Σελίδες

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023

Οἱ ἐμπαθεῖς λογισμοὶ ἐμποδίζουν τὴν ἐπικοινωνία μὲ τὸν Θεό, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_552. Οἱ ἐμπαθεῖς λογισμοὶ ἐμποδίζουν τὴν ἐπικοινωνία μὲ τὸν Θεό, Ἁγ. Νείλου- Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 2-4, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 15-10-2023

 

Ἡ φιλαυτία εἶναι τὸ μεγαλύτερο κακὸ , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_551. Ἡ φιλαυτία εἶναι τὸ μεγαλύτερο κακὸ καὶ ἡ ἐξάλειψη τῆς εἰναι προϋπόθεση τῆς καρποφορίας τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ στὴν ψυχή μας, Ἁγ. Νείλου- Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 1-2, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου , 15-10-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Ντροπὴ στὴν ἐξομολόγηση καὶ μετάνοια κατὰ τὴν ὀρθόδοξη Πατερικὴ θεολογία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ντροπὴ στὴν ἐξομολόγηση καὶ μετάνοια κατὰ τὴν ὀρθόδοξη Πατερικὴ θεολογία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 6-10-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ἡ ἔξυπνη κάρτα, τὸ ἔξυπνο χρῆμα καὶ ἡ ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση- Μόν. Προδρόμου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ἡ ἔξυπνη κάρτα, τὸ ἔξυπνο χρῆμα καὶ ἡ ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση- Μόν. Προδρόμου, 15-10-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ κάθαρση προϋπόθεση τῆς ἀληθινῆς προσευχῆς -Ἁγ. Νείλου- , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_550. Ἡ κάθαρση προϋπόθεση τῆς ἀληθινῆς προσευχῆς, Ἁγ. Νείλου- Λόγος περὶ προσευχῆς, Φιλοκαλία τόμος Ἂ'/Κεφ 1-2, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 14-10-2023

 

Εἴμεθα περαστικοὶ εἰς αὐτὴν τὴν ζωὴν


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Εἴμεθα περαστικοὶ εἰς αὐτὴν τὴν ζωὴν

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος (Ἐφεσ. δ΄ 17) γράφει: «Τοῦτο οὖν λέγω καὶ μαρτύρομαι ἐν Κυρίῳ, μηκέτι ὑμᾶς περιπατεῖν καθὼς καὶ τὰ λοιπὰ ἔθνη περιπατεῖ ἐν ματαιότητι τοῦ νοὸς αὐτῶν». (:Αὐτὸ λοιπὸν λέω καὶ σᾶς τὸ ζητῶ ἔντονα ὡς ἄνθρωπος συνδεδεμένος μὲ τὸν Κύριο:νὰ μὴ συμπεριφέρεστε πλέον ἐσεῖς, ὅπως συμπεριφέρονται οἱ ἄλλοι ἐθνικοί, ποὺ βαδίζουν σύμφωνα μὲ τὶς ψεύτικες καὶ μάταιες ἰδέες τοῦ νοῦ τους).

Στὴν ἐξόδιο ἀκολουθία ἀκοῦμε: «πάντα ματαιότης τὰ ἀνθρώπινα, ὅσα οὐχ ὑπάρχει μετὰ θάνατον». Ναὶ εἶναι μάταιη κάθε ἐνέργειά μας, ὅταν δὲν γίνεται γιὰ τὴν σωτηρία μας· «ὅλη ἡ δόξα τοῦ ἀνθρώπου εἶναι σὰν ἄνθος χόρτου» (Ἡσ. 40, 65). Ὁ θεῖος Χρυσόστομος τονίζει σχετικά:

«Κανένας δὲν φέρνει ποτὲ στὸ νοῦ τὴν ἡμέρα ἐκείνη, κανένας δὲν καταλαβαίνει ὅτι τὰ παρόντα περνοῦν, ὅτι αὐτὰ εἶναι πρόσκαιρα. Ἂν καὶ τὰ πράγματα βοοῦν κάθε ἡμέρα καὶ ἀφήνουν φωνή. Οἱ πρόωροι θάνατοι, οἱ μεταβολὲς τῶν πραγμάτων, ποὺ γίνονται ὅταν ἀκόμη ζοῦ­με, οἱ ἀρρώστιες καὶ τὰ λοιπὰ νοσήματα, δὲν μᾶς διδάσκουν. Δὲν γίνονται οἱ μεταβολὲς μόνο στὰ δικά μας σώματα, ἀλλὰ μπορεῖ νὰ τὶς δῆ κανένας καὶ στὰ ἴδια τὰ στοιχεῖα. Παρατηροῦμε κάθε μέρα τὸν θάνατο στὶς διάφορες ἡλικίες, καὶ σ’ ὅλα παντοῦ χαρακτηρίζεται τὸ ἄστατο μὲ τὰ ἴδια τὰ πράγματα. Ποτὲ δὲν παρέμεινε ὁ χειμώνας, ποτὲ τὸ καλοκαίρι, οὔτε ἡ ἄνοιξη, οὔτε τὸ φθινόπωρο, ἀλλ’ ὅλα τρέχουν καὶ φεύγουν καὶ χάνονται».

Ἀκόμη καὶ ὁ κοσμικὸς ἄνθρωπος ὅταν δοκιμάση μία δύσκολη κατάσταση καταλαβαίνει τὴν ματαιότητα αὐτῆς τῆς ζωῆς. Ἕνα τέτοιο παράδειγμα εἶναι καὶ τὸ ἀκόλουθο:

«Πρὶν πεθάνη σὲ ἡλικία 40 ἐτῶν ἀπὸ καρκίνο τοῦ στομάχου, ἡ παγκοσμίου φήμης σχεδιάστρια καὶ συγγραφέας Crisda Rodriguez ἔγραψε:

1. Εἶχα τὸ πιὸ ἀκριβὸ αὐτοκίνητο στὸν κόσμο στὸ γκαράζ μου, ἀλλὰ τώρα πρέπει νὰ χρησιμοποιῶ ἀναπηρικὸ καροτσάκι.

2. Στὸ σπίτι μου ὑπάρχουν κάθε εἴδους ἐπώνυμα ροῦχα, παπούτσια καὶ τιμαλφῆ, ἀλλὰ τώρα τὸ σῶμα μου εἶναι τυλιγμένο σὲ ἕνα μικρὸ πανὶ πού μοῦ παρέχει τὸ νοσοκομεῖο.

Ἅγιος Παΐσιος: Ὁ μισθὸς ἀπὸ τὴν γηροκόμηση

Πῶς κατήντησε ὁ κόσμος! Καὶ στὰ Φάρασα καὶ στὴν Ἤπειρο γηροκομοῦσαν ἀκόμη καὶ τὰ ζῶα. Καλὰ τὰ μουλάρια, ἀλλὰ καὶ αὐτὰ τὰ ζῶα ποὺ τὸ κρέας τους τρωγόταν δὲν τὰ ἔσφαζαν. Τὰ γέρικα βόδια λ.χ. μὲ τὰ ὁποῖα ὄργωναν, τὰ σέβονταν, τὰ περιποιοῦνταν, τὰ γηροκομοῦσαν, γιατὶ ἔλεγαν: «Φάγαμε ψωμὶ ἀπὸ αὐτά». Δηλαδὴ τὰ ζῶα ποὺ ἦταν ἐργατικὰ καὶ δούλευαν στὸ χωράφι εἶχαν καὶ καλὰ γεράματα. Καὶ τότε οἱ ἄνθρωποι δὲν εἶχαν τὰ μέσα ποὺ ἔχουν σήμερα. Ἔπρεπε μὲ τὸν χειρόμυλο νὰ ἀλέθουν τὸ ρόβι, νὰ τὸ κάνουν ψιλό, γιὰ νὰ μπορῆ τὸ καημένο τὸ γέρικο βόδι νὰ τὸ φάη. Ὁ σημερινὸς ὅμως κόσμος ξέφυγε· ἀνθρώπους δὲν γηροκομοῦν, ποῦ νὰ γηροκομήσουν τὰ ζῶα!

Ἐγὼ ποτὲ στὴν ζωή μου δὲν αἰσθάνθηκα τόσο καλά, ὅσο ἐκεῖνες τὶς λίγες μέρες ποὺ μοῦ εἶπαν νὰ γηροκομήσω ἕναν Γέροντα. Ἡ γηροκόμηση ἔχει μεγάλο μισθό. Θυμᾶμαι ποὺ ἔλεγαν καὶ γιὰ ἕναν δόκιμο στὸ Ἅγιον Ὄρος ποὺ εἶχε φοβερὸ δαιμόνιο καὶ τὸν ἔβαλαν νὰ γηροκομήση ἕξι γεροντάκια στὸ γηροκομεῖο τῆς Μονῆς. Τὰ χρόνια ἐκεῖνα ἦταν δύσκολα· δὲν εἶχαν εὐκολίες. Φορτωνόταν ὁ καημένος τὰ ροῦχα στὴν πλάτη του μὲ ἕνα ξύλο καὶ τὰ πήγαινε μακριὰ σὲ μιὰ γούρνα, γιὰ νὰ τὰ πλύνη, ἔβαζε ἀλισίβα... Ἔπειτα ἀπὸ λίγο καιρὸ ἀπαλλάχτηκε ἀπὸ τὸ δαιμόνιο καὶ ἔγινε μοναχός. Γιατί, ἐκτὸς τοῦ ὅτι ὁ ἴδιος γινόταν θυσία, ἀλλὰ καὶ τὰ γεροντάκια τοῦ ἔδιναν εὐχές.

Πολλὰ ἀνδρόγυνα δυσανασχετοῦν γιὰ τὶς δυσκολίες ποὺ ἀντιμετωπίζουν στὴν οἰκογένειά τους ἀπὸ τὶς ἰδιοτροπίες καὶ τὴν γκρίνια τῶν παππούδων ποὺ γηροκομοῦν.

Πορίσματα τῆς ἡμερίδος γιά τὶς νέες ταυτότητες


Τὴν 24η Σεπτεμβρίου 2023 καὶ ὧρες 5-9 μ.μ. πραγματοποιήθηκε στὸ Πολεμικὸ Μουσεῖο ἡ ἡμερίδα τῆς ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ μὲ θέμα «Ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα : ἡ πιὸ κομβικὴ διευκόλυνση πρὸς τὸ ἀντίχριστο σφράγισμα» μέ ἐκλεκτοὺς εἰσηγητὲς καὶ τὴ συμμετοχὴ πλήθους κόσμου καὶ κατέληξε στὰ ἀκόλουθα πορίσματα :

Ὁ σχεδιασμὸς γιὰ τὴν ἔκδοση ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων ξεκίνησε ἤδη ἀπὸ τὸ 1986 μὲ τὴν προσπάθεια θεσπίσεως τοῦ Ἑνιαίου Κωδικοῦ Ἀριθμοῦ Μητρώου (ΕΚΑΜ). Συνεχίστηκε τὸ 2000 μὲ τὴν ἀπάλειψη τοῦ θρησκεύματος καὶ τῶν δακτυλικῶν ἀποτυπωμάτων ἀπό τὶς ταυτότητες, μὲ τὴν αἰτιολογία ὅτι δὲν συνάδουν μὲ τὸ Δίκαιο τῶν προσωπικῶν δεδομένων. Τὸ 2010 προαναγγέλθηκε ἡ ἐπέκτασή τους ὡς καρτῶν ἀσκήσεως δικαιωμάτων, στὸ πλαίσιο τῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης (Κάρτα Πολίτη). Ἡ ἀντίδραση τοῦ λαοῦ ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνια ἦταν σθεναρή καὶ ἀνασταλτικὴ.

Ἡ σημερινὴ Κυβέρνηση ἀνακοίνωσε στὶς ἀρχὲς τοῦ καλοκαιριοῦ 2023 τὴν ἔκδοση τῶν νέων ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων ποὺ εἶναι ἀποφασισμένη νὰ ἐπιβάλει. Αἴσθηση προκαλεῖ ὁ κυβερνητικὸς χειρισμὸς τῆς κοινῆς γνώμης στὸ ζήτημα τῶν τεχνικῶν προδιαγραφῶν, μὲ τὴ διοχέτευση ἀντιφατικῶν πληροφοριῶν μὲ σκοπὸ τὴν πρόκληση σύγχυσης καὶ τὸν ὑποβιβασμὸ τῶν ποικίλων ἀντιδράσεων.

Οἱ νέες ταυτότητες θὰ ἐμπεριέχουν ἠλεκτρονικὸ μέσο ἀποθηκεύσεως πληροφοριῶν (τσιπ) ἀνέπαφης προσβασιμότητας (τεχνολογία RFID), ὅπου καταχωρίζονται προσωπικὰ στοιχεῖα ταυτότητος καὶ βιομετρικὰ δεδομένα. Ἀναμένεται ἀναβαθμισμένη ἔκδοση, σύμφωνα μὲ τὸν Κανονισμὸ 2019/1157 τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου, περιλαμβάνουσα δεύτερο τσίπ μὲ δεδομένα γιὰ τὴν πρόσβαση στὴν ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση. Σημειωτέον ὅτι στὴ Γερμανία ἡ ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα μὲ τὰ 2 τσὶπ ἔχει ἤδη ἐκδοθεῖ ἐνσωματώνοντας ὅλα τὰ ἐπιδόματα (τύπου «Market Pass» καὶ «Fuel Pass»).

Μὲ τὶς νέες ταυτότητες θεμελιώνεται μία νέου τύπου ἐπικοινωνία πολίτη – Δημοσίου καθὼς ἐξασφαλίζεται ἡ σὲ πραγματικὸ χρόνο καὶ ἐπὶ τόπου ἀμφίδρομη (ὁσονούπω) διασύνδεση μὲ τὴν ἠλεκτρονικὴ Διακυβέρνηση. Ἡ ἀρχική τους χρήση ὡς ἰσχυρῶν ἐγγράφων ταυτοποίησης εἶναι τὸ πρῶτο βῆμα ἑνὸς σχεδιασμοῦ, στὰ πλαίσια τοῦ Ψηφιακοῦ Μετασχηματισμοῦ τῶν Κρατῶν, ποὺ θὰ ἔχει νόημα μόνο μὲ τὴν πλήρη ἀξιοποίηση τοῦ δυναμικοῦ τῆς Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης. Πρὸς τὴν κατεύθυνση αὐτή ἀναμένονται α) ἡ προσθήκη δευτέρου τσιπ, β) ἡ ἐνσωμάτωση τῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης καὶ γ) ἡ ἐξαγγελθεῖσα ἀπὸ τὸν ἐρχόμενο Δεκέμβριο ἔκδοση τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ (ΠΑ) ὡς ἑνιαίου κωδικοῦ ἀναφορᾶς στὶς ψηφιακὲς βάσεις δεδομένων τῶν Ὑπηρεσιῶν. Ἡ προσθήκη τοῦ ΠΑ στὶς νέες ταυτότητες καθιστᾶ ἄμεση τὴν διαβαθμισμένη ἕως ὁλοκληρωμένη προσπέλαση στὸ συνολικὸ προφὶλ τῶν Πολιτῶν.

Ἡ ζωὴ καὶ ἡ κοίμηση ἑνὸς νέου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ζωὴ καὶ ἡ κοίμηση ἑνὸς νέου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 14-10-2023

 

Κυριακή Δ Λουκᾶ καί τῶν Πατέρων τῆς Ζ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.«Οἱ ἐπιπόλαιοι». Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

[:Λουκά 8,5-15]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«ΟΙ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΙ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 15-10-2000]

[Β423]

Βεβαίως ο Κύριος, αγαπητοί μου, είχε πάντοτε ένα πυκνό ακροατήριο. Όλοι εκρέμοντο από τα χείλη Του. Κάποιοι, όμως, απεσταλμένοι των Φαρισαίων που θέλησαν να Τον συλλάβουν, όταν Τον άκουσαν -κι αυτό είναι ένα δείγμα- γύρισαν και είπαν στους άρχοντές των, τους Φαρισαίους: «Οὐδέποτε οὕτως ἐλάλησεν ἄνθρωπος, ὡς οὗτος ὁ ἄνθρωπος». «Ποτέ», λέγει, «δεν λάλησε άνθρωπος, σαν κι αυτόν τον άνθρωπον».

Εντούτοις ο Κύριος, ως καρδιογνώστης, δεν έβλεπε τα ίδια αποτελέσματα του λόγου Του στις καρδιές των ακροατών Του. Γι'αυτό ακριβώς και είπε την παραβολή του σπορέως, που ακούσαμε σήμερα. Και με αυτήν θέλησε να δείξει ότι οι ακροαταί Του και μάλιστα διαχρονικά μέσα εις τους αιώνας, όλοι οι ακροαταί Του, διαχρονικά, το υπογραμμίζω, μοιράζονται σε τέσσερις κατηγορίες.

Η πρώτη κατηγορία, μας είπε ο Κύριος και όπως ο Ίδιος ηρμήνευσε την παραβολήν εις τους μαθητάς, που εζήτησαν την ερμηνεία της, είναι εκείνοι οι «παρὰ τὴν ὁδόν». «Ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ». Ο σπόρος είναι ο λόγος του Θεού. Σπείρεται ο λόγος του Θεού. Και πάρτε την παλιά αυτήν εικόνα που είχαμε στα χωράφια μας. Χαριτωμένη εικόνα, όσο κι αν είναι ίσως πεζή, ίσως όχι πάρα πολύ πρακτική, αλλά χαριτωμένη εικόνα, που κρατάει, έχει το δισάκι, παίρνει τον σπόρο με την φούχτα και αρχίζει να σπέρνει. Πολύ φυσικό είναι ο σπόρος αυτός να πέσει σε διάφορα σημεία του εδάφους, του χωραφιού. Και λέγει ότι ένα μέρος αυτού του σπόρου έπεσε παρὰ τὴν ὁδόν. Δηλαδή στο δίπλα μονοπάτι· που ήταν πατημένη γη. Και αυτό θέλει να δείξει -όπως μας ερμηνεύει, ξαναλέγω, ο Κύριος εις τους μαθητάς Του- τους ανθρώπους, οι οποίοι ακούνε τον λόγο του Θεού, έχουνε πωρωμένη καρδίαν και ουδεμία αίσθηση τούς κάνει. Όχι μόνον δεν τους συγκλονίζει, καμία αίσθηση, τίποτε, απολύτως τίποτε, και έτσι η χάρις του Θεού δεν αγγίζει αυτές τις καρδιές. «Ο διάβολος παίρνει από την καρδιά τους», λέει στη συνέχεια ο Κύριος, «τον θείον λόγον». Πάει ο διάβολος, επιτρέψατέ μου την λέξη, βουτάει, αρπάζει, βουτάει τον λόγον του Θεού «ἵνα μὴ πιστεύσαντες σωθῶσιν». Για να μην πιστεύσουν κι έτσι να μη σωθούν.

Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος: «Οἱ δεχθέντες τό «σφράγισμα» τοῦ Ἀντιχρίστου γιατί δέν θά μποροῦν νά μετανοήσουν;» (Βίντεο ἠχητικό) - (Ἀπάντηση στόν π. Βολουδάκη)

 

Γράφει ὁ Πᾶνος

Ὁμιλία τοῦ Μακαριστοῦ Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Ἀθανασίου Μυτιληναίου (03-12-95), ἀπαντῶντας σὲ ἐρώτηση ἄν ὑπάρχει δυνατότητα νὰ μετανοήσουν ὅσοι δεχθοῦν τὸ σφράγισμα τοῦ Ἀντιχρίστου.

Ἀφορμὴ γιὰ τὴν ἀνάρτηση αὐτὴ, εἶναι ἡ ὁμιλία τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη τῆς 24-9-23, στὴν ἐκπομπὴ μὲ τίτλο Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΝΟΙΑ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΤΟΥ "666"! ὡς ἀπάντηση γιὰ τὸ ἀπίστευτο καὶ ἐκτὸς τόπου καὶ χρόνου ποὺ ξεστόμισε, λέγοντας ὅτι «μποροῦν νὰ μετανοήσουν ὅσοι δεχθοῦν τὸ σφράγισμα τοῦ Ἀντιχρίστου».

Βέβαια δὲν περιορίστηκε μόνο σὲ αὐτὸ, ἀλλὰ φρόντισε νὰ ἀμφισβητήση καὶ νὰ ἀπαξιώση καὶ τὸν Ἅγιο Παΐσιο σχετικὰ μὲ τὸ χειρόγραφό του «ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ 1987: Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου (1924-1994)» μὲ ἕνα σωρὸ ἀσύλληπτα ἐπιχειρήματα ποὺ κάθε λογικὸς ἄνθρωπος, γνωρίζοντας λίγα περὶ τοῦ Ἁγίου Παϊσίου, θὰ φρίξη.

Ἀμφισβήτησε ὅτι τὸ 666, ποὺ εἶναι ὁ ἀριθμὸς τοῦ ὀνόματος τοῦ θηρίου, ἀποτελεῖ τὸν ἀριθμὸ τοῦ ὀνόματος ἑνὸς ἀνθρώπου, ὅπως σαφῶς μᾶς λέει τὸ ἱερὸ κείμενο, χρησιμοποιῶντας ἕνα σωρὸ σαθρὰ καὶ ἀστεῖα ἐπιχειρήματα (Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξς’) (Ἀποκάλυψις Ἰωάννου - Κεφάλαιο 13, 18 (ΙΓ) .

Περιοριζόμαστε μόνο σὲ αὐτὰ τὰ δύο σημεῖα, διότι ἄν προσπαθήσουμε νὰ σχολιάσουμε τὴν ὅλη ὁμιλία του, ἡ ὁποῖα στὸ σύνολό της εἶναι αὐθαίρετη καὶ παραπλανητική, δὲν μᾶς φτάνουν 20 σελίδες γιὰ νὰ ἐπισημάνουμε καὶ νὰ τὴν ἀποδομήσουμε φράση πρὸς φράση, ἀποδεικνύοντας ὅτι ὁ συγκεκριμένος ἱερέας, ἤ βρίσκεται σὲ πλάνη ἤ αὐτοσχεδιάζει ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο μπορεῖ νὰ συμβαίνη ποὺ ἐκεῖνος ξέρει.

Ἡ Παναγία στό Βύρωνα συνεχίζει νά δακρύζει καί νά εὐωδιάζει


Η Παναγία στο Βύρωνα συνεχίζει να δακρύζει και να ευωδιάζει. Δακρύζει μέσα από το τζάμι. Βλέπεις σταγόνες να βρίσκονται πάνω στην εικόνα, εκεί που δεν υπάρχει πρόσβαση σε ανθρώπινο χέρι. Και γιατί να γίνει άραγε; Έχουν ανάγκη οι πιστοί από μαγικά κόλπα; Δεν πάνε στην Εκκλησία για τέτοια. Πάνε να εκτεθούν μπροστά στο Θεό, να ζεσταθεί η καρδιά τους.

Ναι, λοιπόν. Η εικόνα της Παναγίας δακρύζει. Ευωδιάζει. Ας πάει όποιος θέλει να τη δει. Τα θαύματα είναι κομμάτι Εκκλησίας. Και δείχνουν ότι ο Θεός υπάρχει, είναι ζωντανός, παρηγορεί, γιατί λέγεται και είναι Παράκλητος, Παρηγορητής, παρών και δίπλα στον άνθρωπο. Αρκεί ο άνθρωπος να βγει από τη λογική του Δυτικού Κόσμου, που δεν δέχεται καν κουβέντα για θαύμα. Που είναι τυφλός μέσα στη βεβαιότητά του.

Χρειάζεται άσκηση η πίστη. Χύνεις αίμα για να πάρεις Πνεύμα. Κόβεις επαφές με την αλητεία του πνεύματος. Ο κόσμος αρέσκεται στη διάσπαση, τη διάχυση της προσοχής, τη δια-σκέδαση, τη δια-νόηση, τους ανούσιους δια- λόγους. Δεν δέχεται τον Λόγο. Βαυκαλίζεται πάνω στο χρόνο που τρέχει εναντίον του. Δε ζητάει την Αλήθεια και πολύ περισσότερο δε θέλει να τη ζήσει.

Η πίστη όμως ηρεμεί την καρδιά. Τα πάντα γίνονται από το Θεό. Δική μας δουλειά είναι να συντονίζονται οι σκέψεις και τα έργα μας με τα δικά Του, για να γινόμαστε ένα μαζί Του, όπως το θέλησε. Κάνουμε ο,τι μπορούμε, αλλά... περιμένουμε την δική Του απάντηση. Άλλοτε πολύ, άλλοτε για λίγο. Περιμένουμε τη δική Του έγκριση, τη δική Του αγάπη, τη δική Του ειρήνη να έρθει. "Την ειρήνη που δεν έχει όριο..." Όπως περιμένει ο γεωργός τη βροχή, για να ζωντανέψει ο σπόρος που έσπειρε.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΛΟΓΓΙΝΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ, 16-10-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΛΟΓΓΙΝΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ, 16-10-2023 
https://www.youtube.com/live/TKvbXhFgCfY?si=ift-N96nrAQd6l7X

Ἀπόφευγε νά μιλᾶς στούς πολλούς τά λόγια περί εὐσεβείας...

Μας παραγγέλλει ο Μέγας Αντώνιος:
Να προτιμούμε την σιωπή, όταν έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους απρόθυμους να ζήσουν την οδό της ευσέβειας.
Ωφέλεια μπορεί να υπάρξει μόνον αν ο άνθρωπος στον οποίο μιλούμε για τον Θεό είναι ώριμος πνευματικά και δεκτικός στο μήνυμα του Ευαγγελίου.


https://proskynitis.blogspot.com/2018/08/blog-post_490.html

16 Ὀκτωβρίου. Λογγίνου ἑκατοντάρχου τοῦ ἐπὶ τοῦ σταυροῦ καὶ τῶν σὺν αὐτῷ δύο στρατιωτῶν μαρτύρων (α΄ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτ. κ´ ἑβδ. ἐπιστ. (Φιλιπ. β´ 12-16).

Φιλιπ. 2,12         Ὥστε, ἀγαπητοί μου, καθὼς πάντοτε ὑπηκούσατε, μὴ ὡς ἐν τῇ παρουσίᾳ μου μόνον, ἀλλὰ νῦν πολλῷ μᾶλλον ἐν τῇ ἀπουσίᾳ μου, μετὰ φόβου καὶ τρόμου τὴν ἑαυτῶν σωτηρίαν κατεργάζεσθε·

Φιλιπ. 2,12               Ωστε, αγαπητοί μου, όπως και προηγουμένως πάντοτε υπηκούσατε στο κήρυγμα του Ευαγγελίου και εμιμήθητε την ταπείνωσιν και την αγάπην του Χριστού, έτσι και τώρα, όχι μόνον όταν είμαι παρών, αλλά πολύ περισσότερον τώρα που είμαι απών, με φόβον και τρόμον να εργάζεσθε και να αγωνίζεσθε, δια να ολοκληρώσετε την σωτηρίαν σας.