ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τρίτη 5 Ιουλίου 2022
π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: " Ἅγιος Πορφύριος: «Ἔρχεται ἡ ἀποστασία τοῦ κλήρου» "
Ἐκπομπή μέ τόν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη [Κυριακή, 26 Ἰουνίου 2022]
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/06/blog-post_2.html#more
Πνευματικά «ρήματα» καί συμβουλές (Ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σύρος)
1. Να αγαπήσεις και να συμπονέσεις τους φτωχούς, για να ελεήσει και σένα ο Θεός.2. Να μην πηγαίνεις κοντά σε φιλόνικους ανθρώπους, για να μην αναγκασθείς να βγεις από τη γαλήνη του Θεού.
3. Να μην αηδιάζεις με τη δυσοσμία των αρρώστων, και μάλιστα των φτωχών, επειδή και συ το ίδιο δώμα φοράς.
4. Να μην επιπλήξεις αυτούς που έχουν θλίψη στην καρδιά, για να μη μαστιγωθείς με το ίδιο τιμωρητικό ραβδί, και θα ψάχνεις τότε ποιος να σε παρηγορήσει, και δε θα βρίσκεις κανέναν!
5. Να μη χλευάσεις και περιγελάσεις τον ακρωτηριασμένο, διότι όλοι θα πάμε στον τάφο, όπου δεν υπάρχει διάκριση.
6. Να συμπαθείς τους αμαρτωλούς, να μισήσεις όμως τα αμαρτωλά έργα τους, και να μην τους καταφρονήσεις για τα ελαττώματά τους, μήπως και συ, αργότερα, πέσεις στην ίδια παγίδα της αμαρτίας.
7. Θυμήσου ότι έχεις την κοινή, χωματένια, ανθρώπινη φύση, και να κάνεις το καλό σε όλους αδιακρίτως.
8. Αυτούς που ζητούν την ευχή σου να μην τους μαλώνεις, και να μην τους αποστερείς από τα συμπονετικά και παρηγορητικά σου λόγια, για να μη χαθούν και ζητήσει ο Θεός από σένα λόγο για τις ψυχές τους. (30)
9. Να μην αργολογείς, αλλά να λες μόνο τα δέοντα και τα αναγκαία.
10. Να αρκείσαι στα πενιχρά ενδύματα, ίσα – ίσα για να προστατεύεις το σώμα σου.
Γαστριμαργία.
11. Να τρως ευτελή φαγητά, για να συντηρείται το σώμα σου σε καλή κατάσταση, και να αποφεύγεις τη γαστριμαργία.
Γιά τόν Ἰσίδωρο, τόν ἐπιληπτικό - Ἀπό τή διήγηση τῶν θαυμάτων τῶν ἁγίων Ἀναργύρων Κύρου καί Ἰωάννη
Η ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ - ΕΔΩ
Από τη διήγηση των θαυμάτων των αγίων Αναργύρων Κύρου και Ιωάννη
Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων
Για τον Ισίδωρο, τον επιληπτικό.
Για τα δωρήματα των αγίων σεμνύνεται και η Δαμασκός, που ήταν η μητρόπολη της Συρίας και η βασίλισσα όλης της Ανατολής και που κάποτε είχε δεχθεί τυφλό τον Παύλο και φιλοξένησε τον διώκτη της και τον μετέτρεψε σε κήρυκα, αλλά και τον έκρυψε, και από ένα παραθύρι, μέσα σε ένα κοφίνι τον φυγάδευσε, όταν τον καταζητούσαν να τον φονεύσουν. Περηφανεύονταν δε η πόλη, ότι είχε βγάλει μεγάλους και σημαντικότατους ανθρώπους, όπως ο βασιλέας Νίνος και η βασίλισσα Σεμίραμις, ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός και πολλοί άλλοι.
Μεταξύ αυτών των ονομαστών ανθρώπων υπήρχε και ο λαμπρός Διονύσιος, που είχε και ένα γιο και διάδοχό του, τον Ισίδωρο. Αυτός όταν ήταν ακόμη παιδί και χρησιμοποιούσε τακτικά τα λουτρά, μια μέρα, κάποιος πονηρός δαίμονας μπήκε μέσα του και έπεσε κάτω και κυλιόταν. Οι παιδοτρίβες (γυμναστές), που παρευρίσκονταν, τον σήκωσαν και τον έβγαλαν έξω από τους ατμούς και το ζεστό αέρα του λουτρώνα, γιατί πίστεψαν ότι αυτή η λιγοψυχία προέρχονταν απ’ την κακή εξαέρωση του χώρου, πράγμα που τακτικά συνέβαινε σε πολλούς λουτρώνες και δεν προέρχονταν από κάποιο πονηρό πνεύμα. Αλλά όταν τον έβγαλαν έξω, επειδή επέμεναν και τότε τα συμπτώματα, κατάλαβαν ότι προέρχονται από κάποια επέμβαση και αδικία των δαιμόνων.
Κυθήρων Σεραφείμ : Εἰς τιμήν καί μνήμην τοῦ ἀειμνήστου Μητροπολίτου Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας Κυροῦ ΚΟΣΜΑ
Ἐν Κυθήροις τῇ 30ῇ Ἰουνίου 2022
Εἰς τιμήν καί μνήμην τοῦ ἀειμνήστου Μητροπολίτου Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας Κυροῦ ΚΟΣΜΑ
Ἕνα ἑξάμηνο μετά τήν πρός Κύριον ἐκδημίαν τοῦ προσφιλεστάτου μου Ἀδελφοῦ καί Συλλειτουργοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας κυροῦ Κοσμᾶ αἰσθάνομαι τήν ὑποχρέωσι νά χαράξω τίς παρακάτω γραμμές εἰς τιμήν καί μνήμην τοῦ φιλτάτου αὐτοῦ συνεπισκόπου μου.
Διατελέσας συμφοιτητής μου εἰς τήν Θεολογικήν Σχολήν τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καί ὁ ἀμέσως ἑπόμενος «κρίκος» εἰς τήν Ἀποστολικήν Διαδοχήν τοῦ Ἐπισκοπικοῦ Καταλόγου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, εἴχομεν ἄρρηκτον πνευματικόν δεσμόν φιλίας καί Ἀρχιερατικοῦ φιλαδέλφου συνδέσμου.
Τί πρῶτον καί τί ὕστερον νά σημειώσω διά τόν πεφιλημένον Ἀδελφόν; Τό ἱερατικόν του ἦθος καί τό ἐκκλησιαστικόν του φρόνημα; Τήν καθαρότητα τοῦ βίου του καί τήν ἁπλότητα εἰς τήν καθημερινήν του ζωήν; Τήν θεοσέβειαν καί τήν ἐπιμέλειάν του εἰς τάς διδαχάς τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου καί τήν Παράδοσιν τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας; Τήν θυσιαστικήν ἀγάπην του πρός τό Ποίμνιόν του καί τόν λαόν τοῦ Θεοῦ τόν ἅγιον; Τήν ἰδιαιτέραν ἀγάπην του πρός τά «ἀρνία τοῦ Χριστοῦ», τά παιδιά καί τούς νέους τῆς ποιμαντικῆς του εὐθύνης, τούς σπουδαστάς καί φοιτητάς;
Ὁ Ἅγιος Παΐσιος εἶχε μεγάλη ὀρθόδοξη εὐαισθησία, γι΄ αὐτὸ δὲν δεχόταν συμπροσευχὲς καὶ κοινωνία μὲ πρόσωπα μὴ ὀρθόδοξα
Μέ ἀφορμή τήν χθεσινή συμπροσευχή στήν Ρώμη (Δεῖτε ΕΔΩ), ἐπί τή μνήμη τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου (29 Ἰουνίου) ἀναρτοῦμε ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο «Βίος ὁσίου Παϊσίου τοῦ ἁγιορείτου» του Ἱερομονάχου Ἰσαὰκ ὅπου ἀναφέρονται οἱ θέσεις τοῦ Ἁγίου στό θέμα τοῦ οἰκουμενισμοῦ καί τῶν συμπροσευχῶν μέ ἑτεροδόξους, ὡς ἀπάντηση στίς ὅλο καί αὐξανόμενες οἰκουμενιστικές κινήσεις της διοικούσας ἐκκλησίας
Ἱερομονάχου Ἰσαὰκ «Βίος Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου»
Κεντρικὴ διάθεση βιβλίου:
Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος» Μεταμόρφωσις Χαλκιδικῆς
Ὁ Γέροντας ἦταν μοναχὸς μὲ ἐκκλησιαστικὸ φρόνημα καὶ ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση. Οἱ ἐκκλησιολογικὲς του ἀπόψεις ἦταν ὀρθοδοξότατες. Πίστευε ὅτι ἡ Ἐκκλησία κατέχει τὸ πλήρωμα τῆς ἀποκαλυφθείσης Ἀλήθειας. Ἔλεγε: «Ὅ,τι ἔχει ἡ Ἐκκλησία εἶναι λαμπικαρισμένο». Ἡ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων κατορθώνεται στὴν Ἐκκλησία. Αἰσθανόταν ὅτι ἀποτελεῖ μέλος της. Ὑπέτασσε τὸ θέλημά του καὶ θυσιαζόταν γιὰ τὸ καλό της. Ἀκόμη καὶ ἡ ἄσκησή του εἶχε ἐκκλησιαστικὴ ἀναφορά. Πίστευε ὅτι, «ὅταν διορθώσω τὸν ἑαυτό μου, διορθώνεται ἕνα κομμάτι τῆς Ἐκκλησίας». Ἡ ἀγάπη... του γιὰ αὐτὴν ἦταν πολὺ μεγάλη. Γιὰ τὴν εὐστάθειά της ὑπέμεινε κόπους καὶ θυσίες, γιὰ τὴν δόξα της προσευχόταν συνεχῶς. Γιὰ τὴν ἑνότητά της ἀγωνίστηκε πολυτρόπως. Ἔγραφε: «Δὲν εἶμαι ἀπὸ ἐκείνους ποὺ ἔχουν κάνει τὴν Ὀρθόδοξον τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίαν κόμμα. Ἀγαπῶ τοὺς καλοὺς ἐργάτας τοῦ Χριστοῦ καὶ βοηθῶ ὅσο μπορῶ».
Βοήθησε πολλοὺς νέους νὰ γίνουν καλοὶ κληρικοί, ἐργάτες στὸν ἀμπελώνα τοῦ Κυρίου. Τοὺς συμβούλευε: «Ἐργασθεῖτε ταπεινὰ μέσα στὴν Ἐκκλησία καὶ ὁ Κύριος θὰ σᾶς προδώσει (ἀναδείξει, φανερώσει) στὰ μάτια τῶν ἀνθρώπων». Κάποιοι ἀπὸ αὐτοὺς σήμερα κοσμοῦν τὴν Ἱεραρχία.
Ἤθελε οἱ κληρικοὶ νὰ ἑτοιμάζουν τὸν λαὸ μὲ τὴν μετάνοια, γιὰ νὰ ἀποφύγουμε τὴν δικαία ὀργὴ τοῦ Θεοῦ. Ἡ διακονία τους νὰ ἀποβλέπη στὴν σωτηρία τῶν πιστῶν καὶ στὴν δόξα τῆς Ἐκκλησίας, ὄχι στὴν αὐτοπροβολή. Ἔλεγε γιὰ κληρικὸ ποὺ ἐπετέλεσε ἔργο ἀξιόλογο, ὅτι «θὰ εἶχε...ἀξία τό ἔργο του, ἂν δὲν ἦταν κάτι τὸ προσωπικό».
Περί τῆς Ἁγιορειτικῆς ἀνακοινώσεως διά τόν πόλεμον εἰς τήν Οὐκρανίαν
Περί της Αγιορειτικής ανακοινώσεως δια τον πόλεμον εις την Ουκρανίαν
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Είναι αλήθεια πως πολύ δύσκολα βλέπει κανείς θέσεις σαν την πρόσφατη ανακοίνωση της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Όντως η ανακοίνωση αυτή, είναι εντελώς ξένη από κάθε μονομέρεια και ομιλεί για την πραγματική ειρήνη στην Ουκρανία.
Η σημαντικότητα της ανακοίνωσης αυτής είναι ακόμα πιο μεγάλη, αν προσμετρήσει κανείς το γεγονός ότι παρατηρήθηκαν μεμονωμένες προβολές απόψεων Αγιορειτών για τον πόλεμο στην Ουκρανία, που αποτελούσαν προέκταση μιας πολεμικής που ερείδετο σε θέσεις των στο Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα.
Σε κείμενο που τιτλοφορείται ‘’Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους περί του πολέμου στην Ουκρανία’’ και που δημοσιεύτηκε στη Romfea.gr στις 24/5/2022, προλογικά ανεφέρετο το εξής: ‘’Η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους εξ αφορμής του από του έτους 2014 αρξαμένου πολέμου εις την Ουκρανίαν, μεταξύ αδελφών ηνωμένων απ’ αιώνος με κοινήν εν Χριστώ πίστιν και ιστορίαν, από καιρού έχει προτρέψει τα εν Αγίω Όρει Ιερά Καθιδρύματα ίνα εντείνουν τας δεήσεις και προσευχάς προς κατάπαυσιν αυτού’’.
"Κύριος κρινεῖ λαούς. κρῖνόν με, Κύριε, κατὰ τὴν δικαιοσύνην μου καὶ κατὰ τὴν ἀκακίαν μου ἐπ᾿ ἐμοί"
Ἀπόδοση στήν Νεοελληνική - Ἐπιμέλεια:
Σάββας Ἠλιάδης - ΑΜΑΣΕΥΣ
Ἁγίου Νικοδήμου - Εὐθυμίου Ζιγαβηνοῦ
Ἑρμηνεία εἰς τούς Ρν΄ Ψαλμούς
"Κύριος κρινεῖ λαούς. κρῖνόν με, Κύριε, κατὰ τὴν δικαιοσύνην μου καὶ κατὰ τὴν ἀκακίαν μου ἐπ᾿ ἐμοί". (Ψαλμός 7, 9)
Ἑρμηνεύει ὁ Ἅγιος Νικόδημος:
Καταρχάς ἐννοεῖ ὁ Δαβίδ πώς δέν θά ἀφήσει ἀτιμώρητες ὁ Κύριος τίς πονηρίες πού μηχανεύτηκαν οἱ ἐχθροί τοῦ ἐναντίον του. Ἀπό τήν ἄλλη θέλει νά πεῖ ἀκόμη γενικῶς ὅτι ὁ Θεός θά κρίνει τούς ἀνθρώπους. Δηλαδή, τους μέν κακούς καταδικάζοντάς τους στήν κόλαση, τούς δέ καλούς θά τούς τοποθετήσει στά δεξιά... του καί θά τούς ἀξιώσει νά ζήσουν αἰωνίως στήν βασιλεία του.
Ἐπειδή ὁ Δαβίδ στήν ἀρχή τοῦ στίχου θυμήθηκε τήν κρίση τοῦ Θεοῦ, γι'αὐτό καί στήν συνέχεια λέει καί τόν παρακαλεῖ νά γίνει κριτής καί γιά τόν ἴδιο καί νά ἐξετάσει τήν δικαιοσύνη πού φύλαξε ἀπέναντι στόν ἀποστάτη γιο του, τόν Ἀβεσσαλώμ, ἀλλά καί στούς συνεργάτες αὐτοῦ. Αὐτό ζητάει νά γίνει καί γιά τόν ἴδιο.
Ὅμως, γιατί σέ ἄλλο σημεῖο τῶν Ψαλμῶν λέει ὁ Δαβίδ: "μὴ εἰσέλθῃς εἰς κρίσίν μετὰ τοῦ δούλου σου" (Ψαλ. 142,2), ἐνῶ ἐδῶ προσεύχεται γιά νά κριθεῖ;
Καλό Παράδεισο!
Ο πάτερ Βασίλειος Λαυριωτης, κατά κόσμον ΚΑΡΑΜΠΕΚΟΣ Θεόδωρος γεννήθηκε την 14/8/1943 στο χωριό Καρδιτσομάγουλα Καρδίτσας. Διατέλεσε για πολλά χρόνια ως Προηγούμενος της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας Αγίου Όρους και πνευματικός για πολλές ψυχές που με τα λόγια του και τις συμβουλές του τις οδηγούσε στο δρόμο της σωτηρίας.
Όλοι που σε γνωρίσαμε και μιλήσαμε μαζί σου για πολλά θέματα, είμαστε φτωχότεροι
Καλό παράδεισο να έχεις γέροντα.
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/07/blog-post_80.html
5 Ἰουλίου. Ἀθανασίου τοῦ ἐν Ἁγίῳ Ὄρει Ἄθῳ (†1000) καὶ Λαμπαδοῦ ὁσίων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό
ἀνάγνωσμα. Τοῦ ὁσίου, Σαβ. κζ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Γαλ. ε΄ 22 - ς΄ 2).
Γαλ. 5,22 ὁ δὲ καρπὸς τοῦ Πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις,
Γαλ. 5,22 Ο καρπός όμως, τον οποίον το Αγιον Πνεύμα παράγει εις τας καλοπροαιρέτους και πιστάς καρδίας, είναι η αγάπη προς όλους, η χαρά από την λύτρωσιν που δίδει ο Χριστός, η ειρήνη που παρέχει η αγαθή συνείδησις, η μακροθυμία προς εκείνους που πταίουν απέναντι μας, η καλωσύνη και η διάθεσις να είμεθα εξυπηρετικοί προς τους άλλους, η αγαθότης της καρδίας, η αξιοπιστία στους λόγους και τας υποσχέσεις μας,