Σελίδες

Τρίτη 16 Μαΐου 2023

Σέ καιρό διωγμοῦ τῆς ἐκκλησίας, οἱ πιστοί πρέπει νά ἐνεργήσουν ἐν κρυπτῷ ἡ μέ μαρτυρικό φρόνημα;

 Απόσπασμα_Σέ καιρό διωγμοῦ τῆς ἐκκλησίας, οἱ πιστοί πρέπει νά ἐνεργήσουν ἐν κρυπτῷ ἡ μέ μαρτυρικό φρόνημα; , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 

Πώς γίνεται ἡ αὐτοεξέταση γιά τά ἄτακτα πάθη Α' , Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Πώς γίνεται ἡ αὐτοεξέταση  γιά τά ἄτακτα πάθη Α'- Πάθη τοῦ θυμικοῦ καί τοῦ ἐπιθυμητικοῦ, Ἁγ. Νικοδήμου-Πνευματικά γυμνάσματα, Ἐξέτασις 2η, 16-5-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

Θέλεις νά σωθεῖς Β'-Πλάνες σχετικά μέ τή σωτηρία, Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Θέλεις νά σωθεῖς Β'-Πλάνες σχετικά μέ τή σωτηρία, Ἁγ. Νικοδήμου-Πνευματικά γυμνάσματα, Ἐξέτασις 1η, 15-5-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Θέλεις νά σωθεῖς Α'-Ἡ δυσκολία τῆς σωτηρίας, Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχ. Σάββα ἁγιορείτου (κήρυγμα)

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Θέλεις νά σωθεῖς Α'-Ἡ δυσκολία τῆς σωτηρίας, Ἁγ. Νικοδήμου-Πνευματικά γυμνασματα, Ἐξέτασις 1η, 14-5-2023, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Στήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου νά χαροῦμε μέ τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο (Β4΄) , Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Στήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ὀφείλουμε νά χαροῦμε μαζί μέ τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο καί τίς Μυροφόρες ὁμοιαζοντας σ' αὐτές (Β4΄)-Περί τῆς Ἀνάστασης τοῦ Κυρίου στήν ὁποία χρεωστοῦμε νά συγχαροῦμε α)μέ τόν Ἀναστάντα Χριστό, β) μέ τήν ἁγιωτάτην Μητέρα Του καί τίς Μυροφόρες καί γ)μέ τό σῶμα μᾶς (Β4') μέρος 32ης μελέτης), Ἁγ. Νικοδήμου ἁγιορείτου- Πνευματικά γυμνάσματα, 13-5-2023, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

α) Τό θέλημα τοῦ Θεοῦ εἰναι θεμελιῶδες νά τό γνωρίζουμε - β) Ἡ σωστή ἀγάπη στόν συνάνθρωπο.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Απόσπασμα_α) Τό θέλημα τοῦ Θεοῦ εἰναι θεμελιῶδες νά τό γνωρίζουμε - β) Ἡ σωστή ἀγάπη στόν συνάνθρωπο εἰναι ἀνιδιοτελής, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πὼς νά ἀγαπήσουμε τόν Θεό τόσο, ὥστε ὅλα τά ἔργα μας νά Του εἰναι εὐάρεστα , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Απόσπασμα_Πώς μποροῦμε νά ἀγαπήσουμε τόν Θεό τόσο, ὥστε ὅλα τά ἔργα μας νά εἰναι εὐάρεστα σέ Ἐκεῖνον , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

α) Ἡ αὐτογνωσία ὅτι εἴμαστε ψυχικά ἄρρωστοι, μπορεῖ νά κρύβει φιλαυτία; β)Ἡ τέλεια αὐταπάρνηση ἁγίων.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Απόσπασμα_α) Ἡ αὐτογνωσία ὅτι εἴμαστε ψυχικά ἄρρωστοι, μπορεῖ νά κρύβει φιλαυτία; β) Ἡ τέλεια αὐταπάρνηση ἁγίων ἔτσι ὥστε νά δοξασθοῦν μόνο στήν βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

Μαρτυρία καί διδαχή


Η θερμή καρδιακή προσευχή

Γέροντας Κλεόπας Ηλίε

– Με ποιο είδος προσευχής μπορούμε να φθάσουμε στη θερμή καρδιακή προσευχή;

– Με κάθε είδος προσευχής μπορούμε να φθάσουμε στην καρδιακή προσευχή. Και με την ανάγνωση του Ψαλτηρίου, αν την κάνουμε με μεγάλη πίστη και προσοχή, με τις μετάνοιες, τους Χαιρετισμούς, ακόμη με την πνευματική ψαλμωδία, τη νηστεία και την ολονύκτια αγρυπνία.

Οι άγιοι Πατέρες όμως έχουν εκλέξει την ευχή του Ιησού ως ανώτερο μέσο αποκτήσεως της καρδιακής προσευχής. Πιο υψηλά από την προσευχή αυτή είναι η έκσταση, όπως είπαμε, η αρπαγή του νου, που ονομάζεται από τους Πατέρες και «πνευματική θεωρία», και συμβαίνει όταν καθαρισθεί τελείως η καρδιά. Σ’ αυτό το ύψος έφθασαν ο Μωυσής, ο Ηλίας και ιδιαίτερα ο απόστολος Παύλος, ο οποίος ανέβηκε μέχρι τον τρίτο ουρανό. Στην ύψιστη αυτή βαθμίδα της προσευχής παραμένουν οι σωματικές αισθήσεις και δυνάμεις, αλλά τις κυβερνά το Άγιο Πνεύμα όπου και όπως θέλει, διότι ο άνθρωπος δεν μπορεί σωστά να τις κυβερνήσει.

Ο νους του ανθρώπου σε τέτοιες στιγμές λιώνει σαν κερί στη φωτιά από τη δύναμη του θείου πυρός και παύουν οι ενέργειές του. Δεν μπορεί τότε ο άνθρωπος με την ανθρώπινη αντίληψη να καταλάβει τα μυστήρια αυτά του Αγίου Πνεύματος. Ούτε τις θείες αποκαλύψεις, κατά τον καιρό της προσευχής, δεν μπορεί σε άλλους να εξηγήσει, παρά μόνο σε όσους βρίσκονται στην ίδια ή υψηλότερη κατάσταση απ’ αυτόν, όπως ήταν ο προφήτης Δανιήλ, ο οποίος δεν μπορούσε να εξηγήσει τις θείες αποκαλύψεις και του τις εξήγησε ο αρχάγγελος Γαβριήλ.

– Γνωρίσατε κανένα μοναχό ή λαϊκό που να έχει την καρδιακή προσευχή;

Πολλοί σκανδαλίζονται γι' αὐτό πού λέγεται, ὅτι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος ὑπῆρξε, ὁ «πολυαγαπημένος» μαθητής τοῦ Χριστοῦ...


Πολλοί σκανδαλίζονται γι' αὐτό πού λέγεται, ὅτι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος ὑπῆρξε ὁ «πολυαγαπημένος» μαθητής τοῦ Χριστοῦ, νομίζοντας, ὅτι καί ὁ Χριστός κάνει διακρίσεις.
Δέν προηγεῖται ὁ Χριστός στήν ἀγάπη, ἀλλά ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἐκεῖνος πού ἕλκει τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ.
Ἀγάπησε πολύ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης τόν Χριστό, γι' αὐτό καί ἀγαπήθηκε πολύ ἀπό τόν Χριστό. Δέν μερολήπτησε, δέν ξεχώρισε ὁ Χριστός. Ἀλλά ξεχώρισε ὁ Ἰωάννης τόν ἑαυτόν του ἀπό τούς ἄλλους.
Στό Ἀπόδειπνο λέμε σέ ἕνα σημεῖο: «Γένοιτο Κύριε τό ἔλεός σου ἐφ' ἡμᾶς, καθάπερ ἠλπίσαμεν ἐπί σέ».
Εἶναι σάν λέμε στόν Χριστό: «ὅ,τι δοχεῖο ἀγάπης Σοῦ προσφέρουμε Κύριε, τόσο νά μᾶς δώσεις». Ὅσο λοιπόν ἑτοιμάσαμε, ὅσο ἐνδιαφερθήκαμε, τόσο θά λάβουμε ἀπό τόν Χριστό. Ὁ Χριστός εἶναι δίκαιος. Ὅ,τι δοχεῖο φτιάχνεις, τόσο θά λάβεις. Νιαγάρας εἶναι ὁ Χριστός!

Ὁ βασιλιάς Κάρολος καί οἱ παγκοσμιοποιητές ἔχουν Σύνοδο Κορυφῆς στίς 18-19 Σεπτεμβρίου στή Νέα Υόρκη γιά τήν πλήρη ψηφιοποίηση τῆς ἀνθρωπότητας


Γράφει ο δημοσιογράφος των ΗΠΑ Leo Hohmann:

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και τα Ηνωμένα Έθνη ανησυχούν τόσο πολύ που οι στόχοι της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και τη Μεγάλη Επαναφορά (γνωστή και ως τεχνοκρατία κάτω από ένα σύστημα θηριωδών ενός κόσμου ) κινδυνεύουν να μην εκπληρωθούν μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία, που έχουν ζητήσει μια σύνοδο κορυφής τον Σεπτέμβριο για να συζητήσουν πώς μπορούν να ξεκινήσουν την αδιέξοδη ολοκληρωτική ατζέντα τους.

Η Σύνοδος Κορυφής στις 18-19 Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη «θα σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας φάσης επιταχυνόμενης προόδου προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης », σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΟΗΕ.

Το WEF, που ιδρύθηκε το 1971 από τον Γερμανό οικονομολόγο και μηχανικό Klaus Schwab υπό την κηδεμονία του Δρ. Χένρι Κίσινγκερ, έχει πει εδώ και χρόνια ότι μέχρι το 2030 οι άνθρωποι του κόσμου δεν θα «κατέχουν τίποτα», ότι «δεν θα έχουν ιδιωτικότητα», αλλά θα μάθουν με κάποιο τρόπο να τους αρέσει η εξελισσόμενη κατάσταση της ψηφιακής σκλαβιάς τους.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Λίγες (προεκλογικές) σκέψεις γιά μιά ματωμένη πατρίδα


Γράφει ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ Ἱστορίας

Καθώς πλησιάζουν οἱ ἐθνικές ἐκλογές, ἔχει φουντώσει πάλι ἡ γνωστή κίβδηλη ἀντιπαράθεση τῶν συστημικῶν κομμάτων (κίβδηλη γιατί πρόκειται γιά τόσο πανομοιότυπες πλέον μαριονέτες τῶν ἴδιων ἀφεντικῶν, ὥστε νά μήν παρουσιάζει καμία ἀπολύτως –ἔστω καί γιά τό θεαθῆναι– διαφοροποίηση ἡ ἐναλλαγή τους στήν ἐξουσία), ἐνῶ ταυτόχρονα βρίσκεται σέ ἀνάλογη ἔξαρση καί ὁ... οἶστρος μίας πανσπερμίας μικρότερων κομμάτων, αὐτοφερομένων ὡς ἀντισυστημικῶν καί πατριωτικῶν, πού προσπαθοῦν νά ἐκμεταλλευθοῦν τή δίκαιη ἀποστροφή ἑνός μέρους τοῦ λαοῦ μας πρός τόν καθεστωτικό πολιτικό κόσμο τῆς χώρας καί νά προβάλουν ἕνα ἀντικαθεστωτικό προφίλ, ἐπενδύοντας μεταξύ ἄλλων καί στήν «ἀντιστασιακή» (ὁ ὅρος ἐντός πολλῶν εἰσαγωγικῶν) δημόσια παρουσία κάποιων μελῶν τους κατά τή σκληρή τελευταία τριετία τῆς λεγόμενης «πανδημίας».

Ἐπειδή κατά τή γνώμη μου, τήν ὁποία καταθέτω εὐθέως καί χωρίς περιστροφές, ὅλο τό παραπάνω σκηνικό συνιστᾶ μία ἀκόμη φρικτή ψευδαίσθηση, ἡ ὁποία μέ τή σειρά της θά προκαλέσει νέες –καί ἐν τέλει ὀδυνηρές– αὐταπᾶτες σέ πολλούς συμπατριῶτες μας (πού θά μποροῦσαν ἀπό τή μιά νά ἀποκληθοῦν καλοπροαίρετοι, ἀλλά συγχρόνως ἀπό τήν ἄλλη νά χαρακτηριστοῦν καί ἀσύγγνωστα ἀφελεῖς), τό παρακάτω κείμενο θά ἐπιδιώξει νά δώσει λίγη τροφή γιά ἔμπονο προβληματισμό. Καταθέτοντας αὐτό ἀκριβῶς πού ἀναφέρει ὁ τίτλος: λίγες σκέψεις γιά μιά ματωμένη πατρίδα. Λίγες σκέψεις, πού θά μποροῦσε ἴσως κάποιος νά τίς ὀνομάσει καί «προεκλογικές». Ἀλλά προεκλογικές σέ ἕνα ἄλλο ἐπίπεδο καί μέσα ἀπό ἕνα ἐξολοκλήρου διαφορετικό πρίσμα.

Καί κατ' ἀρχάς βέβαια πρέπει νά καταστεῖ σαφές ὅτι τίποτε ἀπολύτως δέν μποροῦμε νά σχολιάσουμε γιά τά καθ’ ἡμᾶς, ἀπομονωμένα ἀπό αὐτό πού συμβαίνει εὐρύτερα στόν πλανήτη. Γιατί ἐδῶ καί πολλά χρόνια ἡ ἀνθρωπότητα βουλιάζει σταδιακά μέσα στό δυστοπικό σκοτάδι ἑνός παγκόσμιου ὁλοκληρωτικοῦ ἐφιάλτη. Τό σχέδιο τῆς ποδηγέτησης τοῦ πλανήτη, πού ὑλοποιοῦν μεθοδικά τά παγκόσμια σκοτεινά διευθυντήρια, πέρασε πρῶτα μέσα ἀπό τήν Παγκοσμιοποίηση ὡς ἀπόπειρα οἰκονομικῆς ἐνοποίησης, ἀλλά καί ἰσοπέδωσης τῶν ἐθνικῶν, πολιτισμικῶν καί θρησκευτικῶν διαφορῶν τῶν λαῶν, καί κορυφώνεται σήμερα μέ κύρια ὅπλα τόν πανικό καί τόν τρόμο.

16 Μαΐου. Θεοδώρου ὁσίου τοῦ ἡγιασμένου (†368). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρ. ε΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ιβ΄ 25 - ιγ΄ 12).

Πραξ. 12,25       Βαρνάβας δὲ καὶ Σαῦλος ὑπέστρεψαν ἐξ Ἱερουσαλὴμ πληρώσαντες τὴν διακονίαν, συμπαραλαβόντες καὶ Ἰωάννην τὸν ἐπικληθέντα Μᾶρκον.

Πραξ. 12,25             Ο Βαρνάβας δε και ο Σαύλος, αφού εξεπλήρωσαν την αποστολήν των και έφεραν τα βοηθήματα, επέστρεψαν από την Ιερουσαλήμ εις την Αντιόχειαν, παραλαβόντες μαζή των και τον Ιωάννην, ο οποίος ελέγετο και Μάρκος.

Κυριακή τῆς Σαμαρείτιδος: Ἡ ἐπίσκεψη τοῦ Χριστοῦ

Ἕνα γεγονός πού ἔλαβε χώρα πρίν ἀπό τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ μᾶς παρουσιάζει ἡ σημερινή εὐαγγελική περικοπή. Τοῦτο δέν εἶναι ἄλλο ἀπό τό γεγονός τῆς συνάντησης τοῦ Κυρίου μας, Ἰησοῦ Χριστοῦ, μέ μιά γυναῖκα καταγόμενη ἀπό τή Σαμάρεια. Τά μηνύματα πού ὡς εὔοσμο θυμίαμα ἀναδύονται ἀπό τή σημερινή εὐαγγελική διήγηση εἶναι ἀναμφισβήτητα κατ’ ἐξοχήν ἀναστάσιμα καί προσιδιάζουν ἀπόλυτα στό χαρμόσυνο κλίμα τῆς περιόδου.

Ὁ Χριστός, «κεκοπιακώς ἐκ τῆς ὁδοιπορίας», μέσα στόν καύσωνα καί τόν κόπο τῆς ἡμέρας, μαζί μέ τούς μαθητές καί πιστούς ἀκολούθους του, φτάνει λίγο ἔξω ἀπό τήν πόλη Συχάρ. Οἱ μαθητές πηγαίνουν στήν πόλη γιά νά ἀγοράσουν κάποια τρόφιμα, ἐνῶ ἐκεῖνος κάθεται νά ξεκουραστεῖ γιά λίγο σέ ἕνα πηγάδι «πλησίον τοῦ χωρίου ὅ ἔδωκεν Ἰωσήφ Ἰακώβ τῷ υἱῷ αὐτοῦ». Ἐκεῖ τόν πλησιάζει μιά γυναῖκα, ἡ ὁποία εἶχε καταγωγή ἀπό τή Σαμάρεια, κρατώντας ἕνα σκεύος γιά νά τό κατεβάσει στό βάθος τοῦ πηγαδιοῦ καί νά ἀντλήσει νερό. Ἤθελε ἔτσι νά ἱκανοποιήσει τή φυσική της δίψα καί νά μεταφέρει νερό στούς οἰκείους της, ὥστε νά ξεδιψάσουν καί ἐκεῖνοι.

Τό δῶρο πού Ἐκεῖνος κομίζει

Ὁ Χριστός ἀπό τήν ἄλλη, ὁ παντογνώστης Σωτῆρας τοῦ κόσμου, ἀποφασίζει μέσω τοῦ διαλόγου πού ἀκολουθεῖ, νά εἰσέλθει στό βαθύ πηγάδι τοῦ «εἶναι» αὐτῆς τῆς γυναίκας, γιά νά προσφέρει τή σωτηρία
στήν ψυχή της, νά τήν ξεδιψάσει ἀπό τήν ξηρότητα τῆς ἁμαρτίας, μέ ἐκεῖνο τό νερό πού καί αὐτή μέ τή σειρά της θά μποροῦσε ἔκτοτε νά μεταδώσει θεραπευτικά στούς συνανθρώπους της.

Περί τοῦ Βίου καί τῶν Πράξεων καί Τέλους τοῦ Ἁγίου καί Πανευφήμου καί Πρωτοκλήτου τῶν Ἀποστόλων Ἀνδρέου (Ἐπιφανίου Μοναχοῦ καί Πρεσβυτέρου)


ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ από τίς Ἐκδόσεις «ΤΗΝΟΣ, Σειρά “ΑΝΘΗ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ”, Ἐπιμελείᾳ τῶν πατέρων τῆς Ἱ. Μ. Χρυσοποδαριτίσσης – Νεζερῶν.


Περιεχόμενα:

Εἰσαγωγὴ
Ἐπιφανίου: Περὶ τοῦ Βίου τοῦ Πρωτοκλήτου τῶν Ἀποστόλων Ἀνδρέου
– πρωτότυπον κείμενον
– νεοελληνικὴ ἀπόδοσις

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 16-5-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 16-5-2023 
https://www.youtube.com/live/3r0g7cH5iNE?feature=share