Σελίδες

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022

Ἐρωτήσεις καί ἀπαντήσεις γιά σύγχρονα θέματα (οἱ ἐρωτήσεις μέ λεζάντες), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


0:00 Τί κάνουμε, ὅταν ὁ πνευματικός μας λέει κάποια πράγματα τά ὁποῖα δέν ξέρουμε ἄν εἶναι ἀληθῆ ἡ ψευδῆ
08:50 Έχουν ευθύνη αυτοί που λένε "εγώ κάνω υπακοή στον πνευματικό μου; " 
12:24 Αν μια χειροτονία γίνει από οικουμενιστή επίσκοπο, λαμβάνεται Ιεροσύνη; 
13:50 «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» & «Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε» 
21:34 Ο Χριστός εξακολουθεί να ειναι άνθρωπος μέχρι σήμερα με το σώμα Του; 
29:12 Σχετικά μέ τήν καύση τῶν νεκρῶν 
37:57 Αν ο πνευματικός δώσει ευλογία για το eμβόλιo, αλλά δεν του κάνουμε υπακοή'-Συνεχίζουμε με τον ίδιο;

Εἰς τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, ἀγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (κήρυγμα)

 Εἰς τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, ἀγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, 21-11-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (κήρυγμα)

Εἰσαγωγή στούς Ἀσκητικούς λόγους τοῦ Ἁγ. Ἰσαάκ Σύρου, «Τά εὑρεθέντα ἀσκητικά» τοῦ Ὁσίου Ἰσαάκ του Σύρου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ὁμιλία 2. Εἰσαγωγή στούς Ἀσκητικούς λόγους τοῦ Ἁγ. Ἰσαάκ Σύρου, «Τά εὑρεθέντα ἀσκητικά» τοῦ Ὁσίου Ἰσαάκ του Σύρου, 20-11-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

«Κύριε, Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, μέ τίς προσευχές τῆς ἀμόλυντης Μητέρας Σου καί ὅλων τῶν ἁγίων, ἐλέησόν μέ τον ἁμαρτωλό!».

Έτσι μοιάζει το πρόσωπο ενός ανθρώπου που είναι άγιος ακόμα και στη ζωή...που προσευχόταν όλη τη στιγμή με αυτή την δυνατή προσευχή που μας θυμίζει ο Ilie Cleopa.....
....Στην φωτογραφία έχουμε τον πατέρα Iulian Lazar από το Ησυχαστήριο Podromul στο Άγιο Όρος.
Μας διδάσκει ο πατέρας Ilie Cleopa.
...Μάθε την πιο δυνατή προσευχή σου....
...Μετά την αρχοντική προσευχή
«Πάτερ ημών», η πιο δυνατή είναι η προσευχή της καρδιάς, δηλαδή πάντα στο νου και στην καρδιά:
«Κύριε, Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλό!».
Ή μπορείτε να το πείτε έτσι:
«Κύριε, Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, με τις προσευχές της αμόλυντης Μητέρας Σου και όλων των αγίων, ελέησόν με τον αμαρτωλό!».
...Αυτή είναι μια σύντομη προσευχή, αλλά έχει μεγάλη δύναμη.

Μοῦ ἦρθε μία εὐωδιά, τόσο γλυκιά τόσο ὄμορφη! Δέν εἶχα ξαναμυρίσει κάτι τόσο ὄμορφο ποτέ στή ζωή μου!

Λόγω της ημέρας ( γιορτή Αρχαγγέλου Μιχαήλ) και λόγω του γεγονότος που έζησα σήμερα θα ήθελα να μοιραστώ την ιστορία μου.
Προσπαθούσαμε με τον σύντροφο μου 3 χρόνια για παιδάκι. Χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος υγείας δεν τα καταφέρναμε.
Στην περιοχή μου υπάρχει ένα μοναστήρι του Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Είμαι ιδιαίτερα δεμένη με την συγκεκριμένη μονή . Είναι ένα μέρος που με ηρεμεί και με βοηθάει να λύνω όποιο πρόβλημα αντιμετωπίζω με ηρεμία και θετικότητα.
Η εικόνα του Αρχαγγέλου που βρίσκεται στη μόνη είναι θαυματουργή.. Δεν γνώριζα τον συγκεκριμένο λόγο όμως. Ήξερα απλά ότι έχει βοηθήσει πολλούς ανθρώπους.
Μ. Παρασκευή στην λειτουργία ασυναίσθητα μου βγήκε από την ψυχή μου μέσα μια ευχή προς τον Αρχάγγελο να μας βοηθήσει να φέρουμε στον κόσμο μία ψυχούλα.
Μέτα από δύο εβδομάδες είχα θετικό τεστ....

Ἄλλες ἐπαναστάσεις ἀπέτυχαν - Ὁ βίος τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου εἶναι μιά ἀνεξίκακη ἐπανάσταση πού ἔμεινε στούς αἰῶνες


Άλλες επαναστάσεις απέτυχαν – Ο βίος του Αγίου Νεκταρίου είναι μια ανεξίκακη επανάσταση που έμεινε στους αιώνες

Ελευθέριος Ανδρώνης

Χωρίς βία, χωρίς οργή, χωρίς ανταπόδοση στην αδικία, ο Άγιος Νεκτάριος νίκησε την κακία του κόσμου κάνοντας επανάσταση μόνο με την πίστη του
Ο Άγιος Νεκτάριος είναι ένα μυρίπνοο άνθος που φύτρωσε μέσα στην έρημο του κόσμου και με την παρουσία του πλημύρισε με πνευματική ευωδία τους αιώνες. Ένας φωτεινός αστέρας που έλαμψε πάνω από συκοφαντίες, δολοπλοκίες, ταπεινώσεις και πίκρες, και τις κατέκαψε με το φως της αγιοσύνης.

Και αν ακόμα ο Άγιος Νεκτάριος έχει γεμίσει με θαύματα την ανθρωπότητα ως τις μέρες μας, ο κόσμος δεν τον θαυμάζει τόσο πολύ για αυτά, όσο για το πώς στάθηκε ακλόνητος μπροστά στην κακία του κόσμου. Βράχος μπροστά στην ψευτιά του παρόντος «αιώνος του απατεώνος», με το βλέμμα πάντα στραμμένο στον μέλλοντα αιώνα, την Βασιλεία των Ουρανών.
Σε μια κοινωνία ανθρώπων που φωνάζουν πως αδικούνται ακόμα και αν τους αμφισβητείται και η πιο ευτελής αξίωση, ο Άγιος Νεκτάριος μοιάζει ακατανόητος, εξωπραγματικός, υπερκόσμιος. Κι όμως με την βιοτή του απέδειξε πως η ανεξικακία δεν είναι ουτοπία, η συγχώρεση δεν είναι ελάττωμα, η μακροθυμία δεν είναι παθητικότητα.

Ένας αληθινός επαναστάτης της πράξης και του πνεύματος

Ο ένθεος και αγιασμένος άνθρωπος, καίτοι είναι φρόνιμος σαν αμνός, είναι ο πιο αληθινός και ο πιο δυναμικός επαναστάτης. Γιατί η στάση του δυναμιτίζει στον πυρήνα της την εξουσία του εγωκεντρισμού, μιας αντίληψης που ριζώνει σε όλες τις εξουσίες της γης και όλα τα ιδεολογήματα των κοινωνιών. Από την δημιουργία του κόσμου μέχρι και σήμερα, το απατηλό αφήγημα που γκρεμίζει τους ανθρώπους είναι το ίδιο: ότι μπορούν να γίνουν «θεοί» δίχως τον Θεό.

Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου:«Τό γεγονος τῆς ἑορτῆς καί τά ἐξ αὐτοῦ συμπεράσματα». π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

« ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ

ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 21-11-1982] «Την θεόπαιδα Παρθένον καί Θεοτόκον ἐν ναῷ Κυρίου προσαγομένην εὐσεβῶς ἀνευφημήσωμεν…»

Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Είσοδον της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον ναόν του Σολομώντος, εις τα Άγια των Αγίων. Είναι γνωστό ότι οι γονείς της Υπεραγίας Θεοτόκου, Ιωακείμ και Άννα, ήσαν στείροι. Δηλαδή δεν έκαναν παιδιά. Και είχαν φθάσει σε μία προχωρημένη ηλικία, και παιδί δεν είχαν. Επειδή δε εθεωρείτο όνειδος, κυρίως εις την γυναίκα που δεν έκανε παιδιά, γι’ αυτό τον λόγο νυχθημερόν παρακαλούσαν τον Κύριο να τους δώσει ένα παιδί. Και ο Κύριος εισήκουσε την προσευχή τους. Και τους έδωκε ένα κορίτσι. Την Υπεραγίαν Θεοτόκον. Και στις προσευχές τους μέσα, είχαν τάξει εις τον Θεόν να προσφέρουν το παιδί εις τον ναόν. Ό,τι δηλαδή είχε κάνει παλιότερα η Άννα, η γυναίκα του Ελκανά, η δεύτερη γυναίκα του Ελκανά, που δεν είχε παιδιά, κι εκεί παρακαλούσε τον Θεό, στον ναό να της δώσει παιδί. Διότι η άλλη γυναίκα είχε πολλά παιδιά, και ησθάνετο πολύ δύσκολα, ησθάνετο όνειδος, όπως σας είπα, ντροπή· γι’ αυτόν τον λόγο, παρακαλούσε θερμά τον Θεό, και είπε: «Θεέ μου, δώσε μου ένα παιδί, και θα Σου το αφιερώσω». Και πράγματι, έκανε τον Σαμουήλ. Και τριών ετών τον έφερε εις τον ναόν και τον αφιέρωσε τότε επί αρχιερέως Ηλί. Και έμενε εις τον ναόν. Εκεί εκοιμάτο, εκεί έτρωγε, εκεί έμενε ο Σαμουήλ.

Έτσι, το ίδιο συνέβη και με την Υπεραγίαν Θεοτόκον. Οι γονείς της, ο Ιωακείμ και η Άννα, θερμά παρεκάλεσαν να τους δώσει παιδί, και αν τους έδινε, θα το αφιέρωναν στον Θεό. Και πράγματι, όταν εγεννήθη το παιδί τους, η Μαρία, την απεγαλάκτισαν, διότι έτσι εσυνηθίζετο τότε, εις ηλικίαν τριών ετών. Και μόλις απεγαλακτίσθη, δηλαδή έκοψαν το γάλα το μητρικό, προσέφεραν το μικρό παιδάκι εις τον ναόν. Και οι ιερείς οδήγησαν το κοριτσάκι αυτό, των τριών ετών, την τριετίζουσα Μαρία, εις τα Άγια των Αγίων. Εκεί ουδείς εισήρχετο, ούτε ιερεύς, παρά μόνον ο αρχιερεύς, και αυτός μόνο μία φορά τον χρόνο! Και συνεπώς η παρουσία της Υπεραγίας Θεοτόκου ήτο κατ’ έμπνευση του Θεού να βρίσκεται εκεί, εις τα Άγια των Αγίων.

Εἰς τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, ἀγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

 Εἰς τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, ἀγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, 21-11-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου (κήρυγμα)

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Κατά Λουκάν, κεφάλαιο Ι΄, εδάφια 38-42 και κεφάλαιο ΙΑ΄, εδάφια 27-28

Κεφ.Ι΄ 38 ᾿Εγένετο δὲ ἐν τῷ πορεύεσθαι αὐτοὺς καὶ αὐτὸς εἰσῆλθεν εἰς κώμην τινά. Γυνὴ δέ τις ὀνόματι Μάρθα ὑπεδέξατο αὐτὸν εἰς τὸν οἶκον αὐτῆς. 39 Καὶ τῇδε ἦν ἀδελφὴ καλουμένη Μαρία, ἣ καὶ παρακαθίσασα παρὰ τοὺς πόδας τοῦ ᾿Ιησοῦ ἤκουε τὸν λόγον αὐτοῦ. 40 Ἡ δὲ Μάρθα περιεσπᾶτο περὶ πολλὴν διακονίαν· ἐπιστᾶσα δὲ εἶπε· Κύριε, οὐ μέλει σοι ὅτι ἡ ἀδελφή μου μόνην με κατέλιπε διακονεῖν; Εἰπὲ οὖν αὐτῇ ἵνα μοι συναντιλάβηται. 41 Ἀποκριθεὶς δὲ εἶπεν αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά· 42 ἑνὸς δέ ἐστι χρεία· Μαρία δὲ τὴν ἀγαθὴν μερίδα ἐξελέξατο, ἥτις οὐκ ἀφαιρεθήσεται ἀπ᾿ αὐτῆς.

Κεφ.ΙΑ΄ 27 ᾿Εγένετο δὲ ἐν τῷ λέγειν αὐτὸν ταῦτα ἐπάρασά τις γυνὴ φωνὴν ἐκ τοῦ ὄχλου εἶπεν αὐτῷ· μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας. 28 Αὐτὸς δὲ εἶπε· μενοῦνγε μακάριοι οἱ ἀκούοντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ φυλάσσοντες αὐτόν.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

Κεφ. Ι΄ 38 Και ενώ ο Ιησούς μαζί με τους μαθητές Του και όσους Τον ακολουθούσαν προχωρούσαν με κατεύθυνση την Ιερουσαλήμ, μπήκε Αυτός σε ένα χωριό. Και κάποια γυναίκα που ονομαζόταν Μάρθα Τον υποδέχθηκε στο σπίτι της. 39 Αυτή είχε μία αδελφή που λεγόταν Μαρία, η οποία όχι μόνο υποδέχτηκε τον Ιησού όπως η Μάρθα, αλλά και κάθισε κοντά στα πόδια Του ως ταπεινή μαθήτρια και άκουγε με απερίσπαστη προσοχή τη διδασκαλία Του. 40 Η Μάρθα όμως ήταν απασχολημένη και πνιγμένη σε πολλή εργασία, φροντίζοντας να ετοιμάσει το φαγητό και να περιποιηθεί τον Διδάσκαλο. Κάποια στιγμή λοιπόν στάθηκε κοντά στον Χριστό και Του είπε:

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς ἑορτῆς τῶν εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Προς Εβραίους, κεφάλαιο Θ΄, εδάφια 1-7

1 Εἶχε μὲν οὖν καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε ῞Αγιον κοσμικόν· 2 σκηνὴ γὰρ κατεσκευάσθη ἡ πρώτη, ἐν ᾗ ἥ τε λυχνία καὶ ἡ τράπεζα καὶ ἡ πρόθεσις τῶν ἄρτων, ἥτις λέγεται ῞Αγια. 3 Μετὰ δὲ τὸ δεύτερον καταπέτασμα σκηνὴ ἡ λεγομένη ῞Αγια ῾Αγίων, 4 χρυσοῦν ἔχουσα θυμιατήριον καὶ τὴν κιβωτὸν τῆς διαθήκης περικεκαλυμμένην πάντοθεν χρυσίῳ, ἐν ᾗ στάμνος χρυσῆ ἔχουσα τὸ μάννα καὶ ἡ ράβδος ᾿Ααρὼν ἡ βλαστήσασα καὶ αἱ πλάκες τῆς διαθήκης, 5 ὑπεράνω δὲ αὐτῆς Χερουβὶμ δόξης κατασκιάζοντα τὸ ἱλαστήριον· περὶ ὧν οὐκ ἔστι νῦν λέγειν κατὰ μέρος. 6 Τούτων δὲ οὕτω κατεσκευασμένων εἰς μὲν τὴν πρώτην σκηνὴν διὰ παντὸς εἰσίασιν οἱ ἱερεῖς τὰς λατρείας ἐπιτελοῦντες, 7 εἰς δὲ τὴν δευτέραν ἅπαξ τοῦ ἐνιαυτοῦ μόνος ὁ ἀρχιερεύς, οὐ χωρὶς αἵματος, ὃ προσφέρει ὑπὲρ ἑαυτοῦ καὶ τῶν τοῦ λαοῦ ἀγνοημάτων.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

1Ας βγάλουμε τώρα κάποιο συμπέρασμα για όσα είπαμε σχετικά με την ιεροσύνη της Παλαιάς Διαθήκης, κι ας τα διασαφηνίσουμε περισσότερο. Είχε βέβαια και η πρώτη Διαθήκη νόμους και λατρευτικές διατάξεις, καθώς κι ένα επίγειο θυσιαστήριο.2 Κατασκευάστηκε δηλαδή το πρώτο διαμέρισμα της σκηνής, μέσα στο οποίο υπήρχε η λυχνία και η τράπεζα της προθέσεως και οι άρτοι που τοποθετούνταν πάνω σ’ αυτήν ως προσφορά στον Θεό.

'Ὅσο πιό συχνά μετέχουμε στήν θεία κοινωνία, τόσο πιό κοντά εἶναι ὁ φύλακας Ἄγγελος μας...

 '
'Ὅσο πιό συχνά μετέχουμε στήν θεία κοινωνία, τόσο πιό κοντά εἶναι ὁ φύλακας Ἄγγελος μας, καί μπορεῖ νά μᾶς βοηθᾶ...'' μοῦ εἶπε κάποτε ἕνας παππούλης, μέ ὄνομα Ἀγγέλου...(π. Γαβριήλ)
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/11/blog-post_721.html

21 Νοεμβρίου. † ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΜΑΡΙΑΣ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῆς ἑορτῆς, 21 Νοεμ. (Ἑβρ. θ΄ 1-7).

Εβρ. 9,1            Εἶχε μὲν οὖν καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε Ἅγιον κοσμικόν·

Εβρ. 9,1                     Λοιπόν η πρώτη διαθήκη, που εσυμβολίζετο από την σκηνήν του μαρτυρίου, είχε λατρευτικάς διατάξεις, όπως επίσης και το επίγειον θυσιαστήριον.

Εβρ. 9,2            σκηνὴ γὰρ κατεσκευάσθη ἡ πρώτη, ἐν ᾗ ἥ τε λυχνία καὶ ἡ τράπεζα καὶ ἡ πρόθεσις τῶν ἄρτων, ἥτις λέγεται Ἅγια.

Εβρ. 9,2                    Διότι είχε κατασκευασθή το πρώτον τμήμα της σκηνής, όπου υπήρχε η επτάφωτος χρυσή λυχνία και η τράπεζα και οι άρτοι, τους οποίους απέθεταν επάνω εις αυτήν ως προσφοράν προς τον Θεόν. Και αυτό το πρώτον τμήμα της σκηνής, που εκλείετο προς την αυλήν με το πρώτον παραπέτασμα, ελέγετο Αγια.