Σελίδες

Τετάρτη 16 Αυγούστου 2023

Ἡ ἐν Χριστῷ ἀγάπη-Ὁ Ὅσιος Ἰωσὴφ ὁ ἡσυχαστής, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἡ ἐν Χριστῷ ἀγάπη-Ὁ Ὅσιος Ἰωσὴφ ὁ ἡσυχαστής, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 16-8-2023

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Ἡ Θεία τοῦ Χριστοῦ Μεταμόρφωσις»

 

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα «Ἡ Θεία τοῦ Χριστοῦ Μεταμόρφωσις» Κυριακή, 6 Αὐγούστου 2023.


http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2023/08/blog-post_31.html

Λόγος Α' Εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου γ' μέρος, Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Λόγος Α' Εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου γ' μέρος, Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, 15-8-2023

Ἑόρτιες ἔὐχὲς μὲ ἀφὸρμὴ τὴν Κοίμησιν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἑόρτιες ἔὐχὲς μὲ ἀφὸρμὴ τὴν Κοίμησιν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου , 15-8-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ ΑΓ. ΜΥΡΩΝΟΣ, 16-8-2023

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ ΑΓ. ΜΥΡΩΝΟΣ, 16-8-2023 
https://www.youtube.com/live/1PLWQRJNbNQ?feature=share

Ἀσκητές μέσα στόν κόσμο Β’: Πρεσβυτέρα Βασιλική Γ. Νάνου

Γεννήθηκε την 1ην Ιανουαρίου 1911 στο χωριό Βίταλα Κύμης της επαρχίας Καρυστίας της Νήσου Ευβοίας.

Ο πατέρας της ωνομάζετο Νικόλαος και η μητέρα της Μαρία. Ήσαν χωρικοί αγρότες και τους διέκρινε μεγάλη ευλάβεια προς τον Θεό και αγάπη προς την οικογένεια. Η Βασιλική ήταν η μεγαλύτερη από τις πέντε αδελφές της.

Από μικρή ωδηγούσε τις αδελφές της κάθε Κυριακή στην Εκκλησία. Οι γονείς της της είχαν εμπνεύσει τον φόβο του Θεού και τον καλλιέργησε τόσο στην προσωπική της ζωή, ώστε να τον μετατρέψη σε αγάπη στο πρόσωπο του Χριστού. Είχε από τα παιδικά της χρόνια σημεία επισκέψεως από την Χάρι του Θεού.

Ενδεικτικό είναι το όραμα που είχε δει, όταν μικρή προσεβλήθη από βαρειά ασθένεια. Συγκεκριμένα διέκρινε πάνω από το κρεββάτι της ένα σεβάσμιο πρόσωπο που φορούσε λευκή φουστανέλα και ρούχα της εποχής της Τουρκοκρατίας. Το πρωί περιέγραψε στην μητέρα της την οπτασία και εκείνη βρήκε την εικόνα που απεικόνιζε αυτό που είδε η μικρή τότε Βασιλική. Ήταν ο άγιος Νεομάρτυρας Γεώργιος εξ Ιωαννίνων. Αποτέλεσμα της παρουσίας τού Αγίου ήταν η ταχεία ανάρρωσή της από την ασθένεια. Είχε δει και τον άγιο Νικόλαο να την καθοδηγή στον δρόμο της αρετής με νουθεσίες.

Οι γονείς της ήθελαν να την παντρέψουν, αλλά η ίδια ποθούσε να αφιερωθή στον Χριστό που τόσο αγαπούσε. Ήθελε να γίνη μοναχή. Επειδή όμως οι γονείς της την πίεζαν και δεν μπορούσε να παρακούση, προσευχήθηκε τουλάχιστον να της φανερώση ο Χριστός έναν καλό άνθρωπο που ήθελε να γίνη ιερέας. «Για να του σκουπίζη τον ιδρώτα», όπως έλεγε. Προφανώς εννοούσε ότι με αυτό τον τρόπο θα ένιωθε ότι σκούπιζε τον ιδρώτα του προσώπου του Νυμφίου Χριστού στην διάρκεια των Παθών και του μαρτυρίου Του.

Ὑποδοχή καί εὐλογία ἀπό τόν Γέροντα Ἰάκωβο Τσαλίκη


Από μικρό παιδί – διηγείται η Ε. Κ. από την Εύβοια – βρίσκομαι στα Μοναστήρια. Η πρόσβαση στην Ιερά Μονή Οσίου Δαυΐδ ήταν πολύ δύσκολη. Έτσι σε μικρή ηλικία, όταν μια χειμωνιάτικη ημέρα με πολλές προσπάθειες καταφέραμε να φτάσουμε με τους γονείς μου, φιλοξενηθήκαμε από τους τρεις πατέρες της Μονής (π. Ιάκωβο, π. Κύριλλο και π. Σεραφείμ).

Καθώς περνούσαν τα χρόνια, επισκέφθηκα και άλλες φορές την Ιερά Μονή. Ποτέ όμως δεν κατέστη δυνατή η συνάντηση με τον π. Ιάκωβο, γιατί έλειπε. Οι ασθένειές του καθώς και άλλες υποχρεώσεις τον άφηναν εκτός Μονής για αρκετά διαστήματα. Είχα το παράπονο, γιατί τόσοι άνθρωποι μιλούσαν και εύρισκαν πνευματική ανάπαυση με τον φωτισμένο Γέροντα και εγώ, αν και ήμουν Ευβοιώτισσα, είχα μείνη με την αμυδρή εικόνα του Γέροντα της παιδικής μου ηλικίας.

Κάποια μέρα, το Κατηχητικό σχολείο του Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Ψαχνών, οργάνωσε προσκύνημα στον Όσιο Δαυΐδ. Θεώρησα καλό να δηλώσω συμμετοχή.

Δέν ἔχεις νά πληρώσεις καύσιμα, ρεῦμα καί διατροφή; – Ναί, ἀλλα ἔχεις πλέον ψηφιακή ταυτότητα!

Δεν έχεις να πληρώσεις καύσιμα, ρεύμα και διατροφή; – Ναι, άλλα έχεις πλέον ψηφιακή ταυτότητα!

Όταν ένα - ουσιαστικά άχρηστο - μέτρο όπως η ψηφιακή ταυτότητα, έχει μεγάλη απήχηση, τότε καταλαβαίνεις πως ο κόσμος εθίστηκε στις ευκολίες - ακόμα και τις εικονικές.

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης


Ψηφιακή ταυτότητα: Σαν «τρελοί» αποζητούν την ψηφιοποίηση των προσωπικών εγγράφων τους οι πολίτες, στρεφόμενοι κατά χιλιάδες σε μια ανύπαρκτη άλλα αστραφτερή «ευκολία». Μέσα σε δύο- μόλις – μέρες, πάνω από 128.000 είναι συνολικά οι ψηφιακές ταυτότητες και τα ψηφιακά διπλώματα οδήγησης που «έχουν κατεβάσει» οι πολίτες στην εφαρμογή Gov.gr Wallet, η οποία έκανε την πρεμιέρα της, την Τετάρτη.

Σύμφωνα με τα- μέχρι στιγμής- στοιχεία, συνολικά έχουν «φορτωθεί» 128.853 αντίγραφα: 73.306 αστυνομικές ταυτότητες και 55.547 διπλώματα οδήγησης. Για ποιο λόγο; Για να ξεφορτωθούν αυτοί οι πολίτες τα… 20 γραμμάρια που ζυγίζει η πολιτική τους ταυτότητα και το δίπλωμα τους!

Γέροντας Πετρώνιος Τανάσε: Ἡ προσευχή τοῦ μοναχοῦ καί ἡ προσευχή τοῦ λαϊκοῦ. Μέρος Β.


Το πρώτο μέρος ΕΔΩ

Η μέθοδος του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου

Για να αποκτήσουμε αδιάλειπτη προσευχή, πρέπει να κάνουμε το εξής. Ας πούμε, ξύπνησες το πρωί. Ας ο νους σου θα ανεβάσει την προσευχή στον Θεό και θα πει: «Ευχαριστώ Συ, Θεέ μου που μου χάρισες ακόμα μια ημέρα». Θα μπορούσες να πεθάνεις. Αφού τόσοι άνθρωποι ξαπλώνουν το βράδυ και την επόμενη μέρα δεν ξυπνάνε.

Όταν πλένεσαι το πρωί, να λες: «Ευχαριστώ Συ, Κύριε, που μου έδωσες αυτό το εκπληκτικό στοιχείο, το νερό, το οποίο με καθαρίζει και είναι ευεργετικό για την υγεία των ανθρώπων». Όταν ντύνεσαι, ο νους σου ας αφιερώσει ξανά το λογισμό στον Θεό: «Ευχαριστώ, Συ, Κύριε, για αυτά τα ρούχα που καλύπτουν τη γύμνια του σώματός μου από την κακοκαιρία». Και έτσι, σε όλα, ό, τι κι αν κάνεις, έχεις ασταμάτητη προσευχή. Αυτός ο τρόπος ζωής είναι προσιτός για τον απλό άνθρωπο.

Μια φορά, ένας δόκιμος ρώτησε τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή: «Πάτερ, πώς μπορεί κανείς να προσεύχεται ασταμάτητα, όταν κάθε μέρα πρέπει να δουλεύεις, να κυκλοφορείς πέρα-δώθε και ο νους σου διασκορπίζεται στις δουλειές που κάνεις;» Ο Άγιος Μάξιμος απάντησε στον μαθητή: «Ο Θεός δε δίνει εντολή σε άνθρωπο που δεν μπορεί να την εκπληρώσει».

Ο Απόστολος Παύλος, επίσης, κηρύττει την άσκηση της αδιάλειπτης προσευχής. Η αδιάλειπτη προσευχή αποκτάται με αγάπη, εγκράτεια, ανύψωση του νου στον Θεό και με πνευματικό στοχασμό. Όποιος τα έχει, αυτός έχει και την αδιάλειπτη προσευχή. Αυτές οι απαιτήσεις δημιουργούν στην ψυχή μια συγκεκριμένη διάθεση, επειδή χάρη σε αυτήν την αγάπη έχεις καλές σχέσεις, πρώτα από όλα, με τον Θεό, και μετά με όλο τον κόσμο. Πρώτα από όλα, με τον Θεό, επειδή η αγάπη προς τον Θεό είναι η μεγαλύτερη ευαγγελική εντολή. Με την εγκράτεια βάζεις τάξη στην σωματική σου ζωή, επειδή χωρίς την πειθαρχία το σώμα δεν συμβάλλει στην πνευματική εξέλιξη. Με την πνευματικό στοχασμό ο νους ανυψώνεται στον Δημιουργό του και έτσι, μπαίνει κανείς σε συνεχή επικοινωνία με τον Θεό. Αυτή είναι η αδιάλειπτη προσευχή.

Η προσευχή είναι «συνομιλία ανάμεσα σε δύο προσωπικότητες

που στέκονται μπροστά η μια στην άλλη»

Όπως λένε οι πατέρες, η προσευχή είναι ανύψωση του νου προς τον Θεό, ή, όπως ισχυρίζεται ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, είναι η συνομιλία του ανθρώπου με τον Θεό. Αναλύοντας αυτόν τον ορισμό της προσευχής, μπορούμε να αναρωτηθούμε: τι σημαίνει ο διάλογος ανάμεσα σε μας και τον Θεό; Είναι συνομιλία ανάμεσα σε δύο προσωπικότητες. Η προσευχή που κάνουμε προϋποθέτει αυτήν την παρουσία. Όλες οι προσευχές μας απευθύνονται στην άλλη Προσωπικότητα στον ενικό αριθμό: «Βασιλεύ Ουράνιε, ο πανταχού παρών… Ελθέ και σκήνωσον εν ηµίν».

Ἐκεῖνος πού εἰρηνεύει μέ τόν ἑαυτό του, εἰρηνεύει καί μέ τόν πλησίον του, εἰρηνεύει καί μέ τό Θεό


Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως

Η ειρήνη είναι θείο δώρο που χορηγείται πλουσιοπάροχα σ' όσους συμφιλιώνονται με το Θεό και εκτελούν τα θεία Του προστάγματα.

Η ειρήνη είναι φως και φεύγει από την αμαρτία που είναι σκοτάδι. Ένας αμαρτωλός ποτέ δεν ειρηνεύει.
Να αγωνίζεστε κατά της αμαρτίας και να μη σας ταράζει η εξέγερση των παθών μέσα σας.

Αν στην πάλη μαζί τους νικήσεις, το ξεσήκωμα των παθών έγινε για σένα αφορμή νέας χαράς και ειρήνης. Αν νικηθείς - ο μη γένοιτο - τότε γεννιέται θλίψη και ταραχή. Αν πάλι, μετά από σκληρή μάχη, επικρατήσει προς στιγμήν η αμαρτία, αλλά εσύ επιμείνεις στον αγώνα, τότε νικάς και η ειρήνη ξανάρχεται.
«Ειρήνην διώκετε μετά πάντων, και τον αγιασμόν, ου χωρίς ουδείς όψεται τον Κύριον» (Εβρ. 12,14).
Η ειρήνη και ο αγιασμός είναι δύο αναγκαίες προϋποθέσεις για εκείνον που ζητάει με πόθο να δει το πρόσωπο του Θεού.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΣΙΟΥ ΙΩΣΗΦ ΗΣΥΧΑΣΤΟΥ, 16-8-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΣΙΟΥ ΙΩΣΗΦ ΗΣΥΧΑΣΤΟΥ, 16-8-2023 
https://www.youtube.com/live/_2nrXZavLP0?feature=share

Μά τό πλοῖο τοῦ Θεοῦ οὐ καταποντίζεται!

Θα το σκεπάζουν τα κύματα της αθείας, της ασεβείας, της παρανομίας, και θα λέγεις οτι εβυθίστηκε αυτό το πλοίο πάει τελείωσε, η Εκκλησία δεν υπάρχει, και όμως το πλοίο του Θεού ου καταποντίζεται, δεν πρόκειται να καταποντιστεί ούτε να εξαφανιστεί!
Η Εκκλησία θα στέκεται εως την ώρα που θα έρθει ο Χριστός να κρίνει τον κόσμο!

Ξέρεις, ἔχει συνηθίσει τό μυαλό σου νά κρίνει...

«Ξέρεις, ἔχει συνηθίσει τὸ μυαλό σου νὰ κρίνει. Ἅμα θὲς νὰ σταματήσεις νὰ κρίνεις, ξεκινᾶς νὰ μὴν κρίνεις τὰ κακά. Ἅμα ἀρχίσεις ἔτσι, τὸ ἕνα σοῦ μυρίζει τὸ ἄλλο σοῦ βρωμᾶ, τὸ ἄλλο σὲ δυσκολεύει, μετὰ θὰ μὲ κατακρίνεις κι ἐμένα. Θὰ συνηθίσει ὁ νοῦς, παιδί μου. Γι᾿ αὐτό, συνεχῶς βλέπε τὴν ὡραία πλευρὰ τῶν πραγμάτων.»

Άγιος Ευμένιος Σαριδάκης


https://proskynitis.blogspot.com/2023/08/blog-post_83.html

16 Αὐγούστου. Ἡ ἐξ Ἐδέσσης ἀνακομιδὴ τοῦ ἱεροῦ μανδηλίου (944). Διομήδους μάρτυρος (†298). Τιμοθέου ἐπισκ. Εὐρίπου (†1578), Γερασίμου τοῦ ἐν Κεφαλληνίᾳ (†1579), Ἀποστόλου (†1680) καὶ Σταματίου νεομαρτύρων· τῶν ἐν Μεγάροις 6 μαρτύρων. Ἀκακίου ἁγίου. Ἰωσὴφ ὁσίου τοῦ ἡσυχαστοῦ (†1959). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. 16ης Αὐγούστου (Α´ Τιμ. γ´ 13 - δ´ 5).

Α Τιμ. 3,13         οἱ γὰρ καλῶς διακονήσαντες βαθμὸν ἑαυτοῖς καλὸν περιποιοῦνται καὶ πολλὴν παῤῥησίαν ἐν πίστει τῇ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.

Α Τιμ. 3,13                Διότι εκείνοι, οι οποίοι με σύνεσιν και φόβον Θεού διηκόνησαν καλώς και διακονούν, αποκτούν καλόν βαθμόν, προάγονται δηλαδή στο αξίωμα του ιερέως και του αρχιερέως· επί πλέον δε αποκτούν τόλμην και θάρρος να ομολογούν και να κηρύττουν την πίστιν στον Ιησούν Χριστόν.