Σελίδες

Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

Πρόγραμμα προσκυνητῶν Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17-3-2023

Σύν Θεῷ τήν Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023 στίς 5:00 μ.μ. ἡ ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου (Γ΄ Στάση) μετά Ἀποδείπνου στήν Ἱερά Μονή Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Ὁ ὅσιος Βενέδικτος ἀπό τή Νουρσία


Ὁ όσιος Βενέδικτος από τη Νουρσία

Ο άγιος πατέρας μας Βενέδικτος γεννήθηκε περί το 490 στη Νουρσία, μικρή επαρχιακή πόλη που βρίσκεται στα βουνά βόρεια της Ρώμης, και ήταν γόνος πλούσιας και ευσεβούς χριστιανικής οικογένειας. Σταλμένος στη Ρώμη για σπουδές, έχοντας από μικρός αποκτήσει σοφία γέροντα, με μόνη του επιθυμία να αρέσει στο Θεό, περιφρόνησε τις ηδονές του κόσμου και τις μάταιες υποσχέσεις του και έβαλε πλώρη για το μοναχικό Σχήμα.

Κάνοντας στάση στην κωμόπολη της Ενφίδης (σημ. Effide), η τροφός του, που τον είχε ακολουθήσει με την αφοσίωση μητέρας, δανείστηκε ένα πήλινο κόσκινο να περάσει το στάρι για να φτιάξει ψωμί. Το σκεύος όμως πέφτοντας κάτω έσπασε. Βλέποντας τη θλίψη της, το νεαρό αγόρι βάλθηκε να προσεύχεται γοερά και όταν σηκώθηκε της έδωσε το κόσκινο ανέπαφο. Απο το θαυμασμό τους γι’ αυτό το θαύμα οι κάτοικοι κρέμασαν το κόσκινο στην πόρτα της εκκλησίας. Φοβούμενος ότι θα χάσει την εύνοια του Θεού από τη μάταιη ανθρώπινη δόξα, ο Βενέδικτος έφυγε κρυφά και αποσύρθηκε στο Σουβιάκο, που βρίσκεται στις οροσειρές των Αβρούζων, σε μια σπηλιά ανοιγμένη σε ύψος εξήντα μέτρων, όπου παρέμεινε αγνοούμενος από τους ανθρώπους, εκτός από ένα κοινοβιάτη μοναχό, ονόματι Ρωμανό, που του φόρεσε το μοναστικό ένδυμα και του έφερνε κρυφά προμήθειες εξοικονομημένες από τη μερίδα του.

Γεώργιος Βόκας (ἐκπαιδευτικός): Διάβαζα αὐτό τό βιβλίο καί προσευχήθηκα στόν Ἅγιο Ἰάκωβο νά μέ κάνει καλά…

 

Σχόλιο: Πρόκειται για το βιβλίο των εκδόσεων της Ενωμένης Ρωμηοσύνης για τον Όσιο Ιάκωβο τον Τσαλίκη που μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ

«Το βράδυ, λοιπόν, και χωρίς να έχω πάρει κάποια παρακεταμόλη, κατά την ώρα 11:30, διάβαζα αυτό το βιβλίο που βλέπετε εδώ… Και μάλιστα είχα μείνει στην παραπροτελευταία σελίδα και με μια εκ βάθους καρδίας μικρή προσευχή είπα:
“Σε παρακαλώ Άγιε μου Ιάκωβε… Δε σε ξέρω…. Δε σε γνωρίζω… Εάν γίνεται κάνε με καλά και να είμαι κοντά στα παιδιά μου και στην οικογένεια μου”…. Και κοιμάμαι…
Μέσα σε μια ώρα ύπνου βλέπω τον ίδιο τον Άγιο να μου λέει και να θυμάσαι ότι εσένα ο Χριστός σε έκανε καλά. Και χάθηκε…

ΑΙΣΧΟΣ. Τούς πετᾶνε ἔξω ἀπό ὁλόκληρη τήν Λαύρα. Μέχρι τό τέλος τοῦ Μαρτίου ἡ κανονική Οὐκρανική Ἐκκλησία θά πρέπει νά ἔχει ἀποχωρήσει ἀπό ὁλόκληρη τήν Λαύρα Σπηλαίων τοῦ Κιέβου.


Κίεβο, 10 Μαρτίου 2023

Το κράτος της Ουκρανίας συνεχίζει ακάθεκτο την δίωξη της κανονικής Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας υπό τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο.

Σύμφωνα με επιστολή του Υπουργείου Πολιτισμού της Ουκρανίας και του Εθνικού Αποθέματος της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου, η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία έχει προθεσμία μέχρι τις 29 Μαρτίου να εγκαταλείψει πλήρως τις εγκαταστάσεις της Μονής των Σπηλαίων – τον ιερότερο τόπο σε ολόκληρη την Ουκρανία, στον οποίον η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία προσευχήθηκε και αγωνίστηκε ασκητικά επί 1.000 έτη.

Η Ουκρανική κυβέρνηση κληρονόμησε την ιδιοκτησία της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου από την Σοβιετική Ένωση. Tο «Εθνικό Απόθεμα», όπως το αποκαλεί το κράτος, χωρίζεται στην Άνω και Κάτω Λαύρα. Η Εκκλησία ήδη διώχθηκε στα τέλη της περασμένης χρονιάς από την Άνω Λαύρα, η οποία περιλαμβάνει τον Καθεδρικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου και τον Ιερό Ναό των Αγίων Αντωνίου και Θεοδοσίου (Trapeza Church).

Η Ορθόδοξη Εκκλησία τέλεσε την τελευταία της Λειτουργία στην Άνω Λαύρα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Παρά τον διωγμό, ο πιστός λαός του Κιέβου διατήρησε την πίστη του, ψάλλοντας στην τελευταία Λειτουργία το «Χριστός Ανέστη!» . [και ΕΔΩ].

Η αδελφότητα μάταια έκανε έκκληση στο κράτος να σταματήσει την δίωξη του Mοναστηριού και της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ὁ Θεός βλέπει τήν καρδιά μας, Βίος καί Λόγοι-Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου



Ὁ Ἅγιος Πορφύριος…. καί ἐννοοῦσε ὅτι ὁ Θεός βλέπει στό βάθος τῆς ψυχῆς μας, στό βάθος τῆς καρδιᾶς μας, ἑρμηνεύοντας τήν παραβολή τοῦ Κυρίου, κατά τήν ὁποία ὁ ἄρχοντας πληρώνει καί τούς ἐργάτες τῆς ἑνδεκάτης ὥρας μέ τόν ἴδιο μισθό, ἔλεγε: «ἑταῖρε, οὐκ ἀδικῶ σε· οὐχί δηναρίου συνεφώνησάς μοι; ἆρον τό σόν καί ὕπαγε· θέλω δέ τούτῳ τῷ ἐσχάτῳ δοῦναι ὡς καί σοί· ἤ οὐκ ἔξεστί μοι ποιῆσαι ὅ θέλω ἐν τοῖς ἐμοῖς, εἰ ὁ ὀφθαλμός σου πονηρός ἐστιν ὅτι ἐγώ ἀγαθός εἰμι; Οὕτως ἔσονται οἱ ἔσχατοι πρῶτοι καί οἱ πρῶτοι ἔσχατοι· πολλοί γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δέ ἐκλεκτοί»[1]. «Ἐκ πρώτης ὄψεως», ἔλεγε ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «φαίνεται ὅτι εἶναι ἄδικο νά πάρει τήν ἴδια ἀμοιβή αὐτός πού ἦλθε στήν ἐργασία τήν τελευταία στιγμή μέ ἐκεῖνον πού ἦλθε ἀπό τήν ἀρχή, ἀπό τήν πρώτη ὥρα»[2].

Γιατί ὅπως λέγει ἡ παραβολή, ὑπῆρχαν κάποιοι πού ἐβάστασαν ὅλο τόν κόπο τῆς ἡμέρας, ἐργάστηκαν ἀπό τό πρωί .Προηγουμένως βεβαίως εἶχαν συμφωνήσει ὅτι θά πάρουν ἕνα δηνάριο. Μετά ὁ οἰκοδεσπότης βρῆκε κι ἄλλους οἱ ὁποῖοι ἔμεινα ἀργοί στήν ἀγορά, τούς πῆρε κι ἐκείνους, καί πρός τό τέλος τῆς ἡμέρας βρῆκε καί ἄλλους, τούς πῆρε κι ἐκείνους, καί στό τέλος ἄρχισε νά δίνει τόν μισθό ἀπό τούς τελευταίους καί νά δίνει σέ αὐτούς ἀπό ἕνα δηνάριο. Ὅταν ἔφτασε στούς πρώτους, ἔδωσε κι σέ αὐτούς ἀπό ἕνα δηνάριο καί τότε διαμαρτυρήθηκαν. Ἀλλά ὁ Κύριος τούς ἀπάντησε, δέν σᾶς ἀδικῶ, ἕνα δηνάριο συμφωνήσαμε. Πάρε αὐτό πού ἔχουμε συμφωνήσει καί πήγαινε. Ἐγώ θέλω νά δώσω σέ αὐτόν τόν τελευταῖο, τό ἴδιο πού δίνω καί σέ σένα. Ἤ μήπως δέν Μοῦ ἐπιτρέπεται νά κάνω ὅ,τι θέλω στά δικά Μου πράγματα; Μήπως εἶναι ὁ ὀφθαλμός σου πονηρός, ἐπειδή Ἐγώ εἶμαι ἀγαθός; Κι ἔτσι οἱ ἔσχατοι θά γίνουν πρῶτοι καί οἱ πρῶτοι ἔσχατοι. Πολλοί εἶναι κλητοί, λίγοι ὅμως εἶναι ἐκλεκτοί.

Φαινομενικά εἶναι ἄδικο αὐτό πού ἔκανε ὁ οἰκοδεσπότης τῆς παραβολῆς. «Αὐτό, ὅμως, εἶναι ἡ τέχνη τοῦ διδασκάλου», λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «νά διδάξει στούς μαθητές τί ἔννοια ἔχει αὐτό. Δέν ἔχει σχέση ἄν προσεύχεσαι ὅλη τήν ἡμέρα. Ἔχει σχέση τό πῶς προσεύχεσαι. Κι ἄν προσευχηθεῖς πέντε λεπτά κι ὁ ἄλλος προσηύχετο ὅλη τήν ἡμέρα, ἐσύ μέ τά πέντε λεπτά μπορεῖ νά πάρεις πιό πολύ μισθό ἀπό ἐκεῖνον πού ὅλη τήν ἡμέρα ἀγωνιζόταν στήν προσευχή. Γιατί αὐτός τό ἔκανε μέ ὅλη του τήν καρδιά μέ ὅλη του τήν δύναμη, ἐνῶ ἐσύ μέ ραθυμία καί ἀμέλεια. Καί κάτι ἄλλο, δέν φτάνει ὁ καημένος αὐτός πού ἦλθε τήν τελευταία στιγμή, τήν ἑνδέκατη, καί εἶχε χάσει τή ζωή του ὅλη σέ μάταια πράγματα καί μακριά ἀπό τήν εὐτυχία καί τήν χαρά, ἀλλά καί νά μήν τοῦ δώσει ό Θεός κι ἀπό δῶ καί πέρα μισθό, ἀφοῦ ἐζήτησε νά δουλέψει; Καί τό ἐζήτησε λαχταριστά καί μέ τήν καρδιά του»[3]. Δηλαδή, λέει ὁ Ἅγιος, ὁ ἄνθρωπος αὐτός πού ἤτανε μακριά ἀπό τήν ἐργασία, δέν -δηλαδή- δούλευε στόν Θεό, βασανίστηκε, ταλαιπωρήθηκε, καί τώρα πού, ἔστω καί τήν τελευταία ὥρα, προσῆλθε μέ προθυμία νά μήν πάρει τόν μισθό ἀπό τόν Θεό;

16 Μαρτίου. Σαββίνου τοῦ Αἰγυπτίου (†287). Ἰουλιανοῦ μάρτυρος (γ ́ αἰ.), Χριστοδούλου ὁσίου τοῦ ἐν Πάτμῳ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΙΑ΄ 10-16, ΙΒ΄ 1-2).

Ησ. 11,10          Καὶ ἔσται ἐν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἡ ῥίζα τοῦ Ἰεσσαὶ καὶ ὁ ἀνιστάμενος ἄρχειν ἐθνῶν, ἐπ᾿ αὐτῷ ἔθνη ἐλπιοῦσι, καὶ ἔσται ἡ ἀνάπαυσις αὐτοῦ τιμή.

Ησ. 11,10                   Κατά την ημέραν εκείνην ο ευλογημένος αυτός απόγονος του Ιεσσαί, ο Μεσσίας, θα εμφανισθή ως άρχων των εθνών, θα είναι μέγας κατά την αρετήν και την δύναμιν, ώστε τα έθνη θα στηρίξουν εις αυτόν τας ελπίδας των. Ο θρόνος του και η διαμονή του θα είναι ένδοξος και τιμημένη.

Μητροπολίτης Κιέβου Ὀνούφριος: ''Τήν Λαύρα τοῦ Κιέβου τήν ἔχτισε ἡ Ἐκκλησία μας''


Λαμπρό πανηγυρικό συλλείτουργο τελέστηκε σήμερα, Κυριακή 12 Μαρτίου 2023 στην Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου.

Στην Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Μητροπολίτης Κιέβου κ. Ονούφριος, πλαισιούμενος από πλειάδα Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Τον Θείο λόγο κήρυξε ο Μητροπολίτης Ονούφριος, ο οποίος αναφέρθηκε στους άθλους των αγιών των Σπηλαίων που τιμούνται την ημέρα αυτή.

«Οι Άγιοι Πατέρες των Σπηλαίων είδαν καθαρά το Θείο φως. Είδαν τον Θεό όχι μόνο σε δύναμη, αλλά και σε αγάπη. Ευχαριστούμε τους Αγίους που μας έδωσαν τα τόσο σπουδαία βιβλία των ακολουθών, ώστε να γινόμαστε κι εμείς μέτοχοι αυτής της πνευματικής τελειότητας που είχαν» - ανέφερε στο κήρυγμά του ο κ. Ονούφριος.

Σε άλλο σημείο ο Μητροπολίτης Ονούφριος αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί γύρω από τη Λαύρα του Κιέβου, και κάλεσε όλους τους πιστούς σε θερμή προσευχή.

«Δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον, αλλά να θυμάστε ότι τη Λαύρα την έκτισε η Εκκλησία μας! Κατά τη διάρκεια του αθεϊσμού, ερήμωσε και το 1988 παραλάβαμε ένα σωρό ερείπια σε αυτόν εδώ τον ιερό τόπο. Η Εκκλησία μας ανοικοδόμησε αυτήν εδώ την Ιερά Μονή, γι αυτό θεωρούμε ότι είναι άδικο να μας αφαιρεθεί η άδεια να υπηρετήσουμε σε αυτόν τον ιερό τόπο» - πρόσθεσε ο Μητροπολίτης Ονούφριος.

Κυριακή Β΄ Νηστειῶν – Ἡ ἁμαρτία ῥίζα ὅλων τῶν κακῶν (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)

 

Ἡ ἁμαρτία ῥίζα ὅλων τῶν κακῶν
«Τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου» (Μᾶρκ. 2,6)
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Τὸ ὑλικὸ καὶ πνευματικὸ σύμπαν εἶνε, ἀγαπητοί μου, ὑπὸ τὰς διαταγὰς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὁ Κύριος κάνει πολλὰ καὶ ἀναρίθμητα θαύματα. Μετρᾷς τὰ ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ; Ἀδύνατον, εἶνε ἀμέτρητα. Ἔτσι καὶ τὰ θαύματα, ποὺ ἔκανε, κάνει καὶ θὰ κάνῃ μέχρι τῆς συντελείας τῶν αἰώνων ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, εἶνε ἀναρίθμητα. Ἕνα ἀπὸ τὰ πολλὰ θαύματά του εἶνε κι αὐτὸ ποὺ ἀκούσαμε πρὸ ὀλίγου.

Ἡ νήψη εἶναι δρόμος κάθε ἀρετῆς καί ἐντολῆς Θεοῦ


ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ

3. Η νήψη είναι δρόμος κάθε αρετής και εντολής Θεού. Αυτή λέγεται επίσης και ησυχία της καρδιάς. Και όταν φτάσει σε τελειότητα, χωρίς δαιμονικές φαντασίες, λέγεται και φυλακή του νου.

Άγιος Ησύχιος ο Πρεσβύτερος
________________________________

Απόσπασμα απο: ”Προς το Θεόδουλο, λόγος περί νήψεως και αρετής, χωρισμένος σε 203 κεφάλαια (τα λεγόμενα αντιρρητικά και ευκτικά).” Πηγή: greekdownloads.wordpress.com