Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος συμπροσευχόμενος καὶ συνευλογῶν Οὐκρανοὺς μετὰ τοῦ Προέδρου τῆς “Ἐπισκοπικῆς Διασκέψεως τῆς Πολωνίας” Παπικοῦ “Ἀρχιεπισκόπου” Stanislaw Gadecki (Βαρσοβία, 29.3.2022).
Δὲν φέρει εὐθύνην ἡ Ἱ. Μ. Παντοκράτορος διὰ τὴν αἱματοχυσίαν εἰς Οὐκρανίαν;
ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕΩΣ!
Οὐδαμοῦ ὑπάρχει εἰς τοὺς Ἱ. Κανόνας ἡ διατυμπανιζομένη ἀντιεκκλησιαστικὴ ἔκφρασις «πρωτεῖον τιμῆς», αἰτία ὅλων τῶν παπιζουσῶν ἐκτροπῶν!
Δὲν τύπτει τοὺς πρωτειομανεῖς ἡ συνείδησίς των;
Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος, θεολόγος
Εἰς τοὺς νεωτέρους χρόνους ὁ πόλεμος δὲν κερδίζεται εἰς τὰ πεδία τῶν μαχῶν ἀλλὰ πρωτίστως εἰς τὸ ἐπίπεδον τῆς ἐπικοινωνίας. Τὴν ἐπανάστασιν τοῦ 1821 ἐβοήθησε τὸ πλατὺ κῦμα φιλελληνισμοῦ, τό ὁποῖον ἡπλώθη εἰς ὁλόκληρον τὴν Εὐρώπην καὶ ἤσκησε κοινωνικὴν καὶ πολιτικὴν πίεσιν. Εἰς τὸν ἐν ἐξελίξει πόλεμον εἰς Οὐκρανίαν αἱ ἀναμεταδιδόμεναι εἰκόνες ἀπευθύνονται κυρίως εἰς τὸ συναίσθημα τῆς κοινῆς γνώμης, διὰ νὰ παρακινήση εἰς συμπαράστασιν καὶ ἀλληλεγγύην. Διεπιστώθησαν ὅμως καὶ πολλαὶ ἀπάται: μετάδοσις ψευδῶν εἰδήσεων, δημοσιογράφοι νὰ μεταδίδουν δῆθεν ἀπὸ τὴν πρώτην γραμμὴν, ἐνῶ εὑρίσκοντο εἰς τὴν οἰκίαν τους, ἀναπαραγωγὴ βίντεο παρελθόντων πολέμων ἢ εἰλημμένα ἀπὸ κινηματογραφικάς ταινίας, σκηνοθετημένα πλάνα κ.ἄ. Παραλλήλως, ἐφηρμόσθη μονομερῶς ἀπαγόρευσις εἰς ρωσικὰ Μ.Μ.Ε., ἁπλῶς καὶ μόνον ἐπειδὴ εἶναι ρωσικά!
Ἡ τακτικὴ ὅμως τῶν ψευδῶν εἰδήσεων εἰς τὸ Οὐκρανικὸν ἤρχισε καὶ συνεχίζεται ἀπὸ ἐκκλησιαστικοὺς κύκλους, οἱ ὁποῖοι προκειμένου νὰ δικαιολογήσουν τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον διὰ τὸ ψευδοαυτοκέφαλον, προβαίνουν εἰς ἰσχυρισμοὺς καταφανῶς ἀντικρουομένους πρὸς τὴν πραγματικότητα.
Ἀκριβῶς εἰς τὰ μέσα Ἰανουαρίου τρέχοντος ἔτους ἀξιόλογον θρησκευτικὸν περιοδικὸν ἀδελφότητος ἔγραφε μεταξὺ ἄλλων καὶ τὰ ἑξῆς:
«…γνωρίζουμε πολὺ καλὰ ὅτι ἐπιδίωξη τῆς Μόσχας ἦταν ἀπὸ αἰῶνες – καὶ ἐξακολουθεῖ νὰ εἶναι – ἡ ἁρπαγὴ τῆς πρωτοκαθεδρίας μέσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Διεκδίκησε στὸ παρελθὸν αὐτὴ τὴν πρωτοκαθεδρία μὲ τὴν περίφημη ἀντιεκκλησιαστικὴ θεωρία τῆς «Τρίτης Ρώμης». Μιὰ θεωρία πού τὴν ἐπανέφερε τὰ τελευταῖα χρόνια ὁ ἐπὶ τῶν ἐξωτερικῶν ὑποθέσεων τοῦ Ρωσικοῦ Πατριαρχείου Μητροπολίτης Βολοκολὰμσκ κ. Ἱλαρίων μὲ μία μουσικὴ σύνθεσή του μὲ αὐτὸν ἀκριβῶς τὸν τίτλο: «Ἡ τρίτη Ρώμη», τὴν ὁποία μάλιστα ἐπιδίωξε πρὸ ἐτῶν νὰ παρουσιάσει στὴν Ἀθήνα, ἀλλὰ λόγω τῶν ἀντιδράσεων ἡ παρουσίαση ματαιώθηκε…».
Δὲν γνωρίζει ὁ συντάκτης τὴν ἀπὸ δεκαετίαν σαφῆ δήλωσιν τῆς Ἱ. Συνόδου τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας ὅτι δὲν ἀμφισβητεῖ τὴν πρωτοκαθεδρίαν τοῦ Κων/λεως; Δὲν γνωρίζει ὅτι ἡ θεωρία τῆς «Τρίτης Ρώμης» οὐδέποτε υἱοθετήθηκε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ρωσίας, ὡς γράφουν οἱ ἱστορικοί; Δὲν γνωρίζει ὅτι ὁ Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ ἔχει δώσει ἀρκετὰς συναυλίας εἰς τὴν Ἑλλάδα; Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ ἐκπλήσσει εἶναι ὅτι ἀναφέρεται εἰς παντελῶς ἀνύπαρκτον σύνθεσιν μὲ τὸν τίτλον «Ἡ Τρίτη Ρώμη»!
Τὸ ἐρώτημα ὅμως ποὺ ὀφείλει νὰ ἀπασχολήση κάθε Ὀρθόδοξον εἶναι τὸ ἑξῆς: Διατί κάποιοι άνησυχοῦν διὰ τὴν ὑποτιθεμένην «πρωτοκαθεδρίαν»; Προφανῶς διότι θεωροῦν αὐτὴν ὡς «παπικὸν πρωτεῖον», δηλ. ὅτι ὁ πρωτοκάθεδρος ἐκ τῆς θέσεώς του κατέχει ἰδιαιτέρας ἐξουσίας! Ἡ «πρωτοκαθεδρία» ὅμως εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν δὲν σημαίνει ἀπολύτως τίποτε, πλὴν μιᾶς ἀριθμητικῆς σειρᾶς, ὥστε νὰ ὑπάρχη μία τάξις. Αὐτὸ διαφυλάσσει καὶ ἀπὸ κάθε αὐθαιρεσίαν ποὺ ἐπιχειρεῖ ὁ ἱστάμενος εἰς/ὑφαρπάζων τὴν θέσιν νὰ ἐπιβάλλη εἰς τὴν Ἐκκλησίαν. Ἑπομένως, ἀντί νὰ άνησυχοῦν διὰ τὴν κατάληψιν τῆς πρώτης θέσεως θὰ ἔπρεπε νὰ προβληματίζωνται διὰ τὴν ἀναγωγὴν μιᾶς θέσεως εἰς κριτήριον ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας!
Τὸ Παντοκρατορινὸν «πόνημα»…«παπικοῦ πρωτείου»!