Σελίδες

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2022

π.Σεραφείμ μοναχός, ἡ Μασονία καί ὀ διαθρησκειακός συγκρητισμός

 https://katihisis.blogspot.gr/

π.Σεραφείμ μοναχός, Η Μασονία και ο διαθρησκειακός συγκρητισμός (ΟΛΟΚΛΗΡΗ) [ΒΙΝΤΕΟ 2017]
Ολόκληρη η Ομιλία του π. Σεραφείμ Ζήση μοναχού, που εκφωνήθηκε την Τετάρτη 15-11-2017, στην αίθουσα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ" του χριστιανικού συλλόγου "Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής", στα πλαίσια της σειράς εκδηλώσεων με τίτλο: "ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ". Αρχικά η Ομιλία αυτή δημοσιεύθηκε σε δύο μέρη.

Ἡ παραβολή τῶν ἐργατῶν τοῦ ἀμπελῶνος, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἡ παραβολή τῶν ἐργατῶν τοῦ ἀμπελῶνος, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 17-8-2018

Τό ἄγνωστο περίκλειστο ἐκκλησάκι - τάμα τοῦ Γέρου τοῦ Μωρία


Γνωρίζατε πως υπάρχει η Παναγία του Κολοκοτρώνη; Ποιο συγκεκριμένα, αυτό το εκκλησάκι που φτιάχτηκε για να εκπληρώσει ένα τάμα του Γέρου του Μωρία, σήμερα βρίσκεται περίκλειστο για λόγους προστασίας του, εντός νεότερου κτίσματος γνωστό ως το Μοναστήρι του Κολοκοτρώνη.
Το εν λόγω εκκλησάκι - μοναστήρι βρίσκεται μόλις λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη της Μεγαλόπολης στον δρόμο που οδηγεί προς την πανέμορφη και εξίσου ιστορική Καρύταινα.

Στην περίοδο της δεύτερης Τουρκοκρατίας, από το 1715 έως το 1821, η σημαντικότερη μαρτυρία που έχουμε είναι του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Αφηγείται ο Γέρος στα απομνημονεύματά του: «Μια φορά επήγα εις το πανηγύρι της Αγίας Μονής. Αυτό το μοναστήρι ήταν μεγάλο και εχαλάσθη εις την πρώτη Τουρκιά. Όταν επέρασα, ήτον μια μάνδρα χαλασμένη και σκεπασμένη εκκλησιά με κλάδους δένδρων.
Τότε έταξα ότι: Παναγιά μου, βοήθησέ μας να ελευθερώσωμεν την Πατρίδα μας από τον Τύραννο και να σε φκιάσω καθώς ήσουν και πρώτα. Με εβοήθησε, και εις τον δεύτερον χρόνον της επαναστάσεώς μας επλήρωσα το τάμα μου και την έφκιασα».

Τό θαῦμα τῆς εἰκόνας τοῦ Ἁγίου Μανδηλίου!


Το Ιερόν Μανδήλιον και ο Γέροντας Παύλος Νικηταράς.


Σήμερα ημέρα εορτής του Αγίου και Ιερού Μανδηλίου, θυμάμαι χαρακτηριστικά, όταν επισκέφτηκα για πρώτη φορά το ιερό νησί της Πάτμου, αρχές της δεκαετίας του 1990.

Θυμάμαι τον ευθυτενή και αγιασμένο Κυπάρισσό της, τον Γέροντα Παύλο Νικηταρά να διηγείται με την γλώσσα της καλλιεργημένης καρδιάς Του, τήν χαρακτηριστική και συγκινητική ιστορία της νεώτερης εικόνας τοῦ Ἁγίου Μανδηλίου (τέλη 18ου – ἀρχές 19ου αἰ.), η οποία δωρήθηκε στήν Μεγάλη Γεραρά Μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου .

Η ιστορία πέρα από τήν βαρύτητα του γεγονότος έχει βασικό συντελεστή τον ίδιο τον Άγιο Γέροντα, ο οποίος ήταν Μάρτυς του Θαύματος και το ανέδειξε.
Ἡ εἰκόνα ανήκε στήν οικογένεια της Ειρήνης Κουντούρη, τήν οποία ο ξενιτεμένος στήν Ἀμερική σύζυγος ειχε έγκαταλείψει μέ δύο μικρά παιδιά.
Ἡ φτωχή μητέρα, προκειμένου νά ζήσει τήν οἰκογένειά της, ἀποφάσισε νά πωλήσει τήν εικόνα αυτή σέ αρχαιολόγο έναντι μεγάλης αμοιβής καί έλαβε ως προκαταβολή τό μισό τίμημα, πού ήταν 50 χρυσές λίρες Ἀγγλίας.

Ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ Ἁγιορειτῶν Πατέρων γιὰ τὴν ἐπικείμενη προσέλευση τοῦ σχισματοαιρετικοῦ Ἐπιφανίου Οὐκρανίας στὶς προγραμματισμένες ἐκκλησιαστικὲς ἐκδηλώσεις τῆς Ἱ.Μητρ.Φιλίππων, Νεαπόλεως & Θάσου, 3-6 Σεπτεμβρίου 2022.


Ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ Ἁγιορειτῶν Πατέρων γιὰ τὴν ἐπικείμενη προσέλευση τοῦ σχισματοαιρετικοῦ Ἐπιφανίου Οὐκρανίας στὶς προγραμματισμένες ἐκκλησιαστικὲς ἐκδηλώσεις τῆς Ἱ.Μητρ.Φιλίππων, Νεαπόλεως & Θάσου, 3-6 Σεπτεμβρίου 2022.

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 29.7//11.8.2022.

Ἁγίου Καλλινίκου.

Μετὰ μεγάλης ἐκπλήξεως, βαθυτάτης θλίψεως καὶ ἱερᾶς ἀγανακτήσεως ἀναγνώσαμε ἀνακοίνωσιν τῆς Ἱ.Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως καὶ Θάσου, ποὺ προαναγγέλλει τετραήμερες «ἐκκλησιαστικὲς καὶ πολιτιστικὲς ἐκδηλώσεις» («ἀπὸ 3 ἕως 6 Σεπτεμβρίου 2022»), στὶς ὁποῖες θὰ δεσπόζη τὸ συλλείτουργον τῶν Πατριάρχου Βαρθολομαίου καὶ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν Ἱερωνύμου μετά τοῦ σχισματοαιρετικοῦ «μητροπολίτου» Κιέβου Ἐπιφανίου! Ἀνερυθριάστως προσκαλοῦνται πάντες – Μητροπολῖται, Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας καὶ ἄρχοντες τοῦ τόπου, Κλῆρος καὶ Λαός- δῆθεν γιὰ νὰ τιμήσουν τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, ἱδρυτή τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, καὶ τοὺς τοπικοὺς Ἁγίους!

Σὲ παλαιότερον κείμενό μας1 εἴχαμε ἀναλυτικῶς καταδείξει, βάσει τῶν Ἱερῶν Κανόνων, τὸν σχισματικὸν χαρακτῆρα τοῦ «μητροπολίτου» Κιέβου καὶ τῆς «ἐκκλησίας» του, ἀλλὰ καὶ τίς σοβαρὲς σωτηριολογικὲς συνέπειες τῶν μυστηριακῶς κοινωνούντων μετ’ αὐτῶν. Κατὰ συνέπειαν, οἱ συμμετέχοντες σὲ παρόμοια ἀνίερα συλλείτουργα διακινδυνεύουν τὴν σωτηρίαν των καὶ δὲν τιμοῦν, ἀλλὰ θλίβουν καὶ ἀτιμάζουν τοὺς Ἁγίους, καὶ δὴ τὸν Ἀπόστολον Παῦλον, τοῦ ὁποίου ἡ σχετικὴ διδασκαλία διὰ τὰς αἱρέσεις καὶ τὰ σχίσματα εἶναι αὐστηροτάτη.

Σεβαστὸς Γέροντας προεμήνυσε θεϊκὴν παιδαγωγίαν διὰ τὸ Ἔθνος μας (εἰς περίπτωσιν μὴ ματαιώσεως τοῦ ἐν λόγῳ συλλειτούργου), παραλληλίζοντάς το πρός τό ἐν τῇ Ἁγίᾳ Σοφίᾳ μετὰ Λατίνων τελεσθέν, ὀλίγον πρὸ τῆς πτώσεως τῆς Κωνσταντινουπόλεως (12 Δεκεμβρίου 1452), τὸ ὁποῖον καὶ θεωρήθηκε ὡς τὸ κυριώτερον αἴτιον τῆς ἐγκαταλείψεως τῆς ἄνωθεν συμμαχίας καὶ τῆς πτώσεως τῆς Πόλεως.

Ἐπιπροσθέτως, θεωροῦμεν ὅτι αἱ ἄδικοι καὶ ἄξιαι γέλωτος τιμαὶ, αἱ ἀποδιδόμενοι εἰς τὸν σχισματοαιρετικὸν Ἐπιφάνιον [στὸ πρόγραμμα ὑπάρχει καὶ ἀναγόρευσίς του εἰς ἐπίτιμον δημότην Ἑλληνικοῦ Δήμου], ἐπιβραβεύουν τὰ ἐγκλήματά του καὶ συνιστοῦν προδοσίαν κατὰ τῆς κατακρεουργουμένης Κανονικῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας καὶ τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τοῦ Οὐκρανικοῦ Λαοῦ ποὺ ἀνήκουν εἰς αὐτήν, καὶ μᾶς ἐκθέτουν ἀνεπανόρθωτα στὰ μάτια τους, καὶ ὡς Ἑλληνικὴν Ἐκκλησίαν καὶ ὡς Ἑλληνικὸν Ἔθνος· πολλῷ μᾶλλον ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ.

Διὰ ταῦτα,

1. Καλοῦμεν εἰς συναγερμὸν προσευχῆς διὰ θείαν ἐπέμβασιν καὶ ματαίωσιν τῶν κακῶς προγραμματισθέντων, πρὸς ἀποφυγὴν τῶν πνευματικῶν καὶ ἐθνικῶν συνεπειῶν-συμφορῶν των.

Θαῦμα τῆς Θείας πρόνοιας καί ἀγάπης, Βίος καί Λόγοι Ἁγίου Πορφυρίου.Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης




«Καί ἥξουσιν ἀπό ἀνατολῶν καί δυσμῶν καί ἀπό βοῤῥᾶ καί νότου, καί ἀνακλιθήσονται ἐν τῇ βασιλείᾳ τοῦ Θεοῦ»[1]. Μᾶς ὁμιλεῖ σήμερα, ἀδελφοί, τό ἱερό Εὐαγγέλιο γιά τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Καί τί εἶναι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, παρά ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί ἡ βίωσις αὐτῆς τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ καί ἡ μετοχή στήν ἄπειρη μακαριότητα τοῦ Θεοῦ στήν ὁποία μᾶς δίνει ὁ Θεός αὐτή τήν δυνατότητα∙ μᾶς δίνει αὐτή τήν δυνατότητα τῆς μετοχῆς σέ Αὐτόν καί στή ζωή Του, ἐφόσον ἐμεῖς θελήσουμε νά Τόν ἀγαπήσουμε καί νά τηρήσουμε τίς ἅγιες ἐντολές Του. Τί κάνει ἡ ἀγάπη καί ἡ Πρόνοια τοῦ Θεοῦ! Καί τί δέν κάνει γιά νά μᾶς σώσει καί γιά νά μᾶς ὁδηγήσει στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ!

«Τά χρόνια μετά τόν πόλεμο», διηγεῖται ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «ἦταν πολύ δύσκολα καί οἱ ἄνθρωποι ἀγωνίζονταν γιά νά ζήσουν. Ἐγώ, ὅπως σᾶς εἶπα, τήν ἐποχή ἐκείνη ἤμουν στήν Πολυκλινική. Πολλά περιστατικά θυμᾶμαι ἀπ' τά χρόνια ἐκεῖνα. Ἀκοῦστε ἕνα ἀπ' αὐτά.

Ἡ Ἔφη ἦταν δεκαεφτά χρονῶν κι ἔμενε τό καλοκαίρι μέ τούς γονεῖς της καί τόν ἀδελφό της στό Μπογιάτι. Εἶχαν περιβόλι μέ κηπευτικά καί τά πουλοῦσαν. Ἕνα βράδυ ἡ μητέρα τῆς Ἔφης τήν ἔστειλε σ' ἕνα μαγαζάκι ἐκεῖ κοντά, ν' ἀγοράσει πετρέλαιο γιά τή λάμπα. Σημειῶστε ὅτι δέν εἶχαν τότε ρεῦμα. Ἐπιστρέφοντας πρός τό σπίτι ἡ Ἔφη συναντάει στόν δρόμο ἕνα ἀγόρι, συμμαθητή της. Μιλοῦσαν γιά τά μαθήματα. Τό σημεῖο, ὅμως, πού εἶχαν σταματήσει βρισκόταν πίσω ἀπό ἕνα φορτηγό αὐτοκίνητο. Τή στιγμή ἐκείνη πέρασε ὁ ἀδελφός τῆς Ἔφης καί τούς εἶδε νά κουβεντιάζουν. Τό παρεξήγησε, γιατί πίστεψε ὅτι πονηρά κουβεντιάζουν καί τό εἶπε στήν μητέρα τους. - Ἡ Ἔφη μᾶς ντροπιάζει, εἶπε, κουβεντιάζει στόν δρόμο μ' ἕνα ἀγόρι. Ὅταν ἔφθασε στό σπίτι ἡ Ἔφη, ἡ μητέρα της τήν μάλωσε πολύ καί τήν ἔδειρε. Ἡ Ἔφη πικράθηκε πολύ. Ἐπαναστάτησε γιά τήν ἀδικία καί τήν καχυποψία τοῦ ἀδελφοῦ της. Τήν ἄλλη μέρα γύρισε στό σπίτι ὁ πατέρας, πού ἔλλειπε. Ἐκεῖνος τῆς φέρθηκε διαφορετικά, δηλαδή μέ κατανόηση καί καλό τρόπο. - Ἐγώ, τῆς λέει, δέν τά πιστεύω αὐτά. Ἔλα, πᾶμε νά ποτίσουμε τό περιβόλι.

Ἐπιστολή ὑπερπολύτεκνου Ὀρθόδοξου πρός τόν ἐπίσκοπο Φιλίππων Νεαπόλεως καί Θάσου κύριο Στέφανο.


Τσακιρίδης Μιχαήλ

Σεβασμιώτατε Επίσκοπε Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου ευλογείτε

Ως ορθόδοξος χριστιανός με συναίσθημα ευθύνης για τη διαπαιδαγώγηση και ορθόδοξη κατήχηση των 10 παιδιών που μου έδωσε ο Θεός ήθελα να σας απευθύνω κάποια ερωτήματα σχετικά με την επίσκεψη του Επιφανίου στη Μητρόπολη σας

1) Έχει ιεροσύνη κάποιος που καθαιρείται και αφορίζεται και αναγνωρίζεται η καταδίκη του πανορθοδόξως ή ανήκει στις τάξεις των λαϊκών;

2) Όσοι τον ακολουθούν κληρικοί και λαϊκοί ανήκουν στην κανονική εκκλησία ή στους σχισματικούς;

3) Μπορεί αυτή τη σχισματική Εκκλησία οπουδήποτε και να βρίσκεται στη γη ένας Οικουμενικός Πατριάρχης να θεραπεύσει το σχίσμα της χωρίς να εκφραστεί δημόσια μετάνοια;

Στούς καιρούς πού θά ἔρθουν. Ἡ προφητεία τοῦ πατέρα Ilarion Argatu (1913-1999)


Τι θα συμβεί μετά; Θα είναι χειρότερα! Θα είναι η επόμενη φορά. Θα συμβούν τα εξής:

1. « Η οικογενειακή ζωή θα είναι στο έδαφος» , οι σύζυγοι θά απατούν, δεν σέβονται πλέον ο ένας τον άλλον, τα παιδιά δεν ακούν και σέβονται πλέον τους γονείς τους.

Ἄν κάποιος δέν βλέπει τίς ἁμαρτίες του, αὐτό δέν σημαίνει ὅτι δέν τίς ἔχει....



Αν κάποιος δεν βλέπει τις αμαρτίες του, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τις έχει... Αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος δεν είναι μόνο σε αμαρτίες, αλλά και σε πνευματική τύφλωση... Πρέπει να ζητήσουμε από τον Κύριο: «Χάρισέ μου να δω τις αμαρτίες μου».

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/06/blog-post_912.html

24 Αὐγούστου. Εὐτυχοῦς ἱερομάρτυρος (β ́ αἰ.). Κοσμᾶ τοῦ νέου ἱερομάρτυρος τοῦ Αἰτωλοῦ (†1779)· μετάθεσις τοῦ λειψάνου τοῦ ἁγ. Διονυσίου Αἰγίνης (1624). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετ. ια΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Κορ. γ΄ 4-11).

Β Κορ. 3,4          Πεποίθησιν δὲ τοιαύτην ἔχομεν διὰ τοῦ Χριστοῦ πρὸς τὸν Θεόν.

Β Κορ. 3,4                Καμνομεν δε αυτήν την ομολογίαν και έχομεν αυτήν την πεποίθησιν δια του Ιησού Χριστού, έμπροσθεν του Θεού.

Β Κορ. 3,5          οὐχ ὅτι ἱκανοί ἐσμεν ἀφ᾿ ἑαυτῶν λογίσασθαί τι ὡς ἐξ ἑαυτῶν, ἀλλ᾿ ἡ ἱκανότης ἡμῶν ἐκ τοῦ Θεοῦ,

Β Κορ. 3,5                 Οχι διότι είμεθα από τους εαυτούς μας ικανοί, ούτε ότι από την ιδικήν μας διάνοιαν και από τους ιδικούς μας λογισμούς συνθέτομεν και προσφέρομεν το κήρυγμα. Αλλ' η ικανότης μας είναι από τον Θεόν.