Σελίδες

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Ἠ παραμονή μας μέσα στόν Χριστό καί ἡ λύση τῆς "ἀρᾶς" διά τῆς Θεοτόκου, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἠ παραμονή μας μέσα στόν Χριστό καί ἡ λύση τῆς "ἀρᾶς" διά τῆς Θεοτόκου, 02-03-2012, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ποιά ἡ ἀληθινή χαρά -ΧΑΙΡΕ ΔΙ' ΗΣ Η ΧΑΡΑ ΕΚΛΑΜΨΕΙ-Α' Χαιρετισμοί, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ποιά ἡ ἀληθινή χαρά -ΧΑΙΡΕ ΔΙ' ΗΣ Η ΧΑΡΑ ΕΚΛΑΜΨΕΙ-Α' Χαιρετισμοί, 11-3-2011, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ αφόρητη θλίψη τῶν κολαζομένων καί ἡ δική μας στάση (Β2' μέρος 13ης μελέτης), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου.Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Η αφόρητη θλίψη των κολαζομένων και η δική μας στάση Β2, 5-3-2023  (Β2' μέρος 13ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Αγιορείτου- Πνευματικά γυμνασματα, μελέτη 13η, 5-3-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

Ἕνα θαῦμα τοῦ Ἁγίου Νικολάου τοῦ Πλανᾶ


Μαρτυρία του Ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Με το νέο ημερολόγιο σήμερα, 2 Μαρτίου, τιμάται η μνήμη του αγίου Νικολάου Πλανά. Δεν συνηθίζω να αναφέρομαι σε θαύματα που έχουν συμβεί στην προσωπική μου ζωή . Είναι πολλά και ποτέ δεν απέδωσα στην τύχη αυτά που έζησα.
Σήμερα όμως, προς τιμήν του εορτάζοντος αγίου, θα αναφερθώ σε ένα, το οποίο σχετίζεται άμεσα με το ότι μπορώ και σας μεταφέρω αυτήν την διήγηση.
Το 1928 με ΄30 είχε ενσκήψει επιδημία τυφοειδούς πυρετού στην Αθήνα. Θεραπεία τότε δεν υπήρχε και όποιος γνωρίζει τι σημαίνει τυφοειδής πυρετός, η εξέλιξη της νόσου είναι θανατηφόρα (άνευ θεραπείας) σε πολύ υψηλό ποσοστό. Πολλοί πέθαναν τότε. Μεταξύ των ασθενών ήταν και η τότε 10ετής μητέρα μου. Νοσηλευόταν στο σπίτι μας.

Ένα μεσημέρι και ενώ ψηνόταν στον πυρετό, άνοιξε η πόρτα του δωματίου της και είδε τον παπα-Νικόλα Πλανά να μπαίνει μέσα, πήγε κοντά της, την σταύρωσε και της είπε :
«ήρθα να σε κάνω καλά» και έφυγε.
Αμέσως η μητέρα μου φώναξε την γιαγιά μου και μητέρα της, που ήταν στην κουζίνα :
«Μαμά, μαμά, φώναξε τον παπούλη γιατί δεν του φίλησα το χέρι».

Ὅσιος Γεράσιμος ὁ Ἰορδανίτης



ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΙΟΡΔΑΝΙΤΗΣ

Ο όσιος πατήρ ημών Γεράσιμος γεννήθηκε στην επαρχία της Λυκίας περί τα τέλη του 4ου αιώνα και εισήλθε από νεαρή ηλικία σε κοινόβιο. Αφού μυήθηκε στους κανόνες της κοινοβιακής ζωής, ο διάπυρος πόθος του για τον Θεό τον οδήγησε σε τόπους έρημους, όπου εγκαταβίωνε τρεφόμενος με χόρτα και περνούσε τις ημέρες και τις νύκτες του αγωνιζόμενος κατά των πνευμάτων του σκότους και των παθών της σαρκός. Μετέβη κατόπιν στους Αγίους Τόπους για να επιδοθεί σε ακόμη μεγαλύτερους αγώνες σε μέρη αγιασμένα από την παρουσία τόσων αγίων ασκητών και νέων αποστόλων. Αφού προσκύνησε τους ναούς των Ιεροσολύμων, κατευθύνθηκε στην τραχεία έρημο της Νεκρής Θάλασσας, της οποίας κατέστη οικιστής, καθώς οι αρετές του προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό μαθητών.

Κατά τους ταραγμένους καιρούς μετά τη Σύνοδο της Χαλκηδόνος (451), όταν περισσότερο από δέκα χιλιάδες μοναχοί της Παλαιστίνης έπεσαν στην αίρεση, ο όσιος Γεράσιμος, θύμα της μεγάλης του απλότητας, παρασύρθηκε για ένα διάστημα από την απατηλή ευγλωττία του μονοφυσίτη Θεοδοσίου, ο οποίος είχε αναρριχηθεί στον επισκοπικό θρόνο των Ιεροσολύμων, στη θέση του αγίου Ιουβεναλίου [2 Ιουλ.]. Συναντώντας όμως τον άγιο Ευθύμιο [20 Ιαν.] στην έρημο του Ρουβά, συνειδητοποίησε την πλάνη του, δέχθηκε με ταπείνωση τη διδαχή του αγίου και επέστρεψε στην Ορθοδοξία και έτσι απέβη, τόσο με τη βιοτή του όσο και με τη διδασκαλία του, ένθερμος υποστηρικτής της αληθινής Πίστεως. Διατήρησε συχνή επαφή με τον Μεγάλο Ευθύμιο και κάθε χρόνο πήγαινε μαζί του στα βάθη της ερήμου για να περάσουν όλη τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ως την Κυριακή των Βαΐων, σε άκρα νηστεία και αδιάλειπτη προσευχή. Όλη τη βδομάδα δεν έτρωγαν τίποτα και την Κυριακή τούς αρκούσε η θεία Μετάληψη.

Καθώς οι μαθητές του πλήθαιναν, συγκατατέθηκε στην αδυναμία τους και ίδρυσε μια λαύρα σε ένα πιο ήπιο μέρος, όπου συνδύαζε αρμονικά την κοινοβιακή ζωή με την ησυχία, προσφέροντας έτσι σε όλους παράδειγμα αγίας άμιλλας στους αγώνες της αρετής.

Ἔξοδος τῆς Ἐφεστίας Εἰκόνος« Ἄξιόν Ἐστιν» μὲ περιφρόνησιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. «Μὴ κωφεὶς ἐοίκαμεν ἄδειν» ;;;


Ἀγιορείτες Κελλιώτες Πατέρες.

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 20.2 //5.3.2023.

Α΄ Νηστειῶν. ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.


Ἔξοδος τῆς Ἐφεστίας Εἰκόνος« Ἄξιόν Ἐστιν»

μὲ περιφρόνησιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.

«Μὴ κωφεὶς ἐοίκαμεν ἄδειν» ;;;

«Ὁ διάβολος ἰδὼν κατάλληλον διὰ τὸν ἑαυτόν του

τὸν καιρόν, ἐπεχείρησε νὰ καταστρέψῃ αὐτὰ ταῦτα

τὰ θεμέλια τῆς εὐσεβείας».

( Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς )1

Πρὸ τῆς παρούσης Ἱερᾶς Ἐπιστασίας2 τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἡ Πάνσεπτος Εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου «Ἄξιὸν Ἐστιν» ἐξῆλθε τοῦ Ἁγίου Ὄρους μόνον πέντε φορές καὶ γιὰ εἰδικὸ μόνο λόγο (1963, 1985, 1987, 1999, 2012 )*. Κατὰ τὴν θητείαν ταύτης τῆς Ἱ.Ἐπιστασίας** ἐντὸς ἑξαμήνου καταγράφει ΔΥΟ -2- (!!!) ἐξόδους. Τί συμβαίνει ἄραγε μὲ τὴν συγκεκριμένη Ἱ. Ἐπιστασία; Τί ἔπαθε ἡ Ἱερὰ Κοινότης ;

Ἡ τελευταία ἔξοδος ἔχει προγραμματισθεῖ ἀπὸ τίς 2//15.3.2023 ἕως τίς 14//27.3.2023. Ποιός θὰ ἀντέξει ἀδακρυτὶ τὸ ἑπόμενο ἄκουσμα; Πότε θὰ ἐξέλθει; Τὴν κατανυκτικὴ περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς (!!!) κατὰ κατάφορη περιφρόνηση τῶν Ἁγιορειτικῶν πατροθεσμικῶν Ἱερῶν παραδόσεων, τῶν ὁποίων ὡς ἱερῶν καὶ ἀνεκτιμήτων κειμηλίων, τηροῦνται μὲ εὐλάβεια περισσή χιλίων ἑτῶν καί πλέον.

Κατὰ τὴν «ψυχωφελὴ Τεσσαρακοστ»3, περίοδο ὑπερβαλλοῦσης νηστείας καὶ προσευχῆς ἰδιαιτέρως τῶν μοναχῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους Ἄθωνος, δὲν ἐπιτρέπουν ἐξόδους «ἐν τυμπάνῳ καὶ χορῷ», οὔτε «ἐν χορδαῖς καὶ ὀργάνῳ»,4 ἀλλὰ προτρέπουν, ἐκτὸς σοβαροῦ λόγου, τὴν συγκέντρωσή τους εἰς τὴν Ἁγιορείτικη παλαίστρα. Δυστυχῶς ὅμως, «τὰ μαρτύρια αὐτῶν (σ.σ. τῶν Πατέρων) οὐκ ἐφυλάξαντο»5, οἱ σύγχρονοι μεγαλοσχήμονες διοικοῦντες, καὶ μὲ τὴν περιφρόνησή τους αὐτὴ πρὸς τὰ Ἁγιορείτικα Ἱερά θέσμια «ἐμβολιάζουν στὶς ψυχὲς»6 τῶν νεωτέρων τὴν παρανομία ἐν ἐκκοσμικεύσῃ. Γιὰ τὸν λόγον αὐτόν, σκυθρώπιασε ὁ γηραιὸς Ἄθως, διότι οἱ νέοι γέροντες ἐπιχειροῦν «νέαν ἐποχήν», ἀλλοίμονο (!), εἰς τὸν Ἅγιον τοῦτον Τόπον, καθὼς μὲ ἔκπληξιν πολὺν συνεχῶς καταγράφομε.

Τὸ νέο προκλητικὸ ἀτόπημα τῶν διοικούντων, πρωτίστως τῆς νῦν ἐξωστρεφοῦς ἱ.Ἐπιστασίας, στὸ ἅρμα τῆς ὁποίας συμπαρασύρεται τὸ Ἰεροκοινοτικὸ Σῶμα, μὲ τὴν σύμπραξη φυσικά, τῶν Ἡγουμένων, ὁδηγεῖ τὸ Ἅγιον Ὄρος κατὰ κρημνῶν, τὴν Ἀθωνικὴ ἔπαλξη τῆς Ὀρθοδοξίας σὲ πνευματικὴ κατάρρευση.

Ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ Γ΄, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου,Βίος καί Λόγοι Ἁγίου Πορφυρίου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου




Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ τοῦ Θεοῦ Σοφία, Αὐτός ἤτανε τό πρόσωπο τό ὁποῖο ἀναζητοῦσαν συνεχῶς οἱ Ἅγιοι. Καί μέσα στήν Παλαιά Διαθήκη, στήν Σοφία Σολομῶντος, βλέπουμε αὐτή τήν ἀναζήτηση. Μάλιστα βλέπουμε στήν Σοφία Σολομῶντος τήν ἐκζήτηση τῆς Σοφίας ἀπό τόν Ἅγιο καί Σοφό Βασιλέα. «Αὐτή ἡ ἐκζήτησις τοῦ Σολομῶντος, λέγει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, φαίνεται καθαρά στό ἔνατο κεφάλαιο: «Θεέ τῶν πατέρων καί Κύριε τοῦ ἐλέους ὁ ποιήσας τά πάντα ἐν λόγῳ σου καί τῇ σοφίᾳ σου κατασκευάσας ἄνθρωπον [...] δός μοι τήν τῶν σῶν θρόνων πάρεδρον σοφίαν καί μή μέ ἀποδοκιμάσῃς ἐκ παίδων σου [...] κἄν γάρ τις ᾖ τέλειος ἐν υἱοῖς ἀνθρώπων, τῆς ἀπό σοῦ σοφίας ἀπούσης, εἰς οὐδέν λογισθήσεται»[1]»[2]. Δηλαδή, Θεέ τῶν Πατέρων καί Κύριε τοῦ ἐλέους, Ἐσύ πού δημιούργησες τά πάντα μέ τόν Λόγο Σου καί ἔπλασες μέ τήν Σοφία Σου τόν ἄνθρωπο [...], δός μου τήν σοφία πού στέκεται δίπλα στόν θρόνο Σου καί μή μέ ἀπορρίψεις ἀπό τούς δούλους Σου, διότι, ἀκόμη κι ἄν βρίσκεται κάποιος μέσα στούς ἀνθρώπους πού νά εἶναι τέλειος, ἐάν τοῦ λείπει ἡ σοφία Σου, δέν ἀξίζει τίποτα.


«Καί ἐπισταμένη τί ἀρεστόν ἐν ὀφθαλμοῖς σου καί τί εὐθές ἐν ἐντολαῖς σου»[3]. Αὐτή γνωρίζει τί εἶναι ἀρεστό σέ Σένα καί σύμφωνο μέ τίς ἐντολές Σου. Ἡ Σοφία εἶναι ὁ Χριστός καί αὐτός πού γνωρίζει τόν Χριστό, γνωρίζει τίς ἐντολές Του ἀλλά καί ζεῖ τήν ζωή τοῦ Χριστοῦ, αὐτός πραγματικά πορεύεται ἐν ὁδό εὐθεία καί εὐαρεστεῖ στόν Θεό.

«Ἐξαπόστειλον αὐτήν ἐξ ἁγίων οὐρανῶν καί ἀπό θρόνου δόξης σου πέμψον αὐτήν, ἵνα συμπαροῦσά μοι κοπιάσῃ καί γνῶ τί εὐάρεστόν ἐστι παρά σοί...»[4]. Λέγει δηλαδή ὁ Σοφός Σολομών, στεῖλε την ἀπό τούς ἁγίους οὐρανούς, κατάπεμψέ την ἀπό τόν ἔνδοξο θρόνο Σου, γιά νά ἔλθει κοντά μου καί νά μέ βοηθήσει στά ἔργα μου, ὥστε νά μάθω τί εἶναι ἐκεῖνο πού Σέ εὐχαριστεῖ.

«Οἶδε γάρ ἐκείνη πάντα καί συνίει καί ὁδηγήσει με ἐν ταῖς πράξεσί μου σωφρόνως καί φυλάξει με ἐν τῇ δόξῃ αὐτῆς»[5]. Αὐτή γνωρίζει καί κατανοεῖ τά πάντα καί θά μέ ὁδηγήσει σωστά στά ἔργα μου καί θά μέ διαφυλάξει μέσα στήν δόξα της.

«Τίς γάρ ἄνθρωπος γνώσεται βουλήν Θεοῦ; Ἤ τίς ἐνθυμηθήσεται τί θέλει ὁ Κύριος; [...] βουλήν δέ σου τίς ἔγων, εἰ μή σύ ἔδωκας σοφίαν καί ἔπεμψας τό ἅγιόν σου πνεῦμα ἀπό ὑψίστων; καί οὕτως διωρθώθησαν αἱ τρίβοι τῶν ἐπί γῆς, καί τά ἀρεστά σου ἐδιδάχθησαν ἄνθρωποι, καί τή σοφία ἐσώθησαν»[6]. Δηλαδή, ποιός ἄνθρωπος μπορεῖ νά γνωρίσει τίς βουλές τοῦ Θεοῦ ἤ ποιός μπορεῖ νά καταλάβει τό θέλημα τοῦ Κυρίου; Ποιός θά γνώριζε τό θέλημά Σου, ἐάν Ἐσύ δέν ἔδινες σοφία καί δέν ἔστελνες τό Ἅγιό Σου Πνεῦμα ἀπό τόν οὐρανό; Καί ἔτσι διορθώθηκε ἡ συμπεριφορά τῶν ἀνθρώπων πού βρίσκονται στή γῆ καί διδάχθηκαν ἐκεῖνα πού Σοῦ εἶναι ἀρεστά καί μέ τή σοφία Σου σώθηκαν.

Λύση εἶναι ἡ μετάνοια καὶ ὄχι ἡ… ὑπερηφάνεια!


Λύση εἶναι ἡ μετάνοια καὶ ὄχι ἡ… ὑπερηφάνεια!

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Μία δημοσκόπηση στὶς Η.Π.Α.[1], καλοί μου φίλοι, ἀνατρέπει τὴν «ὑπερηφάνεια» τῶν ΛΟΑΤΚΙ (= λεσβίες, ὁμοφυλόφιλοι, ἀμφιφυλόφιλοι, τράνς, κουίρ, ἴντερσεξ)!!! Σύμφωνα μὲ αὐτήν, οἱ μισοὶ νέοι ποὺ ἀνήκουν καὶ μάλιστα τόσο ὑπερήφανα στὴν κατηγορία αὐτή, ἀποπειράθηκαν νὰ αὐτοκτονήσουν τὸ ἔτος 2021! Δηλαδή; Ἂς πάρουμε τὰ πράγματα μὲ τὴ σειρά τους…

* * *

Ἡ δημοσκόπηση ἔγινε σὲ μεγάλο ἀριθμὸ νέων καὶ συγκεκριμένα σὲ 34.000 στὶς ΗΠΑ, ἡλικίας 13-24 ἐτῶν, ἔδειξε δὲ τὰ ἑξῆς:

1. Τὸ 41% σκέφθηκε σοβαρὰ νὰ κάνει ἀπόπειρα αὐτοκτονίας τὸ ἔτος 2021, τὸ δὲ 14% ἔκανε ἤδη ἀπόπειρα αὐτοκτονίας! Μάλιστα στὶς ἡλικίες 13-17 ἐτῶν, τὸ ποσοστὸ αὐτὸ φθάνει ὥς καὶ τὸ 50%!!!

2. Τὸ 73% τῶν νέων αὐτῶν εἶπαν ὅτι αἰσθάνονται ἄγχος καὶ τὸ 58% αὐτῶν ἔκανε λόγο γιὰ συμπτώματα κατάθλιψης!!!

3. Τὸ ποσοστὸ τοῦ ἀποκαλούμενου «αὐτοκτονικοῦ ἰδεασμοῦ» αὐξάνεται τὰ τρία τελευταῖα χρόνια!!!

* * *

Ἀλλὰ καὶ πέραν τῆς ἔρευνας αὐτῆς, καὶ ἄλλες ἔρευνες ποὺ ἔχουν γίνει, ὅπως αὐτὴ τοῦ Ἐθνικοῦ Συστήματος Ἐρευνῶν τοῦ Μεξικοῦ, ἔχουν δείξει ὅτι ἡ λεγόμενη «ΛΟΑΤΚΙ νεολαία» παρουσιάζει 2 φορὲς περισσότερο καταθλιπτικὰ συμπτώματα καὶ αἴσθημα ἀπελπισίας σὲ σχέση μὲ τοὺς ἄλλους νέους, 3 φορὲς περισσότερο αὐτοκτονικὸ ἰδεασμό, 4 φορὲς περισσότερες ἀπόπειρες αὐτοκτονίας καὶ 5 φορὲς περισσότερους τραυματισμοὺς μετὰ ἀπὸ τὴν ἀπόπειρα αὐτοκτονίας!

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΤΙΜΙΩΝ ΔΩΡΩΝ, 7-3-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΤΙΜΙΩΝ ΔΩΡΩΝ, 7-3-2023 
https://www.youtube.com/live/IDdPEmsm_FM?feature=share

῎Ας μή λησμονοῦμε ὅτι καλό εἶναι μόνο ἡ ἀρετή πού πηγάζει ἀπό τό φόβο τοῦ Θεοῦ καί ἀπό τήν ἀγάπη.

῎Ας μή λησμονοῦμε ὅτι καλό εἶναι μόνο ἡ ἀρετή πού πηγάζει ἀπό τό φόβο τοῦ Θεοῦ καί ἀπό τήν ἀγάπη. Κακό ἐπίσης εἶναι μονάχα ἡ ἁμαρτία καί ὁ χωρισμός ἀπό τόν Θεό.

Ἀββᾶς Θεόδωρος

Ολόκληρη η συζήτηση με τον αββά Θεόδωρο εδώ


Ἀπό τό βιβλίο,
“Η ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ,
τό κακό κατά τούς Πατέρες”


Ἐκδόσεις ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου Καρέα


https://wra9.blogspot.com/2023/03/blog-post_16.html

7 Μαρτίου. Τῶν ἐν Χερσῶνι ἐπισκοπευσάντων ἱερομαρτύρων (δ ́ αἰ.). Λαυρεντίου ὁσίου τοῦ Μεγαρέως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας Ε΄ 7-16).

Ησ. 5,7              ὁ γὰρ ἀμπελῶν Κυρίου σαβαὼθ οἶκος τοῦ Ἰσραήλ ἐστι καὶ ἄνθρωπος τοῦ Ἰούδα νεόφυτον ἠγαπημένον· ἔμεινα τοῦ ποιῆσαι κρίσιν, ἐποίησε δὲ ἀνομίαν καὶ οὐ δικαιοσύνην, ἀλλὰ κραυγήν.

Ησ. 5,7                      Ο αμπελών αυτός του Κυρίου των δυνάμεων είναι ο ισραηλιτικος λαός. Είναι οι άνθρωποι της φυλής του Ιούδα, νέα γενεά ηγαπημένη. Επερίμενα από αυτήν να καρποφορήση δικαιοσύνην και αρετήν, αυτή όμως έκαμε παρανομίαν και όχι δικαιοσύνην, με αποτέλεσμα να ακούεται εκεί κραυγή αδικουμένων.