Σελίδες

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Ποιός εἶναι ὁ πιστός, Φιλοκαλία τόμος Α', 20-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

  Ποιος είναι ο πιστός, Τά 200 κεφάλαια περί τοῦ πνευματικοῦ νόμου, Φιλοκαλία τόμος Α', 20-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Συμμετοχή καί συνενοχή ἡ παρουσία μας σέ καρναβαλικές ἐκδηλώσεις, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Συμμετοχή και συνενοχή η παρουσία μας σε καρναβαλικές εκδηλώσεις, 20-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Διακοπή μνημοσύνου δέν σημαίνει σχίσμα , Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου ἀπόσπασμα

 Διακοπή μνημοσύνου δεν σημαίνει σχίσμα , 12-02-2017, Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου ἀπόσπασμα

Πῶς ἀνασταίνονται οἱ νεκροί, Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 79. Πώς ανασταίνονται οι νεκροί, (Α΄ Κορ. 15, 35-41), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 20-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 20-2-2022

https://youtu.be/x9f5c2v8NDo
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 20-2-2022

Περί μετανοίας.Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος


Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

Απόσπασμα από την πρώτη ομιλία «ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ»

σχετικά με την παραβολή του ασώτου υιού

Ήταν δύο αδέλφια, τα οποία, αφού μοιράστηκαν αναμεταξύ τους την πατρική περιουσία, ο ένας έμεινε στο σπίτι, ενώ ο άλλος έφυγε σε μακρινή χώρα. Εκεί, αφού κατέφαγε όλα όσα του δόθηκαν, δυστύχησε και υπέφερε μη υπομένοντας τη ντροπή από τη φτώχεια. [Λουκά 15, 11 κ.ε.]. Αυτή την παραβολή θέλησα να σας την πω, για να μάθετε, ότι υπάρχει άφεση αμαρτημάτων και μετά το Βάπτισμα, εάν είμαστε προσεκτικοί. Και το λέγω αυτό όχι για να σάς κάνω αδιάφορους, αλλά για να σας απομακρύνω από την απόγνωση. Γιατί η απόγνωση μάς προξενεί χειρότερα κακά και από τη ραθυμία.

Αυτός λοιπόν ο υιός αποτελεί την εικόνα εκείνων που αμάρτησαν μετά το Βάπτισμα. Και ότι φανερώνει εκείνους που αμάρτησαν μετά το Βάπτισμα, αποδεικνύεται από το ότι ονομάζεται «υιός». Γιατί κανένας δεν μπορεί να ονομασθεί υιός χωρίς το Βάπτισμα. Επίσης διέμενε στην πατρική οικία και μοιράστηκε όλα τα πατρικά αγαθά, ενώ πριν από το Βάπτισμα δεν μπορεί κανείς να λάβει την πατρική περιουσία, ούτε να δεχθεί κληρονομία. Ώστε με όλα αυτά μας υπαινίσσεται το σύνολο των πιστών.

Επίσης ήταν αδελφός εκείνου που είχε προκόψει. Αδελφός όμως δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς την πνευματική αναγέννηση. Αυτός λοιπόν, αφού έπεσε στη χειρότερη μορφή κακίας, τι λέγει; «Ἄναστὰς πορεύσομαι πρὸς τὸν πατέρα μου(:Θα σηκωθώ και θα πάω στον πατέρα μου)» [Λουκά 15,18]. Γι’ αυτό ο πατέρας του τον άφησε και δεν τον εμπόδισε να φύγει στην ξένη χώρα, για να μάθει καλά με την πείρα, πόση ευεργεσία απολάμβανε όταν βρισκόταν στο σπίτι. Γιατί πολλές φορές ο Θεός, όταν δεν πείθει με το λόγο Του, αφήνει να διδαχθούμε από την πείρα των πραγμάτων, πράγμα βέβαια που έλεγε και στους Ιουδαίους.

Επειδή δηλαδή δεν τους έπεισε, ούτε τους προσέλκυσε, απευθύνοντας σε αυτούς αμέτρητους λόγους με τους προφήτες, τους άφησε να διδαχθούν με την τιμωρία, λέγοντάς τους: «Παιδεύσει σε ἡ ἀποστασία σου, καὶ ἡ κακία σου ἐλέγξει σε(:θα σε διδάξει η αποστασία σου και θα σε ελέγξει η κακία σου)» [Ιερ. 2, 19]· γιατί έπρεπε να Του είχαν εμπιστοσύνη από πριν. Επειδή όμως ήταν τόσο πολύ αναίσθητοι, ώστε να μην πιστεύουν στις παραινέσεις και τις συμβουλές Του, θέλοντας να προλάβει την υποδούλωσή τους στην κακία, επιτρέπει να διδαχθούν από τα ίδια τα πράγματα, ώστε έτσι να τους κερδίσει και πάλι.

Τό παράξενο ...φυλαχτό

Μία κυρία 75 ετών πήγε για πρώτη φορά να εξομολογηθεί. Και ανάμεσα στα άλλα είπε:

- Πάτερ είμαι παντρεμένη, με παιδιά αποκαταστημένα. Η ζωή μου κυλάει ρολόϊ, χωρίς αρρώστιες, χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόβλημα...

Ο παπάς παραξενεύτηκε και της είπε:

- Πίσω από αυτήν την μπουνάτσα, κάτι κρύβεται... Εβδομήντα χρόνια να μην σε πείραξε ο διάβολος, δεν είναι φυσικό πράγμα, κάτι πρέπει να έχεις κάνει. Πού αποδίδεις αυτήν την μπουνάτσα; την ρώτησε ο παπάς.

Η γυναίκα τα 'χασε. Σκέφτηκε λιγάκι και μετά θυμήθηκε, ότι είχε ένα φυλαχτό, που της είχε δώσει η μάνας της.

- Αυτό με βοήθησε Πάτερ, απάντησε η γυναίκα.

- Θα το κάψεις το φυλαχτό αυτό και μετά θα ξαναέρθεις, της είπε ο παπάς. Αν δεν το κάψεις, μην έρθεις και μέχρι να πεθάνεις, δεν θα έχεις δικαίωμα να Κοινωνήσεις!

Η γυναίκα βγήκε από το εξομολογητήριο, πολύ προβληματισμένη. Πώς θα έκαιγε ένα κειμήλιο, ένα φυλαχτό της μάνας της; Προβληματίστηκε πολύ, αλλά τελικά αποφάσισε να το κάψει. Το φυλαχτό όμως, δεν καιγόταν με τίποτα και απόρησε.

Πήγε και το ανάφερε στον παπά. Ο παπάς το διάβασε και μετά πήγε να το κάψει. Όταν το έκαψε, έκανε τέτοιο κρότο, σαν να έπεσε ατομική βόμβα! Έμεινε κατάπληκτη...!!!

Γύρισε στον πνευματικό και την άφησε να Κοινωνήσει.

ΠΕΘ: Μεταδίδει ἡ συμμετοχή στή Θεία Εὐχαριστία ἰώσεις καί ἀσθένειες;


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ

Χαλκοκονδύλη 37 – 104 32 ΑΘΗΝΑ Αρ. Πρωτ.: 34

Τηλ. 210 5224180 FAX 2105224420

Email: info@petheol.gr

Ιστοχώρος: www.petheol.gr

Αθήνα, 08 Φεβρουαρίου 2022

ΠΡΟΣ

Εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών/τριών του Ν. Ηρακλείου, για το θέμα: «Επιμολύνσεις από τη συμμετοχή στη Θ. Κοινωνία».

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς,


Πληροφορηθήκαμε όσα συνέβησαν και δημοσιεύτηκαν, πρόσφατα, με αφορμή τη συμμετοχή μαθητών/τριών ενός Δημοτικού Σχολείου του Ηρακλείου Κρήτης στον Εκκλησιασμό και στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, την ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών και προστατών της ελληνικής Παιδείας.

Επειδή το θέμα της Θ. Ευχαριστίας είναι ένα καθαρά θεολογικό θέμα, και επειδή θεωρούμε ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε ήταν περισσότερο μια παρεξήγηση, παρά μια σκόπιμη ενέργεια, θα θέλαμε, ως Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων και διδάσκαλοι της Ορθόδοξης Χριστιανικής Θεολογίας στην Εκπαίδευση, να σταθούμε, όχι επιτιμητικά, αλλά συναδελφικά και ενημερωτικά δίπλα στους συναδέλφους αλλά και στους γονείς των παιδιών, προκειμένου να βοηθήσουμε να αναδειχθεί σε βάθος η αλήθεια για το ιερότερο και βασικότερο Μυστήριο της Πίστεώς μας, τη Θ. Κοινωνία, χάριν της ωφέλειας τόσο των παιδιών όσο και εμπλεκομένων γονέων και εκπαιδευτικών.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε, καταρχάς, ότι ο Εκκλησιασμός δεν διαχωρίστηκε ποτέ, στην εκκλησιαστική μας παράδοση, από τη συμμετοχή στη Θ. Ευχαριστία και ότι ένας τέτοιος διαχωρισμός αποτελεί καρπό ασθενούς πίστεως και λειψής γνώσεως της λατρευτικής και μυστηριακής παραδόσεως και ζωής της Εκκλησίας μας.

Κυριακή τοῦ Ἀσώτου. Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας γιά τή παραβολή τοῦ Ἀσώτου

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ[:Λουκά 15,11-32]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ

«Ἄνθρωπός τις εἶχε δύο υἱούς καὶ εἶπεν ὁ νεώτερος αὐτῶν τῷ πατρί· πάτερ, δός μοι τὸ ἐπιβάλλον μέρος τῆς οὐσίας. καὶ διεῖλεν αὐτοῖς τὸν βίον. καὶ μετ᾿ οὐ πολλὰς ἡμέρας συναγαγὼν ἅπαντα ὁ νεώτερος υἱὸς ἀπεδήμησεν εἰς χώραν μακράν, καὶ ἐκεῖ διεσκόρπισε τὴν οὐσίαν αὐτοῦ ζῶν ἀσώτως. δαπανήσαντος δὲ αὐτοῦ πάντα ἐγένετο λιμὸς ἰσχυρὸς κατὰ τὴν χώραν ἐκείνην, καὶ αὐτὸς ἤρξατο ὑστερεῖσθαι καὶ πορευθεὶς ἐκολλήθη ἑνὶ τῶν πολιτῶν τῆς χώρας ἐκείνης, καὶ ἔπεμψεν αὐτὸν εἰς τοὺς ἀγροὺς αὐτοῦ βόσκειν χοίρους(:Ένας άνθρωπος είχε δύο γιους. Είπε λοιπόν ο μικρότερος γιος στον πατέρα του: “Πατέρα δώσε μου το μερίδιο της περιουσίας που μου ανήκει”. Και ο πατέρας μοίρασε και στους δύο γιους την περιουσία. Ύστερα από λίγες μέρες ο νεότερος γιος μάζεψε όλα όσα του έδωσε ο πατέρας του και ταξίδεψε σε χώρα μακρινή. Εκεί διασκόρπισε την περιουσία του κάνοντας μια ζωή άσωτη και ακόλαστη. Όταν ο νεότερος γιος ξόδεψε όλα όσα είχε, έπεσε μεγάλη πείνα στη χώρα εκείνη, κι αυτός άρχισε να στερείται. Και ο άσωτος γιος εξαιτίας των στερήσεων και της πείνας του πήγε σ’ έναν από τους πολίτες εκείνης της χώρας, ο οποίος τον προσέλαβε ως δούλο. Και τον έστειλε στα χωράφια του να βόσκει χοίρους)»[Λουκ.15,11-15].

Ο άσωτος υιός ζήτησε το μερίδιο της περιουσίας που του αναλογούσε, το πήρε, έφυγε στην ξενιτειά και το δαπάνησε. Έπειτα βρέθηκε σε απόλυτη στέρηση κάθε αγαθού, αλλά και σε έλλειψη των χαρισμάτων που του έδωσε ο Θεός, και κατά κάποιο τρόπο σαν να πέθαινε από πνευματική πείνα, μην έχοντας τον ουράνιο άρτο· γιατί λέγει ο Κύριος: «Οὐκ ἐπ᾿ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος, ἀλλ᾿ ἐπὶ παντὶ ῥήματι ἐκπορευομένῳ διὰ στόματος Θεοῦ(:Είναι γραμμένο στο Δευτερονόμιο ότι ο άνθρωπος δεν θα διατηρηθεί στη ζωή μόνο με τον άρτο, αλλά με κάθε προσταγή που θα εξέλθει από το στόμα του Θεού. Όταν το πει ο Θεός, και χωρίς τροφή ακόμη θα ζήσει ο άνθρωπος)»[Ματθ.4,4].

Θα μπορούσε όμως κανείς να εφαρμόσει την παραβολή και στους προερχόμενους από τον πρώην ειδωλολατρικό κόσμο πιστούς. Γιατί είπε: «Κάποιος άνθρωπος απέκτησε δύο υιούς, από τους οποίους ο ένας ήταν ενάρετος και συνετός, ενώ ο άλλος άσωτος· ο ασύνετος και άσωτος λοιπόν γιος κατασπατάλησε το μερίδιο της περιουσίας που του αναλογούσε και του παραχωρήθηκε από τον πατέρα του, και έπειτα πιεζόμενος από την πείνα, κατέφυγε στα ξυλοκέρατα που έτρωγαν οι χοίροι». Κάτι τέτοιο θα βρούμε να έχουν πάθει και εκείνοι που πλανήθηκαν.

π. Στυλιανός Καρπαθίου: "Ἀρνεῖσαι τή Θεία Κοινωνία, δέν εἶσαι Χριστιανός"

Στόν Focus FM καί στόν δημοσιογράφο Στέφανο Δαμιανίδη μίλησε σήμερα ὁ πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου.
"Ὁ πυρῆνας τῆς ἐκκλησίας μας εἶναι ἡ Θεία Εὐχαριστία,εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Κύριος. Ἄν ἀρνεῖσαι λοιπόν τή Θεία Εὐχαριστία καί τόν ἴδιο τόν Κύριο, πώς θά συμμετέχεις μέσα στό σῶμα αὐτό τῆς ἐκκλησίας; Ἡ εὐθύνη εἶναι ἄμεση τῆς ἐκκλησίας μέ αὐτή τήν προσβολή τήν ὁποία κάνει.αρνεῖσαι τή Θεία Κοινωνια, δέν εἶσαι Χριστιανός. Βρίσκεσαι ἐκτός ἐκκλησίας» ὑπογράμμισε.

«Αὐτή ἡ πρακτική, εἶναι ἀρχαιότατη. Ὑπάρχει μία... ἱστορία τεράστια προσβολῆς τῆς Πίστεως, τῆς εὐσεβείας τῶν ἀνθρώπων, ἀπό ἀρχαιοτάτων χρόνων μέχρι καί σήμερα» συνέχισε. «Οἱ κύριοι αὐτοί πού θέλουν νά ἀλλάξουν τόν κόσμο καί τή φύση τοῦ κόσμου, μέ τή μεγάλη ἐπανεκκίνηση, θέλουν οὐσιαστικά νά "χτυπήσουν" τήν ἐκκλησία. Οἱ ἡγεσίες οἱ θρησκευτικές καί κυρίως ἡ Ὀρθόδοξη ἐκκλησία, δέν κάνουν τίποτα ἄλλο παρά νά ἀκολουθουν πιθηκίζοντας τίς ἐντολές τῶν τραπεζιτῶν», εἶπε.

Ἀναφορικὰ μέ τίς ἀντιδράσεις γιά τούς μαθητές σχολείου στό Ἠράκελιο τῆς Κρήτης πού κοινώνησαν σέ ἐκκλησία τῆς πόλης, ἐν ἀγνοίᾳ τῶν γονιῶν τους, ὁ πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου, ἦταν κατηγορηματικός.

"Εἶναι ἀπό τά τραγικά, τά σκάνδαλα τῶν ἡμερῶν μας καί δυστυχῶς ἡ διοίκηση τῆς ἐκκλησίας τόσο στήν Ἑλλάδα ὅσο καί στήν Κρήτη, δέν ἔχει πάρει τά ἐνδεικνυόμενα μέτρα. Κατ΄αρχήν αὐτό εἶναι ἀντιεπιστημονικό, διότι ὅπως γνωρίζουμε ὁ ἰός εἶναι ρινοφαρυγγικός. Βεβαίως ἐάν πιστεύουμε ὅτι ἡ Θεία Κοινωνία εἶναι τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ, τά πράγματα διαφοροποιοῦνται. Αὐτό εἶναι καί τό πρῶτο οὐσιῶδες στοιχεῖο μέ τό ὁποῖο ξεκίνησαν οἱ ἀπαγορεύσεις ἕνεκα τῆς ἐπιδημίας. Ὁ στόχος εἶναι ἄλλος, ἀλλά ντροπή στούς γονεις καί στούς ὑπεύθυνους τῶν σχολείων πού ἀποτρέπουν τά παιδιά ἀπό τή Θεία Κοινωνία. Ὁ Θεός δέν ἐμπαίζεται. Νά προσέχουν, διότι ὅταν ἀποσπάσουν τά παιδιά τους ἀπό τή ζωοφόρο πηγή τῆς Θείας Κοινωνίας, δέ ξέρω ποιά θά εἶναι τά ἀποτελέσματα ἀργότερα", εἶπε.

Ἀποστολικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς τοῦ ἀσώτου ὑιοῦ: Ὁμιλία περί τοῦ ἁμαρτήματος τῆς πορνείας (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)


(Προς Κορινθίους Παύλου Α΄ Επιστολή κεφ. στ΄, 12 – 20)

– Γιατί ο απόστολος Παύλος μίλησε με τέτοιο ζήλο και τέτοια σφοδρότητα για την πορνεία όσο για κανένα άλλο αμάρτημα;

– Γιατί το αμάρτημα της πορνείας στρέφεται και εναντίον του Δημιουργού και καθιστά τον άνθρωπο που έπεσε σε αυτό, χειρότερο και από τους σταυρωτές του Χριστού;

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 20-2-2022

https://youtu.be/z6esoWD822A
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 20-2-2022

Κυθήρων Σεραφείμ: Ποιμαντορική Ἐγκύκλιος Τριωδίου 2022

 

Ἐν Κυθήροις τῇ 10ῃ Φεβρουαρίου 2022

Ἀριθ. Πρωτ.: 51

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙ ΤΗ ΕΝΑΡΞΕΙ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΡΙΩΔΙΟΥ

(ὑπ’ ἀριθ. 208/2022)

Ἀναφέρει ἱερέας :

Κάποτε ρώτησα ένα παιδί σαν την ηλικία αυτού της φωτογραφίας τι θέλει να κάνει όταν μεγαλώσει. Η απάντηση ήταν σύντομη και απότομη που μου έκανε εντύπωση: «Άγιος ! Τα παιδιά λένε θεία πράγματα, έτσι δεν είναι ...;

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/02/blog-post_712.html

20 Φεβρουαρίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ (ΙΖ ́ ΛΟΥΚΑ). Λέοντος ἐπισκ. Κατάνης († 780). Βησσαρίωνος ὁσίου, Πλωτίνου ὁσίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. λδ΄ ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ς΄ 12-20).

Α Κορ. 6,12        Πάντα μοι ἔξεστιν, ἀλλ᾿ οὐ πάντα συμφέρει· πάντα μοι ἔξεστιν, ἀλλ᾿ οὐκ ἐγὼ ἐξουσιασθήσομαι ὑπό τινος.

Α Κορ. 6,12              Ολα μου επιτρέπεται να τα κάμω, όπως π.χ. να τρώγω και να πίνω χωρίς διακρίσεις, αλλά δεν είναι συμφέρον να πράττω όλα. Ολα μου επιτρέπονται, αλλ' εγώ δεν θα εξουσιασθώ και δεν θα υποδουλωθώ εις τίποτε.