Σελίδες

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2023

Οἱ τιμωρίες τοῦ Ἅδη πού εἶναι φοβερές καί αἰώνιες Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΟΜΙΛΙΑ_Οι τιμωρίες του Αδη που είναι φοβερές (Β' μέρος 12ης μελέτης)  και αιώνιες (Γ' μέρος 12ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Αγιορειτου- Πνευματικά γυμνασματα, μελέτη 12η, 24-2-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Ἡ μεγάλη ἡμέρα τῆς κρίσεως ἐξ αἰτίας τῶν ἀποφάσεων πού θά ληφθοῦν καί οἱ πολλές τιμωρίες τοῦ Ἅδη, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου



ΟΜΙΛΙΑ_Η μεγάλη ημέρα της κρίσεως εξ αιτίας των αποφάσεων που θα ληφθούν (Γ' μέρος 11ης μελέτης), και Οι πολλές τιμωρίες του Αδη (Α' μέρος 12ης μελέτης) Αγ. Νικοδήμου Αγιορειτου- Πνευματικά γυμνασματα, μελέτη 11η-Γ μέρος+12η Α μέρος, 24-2-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Ἡ μεγάλη ἡμέρα τῆς κρίσεως ἐξ αἰτίας τῶν πραγμάτων πού θά ἐξεταστοῦν (Β' μέρος), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Β' μέρος, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΟΜΙΛΙΑ_Η  μεγάλη ημέρα της κρίσεως εξ αιτίας των πραγμάτων που θα εξεταστούν (Β' μέρος), Αγ. Νικοδήμου Αγιορειτου- Πνευματικά γυμνασματα, μελέτη 11η, Β' μέρος, 23-2-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Ὅταν ὁ ταπεινός Ἅγιος Νεκτάριος ἄν καί ἐπίσκοπος, ἐπισκέφθηκε τούς Δανιηλαίους στό Ἅγιον Ὄρος ὡς ἁπλός....μοναχός


Όταν ο ταπεινός Άγιος Νεκτάριος αν και επίσκοπος, επισκέφθηκε τους Δανιηλαίους στο Άγιον Όρος ως απλός....μοναχός ! Κανείς δεν κατάλαβε τίποτε παρά μόνον ένας Άγιος ασκητής που αποκάλυψε αμέσως ποιος ήταν αναμεσά τους !

Οἱ Δανιηλαῖοι δὲν εἶχαν εἰδοποιηθεῖ γιὰ τὴν ἐπίσκεψή του, δὲν ἤξεραν ποιὸς εἶναι. Παρουσιάστηκε μὲ καλογερικὸ σκοῦφο, μὲ τὰ παλαιὰ ράσα ποὺ χρησιμοποιοῦσε στὴν καλλιέργεια τῶν λουλουδιῶν τοῦ κήπου τῆς Ῥιζαρείου, μὲ χοντρὲς καλογερίστικες ἀρβύλες. Εἶπε πὼς ἦταν ἕνας μοναχὸς ἀπὸ τὴν Ἀθήνα. Τὸν ὑποδέχθηκαν ὅμως ὅπως πάντα μὲ ἐγκαρδιότητα, μὲ Ἀβραμιαία, ὅπως εἴπαμε, καλοσύνη καί, ἀφοῦ τὸν ἐκέρασαν νωπὰ σῦκα, φουντούκια μὲ ἀγριόμελο, εὐχαριστήθηκαν ποὺ θὰ ἔμενε μερικὲς μέρες κοντά τους νὰ παρακολουθήσει τὶς ἱερὲς ἀκολουθίες.

Ἀλλὰ τὰ λίγα λόγια του, περίεργο, εἶχαν οὐσία, τόξευαν ἀκτῖνες «Θείου Φωτός!». Ὅπου καθὼς σὲ μιὰ στιγμὴ ὕστερα ἀπὸ τὶς πρῶτες περοποιήσεις σιγοπερπατοῦσαν μὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς ἀδελφοὺς Δανιηλαίους, τὸν πέμπτο της συντροφιᾶς, κατευθυνόμενοι πρὸς τὸ φοβερὸ βράχο τοῦ Καρουλίου, συναπαντοῦν ἕναν ἄγνωστο «περίεργο» ἐρημίτη, μελαμψό, μὲ καταμπαλωμένο κίτρινο ράσο, λιπόσαρκο, μὲ δύο μεγάλα μάτια ποὺ σὲ καθήλωναν...

-Εὐλογεῖτε...ψιθύρισε ὁ Νεκτάριος. Κι ἀπόμεινε ἐκστατικός.
-Ὁ Κύριος, ἀποκρίθηκε αὐτός. Καὶ μονομιᾶς ἔκανε παρατήρηση στὸν ἀδελφὸ Δανιήλ.
-Πῶς προπορεύεσθε, ἀδελφέ, ἀπὸ τὸν Πενταπόλεως, τὸν πρὸ πολλοῦ ἐνταχθέντα μεταξὺ τῶν ἁγίων ἱεραρχῶν; Σὰ νὰ τοὺς κόπηκε ἡ ἀναπνοή. Ὁ Δανιὴλ ἀπόμεινε νὰ κυττάζει χαῦνος. Ἐκεῖνος ἐκύτταζε τὰ μάτια τοῦ ἐρημίτη καὶ σώπαινε. Ἡ καρδιά του γοργοκτυποῦσε. Εἶχε λοιπὸν δίπλα του μίαν ἄγνωστη ἀγωνιστικὴ ψυχή, εὐλογημένη μὲ τὸ προορατικὸ χάρισμα; Ἄθελά του δάκρυσε.

-Ὑπερευλογημένο τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου μας, ἀδελφέ, ψιθύρισαν τὰ χείλη του. Μὴν ἀναφέρετέ τι διὰ τὸν ταπεινὸν δοῦλον του. Παρακαλῶ... παρακαλῶ, δεχθεῖτε... τὸν ἀσπασμόν μου. Κι ἐπλησίασε κι ἔσκυψε νὰ φιλήσει τὸ ῥοζιασμένο χέρι τοῦ ἐρημίτη.
Ἐκεῖνος τραβήχθηκε μὲ φόβο. Καὶ σκύβοντας μὲ τὴ σειρά του νὰ φιλήσει τὸ χέρι τοῦ ἐπισκέπτη, βρέθηκαν οἱ δύο πρόσωπο μὲ πρόσωπο. Ἀντάλλαξαν ἐγκάρδιο ἀσπασμό.

Οἱ ”Τεσσαράκοντα” Μάρτυρες τῆς Ρωσίας πού ἐτελειώθησαν σέ παγωμένη λίμνη ἐνῶ ἦταν κρατούμενοι στά γκούλαγκ

Γέροντας Νικολάι Γκουριάνωβ

Οι ”Τεσσαράκοντα” Μάρτυρες της Ρωσίας που ετελειώθησαν σε παγωμένη λίμνη ενώ ήταν κρατούμενοι στα γκούλαγκ κι ο μοναδικός επιζών ο Γέροντας Νικολάι Γκουριάνωβ[ΕΔΩ] που είδε τις ψυχές των συναθλητών του να τις παραλαμβάνουν Άγγελοι και ο ίδιος αξιώθηκε την ώρα του μαρτυρίου εμφάνιση της Θεοτόκου που τον διατήρησε στη ζωή προς ολοκλήρωση της αποστολής του!!

«Είδα τους αγγέλους να κατεβαίνουν και να τους παίρνουν τις ψυχές». Αυτή είναι η Αγία Ρωσία…..
Ο Νικολάι Γκουριάνωβ για τη ζωή στο στρατόπεδο γκούλαγκ και τη δοκιμασία της πίστης.Για το μαρτύριο συναθλητών του…. Το μαρτύριο των Ρώσων Ομολογητών θυμίζει τη θυσία των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων που μαρτύρησαν με πανομοιότυπο τρόπο στην παγωμένη λίμνη της Σεβαστείας, το έτος 320
Λίγοι επέζησαν μετά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Οι πραγματικοί στύλοι της Ορθοδοξίας παρέμειναν, ανάμεσά τους ο πατήρ Ιωάννης Κρεστιάνκιν[ΕΔΩ], ο δίκαιος Αλεξέι Μέτσωφ[ΕΔΩ], ο Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Τιαπότσκιν. Μετά τις δοκιμασίες, όλοι έλαβαν το ιδιαίτερο δώρο του Θεού – διορατικότητα.
Μετά την εξορία στην Αρκτική, ο πατέρας Νικολάι άρχισε να χτίζει μια σιδηροδρομική γραμμή με άλλους κρατούμενους. Φυσικά δεν τέθηκε θέμα καλών συνθηκών για τους «ιερείς» και τους αληθινά Ορθοδόξους. Ο Batiushka δεν μπορούσε να ξεχάσει εκείνη την τρομερή νύχτα, να πώς τη διηγείται ο ίδιος :

27 Φεβρουαρίου. † Καθαρὰ Δευτέρα. Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου (η ́ αἰ.). Στεφάνου τοῦ γηροκόμου. Ἐφραὶμ ὁσίου τοῦ Κατουνακιώτου (†1998). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Ἓκτης Ὣρας (Ἡσαΐας Α΄ 1-20).

Ησ. 1,1              Ὅρασις, ἣν εἶδεν Ἡσαΐας υἱὸς Ἀμώς, ἣν εἶδε κατὰ τῆς Ἰουδαίας καὶ κατὰ Ἱερουσαλὴμ ἐν βασιλεία Ὀζίου καὶ Ἰωάθαμ καὶ Ἄχαζ καὶ Ἐζεκίου, οἵ ἐβασίλευσαν τῆς Ἰουδαίας.

Ησ. 1,1                       Αποκαλυπτικά οράματα, τα οποία εκ μέρους του Θεού είδε και ήκουσεν ο Ησαΐας, ο υιός του Αμώς, εναντίον της Ιουδαίας και ειδικώτερον εναντίον της Ιερουσαλήμ κατά το διάστημα της βασιλείας του Οζίου, του Ιωάθαμ, του Αχαζ και του Εζεκίου, οι οποίοι εβασίλευσαν στο βασίλειον της Ιουδαίας.

Ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωση ἑτοιμάζει τό «Πιστοποιητικό Γονεϊκότητας»


Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζει το «Πιστοποιητικό Γονεϊκότητας»

Από «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»

Η Ευρωπαϊκή ένωση βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας του «Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Γονεϊκότητας». Δημιουργείται στο όνομα της «ενδυνάμωσης και της προστασίας» των δικαιωμάτων των παιδιών, προκειμένου «να μην παραβιάζονται κατά τις διασυνοριακές μετακινήσεις τους εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Πρόκειται για πλάγιο τρόπο αναγνώρισης της ομόφυλης γονεϊκότητας που χρησιμοποιεί ως συναισθηματικό μοχλό πίεσης τα παιδιά. Φιλοδοξεί να χρησιμεύσει στις Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υπάρχει η αναγνώριση των «πολύχρωμων οικογενειών» από την εθνική τους νομοθεσία.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ursula von der Leyen είχε δηλώσει σε κεντρική της ομιλία, το 2020 ότι «εάν είσαι γονέας σε μια χώρα, είσαι γονέας σε κάθε χώρα». Με αυτή τη δήλωσή της η πρόεδρος της ΕΕ τόνισε την ανάγκη διασφάλισης της (ομόφυλης) γονεϊκότητας, που εφόσον είναι αναγνωρισμένη σε ένα κράτος-μέλος οφείλει να αναγνωρίζεται σε όλα τα άλλα κράτη μέλη και για όλους τους σκοπούς. Αυτή η πρωτοβουλία ορίστηκε ως βασική δράση στη στρατηγική της ΕΕ για τα δικαιώματα του παιδιού και εντάχθηκε στην στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ισότητα των LGBTIQ ατόμων.

Στόχος της πρότασης είναι «η ενίσχυση της προστασίας των θεμελιωδών και άλλων δικαιωμάτων των παιδιών σε περιπτώσεις διασυνοριακής μετακίνησης, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματός τους σε μια ταυτότητα, στην μη διάκριση, στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή, για την εφαρμογή και διατήρηση των δικαιωμάτων τους και σε άλλο κράτος μέλος, λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψιν το συμφέρον του παιδιού. (1, σελ.2)

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση «εκτιμάται ότι 2 εκατομμύρια παιδιά ενδέχεται να αντιμετωπίζουν αυτήν τη στιγμή μια κατάσταση κατά την οποία η γονεϊκότητα αναγνωρίζεται σε ένα κράτος μέλος, αλλά δεν αναγνωρίζεται για όλους τους σκοπούς σε άλλο κράτος μέλος» (1,σελ 2)

Η συγκεκριμένη εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα παιδιά που γίνεται σε συνδυασμό με τη στήριξη των LGBTQ δικαιωμάτων δημιουργεί ερωτήματα. Ήταν ανοχύρωτα τα παιδιά και τα γονεϊκά δικαιώματα ως τώρα; Υπήρχε πρόβλημα στην αναγνώριση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων από το ένα κράτος στο άλλο μέσα στην ΕΕ; Ή μήπως έχει προκύψει μια καινούργια «οικογενειακή» κατάσταση που πρέπει να αναγνωρισθεί και να επιβληθεί ως Ευρωπαϊκός νόμος ακόμη και στα κράτη-μέλη που έχουν επιφυλάξεις;

Κυριακή τῆς Τυροφάγου. Τό μίσος καί ἡ ἔχθρα ὡς ἐμπόδια γιά τή συγχώρηση καί τῶν δικῶν μας ἁμαρτιῶν. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ[:Ματθ. 6, 14-21]

Πνευματικά θησαυρίσματα από ομιλίες του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΧΘΡΑ ΩΣ ΕΜΠΟΔΙΑ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

Αν κανείς έχει αδικηθεί από τον πλησίον του, ας φέρει στο νου του τον Δαβίδ. Μόλις θυμηθεί τον πράο και ανεξίκακο προφητάνακτα, θα σβήσει την οργή, που σαν φωτιά κατακαίει την ψυχή του.

Για ποιον λόγο, πες μου, είναι εχθρός σου ο αδελφός σου; Μήπως σε έβρισε; Μήπως σε έκλεψε; Μήπως σε αδίκησε; Ό,τι κι αν σου έκανε, μην αναβάλλεις να κόψεις τα σκοινιά, που σε κρατούν δεμένο με την έχθρα. Αν δεν το κάνεις σήμερα, αύριο θα είναι δυσκολότερο. Μεθαύριο ακόμα πιο δύσκολο. Μέρα με τη μέρα η ντροπή σου θα μεγαλώνει και η έχθρα θα ριζώνει βαθύτερα στην καρδιά σου.

Δώσε μου, σε παρακαλώ, τη χαρά να ακούσω ότι πήγες και βρήκες τον εχθρό σου, τον αγκάλιασες και με τα δυο σου χέρια, τον έσφιξες με αγάπη, τον ασπάστηκες με δάκρυα. Και θηρίο αν είναι, θα συγκινηθεί από τη συμπεριφορά σου και θα ημερώσει. Έτσι, και τον εαυτό σου θα απαλλάξεις από κάθε κατηγόρια και εκείνον θα κερδίσεις, κάνοντάς τον να μεταβάλει την εχθρική του διάθεση σε φιλία και αγάπη.

Μη μου πεις: «Έχω εχθρό δύστροπο, κακόβουλο και αδιόρθωτο, γι’ αυτό δεΝ θα μπορέσω ποτέ να τον κάνω φίλο». Ό,τι κι αν είναι, δεν μπορεί να ξεπερνάει σε κακότητα τον Σαούλ, που μολονότι μια και δύο και πολλές φορές σώθηκε από τον Δαβίδ, αυτός χίλιες φορές σκέφτηκε κακό εναντίον του. Και μολονότι, παρά τη διαγωγή του αυτή, πάλι ευεργετήθηκε από τον αμνησίκακο Δαβίδ, εξακολούθησε να τον επιβουλεύεται και να ζητάει τη θανάτωσή του.

Τι μπορείς να πεις για τον εχθρό σου; Ότι καταπάτησε τα χωράφι σου; Ότι άρπαξε τα ζώα σου; Ότι σε χλεύασε; Ότι σε απάτησε; Δεν προσπάθησε, πάντως, να σου αφαιρέσει και τη ζωή, όπως επανειλημμένα αποπειράθηκε αν κάνει ο Σαούλ σε βάρος του Δαβίδ. Αλλά κι αυτό αν έγινε, πάλι ο Δαβίδ είναι ανώτερος από εσένα. Γιατί, μολονότι έζησε στην εποχή του μωσαϊκού νόμου, που, όντας ατελής, δίδασκε το: «Ὀφθαλμὸν ἀντὶ ὀφθαλμοῦ, ὀδόντα ἀντὶ ὀδόντος (:Μάτι αντί για μάτι, δόντι αντί για δόντι)»[Έξ.21,24],εντούτοις έφτασε στο ύψος της αρετής που διδάσκει ο τέλειος νόμος του Ευαγγελίου: «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς(:Αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευεργετείτε αυτούς που σας μισούν)»[Λουκ.6,27].Και ενώ εσύ πολλές φορές φουντώνεις από τη μνησικακία, οργισμένος καθώς είσαι με όσα σου έκανε ο εχθρός σου στο παρελθόν, ο Δαβίδ, αδιαφορώντας για όσα θα πάθαινε στο μέλλον από τον Σαούλ, δεν έπαυε να τον προστατεύει και να τον σώζει από κάθε κίνδυνο. Να σώζει ποιον; Τον άνθρωπο που ζητούσε ευκαιρία για να τον σκοτώσει!

Καί αὐτό τό βλέμμα θά εἶναι ἡ χειρότερη κόλαση..!

Ο Κύριος μόλις έχει συλληφθεί μετά το προδοτικό φίλημα του Ιούδα στον κήπο της Γεθσημανή και εν τω μέσω της νυκτός έχει οδηγηθεί «εις τον οίκον του αρχιερέως». Ο Πέτρος, ακολουθώντας από μακριά, μπαίνει στην αυλή του αρχιερέως και ανακατεύεται με τον όχλο και τους υπηρέτες, που λόγω του ψύχους ανάβουν φωτιά να ζεσταθούν.
Εκεί όμως, εντελώς απροσδόκητα, μπρος στις καχύποπτες ερωτήσεις των υπηρετών αρνείται τρεις φορές τον Χριστό. Την τρίτη μάλιστα φορά προσπαθεί με όρκους και αναθέματα να αποσείσει από πάνω του κάθε υποψία για ενδεχόμενη σχέση και γνωριμία του με τον Χριστό. Αμέσως τότε λάλησε ο πετεινός.
Τη στιγμή εκείνη «στραφείς ο Κύριος ενέβλεψε τω Πέτρω». Ενώ βρισκόταν ενώπιον του αρχιερέως, ανακρινόμενος υπό του Συνεδρίου, στρέφεται ελαφρά προς τον Πέτρο. Το βλέμμα του, διατρέχοντας το ανώνυμο πλήθος, αναζητεί μακριά στην αυλή το βλέμμα του Πέτρου. Και το συναντάει. Η θάλασσα του πόνου και της θλίψης που ξεχυνόταν από το βλέμμα του Χριστού, κάνει τον Πέτρο
να ανανήψει αυτοστιγμεί.
Ο Χριστός δεν ρίχνει κανένα κεραυνό στον Πέτρο, δεν του επιβάλλει καμμιά τιμωρία για την άρνησή του. Του δείχνει απλώς πόσο πόνεσε. Η χειρότερη κόλαση για τον Πέτρο ήταν το βλέμμα εκείνο του Χριστού. Αποτέλεσμα: «Και εξελθών έξω ο Πέτρος έκλαυσε πικρώς».
Το σκηνικό αντιστρέφεται τώρα. Ο Υιός του ανθρώπου έρχεται «επί των νεφελών του ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής».

Ἡ Παναγία τῆς Γεροσκήπου, ἡ Ὁδηγήτρια!


Το ιερό εικόνισμα της Παναγίας της Γεροσκήπου, μες στην λαμπρότητα των χρυσών επιλογών λουσμένο τόσο στον χιτώνα που φοράει όσο και σε όλον τον χρυσό κάμπο ο οποίος την περιβάλλει, βρίσκεται στο προσκυνητάρι του αρχαιότατου, του 9ου αιώνα κτίσμα, του λευκόχτιστου Ιερού Ναού Αγίας Παρασκευής του χωριού Γεροσκήπου, ο οποίος στεγάζεται 3,5 χιλιόμετρα ανατολικά της υπέροχής μας Πάφου!

Έργο αγιογραφικό του 15ου αιώνα, αμφιπρόσωπο, αγιογραφημένο δηλαδή κι από τις δυό μεριές του ξύλου, εικονίζει στην μία μεριά την Παναγία μας στον τύπο της Οδηγήτριας να μας οδηγεί με το χέρι Της προς τον Υιό Της και δικό μας σωτήρα, συμβολικά με την κίνηση αυτή μας οδηγεί στον λυτρωτικό ορθόδοξο χριστιανισμό

Από την άλλη μεριά του αγιογραφημένου ξύλου απεικονίζεται η Σταύρωση του Υιού Της, ως η ένδειξη πως από την αγάπη Του για εμάς και για τη δική μας σωτηρία ψυχής, σταυρώθηκε και αναστήθηκε περνώντας εμάς από την Σταύρωση στην Ανάσταση και στην αιώνια διατήρηση της ζωής και της ψυχής μας!

Ἄν δέν ὑπηρετεῖς τόν πλησίον, δέ θά ἀποκτήσεις ποτέ τή χαρά.


Ο γέροντας Παΐσιος έλεγε:
«Αν δεν υπηρετείς τον πλησίον, δε θα αποκτήσεις ποτέ τη χαρά. Η χαρά θα είναι υποκατάστατο. Και όταν θα υπηρετείς, θα αφοσιωθείς στον πλησίον, θα δεις τη χαρά που θα σου δώσει ο Θεός».
Το ότι είχε δίκιο επιβεβαιώνεται ανά πάσα στιγμή. Κοιτάξτε γύρω σας: πόσοι είναι οι δυστυχείς εγωιστές που μιλούν για την ευτυχία!