Σελίδες

Σάββατο 11 Μαρτίου 2023

Οἱ φοβερές αἰώνιες τιμωρίες τῶν συγγνωστῶν ἁμαρτημάτων- ἄς μήν ἀδιαφοροῦμε (Γ' μέρος 14ης μελέτης), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Οι φοβερές αιώνιες τιμωρίες των συγγνωστών αμαρτημάτων- ας μην αδιαφορούμε (Γ' μέρος 14ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Αγιορείτου- Πνευματικά γυμνάσματα, μελέτη 14η- Περί των συγγνωστών αμαρτημάτων, 11-3-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ (ΑΓ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ), 11-3-2023

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ (ΑΓ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ) 11-3-2023
https://www.youtube.com/live/SYw2Oc7D0vI?feature=share ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κυριακή Β Νηστειῶν. Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος γιά τή θεραπεία τοῦ παραλυτικοῦ τῆς Καπερναούμ

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ[:Μάρκ. 2,1-12]

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

«Καὶ ἐμβὰς εἰς τὸ πλοῖον διεπέρασε, καὶ ἦλθεν εἰς τὴν ἰδίαν πόλιν. Καὶ ἰδοὺ προσήνεγκαν αὐτῷ παραλυτικὸν ἐπὶ κλίνης βεβλημένον. Καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν, εἶπε τῷ παραλυτικῷ· ‘’Θάρσει, τέκνον, ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι’’(: Και αφού μπήκε σε ένα πλοίο, πέρασε στην απέναντι όχθη της λίμνης, και ήλθε στη δική Του πόλη, την Καπερναούμ. Τότε Του έφεραν έναν παράλυτο, που τον είχαν βάλει πάνω σ’ ένα κρεβάτι. Και καθώς ο Ιησούς είδε την πίστη που είχε και ο παράλυτος κι εκείνοι που τον μετέφεραν, είπε στον παράλυτο, ο οποίος ανησυχούσε και φοβόταν μήπως οι αμαρτίες του γίνουν εμπόδιο στη θεραπεία του: ‘’Έχε θάρρος, παιδί μου˙ έχουν συγχωρηθεί οι αμαρτίες σου’’)»[Ματθ.9,1-2]

Δική Του πόλη εδώ ονομάζει την Καπερναούμ· διότι άλλη μεν Τον έφερε στον κόσμο, η Βηθλεέμ, άλλη Τον ανέθρεψε, η Ναζαρέτ, και άλλη Τον είχε διαρκώς κάτοικό της, η Καπερναούμ.[πρβ.Ματθ.4,13: «Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν. καὶ καταλιπὼν τὴν Ναζαρὲτ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς Καπερναοὺμ τὴν παραθαλασσίαν ἐν ὁρίοις Ζαβουλὼν καὶ Νεφθαλείμ(:Όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης παραδόθηκε στη φυλακή απ’ τον βασιλιά Αντίπα, αναχώρησε και πήγε στη Γαλιλαία. Κι αφού άφησε τη Ναζαρέτ, πήγε και κατοίκησε στην Καπερναούμ, η οποία ήταν κτισμένη κοντά στη λίμνη της Γαλιλαίας, στα σύνορα των φυλών Ζαβουλών και Νεφθαλείμ)» και Ματθ.4,17: «Ἀπὸ τότε ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς κηρύσσειν καὶ λέγειν· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν(:Από τότε άρχισε ο Ιησούς να κηρύττει συστηματικά και να λέει: ‘’Μετανοείτε, διότι πλησίασαν οι ημέρες που ο Μεσσίας θα εγκαθιδρύσει και στη γη τη βασιλεία των ουρανών με τη νέα, πνευματική, άγια και ουράνια ζωή, η οποία θα μεταδίδεται μέσα στην Εκκλησία Του’’)»].

Ο παραλυτικός της παρούσης διηγήσεως είναι διαφορετικός από εκείνον που αναφέρει ο ευαγγελιστής Ιωάννης[Ιω.5,5-18]· διότι εκείνος ήταν κατάκοιτος κοντά στην κολυμβήθρα της Βηθεσδά, ενώ αυτός εδώ βρισκόταν στην Καπερναούμ. Και ο ένας είχε τριάντα οκτώ χρόνια παράλυτος, ενώ για αυτόν που αναφέρεται εδώ δεν ειπώθηκε τίποτε παρόμοιο. Ακόμη, εκείνος δεν είχε ανθρώπους που θα τον βοηθούσαν, ενώ αυτός που αναφέρεται από τον ευαγγελιστή Ματθαίο είχε τους προστάτες του, οι οποίοι και τον μετέφεραν. Επίσης στον παραλυτικό της Καπερναούμ, λέγει: «παιδί μου, σου έχουν συγχωρηθεί οι αμαρτίες σου», ενώ εκείνον που αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης τον ρωτά: «Θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι;(:Θέλεις να γίνεις υγιής;)»[ Ιω.5,6]. Και εκείνον της Βηθεσδά τον θεράπευσε μέρα Σάββατο, ενώ αυτόν εδώ όχι Σάββατο. Διότι, διαφορετικά θα τον κατηγορούσαν και γι’ αυτό οι Ιουδαίοι. Αλλά όσον αφορά αυτόν της Καπερναούμ σιώπησαν για το θέμα αυτό, ενώ στον άλλο έκαναν επίθεση και τον κατεδίωκαν. Αυτά δεν τα είπα τυχαία, αλλά για να μη νομίσει κανείς ότι υπάρχει διαφωνία μεταξύ των ευαγγελιστών εάν θεωρήσει ότι πρόκειται για ένα και τον αυτόν παραλυτικό.

Ὁ Γέρων Ἰουστῖνος Πίρβου γιά τήν τεχνολογία καί τήν πολιτική


Ο Γέρων Ιουστίνος Πίρβου για την τεχνολογία και την πολιτική

(Ομιλία του Καλλιντέρη Νικόδημου (νομικού) που εκφωνήθηκε στις 5/3/2023 στην αίθουσα της οδού Ζωοδόχου Πηγής 44 στα Εξάρχεια κατά την παρουσίαση του βιβλίου «Ζωή θυσιαζόμενης αγάπης»)


Σεβαστοί Πατέρες,

Αγαπητοί αδελφοί,

Ο Γέρων Ιουστίνος Πίρβου έγινε γνωστός στους περισσότερους από εμάς στις αρχές του 2020 χάρη στο βιβλίο «Ζωή θυσιαζόμενης Αγάπης» των εκδόσεων «Άθως», το οποίο μετέφρασε η προλαλήσασα κ. Χαρά Λιαναντωνάκη!

Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη των πρωτόγνωρων καταστάσεων που ζήσαμε τα τελευταία τρία (3) χρόνια επέτρεψε ο Θεός να εντρυφήσουμε στον βίο του σπουδαίου αυτού πνευματικού αναστήματος της ορθόδοξης Ρουμανίας και κυρίως να κρατηθούμε από τις ψυχωφέλιμες διδαχές του.

Κάποιοι από εμάς μελετήσαμε το βιβλίο μεσούντος του πρώτου εγκλεισμού, όταν βιώναμε το αυταρχικό κλείσιμο των ιερών ναών και την απαγόρευση συμμετοχής μας στη θεία λατρεία, την απηνή δίωξη κληρικών, την πρωτοφανή στα ιστορικά στοχοποίηση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και τον στραγγαλισμό δικαιωμάτων και ελευθεριών των πολιτών με την ταυτόχρονη επιβολή ακραίας προπαγάνδας από την πλειονότητα των ΜΜΕ. Οι κατά Θεόν θαρραλέοι λόγοι του Γέροντος Ιουστίνου που εκπήγαζαν από το γνήσιο αγιοπατερικό του ήθος, λειτούργησαν ως βάλσαμο στις ψυχές μας και απάλυναν τον πόνο που προκαλούσε η «εκκωφαντική» αφωνία των πνευματικών ταγών του τόπου μας…

Κατά το προγενέστερο αυτό διάστημα επιστρατεύθηκε, κατά την ταπεινή μας κρίση, μεταξύ άλλων η ισχύς της τεχνολογίας και της πολιτικής, με απώτερο στόχο, τον πνευματικό εξανδραποδισμό του ανθρώπου, την απομείωση της ελευθερίας του και την παράδοσή του σε ένα ατέρμονο καθεστώς υστερικού φόβου ώστε να είναι ελέγξιμος και χειραγωγήσιμος… Η ελευθερία της επιστημονικής σκέψης συνεθλίβη υπό την μπότα της πολιτικής εξουσίας και μια απέραντη και πρωτοφανής μονοφωνία σκέπαζε τα πάντα…

Σε αυτή τη σύντομη ομιλία θα αναφερθούμε σε διδαχές του Γέροντος Ιουστίνου για αυτά τα δύο μεγέθη: την τεχνολογία και την πολιτική!

Οι λόγοι του παππούλη αποπνέουν την οσμή της εν Χριστώ ελευθερίας την οποία βίωνε καρδιακά ο Άγιος Γέροντας ακόμα και στα χρόνια του εγκλεισμού του στις απάνθρωπες φυλακές του κομμουνιστικού καθεστώτος!

Οι θέσεις του για την τεχνολογία είναι εξαιρετικά επίκαιρες λόγω των τρεχουσών κρίσιμων εξελίξεων: της ψηφιακής ταυτοποίησης των Ελλήνων μέσω των έξυπνων κινητών τηλεφώνων τους, η οποία ενεργοποιήθηκε, για την ώρα προαιρετικά, από τις 27 Ιουλίου του 2022, την είσοδο στη ζωή όλων των Ευρωπαίων πολιτών του ψηφιακού πορτοφολιού μέσω του οποίου θα γίνεται η πρόσβαση τους σε δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες (το σχετικό μέτρο ψηφίζεται τον τρέχοντα μήνα στο Ευρωκοινοβούλιο) αλλά και τη μετάβαση από το υγειονομικό πιστοποιητικό ως προϋπόθεση άσκησης δικαιωμάτων, στο fuel pass και στο market pass που εξοικειώνουν τον άνθρωπο με τον ψηφιακό κόσμο και το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών!

Είναι αλήθεια ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, του ψηφιακού ανασχηματισμού των πάντων, της λεγόμενης 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, στην οποία οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες των αλγορίθμων, της τεχνητής νοημοσύνης, του «διαδικτύου των πραγμάτων», των ψηφιακών εμφυτευμάτων, των κατασκοπευτικών λογισμικών τύπου Predator και των «έξυπνων» πόλεων εισέρχονται ταχύτατα στις ζωές μας!

Κάποιοι, από υψηλούς θώκους, μας λένε -υπομειδιώντας σαρκαστικά- ότι αυτή η τεχνολογική επέλαση θα έρθει θέλουμε-δε θέλουμε… Ενορχηστρωμένα επιμένουν να υπερτονίζουν μονόπλευρα τις όντως πολλές διευκολύνσεις που προσφέρουν αυτές οι καινοτομίες στην καθημερινότητα μας… Αλλά με τι τίμημα;

Ο Γέρων Ιουστίνος διείδε τους κινδύνους για την ελευθερία του προσώπου και με επίταση προειδοποιούσε τους χριστιανούς…

Κυριακή Β νηστειῶν. «Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἡ θεολογία του καί ἡ σημασία αὐτῆς» Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ,

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΗΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 22-3-1981]

[Β45 ]

Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, δευτέρα Κυριακή των Νηστειών, εορτάζει τη μνήμη του μεγάλου πατρός και θεολόγου του 14ου αιώνος, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης.

Εάν η Κυριακή της Ορθοδοξίας, που εορτάσαμε την περασμένην Κυριακήν, είναι η εορτή κατά την οποίαν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, στην 7η Οικουμενική Σύνοδο έδειξαν ότι ο Υιός του Θεού αληθινά έγινε άνθρωπος, για να θεωθεί ο άνθρωπος, αυτό με τη σημερινή Κυριακή και την προβολή του μεγάλου προσώπου και αγίου, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, που δεν είναι βεβαίως σήμερα η κανονική του μνήμη, αλλά η προβολή του, ως θεολόγου και μαχητού υπέρ της Ορθοδοξίας, με τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά έγινε αυτό πολύ σαφές· διότι ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ηγωνίσθη ως μοναχός και ως επίσκοπος, ακριβώς να δείξει ότι είναι δυνατόν αυτό να γίνει.

Ποιο; Αυτό που η 7η Οικουμενική Σύνοδος ήδη είχε θεμελιώσει: ότι ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο ἵνα ἡ σάρξ γένηται λόγος. Αυτό που όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, σε μια ολοσύμφωνη γραμμή ετήρησαν μέσα στη διαδρομή της Εκκλησίας: ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος Θεός. Και δύο μεγάλες Οικουμενικές Σύνοδοι, που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη το 1341 και το 1351, κατοχύρωσαν αυτήν την μεγάλη αλήθεια. Είναι οι τελευταίες μεγάλες Σύνοδοι που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη, που έγιναν στην Ανατολή, 100 χρόνια πριν πέσει η Κωνσταντινούπολις και η Ανατολή πια βρίσκεται κάτω από την κυριαρχία αλλοθρήσκων. Αλλά όμως, θείω Πνεύματι, έγιναν αυτές οι δύο Σύνοδοι και ενεφανίσθη αυτός ο Άγιος μεγάλος πατήρ, ο οποίος και προκάλεσε τας Συνόδους, σημειώσατέ το αυτό, εξ αφορμής της Δύσεως, η οποία υπεστήριζε τα εναντία, στο πρόσωπο του Βαρλαάμ, ότι δεν είναι δυνατόν ο άνθρωπος να φθάσει στη θέωση, και θα δούμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό, ο άγιος αυτός πατήρ που τόσο ηγωνίσθη, με τας Συνόδους αυτάς έθεσαν το θεμέλιον της Ανατολής, της Ορθοδόξου Ανατολικής Θεολογίας,ώστε όταν θα ήρχοντο τα μεγάλα κύματα της Δύσεως να την καταποντίσουν, αυτή να είναι θεμελιωμένη.

Το κύριο πρόβλημα που απησχόλησε τότε, κατά τον 14ον αιώνα, ήταν το εξής: Ποιος είναι ο βασικός χαρακτήρ της Χριστιανικής υπάρξεως. Ποιες είναι οι δυνατότητες του ανθρώπου να φθάσει πού; Αυτό ήταν το πρόβλημα. Βεβαίως δεν ήταν πρόβλημα. Το θέμα αυτό ήδη είχε τεθεί από την πρώτη στιγμή που ιδρύθηκε και φανερώθηκε και κηρύχθηκε η Εκκλησία εις τον κόσμον. Όλοι οι αρχαίοι Πατέρες ήδη είχαν δώσει τη γραμμή πλεύσεως. Ποιες ακριβώς είναι οι δυνατότητες του ανθρώπου ως Χριστιανού, να φθάσει πού; Αλλά επειδή όμως προεκλήθη θέμα κατά τον 14ο αιώνα, εξ αφορμής του εκ Καλαβρίας της Δύσεως Βαρλαάμ, ο οποίος Βαρλαάμ εξεπροσώπευε τη Δύση και η οποία Δύσις επίστευε ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να φθάσει σε μεγάλα μέτρα, προεβλήθη το θέμα ως πρόβλημα. Το υπεστήριξε ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και το επεκύρωσαν αυτές οι δύο τοπικές μεγάλες Σύνοδοι εις την Κωνσταντινούπολιν το 1341 και το 1351.

Τέμπη: Ὁ συγκινητικός ἐπικήδειος τοῦ πατέρα τοῦ 23χρονου Κυπριανοῦ

Τι ορθόδοξος λόγος! Τι δύναμη ψυχής! Ορθοδοξία στην πράξη. Παράδειγμα για όλους μας αυτός ο πατέρας. Ο Κύριος να αναπαύσει τον Κυπριανό και να παρηγορεί τους οικείους του. (Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ)
Ο Κυπριανός ήταν ένας από τους φοιτητές που έχασαν τη ζωή τους στη μοιραία σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη και ολόκληρη η Κύπρος, από την οποία καταγόταν, έχει βυθιστεί στο πένθος.

 

Ὑπόκλιση στό μεγαλεῖο τῆς πίστης: Ἡ οἰκογένεια τοῦ Κυπριανοῦ μας ἔδειξε πῶς ὁ σταυρός τοῦ πένθους γίνεται ἐλπίδα ἀνάστασης!

Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Ἡ Ἀναστάσιμη εἰκόνα στήν κηδεία τοῦ Κυπριανοῦ πού ἔχασε τή ζωή του στά Τέμπη, εἶναι μιά δυνατή «σφαλιάρα» σέ ὅσους μᾶς καταπλάκωσε ἡ σκιά τοῦ θανάτου.
Τραγωδία στά Τέμπη: Μέσα σέ αὐτές τίς μαῦρες μέρες γιά τόν λαό μας, ἀξιωθήκαμε νά γίνουμε μάρτυρες ἑνός μεγάλου θαύματος πού μᾶς γέμισε ἀναστάσιμη ἐλπίδα. Τό νά θεραπεύεται θαυματουργικῶς τό σῶμα ἀπό μιά σοβαρή ἀρρώστια, μπορεῖ νά μοιάζει μέ μεγάλο θαῦμα στό κοσμικό πνεῦμα, ἄλλα δέν εἶναι μεγάλο θαῦμα στή συνείδηση τῆς ἐκκλησίας. Τά μεγαλύτερα θαύματα εἶναι τά θαύματα τῆς πίστης. Τό νά σηκώνει ἕνας γονιός τόν βαρύ σταυρό τοῦ... χαμοῦ τοῦ παιδιοῦ του μέ δοξολογία πρός τόν Θεό, αὐτό εἶναι θαῦμα θαυμάτων. Μιά ὄαση ἀναστάσιμης εὐφροσύνης, μέσα σέ μιά ἔρημο ἀπιστίας καί ὀλιγοπιστίας. Μιά σταυροαναστάσιμη ἀχτίνα ἐλπίδας πού ξεπάγωσε τίς ψυχές μας.

Αὐτοῦ τοῦ ὑπερκόσμιου θαύματος γίναμε μάρτυρες, στήν ἐξόδιο ἀκολουθία τοῦ Κυπριανοῦ. Μιά ἀκολουθία πού περισσότερο ἔμοιαζε μέ γάμο, παρά μέ κηδεία. Γάμος μιᾶς ἁγνῆς ψυχῆς μέ τόν Νυμφίο Χριστό, πού βρῆκε τόν Κυπριανό γρηγοροῦντα καί τόν στεφάνωσε ὡς ἀθλητῆ,ἀθλητή τῆς πίστης.

Ὁ 23χρονος Κυπριανός Παπαϊωάννου μέ καταγωγή ἀπό τήν Κύπρο ἦταν ἕνας ἀπό τούς φοιτητές πού ἔχασαν τή ζωή τους στό φρικτό δυστύχημα στά Τέμπη. Ἄριστος μαθητής, ἀφοσιωμένος ψάλτης καί λαμπρός φοιτητής τῆς Νομικῆς, πού ἐπρόκειτο νά παντρευτεῖ τήν ἀγαπημένη του στίς 27 Αὐγούστου. Ἦταν ἕνα ἀπό τά ἕξι παιδιά τοῦ πατέρα Χριστόδουλου, ἑνός ἱερέα μέ πύρινη πίστη πού μαζί μέ μιά πανάξια πρεσβυτέρα γαλούχησαν τήν οἰκογένεια τους στά ἀστείρευτα νάματα τῆς Ὀρθοδοξίας.

Σύσσωμος ὁ κλῆρος τῆς Κύπρου βρέθηκε στήν ἐκκλησία Πέτρου καί Παύλου τοῦ Αὐγόρου Κύπρου γιά νά στηρίξει τήν οἰκογένεια τοῦ ἀδικοχαμένου Κυπριανοῦ. Καί τελικά αὐτή ἡ ἁγιασμένη οἰκογένεια λιγότερο ἔλαβε στήριξη καί ἀσυγκρίτως περισσότερο στήριξε ὅλους ἐμᾶς, ἀνοίγοντας τά θολωμένα μάτια μας πού τά ἔχει σκιάξει τό κράτος τοῦ θανάτου.

Ἡ Ἀνάσταση «ἔσβησε» τόν θάνατο

Ἕνα φωτογραφικό στιγμιότυπο, πού ἀντιστοιχεῖ σέ χιλιάδες νοήματα παρηγοριᾶς καί οὐράνιας ἐλπίδας. Μιά εἰκόνα πού μοσχοβολᾶ αἰωνιότητα, πού ζωντανεύει συναξάρια ἁγίων, πού ἰσοπεδώνει τό κοσμικό φρόνημα καί πλημμυρίζει τίς καρδιές μέ τό μήνυμα τῆς Ἀνάστασης. Χαμόγελα! Φωτεινά πρόσωπα! Πουθενά ἡ ἀντάρα τοῦ θανάτου!

Παραφροσύνη μοιάζει στό κοσμικό μάτι μιά τέτοια παράδοξη εἰκόνα. «Ἀπρέπεια» θά ἔλεγε κανείς! Παράταιρη! Ἀφύσικη! Καί πράγματι, μοιάζει πολύ μακρινή κοιτῶντας τήν μέσα ἀπό τό φάσμα τῆς ἐλεεινότητας μᾶς. Ἡ πίστη στήν ἀνάσταση, ἡ βεβαιότητα γιά τόν παράδεισο πού βρίσκεται πέρα ἀπό τό κατώφλι τοῦ θανάτου, εἶναι βίωμα. Εἶναι προσωπική ἀποκάλυψη. Δέν μεταφέρεται μέ λόγια. Ἀντανακλᾶ τό μεγαλεῖο της ὅμως σέ τέτοιες στάσεις ζωῆς, ἀνεκτίμητες γιά ὅποιους διαβάζουν τά νοήματα τούς.

Κυθήρων Σεραφείμ: Πρωθιεράρχαι προκαλοῦν ἐγκέλαδον


Διὰ τοὺς πνευματικοὺς σεισμούς, τοὺς ὁποίους δημιουργοῦν κακοδοξίαι Ἱεραρχῶν ἔκανεν ἀναφορὰν ὁ Σεβ. Κυθήρων εἰς πρόσφατον ἐγκύκλιον. Οἱ πλεῖστοι τῶν Ἱεραρχῶν σιωποῦν, ἀλλὰ ἂς εἶναι βέβαιοι ὅτι ὁ πιστὸς λαὸς γνωρίζει καὶ ἀποδοκιμάζει τοὺς παραχαράκτας τῶν Ἱ. Κανόνων, ὡς ἔπραξε καὶ εἰς Καβάλαν. Παραθέτομεν ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν ἐγκύκλιον τῆς 23ης Φεβρουαρίου 2023:
«Ὅμως, ἀδελφοί μου, πρέπει νὰ ὁμολογήσωμεν εὐθέως καὶ τιμίως ὅτι ἡ βαθυτέρα καὶ κυριωτέρα αἰτία τῶν κακῶν καὶ τῶν συμφορῶν αὐτῶν εἶναι ἡ ἀποστασία ἀπὸ τὸν Θεὸν τῶν Πατέρων ἡμῶν καὶ ἡ καταφρόνησις καὶ περιφρόνησις τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Παραδόσεως καὶ ἡ παραθεώρησις καὶ παράβασις Ἱερῶν Κανόνων καὶ Δογματικῶν Ὅρων τῆς Μιᾶς Ἁγίας Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Οἱ αἱρετικὲς διδασκαλίες διὰ τὸ ὅτι «ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ὁδοὶ σωτηρίας», «περὶ δύο πνευμόνων», «περὶ τῆς θεωρίας τῶν κλάδων», «περὶ πρωτείου ἐξουσίας», περὶ ἀναγνωρίσεως ἑτεροδόξων ὁμολογιῶν ὡς «ἐκκλησιῶν» καὶ τὸ ἀνήκουστον: Ὀρθόδοξος Πρωθιεράρχης νὰ πρωτοστατῆ διὰ τὴν ἔκδοσιν «ἱεροῦ» (ἐντὸς εἰσαγωγικῶν) βιβλίου ἀλλοθρήσκων καὶ νὰ τὸ δωρίζη ἐπισήμως, ἀλλὰ καὶ οἱ πυκνὲς συμπροσ­ευχὲς μετὰ κακοδόξων καὶ ἀλλοπίστων, προβαλλόμενες ἀπὸ τὰ ΜΜΕ καὶ καταδικαζόμενες ὑπὸ Θείων καὶ Ἱερῶν Κανόνων, οἱ πνευματικοὶ αὐτοὶ σεισμοὶ εἶναι πολὺ χειρότεροι καὶ ἀσυγκρίτως περισσότερον ζημιογόνοι, ὑπὸ τὴν πνευματικὴν ἔννοιαν, ἀπὸ τὶς φυσικὲς σεισμικὲς δονήσεις τῶν 7,8 ρίχτερ.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΑΓΙΑΣ ΘΕΟΔΩΡΑΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΑΡΤΗΣ),11-3-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΑΓΙΑΣ ΘΕΟΔΩΡΑΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΑΡΤΗΣ), 11-3-2023
https://www.youtube.com/live/IRRAeOfSNX8?feature=share

''Ὅλα θά χαθοῦν ἐκτός ἀπό ἐκεῖνα πού ἔχει συνάξει ἡ ψυχή μέσω τῆς ἀγάπης καί τῆς προσευχῆς!''


''Όλα θα χαθούν εκτός από εκείνα που έχει συνάξει η ψυχή μέσω της αγάπης και της προσευχής!''

Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς


https://proskynitis.blogspot.com/2023/03/blog-post_97.html

11 Μαρτίου. Σάββατον β ́ τῶν νηστειῶν. Σωφρονίου πατρ. Ἰεροσολύμων (†638-44). Πιονίου, Τροφίμου καὶ Θαλλοῦ τῶν μαρτύρων, Θεοδώρας ὁσίας (τῆς ἐκ Σερβίων Κοζάνης) βασιλίσσης Ἄρτης. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Σαββάτου β΄ ἑβδ. νηστειῶν (Ἑβρ. γ΄ 12-16).

Εβρ. 3,12           βλέπετε, ἀδελφοί, μή ποτε ἔσται ἔν τινι ὑμῶν καρδία πονηρὰ ἀπιστίας ἐν τῷ ἀποστῆναι ἀπὸ Θεοῦ ζῶντος,

Εβρ. 3,12                  Λοιπόν προσέχετε, αδελφοί, μήπως και εις κανένα από σας γίνη πονηρή, σκληρή και άπιστος η καρδιά εξ αιτίας της αποστασίας από τον Θεόν τον ζώντα.