Σελίδες

Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

«Ὅταν θὰ πληθύνει αὐτὴ ἡ ἁμαρτία...» -Τὸ Οὐκρανικὸ εἶναι πρόκληση καὶ σκάνδαλο γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Απόσπασμα_α) «Ὅταν θὰ πληθύνει αὐτὴ ἡ ἁμαρτία...» - β) Τὸ Οὐκρανικὸ εἶναι πρόκληση καὶ σκάνδαλο γιὰ τὴν Ἐκκλησία  γ) Ἀπὸ τὰ ἔργα τοῦ καθενός φαίνεται ποιός εἶναι ἀληθινὰ Ὀρθόδοξος , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Κράτα τὸ νοῦ σου στὸν Ἅδη καὶ μὴν ἀπελπίζεσαι, Ἁγ. Σιλουανοῦ Ἀθωνίτου Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Κράτα τὸ νοῦ σου στὸν Ἅδη καὶ μὴν ἀπελπίζεσαι, Ἁγ. Σιλουανοῦ Ἀθωνίτου, 24-9-2023 (ἀπόσπασμα)

Ἡ φλυαρία προκαλεῖ τὴν λήθη τοῦ Θεοῦ καὶ σκοτίζει τον νοῦ μας, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_535. Ἡ φλυαρία προκαλεῖ τὴν λήθη τοῦ Θεοῦ καὶ σκοτίζει τον νοῦ μας, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρὸς τὸν Θεόδουλο, Λόγος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς χωρισμένος σὲ 203 κεφάλαια (τὰ λεγόμενα ἀντιρρητικὰ καὶ εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α' /Κὲφ 185, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 24-9-2023  Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Προφύλαξη ἀπὸ τὴν ἀργολογία (Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_534. Προφύλαξη ἀπὸ τὴν ἀργολογία, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρὸς τὸν Θεόδουλο, Λόγος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς χωρισμένος σὲ 203 κεφάλαια (τὰ λεγόμενα ἀντιρρητικὰ καὶ εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α' /Κὲφ 185, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 23-9-2023

Ἡ κενοδοξία ὡς βάση τῆς ἀγωγῆς τῶν παιδιῶν στὴν οἰκογένεια καὶ στὸ σχολεῖο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

 ΟΜΙΛΙΑ_Ἡ κενοδοξία ὡς βάση τῆς ἀγωγῆς τῶν παιδιῶν στὴν οἰκογένεια καὶ στὸ σχολεῖο, Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου-Περί κενοδοξίας καὶ πὼς πρέπει οἱ γονεῖς νὰ ἀνατρέφουν τὰ τέκνα τους (Α' μέρος), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου,

Ἡ ἀναγκαιότητα καὶ ἡ δύναμη τῆς προσευχῆς (Ἀββᾶ Ἠσύχιου) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_533. Ἡ ἀναγκαιότητα καὶ ἡ δύναμη τῆς προσευχῆς, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρὸς τὸν Θεόδουλο, Λόγος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς χωρισμένος σὲ 203 κεφάλαια (τὰ λεγόμενα ἀντιρρητικὰ καὶ εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α' /Κὲφ 183- 184, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου, 23-9-2023

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ψηφιακή ταυτότητα βιομετρικῶν δεδομένων: Ἡ ἀρχή τοῦ τέλους τῆς Ἀνθρώπινης Ἐλευθερίας

Ο επαπειλούμενος οικονομικός και κοινωνικός αποκλεισμός ως κομβικό «Σημείο των Καιρών» στην Εσχατολογική πορεία του Ανθρώπου

Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
____________________________



«Μηδέν φοβού α μέλλεις παθείν.
Ιδού δη μέλλει βαλείν ο διάβολος εξ υμών εις φυλακήν
ίνα πειρασθήτε, και έξετε θλίψιν ημέρας δέκα.
Γίνου πιστός άχρι θανάτου,
και δώσω σοι τον στέφανον της ζωής».
(Αποκάλυψη, Κεφ. Β΄, στίχος 10)

______________________________________________



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Ι. Εισαγωγικές Παρατηρήσεις
ΙΙ. Σύντομη ιστορική αναδρομή της ηλεκτρονικής ταυτότητας
ΙΙΙ. Σημερινά δεδομένα
ΙV. Σοβαρά ζητήματα ασφαλείας των νέων ταυτοτήτων-Δυνατότητα Ελέγχου, Επιτήρησης και Γεωεντοπισμού
V. Ανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών των νέων ταυτοτήτων
Α. Η σημασία του προσωπικού και μοναδικού δωδεκαψήφιου αριθμού (Card Access Number) - Οικονομικός και κοινωνικός αποκλεισμός για τους φυλάσσοντες «Πνευματικές» Θερμοπύλες»
Β. Λήψη Βιομετρικών Αναγνωριστικών Στοιχείων στα Αστυνομικά Τμήματα
Γ. Ενσωμάτωση μικροτσίπ τεχνολογίας RFID επί της νέας ταυτότητας-Προ-χάραξη του Χαράγματος
VI. Ψηφιακή Ταυτότητα + Ψηφιακό νόμισμα = Εκκίνηση της Δυστοπίας
VII. Η Στάση της Εκκλησίας
VIII. Συμπεράσματα
IX. Επίλογος
_________________________________________


I. Εισαγωγικές Παρατηρήσεις

Έχοντας στην σκέψη μας την προτροπή του βραβευμένου με νόμπελ λογοτεχνίας Γιώργου Σεφέρη που έχει αποθησαυριστεί στον στίχο «κι είναι καιρός να πούμε τα λιγοστά μας λόγια γιατί η ψυχή μας κάνει αύριο πανιά» (από το ποίημά του «Ένας γέροντας στην ακροποταμιά»), καλούμαστε από τον ποιητή σε περιόδους μεγάλης κοινωνικής σύγχυσης και παρακμής να διατυπώνουμε με ευθύνη και καθαρότητα, λόγο όχι απαραίτητα συνοπτικό, αλλά οπωσδήποτε σαφή, τεκμηριωμένο και προπάντων έντιμο.

Η έκδοση και η κυκλοφορία των νέων ψηφιακών βιομετρικών ταυτοτήτων αναμένεται να διχάσει εκ νέου την ελληνική κοινωνία (όπως το ίδιο συνέβη κατά την πρόσφατη διαχείριση της «πανδημίας» του κορωνοϊού, όταν το κράτος επέβαλε μονομερώς υποχρεωτικά υγειονομικά μέτρα που συνάντησαν την σφοδρή αντίθεση μερίδας των Ελλήνων πολιτών) και να τροφοδοτήσει ένα νέο κύκλο έντονων πολιτικών και κοινωνικών αντιπαραθέσεων.

Τὸ προσκύνημα τοῦ ἐρωδιοῦ


Τὸ προσκύνημα τοῦ ἐρωδιοῦ

Η πρόγνωση καὶ προφητεία τοῦ Κολούμπα. Κάποια ἡμέρα ὁ ἅγιος κάλεσε ἕναν ἀδελφὸ καὶ τοῦ εἶπε:

«Δυὸ ἡμέρες μετὰ ἀπὸ αὐτὴν ποὺ ξημερώνει σήμερα, νὰ πᾶς στὴ δυτικὴ ἀκτή τοῦ νησιοῦ (τῆς Ἀϊόνα) καὶ νὰ περιμένεις ἐκεῖ. Μετὰ τὴν 9η ὥρα κάποιος ἐπισκέπτης θὰ φθάσει ἀπὸ τὴ βόρεια Ιρλανδία, ἕνας ἐρωδιός, μὲ φτερὸ χτυπημένο ἀπὸ τὸν ἄνεμο στὸ μακρύ του ταξίδι, κουρασμένος καὶ ἐξαντλημένος. Δὲν θὰ ἔχει δύναμη καὶ θὰ πέσει στὴν ἀκτὴ μπροστά σου. Πρόσεξε νὰ τὸν σηκώσεις μὲ συμπάθεια καὶ νὰ τὸν μεταφέρεις στὸ σπιτάκι ποὺ εἶναι κοντά. Περιποιήσου τον καὶ τάϊζέ τον ἐκεῖ ὡς φιλοξενούμενο γιὰ τρεῖς μέρες καὶ νύχτες. Μετά τὸ πέρας τῶν τριῶν ἡμερῶν, ὅταν ὁ ἐρωδιὸς θὰ πάρει πάλι ζωή, δὲν θὰ θέλει πλέον νὰ παραμένει κοντά μας ὡς προσκυνητής, ἀλλὰ θὰ ἐπιστρέψει στὴν ὄμορφη περιοχὴ τῆς Ἰρλανδίας, ἀπὸ ὅπου ἦλθε. Αὐτὴ εἶναι ἡ αἰτία ποὺ ἐκδηλώνω τόσο μεγάλο ἐνδιαφέρον, τὸ ὅτι δηλαδὴ ὁ ἐρωδιὸς ἔρχεται ἀπὸ τὴν πατρίδα μου.»

Ρουάντα:Μία ἀκόμη φρικώδης γενοκτονία τοῦ παπισμοῦ


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 14η Σεπτεμβρίου 2023

ΡΟΥΑΝΤΑ: ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΡΙΚΩΔΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ

Έχουμε ήδη κατ’ επανάληψη επισημάνει σε προηγούμενες ανακοινώσεις μας την πλήρη και από πάσης απόψεως χρεοκοπία του Παπισμού, ο οποίος από ζώσα Τοπική Εκκλησία της Δύσεως, εντεταγμένη στο ενιαίο εκκλησιαστικό Σώμα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, εξέπεσε δυστυχώς στην κατάσταση της αιρέσεως, με δεκάδες φρικτές κακοδοξίες, τις οποίες επεσώρευσε διά μέσου των αιώνων, με αποτέλεσμα να απογυμνωθεί από την θεία Χάρη και εν συνεχεία να εκφυλλισθεί σε έναν εγκόσμιο πολιτικοθρησκευτικό οργανισμό, δομημένο στον βάρβαρο μεσαιωνικό Φραγκισμό.

Μάλιστα διαφοροποιείται σημαντικά από άλλους κοσμικούς οργανισμούς εξ’ αιτίας κυρίως της διαχρονικής εγκληματικής του δραστηριότητoς, καθότι βαρύνεται με εκατομμύρια θύματα και μάλιστα στο όνομα του Θεού! Η δέκα αιώνων ιστορία του έχει να παρουσιάσει ένα πλήθος γενοκτονιών, πολέμων, δολοφονιών, σταυροφοριών, ιερών εξετάσεων, δολοπλοκιών, ανηθικοτήτων, παιδεραστιών, οικονομικών σκανδάλων κλπ. Σήμερα κατάντησε σε ένα άκρως αντίχριστο κέντρο, ένα από τα σπουδαιότερα θρησκευτικά κέντρα της Νέας Εποχής, ο χώρος όπου βασιλεύει ο άρχων του κόσμου τούτου, ο εκπεσών Εωσφόρος.

Ο μεγάλος Ορθόδοξος θεολόγος μακαριστός πρωτ. κυρός Ιωάννης Ρωμανίδης, τέως καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. αναφέρει τα εξής πολύ διαφωτιστικά: «Η κύρια πολιτιστική διχοτόμηση της Ευρώπης δεν προήλθε από τη διαφοροποίηση Ελλήνων-Ρωμαίων, αλλά από τη διαφοροποίηση Ρωμαίων-Φράγκων, που συνέβη μετά την κατάκτηση του δυτικού τμήματος της Αυτοκρατορίας από το βαρβαρικό φύλο των Φράγκων. Οι Φράγκοι υποδούλωσαν τους Ρωμαίους και τους μετέτρεψαν σε δουλοπάροικους, ενώ οι ίδιοι παρέμειναν φεουδάρχες, κλεισμένοι σε προστατευμένους πύργους. Η κατάκτηση ολοκληρώθηκε επί Καρλομάγνου και συνοδεύτηκε από τη θεολογική ανεξαρτητοποίηση με τη σύνοδο της Φραγκφούρτης το 794, (απέρριψε την Ζ' Οικουμενική Σύνοδο), τη Σύνοδο του Άαχεν το 809, (εισήγαγε το φιλιόκβε στο Σύμβολο της Πίστεως) και την κατάληψη του παπικού θρόνου σταδιακά μεταξύ 983 και 1046. Σημαντικά ορόσημα σε αυτή την κατάληψη αποτελούν το 1009, (εκδίωξη του τελευταίου Ορθόδοξου Πάπα) και το 1014 (επίσημη εισαγωγή του φιλιόκβε στην Εκκλησία της Ρώμης). Οι απόγονοι των Ρωμαίων στη Δύση παρέμειναν υποδουλωμένοι μέχρι το 1789, όταν επαναστάτησαν και απελευθερώθηκαν στη Γαλλία, αγνοούν όμως τη Ρωμαιοσύνη των προγόνων τους και την ταύτισή τους με τους Ρωμαίους της Ανατολής»[1].

Εἶναι ἀμέτρητοι οἱ χαρακτηρισμοί, πού προτάσσει στό ὄνομα τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἡ ὑμνολογία μας


Ἠλιάδης Σάββας, Δάσκαλος

Εἶναι ἀμέτρητοι οἱ χαρακτηρισμοί, ποὺ προτάσσει στὸ ὄνομα τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἡ ὑμνολογία μας καὶ οἱ ἰδιότητες καὶ οἱ θεῖες ἐνέργειες ποὺ χαρίζει πλουσίως στὰ ζωντανὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Προσπαθήσαμε νὰ καταγράψουμε κατὰ τὸ δυνατὸν ἀπὸ τὸ Μηναῖο τοῦ Σεπτεμβρίου, ἐπὶ τῇ ἑορτὴ τῆς Ὑψώσεως:
1.Ἄχραντος Σταυρὸς
2.θεῖος Σταυρὸς
3.ἀήττητον τρόπαιον
4.θυρεὸς (μεγάλη ἀσπίδα) ἀπροσμάχητος
5.σκῆπτρον (σύμβολο ἐξουσίας) ἔνθεον
6.πανάγιος Σταυρὸς
7.σκέπη κραταιὰ
8.τριμερὴς Σταυρὸς (ἀπὸ τὴν παράδοση τῆς Π. Διαθήκης μὲ τὸν Ἀβραὰμ καὶ τὸν Λὼτ)
9.ζωηφόρον ξύλον
10.φυλακτήριον θεῖον
11.ἀπροσμάχητον τεῖχος
12.σωτήριον ξύλον
13.τῶν πιστῶν καύχημα
14.ἀθλητῶν στήριγμα
15.Ἀποστόλων ἐγκαλλώπισμα
16.Δικαίων πρόμαχος
17.πάντων των Ὁσίων διασῶσμα
18.πανσεβάσμιος Σταυρὸς
19.εὐλογημένον ξύλον
20.ξύλον τῆς ὄντως ζωῆς
21.θεῖος θησαυρὸς (ἐν γῆ κρυπτόμενος)

Τί μίσος γιά τήν Ὀρθοδοξία φωλιάζει στήν κοινωνία μας; Ἔκαναν πόλεμο στόν Α.Τσουβέλα, γιατί βοήθησε νά φτιαχτεῖ ἕνα καμένο ἐκκλησάκι!


Τι μίσος για την Ορθοδοξία φωλιάζει στην κοινωνία μας; Έκαναν πόλεμο στον Α.Τσουβέλα, γιατί βοήθησε να φτιαχτεί ένα καμένο εκκλησάκι!

Θέλουν να σβήσουν από τον χάρτη ότι θυμίζει Ορθοδοξία - Ο Αλέξανδρος Τσουβέλας δέχτηκε καταιγισμό ύβρεων επειδή βοήθησε να φτιαχτεί ένα εκκλησάκι στον Έβρο

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης


Ένα γεγονός που για τον πολύ κόσμο πέρασε απαρατήρητο λόγω των καταστροφών που έπληξαν τη χώρα μας, δείχνει τη μανιασμένη λύσσα που διακατέχει ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας μας, απέναντι σε καθετί που σχετίζεται με την Ορθόδοξη πίστη. Δείχνει ακόμα το πόσο πολύ απέχουμε σαν κοινωνία από την αληθινή μετάνοια που θα έπρεπε να μας συντροφεύει στους δύσκολους καιρούς που μας περιμένουν μπροστά μας.

Σε αυτές τις μέρες της εθνικής συμφοράς που θα έπρεπε να στρέφεται η διάνοιά μας ακόμα περισσότερο στον Θεό, κάποιοι μασούν τις γλώσσες τους από μίσος γιατί δεν αντέχουν να βλέπουν εκκλησίες να χτίζονται και θέλουν μόνο να τις βλέπουν να καταστρέφονται.

Ο δημοφιλής κωμικός Αλέξανδρος Τσουβέλας, ίσως μέχρι πρόσφατα να μην είχε συνειδητοποιήσει τη μανία, την εμπάθεια και τον φανατισμό μιας μεγάλης μερίδας του κόσμου που επικαλείται έναν δήθεν «προοδευτισμό» και στην πραγματικότητα συμπεριφέρονται σαν μετανεωτερικοί «ταλιμπάν». Τώρα απέκτησε εμπειρία περί αυτού, με τον άσχημο τρόπο. Και σοκαρίστηκε από αυτό που βίωσε, όπως έγραψε ο ίδιος.

Το ζήτημα έχει ως εξής: Ο μάνατζερ και φίλος του Αλέξανδρου Τσουβέλα, Νίκος Γεωργιάδης, πρότεινε στον γνωστό κωμικό να πραγματοποιήσει μια παράσταση στην Αλεξανδρούπολη, για να μαζευτούν χρήματα ώστε να αναστηλωθεί ένα καμένο εκκλησάκι στο Αετοχώρι.

25 Σεπτεμβρίου. Εὐφροσύνης ὁσίας καὶ Παφνουτίου τοῦ πατρὸς αὐτῆς (ε΄ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτ. ιζ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἐφεσ. α΄ 22 - β΄ 3).

Εφ. 1,22            καὶ πάντα ὑπέταξεν ὑπὸ τοὺς πόδας αὐτοῦ, καὶ αὐτὸν ἔδωκε κεφαλὴν ὑπὲρ πάντα τῇ ἐκκλησίᾳ,

Εφ. 1,22                    Και υπέταξε τα πάντα κάτω από τα πόδια του. Τον ένδοξον δε αυτόν Κυριον μας τον κατέστησε καφαλήν εις την Εκκλησίαν, παρά-πάνω από όλα.

Εφ. 1,23            ἥτις ἐστὶ τὸ σῶμα αὐτοῦ, τὸ πλήρωμα τοῦ τὰ πάντα ἐν πᾶσι πληρουμένου.

Εφ. 1,23                    Αυτή δε η Εκκλησία είναι το σώμα του, το συμπλήρωμα του Χριστού, ως ανθρώπου και ως κεφαλής της Εκκλησίας· του Χριστού, ο οποίος ως άπειρος Θεός γεμίζει τα πάντα με την πανάγαθον παρουσίαν του και χορηγεί τα πάντα εις όλα τα δημιουργήματά του.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 25-9-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 25-9-2023 https://www.youtube.com/live/FVn0OOqNWuY?si=9zcbjxo2OQdVXx6M

Γέροντας Γαβριὴλ Ἁγιορείτης: Σὲ χριστολογικὴ αἵρεση περιέπεσε ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης


Γέροντας Γαβριὴλ Ἁγιορείτης:

Σὲ χριστολογικὴ αἵρεση περιέπεσε ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης

Ὁ ὁσιακῆς βιοτῆς καὶ ὁμολογητὴς Γέροντας Γαβριήλ, ποὺ διαμένει στὸ Κελλὶ τοῦ Ὁσίου Χριστοδούλου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους, προέβη σὲ σημαντικὴ δογματικὴ διατύπωση σχετικὰ μὲ τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης (2016), ἡ ὁποία ἐδίχασε καὶ ἐξακολουθεῖ νὰ διχάζει τοὺς Ὀρθοδόξους. Ὅσοι τὴν ἀπορρίπτουμε καὶ τὴν καταδικάζουμε παρουσιάσαμε πλῆθος θεολογικῶν ἐπιχειρημάτων καὶ συγγράψαμε τοῦ κόσμου τὰ κείμενα. Τὸ πιὸ ἐπιλήψιμο στοιχεῖο στὶς ἀποφάσεις της, κατὰ κοινὴ παραδοχὴ τῶν ὀρθοφρονούντων, εἶναι τὸ ὅτι ὀνόμασε τὶς αἱρέσεις ἐκκλησίες καὶ ἐπήνεσε τὰ αἱρετικὰ κείμενα τοῦ λεγομένου «Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν» (ΠΣΕ), ποὺ οὐσιαστικὰ εἶναι Παγκόσμιο Συμβούλιο Αἱρέσεων τοῦ Προτεσταντισμοῦ.

Συνοψίζοντας, λοιπόν, ὅλη τὴ δογματικὴ προβληματικὴ ὁ φωτισμένος Γέροντας, σὲ συζήτηση ποὺ εἴχαμε μαζί του κατὰ τὴν πρόσφατη ἐπίσκεψη στὸ Ἅγιο Ὄρος μία ὁμάδα Ὀρθοδόξων, μᾶς εἶπε τὰ ἑξῆς: «Ἡ Ἐκκλησία εἶναι σῶμα Χριστοῦ καὶ μέλη της εἶναι μόνον ὅσοι ἔχουν ὀρθὴ Πίστη, ὅσοι ἀνήκουν στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Οἱ αἱρετικοὶ δὲν εἶναι μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Καταδικάζονται, ἀναθεματίζονται καὶ ἀποκόπτονται ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.