Σελίδες

Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Ὀ ταπεινός κατά τήν καρδία εἶναι δυνατότερος ἀπό τούς δυνατούς, Ἀββᾶ Μᾶρκου-Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


ΚΗΡΥΓΜΑ_322. Ο ταπεινός κατά την καρδία είναι δυνατότερος από τους δυνατούς, Αββα Μαρκου-Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι από τα έργα τους δικαιώνονται, Φιλοκαλία τόμος Α', 6-4-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ὁ κατά Θεόν πρᾶος εἶναι σοφότερος ἀπό τούς σοφούς, Ἀββᾶ Μᾶρκου-Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

  Ο κατά Θεόν πράος είναι σοφότερος από τους σοφούς, Αββα Μαρκου-Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι από τα έργα τους δικαιώνονται, Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, 6-4-2022

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Ἅγιος Διάδοχος Ἐπίσκοπος Φωτικῆς τῆς Παλαιᾶς Ἠπείρου


Ἅγιος Διάδοχος Ἐπίσκοπος Φωτικῆς τῆς Παλαιᾶς Ἠπείρου
29 Μαρτίου

Ἅγιος Διάδοχος, Ἐπίσκοπος Φωτικῆς, εἶναι μία μεγάλη πατερική καί μοναχική φυσιογνωμία τοῦ 5ου αἰῶνος μ.Χ. Τό ἔτος 458 μ.Χ. ὑπογράφει, ὡς Ἐπίσκοπος Φωτικῆς, μαζί μέ ἄλλους Ἠπειρῶτες Ἐπισκόπους, ἐπιστολή πρός τόν αὐτοκράτορα Λέοντα τόν Α’ περί τοῦ θανάτου τοῦ Προτερίου Ἀλεξανδρείας, τήν ὁποία ἐπιστολή πιθανῶς συνέταξε ὁ ἴδιος. Ὡς ἐκ τούτου εἶναι προφανές ὅτι ὁ Ἅγιος Διάδοχος ἀναδείχθηκε σέ Ἐπίσκοπο Φωτικῆς μεταξύ τῶν ἐτῶν 451 - 458 μ.Χ.
Ὁ ἱερός Φώτιος διασώζει πληροφορία τῆς συνοδικῆς Ἐπιστολῆς τοῦ Σωφρονίου Ἱεροσολύμων, κατά τήν ὁποία μεταξύ τῶν κυριοτέρων ἀντιπάλων τῶν Μονοφυσιτῶν ἦταν καί ὁ Ἅγιος Διάδοχος, ἂν καί ἡ ἀρχιερατεῖα του τοποθετεῖται στήν μετά τήν Σύνοδο τῆς Χαλκηδόνος ἐποχή. Ὁ Ἐπίσκοπος Βίτης Βίκτωρ, κατά τό ἔτος 486 μ.Χ., στήν Ἱστορία τοῦ διωγμοῦ τῆς Ἀφρικανικῆς Ἐπαρχίας χαρακτηρίζει τόν Ἅγιο «ὡς ἄξιο παντός εἴδους ἐπαίνου, διότι σώζονται πολυάριθμα μνημεῖα λόγου του ὑπέρ τοῦ καθολικοῦ δόγματος». Ἀπό αὐτό ὑποθέτουμε ὅτι ὁ Ἅγιος Διάδοχος πρέπει νά κοιμήθηκε πρό τοῦ 486 μ.Χ., ποῦ ἦταν τό ἔτος συγγραφῆς τῆς Ἱστορίας τοῦ Βίκτωρος.
Ὁ Ἅγιος Διάδοχος εἶναι κάτ ἐξοχήν ἀσκητικός συγγραφέας, πλαισιώνει ὅμως τήν ἀσκητική του μέ τή θεολογία. Καί ἐνῷ παρουσιάζει τό δικό του πρωτότυπο τρόπο ἐκφράσεως, δέν ἀπομακρύνεται ἀπό τά παραδεδεγμένα. Ὡς πρός τήν θεολογική ἔκφραση διακρίνεται γιά τή λεπτότητα, τήν ἀκρίβεια καί τή θέρμη. Εἶναι ἄγνωστος ὁ ἀριθμός τῶν ἔργων τοῦ Ἁγίου Διαδόχου, ἀλλά ἔχουν διασωθεῖ τρία: «Ὅρασις», «Λόγος εἰς τήν Ἀνάληψιν τοῦ Κυρίου» καί «Λόγος ἀσκητικός γνώσεως πρακτικῆς καί διακρίσεως πνευματικῆς».
Τό βιβλίο μέ τίτλο «Τά ἑκατόν γνωστικά κεφάλαια» εἶναι τό σπουδαιότερο βιβλίο τοῦ Ἁγίου Διαδόχου Φωτικῆς. Ὅπως πολύ εὔστοχα παρατηρεῖ ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἰερόθεος, στό βιβλίο αὐτό γίνεται λόγος γιά τή γνώση τοῦ Θεοῦ, πού εἶναι ὑπαρξιακή καί ὄχι ἐγκεφαλική - στοχαστική.
Ὁ Ἅγιος Διάδοχος στό προοίμιο τοῦ βιβλίου αὐτοῦ ἐκθέτει τούς «δέκα ὅρους», πού εἶναι κατά κάποιο τρόπο τά κύρια σημεῖα τοῦ βιβλίου καί θά μπορούσαμε κατ’ ἐπέκταση νά ἰσχυρισθοῦμε ὅτι εἶναι οἱ δέκα ὅροι τῆς πνευματικῆς ζωῆς.

Συγκεκριμένα γράφει:

Πῶς ἐμφανίστηκε τό Ἅγιο Μῦρο στό ἀντίγραφο τῆς θαυματουργοῦ Εἰκόνας


Πως εμφανίστηκε το Άγιο Μύρο στο αντίγραφο της θαυματουργού Εικόνας

Στις 2 Μαίου 1998, ένα κορίτσι ονόματι Αναστασία Μπασαρίνα, ήταν στην αγιοκατάταξη  της Αγίας Ματρώνας της Μόσχας με την μητέρα της. Ένιωσε ότι ήθελε να αγοράσει μία χάρτινη εικόνα της Μητέρας του Θεού, κολλημένη σε ξύλο. Στην διάρκεια της αγιοκατάταξης τοποθέτησε την εικόνα πάνω στα άγια λείψανα της Αγίας Ματρώνας·.
Η Εικόνα φυλασσόταν σε ένα διαμέρισμα της Μόσχας, της Μαργαρίτας Βολόμπιεβ, σύζυγο του Σερκέϊ Λεονόντοβιτς Φορμίν (ο συνοδεύων την εικόνα).
Λίγο καιρό αργότερα η Εικόνα έγινε σαν ζωντανή. Αναβλύζει από αυτήν τόσο πολύ μύρο, που το μαζεύουν με τα λίτρα. Η Αγία Εικόνα αντιδρά σε ο,τι συμβαίνει στον κόσμο. Η Εικόνα πριν από τραγικά γεγονότα, αναβλύζει αίμα. Έγινε εξέταση και έδειξε ότι το αίμα είναι ανθρώπινο, της πρώτης ομάδας .

Στις 12 Αυγούστου 2000, την ημέρα αυτή βυθίστηκε το υποβρύχιο «Κούρσκ», εμφανίστηκαν κηλίδες αίματος τόσες που θα μπορούσαν να συλλέγονται σε ένα βαμβάκι. Έμειναν οι πληγές στον αριστερό της ώμο, στην λαβή και στο λαιμό της Παναγίας και υπάρχει μέχρι σήμερα μία κόκκινη πληγή. Και στις 11 Σεπτεμβρίου 2001 όταν κατέρευσαν οι δίδυμοι πύργοι.

Τό πρόβλημα τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Ἀπάντηση στίς δηλώσεις τοῦ Μητροπολίτη Ν. Ἰωνίας κ. Γαβριήλ.

TO ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ Ν. ΙΩΝΙΑΣ κ. ΓΑΒΡΙΗΛ

Ἀρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου , Ἱεροκήρυκος Ἱ. Μ. Πατρῶν-Δρος Κανονικοῦ Δικαίου

Μετὰ ἀπὸ τὴν δημοσιοποίηση τῶν ἀστηρίκτων Ἁγιογραφικῶς καὶ Ἁγιοπατερικῶς θέσεων τοῦ Μητροπολίτου Ν. Ἰωνίας κ. Γαβριὴλ περὶ ὁμοφυλοφιλίας θεωρῶ καθῆκον μου, ὡς Ὀρθόδοξος κληρικὸς καὶ θεολόγος, νὰ παραθέσω τὴν ἀπὸ πάσης πλευρᾶς ἀλήθεια γιὰ τὸ ἀμφισβητούμενο ἀπὸ πολλούς, ἐπιστήμονες καὶ μή, θέμα τῆς ὁμοφυλοφιλίας.

Ἡ ὁμοφυλοφιλία ἀνέκαθεν ἀντιμετωπίζονταν ὡς ἀφύσικο, ἀντιανθρώπινο καὶ ἀντικοινωνικὸ φαινόμενο.

Στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, στὴν Καινὴ Διαθήκη καὶ στὴν Ἀρχαία Ἑλλάδα, ὅπως π.χ. στὸν Δημοσθένη, στὸν Λυσία, στὸν Αἰσχύλο, στὸν Σόλωνα καὶ σὲ ἄλλους, στηλιτεύεται ἡ ἠθικὴ αὐτὴ ἐκτροπὴ καὶ καταδικάζεται ἀπὸ τὸν Ἴδιο τὸν Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους.

Στὴν Γένεση, στὸ ιη´καὶ ιθ´κεφάλαιο ἀναφέρεται τὸ γεγονὸς τῆς ὁμοφυλοφιλίας - ἀρσενοκοιτίας, ἡ ὁποία εἶχε καταστεῖ μάστιγα στὶς πόλεις τῶν Σοδόμων καὶ τῆς Γομόρρας, ἐξ οὗ καὶ ἡ ὀνομασία τῆς πράξεως αὐτῆς «Σοδομιτισμός».

Ἐκεῖ συναντᾶμε τὴν ὀργὴ τοῦ Ἰδίου τοῦ Θεοῦ ἔναντι αὐτῆς τῆς θανάσιμης ἁμαρτίας - παρακοῆς στὸ θέλημά Του: «...εἶπε δὲ Κύριος κραυγὴ Σοδόμων καὶ Γομόρρας πεπλήθυνται πρός με, καὶ αἱ ἁμαρτίαι αὐτῶν μεγάλαι σφόδρα» (Γέν. 18, 20).

«Πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν» Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου



Ἀπόσπασμα 3/4/22


Ὅλο καὶ καθαρότερα βλέπουμε τὶ γίνεται στὴν Οὐκρανία, ὅπου οἱ ἀδελφοί μας οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ καὶ μάλιστα οἱ Ρωσόφωνοι, διώκονται ἀπηνῶς ἀπὸ τὸ καθεστὼς αὐτὸ ποὺ ἔχει ἐπιβληθεῖ ἀπὸ τὶς μυστικὲς ὑπηρεσίες τῆς Ἀμερικῆς μὲ πραξικόπημα ἀπὸ τὸ 2014 καὶ βλέπουμε καὶ ἀκοῦμε εἰδήσεις πολὺ τραγικές· Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι νὰ σταυρώνονται ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς νεοναζὶ οἱ ὁποῖοι ἀπ’ ὅ,τι φαίνεται, εἶναι σχετιζόμενοι μὲ τὴν ἑταιρεία τῆς Θούλης στὴν ὁποία ἦταν καὶ ὁ Χίτλερ - εἶχε μαθητεύσει καὶ ὁ Χίτλερ- καὶ οἱ ὁποῖοι ἀπηνῶς διώκουν τοὺς Ὀρθοδόξους. Καὶ μάλιστα, ἑτοιμάστηκε σχέδιο νόμου, ἴσως καὶ νὰ ψηφίστηκε, ποὺ κηρύσσει παράνομη τὴν κανονικὴ Ἐκκλησία, τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας καὶ κηρύσσει νόμιμη αὐτὴν τὴν ψευτοεκκλησία ποὺ ἔφτιαξε δυστυχῶς τὸ Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο, καὶ τὴν εὐλόγησαν καὶ κάποιες Ἐκκλησίες, ὅπως δυστυχῶς καὶ ἡ δική μας τῆς Ἑλλάδος, καὶ μάλιστα ἔχουν προγραμματίσει νὰ πάρουν καὶ ὅλη τὴν περιουσία τῆς κανονικῆς Ἐκκλησίας. Μιλᾶμε γιὰ κανονικὸ διωγμὸ πλέον ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων ποὺ βρίσκονται ἐκεῖ στὴν Οὐκρανία. Αὐτὴ ἡ ψευτοεκκλησία, ὅπως ἔχω πεῖ καὶ ἄλλες φορές, ἀποτελεῖται ἀπὸ ψευτοεπισκόπους ποὺ δὲν ἔχουν ἀληθινὴ χειροτονία, εἶναι ἀχειροτόνητοι καὶ οἱ ὁποῖοι συνεργάζονται μὲ ὅλα αὐτὰ τὰ ναζιστικὰ τάγματα – θὰ ἔχετε ἀκούσει τὸ Ἀζὸφ κλπ.- ποὺ δροῦν ἐκεῖ στὴν Οὐκρανία. Καὶ αὐτὰ οὐσιαστικὰ συνετέλεσαν στὸ νὰ πέσει ἡ νόμιμη κυβέρνηση τὸ ’14 κλπ. καὶ νὰ ἔρθουν αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι θέλουν νὰ ὁδηγήσουν τὴ χώρα στὰ χέρια τῆς Δύσης. Ἀλλὰ ἐμεῖς δὲν ἀσχολούμαστε τόσο μὲ τὰ πολιτικά.

π. Πέτρος Χίρς – Ἡ διαδικασία τῆς κατήχησης στήν ἀρχαία Ἐκκλησία· καιρός ἐξαγνισμοῦ.

 

Η ερώτηση αφορά στο πόσο χρονικό διάστημα χρειάζεται ο κατηχούμενος για να μυηθεί στην Ορθοδοξία πριν το Μυστήριο της Βαπτίσεως.
…Θα σου δώσω μία γενική απάντηση και μετά μία συγκεκριμένη, όχι για σένα προσωπικά διότι δεν σε γνωρίζω αλλά για την εποχή μας.

Υπάρχει ιστορικά στην αρχαία Εκκλησία η χρονική περίοδος των τριών ετών, και αυτό δεν είναι τυχαίο διότι βασίζεται στα τρία χρόνια που οι Απόστολοι ήταν μαζί με τον Κύριό μας πριν την Πεντηκοστή. Και με τον ίδιο τρόπο οι Πατέρες της Εκκλησίας ορίζουν γενικά τρία χρόνια για την μύηση. Και σε αυτά τα τρία χρόνια ένα πολύ μικρό κομμάτι είχε να κάνει με το «σχετικά με» την Εκκλησία. Κυρίως ήταν μία διαδικασία εξαγνισμού από τους παλιούς τρόπους.
Οι ειδωλολάτρες λοιπόν έπρεπε να παραιτηθούν από τους παλιούς τρόπους και να απαγκιστρωθούν από όλες τις ειδωλολατρικές πρακτικές και ιδέες, και από την πορνεία και την ειδωλολατρία, και όλα όσα συνιστούσαν έναν «κανονικό», σε εισαγωγικά, ειδωλολατρικό τρόπο ζωής. Και αυτό ήταν μία διαδικασία. Και φυσικά δεν γινόταν μέσα σε μία ή δύο ημέρες αλλά έπρεπε να δείξουν ότι αρνούνται σταθερά τον παλαιό άνθρωπο και τους παλιούς τρόπους. Γι’ αυτό και χρειάζονταν πολύ καιρό. Παραμένει αυτό το πρόσωπο πιστό και μακριά από τους πειρασμούς αυτού του κόσμου μετά από τρία χρόνια;
Αυτό αποτελούσε μέρος της διαδικασίας και υπήρχαν και πολλά άλλα. Υπήρχε φυσικά πολλή διδασκαλία, υπήρχαν και εξορκισμοί, όχι μόνο στο Μυστήριο [σ.σ. της Βαπτίσεως] αλλά και πριν.

Ἄν, σέ αὐτή τή χώρα, ἔμειναν κάποιοι πού πιστεύουν στόν Θεό...

Γιά τούς ὑγειονομικούς-ἀπεργούς πείνας
Καλοῦνται ἔστω καί τήν ὕστατη τούτη ὥρα...
Μετά ἀπό τόσες μέρες ἀπεργίας πείνας...
Νά παρέμβουν κάποιοι ἐκ τῶν κρατούντων...
Ὑπέρ τῶν ἀπεργῶν πείνας, πού ἐξαντλοῦνται...
Προκειμένου, νά μή θρηνήσουμε νεκρούς, ἔξω ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας...
Γιά τούς ὑγειονομικούς τῆς ἀναστολῆς, χωρίς ἕνα εὐρώ μισθοδοσίας...
Πού ἀντιμετωπίζονται, οἰκονομικά, σκληρότερα καί ἀπό στυγνό ἐγκληματία...
Ἔτσι ὁδηγοῦνται στό θάνατο...

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ 7-4-2022

https://youtu.be/os3RK0ycoz4
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα:ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ 7-4-2022

«Ἄν ὑπῆρχε Θεός, δέν θά ἄφηνε νά γίνονται συνέχεια ἐγκλήματα· θά τιμωροῦσε τούς ἐγκληματίες»

Μερικοί που δεν τους κόβει λένε: «Αν υπήρχε Θεός, δεν θα άφηνε να γίνονται συνέχεια εγκλήματα· θα τιμωρούσε τους εγκληματίες».
Δεν καταλαβαίνουν, ότι ο Θεός αφήνει τους εγκληματίες να ζήσουν, για να είναι αναπολόγητοι την ημέρα της Κρίσεως, που δεν μετανόησαν, παρόλο που τους έδωσε χρόνια, για να μετανοήσουν, ενώ εκείνους που σκοτώνονται θα τους τακτοποιήσει.


Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης


https://proskynitis.blogspot.com/2022/03/blog-post_91.html

7 Ἀπριλίου. Τοῦ Μεγάλου Κανόνος. Καλλιοπίου καὶ Ἀκυλίνης μαρτύρων (†304). Γεωργίου ὁσίου ἐπισκ. Μυτιλήνης (θ ́ αἰ.). Σάββα ὁσίου τοῦ ἐν Καλύμνῳ (†1948). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα Τριθέκτης. Ἡσαΐας ΜΒ΄ 5-16.

Ησ. 42,5            οὕτω λέγει Κύριος ὁ Θεὸς ὁ ποιήσας τὸν οὐρανὸν καὶ πήξας αὐτόν, ὁ στερεώσας τὴν γῆν καὶ τὰ ἐν αὐτῇ καὶ διδοὺς πνοὴν τῷ λαῷ τῷ ἐπ᾿ αὐτῆς καὶ πνεῦμα τοῖς πατοῦσιν αὐτήν·

Ησ. 42,5                    Αυτά λέγει Κυριος ο Θεός, ο οποίος εδημιούργησε και εθεμελίωσε τον ουρανόν, εστερέωσε την γην και όλα όσα υπάρχουν εις αυτήν. Αυτός ο οποίος δίδει ζωήν στον λαόν, που κατοικεί εις την γην, και πνοήν ζωής εις όλα, όσα περιπατούν επάνω εις αυτήν.