Σελίδες

Σάββατο 20 Μαΐου 2023

Δέν θά μᾶς συγχωρέσει ὁ Θεός, ἐἀν δέν συγχωρέσουμε αὐτούς πού μᾶς ἀδίκησαν!Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης

 ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΣΥΓΧΩΡΈΣΕΙ Ο ΘΕΌΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΈΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟΎΣ ΠΟΎ ΜΑΣ "ΑΔΊΚΗΣΑΝ".! -2-

Ὁ σκοπός τοῦ γάμου ὡς μέσο θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου!

 "Ο ΣΚΟΠΌΣ ΤΟΥ ΓΆΜΟΥ ΩΣ ΜΈΣΟ ΘΕΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ".! 2ο

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ, ΣΤ' ΚΥΡΙΑΚΗΣ (ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ) ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΙΣΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΥ 21-5-2023

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ, ΣΤ' ΚΥΡΙΑΚΗΣ (ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ) ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΙΣΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ, 21-5-2023
https://www.youtube.com/live/gxKrVXxUD1c?feature=share

Ἡ πίστη στό μυστήριο τῆς ἐξομολόγησης καί γιατί ἐπαναλαμβάνουμε τά ἴδια ἁμαρτήματα Α', Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Ἡ πίστη στό μυστήριο τῆς ἐξομολόγησης καί γιατί ἐπαναλαμβάνουμε τά ἴδια ἁμαρτήματα Α', 19-5-2023

Αὐτοεξέταση γιά τήν θεραπεία ὅλων τῶν παθῶν Δ'- Ἁγ. Νικοδήμου , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Αὐτοεξέταση γιά τήν θεραπεία ὅλων τῶν παθῶν Δ'- Ἡ θεραπεία τῶν ἄτακτων παθῶν,παθών τοῦ λογιστικοῦ-θυμικοῦ- ἐπιθυμητικοῦ, τῆς ὑπερηφάνειας, τῆς φιλαργυρίας καί τῆς σάρκας, Ἁγ. Νικοδήμου-Πνευματικά γυμνάσματα, Ἐξέτασις 2η, 19-5-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή θεραπεία τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ[:Ιω.9,1-38]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ ΤΥΦΛΟΥ

«Καὶ παράγων εἶδεν ἄνθρωπον τυφλὸν ἐκ γενετῆς. καὶ ἠρώτησαν αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· ῥαββί, τίς ἥμαρτεν, οὗτος ἢ οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἵνα τυφλὸς γεννηθῇ;(: Καθώς ο Ιησούς περνούσε από το κέντρο της πόλεως, είδε έναν άνθρωπο που είχε γεννηθεί τυφλός. Τότε οι μαθητές Του Τον ρώτησαν: ‘’Διδάσκαλε, ποιος αμάρτησε για να γεννηθεί ο άνθρωπος αυτός τυφλός; Αμάρτησε ο ίδιος, όταν ήταν ακόμη μέσα στην κοιλιά της μητέρας του, ή αμάρτησαν οι γονείς του και τιμωρείται αυτός για τις αμαρτίες τους;’’)»[Ιω.9,1].

Επειδή ο Κύριος είναι πάρα πολύ φιλάνθρωπος και φροντίζει για τη σωτηρία μας και επειδή θέλει να κλείσει τα στόματα των αχαρίστων, δεν παραλείπει να κάνει τίποτε από αυτά που έπρεπε να κάνει, και αν ακόμη κανένας δεν έδινε προσοχή. Αυτά λοιπόν γνωρίζοντας καλά και ο προφήτης Δαβίδ έλεγε: «ὅπως ἂν δικαιωθῇς ἐν τοῖς λόγοις σου, καὶ νικήσῃς ἐν τῷ κρίνεσθαί σε (:για να φανεί έτσι πόσο δίκιο είχες στις καταδικαστικές Σου αποφάσεις σε βάρος μου και να εξέλθεις έτσι νικητής, όταν ασεβείς και μωροί θελήσουν να Σε επικρίνουν)»[Ψαλμ.50,6].

Για τον λόγο λοιπόν αυτόν, επειδή δεν δέχθηκαν το υψηλό νόημα των λόγων Του, αλλά Τον αποκάλεσαν ακόμη και δαιμονισμένο και επιχειρούσαν να Τον φονεύσουν, αφού εξήλθε από τον ναό, θεραπεύει τον τυφλό, επιτυγχάνοντας έτσι και να καταπραΰνει την οργή τους με την απουσία Του, και με την πραγματοποίηση του θαύματος να μετριάσει τη σκληρότητα και την ασπλαχνία τους και ταυτόχρονα επίσης να κάνει πιστευτούς τους λόγους Του· και το θαύμα που επιτελεί δεν είναι τυχαίο, αλλά τότε συμβαίνει για πρώτη φορά: «ἐκ τοῦ αἰῶνος(:από τότε που έγινε ο κόσμος)»,λέγει,«οὐκ ἠκούσθη ὅτι ἤνοιξέ τις ὀφθαλμοὺς τυφλοῦ γεγεννημένου (:δεν ακούστηκε ποτέ να έχει θεραπεύσει κανείς μάτια ανθρώπου που να έχει γεννηθεί τυφλός· πρώτη φορά έγινε τέτοιο θαύμα, και Αυτός που το έκανε πρέπει να έχει θεϊκή αποστολή)»[:Ιω.9,32]· διότι τυφλού ίσως άνοιξε κάποιος ως τότε τους οφθαλμούς, αλλά τυφλού εκ γενετής, όχι ακόμη.

Και ότι βγαίνοντας από το ιερό, ήλθε επίτηδες για αυτό το έργο, να κάνει δηλαδή το θαύμα, είναι φανερό από το εξής: δηλαδή ο Ίδιος είδε τον τυφλό, δεν προσήλθε σε Αυτόν ο τυφλός· και με τόσο μεγάλη επιμέλεια ανέβλεψε ο άνθρωπος αυτός, ώστε και στους μαθητές να προκαλέσει βαθιά αίσθηση. Για τον λόγο αυτό, δηλαδή βλέποντας τον Διδάσκαλό τους να λαμβάνει φροντίδα για τον τυφλό με μεγάλη προσοχή, οι μαθητές Του προέβησαν και στην επόμενη ερώτηση: «ῥαββί, τίς ἥμαρτεν, οὗτος ἢ οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἵνα τυφλὸς γεννηθῇ;(:Διδάσκαλε, ποιος αμάρτησε για να γεννηθεί ο άνθρωπος αυτός τυφλός; Αμάρτησε ο ίδιος, όταν ήταν ακόμη μέσα στην κοιλιά της μητέρας του, ή αμάρτησαν οι γονείς του και τιμωρείται αυτός για τις αμαρτίες τους;)». Εσφαλμένη είναι η ερώτηση· διότι πώς θα διέπραττε αμαρτίες, πριν γεννηθεί; Πώς λοιπόν, εάν οι γονείς του αμάρταναν, ήταν δυνατόν εκείνος να τιμωρηθεί;

παπα-Παῦλος Καλλίκας: Τό ταγκαλάκι καί ὁ ἀρνησίχριστος


παπα-Παύλος Καλλίκας

(Ἀληθινὸ παραμύθι ἀφιερωμένο στὸν διοικητὴ τοῦ Νοσοκομείου Κυθήρων, ὁ ὁποῖος μὲ ἀναφορὰ στὴν Εἰσαγγελία Πλημμελειοδικῶν Πειραιᾶ, ἐγκαλεῖ ὡς κατηγορούμενο τὸν παπα-Παῦλο Καλλίκα, ἐπειδὴ τὸ Πάσχα τοῦ 2022 (Κυριακὴ τῶν Βαΐων) κοινώνησε τὴν ἑτοιμοθάνατη ἀσθενῆ, ὀνόματι Ἀγάπη, ποὺ ἦταν σὲ θάλαμο Covid. Μ. Δευτέρα ἔπεσε σὲ κῶμα καὶ κοιμήθηκε τὴν Κυριακὴ τοῦ Πάσχα. Βλέπε σχετικὸ κείμενο: «Θαῦμα τοῦ Ἁγίου Νικηφόρου στὸ Νοσοκομεῖο Κυθήρων»).


« Μιὰ φορὰ καὶ ἕναν παλιόκαιρο στὴν πολυθρόνα ἑνὸς διοικητῆ κάποιου μικροῦ νοσοκομείου σὲ ἕνα μεγάλο νησί, φώλιαζε ἕνα ταγκαλάκι. Τὸ ταγκαλάκι αὐτὸ ἦταν πολὺ πειραχτήρι. «Φτιαχνόταν» κυρίως μὲ τὸ παρασκήνιο, τίς δολοπλοκίες καὶ τὴν ἀνηθικότητα. Ἀρκοῦσε ἕνα σφύριγμά του καὶ ἡ λέξη λίμπα γινόταν λίγη, μικρή, τόση δά.

Μιὰ μέρα, ποὺ λέτε, κοντὰ στὸ Πάσχα ἔμαθε τὸ ταγκαλάκι μας ἀπὸ κάτι κουβέντες τοῦ διαδρόμου, ὅτι θὰ ἐρχόταν ὁ Χριστὸς στὸ Νοσοκομεῖο του. Πανικοβλήθηκε. «- Ὁ Χριστὸς στὸ παλάτι μου; Ὠρε, μπὰς καὶ εἶναι ψέμα;» καὶ ἔξυσε νευρικὰ τὴν ξυρισμένη κεφαλή του. «- Ναί, ναί, ὁ Χριστός, θὰ ἐπισκεφθεῖ λέει τὴν Ἀγάπη, τὴν ἑτοιμοθάνατη στὸ Covid». Τινάχτηκε τὸ ταγκαλάκι. Βρὲ καλὸ ποὺ τὸ βρῆκε!!! -«Ἀγάπη, πφφ... τί ὀνόματα δίνουν αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι».

Μιὰ καὶ δυό, λοιπόν, σημαίνει συναγερμὸ «ἀσφαλείας», ξέρετε... λόγῳ ἀνασφάλειας. -«Γρήγορα, εἰδοποιῆστε ἀστυνομία, πυροσβεστική, λιμενικό, τὸ πυροβολικό... ὅτι βρεῖτε πιὸ γρήγορο. Γρήγορα τὰ περιπολικὰ στὴν πύλη. Δύο σειρὲς ὁδοφράγματα, σκάψτε χαρακώματα. Κουνηθεῖτε, κουνηθεῖτε. Δὲν πρέπει νὰ μπεῖ ὁ Χριστός... μὲ τὸ τίποτα. Θὰ κολλήσουμε ὅλοι. Θὰ πεθάνουμε ὅλοι, θὰ πεθάνουμε ὅλοι...», τσίριζε καὶ ἔσκουζε, δίχως σταματημὸ στὰ γραφεῖα καὶ τοὺς διαδρόμους. Κινητοποιήθηκε λοιπὸν ὅλο τὸ σύμπαν γιὰ νὰ προφυλαχθεῖ ὁ χῶρος... ἀπὸ τὴν μοναδικὴ Ἀσφάλεια τῶν ἀνθρώπων, τὸν Παντοδύναμο Χριστό. Τρέξανε τὰ γιατρουδάκια νὰ διώξουν τὸν Γιατρό. Τὰ ἀνθρωπάκια νὰ κάνουν κουμάντο στὸν Θεάνθρωπο.

Δελτίο Τύπου τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) : Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν στήν προεκλογική ἐπικαιρότητα!


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το μάθημα των Θρησκευτικών στην προεκλογική επικαιρότητα!

Στην προεκλογική επικαιρότητα αναδείχτηκε εμφαντικά μέσα από την εικονογράφηση του Βιβλίου Θρησκευτικών της Γ΄ Δημοτικού, το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο μάθημα των Θρησκευτικών μέσα από τις μεθοδεύσεις συγκεκριμένων προσώπων του πολιτικού, θεολογικού και εκκλησιαστικού χώρου, τα οποία διαχειρίζονται, επί μακρόν χρόνο, το θέμα της επιλογής της σχολικής ύλης του μαθήματος και, γενικά, τα θέματα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Αγωγής σύμφωνα με τη δική τους προσωπική ή ιδεολογική αντίληψη, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την παιδαγωγική επιστήμη, την ορθόδοξη θεολογία και τις συνταγματικές επιταγές.

Ειδικότερα αναφέρουμε ότι τα σημερινά Βιβλία των Θρησκευτικών που είναι αντισυνταγματικά μη θεολογικά και μη παιδαγωγικά, διδάσκονται από το 2016 επί ΣΥΡΙΖΑ, στο σχολείο, εγκρίθηκαν και δημοσιεύτηκαν από τους κ. Φίλη και κ. Γαβρόγλου, ακυρώθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας ως μη νόμιμα, μη θεολογικά και μη παιδαγωγικά και παρά ταύτα η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως και ο μόνιμος(;) πλέον επί (12) δώδεκα συναπτά έτη, Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γεώργιος Καλαντζής, αντί να τα απομακρύνουν άμεσα από τα σχολεία τα διατήρησαν σε ισχύ, ελαφρώς διορθωμένα, συνεχίζοντας να συνεργάζονται συνεχώς και άριστα με την αποτυχημένη συγγραφική θεολογική ομάδα, το έργο της οποίας απέρριψε ο Αρχιεπίσκοπος και κατήργησε το ΣτΕ!

Η παραπάνω συγγραφική θεολογική ομάδα, μέσα από την αυλή των υπουργών Φίλη –Γαβρόγλου – Κεραμέως συνεχίζουν να εργάζονται αρμοδίως, αφενός, για να βρουν τρόπο ή ευκαιρία επανεισαγωγής των ακυρωμένων από το ΣτΕ Βιβλίων τους στα σχολεία, αφετέρου για την αναβίωση της ύλης τους, καθώς, ενεπλάκησαν ξανά στη συγγραφή των νέων Προγραμμάτων 2021 και προβλέπεται η εμπλοκή τους στη συγγραφή και στην επιλογή των νέων Βιβλίων Θρησκευτικών, με τη συνδρομή πάντοτε της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι η κ. Κεραμέως, παρά τις πολλές και συνεχείς επί (4) χρόνια προσπάθειες της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ), δεν καταδέχτηκε να συναντήσει τους εκπροσώπους της.

Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ[:Πράξ.16,11-34]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ἀναχθέντες οὖν ἀπὸ τῆς Τρῳάδος εὐθυδρομήσαμεν εἰς Σαμοθρᾴκην, τῇ δὲ ἐπιούσῃ εἰς Νεάπολιν, ἐκεῖθέν τε εἰς Φιλίππους, ἥτις ἐστὶ πρώτη τῆς μερίδος τῆς Μακεδονίας πόλις κολωνία. Ἦμεν δὲ ἐν αὐτῇ τῇ πόλει διατρίβοντες ἡμέρας τινάς, τῇ τε ἡμέρᾳ τῶν σαββάτων ἐξήλθομεν ἔξω τῆς πόλεως παρὰ ποταμὸν οὗ ἐνομίζετο προσευχὴ εἶναι, καὶ καθίσαντες ἐλαλοῦμεν ταῖς συνελθούσαις γυναιξί. καί τις γυνὴ ὀνόματι Λυδία, πορφυρόπωλις πόλεως Θυατείρων, σεβομένη τὸν Θεόν, ἤκουεν, ἧς ὁ Κύριος διήνοιξε τὴν καρδίαν προσέχειν τοῖς λαλουμένοις ὑπὸ τοῦ Παύλου(:Από την Τρωάδα πλεύσαμε στο ανοιχτό πέλαγος και ήλθαμε κατευθείαν στη Σαμοθράκη. Και την άλλη μέρα ήλθαμε στη Νεάπολη(:στη σημερινή Καβάλα).Από εκεί ήλθαμε στους Φιλίππους, που είναι η σπουδαιότερη ρωμαϊκή αποικία στην περιφέρεια της Μακεδονίας. Παρατείναμε μάλιστα τη διαμονή μας στην πόλη αυτή για μερικές ημέρες.Και την ημέρα του Σαββάτου βγήκαμε έξω από την πόλη σε κάποιο μέρος που ήταν κοντά σ’ ένα ποτάμι και θεωρούνταν τόπος προσευχής των Ιουδαίων. Εκεί καθίσαμε κι ανοίξαμε συνομιλία με τις γυναίκες που είχαν συναχθεί εκεί. Αυτά που λέγαμε εκεί τα άκουγε ιδιαιτέρως κάποια γυναίκα που ονομαζόταν Λυδία και ήταν έμπορος που πουλούσε πορφύρες (:δηλαδή τα πολυτελή εκείνα υφάσματα που βάφονται με κόκκινο χρώμα). Η γυναίκα αυτή καταγόταν από την πόλη της Μικράς Ασίας Θυάτειρα˙ ήταν προσήλυτη και είχε ευλάβεια στον αληθινό Θεό. Ο Κύριος της άνοιξε τα πνευματικά αισθητήρια του νου και της διήγειρε το πνευματικό ενδιαφέρον, για να προσέχει σε όσα έλεγε ο Παύλος)»[Πράξ.16,11-15].

Πρόσεχε πάλι τον Παύλο που και από τον χρόνο και από τον τρόπο ενεργεί με τρόπο ιουδαϊκό. «Σε μέρος που θεωρούνταν», λέγει, «τόπος προσευχής»· διότι δεν προσεύχονταν μόνο όπου υπήρχε συναγωγή, αλλά και έξω από αυτήν, ξεχωρίζοντας κατά κάποιον τρόπο έναν τόπο, καθόσον οι Ιουδαίοι απέδιδαν περισσότερη προσοχή στα σωματικά. «Κατά την ημέρα του Σαββάτου», κατά την οποία φυσικό ήταν να συγκεντρωθεί πλήθος.

«Αυτά που λέγαμε εκεί τα άκουγε ιδιαιτέρως κάποια γυναίκα που ονομαζόταν Λυδία και ήταν έμπορος που πουλούσε πορφύρες. Η γυναίκα αυτή καταγόταν από την πόλη της Μικράς Ασίας Θυάτειρα˙ ήταν προσήλυτη και είχε ευλάβεια στον αληθινό Θεό. Ο Κύριος της άνοιξε τα πνευματικά αισθητήρια του νου και της διήγειρε το πνευματικό ενδιαφέρον, για να προσέχει σε όσα έλεγε ο Παύλος». Το μεν άνοιγμα λοιπόν της καρδιάς της ήταν έργο του Θεού, το να προσέχει όμως τα λεγόμενα ήταν θέληση αυτής· επομένως αυτό ήταν και θείο και ανθρώπινο έργο.

«Δέν ξεχνῶ» Τώρα πού θέλουν νά ξεχάσεις γιατί ἔχουν τήν ἀνάγκη σου - Ἀγαπῶ τόν Χριστό

Μια ανασκόπηση για να μην ξεχάσεις !!

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ !!

10/10/2022

Σε 8 μήνες φυλάκισης με αναστολή καταδικάστηκε πριν λίγο από το μονομελές πρωτοδικείο Πατρών ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος ο οποίος είχε λειτουργήσει στον Ι.Ν Αγ. Νικολάου Πατρών στις 25 Μαρτίου 2020 παρά τις απαγορεύσεις. Αξιος !! Αξιος !!

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ !!

Μέ «δημοκρατικό» τρόπο θά βγάλει ὁ Περιστερίου τόν Ἐσταυρωμένο ἀπό τό Ἱερό.


Την Κυριακή 14 Μαΐου, έλαβε χώρα στην Μητρόπολη Περιστερίου ομιλία με θέμα: «Η θέση του Εσταυρωμένου στην Εκκλησία». Ακολούθησαν παρεμβάσεις λαίκών. Ο Μητροπολίτης ισχυρίστηκε ότι μέσα στο Ιερό δίνεται πολύ μεγάλη έμφαση στην Σταύρωση και όχι στην Ανάσταση και πρότεινε την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου από το πίσω μέρος της Αγίας Τράπεζας. Η συμμετοχή των λαϊκών ήτανε συγκινητική με την επισήμανση φυσικά ότι η Σταύρωση και η Ανάσταση δεν διαχωρίζονται.

Άκρως αποκαρδιωτική ήταν η συμπεριφορά των ιερέων που εμφανίστηκαν στην ομιλία. Δυστυχώς συμφωνούσαν με την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου και σύμφωνα με πληροφορίες κατέφευγαν σε μπούλινγκ κατά των ομιλητών που διαφωνούσαν. Φαίνεται άλλωστε και η στάση τους στο βίντεο, με την ειρωνεία και την απαξίωση γραμμένη στα πρόσωπά τους όταν οι λαϊκοί προσπαθούσαν να υπερασπιστούν τον Εσταυρωμένο.

Είναι όμως πραγματικά συγκινητική η εμφάνιση όλων των λαϊκών και θα πρέπει να σταθούμε σε αυτό το σημείο, να πάρουμε θάρρος από την πίστη τους, την παρρησία τους και την ομολογία τους.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 20-5-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 20-5-2023 https://www.youtube.com/live/lpcikeoB2xU?feature=share

Ἄν περιμένεις ἐδῶ τήν ἀνταμοιβή σου, θά ταλαιπωρηθεῖς ματαίως !

Περί αγνωμοσύνης των ανθρώπων
Όσιος Αμβρόσιος της Όπτινα

''Αν κάνεις το καλό, αυτό θα πρέπει να το κάνεις για χάρη του Θεού και μόνο. Γι' αυτό και δεν θα πρέπει να δίνεις καμιά σημασία στην αγνωμοσύνη των ανθρώπων. Μήν περιμένεις ανταμοιβή εδώ, αλλά από τον Θεό στους Ουρανούς. Αν περιμένεις εδώ την ανταμοιβή σου, θα ταλαιπωρηθείς ματαίως !''

https://proskynitis.blogspot.com/2023/05/blog-post_43.html

20 Μαΐου. «Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῆς Σαμαρείτιδος». Θαλλελαίου μάρτυρος (†284). Λυδίας τῆς Φιλιππησίας (α ́ αἰ.)· Νικήτα, Ἰωάννου καὶ Ἰωσὴφ ὁσίων (ια ́ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Σαβ. ε΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ιε΄ 35-41).

Πραξ. 15,35       Παῦλος δὲ καὶ Βαρνάβας διέτριβον ἐν Ἀντιοχείᾳ διδάσκοντες καὶ εὐαγγελιζόμενοι μετὰ καὶ ἑτέρων πολλῶν τὸν λόγον τοῦ Κυρίου.

Πραξ. 15,35              Ο δε Παύλος και ο Βαρνάβας παρέμειναν εις την Αντιόχειαν διδάσκοντες και κηρύττοντες το Ευαγγέλιον του Κυρίου μαζή και με πολλούς άλλους κήρυκας.