Σελίδες

Παρασκευή 18 Αυγούστου 2023

Οἱ ἐκκλησιαστικὲς ἀκολουθίες τοῦ 24ωρου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Οἱ ἐκκλησιαστικὲς ἀκολουθίες τοῦ 24ωρου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 17-8-2023

Περὶ τοῦ Ἁγ. Ἱερομάρτυρος Μύρωνος , μαρτύρων Εὐτυχιανοῦ, Στράτωνος, Φιλίππου, Κυπριανοῦ, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Περὶ τοῦ Ἁγ. Ἱερομάρτυρος Μύρωνος καὶ τῶν Ἁγ. μαρτύρων Εὐτυχιανοῦ, Στράτωνος, Φιλίππου καὶ Κυπριανοῦ-Συναξαριστής 17ης Αὐγούστου, Ἀρχιμ. Σάββα , 17-8-2023

Περὶ καταστροφῆς τῆς Ἱερουσαλήμ, χαράγματος, & σημείων ποὺ θὰ προηγηθοῦν τῆς Β' Παρουσίας τοῦ Κυρίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Περὶ τῆς καταστροφῆς τῆς Ἱερουσαλήμ, τοῦ χαράγματος καὶ τῶν σημείων ποὺ θὰ προηγηθοῦν τῆς Β' Παρουσίας τοῦ Κυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 17-8-2023

Ὁ Γέροντας Μελέτιος ὁ Καρεώτης


Ο Γέρων τού Διονυσιάτικου Κελλιού «Ευαγγελισμός τής Θεοτόκου», πλησίον τών Καρυών, γεννήθηκε στην Αταλάντη το 1907 και το 1925 ήρθε για μοναχός. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Ιωάννης. Από δώδεκα ετών εργαζόταν σε Φαρμακείο και παρασκεύαζαν φάρμακα με τον τρόπο τής εποχής εκείνης. (Φαρμακοτρίβης).
Ήταν πολυτάλαντος, ευφυέστατος και ολιγομίλητος. Ήταν δάσκαλος τής Αγιογραφίας και τής Βυζαντινής Μουσικής στην Αθωνιάδα. Έβγαλε πολλούς μαθητές. Υπήρξε άριστος θεωρητικός τής Βυζαντινής μουσικής (ίσως ο καλύτερος στην Ελλάδα) και συνέγραψε πολλά μουσικά κείμενα. Πολλοί μεγάλοι μουσικοί έρχονταν και τον συμβουλεύονταν. Οι μεγάλοι Καρυώτες ψάλτες τον παραδέχονταν λέγοντας: «Εμείς είμαστε ψάλτες, ο γερο Μελέτιος είναι δάσκαλος».
Το 1960 πήγε στην Αθήνα και βρήκε τον Κόντογλου, γιατί είχε ακούσει ότι «ξεσήκωσε την παλαιά τέχνη». Ο π. Μελέτιος επανέφερε στο Άγιον Όρος την βυζαντινή τεχνοτροπία στην Αγιογραφία. Ανέδειξε πολλούς μεγάλους Αγιογράφους. Για να προβάλλει την Βυζαντινή Αγιογραφία έκανε εκθέσεις στην Αγγλία και στην Γερμανία, αλλά από ταπείνωση δεν πρόβαλλε το όνομά του. Ήταν άριστος καλλιγράφος. Η Ιερά Κοινότης τού έδινε και καλλιγραφούσε επιστολές προς επισήμους. Και οι Βασιλείς τού ανέθεταν να καλλιγραφεί επιστολές.
Ήταν πρακτικός γιατρός. Έκανε βοηθός ενός μοναχού πού εκτελούσε χρέη γιατρού και μαζί εγχείρησαν ένα γεροντάκι στις Καρυές. Γνώριζε τις ιδιότητες πολλών βοτάνων και πολλούς τους θεράπευε με τις πρακτικές ιατρικές γνώσεις του - από τραύματα και διάφορες αρρώστειες.
Όταν αρρώσταινε, δεν έτρωγε τίποτε. Σύστηνε μάλιστα και στους άλλους. «Κάνε ένα τριήμερο και θα γίνεις καλά». Είχε τη νηστεία για φάρμακο. Ο ίδιος, όταν ήλθε 17 χρόνων στο Άγιον Όρος, ήταν φυματικός και με τη νηστεία και την προσευχή θεραπεύτηκε!
Γνώριζε την κατασκευή χρωμάτων φυσικών, πινέλων, μελανών, και είχε και σχετικές σημειώσεις. Ήταν χρυσοχέρης σε όλα του. Έκτιζε πεζούλια, έκανε κρεββατά, γνώριζε από καλλιέργειες, από θάλασσα, από μηχανικά. Έβγαζε φωτογραφίες και τις εμφάνιζε μόνος του, και έτσι εξυπηρετούσε αμισθί τους πατέρες και τους μαθητές που χρειάζονταν να βγάζουν φωτογραφίες για ταυτότητα.

13η Αὐγούστου . Μνήμη τοῦ ὁσίου πατρὸς ἠμῶν ΔΩΡΟΘΕΟΥ, τοῦ ἐν Γάζῃ.


H διάκρισις εν λόγοις σοις ερρύη,
Ω Δωρόθεε των μοναστών το κλέος.

Ὃ ὅσιος πατὴρ ἠμῶν Δωρόθεος γεννήθηκε στην Ἀντιοχεία ἀπὸ χριστιανικὴ καὶ εὐπορῇ οἰκογένεια. Ἔλαβε καλὴ μόρφωση, τόσο ἐκκλησιαστικὴ ὀσο καὶ στις θύραθεν ἐπιστῆμες. Φανέρωσε ἄλλωστε τέτοια φιλομάθεια ποῦ για χαρῇ τῆς λησμονοῦσε να φάει, να πίει καὶ να κοιμηθεῖ, πρᾶγμα ποῦ ἔβλαψε τὴν ὑγεία τοῦ ποῦ παρέμενε πάντα εὔθραυστη. Ἄλλο δεν ἐπιθυμοῦσε παρὰ να διαβάζει, ἰδιαίτερα βιβλία ἰατρικῆς, ἀποφεύγοντάς τις κακὲς συναναστροφὲς καὶ ἀταξίες τῆς νεότητος, ἔτσι ποῦ μποροῦσε να πει ἀργότερα: «Ἂν για τὴν θύραθεν ἐπιστήμη εἴχα τέτοιον πόθο καὶ τέτοιο ζῆλο ὥστε ν' ἀσχολοῦμαι με τὸ διαβασμα καὶ να μοῦ γίνει ἀναφαίρετη συνήθεια, πόσῳ μᾶλλον για τὴν ἀρετή!» [1] Ἀπαρνούμενος ἀπὸ νωρὶς τὸν κόσμο, εἰσῆλθε στην Μονὴ τοῦ ἀββᾶ Σερίδου, κοντὰ στην Γάζα, καὶ παραδόθηκέ με ἐμπιστοσύνη στους δύο ἁγίους Γέροντες, Βαρσανούφιο καὶ Ἰωάννη. Παρόλο ποῦ ἐπιθυμοῦσε τὴν πλήρη ὑποταγή, ὁ Γέροντες λαμβάνοντας ὑπ' ὄψιν τοὺς τὴν σωματικὴ ἀδυναμία τοῦ καὶ τὴν καταστάσῃ τῆς ὑγείας τοῦ, ἐπέτρεψαν να κρατήσει μιᾷ μικρῇ οἰκογενειακὴ ἰδιοκτησία καὶ να ἔχει στην κατοχὴ τοῦ βιβλία ποῦ εἶχε φέρει στο μοναστῆρι. Καθὼς δεν ἤταν σὲ θέση να ἀναλάβει μεγάλες κακοπάθειες καὶ δεχόταν ἐπιθέσεις ἀπὸ ἀκαθάρτους λογισμούς, ὁ ἅγιος Βαρσανούφιος τοῦ ἐπιδαψίλευε παραμυθία καὶ συμβουλές. Τὸν συμβούλευσε να μὴν ἀφήνει να τὸν κυριεύει ἢ ἀπογνώση, πρᾶγμα ποῦ χαροποιοῦσε τὸν διαβολο, καὶ ἐπιτρέποντας τοῦ να πίνει λίγο κρᾶσι τὸν προέτρεπε να βάζει τὰ δυνατὰ τοῦ να ἀποκόπτει τὸ σαρκικὸ θέλημα συγκεντρώνοντας ὄλες τις προσπάθειές του στην ἐσωτερικὴ ἀσκήσῃ τῆς καρδίας, προκειμένου να ἀποκτήσει τις πολυτιμότερες ἀρετές· τὴν ταπεινοφροσύνη, τὴν ὑπακοή, τὴν κατανυξη, τὴν συμπόνια ἀπέναντι σὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους καὶ τὴν διαρκῆ μνήμη τοῦ Θεοῦ.

Τὸ Ἅγιον Ὄρος εἰς τὸν ἱστὸν τῆς ἐκκοσμικεύσεως, τῆς παγκοσμιοποιήσεως καὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ – 2ον


Τὸ Ἅγιον Ὄρος εἰς τὸν ἱστὸν τῆς ἐκκοσμικεύσεως, τῆς παγκοσμιοποιήσεως καὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ – 2ον

Τοῦ π. Εὐψυχίου Ἁγιορείτου Κελλιώτου


2ον – Τελευταῖον



4) Ἡ στάσις σας ἀπέναντι εἰς τὰ θέματα τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ ἡ συμπόρευσίς σας μὲ τὴν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ

Ἀποτέλεσμα ὅλων αὐτῶν εἶναι ὅτι καὶ οἱ ἀποφάσεις ποὺ λάμβάνετε γιὰ τὰ θέματα πίστεως καὶ Ὀρθοδοξίας, ὅπως θὰ ἀποδειχθεῖ παρακάτω, εἶναι ἄκρως ἐπικίνδυνες γιὰ ἐμᾶς, καὶ διχαστικές, καθότι ἐπηρεάζουν ἄμεσα τὴν αἰώνια σωτηρία τῆς ψυχῆς μας, γιὰ τὴν ὁποίαν, ὅλοι μας, κάποτε ἀφήσαμε τὸν κόσμο καὶ τὰ τοῦ κόσμου. Ἀφήσαμε τὴν ματαιότητα τοῦ κόσμου καὶ ἤλθαμε στὸ Περιβόλι τῆς Παναγίας γιὰ νὰ γίνουμε μοναχοί, δηλαδὴ γιὰ νὰ ζήσουμε ἐν μετανοίᾳ καὶ ἁγιασμῷ καὶ νὰ κερδίσουμε τὴν αἰώνια ζωή.

Γιὰ ἐμᾶς ἡ Ὀρθοδοξία, τὰ Ὀρθόδοξα Δό­γματα, οἱ Ἱεροὶ Κανόνες τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καὶ ἡ θεολογία τῶν Ἁγίων Πατέρων, θεωροῦνται ἐκ τῶν ὧν οὐκ ἄνευ, διότι χωρίς τὴν Ὀρθόδοξη πίστι τῶν Πατέρων μας, ἡ μοναχικὴ καὶ πνευματικὴ ζωὴ καταντάει μία ματαιοπονία καὶ ὅλες οἱ προσευχὲς καὶ οἱ ψαλμωδίες καὶ τὰ τυπικὰ κ.λπ. εἶναι μάταια, ὅταν λείπει τὸ θεμέλιο τῆς πίστεως ἤ προδίδεται ἡ Ὀρθόδοξη πίστι μας.

Γι’ αὐτὸ ἀκριβῶς, ὅπως γνωρίζετε, Σεβαστοὶ Πατέρες τῆς Ἱ.Κ., πολλὲς φορὲς, ἀναγκασθήκαμε λόγῳ αὐτῶν τῶν λανθασμένων ἀποφάσεών σας, ὡς Ἁγιορεῖτες Πατέρες διὰ μέσῳ ἀρκετῶν κειμένων μας, τὰ ὁποῖα σᾶς ἔχουμε ἀποστείλει κατὰ καιρούς, μὲ τὸν ἁρμόζοντα, βέβαια σεβασμὸ ἀπέναντί σας, σᾶς ἐπισημαίναμε τοὺς πνευματικοὺς κινδύνους ἐπάνω σὲ συγκεκριμένα θέματα, τόσο σὲ θέματα πίστεως-θεολογικὰ καὶ ἐκκλησιολογικά, ὅσο καὶ σὲ ἄλλα θέματα πνευματικὰ καὶ πρακτικά.

Τὰ θέματα αὐτά, τὰ ὁποῖα

θέλομεν νὰ θίξωμεν εἶναι:

1) Ἡ στάσις σας ἔναντι τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, καὶ τῆς ψευδοσυνόδου τοῦ Κολυμβαρίου Κρήτης (2016). 2) Τό θέμα τοῦ Οὐκρανικοῦ Σχίσματος, τὸ ὁποῖο ἔχει ὡς ἐξέλιξι τὸν πόλεμο Οὐκρανίας – Ρωσίας, μὲ τὴν ἀπειλὴ καὶ γιὰ ἕνα Τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. 3) Τὸ θέμα τοῦ πῶς χειρισθήκατε τὴν προκατασκευασμένη ἐξ ἐργαστηριακοῦ ἰοῦ, τὴν λεγομένη πανδημία τοῦ κορώνα-ἰοῦ (covid-19), καὶ τὰ μέτρα πού μᾶς ἐπιβάλλατε, ἀναθέτοντας τὴν ἐλπίδα σας στὴ “θεὰ” ἐπιστήμη. 4) Τό “ροκάνισμα”- κατάλυσις τοῦ Αὐτοδιοικήτου τοῦ Α.Ο., καὶ τέλος, 5) Τὴν φορολογικὴ τρομοκρατία, ποὺ θέλετε νὰ μᾶς ἐπιβάλλετε διὰ τῆς ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ Α.Α.Δ.Ε. καὶ τὸ ἐπιχειρησιακὸ Πρόγραμμα «ΑΘΩΝΙΚΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΜΕΤΟΧΙΩΝ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ» (βλέπε παρακάτω).

Ἀναλυτικὰ:

«Τά εὑρεθέντα ἀσκητικά» τοῦ Ὁσίου Ἰσαάκ τοῦ Σύρου (ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΑΝΑΔΙΑΤΕΤΑΓΜΕΝΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ – Ἐπιμέλεια: Δαμασκηνός Μοναχός Ἁγιορείτης)


Κελλίον Τιμίου Προδρόμου. Ι.Μ. Καρακάλλου. Ἅγιον Ὄρος

Οἱ Ἀσκητικοὶ Λόγοι τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαὰκ συνεγράφησαν στὴν Συριακὴ γλῶσσα ἀπὸ τὸν Ἅγιο Ἰσαὰκ τὸν Σύρο τὸν 6ον αἰῶνα. Τὸν 9ο αἰῶνα μεταφράσθηκαν στὰ Ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ ἀπὸ δύο μοναχοὺς τῆς Μονῆς τοῦ Ἁγίου Σάββα τοῦ Ἡγιασμένου ἀπὸ ἀντίγραφο τοῦ πρωτοτύπου συριακοῦ χειρογράφου ποὺ ὑπῆρχε ἐκεῖ. Αὐτὸ τὸ κλασσικὸ παραδοσιακὸ ἀρχαῖο ἑλληνικὸ κείμενο τῶν Λόγων τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαάκ, ἀφοῦ παρέμεινε στὴν Μονὴ τοῦ Ἁγίου Σάββα ὡς χειρόγραφο γιὰ αἰῶνες, ἐκδόθηκε ὡς παλαίτυπο ἀπὸ τὸν διδάσκαλο τοῦ Γένους Νικηφόρο Θεοτόκη τὸ ἔτος 1770 στὴν Λειψία, καὶ ἐπανεκδόθηκε ἀπὸ τὸν ἱερομόναχο Ἰωακεὶμ Σπετσιέρη τὸ ἔτος 1895 καὶ τὸ 1871 ἐπανεκδόθηκε σὲ δημώδη γλώσσα ἀπὸ τὸν Καλλίνικο Παντοκρατορινό. Ἀργότερα, τό παραφρασμένο αὐτό κείμενο τοῦ Καλλινίκου Παντοκρατορινοῦ ἐπανεκδόθηκε, τό 1961, ἀπό τόν ἐκδοτικό οἶκο ”Ἀστήρ”, καί τά ἔτη 1976 καί 1997 ἀπό τόν ἐκδοτικό οἶκο Ρηγοπούλου – ἡ τελευταία του ἔκδοσις ἔγινε τό 2011 – μέ τίτλο: «Τά Εὑρεθέντα Ἀσκητικὰ τοῦ Ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Ἰσαάκ, Ἐπισκόπου Νινευΐ, τοῦ Σύρου». Τό ἔτος 1991, ἐξεδόθησαν στήν Θεσσαλονίκη οἱ Λόγοι τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαάκ, σέ τρεῖς τόμους, ἀπό τίς Πατερικές Ἐκδόσεις «Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς» συνοδευόμενοι ἀπὸ μετάφραση στὴν Νεοελληνική. Τό ἔτος 2012, ἡ Ἱ. Μ. Ἰβήρων τοῦ Ἁγίου Ὄρους προέβη σέ κριτική ἔκδοσι τῶν Ἀσκητικῶν Λόγων τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαάκ τοῦ Σύρου. Ὁ λογιώτατος Ἱερομόναχος Βενέδικτος τῆς συνοδείας τοῦ Ἱεροῦ Κελλίου τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος τῆς Νέας Σκήτης τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀπέδωσε στήν καθομιλουμένη Νεοελληνική γλῶσσα τό ἀνωτέρω ἀναφερθέν κείμενο τοῦ ἱεροδιδασκάλου Καλλινίκου Παντοκρατορινοῦ, καί τό ἐξέδωσε τόν Μάϊο τοῦ ἔτους 2018 μέ τίτλο «ΑΒΒΑ ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ – ΛΟΓΟΙ ΑΣΚΗΤΙΚΟΙ».

Ἐκτὸς τώρα ἀπὸ αὐτὸ τὸ παραδοσιακὸ ἑλληνικὸ κείμενο τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαὰκ ποὺ ἀναφέραμε, ἐμεῖς ἐπεξεργασθήκαμε τὸ ἀρχαῖο ἑλληνικὸ κείμενο ποὺ ἐξέδωσε ὁ Νικηφόρος Θεοτόκης τὸ ἔτος 1770, καὶ τὸ ἀναδιατάξαμε κατὰ θέματα. Τὸ ἀναδιατεταγμένο κατὰ θέματα ἀρχαῖο ἑλληνικὸ αὐτὸ κείμενο, ἐκδώσαμε τὸ ἔτος 2022, καὶ εἶναι σήμερα διαθέσιμο, εἴτε σὲ ἠλεκτρονικὴ μορφή, ὡς pdf, εἴτε ὡς τυπωμένο βιβλίο, μέσα ἀπὸ τὴν διεύθυνση καὶ τοὺς συνδέσμους ποὺ παρατίθενται στὸ ἱστολόγιο ποὺ ἔχει δημιουργηθῆ γιὰ τὴν προβολὴ αὐτῶν τῶν Ἀσκητικῶν Λόγων τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαὰκ (ta2bibliamou.blogspot.com).

Ἐπὶ πλέον, αὐτὸ τὸ ἀρχαῖο ἀναδιατεταγμένο ἑλληνικὸ κείμενο τὸ ἀποδώσαμε φωνητικά, στὴν καθομιλουμένη, ὥστε νὰ γίνει προσιτὸ σὲ ὅσους δυσκολεύονται νὰ τὸ κατανοήσουν. Αὐτὴ ἡ φωνητικὴ ἀπόδοσις τοῦ ἀρχαίου ἀναδιατεταγμένου κειμένου στὴν καθομιλουμένη, εἶναι διαθέσιμη στοὺς ἐνδιαφερομένους, εἴτε σὲ μορφὴ mp3, εἴτε σὲ μορφὴ mp4 (βίντεο), ἀπὸ συνδέσμους ποὺ παρατίθενται στὸ ἴδιο ὡς ἄνω ἱστολόγιο.

Αὐτὴν τὴν περίοδο, ἐπεξεργαζόμεθα τὸ ἀρχαῖο ἀναδιατεταγμένο ἑλληνικὸ κείμενο καὶ τὸ ἀποδίδομε γραπτῶς στὴν Νεοελληνική, σὲ πολυτονικὴ γραφή. Ἡ νεοελληνικὴ ἀπόδοσις θὰ περιέχῃ τρεῖς τόμους. Ἤδη, ἔχει τελειώσει ἡ νεοελληνικὴ ἀπόδοσις τοῦ Α´ Τόμου, τὸν ὁποῖο μπορεῖ νὰ κατεβάσῃ κάποιος στὸν ὑπολογιστή του, σὲ μορφὴ pdf, ἀπὸ τὸν παρακάτω σύνδεσμο.

Σοφία Μπεκρῆ: Ἀνύψωση καὶ μεταμόρφωση


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Τὴν «ἔνδοξον» καὶ «φρικτήν» Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου μας ἑορτάζει ἡ Ἐκκλησία μας στὶς 6 Αὐγούστου.

Γιὰ τὴν εἰσαγωγή μας στὸ πνεῦμα τῆς μεγάλης αὐτῆς ἑορτῆς καὶ «φαιδρᾶς πανηγύρεως» μᾶς προετοιμάζει ὁ Τίμιος Σταυρός, ποὺ προ-οδεύει (1η Αὐγούστου), καὶ συνοδεύει τὴν πορεία μας γιὰ 40 ὁλόκληρες μέρες μέχρι τὴν Ὕψωσή Του, στὶς 14 Σεπτεμβρίου.

Πράγματι, ἡ Μεταμόρφωση προηγεῖται τοῦ Σταυροῦ καὶ παραπέμπει σὲ Αὐτόν. Σύμφωνα μὲ τοὺς τρεῖς συνοπτικοὺς Εὐαγγελιστὲς ποὺ ὁμιλοῦν γι’ αὐτήν (Ματθ., ιζ’ 1-7, Μάρκ., θ’ 2-13, Λουκ. θ’ 28-36) καὶ τὴν σχετικὴ ὑμνογραφία, τὸ θαυμαστὸ αὐτὸ γεγονὸς συνέβη «πρὸ τοῦ πάθους». Ὁ Ἰησοῦς παρέλαβε τοὺς «προκρίτους μαθητάς», τὸν Πέτρο, τὸν Ἰάκωβο καὶ τὸν Ἰωάννη, τοὺς ὡδήγησε σὲ «ὄρος ὑψηλόν … καὶ μετεμορφώθη ἔμπροσθεν αὐτῶν» (Ματθ., ιζ’ 1).

Τί προηγήθηκε τοῦ «θαυμασίου» αὐτοῦ; Ἀφ’ ἑνὸς μὲν ἡ ὁμολογία τοῦ Πέτρου ὅτι «ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος» (ὅ.π. 16), ἀφ’ ἑτέρου δὲ ἡ προαναγγελία τῶν Παθῶν ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Κύριο: «ἀπὸ τότε (ἀπὸ τὴν ὁμολογία τοῦ Πέτρου) ἤρξατο Ἰησοῦς δεικνύειν τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ ὅτι δεῖ αὐτὸν ἀπελθεῖν εἰς Ἱεροσόλυμα καὶ πολλὰ παθεῖν … καὶ ἀποκτανθῆναι καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἐγερθῆναι» (ὅ. π. 21).

Ὁ καλὸς παιδαγωγὸς Χριστὸς προετοιμάζει τοὺς μαθητές Του γιὰ τὸν Σταυρό «πρὸ τοῦ Σταυροῦ», ἐκεῖνοι ὅμως δὲν εἶναι σὲ θέση νὰ ἀντιληφθοῦν τὸν λόγο Του. Ὅλοι των περίμεναν ἕναν ἐπίγειο βασιλέα, ποὺ θὰ τοὺς λύτρωνε ἀπὸ τὰ δεινά των﮲ πῶς νὰ δεχθοῦν ἕναν ταπεινωμένο καὶ ἐξευτελισμένο πάνω στὸν Σταυρὸ Κύριο; Ἀκόμη καὶ ὁ ἴδιος ὁ Πέτρος, ποὺ μόλις πρὶν ἀπὸ λίγο τὸν ὡμολόγησε ὡς «Υἱὸν τοῦ Θεοῦ», σκανδαλίστηκε στὸ ἄκουσμα τῶν λόγων Του καὶ «ἤρξατο ἐπιτιμᾶν αὐτῷ λέγων﮲ ἵλεως σοι, Κύριε﮲ οὐ μὴ ἔσται σοι τοῦτο.» (ὅ. π. 22), γιὰ νὰ ἀκούσῃ, μὲ τὴν σειρά Του, τὸν Κύριο νὰ τὸν ἐπιπλήττῃ: «ὕπαγε ὀπίσω μου, Σατανᾶ … ὅτι οὐ φρονεῖς τὰ τοῦ Θεοῦ ἀλλὰ τὰ τῶν ἀνθρώπων.»

Σκληρός, πράγματι, ὁ λόγος τοῦ Σταυροῦ. «Τίς δύναται αὐτοῦ ἀκούειν» (Ἰωάν., στ’ 60); Νὰ ἀπαρνηθῆ κανεὶς τὸν (κακό) ἑαυτό του, νὰ ἄρῃ τὸν Σταυρό του, νὰ κάνη δηλαδὴ τὸ θέλημα τοῦ Κυρίου, μὲ ὅ τι αὐτὸ συνεπάγεται, δὲν εἶναι καθόλου εὔκολο, οὔτε εὐχάριστο.

Ἀποφυλακίστηκε ὁ Μητροπολίτης Παῦλος - Πιστοί πλήρωσαν τήν ἐγγύηση


Ελεύθερος αφέθηκε πριν από λίγο από τις φυλακές του Κιέβου, ο Καθηγούμενος της Λαύρας των Σπηλαίων, Σεβ. Μητροπολίτης Τσερνομπίλ κ. Παύλος.

Την χαρμόσυνη είδηση έκανε γνωστή ο προσωπικός δικηγόρος του Σεβασμιωτάτου, στο κανάλι που διατηρεί στην εφαρμογή Telegram.

Παρόλο που οι Αρχές της Ουκρανίας είχαν βάλει για εγγύηση αποφυλάκισης το εξωφρενικό ποσό των 900.000 ευρώ (33.000.000 γρίβνα), περίπου 1000 πιστοί συγκέντρωσαν το ποσό και πλήρωσαν για τον Σεβασμιώτατο.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 18-8-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 18-8-2023 
https://www.youtube.com/live/FVeKhtLFmYk?feature=share

Ἀδελφός ρώτησε ἕνα Γέροντα: «Εἶναι καλό νά κάνει κανείς πολλές μετάνοιες;».


183.
Αδελφός ρώτησε ένα Γέροντα: «Είναι καλό να κάνει κανείς πολλές μετάνοιες;».

Κι απάντησε ο Γέροντας: «Βλέπουμε πως ο Θεός φάνηκε στον Ιησού του Ναυή, όταν ήταν πεσμένος με το πρόσωπο στη γη» (Ιησ. Ναυή 7,6 και 7,10).


https://wra9.blogspot.com/2023/08/blog-post_07.html

18 Αὐγούστου. Φλώρου καὶ Λαύρου μαρτύρων. Λέοντος καὶ Ἑρμοῦ· ἀνακομιδὴ λειψάνων Ἀρσενίου ὁσίου τοῦ ἐν Πάρῳ (†1877). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρ. ια´ ἑβδ. ἐπιστ. (Β´ Κορ. δ´ 13-18).

Β Κορ. 4,13        ἔχοντες δὲ τὸ αὐτὸ πνεῦμα τῆς πίστεως κατὰ τὸ γεγραμμένον, ἐπίστευσα, διὸ ἐλάλησα, καὶ ἡμεῖς πιστεύομεν, διὸ καὶ λαλοῦμεν,

Β Κορ. 4,13               Επειδή όμως έχομεν το αυτό Αγιον Πνεύμα, που μας χαρίζει και μας στερεώνει εις την πίστιν, σύμφωνα με εκείνο που είναι γραμμένον εις την Παλαιάν Διαθήκην “επίστευσα και δι' αυτό ελάλησα”. και ημείς πιστεύομεν κατά τρόπον ορθόν και σταθερόν στον Κυριον, δι' αυτό και με θάρρος κηρύττομεν την διδασκαλίαν της πίστεώς μας.