Σελίδες

Τετάρτη 12 Απριλίου 2023

Πρόγραμμα Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης


Δευτέρα τῆς Διακαινησίμου 17-4-2023

Σύν Θεῷ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ στήν ἱερά μονή Ἁγίας Τριάδος 07.00- 10.30 π.μ.
Ἡ πύλη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς θά εἶναι ἀνοικτή ἀπό τίς 07.00 ἔως 08.30 π.μ.

11.30 π.μ. σύναξη παιδιῶν

Ἡ πολύ συχνή θεία Κοινωνία καί τά ὑπέροχα ἀποτελέσματα τῆς Γ2΄.Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Η πολύ συχνή θεία Κοινωνία και τα υπέροχα αποτελέσματα της Γ2΄, Περί του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας (Γ2' μέρος 26ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Πνευματικά γυμνασματα, 11-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 

Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com,  http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Οἱ μέγιστες ὡφέλειες πού λαμβάνουμε μέ τήν Θεία Κοινωνία Γ1.Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Ἁρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Οι μέγιστες ωφέλειες που λαμβάνουμε με την Θ. Κοινωνία Γ1΄, Περί του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας (Γ1' μέρος 26ης μελέτης), Αγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Πνευματικά γυμνασματα, 11-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Μυστικές προτυπώσεις

Μυστικές προτυπώσεις

Εἶπε ὁ σοφός Αἰλεραν: εἶναι οφέλιμο νὰ ἀναπτύξουμε τὴ μυστικὴ ἔννοια τῶν ὀνομάτων τῆς γενεολογίας τοῦ Κυρίου. Διότι ὅλοι οἱ προπάτορες ἀποτελοῦν προτυπώσεις καὶ προφητείες τοῦ Σωτῆρος,Στὸν Ἀβραὰμ ὁ Χριστός προτυπώνεται ὡς Πατὴρ ὕψιστος, γιὰ τὸν ὁποῖον ὁ Ἰσαὰκ εἶπε μεταξὺ ἄλλων: «τὸ ὄνομά του θὰ εἶναι θαυμαστὸς σύμβουλος, ἰσχυρός, ἄρχων εἰρήνης, πατὴρ τοῦ μέλλοντος αἰῶνος».
Καὶ ὁ Δαβὶδ λέει: «ἐὰν οἱ υἱοί μου λησμονήσουν τὸν νόμο μου ... θὰ ἐπισκεφθῶ μὲ ράβδο τὶς ἀνομίες τους». Ἀλλὰ ὅταν πέφτουν τὰ παιδιὰ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοὺς ὁποίους ἔχει γεννήσει μέσα στὸν λόγο τῆς ζωῆς, καὶ ἔχει ἀναγεννήσει διὰ τοῦ βαπτίσματος, δὲν συντρίβονται, διότι ὁ Κύριος τοὺς ἐνισχύει μὲ τὸ χέρι τοῦ ἐλέους Του, τὸ χέρι ποὺ ἅπλωσε καὶ στὸν Πέτρο, ὅταν βρέθηκε σὲ κίνδυνο.
Στὸν Ζαρὰ εἶναι ὁ πρωινὸς ἀστὴρ ποὺ ἀνατέλλει στὶς καρδιές μας, καὶ ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης ποὺ ἀνατέλλει σὲ ὅσους ἔχουν φόβο Θεοῦ καὶ δύει σὲ ὅσους τὸν περιφρονοῦν. Ἂς μᾶς φωτίζει τὸ ἀληθινὸ φῶς ποὺ φωτίζει πάντα ἄνθρωπον ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον. Ἂς μὴ δύσει πάνω στὸν θυμό μας ἢ σὲ κάποιο θανάσιμο ἁμάρτημα, ὥστε λουσμένοι στὴ λαμπρότητα τοῦ φωτὸς αὐτοῦ νὰ λάμπουμε οἱ ἴδιοι σὰν ἄστρα στὴν αἰωνιότητα.

ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ- ΙΕΡΟΝ ΕΥΧΈΛΑΙΟΝ 12-4-2023

ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ- ΙΕΡΟΝ ΕΥΧΈΛΑΙΟΝ 12-4-2023
https://www.youtube.com/live/9dIv0z-TFo8?feature=share

Ἀγαπᾶμε τή δυσκολία! (Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος)


Ζοῦμε ἀδιαμφισβήτητα στὴν ἐποχὴ τῆς εὐκολίας καὶ τῶν μεγάλων ἀνέσεων, καλοί μου φίλοι, ὅπως λέγαμε καὶ σὲ προηγούμενο κείμενό μας.[1] Φθάσαμε νὰ τὰ κάνουμε ὅλα πλέον ὄχι μόνο μὲ τὰ κουμπιά, ἀλλ’ ἀκόμη καὶ μὲ αὐτὴ τὴν … ἁφή! Ἡ εὐκολία ἀναδείχθηκε ὡς ἡ ὑπέρτατη ἀξία μας!!

Ἔτσι ἀπεχθανόμασθε ὅ,τι ἔχει μόχθο καὶ κόπο. Ὅ,τι εἶναι δύσκολο, γιὰ νὰ γίνει. Ἀπὸ τὴ δύσκολη ἄσκηση καὶ τὸ δύσκολο πρόβλημα στὰ μαθήματα, μέχρι καὶ τὸ διάβασμα ἀκόμη ἑνὸς (σοβαροῦ) κειμένου! Ἡ ἄσκηση ἀφέθηκε στοὺς δυνατοὺς λύτες καὶ στοὺς … ἀσκητές!

Ἑπόμενο εἶναι νὰ ἀφήνουμε τὰ δύσκολα στοὺς ἄλλους καὶ ἐν τέλει νὰ ἀφηνόμαστε σ’ αὐτούς! Θὰ ἔπρεπε τὸ ἀντίθετο ἀκριβῶς νὰ συμβαίνει. Νὰ ἀγαπᾶμε, δηλαδή, τὴ δυσκολία καὶ νὰ ἀπεχθανόμαστε τὴν εὐκολία καὶ τὶς ἀνέσεις. Γιατί ἡ δυσκολία εἶναι ἐκείνη ποὺ μᾶς πηγαίνει μπροστὰ καὶ ψηλά, ἐνῷ ἡ εὐκολία μᾶς ὁδηγεῖ κατευθεῖαν στὴ μαλθακότητα ἀκόμη καὶ στὸ τέλμα!

* * *

Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἀπὸ μικροὶ μάθαμε νὰ κάνουμε τὸν σταυρό μας. Ὅμως πόσοι μάθαμε νὰ τὸν ἀγαπᾶμε καὶ νὰ τὸν κουβαλᾶμε;

Κι ὅμως ὁ ὀρθόδοξος τρόπος ζωῆς εἶναι αὐτὸς τῆς ἄσκησης. Αὐτὸς εἶναι ὁ δρόμος τοῦ Χριστοῦ, ὁ δρόμος ὅλων τῶν Ἁγίων. Κανένας δὲν ἔφθασε στὸν οὐρανὸ μὲ τὴν εὔκολη καλοπέραση. «Χωρὶς θλίψεις καὶ δοκιμασίες καὶ πειρασμούς, κανεὶς δὲν ἀνέβηκε στὸν οὐρανό», τονίζει ὁ Μ. Ἀντώνιος. Ὅπως καὶ κανένας δὲν ἔφθασε στὴν κορυφὴ ἑνὸς βουνοῦ, καὶ μάλιστα ὑψηλοῦ, χωρὶς νὰ ἱδρώσει, νὰ κοπιάσει καὶ νὰ μοχθήσει πολύ. Μπορεῖ βέβαια νὰ ἔφθασαν κάποιοι μὲ τὸ ἀλεξίπτωτο, ἀλλὰ κι αὐτὸ ἄσκηση μεγάλη θέλει!

Ἑρμηνεία εὐαγγελικῶν περικοπῶν τῆς Μ. Τετάρτης ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο:α)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν προετοιμασία τοῦ δείπνου γιά τό Πάσχα καί τήν ἀποκάλυψη τῆς ἐπερχόμενης προδοσίας ἀπό τόν Ἰούδα,β)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν παράδοση τοῦ μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας

 α) Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν προετοιμασία τοῦ δείπνου γιά τό Πάσχα καί τήν ἀποκάλυψη τῆς ἐπερχόμενης προδοσίας ἀπό τόν Ἰούδα


[Υπομνηματισμός στα εδάφια Ματθ.26,17-25]

«Τῇ δὲ πρώτῃ τῶν ἀζύμων προσῆλθον οἱ μαθηταὶ τῷ ᾿Ιησοῦ λέγοντες αὐτῷ· ποῦ θέλεις ἑτοιμάσωμέν σοι φαγεῖν τὸ πάσχα; ὁ δὲ εἶπεν· ὑπάγετε εἰς τὴν πόλιν πρὸς τὸν δεῖνα καὶ εἴπατε αὐτῷ· ὁ διδάσκαλος λέγει, ὁ καιρός μου ἐγγύς ἐστι· πρὸς σὲ ποιῶ τὸ πάσχα μετὰ τῶν μαθητῶν μου(:την πρώτη λοιπόν από τις επτά ημέρες που διαρκούσε η εορτή των αζύμων, δηλαδή του Πάσχα, ήλθαν οι μαθητές στον Ιησού και του είπαν: “Πού θέλεις να σου ετοιμάσουμε να φας το Πάσχα;” Κι ο Ιησούς τους απάντησε: “Πηγαίνετε στην πόλη στον τάδε και να του πείτε: “Ο διδάσκαλος λέει: Ο καιρός του Πάθους μου πλησιάζει. Σκέφτομαι να κάνω με τους μαθητές μου στο σπίτι σου το καινούργιο Πάσχα και όχι εκείνο που από αύριο το βράδυ θα αρχίσουν να εορτάζουν οι Ιουδαίοι”)» [Ματθ.26,17-18]
«Πρώτη τῶν ἀζύμων» ονομάζει την προηγούμενη των αζύμων· διότι συνήθιζαν πάντοτε να υπολογίζουν την ημέρα από την εσπέρα· και αναφέρει την ημέρα εκείνη, κατά την εσπέρα της οποίας επρόκειτο να θυσιάσουν τον πασχάλιο αμνό· διότι είχαν έλθει την πέμπτη ημέρα της εβδομάδος. Αυτήν την ημέρα λοιπόν, ο μεν ένας ευαγγελιστής την ονομάζει «πρώτη τῶν ἀζύμων», εννοώντας τον χρόνο κατά τον οποίο προσήλθαν· ο δε άλλος ευαγγελιστής λέγει ως εξής: «Ἤγγιζε δὲ ἡ ἑορτὴ τῶν ἀζύμων ἡ λεγομένη πάσχα(:πλησίαζε τότε η εορτή των Αζύμων, που ονομαζόταν Πάσχα. Στη γιορτή αυτή οι Ιουδαίοι επτά ημέρες έτρωγαν άζυμο ψωμί)»[Λουκά 22,1]. Με το «ἢγγιζεν» αυτό, εννοεί ότι πλησίαζε, ήταν επί θύραις, αναφέρεται δηλαδή στην εσπέρα εκείνη, διότι από την εσπέρα άρχιζαν. Για τον λόγο αυτόν και ο καθένας προσθέτει «όταν θυσιαζόταν το Πάσχα».
Και Του λένε: «Ποῦ θέλεις ἑτοιμάσωμέν σοι φαγεῖν τὸ πάσχα;». Ώστε και από αυτό είναι φανερό ότι δεν είχε οικία, δεν είχε κατάλυμα. Εγώ μάλιστα νομίζω ότι ούτε αυτοί είχαν· διότι οπωσδήποτε θα Τον παρακαλούσαν να μεταβεί εκεί. Αλλά δεν είχαν ούτε αυτοί, διότι όλα τα είχαν απαρνηθεί. Για ποιον όμως λόγο, αναρωτιούνται κάποιοι, τελούσε το Πάσχα; Για να δείξει με όλα μέχρι την τελευταία ημέρα ότι δεν είναι αντίθετος με τον μωσαϊκό νόμο. Και γιατί τους στέλνει προς έναν άγνωστο άνθρωπο; Για να αποδείξει με αυτό ότι μπορούσε να μην υποστεί το πάθος· διότι αυτός που έπεισε τον νου εκείνου ώστε να τους δεχτεί, και αυτό μόνο με τα λόγια, τι δεν θα μπορούσε να κάνει εναντίον των σταυρωτών Του, εάν βεβαίως δεν ήθελε να πάθει;

Ἀπό τή δόξα τῆς Ἐκκλησίας ὅλοι κλέβουν ἀπό ἕνα κομμάτι

«Από τη δόξα της Εκκλησίας όλοι κλέβουν από ένα κομμάτι! Όμως, ο καθένας θα κριθεί ανάλογα με τις πράξεις και την πίστη του. Ο άνθρωπος, που εκπληρώνει το καθήκον του στη θέση όπου βρίσκεται, με τον φόβο του Θεού, τον σεβασμό στον νόμο και με την εκτίμηση στους ανθρώπους, είναι αληθινός χριστιανός.

Παναγία ἡ Ἐλεοῦσα.Σέ αὐτήν τήν εἰκόνα προσευχόταν ὁ Ἅγιος Γεώργιος Καρσλίδης.

Παναγία η Ελεούσα, (1823), εικόνα του παλαιού Καθολικού στην Ι.Μονή Αναλήψεως (Σίψα) Δράμας.Σε αυτήν την εικόνα προσευχόταν ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης.


https://proskynitis.blogspot.com/2023/04/blog-post_63.html

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ Μ. Τετάρτης 12-4-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ Μ. Τετάρτης 12-4-2023
https://www.youtube.com/live/7n1-THafAsk?feature=share

12 Ἀπριλίου. † Μεγάλη Τετάρτη. «Μνεία τῆς ἀλειψάσης τὸν Κύριον μύρῳ πόρνης γυναικός». Βασιλείου ἐπισκόπου Παρίου τοῦ ὁμολογητοῦ (η ́ αἰ.)· Ἀνθούσης ὁσίας (†801). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα Ὂρθρου (Ἰω. ιβ΄ 17-50).

Ιω. 12,17           Ἐμαρτύρει οὖν ὁ ὄχλος ὁ ὢν μετ᾿ αὐτοῦ ὅτε τὸν Λάζαρον ἐφώνησεν ἐκ τοῦ μνημείου καὶ ἤγειρεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν.

Ιω. 12,17                   Κατά τας ώρας της μεγάλης εκείνης υποδοχής ο λαός, που ήτο μαζή του όταν ο Ιησούς εφώναξε τον Λαζαρον από το μνημείον και και τον ανέστησε εκ νεκρών, εμαρτυρούσε και επεβεβαίωνε εις τα άλλα πλήθη το μεγάλο αυτό θαύμα.