Σελίδες

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

Ἡ καθαρὴ καρδιὰ καὶ πῶς ἐπιτυγχάνεται (Ἀββᾶ Ἠσύχιου) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_536. Ἡ καθαρὴ καρδιὰ καὶ πῶς ἐπιτυγχάνεται, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρὸς τὸν Θεόδουλο, Λόγος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς χωρισμένος σὲ 203 κεφάλαια (τὰ λεγόμενα ἀντιρρητικὰ καὶ εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α' /Κὲφ 186, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 30-9-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 1-10-2023 / ΑΓΙΩΝ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΣΤΙΝΗΣ ΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 1-10-2023 / ΑΓΙΩΝ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΣΤΙΝΗΣ ΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
https://www.youtube.com/live/gVUamWBn4Gs?si=3QQeK-bzf6irAcws

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος


ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Οι περιπέτειες του μαθητού της αγάπης
Ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος καταγόταν από την Βησθαϊδά της Γαλιλαίας, άσημη κώμη στα παράλια της λίμνης Γενησαρέτ. Ήταν υιός του Ζεβεδαίου και της Σαλώμης, θυγατέρας του Μνήστορος της Θεοτόκου Ιωσήφ [26-31 Δεκ.]. Γι’ αυτό και ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός θεωρείται κατά σάρκα θείος του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, ως ετεροθαλής αδελφός της μητέρας του Σαλώμης [3 Αυγ.]. Η ευσεβής αυτή γυναίκα ήταν μία από τις Μυροφόρες.
Ο Ιωάννης μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του Ιάκωβο [30 Απρ.] βοηθούσαν τον πατέρα τους στο ψάρεμα, ήταν δε συνέταιροι με τους αδελφούς Πέτρο [29 Ιουν.] και Ανδρέα [30 Νοεμ.]. Γαλουχημένοι και οι τέσσερις με την προσδοκία της έλευσης του Μεσσία, στην αρχή, μαζί με άλλους ζηλωτές συμπατριώτες τους, μεταξύ των οποίων ο Φίλιππος [14 Νοεμ.] και ο Ναθαναήλ [22 Απρ.], έγιναν μαθητές του Ιωάννου του Προδρόμου και Βαπτιστού [7 Ιαν.], ο οποίος κήρυττε βάπτισμα μετανοίας στην έρημο της Ιουδαίας κοντά στον Ιορδάνη ποταμό.
Όταν ο Κύριος, μετά την βάπτιση και την τεσσαρακονθήμερη νηστεία, κατήλθε από το Σαραντάριο όρος στην έρημο, ο Πρόδρομος Τον έδειξε στους μαθητές του Ανδρέα και Ιωάννη, που βρέθηκαν να συζητούν μαζί του, λέγοντας: «Ἴδε ὁ ἄμνος τοῦ Θεοῦ!» (Ιωάν. 1, 29). Και οι δύο τότε ακολούθησαν δειλά τον Χριστό να δουν πού μένει και παρέμειναν κοντά Του την ημέρα εκείνη. Την επομένη, ο Ιωάννης, ο Ανδρέας, ο Πέτρος, ο Φίλιππος και ο Ναθαναήλ επέστρεψαν μαζί με τον Ιησού στην Γαλιλαία. Την άλλη ημέρα Τον ακολούθησαν στην Κανά, προσκεκλημένοι και αυτοί στον γάμο, και από εκεί στην Καπερναούμ, όπου έμειναν κοντά Του λίγες ημέρες. Κατόπιν επανήλθαν στην εργασία τους. Λίγο αργότερα, ενώ ο Ιωάννης και ο Ιάκωβος επιδιόρθωναν τα δίχτυα μέσα στο πλοιάριο μαζί με τον πατέρα τους, ο Κύριος, αμέσως μετά την κλήση του Πέτρου και του Ανδρέα, κάλεσε οριστικά και αυτούς να Τον ακολουθήσουν, για να γίνουν «ἁλιεῖς ἀνθρώπων» (Ματθ. 4, 19). Αυτοί δε ευθύς εγκατέλειψαν τα πάντα και ακολούθησαν τον θείο Διδάσκαλο. Από την ώρα εκείνη ο Ιωάννης δεν αποχωρίσθηκε τον Κύριο καθ’ όλο το διάστημα της επί γης ζωής Του. Τόσο δε αγάπησε την παρθενία, ώστε αυτός μόνος από τους άλλους συμμαθητές του αξιώθηκε να ονομάζεται «παρθένος».
Ο Ιωάννης με τον αδελφό του Ιάκωβο και τον Πέτρο αποτέλεσαν τον στενότερο κύκλο των μαθητών, τους οποίους έλαβε μαζί Του ο Κύριος στην ανάσταση της θυγατέρας του Ιάειρου, στην Μεταμόρφωση και στην αγωνιώδη του Προσευχή στα ενδότερα του κήπου της Γεθσημανή.
Αλλά και στον κύκλο αυτό ο Ιωάννης διακρίθηκε για την φλογερή του αγάπη και την ολοκληρωτική του αφοσίωση προς τον Διδάσκαλο. Και τόσο αγαπήθηκε από Εκείνον, ώστε έγινε ο «ηγαπημένος» μαθητής Του. Αυτός, κατά τον Μυστικό Δείπνο, ανέπεσε στο στήθος του Κυρίου και τον ρώτησε: «Κύριε, ποιος είναι αυτός που θα Σε παραδώσει;» (Ιωάν. 21, 20). Και όταν ο Κύριος συνελήφθη, αυτός μόνον από τους δώδεκα Τον ακολούθησε άτρομος και εισήλθε στην αυλή του αρχιερέως (Ιωάν. 18, 15). Και μόνον αυτός παρέμεινε με την Θεοτόκο κάτω από τον Σταυρό. Γι’ αυτό και ο Κύριος είπε στην Μητέρα Του δείχνοντας με το βλέμμα Του τον Ιωάννη: «Γυναίκα, να ο υιός σου!»· στον δε Ιωάννη: «Να, η μητέρα σου!». Και από την ώρα εκείνη ο παρθένος μαθητής παρέλαβε την Παρθένο Μαρία στον οίκο του (Ιωάν. 19, 26-27).
Όταν οι Μυροφόρες «την πρώτη ημέρα της εβδομάδος, από τα βαθιά χαράματα» (Λουκ. 24, 1) της Κυριακής, ανήγγειλαν στους Μαθητές την Ανάσταση του Κυρίου, ο Ιωάννης πρόλαβε τον Πέτρο τρέχοντας προς το μνημείο και πρώτος αυτός «αφού έσκυψε λίγο από έξω είδε» (Ιωάν. 20, 5) τους νεκρικούς επιδέσμους να είναι εκεί. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας είδε και αυτός στο υπερώο τον Αναστάντα Κύριο και έλαβε, όπως και οι άλλοι Μαθητές, την εντολή να κηρύξει το Ευαγγέλιο σε όλον τον κόσμο. Ήταν παρών στην Ανάληψη του Κυρίου και μαζί με τους υπόλοιπους Αποστόλους δέχθηκε και αυτός κατά την ημέρα της Πεντηκοστής την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος «ἐν εἴδει πυρίνων γλωσσῶν» (Πράξ. κεφ. 1-2).
Στην αποστολική Εκκλησία ο Ιωάννης κατείχε εξαιρετική θέση. Με τον αδελφόθεο Ιάκωβο και τον Πέτρο εθεωρούντο οι στύλοι της. Συνδεδεμένος με τον Πέτρο με ισχυρό δεσμό φιλίας, συνεργαζόταν μαζί του στο κήρυγμα του Ευαγγελίου. Κήρυτταν μαζί στις αυλές του ναού, μαζί επίσης ανήλθαν στο ιερό κατά την ώρα της προσευχής, όταν ο Πέτρος θεράπευσε τον χωλό και κήρυξε στο πλήθος. Οι δύο Απόστολοι συνελήφθηκαν και φυλακίσθηκαν από το συνέδριο, αλλά την επομένη απολύθηκαν, ύστερα από απαγορευτικές συστάσεις και απειλές. Αυτοί οι δύο εστάλησαν από τους Αποστόλους στην Σαμάρεια, για να μεταδώσουν στους εκεί βαπτισμένους από τον Φίλιππο χριστιανούς την Χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Ο Ιωάννης παρέμεινε στα Ιεροσόλυμα κοντά στην Θεοτόκο, για να την διακονεί έως την κοίμησή της.[1]

Σικέ κουταλομαχία Ἀρχιεπισκόπου μέ Μητσοτάκη γιά νά προχωρήσει ἡ κάρτα τοῦ πολίτη.


Στο φύλλο της Κυριακάτικης Εστίας (24 Σεπτεμβρίου) γράφει ότι ο Αρχιεπίσκοπος «απείλησε» τον Μητσοτάκη με «τελεσίγραφο» ότι θα αλλάξει την στάση για τις ταυτότητες αν προστεθούν σε αυτές νέες δυνατότητες (ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ) και ότι θα εκδώσει εγκύκλιο προς τους Ναούς για την αντίθεση της Εκκλησίας στον γάμο των ομοφυλοφίλων, εάν ο Μητσοτάκης το προχωρήσει !!

Με ΨΕΥΤΟΔΙΛΗΜΜΑΤΑ που μπερδεύουν τον λαό ο Αρχιεπίσκοπος τείνει χείρα βοηθείας προς τον Μητσοτάκη, για να τον βγάλει από την γούβα στην οποία έχει κολλήσει.

Ο Αρχιεπίσκοπος ο ίδιος είπε πρόσφατα για το θέμα της κάρτας του πολίτη ότι πρέπει να ξέρουμε που είναι τα όρια της Εκκλησίας και πού της Πολιτείας. Ο Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, ο π. Βασίλειος Θερμός και ο π. Αλέξανδρος Καριώτογλου που προωθούν την ομοφυλοφιλία μέσα στην Εκκλησία και διαφθείρουν το ποίμνιο σε ποιά όρια βρίσκονται; Είναι δυνατόν να πιστέψει κανείς ότι ο Αρχιεπίσκοπος έδωσε τελεσίγραφο στον Μητσοτάκη και έχει πρόβλημα με την έγκριση του γάμου των ομοφυλοφίλων από την Πολιτεία, όταν αφήνει τους ρασοφόρους διαφθορείς να αλωνίζουν και να διαφθείρουν το ποίμνιο μέσα στην Εκκλησία;

Πρόκειται περί ΨΕΥΤΟΔΙΛΗΜΜΑΤΟΣ, το οποίο θέλει να εμφανίσει τον Μητσοτάκη διαλλακτικό και τον Αρχιεπίσκοπο «άγρυπνο φρουρό» για το καλό μας! Μετά το ΦΕΚ για τις «ηλεκτρονικές ταυτότητες» που θα εκδίδονται από τις 26 του Σεπτέμβρη είναι φανερό ότι αυτό που επείγει για τον Μητσοτάκη είναι η κάρτα του πολίτη και όχι ο γάμος των ομοφυλοφίλων, θέμα το οποίο, ‘τυχαίως’, δήλωσε ότι θα το τακτοποιήσει μέσα στην τετραετία. Κάνει τον «τζάμπα μάγκα» λοιπόν ο Αρχιεπίσκοπος όταν δίνει «τελεσίγραφα» για κοπανιστό αέρα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ: Συνοπτική ἐνημέρωση γιά τήν σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στό ἑλληνικό σχολεῖο


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

(ΣΧ. ΕΤΟΣ 2023-2024)

ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ



ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ;

Εἶναι ἕνα διεθνὲς ὁλιστικὸ ἰδεολογικὸ ρεῦμα-σύστημα παγκοσμιοποίησης κοινωνιῶν καί πολιτῶν.

ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ;

Ἡ σεξουαλικὴ διαπαιδαγώγηση εἶναι ἄρρηκτα ἐνταγμένη στὰ Ἐργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ) πού καλλιεργοῦν τὶς δεξιότητες τοῦ 21ου αἰώνα. (Ντορέττα Ἀστέρη, Σύμβουλος Α΄ τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς [ΙΕΠ])

ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;

Ἐμφανίστηκε περίπου πρίν 60 χρόνια (1964)

ΠΟΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΑΥΤΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ;

Τὸ ἰδεολογικὸ αὐτὸ σύστημα ὑπηρέτησαν κυρίως τα προγράμματα:ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ γιὰ τὶς ἔμφυλες ταυτότητες, οἱ ὁποῖες δημιούργησαν θύελλα ἀντιδράσεων (2017) καὶ πρόσφατα
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 21+ (2020)

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ;

Δυστυχῶς, ἀπίστευτο καὶ ὅμως ἀληθινό! Δὲν στοχεύουν στὴν ἐφηβεία, στὴν ὁποία τα παιδιὰ ἔχουν τὴ δική τους κριτική σκέψη, τὸν ἀντίλογο καὶ αὐξημένα τὰ λογικά τους ἐπιχειρήματα. Παρατηροῦμε, οἱ τοῦ Ὑπουργείου, νὰ δίνουν τὸ βάρος στίς μικρές ἡλικίες (περισσότερες ὧρες διδασκαλίας τοῦ Προγράμματος) στὴν Α΄ καὶ Β΄ Δημοτικοῦ καὶ σταδιακὰ ὧρες στὴν Γ΄ Δ΄ Ε΄καὶ Στ΄ τάξη Δημοτικοῦ και ἀκόμα λιγότερες στό Γυμνάσιο. Ἐκεῖνο ποὺ εἶναι πέρα ἀπὸ κάθε λογικὴ εἶναι ἡ ἐφαρμογὴ αὐτῶν τῶν σεξουαλικῶν προγραμμάτων στὰ ἀνυποψίαστα νήπια τῆς Προσχολικῆς ἡλικίας!

ΠΟΙΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΑΥΤΟ ΡΕΥΜΑ;

Τὸ παγκόσμιο αὐτὸ ἰδεολογικὸ ρεῦμα ὑπηρετοῦν τὴ στιγμὴ αὐτὴ στήν Ἑλλάδα τὰ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ. Τὸ Σχολικὸ ἔτος 2020-2021 τά προγράμματα αὐτά ἐφαρμόστηκαν πιλοτικὰ σὲ 218 Σχολικὲς Μονάδες, ἐνῶ τὸ Σχολικὸ ἔτος 2021-2022 τά προγράμματα ἀπευθύνονται ἀδιάκριτα καὶ ὑποχρεωτικὰ σὲ ὅλους τούς μαθητὲς Νηπιαγωγείου, Δημοτικοῦ καὶ Γυμνασίου, ἀποτελώντας μέρος τοῦ Ἀναλυτικοῦ προγράμματός τους.

ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ;

Τὰ Ἐργαστήρια Δεξιοτήτων ἀποτελοῦνται ἀπὸ 4 κύκλους:

Α. Τό «Εὖ Ζῆν»,

Β. Τό «Ἐνδιαφέρομαι, Ἐνεργῶ – Κοινωνικὴ Συναίσθηση καὶ Εὐθύνη»,

Γ. Τό «Φροντίζω τὸ περιβάλλον» καὶ

Δ. Τό «Δημιουργῶ & Καινοτομῶ»

ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ;

Κυριακή Β Λουκᾶ. «Ἡ χρηστότης». Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 6,31-36]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Β΄ Λουκά με θέμα:

«Η ΧΡΗΣΤΟΤΗΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 1-10-1989]

(Β224)

Ακούσαμε, σήμερα, αγαπητοί μου, στην ευαγγελική περικοπή, που είναι ένα απόσπασμα από την επί του Όρους ομιλία του Κυρίου μας, τον χρυσό κανόνα συμπεριφοράς προς τον πλησίον.

Είπε ο Κύριος: «Καὶ καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως». Πώς θέλετε να σας συμπεριφέρονται; Κατά τον ίδιο τρόπο και εσείς να συμπεριφέρεστε προς τους άλλους ανθρώπους. Και όπως ερμηνεύει ο Θεοφύλακτος: «Ὃ ἐάν θέλῃς σύ ἐπί σεαυτοῦ, τοῦτο ἒνδειξε καί τοῖς ἑτέροις». Ό,τι θέλεις να συμβεί στον εαυτό σου, αυτό να δείξεις και στους άλλους. Και συμπληρώνει ο αυτός πατήρ: «Ὁρᾶς νόμον ἒμφυτον ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν ἐγγεγραμμένον;». «Βλέπεις», λέγει, «έμφυτο νόμο στις καρδιές μας;»

Γιατί; Γιατί το κριτήριο του πώς να σταθείς απέναντι στους άλλους, είναι ο εαυτός σου. Δεν θέλω να μου το κάνουν αυτό. Δεν θα το κάνω κι εγώ. Θέλω να μου κάνουν αυτό. Να μ’ αγαπούν· θα αγαπώ και εγώ. Δεν θέλω να με κουτσομπολεύουν· δεν θα κουτσομπολεύω και εγώ. Δηλαδή βλέπει κανείς μία λογική και φυσική συνέπεια, ηθική συνέπεια. Δηλαδή με άλλα λόγια κριτήριο είναι ο εαυτός μας. Όπως ακόμα και εκείνη η λεγομένη δευτέρα εντολή, που μαζί με την πρώτη: «Ἀγαπήσεις Κύριον τόν Θεόν σου» κ.λπ. και που λέγει αυτή η δευτέρα «ἀγαπήσεις τόν πλησίον σου ὡς σεαυτόν» κι εδώ έχομε το κριτήριο του εαυτού μας. Τι λέγει; Θα αγαπήσεις τον πλησίον σου, όπως αγαπάς τον εαυτό σου. Οπότε, εάν δεν αγαπάς τον εαυτό σου, δεν μπορείς να αγαπάς τον άλλον. Εάν αγαπάς τον εαυτό σου νοσηρά, τότε νοσηρά θα αγαπάς και τον άλλον. Εάν αγαπάς τον εαυτό σου ορθά και υγιώς, σωστά, όπως πρέπει, τότε θα αγαπάς όπως πρέπει και τον αδελφό σου, και τον πλησίον σου. Μ’ άλλα λόγια, αντιλαμβάνεστε ότι ακραία περίπτωση, ακροτάτη και κορυφαία περίπτωση είναι να θέλω να σωθώ, τη σωτηρία μου. Άρα, τι θα πει «αγαπώ τον πλησίον μου»; Αφού εγώ επιθυμώ να σωθώ, τότε θα πρέπει να αγαπώ τον άλλον στον βαθμό να σωθεί. Θα ήθελα να δείτε δηλαδή ότι εδώ έχομε το κριτήριο του εαυτού μας. Γι' αυτό θα πρέπει ο εαυτός μας να είναι σε καλή κατάσταση, για να αποτελεί ένα σωστό κριτήριο.

Τί εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία;


Τί εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία;

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Εὔκολα διαπιστώνει ἕνας συνειδητὸς χριστιανὸς ὅτι στὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας ὑπάρχουν πολλὰ στοιχεῖα καὶ κομικὲς συνήθειες, ποὺ μειώνουν τὴν ἐκκλησιαστικὴ παράδοση καὶ νοθεύουν τὴ γνησιότητα τῆς λατρείας τοῦ Θεοῦ. Πρόκειται γιὰ μιὰ πραγματικότητα, τὴν ὁποία δὲν καταδικάζουν οἱ κληρικοὶ ποὺ κυριαρχοῦνται ἀπὸ τὸ κοσμικὸ φρόνημα. Καὶ ὅμως πρέπει νὰ περιγράφεται καὶ νὰ ἀπορρίπτεται.

Ἕνας σεβάσμιος ἐπίσκοπος ἔλεγε γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία κάτι ποὺ πολλοὶ κληρικοί, ἀλλὰ καὶ εὐσεβεῖς λαϊκοὶ ἀγνοοῦν. Ἀξίζει τὴν ἰδιαίτερη προσοχή μας: «Ἀξίωμα τῶν ἱερῶν Πατέρων τῆς Ὀρθοδοξίας εἶναι τὸ «πρᾶξις θεωρίας ἐπίβασις». Αὐτὸ θὰ πεῖ ὅτι στὴν Ἐκκλησία ὁ λόγος στηρίζεται ἐπάνω στὴν πράξη. Τίποτε θεωρητικό, τίποτε φτιαγμένο, πρῶτα στὴ σκέψη τοῦ ἀνθρώπου, τίποτε ἔξω ἀπὸ τὰ πράγματα καὶ τὴ ζωὴ δὲν ὑπάρχει στὴν Ἐκκλησία. Ἡ πίστη, ἡ θεολογία, τὸ Εὐαγγέλιο, ὅλα εἶναι κήρυγμα γεγονότων. Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἕνα γεγονός, μιὰ ζωὴ καὶ μιὰ παράδοση στὸ πέρασμα τῶν αἰώνων. Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἡ ὀρθὴ καὶ σωστὴ δοξολογία τοῦ Θεοῦ, ἡ λογικὴ λατρεία καὶ στὴ λατρευτικὴ σύναξη τῆς Ἐκκλησίας καὶ στὴ βιοτὴ τῶν πιστῶν».

Ὁ λαὸς συχνὰ μπερδεύει τὴν ἀνωτέρω παράδοση μὲ τὰ ἤθη καὶ ἔθιμα τοῦ λαϊκοῦ πολιτισμοῦ. Δὲν μπορεῖ νὰ κατανοήσει τὴν οὐσιώδη διαφορά. Κραυγαλέο παράδειγμα εἶναι τὰ πανηγύρια στὴν ἐπαρχία, ὅπου ἡ τιμὴ ἑνὸς ἁγίου συνοδεύεται μὲ χοροὺς καὶ τραγούδια καὶ μάλιστα νὰ σέρνουν πρῶτοι τὸ χορὸ οἱ ἐφημέριοι!

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς Β Λουκᾶ. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΛΟΥΚΑ

Κατά Λουκάν, κεφάλαιο ΣΤ΄, εδάφια 31-36

31Καὶ καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως. 32 Καὶ εἰ ἀγαπᾶτε τοὺς ἀγαπῶντας ὑμᾶς, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; Καὶ γὰρ οἱ ἁμαρτωλοὶ τοὺς ἀγαπῶντας αὐτοὺς ἀγαπῶσι. 33 Καὶ ἐὰν ἀγαθοποιῆτε τοὺς ἀγαθοποιοῦντας ὑμᾶς, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; Καὶ γὰρ οἱ ἁμαρτωλοὶ τὸ αὐτὸ ποιοῦσι. 34 Καὶ ἐὰν δανείζητε παρ᾿ ὧν ἐλπίζετε ἀπολαβεῖν, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; Καὶ γὰρ ἁμαρτωλοὶ ἁμαρτωλοῖς δανείζουσιν ἵνα ἀπολάβωσι τὰ ἴσα. 35 Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν καὶ ἀγαθοποιεῖτε καὶ δανείζετε μηδὲν ἀπελπίζοντες, καὶ ἔσται ὁ μισθὸς ὑμῶν πολύς, καὶ ἔσεσθε υἱοὶ ὑψίστου, ὅτι αὐτὸς χρηστός ἐστιν ἐπὶ τοὺς ἀχαρίστους καὶ πονηρούς. 36 Γίνεσθε οὖν οἰκτίρμονες, καθὼς καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν οἰκτίρμων ἐστί.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

31 Και με λίγες λέξεις, όπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται και να σας κάνουν οι άνθρωποι, έτσι ακριβώς να συμπεριφέρεστε κι εσείς σε αυτούς και να τους κάνετε τα ίδια.

Ἠ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Β Λουκᾶ. Παναγιώτης Τρεμπέλας

Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ ΛΟΥΚΑ

Β΄ προς Κορινθίους, κεφ. ΙΣΤ΄, εδάφια 16-18 και κεφ. ΙΖ΄εδάφιο 1

Κεφ. ΙΣΤ’ 16Τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός. 17Διὸ ἐξέλθατε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, 18 καὶ ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα, καὶ ὑμεῖς ἔσεσθέ μοι εἰς υἱοὺς καὶ θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ.

Κεφ.ΙΖ΄ 1Ταύτας οὖν ἔχοντες τὰς ἐπαγγελίας, ἀγαπητοί, καθαρίσωμεν ἑαυτοὺς ἀπὸ παντὸς μολυσμοῦ σαρκὸς καὶ πνεύματος, ἐπιτελοῦντες ἁγιωσύνην ἐν φόβῳ Θεοῦ.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

Κεφ.ΙΣΤ΄ 16 Και πώς μπορεί να βρίσκονται μαζί στον ίδιο τόπο ο ναός του Θεού και τα είδωλα; Ναι˙ δεν έχουν καμία θέση τα είδωλα σε σας.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 1-10-2023/ΑΓ.ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΝΙΟΥ-ΟΣΙΟΥ ΡΩΜΑΝΟΥ ΠΟΙΗΤΟΥ ΤΩΝ ΚΟΝΤΑΚΙΩΝ

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 1-10-2023/ΑΓ.ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΝΙΟΥ-ΟΣΙΟΥ ΡΩΜΑΝΟΥ ΠΟΙΗΤΟΥ ΤΩΝ ΚΟΝΤΑΚΙΩΝ 
 https://www.youtube.com/live/X-0KVvbEDWI?si=cZeHKz3NQ8bzrUzy

Ὅσιος Ἀμφιλόχιος Μακρῆς, ἀπό γράμμα του σέ μητέρα νέου κληρικοῦ».


«Είναι διά σας η μεγαλύτερη ευτυχία να έχητε ένα παιδί να αγιάζη τα Τίμια Δώρα, να έχη την τιμή να συγχωρή αμαρτήματα και να πρεσβεύη συνεχώς υπέρ της οικογενείας σας. Και βασιλεύς να γινόταν ουδέποτε θ' αποκτούσε την δόξαν ενός Ιερέως. Ο Ιερεύς είναι ανώτερος των Αγγέλων κατά την ώραν της Θείας Λειτουργίας.


Όσιος Αμφιλόχιος Μακρής, από γράμμα του σε μητέρα νέου κληρικού».
(♰ 19 Σεπτεμβρίου εορτή Aνακομιδής Ιερών Λειψάνων)
https://proskynitis.blogspot.com/2023/09/blog-post_788.html

1 Ὀκτωβρίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ (Β΄ ΛΟΥΚΑ). Ἀνανίου ἀποστόλου, Ῥωμανοῦ τοῦ μελῳδοῦ (ϛ΄ αἰ.) καὶ ποιητοῦ τῶν κοντακίων. Ἰωάννου ὁσίου τοῦ Κουκουζέλους. Τῆς τιμίας σκέπης τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς. ιζ΄ ἐπιστ. (Β΄ Κορ. ς´ 16 - ζ´ 1).

Β Κορ. 6,16        τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός.

Β Κορ. 6,16              Ποίος δε συμβιβασμός και ποία συνύπαρξις ημπορεί να νοηθή μεταξύ του ναού του Θεού και του ναού των ειδώλων; Διότι σεις-μη το λησμονείτε-είσθε ναός του Θεού του ζώντος, όπως άλλωστε έχει προφητεύσει ο Θεός και εις την Π. Διαθήκην· ότι “θα κατοικήσω μεταξύ αυτών και εντός αυτών και θα περιπατήσω ανάμεσά των και θα είμαι εγώ ο ιδικός των Θεός και θα είναι αυτοί λαός μου.