Σελίδες

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022

α) Γιά τήν ἐργασία τήν Κυριακή, β) ἀξιοποίηση χρόνου, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)



Απόσπασμα από την ομιλία 106. Ἡ ἀργία εἶναι αἰτία πολλῶν κακῶν B΄ μέρος΄, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 15-12-2018https://www.youtube.com/watch?v=I_AnM...

Ὁ χορτασμός του ἦταν πάντα μέ πνευματική τροφή (Γέροντας Ἰάκωβος Βαλοδῆμος)

Ὁ ὅσιος Ἰάκωβος τῆς Βίτσης τοῦ Ζαγορίου, ὁ ἅγιος προστάτης τῶν ἀνέργων, δὲν εἶχε μεριμνήσει ποτὲ γιὰ ἀποθεματικὰ τροφίμων.
Βίωνε τὸ «Πάτερ ἡμῶν»! Ζητοῦσε μόνιμα «τὸν ἄρτον τὸν ἐπιούσιον» (Ματθ. στ΄ 11) καὶ ἐφάρμοζε ἔμπρακτα τὰ λόγια τοῦ Κυρίου μας: «Μὴ μεριμνᾶτε τῇ ψυχῇ ὑμῶν τί φάγητε καὶ τί πίητε, μηδὲ τῷ σώματι ὑμῶν τί ἐνδύσησθε» (Ματθ. στ΄ 19).
Ὁ χορτασμός του ἦταν πάντα μὲ πνευματικὴ τροφή.
Στὶς ἱεραποστολικὲς περιοδεῖες του ὁ Γέροντας Ἰάκωβος στὰ Ζαγοροχώρια δὲν εἶχε ἀξιώσεις φιλοξενίας ὕπνου καὶ τροφῆς.
Χόρταινε μὲ τὸν ἄρτο τῆς πίστεως, ποὺ τὸν μοίραζε πλουσιοπάροχα· χόρταινε μὲ τὸν χορτασμὸ τῶν ἄλλων.
Καὶ δὲν ἦταν μόνος του.

Συνοδευόταν πάντοτε ἀπὸ τὴν γερόντισσα ἀδελφή του, τὴν τυφλή, ποὺ προσπαθοῦσε νὰ τὸν περιποιεῖται βλέποντας ὄχι μὲ τὸ φῶς τῶν κλειστῶν χοϊκῶν ὀφθαλμῶν της, ἀλλὰ μὲ τὸ φῶς τῆς κενωτικῆς της ἀδελφικῆς προσφορᾶς, τῆς προσφορᾶς τῆς ἀγάπης.

Ἡ ἀρχαία στάμνα μέ τό αἷμα τοῦ Ἁγίου Δημητρίου!


Η αρχαία στάμνα με το αίμα του Αγίου Δημητρίου!

– Αποστόλου Σπύρου.

Στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου στην Θεσσαλονίκη φυλάσσεται ένα από τα σημαντικότερα κειμήλια της Ορθοδοξίας. Πρόκειται για το ιερό κεράμιο, μία αρχαία στάμνα, που εμπεριέχει μέσα χώμα και αίμα από το μαρτύριο του προστάτη της πόλης.

Κατά καιρούς, είτε τυχαία είτε ύστερα από αρχαιολογική έρευνα, βρέθηκαν διάφορα φιαλίδια, τα οποία προέρχονταν από τον τάφο του Αγίου Δημητρίου. Τα φιαλίδια αυτά προορίζονταν για να διαφυλάττουν μέσα οι προσκυνητές μύρο η χώμα διαποτισμένο από το μύρο του Αγίου Δημητρίου.

Ο προϊστάμενος του ναού Αρχιμανδρίτης Δαμασκηνός Πέτικας κάνει γνωστό ότι η εκκλησία απέκτησε αυτό το σημαντικό κειμήλιο στις 23 Οκτωβρίου 1985 και εξιστορεί ότι η στάμνα βρίσκονταν στα χέρια της οικογένειας Σάββα, μίας παλαιάς οικογένειας της Θεσσαλονίκης, η οποία κατοικούσε από την βυζαντινή εποχή σε ένα σπίτι κάτω από το ναό του Αγίου Δημητρίου, γύρω από το σημερινό ναό του Αγίου Νικολάου. Το σπίτι καταστράφηκε ολοσχερώς από την μεγάλη πυρκαγιά του Αυγούστου του 1917 και τότε καταστράφηκαν κι όλες οι έγγραφες μαρτυρίες σχετικά με την ιστορία της οικογένειας και την απόκτηση της στάμνας.

ΥΠΟΓΕΙΑ ΣΤΟΑ

Σύμφωνα με προφορικές αφηγήσεις στο σημείο όπου ήταν το σπίτι υπήρχε και ένα μικρό παρεκκλήσι (προσκυνητάρι) μέσα στο οποίο -σε ειδική κατασκευασμένη κόγχη- βρισκόταν ένα ξύλινο κιβώτιο χρώματος βαθύ πρασίνου με παραστάσεις λουλουδιών κίτρινου χρώματος και μέσα σε αυτό φυλασσόταν η στάμνα.

ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ; (Σχόλιο σέ πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 24η Οκτωβρίου 2022

ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ;

(Σχόλιο σε πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)

Το καρκίνωμα της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, προχωρεί δυστυχώς καλπάζοντας και διαβρώνει επικίνδυνα ολόκληρο το Εκκλησιαστικό Σώμα, χωρίς να διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια ελπίδα αναχαιτίσεώς του. Ιδιαίτερα μετά την «Σύνοδο» της Κρήτης, στην οποία, ως γνωστόν, αντί καταδίκης εθριάμβευσε η παναίρεση, η μεγάλη πλειοψηφία της Ιεραρχίας, του λοιπού Κλήρου, του Μοναχισμού και του θεολογικού κόσμου της χώρας αγωνίζεται ακάθεκτη, με ζήλο «ου κατ’ επίγνωσιν» βέβαια, στην προώθηση των στόχων της, στην επανένωση σε πρώτη φάση, του κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου με την Ορθόδοξη Εκκλησία, χωρίς όμως την μετάνοια των ετεροδόξων και παρά τις υπάρχουσες δογματικές διαφορές. Και σε δεύτερη φάση στο συγκερασμό του Χριστιανισμού με όλες τις άλλες θρησκείες. Φυσικά δεν πρόκειται για επιδίωξη πραγματικής ενώσεως εν τη αληθεία, σύμφωνα με την πατερική μας Παράδοση, αλλά περί συγκολλήσεως ετεροκλήτων στοιχείων, η οποία θα προέλθει ύστερα από συμβιβασμούς και «επανερμηνείες» των πλανών των ετεροδόξων, αλλά και με καινοφανείς ερμηνείες βιβλικών χωρίων, που οδηγούν σε αστήρικτα συμπεράσματα, μη μαρτυρούμενα από τους αγίους Πατέρες μας.

Έχουμε αποδείξει επανειλημμένως ότι οι ατέρμονες Θεολογικοί Διάλογοι όχι μόνο έχουν παρεκκλίνει από την αποστολή τους, αλλά έχουν καταντήσει ολέθριο όργανο των θιασωτών του Οικουμενισμού, για να πλήξουν την αυτοσυνειδησία της Εκκλησίας μας, ότι μόνο σ’ αυτή βρίσκεται η αλήθεια και η σωτηρία και πουθενά αλλού. Από την όλη μέχρι σήμερα πορεία των Διαλόγων αυτών και από τα κείμενα που παρήγαγαν, αποδείχθηκε ξεκάθαρα ότι αυτοί δεν αποσκοπούσαν στην επισήμανση των αιρετικών διδασκαλιών του Παπισμού και στην προσπάθεια από Ορθοδόξου πλευράς επανόδου στην Ορθοδοξία.

Ὁ τρόπος τῆς νοερᾶς προσευχῆς, Βίος καί Λόγοι Ἁγίου Πορφυρίου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου



«Πιστεύετε ὅτι δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι;»[1]. Ναί Κύριε, ἀπαντοῦν οἱ δύο τυφλοί. Αὐτή ἡ ὁμολογία εἶναι ὁμολογία πίστεως. Τόν ἀναγνωρίζουν τόν Χριστό μας, ὡς Κύριο, δηλαδή ὡς Θεό οἱ δύο τυφλοί. Καί ὁ χριστιανός, ὅταν ἐπικαλεῖται καί λέγει «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με», ὁμολογεῖ τήν Θεότητα μέ τήν λέξη «Κύριε».

«Ἡ νοερά προσευχή», λέγει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «γίνεται μόνο ἀπό ἐκεῖνον πού ἔχει ἀποσπάσει τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ». Αὐτός ὁ ὁποῖος εἶναι μέσα στήν Χάρη, μέσα στό Ἅγιο Πνεῦμα, αὐτός εἶναι πού μπορεῖ νά πεῖ σωστά τήν θεῖα αὐτή προσευχή, τήν θεία ἐπίκληση τό Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με. «Δέν πρέπει ἡ προσευχή», λέει ὁ Ἅγιος, «νά γίνεται μέ τήν σκέψη, νά τήν μάθουμε, «νά τήν μάθω, νά τήν καταφέρω, νά τήν φθάσω», γιατί μπορεῖ νά ὁδηγηθοῦμε στόν ἐγωισμό καί στήν ὑπερηφάνεια»[2].

Ὅταν ὁ ἄνθρωπος κάτι κατορθώσει, πέφτει στήν ὑπερηφάνεια. Θά πρέπει ὁ ἄνθρωπος νά πηγαίνει μέ ἁπλότητα καί μέ ἁπαλότητα πρός τήν προσευχή, πρός τόν Θεό διαμέσου αὐτῆς τῆς προσευχῆς. Δέν πρέπει νά ὑπάρχει καμιά ἰδιοτέλεια, καμιά διάθεση αὐταρέσκειας, καμιά διάθεση ὑπερηφάνειας. «Χρειάζεται, λαχτάρα, πείρα ἀλλά καί σύνεση», ἔλεγε ὁ Ἅγιος, «προσοχή καί φρόνηση, γιά νά εἶναι ἡ προσευχή καθαρή καί θεάρεστη. Ἕνας λογισμός «εἶμαι προχωρημένος», τά χαλάει ὅλα. Τί νά ὑπερηφανευθοῦμε; Δέν ἔχομε τίποτα δικό μας. Αὐτά τά θέματα εἶναι λεπτά.

1 Νοεμβρίου. Κοσμᾶ καὶ Δαμιανοῦ τῶν ἀναργύρων καὶ τῆς μητρὸς αὐτῶν Θεοδότης. Δαυὶδ ὁσίου τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ (ιϛ ́ αἰ.), Ἰακώβου ἱερομάρτ. τοῦ ἐν Αἰτωλίᾳ καὶ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῶν ἁγίων, 1 Νοεμ. (Α΄ Κορ. ιβ΄ 27 - ιγ΄ 8).

Α Κορ. 12,27      Ὑμεῖς δέ ἐστε σῶμα Χριστοῦ καὶ μέλη ἐκ μέρους.

Α Κορ. 12,27            Σεις, λοιπόν, οι Χριστιανοί είσθε σώμα Χριστού και ο καθένας σας είναι επί μέρους μέλος, που κατέχει την ταιριαστήν θέσιν δι' αυτόν και δι' ολον το σώμα.

Φεμινίστρια ἡγέτης παραδέχεται ὅτι εἶπαν ψέματα γιά τίς γυναῖκες πού πεθαίνουν ἀπό τίς παράνομες ἀμβλώσεις


“Φουσκώσαμε τα νούμερα… για να νομιμοποιηθούν οι αμβλώσεις”

LifeNews.com

Από Micaiah Bilger

14 Σεπτεμβρίου 2022, Πόλη του Μεξικού, Μεξικό

Άλλη μία ακτιβίστρια για τις αμβλώσεις πιάστηκε πρόσφατα να παραδέχεται ότι το κίνημα υπέρ των αμβλώσεων υπερβάλλει τον αριθμό των γυναικών που πεθαίνουν από παράνομες αμβλώσεις, για να χειραγωγήσει το κοινό ώστε να υποστηρίξει τις αμβλώσεις από «επιλογή».

Σε βίντεο που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, από το ισπανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ACI Prensa,* η Μεξικανή ηγέτης υπέρ των αμβλώσεων Marta Lamas δηλώνει σε πανεπιστημιακό πάνελ πώς «φούσκωσαν τα νούμερα» των θανάτων των γυναικών από αμβλώσεις.

Η Marta Lamas διδάσκει στο National Autonomous University of Mexico, (Εθνικό Αυτόνομο Πανεπιστήμιο του Μεξικού) και βοήθησε στην ίδρυση της οργάνωσης υπέρ των αμβλώσεων Group for Information on Elective Reproduction (GIRE). Η ομάδα της ασκούσε επιρροή υπέρ του λόμπι των αμβλώσεων στην Πόλη του Μεξικού και σε οκτώ άλλες πολιτείες της χώρας, ώστε να νομιμοποιηθεί η δολοφονία των αγέννητων μωρών.

Ἐξ ἄκρας συλλήψεως

 π. Στυλιανός Καρπαθίου

Ἐξ ἄκρας συλλήψεως
ΑΠΡΟΥΠΟΘΕΤΩΣ
Σχολιασμὸς τῆς Συνοδικῆς Ἐγκυκλίου
«Περὶ προστασίας τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καὶ ἀποφυγῆς τῶν ἀμβλώσεων»


1. Τὸ πρόβλημα περὶ τῶν ἐκτρώσεων καὶ ἡ Ἐγκύκλιος τῆς Ἐκκλησίας
Τὴν 8ην Σεπτεμβρίου 2022, ἡμέρα κατὰ τὴν ὁποία ἑορτάζεται τὸ Γενέσιον τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, ἀνεγνώσθῃ στὸ Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὑπ’ἀριθμ. 4008/25 Αὐγούστου 2022 Ἐγκύκλιος, «Περὶ προστασίας τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καὶ ἀποφυγῆς τῶν ἀμβλώσεων».

Μία σπάνια φωτογραφία τοῦ Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου...


Μία σπάνια φωτογραφία του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου...
Δευτέρα του Πάσχα 1978. Κατά την Λιτάνευση της θαυματουργού εικόνος ''Αξιον Εστίν'' στις Καρυές.

πηγή

https://proskynitis.blogspot.com/2022/10/blog-post_89.html