰδὼν δὲ πολλοὺς τῶν Φαρισαίων καὶ Σαδδουκαίων ἐρχομένους ἐπὶ τὸ βάπτισμα αὐτοῦ εἶπεν αὐτοῖς· γεννήματα ἐχιδνῶν, τίς ὑπέδειξεν ὑμῖν φυγεῖν ἀπὸ τῆς μελλούσης ὀργῆς; 8 ποιήσατε οὖν καρπὸν ἄξιον τῆς μετανοίας, 9 καὶ μὴ δόξητε λέγειν ἐν ἑαυτοῖς, πατέρα ἔχομεν τὸν ᾿Αβραάμ· λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι δύναται ὁ Θεὸς ἐκ τῶν λίθων τούτων ἐγεῖραι τέκνα τῷ ᾿Αβραάμ. 10 ἤδη δὲ καὶ ἡ ἀξίνη πρὸς τὴν ρίζαν τῶν δένδρων κεῖται· πᾶν οὖν δένδρον μὴ ποιοῦν καρπὸν καλὸν ἐκκόπτεται καὶ εἰς πῦρ βάλλεται. 11 ἐγὼ μὲν βαπτίζω ὑμᾶς ἐν ὕδατι εἰς μετάνοιαν· ὁ δὲ ὀπίσω μου ἐρχόμενος ἰσχυρότερός μου ἐστίν, οὗ οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς τὰ ὑποδήματα βαστάσαι· αὐτὸς ὑμᾶς βαπτίσει ἐν Πνεύματι ῾Αγίῳ καὶ πυρί. 12 οὗ τὸ πτύον ἐν τῇ χειρὶ αὐτοῦ καὶ διακαθαριεῖ τὴν ἅλωνα αὐτοῦ, καὶ συνάξει τὸν σῖτον αὐτοῦ εἰς τὴν ἀποθήκην, τὸ δὲ ἄχυρον κατακαύσει πυρὶ ἀσβέστῳ.

Ερμηνευτική απόδοση Παν. Τρεμπέλα

1Εκείνες τις ημέρες που ο Ιησούς ιδιώτευε στη Ναζαρέτ, βγήκε ο Ιωάννης ο βαπτιστής στη δημόσια δράση του. Και κήρυττε στην έρημο της Ιουδαίας που εκτείνεται βόρεια από τη Νεκρά Θάλασσα και δυτικά από τον Ιορδάνη ποταμό 2και έλεγε:

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς πρό τῶν Φώτων. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ

B΄προς Τιμόθεον, κεφάλαιο Δ΄, εδάφια 5-8

5 Σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον, ἔργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ, τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον. 6 ἐγὼ γὰρ ἤδη σπένδομαι, καὶ ὁ καιρὸς τῆς ἐμῆς ἀναλύσεως ἐφέστηκε. 7 τὸν ἀγῶνα τὸν καλὸν ἠγώνισμαι, τὸν δρόμον τετέλεκα, τὴν πίστιν τετήρηκα· 8 λοιπὸν ἀπόκειταί μοι ὁ τῆς δικαιοσύνης στέφανος, ὃν ἀποδώσει μοι ὁ Κύριος ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, ὁ δίκαιος κριτής, οὐ μόνον δὲ ἐμοί, ἀλλὰ καὶ πᾶσι τοῖς ἠγαπηκόσι τὴν ἐπιφάνειαν αὐτοῦ.

Ερμηνευτική απόδοση Παν. Τρεμπέλα

5 Εσύ όμως πρόσεχε άγρυπνα όλα όσα σου παρουσιάζει το ποιμαντικό σου έργο. Κοπίασε, κάνε έργο ευαγγελιστού, ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διακονία που σου ανατέθηκε στην Εκκλησία.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ἤ παίρνει θέση καί ἀποπέμπει τόν βλάσφημο Μόσιαλο ἤ εἶναι συμμέτοχος στήν ἐλεεινή βλασφημία!

Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Ξεκάθαρα πράγματα: Ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης πού ὡς τώρα σιωπᾶ, ὀφείλει νά ἀπομακρύνει τόν Ἠλία Μόσιαλο ἀπό τά καθήκοντα τοῦ. Εἰδάλλως ἀποδέχεται καί αὐτός τή χυδαία βλασφημία τῆς Παναγίας!
Μπορεῖ ὅποιοι πιστεύουν πώς ἔχουμε ἕνα καλά δομημένο, ἀξιοκρατικό καί σοβαρό σύστημα «εἰδικῶν» στό τιμόνι τοῦ ἀγῶνα κατά τῆς πανδημίας, νά ἔπεσαν ἀπό τά παχουλά σύννεφα τούς καί νά ἐξεπλάγησαν μέ τή διεστραμμένη βλασφημία πού... ἀνάρτησε ὁ Ἠλίας Μόσιαλος.
Ἄλλα ὅσοι πιστοί ἔχουν παρακολουθήσει τήν πορεία τοῦ συγκεκριμένου καθηγητῆ ἔστω τά τελευταῖα δύο χρόνια, σέ καμία περίπτωση δέν πιάστηκαν στόν ὕπνο. Ἀηδίασαν, ναί. Ἀγανάκτησαν, ναί. Θίχτηκαν, ναί. Ἄλλα ἔχουν γνώση πάνω στίς θέσεις τοῦ Ἠλία Μόσιαλου.

Ὁ Μόσιαλος παραμένει... Μόσιαλος

Ἦταν ὁ ἴδιος «εἰδικός» πού ἔλεγε στόν κόσμο νά ἀποφεύγει τή Θεία Κοινωνία καί πώς θά πρέπει οἱ πιστοί νά κοινωνοῦν «μέ διαφορετικό καί ἀσφαλῆ τρόπο», ἐνῶ ὑποβίβαζε τό Μυστήριο λέγοντας πώς εἶναι ἁπλά μιά «διαδικασία ἀνανέωσης τῆς πίστης». Ἦταν ὁ ἴδιος «εἰδικός» πού συχνά - πυκνά ἀνακατευόταν ἐκεῖ πού δέν τόν ἔσπερναν, χώνοντας τήν μύτη του σέ θέματα ἐκκλησιαστικῆς τάξης, πρωτοστάτης στή χριστιανοφοβική προπαγάνδα πού ἐξαπολύθηκε (κυρίως) τό 2020.

Ἄρα ὁ Μόσιαλος, μέ τήν ἐμετική ἀνάρτηση πού ἔκανε, ἀπέδειξε πώς παραμένει... Μόσιαλος. Αὐτός ἦταν καί αὐτός συνεχίζει νά εἶναι. «Ἄξιος» ἐκπρόσωπος μιᾶς ἄθεης καί ἀντίχριστης νέο - σοβιετίας, πού στηρίζει ὡς τέλους τό ρατσιστικό παραλήρημα τοῦ. Δῆθεν εὐρωπαϊστής, πού εἰσάγει τό ἔρεβος τοῦ νέο - σκοταδισμοῦ, λειτουργῶντας ὡς «μπαλαντέρ» προσπαθειῶν γιά ἀποχριστιανισμό τῆς χώρας

Τί δῶρα μποροῦμε νὰ προσφέρουμε στὸν Χριστό, ἀντίστοιχα μὲ τὰ δῶρα τῶν Μάγων

Νεοελληνικὴ ἀπόδοση - Ἐπιμέλεια: Σάββας Ἠλιάδης, Δάσκαλος Κιλκίς

Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου: ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ –ΜΕΛΕΤΗ ΚΒ΄ (γ)

Στὸν ἀπόηχο τῶν μεγάλων ἑορτῶν τοῦ δωδεκαημέρου - ἐχθὲς ἀποδόθηκε ἡ ἑορτὴ τῶν Θεοφανείων – καὶ ἀποχαιρετώντας τες μὲ πνευματικὴ χαρὰ ἀλλὰ καὶ νοσταλγία, ἀξίζει νὰ μείνουμε γιὰ λίγο ἀκόμη στὰ γεγονότα καὶ στὰ πρόσωπα ἀλλὰ καὶ στὰ ὠφέλιμα διδάγματα, τὰ ὁποῖα «ἐξορύσσει» καὶ μᾶς προσφέρει ἡ γραφίδα τοῦ ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου:
1. «… Ἂν ἐσὺ ἀδελφέ, ποὺ διαβάζεις αὐτὰ ποὺ γράφω, εἶσαι φτωχός, πρόσφερε στὸν νεογέννητο βασιλιὰ Ἰησοῦ,
α). σὰν χρυσάφι τὸ ἐπιθυμητικὸ μέρος τῆς ψυχῆς σου, δηλαδή, πρόσφερέ του μία καρδιὰ καὶ θέληση, ποὺ θὰ εἶναι καθαρὴ σὰν... χρυσάφι, καθαρὴ ἀπὸ κάθε κακὴ ἐπιθυμία καὶ ὄρεξη, ὅλη νὰ ποθεῖ τὰ οὐράνια, ὅλη νὰ κλίνει πρὸς τὰ πνευματικὰ πράγματα, ὅλη νὰ καίγεται μόνο ἀπὸ τὴν ἀγάπη τοῦ Ἰησοῦ καὶ ὄχι ἀπὸ κανένα ἄλλο γήινο πράγμα. Καὶ ἁπλῶς καὶ μὲ λίγα λόγια, νὰ μπορεῖς καὶ σὺ μὲ ὅλη σου τὴν καρδιά, μὲ ὅλα τὰ θελήματά της καὶ τὶς ἐπιθυμίες της, νὰ λὲς ἐκεῖνο ποὺ εἶπε ὁ Δαβὶδ «Κύριε, ἐναντίον σου πάσα ἡ ἐπιθυμία μου». (Ψαλμ. 37, 10). Διότι, γι` αὐτὸν τὸν λόγο πρόσταξε καὶ ὁ Θεὸς στὸ Λευιτικὸ νὰ προσφέρονται σ` αὐτὸν, ὄχι μόνο τὸ ξύγκι τῶν νεφρῶν ἀλλὰ καὶ τὰ δύο νεφρὰ μαζὶ «καὶ τοὺς δύο νεφροὺς καὶ τὸ στέαρ τὸ επ' αὐτῶν, τὸ ἐπὶ τῶν μηρίων, καὶ τὸν λοβὸν τὸν ἐπὶ τοῦ ἥπατος σὺν τοῖς νεφροῖς περιελεῖ». (Λευ. 3, 4), τὸ ὁποῖο, καθὼς ἑρμηνεύει ὁ μέγας Βασίλειος στὸν λόγο του Περὶ Παρθενίας, δείχνει ὅτι πρέπει νὰ προσφέρουμε στὸν Θεὸ ὡς δῶρο, ὄχι μόνο κάθε λογῆς ἐπιθυμία σαρκική, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ αὐτὰ τὰ ὄργανα καὶ μέλη ἀπὸ τὰ ὁποία προέρχεται αὐτὴ ἡ ἐπιθυμία καὶ ἡ παραγωγὴ τοῦ σπέρματος, ἀπὸ τὸ τί εἴδους εἶναι οἱ νεφροί. Ὅσο γιὰ τὰ νεφρά, ὄχι μόνο τὸ λίπος τους παραδίδουν στὴ φωτιὰ ἀλλὰ καὶ αὐτὰ τὰ ἴδια, καθὼς λέγοντας καὶ χωρὶς νεφρά, ἐννοεῖ πὼς μποροῦν νὰ ζήσουν χωρὶς γάμους. Γι` αὐτὸ καὶ ὁ Δαβίδ, προσφέροντας στὸν Θεό, ὄχι μόνο κάθε ἐπιθυμία του ἀλλὰ καὶ αὐτὰ τὰ νεφρὰ, τὰ πρῶτα ὄργανα τῆς ἐπιθυμίας, ἔλεγε, «ὅτι σὺ ἐκτήσω τοὺς νεφρούς μου, Κύριε». (Ψαλμ. 138, 13).

Ἡ μή ἀπομάκρυνση Μόσιαλου ὑποδηλώνει υἱοθέτηση τῶν ἀντιχριστιανικῶν του ὕβρεων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων (ΠΕΘ)

Ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, ἀπευθύνοντας τίς πιό ἐγκάρδιες εὐχές της πρός ὅλους τούς Ὀρθόδοξους Χριστιανούς, ἀνά τήν Ἑλλάδα καί τήν Οἰκουμένη, γιά ἕνα εὐλογημένο Δωδεκαήμερο, βρίσκεται στήν ἀνάγκη νά ἀντιμετωπίσει την συχνά ἐπαναλαμβανόμενη ἀσεβῆ ἐπιθετικότητα καί τόν ρατσισμό, πού πολύ συχνά, τόν τελευταῖο καιρό, ἐκφράζει ὁ καθηγητής τῆς Πολιτικῆς καί Διοίκησης τῆς Ὑγείας κ. Μόσιαλος, ἐναντίον τῶν θεμελιακῶν Συμβόλων τῆς χριστιανικῆς πίστεως, μέ τό... πρόσχημα τῆς προστασίας ἀπό τή διάδοση τοῦ Κορωναϊοῦ.

Τόν προηγούμενο χρόνο, ὁ κ. Μόσιαλος πολεμοῦσε ἐναντίον τῆς συμμετοχῆς τῶν πιστῶν στό Ἱερό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, ὑποστηρίζοντας, μέ ὀρθολογικά ἐπιχειρήματα, ὅτι ἡ Θεία Κοινωνία μολύνει τούς μετέχοντας πιστούς καί ὅτι θά «ἔπρεπε νά ἔχει σταματήσει καί νά ἀλλάξει ὁ τρόπος μετάδοσής της». Τίς φετινές ἅγιες ἡμέρες τῶν Χριστουγέννων ὁ κ. Μόσιαλος συνεχίζει ἀκάθεκτος νά ἀποκαλύπτει τήν ἀντιχριστιανική του ἐμπάθεια, μέ μιά καρικατούρα πού δῆθεν ἀναπαριστᾶ τή φυγή τῆς Παναγίας καί τοῦ Ἰωσήφ στήν Αἴγυπτο, μέ τά ἀναγραφόμενα μηνύματα νά ἐκφράζουν ὄχι μόνον τήν πλήρη θεολογική του ἄγνοια, ἀλλά καί τήν ἐμφανῆ πρόθεσή του νά ἀμφισβητήσει καί νά καθυβρίσει τήν ἀειπάρθενη σύλληψη καί γέννηση τοῦ Θεανθρώπου ἀπό τήν Παρθένο Μαρία.

Ἀπό τό Δημοτικό Σχολεῖο, οἱ βαπτισθέντες ὀρθόδοξοι μαθητές γνωρίζουν ὅτι τό Σύμβολο τῆς Ὀρθόδοξης Πίστεως περιλαμβάνει, ἐκτός τῶν ἄλλων, τή μεγάλη ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας, γιά τήν Θεία Ἐνανθρώπηση καί τήν διά τῆς πίστεως ἀποδοχή τῆς: «Τὸν δι' ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα». Αὐτό τό σημεῖο χρησιμοποιεῖ ὁ ὀρθολογιστής κ. Μόσιαλος, τονίζοντας, εἰρωνικά, ὅτι οἱ Χριστιανοί τό καταπίνουν ἀμάσητο. Αὐτός, βέβαια, μέ τό δημοσιευμένο του σκίτσο, δείχνει ὅτι δέν τά καταπίνει αὐτά, ἀλλά, ὡς «προοδευτικός» καί ὀρθολογιστής πού εἶναι, τά ἀπορρίπτει καί τά ἀπεχθάνεται ὡς ἀνορθολογικά ζητήματα. Ὡστόσο, ὅπως πολύ εὔστοχα τοῦ διαμηνύει ἡ Ἱερά Σύνοδος, ὁ προοδευτικός ἄνθρωπος σέβεται τίς πίστεις καί τίς διαφορετικότητες τῶν ἄλλων καί δέν τίς χλευάζει, ἀκόμη καί ἄν δέν συμφωνεῖ μέ αὐτές, σημειώνοντας ὅτι δέν μπορεῖ νά καλύπτεται πίσω ἀπό τήν ἰδιωτικότητα, «ἰδιαίτερα ὅταν κατέχει θέσεις κρατικῆς εὐθύνης καί ἐκφράζεται δημοσίως».

Τά ἔργα τῆς ἐλεημοσύνης...


Τα έργα της ελεημοσύνης...

"Τα 7 έργα της (υλικής) ελεημοσύνης είναι τα εξής:
α) να θρέψεις κάποιον που πεινάει,
β) να ποτίσεις κάποιον που διψάει,
γ) να ελευθερώσεις κάποιον αιχμάλωτο,
δ) να ντύσεις κάποιον γυμνό,
ε) να υποδεχτείς κάποιον ξένο,
στ) να επισκεφτείς κάποιον ασθενή και
ζ) να ενταφιάσεις κάποιον νεκρό.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ 2-1-2022

https://youtu.be/2eWuF-qk5b8
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ 2-1-2022

Θά πεθάνουν οἱ ἄλλοι ''θεοί'', γιά νά γεννηθεῖ Αὐτός.

Αν μέσα στην ψυχή του ανθρώπου, υπάρχει ο ''θεός'' της μόδας, ο ''θεός'' της σαρκός, ο ''θεός'' του κόσμου, ο ''θεός του εγώ'', ο Χριστός ο Ναζωραίος, δεν γεννιέται στην ψυχή αυτή. Θα πεθάνουν οι άλλοι ''θεοί'', για να γεννηθεί Αυτός. Και για να πεθάνουν, εξάρταται από σένα και όχι από το Θεό.

Δημήτριος Παναγόπουλος


https://proskynitis.blogspot.com/2021/12/blog-post_80.html

2 Ἰανουαρίου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ. Σιλβέστρου Πάπα Ρώμης, Θεαγένους Ἱερομάρτυρος, Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ ὁσίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς πρό τῶν Φώτων (Β΄ Τιμ. δ΄ 5-8).

Β Τιμ. 4,5           σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον, ἔργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ, τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον.

Β Τιμ. 4,5                  Συ όμως πρόσεχε άγρυπνος εις όλα όσα διδάσκει ο Θεός και επιβάλλει το καθήκόν σου. Κοπίασε και ταλαιπωρήσουν εις την διακονίαν σου, κάμε έργον κήρυκος του Ευαγγελίου, εκπλήρωσε εις τέλειον βαθμόν την υπηρεσίαν, που ανέλαβες εν τη Εκκλησί.