Σελίδες

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Πὼς θά φωτισθεῖ ὁ νοῦς μας καί θά κρίνει σωστά τά πράγματα- Ἀόρατος πόλεμος, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΟΜΙΛΙΑ_7. Πως θα φωτισθεί ο νους μας και θα κρίνει σωστά τα πράγματα- Αόρατος πόλεμος, Αγ. Νικοδήμου Αγιορείτου, Τα 3 πρώτα πνευματικά όπλα και ο συνεχής πνευματικός αγώνας, 12-3-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πρός αὐτούς πού δυσανασχετοῦν γιά τίς παντός εἴδους δυσκολίες πού μᾶς συμβαίνουν ἀπό παντοῦ (Β' μέρος).Ἁγ.Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Προς αυτούς που δυσανασχετούν για τις παντός είδους δυσκολίες που μας συμβαίνουν από παντού (Β' μέρος)-Κύρια αιτία των δυστυχιών η αμαρτία, Αγ.Γρηγορίου Παλαμά, 12-3-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

Μ. ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 13-3-2023

Μ. ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 13-3-2023
https://www.youtube.com/live/is9FEPqJfjU?feature=share

Ἁγιοκατάταξη τῶν Ἁγίων Ἁγιορειτῶν Γερόντων Ἰωσὴφ τοῦ Ἠσυχαστοῦ - Δανιὴλ Κατουνακιώτου - Ἐφραὶμ Κατουνακιώτου

Μὲ ἀφορμὴ τήν συμπλήρωση τριών ἐτῶν ἀπό την τὴν ἁγιοκατάταξη τῶν Ἁγίων Ἁγιορειτῶν Γερόντων, θυμόμαστε καὶ παραθέτουμε σημεῖα ἀπὸ μαρτυρίες, διδαχὲς καὶ νουθεσίες τους, τὰ ὁποία παραμένουν διαχρονικὰ καὶ διδακτικὰ καὶ στὶς μέρες μας. Ἂς ἀκούσουμε τὶς προτροπὲς τῶν Ἁγίων καὶ ἂς μιμηθοῦμε τῆς ζωή τους καὶ τὸ παράδειγμά τους!
Μαρτυρία τοῦ νεαροῦ τότε καθηγητή τῆς Θεολογικῆς σχολῆς κ. Δημητρίου Τσελεγγίδη ἀπὸ ἐρώτησή του στὸ Γέροντα Ἐφραὶμ τὸν Κατουνακιώτη γιὰ τὸν Οἰκουμενισμὸ
Κάποτε, λοιπόν, νεαρός τότε καθηγητής στή Θεολογική, μιλᾶμε τώρα πρίν ἀπό τριάντα χρόνια, τοῦ εἶπα τό ἑξῆς. Ἐπειδή καί στή Θεολογική Σχολή, ἰδιαίτερα τῆς Θεσσαλονίκης, τό κλῖμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀνθεῖ, εἶχα κάποια ἔντονα προβλήματα καί ἐρωτήματα, ἐπειδή ἔβλεπα νά ἐκπροσωπεῖται ἀπό σεβαστούς, κατά τά ἄλλα, καθηγητές. Φυσικά, τόσο ἡ συνείδησή μου ὅσο καί οἱ γνώσεις μου ἀντιδροῦσαν μέν, ἤθελα...ὅμως, πέρα ἀπό τήν ἐπιστημονική μου θέση, νά ἔχω καί τήν χαρισματική ἀπάντηση, πρᾶγμα τό ὁποῖο ἔκανα καί σέ πάρα πολλά ἄλλα θέματα.
Τόν ρώτησα, λοιπόν, ἐπί τοῦ συγκεκριμένου, μήπως μπορεῖ νά μοῦ πεῖ τί πρᾶγμα εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός. Μοῦ ἀπήντησε ἀπερίφραστα καί χωρίς καμμία δυσκολία: «Αὐτήν τήν ἐρώτηση, παιδί μου, μοῦ τήν ἔχει κάνει κι ἕνας ἀκόμη νωρίτερα ἀπό σένα. Ἐγώ, ἐδῶ πέρα ἐπάνω, βρίσκομαι σαράντα χρόνια στά βράχια. Ἔχω ξεχάσει καί τά ἑλληνικά μου»- σημειωτέον τελείωσε σχολαρχεῖο - «ἀλλά μ’ αὐτό τό θέμα δέν ἔχω ἀσχοληθεῖ. Γι’ αὐτό, ἐπειδή ἔπρεπε νά τό ἀπαντήσω, ἀφοῦ δέχτηκα ἐρώτημα καί δέν εἶχα καμμία γνώμη πάνω στό θέμα, πῆγα στό κελλί μου καί προσευχήθηκα καί ρώτησα τόν Χριστό νά μέ πληροφορήσει τί εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός.

Οἱ Ἅγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες

Πηγή: ΕΔΩ

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΕΣ
Παρακλητικός Κανών
στους Αγίους Τεσσαράκοντα Μεγαλομάρτυρες - εδώ

Όταν ο σκληρόκαρδος Λικίνιος (308-323), με τον οποίον ο άγιος Κωνσταντίνος μοιραζόταν την εξουσία, πέταξε το προσωπείο της υποκρισίας και αποσχίσθηκε, εξέδωσε διατάγματα εναντίον των χριστιανών και έστειλε σε όλες τις επαρχίες άρχοντες επιφορτισμένους να εκτελέσουν τις διαταγές του, θανατώνονταν με φρικτά μαρτύρια όσους δεν υποτάσσονταν. Ο έπαρχος Αγρικόλαος, που ορίστηκε για την Καππαδοκία και την Μικρή Αρμενία, ήταν από τους πιο πρόθυμους εκτελεστές των διαταγμάτων του τυράννου, και κάλεσε στην Σεβάστεια, όπου είχε την έδρα του, την δωδεκάτη αυτοκρατορική λεγεώνα την οποία διοικούσε ο δούκας Λυσίας. Σαράντα από τους στρατιώτες αυτής της λεγεώνας, άντρες νέοι, γενναίοι, που έχαιραν εκτίμησης για τις υπηρεσίες τους, αρνήθηκαν τότε να θυσιάσουν στα είδωλα και διακήρυξαν την χριστιανική τους πίστη. Προέρχονταν από διαφορετικές περιοχές, αλλά ενωμένοι σαν ένας νέος άνθρωπος διά της πίστεως και της αγάπης, παρουσιάστηκαν ένας-ένας ενώπιον του έπαρχου, ωσάν αθλητές που εγγράφονται για να λάβουν μέρος σε αγώνες και, δηλώνοντας την αληθινή τους ταυτότητα, έλεγαν: «Είμαι χριστιανός!». Ο Αγρικόλαος αρχικά δοκίμασε να τους προσεταιρισθεί με την πραότητα, εκθειάζοντας τα κατορθώματά τους και υποσχόμενος προνομίες και τιμές εκ μέρους του αυτοκράτορα, αν υπάκουαν στις προσταγές του. Οι άγιοι αποκρίθηκαν διά στόματος ενός από τους στρατιώτες: «Αν καθώς λέγεις, έχουμε αγωνισθεί γενναία για τον επίγειο αυτοκράτορα, με πόσο μεγαλύτερο ζήλο πρέπει να δοθούμε τώρα στον αγώνα για την αγάπη του Παμβασιλέως; Για μας μια ζωή υπάρχει: ο υπέρ Χριστού θάνατος!». Τους έριξαν στην φυλακή εν αναμονή νέας ανάκρισης και εκεί οι άξιοι αγωνιστές της ευσέβειας γονάτισαν και προσεύχονταν στον Χριστό να τους διαφυλάξει στην αληθινή πίστη και να τους ενδυναμώσει στον επικείμενο αγώνα τους. Καθώς αγρυπνούσαν ψάλλοντας, εμφανίσθηκε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και τους είπε: «Αρχίσατε καλά, αλλά ο στέφανος θα δοθεί σε όποιον υπομείνει μέχρι τέλους!».

Την επομένη το πρωί ο έπαρχος τούς κάλεσε και πάλι και ξανάρχισε τις κολακείες του, όμως ένας από τους μάρτυρες, ο άγιος Κάνδιδος, τον έλεγξε δημόσια για την μελιστάλαχτη υποκρισία του, προκαλώντας την οργή του. Παρ’ όλα αυτά, μην μπορώντας να πράξει τίποτα εναντίον τους, αφού ο στρατηγός τους Λυσίας δεν τους είχε κρίνει, ο Αγρικόλαος διέταξε να τους ρίξουν εκ νέου στην φυλακή. Όταν ο Λυσίας έφτασε στην Σεβάστεια μετά από επτά ημέρες, τους οδήγησαν ενώπιόν του. Καθ’ οδόν ο Κυρίων ενεθάρρυνε τους συντρόφους του λέγοντας: «Τρεις είναι οι εχθροί μας: ο διάβολος, ο Λυσίας και ο έπαρχος. Τι μπορούν να κάνουν εναντίον μας, ενάντια σε σαράντα στρατιώτες του Χριστού;». Όταν τους είδε τόσο σταθερούς και αποφασισμένους, ο Λυσίας πρόσταξε τους άλλους στρατιώτες να τους σπάσουν τα δόντια με πέτρες. Αλλά μόλις πήγαν να εκτελέσουν την διαταγή, θεία δύναμη τούς τύφλωσε και μέσα στην σύγχυσή τους χτυπιούνταν αναμεταξύ τους. Ο Λυσίας εξοργισμένος άρπαξε μια πέτρα και την εκσφενδόνισε εναντίον των αγίων, αλλά η πέτρα χτύπησε τον Αγρικόλαο και τον τραυμάτισε σοβαρά. Μετέφεραν τους αγίους στην φυλακή για την νύκτα, μέχρι να αποφασίσουν σε τι μαρτύριο θα τους υπέβαλλαν.

Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν: ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ πρὸς ΕΛΤΑ, γιά τήν κυκλοφορία γραμματοσήμων μέ θέμα τή ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα


ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ πρὸς ΕΛΤΑ, γιά τήν κυκλοφορία γραμματοσήμων μέ θέμα τή ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα

Ἀστικῆς Μή Κερδοσκοπικῆς Ἑταιρείας,
μέ τήν ἐπωνυμία Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν,
πού ἑδρεύει στό Μαρούσι Ἀττικῆς, ὁδός Θέσπιδος 11, ΤΚ 15126, νομίμως ἐκπροσωπουμένης

ΠΡΟΣ

Ἑλληνικά Ταχυδρομεῖα Α.Ε., μέ ἕδρα τήν Ἀθήνα, ὁδός Ἀπελλοῦ 1, GR, 101 88, νομίμως ἐκπροσωπουμένης

Κοινοποιούμενη στόν ἁρμόδιο γιά τά ΕΛΤΑ Ὑπουργό Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης, πού ἑδρεύει στήν Καλλιθέα, ὁδός Φραγκούδη 11 &Ἀλ. Πάντου,

Μέ δυσάρεστη ἔκπληξη πληροφορηθήκαμε γιά τήν κυκλοφορία ἀπό τήν Ἑταιρεία σας σειρᾶς γραμματοσήμων μέ θέμα τή ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, τά ὁποῖα ἀποτυπώνουν διάφορες παραλλαγές ΛΟΑΤΚΙ ἀτόμων καί οὐσιαστικά διαφημίζουν τή συγκεκριμένη κοινότητα καί τόν τρόπο ζωῆς τῶν μελῶν της.

Παλαιό ἔθος, ὄχι μόνο ἑλληνικό ἀλλά παγκόσμιο, εἶναι νά κοσμοῦνται τά γραμματόσημα μέ μορφές ἡρώων, μορφές προσωπικοτήτων πού προσέφεραν στήν πατρίδα καί στήν ἀνθρωπότητα ἤ ἐξέχουσες προσωπικότητες τῆς τέχνης, τοῦ ἀθλητισμοῦ, τῆς ἐπιστήμης κ.λπ.Πιστά σέ αὐτή τήν παράδοση ἦταν καί τά ΕΛΤΑ, τά ὁποῖα ἐξέδιδαν ἀπό τή ἵδρυσή τους καλαίσθητα γραμματόσημα, πού λειτουργοῦσαν ὡς ἐπιβράβευση τῶν κόπων καί τῆς προσφορᾶς τῆς ἀπεικονιζόμενης προσωπικότητας.

Ὁ Χριστὸς γιὰ τὴν ὁμοφυλοφιλία, π. Ἰωάννης Δρογγίτης. (βίντεο)

 

Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ὑπάρχουν πάρα πολλοὶ λόγοι νὰ εἶναι κανεὶς λυπημένος σήμερα καὶ τὸ παράδοξο εἶναι, ὅτι ἐνῶ ὑπάρχουν αὐτοὶ καὶ πολεμοῦν τὴν ψυχή μας διαρκῶς, ἐμεῖς παραμένουμε χαρούμενοι. Δηλαδή, μέσα σὲ αὐτὴ τὴ θύελλα ποὺ ἔχει ξεσπάσει, οἱ πιστοὶ ἔχουν τὴ χαρὰ τοῦ Χριστοῦ μέσα τους. Καὶ εἶναι ἀλήθεια αὐτό, δὲν εἶναι μία προσπάθεια τοῦ μυαλοῦ μας, μία αὐθυποβολὴ ἀλλὰ εἶναι μία πραγματικότητα. Καὶ ἐνῶ ὑπάρχουν τόσες ἑστίες λύπης καὶ τόσες ἀφορμές, πράγματα ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ τὰ καταπιεῖ κανείς, ἡ ἰσορροπία ποὺ ἔχουν τὰ μέλη.... τῆς Ἐκκλησίας εἶναι θαυμαστή.

Ἐκτὸς ἀπὸ ἐκείνους ποὺ δὲν καταλαβαίνουν τί γίνεται καθόλου οὔτε ἐμεῖς καταλαβαίνουμε ἀκριβῶς ἀλλὰ λίγο −νομίζω κάτι μπορεῖ νὰ ἀντιληφθεῖ κανεὶς− δὲν εἶναι εὔκολο νὰ καταπιεῖς αὐτοὺς τοὺς θανάτους. Ἐγὼ δὲν μπορῶ νὰ τοὺς καταπιῶ, προσπαθῶ νὰ τὸ ἐντάξω μέσα μου, νὰ τὸ βάλω στὴ θέση του. Καὶ ἐγὼ ἀπορῶ μὲ τοὺς ἀνθρώπους καὶ μὲ τοὺς πιστοὺς οἱ ὁποῖοι ἀπέχουν οἱ ἴδιοι ἀπὸ τὴν προσευχὴ ἢ ἀπὸ τὴν πολὺ συχνὴ Θεία Λειτουργία ἢ τὴν μετοχή τους στὰ μυστήρια. Ἀπορῶ πῶς μποροῦν καὶ ἰσορροποῦν τὰ πράγματα μέσα τους καὶ πῶς ἑρμηνεύουν καὶ πῶς τοποθετοῦν τέτοια πράγματα. Τόσοι θάνατοι. Ξαφνικοὶ! Καὶ τόση σιωπὴ ἀδικαιολόγητη. Πῶς νὰ τὴν καταπιεῖς; Πῶς νὰ ἐντάξεις τὴ φράση: «τὰ ἐμβόλια εἶναι εὐλογία»; Δὲν περνοῦν αὐτά. Δὲν ἔχει περάσει αὐτό. Τίποτα δὲν περνάει. Φαίνεται σὰν νὰ εἶναι κάποιος μεταμφιεσμένος δαίμονας, σὲ ἕνα καρναβάλι ἂς ποῦμε, στὸ ὁποῖο συμμετέχει ὁ ἑλληνικὸς λαός. Ἂς ποῦμε αὐτὸ ποὺ μᾶς ἀφορᾶ. Καί, βέβαια, ὅλοι οἱ λαοί.

«Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν...»


«Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν...»

Πορφυρίτης

Ὁ Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν μᾶς προειδοποιεῖ ὅτι «λύκοι βαρεῖς» ἔχουν εἰσέλθη στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, «μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου»· καί ὅτι ἀνεστήθησαν «ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν»[1]. Καί ὁ Κύριος μᾶς λέγει, «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσι λύκοι ἅρπαγες. ᾿Απὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς.»[2]. Ὁ ἀδιάψευστος λόγος τοῦ Κυρίου μας εἶναι ὁ ὁδηγός μας, ἡ λυδία λίθος, γιά νά διακρίνουμε τούς προβατόσχημους λύκους ἀπό τά ἀγαθά πρόβατα. Θά τούς καταλαβαίνουμε ἀπό τήν διαγωγή τους, ἀπό τά ἔργα τους· εἶναι σύμφωνα μέ τό Εὐαγγέλιο;

1. «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς.»[3]. Αὐτά λέγει ὁ Χριστός γιά ὅσους Τόν ὁμολογοῦν. Στούς σκοτεινούς καιρούς τῆς κορωνοσκλαβιᾶς, κατά τούς ὁποίους ζητοῦσε ὁ Χριστός τήν ὁμολογία τῆς Ἱεραρχίας σύμφωνα μέ τήν Ἱερά Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας, αὐτή παρέδωσε τά «κλειδιά» της σέ ἀνόμους καί εἰσῆλθαν «καινά δαιμόνια» στήν Πίστη. Οἱ δέ Πατριάρχες μας, ἀντί νά ὁμολογοῦν Χριστό χαρίζοντας τό Εὐαγγέλιό Του, προτιμοῦν νά διαφημίζουν μέ χαρά τό κοράνιο τοῦ Μωάμεθ[4]! Ὁμολογία δέν ὑπάρχει.

2. «Ἐντολὴν καινὴν δίδωμι ὑμῖν ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους, καθὼς ἠγάπησα ὑμᾶς ἵνα καὶ ὑμεῖς ἀγαπᾶτε ἀλλήλους. Ἔν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστε, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις.»[5]. Εἶναι ὁ διχασμός ἀγάπη; Γιατί οἱ «Κεφαλές» τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν συντηροῦν καί ἀμβλύνουν τό σχίσμα μέ τούς ἀδελφούς μας Παλαιοημερολογῖτες; Γιατί δέν τούς ἀπασχόλησε τό θέμα στήν κολυμπάρεια ψευδοσύνοδό τους καί ἀσχολήθηκαν μέ ὅλα τά λυμένα, ἀπό τήν Ἐκκλησία, θέματα; Ἀγάπησαν σφόδρα τούς ἀχειροτόνητους, ἀφορισμένους καί αὐτοχειροτόνητους Οὐκρανούς, οἱ ὁποῖοι ἐμπαίζουν τήν Ἱερωσύνη, ἀλλά ὄχι τούς ἀδελφούς μας Ἕλληνες; Γιατί δημιούργησαν ἄλλο σχίσμα μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας καί ὑπάρχει πλήρη ἀδιαφορία γι’ αὐτό, ὅπως φαίνεται καί ἀπό τό «ἡρωικό» «σκασίλα μου» τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου; Οὔτε ἀγάπη μεταξύ ἀλλήλων ὑπάρχει.

13 Μαρτίου. Ἡ ἀνακομιδὴ τοῦ ἱεροῦ λειψάνου Νικηφόρου πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (†846). Πουπλίου ἐπισκόπου Ἀθηνῶν ἱερομάρτυρος (β ́ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας Η΄ 13-22, Θ΄ 1-7).

Ησ. 8,13            Κύριον αὐτὸν ἁγιάσατε, καὶ αὐτὸς ἔσται σου φόβος.

Ησ. 8,13                    Σεβασθήτε και υπακούσατε στον άγιον Κυριον, τιμήσατε αύτον· και μόνον ο φόβος, που εμπνέεται από αυτόν, ας είναι ο φόβος σας.

Ησ. 8,14            καὶ ἐὰν ἐπ᾿ αὐτῷ πεποιθὼς ἦς, ἔσται σοι εἰς ἁγίασμα καὶ οὐχ ὡς λίθου προσκόμματι συναντήσεσθε αὐτῷ, οὐδὲ ὡς πέτρας πτώματι· οἱ δὲ οἶκοι Ἰακὼβ ἐν παγίδι, καὶ ἐν κοιλάσματι ἐγκαθήμενοι ἐν Ἱερουσαλήμ.

Ησ. 8,14                    Και εάν έχης στηριγμένην την πεποίθησίν σου εις αυτόν, θα είσαι ωσάν αφιερωμένος εις αυτόν, ασφαλής από κάθε κίνδυνον, και δεν θα συναντήσετε στον δρόμον της ζωής σας τον θεόν σαν λίθον προσκόμματος, σαν πέτραν επί της οποίας θα προσκρούσετε και θα πέσετε. Αι φυλαί του Ιακώβ, το ιουδαϊκόν και ισραηλιτικόν βασίλειον, θα συλληφθούν εις παγίδα, οι δε κάτοικοι της Ιερουσαλήμ, οι άπιστοι και ασεβείς, θα πέσουν εις λάκκους ολέθρου, από τους οποίους δεν θα ημπορέσουν να εξέλθουν.

Ἐπιστολή τῆς Πρωτοβουλίας Γονέων καί Ἐκπαιδευτικῶν Καβάλας Πρός Τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων Νεαπόλεως καί Θάσου, Στέφανο


Επιστολή της Πρωτοβουλίας Γονέων και Εκπαιδευτικών Καβάλας

Προς

Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο,

ΚΑΒΑΛΑ 6-3-2023

Σεβασμιώτατε την Ευχή Σας,


Η Μητρόπολη Φιλίππων, επί των ημερών του Μακαριστού προκατόχου Σας κυρoύ Προκοπίου Τσακουμάκα, είχε επί 43 έτη αναπτύξει ιδιαίτερους ιεραποστολικούς δεσμούς στην Αφρική και ειδικά στην χώρα της Ουγκάντα. Για αυτό τον λόγο όλες οι εκδηλώσεις για την εξωτερική ιεραποστολή προκαλούν στους Καβαλιώτες ιδιαίτερη χαρά . Την Κυριακή πληροφορηθήκαμε στους ιερούς ναούς πως στα πλαίσια της Εβδομάδας της Εξωτερικής Ιεραποστολής θα έχετε στην Αίθουσα της Πνευματικής Εστίας μία εκδήλωση με ομιλητή το καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Πέτρο Παναγιωτόπουλο . Χαιρόμαστε για την εκδήλωση για την Εξωτερική Ιεραποστολή γιατί θέλουμε να μάθουμε για την πορείας της Ορθοδοξίας στην Αφρική . Λυπούμαστε όμως για την επιλογή του συγκεκριμένου ομιλητή . Δεν γνωρίζετε ότι ο κ. Πέτρος Παναγιωτόπουλος συμμετείχε στις 21-1-2023 σε Οικουμενιστική Συμπροσευχή μαζί με άλλους καθηγητές Θεολόγους σε Παπική Εκκλησία στην Θεσσαλονίκη, γεγονός που λύπησε και σκανδάλισε τους πιστούς; Με οικουμενιστικές συμπροσευχές θα μεταφέρουμε την Ορθόδοξη Πίστη και την διδασκαλία των πατέρων της Εκκλησίας μας στην ΑΦΡΙΚΗ; Όλοι αυτοί που συμπροσευχήθηκαν μέσα σε Παπική Εκκλησία με παπικούς κληρικούς και πιστούς δεν γνωρίζουν ότι ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ είναι ΑΙΡΕΣΗ;

Ἡ νήψη εἶναι μία μέθοδος καί ἐπιστήμη, ἡ ὁποία ἀπαλλάσσει τόν ἄνθρωπο

Άγιος Ησύχιος ο Πρεσβύτερος
Προς το Θεόδουλο, λόγος περί νήψεως και αρετής, χωρισμένος σε 203 κεφάλαια (τα λεγόμενα αντιρρητικά και ευκτικά).

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ


1. Η νήψη είναι μια μέθοδος και επιστήμη, η οποία απαλλάσσει τον άνθρωπο – με την βοήθεια του Θεού – τελείως από εμπαθείς σκέψεις και λόγους και από πονηρά έργα, αν εξακολουθεί ο άνθρωπος την πνευματική αυτήν μέθοδο επί πολύν καιρό και την εφαρμόζει με προθυμία. Η νήψη χαρίζει επίσης ασφαλή γνώση του ακαταλήπτου Θεού, όσο είναι δυνατόν, και λύση θείων και κρυπτών μυστηρίων. Επίσης με αυτήν κατορθώνει ο άνθρωπος να εκπληρώσει όλες τις εντολές της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης και αυτή παρέχει όλα τα αγαθά του μέλλοντος αιώνος.

Αυτή είναι κυρίως η καθαρότητα της καρδιάς, η οποία λόγω του μεγαλείου και της ωραιότητάς της, ή, για να κυριολεκτήσω, λόγω της αμέλειάς μας είναι πάρα πολύ σπάνια σήμερα στους μοναχούς. Αυτήν ο Χριστός την μακαρίζει με αυτά τα λόγια: «Μακάριοι όσοι έχουν καθαρή καρδιά διότι αυτοί θα αντικρύσουν τον Θεό».