ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023
Ἡ ἐδῶ λειτουργία εἶναι ὁμοιότατη μέ τήν οὐράνια, ἔλεγε ὁ ἅγιος Πορφύριος.
Οι άγιοι φαίνεται, παρίστανται και στην ουράνια λειτουργία. Κάποιοι είδαν τον άγιο Πορφύριο να μεταλαμβάνει αοράτως. Μα η αγία Γερόντισσα Γαλακτία προσπαθούσε και να τα περιγράψει από τον ενθουσιασμό και την αγάπη της.
-Πάτερ, πάτερ είδα τον μεγάλο Δέσποτα! Τον Ιησού Χριστό! Λειτουργούσε σε υπέρλαμπρο ναό. Σήκωνε έτσι τα μάτια και τα χέρια του. Κόσμος πολύς. Ετούτος, ο αρχάγγελος Μιχαήλ στεκόταν κλαρίνο ομπρός του. Φοβερός και αστραφτερός, αλλά ακίνητος...Δεν μπορώ, θα πάω εκεί. Το απάνω σπίτι χωρεί μιλιούνια...Θαρρείς πως είναι μακριά; Ένα σκαλοπατάκι κι άλλο ένα και μπαίνεις μέσα... Πήγα στο πάνω σπίτι απόψε, μου κάνανε μεγάλη υποδοχή οι κοπέλες. Με ρένανε λουλούδια. Εκεί είναι το σπίτι, εδώ είναι καλυβάκι. Φωτεράδα, πανηγύρι!
Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος καὶ οἱ θαυμαστὲς ἐμπειρίες τὴν ὥρα τῆς Θείας Λειτουργίας μὲ ἀγγέλους καὶ ἀρχαγγέλους!
Ὁ μακαριστὸς ἡγούμενος τοῦ "Oσίου Δαβίδ, Ἅγιος Γέροντας Ἰάκωβος Τσαλίκης (†1991), ζοῦσε θαυμαστὲς ἐμπειρίες σ’ ὅλες τὶς ἱερὲς ἀκολουθίες, μὰ ἰδιαίτερα τὴν ὥρα τῆς Θείας Λειτουργίας.
Ὅταν λειτουργοῦσε, ἔλαμπε ἀπὸ καθαρότητα καὶ μεγαλοπρέπεια. Συχνά, στὴν Μεγάλη Εἴσοδο ἢ στὴν ἁγία Πρόθεση, τὸν ἔβλεπαν νὰ μὴν πατάει στὸ ἔδαφος, ἀλλὰ νὰ στέκεται καὶ νὰ βαδίζει στὸν ἀέρα.
Πολλὲς φορὲς ἀντίκριζε πάνω στὴν Ἁγία Τράπεζα ἀγγέλους καὶ ἀρχαγγέλους νὰ κρατοῦν τὸ Σῶμα τοῦ Κυρίου.
«Οἱ ἄνθρωποι», ἔλεγε, «εἶναι τυφλοὶ καὶ δὲν βλέπουν τί γίνεται μέσα στὸν Ναό, στὴν διάρκεια τῆς Θείας Λειτουργίας».
Ὁ μακαριστός Μητροπολίτης Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας Κοσμᾶς ποὺ δέν θύμιζε σέ καμμία περίπτωση Ἐπίσκοπο τῶν ἡμερῶν μας καθώς τό πνευματικό διαμέτρημά του ἦταν στά ἴχνη τῶν Ἁγίων Ἱεραρχῶν καί τό ἐκκλησιολογικό φρόνημά του ἀνέπαυε τίς συνειδήσεις τῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν, ὡς Λειτουργός στό ἱερό Θυσιαστήριο εἶχε παροιμιώδη εὐλάβεια. Δέν θά ξεχάσω ποτέ τήν μαρτυρία τοῦ ἰδίου Ἐπισκόπου Αἰτωλίας Κοσμᾶ, ὅταν ὡς ἱερομόναχος συλλειτούργησε μέ τόν Ὅσιο Ἰάκωβο τόν ἐν Εὐβοίᾳ: "Καθώς βρισκόμουν κάποτε ἐν ὥρᾳ Θείας Λειτουργίας μέ τόν Ἅγιο Ἰάκωβο, ἀκούγονταν τά φτερά τῶν Ἀγγέλων πού συμμετεῖχαν στό φρικτό Μυστήριο! Γιά τόν Ἅγιο Ἰάκωβο βέβαια, τέτοια βιώματα ἦταν καθημερινό φαινόμενο"...
«Κάποτε λειτουργοῦσα, ἀναφέρει ὁ Ἅγιος, ἀλλὰ δυσκολευόμουν νὰ ξεκινήσω γιὰ τὴν Μεγάλη Εἴσοδο, ἀπὸ τὰ θαυμαστὰ ποὺ ἔβλεπαν τὰ μάτια μου. Ὁ ψάλτης ἔλεγε καὶ ξανάλεγε «Ὡς τὸν βασιλέα τῶν ὅλων ὑποδεξόμενοι».
Ξαφνικά, νιώθω νὰ μὲ σπρώχνει κάποιος ἀπὸ τὸν ὦμο καὶ νὰ μὲ ὁδηγεῖ στὴν ἁγία Πρόθεση. Νόμιζα πὼς ἦταν ὁ ψάλτης. Ἀπόρησα, πὼς τόλμησε ὁ εὐλογημένος νὰ κάνει τέτοια ἀσέβεια – νὰ μπεῖ ἀπὸ τὴν ὡραία Πύλη καὶ νὰ μὲ σπρώξει.
π. Πέτρος Χίρς, Ἡ δαιμονική μέθοδος τῆς συνυπάρξεως τοῦ διαλόγου, τῆς διεισδύσεως καί τῆς ἀνατροπῆς στόν οἰκουμενισμό σήμερα. (βίντεο)
ΑΠOΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ «Οι ετερόδοξοι, η Εκκλησία και εμείς» του Π. ΠΈΤΡΟΥ ΧΙΡΣ στο 20ο ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΌ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΧΡΙΣΤ. ΟΜΙΛΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΙΝ ΑΓΙΑΣ ΤΑΒΙΘΑ Αράχωβης Παρανάσσου Βοιωτίας – 22 Αυγούστου 2015
Eίναι σημαντικό ιδιαίτερα για τους ιεραποστόλους να αναφερθούμε και να κατανοήσουμε τη δαιμονική μέθοδο της νοθείας. Ο διάβολος όταν είδε ότι πλέον η ισχύς του κυριολεκτικά καταρρακώθη με τον Σταυρό και την Ανάσταση του Χριστού, άρχισε να πολεμάει την Εκκλησία με μία άλλη νέα μέθοδο, με τη μέθοδο της νοθείας. Δεν έρχεται να πει ότι ο Χριστός δεν είναι τίποτα, γιατί ενικήθη. Έρχεται όμως να μιλήσει με τη γλώσσα της νοθείας και να πει…
…«Να, βεβαίως, εγώ δέχομαι τον Ιησού Χριστό αλλά ο Ιησούς Χριστός είναι άνθρωπος. Σπουδαίος άνθρωπος, αλλά είναι άνθρωπος». Αυτό λέει και ο δυτικός άνθρωπος σήμερα. Κυριαρχεί δηλαδή αρειανισμός σήμερα στο δυτικό κόσμο. Ο Ιησούς είναι σπουδαίος άνθρωπος αλλά δεν είναι Θεός. Η΄ λέει ότι «η Εκκλησία είναι σπουδαία και εκτιμούμε τις εικόνες και την ιστορία και τη θεολογία σας αλλά δεν είστε η μοναδική Εκκλησία του Χριστού. Μαζί με τους παπικούς και τους προτεστάντες είστε η Εκκλησία του Χριστού». Τι διαφορά έχει όμως αυτό από τον αρειανισμό, την άρνηση του Θεανθρώπου; Από το ψέμα του διαβόλου; Απλώς είναι στο επίπεδο της εκκλησιολογίας και όχι μόνο της Χριστολογίας [όπως με τον Άρειανισμό]. Γιατί η σωτηρία εργάζεται στην Εκκλησία και αν υπάρχει άρνηση της Εκκλησίας, υπάρχει άρνηση του Θεανθρώπου. Δηλαδή, αν στο τέλος λέει ότι η Εκκλησία, η Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι σώμα Χριστού, είναι σα να λέει ότι ο Χριστός είναι άνθρωπος. Γιατί τα σωματεία, οι οργανώσεις και οι ομολογίες είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα. Εάν η Ορθόδοξη Εκκλησία ταυτίζεται με αυτούς τότε έχουμε ουσιαστικά αρειανισμό στην πράξη, στο επίπεδο της εκκλησιολογίας και κόβεται η σωτηρία και η ιεραποστολή της Εκκλησίας. Ο διάβολος με κάθε τρόπο επιδιώκει να δημιουργήσει μία απόκλιση από την αλήθεια. Ακριβώς αυτό γίνεται σήμερα στο επίπεδο της εκκλησιολογίας, της Εκκλησίας.
Τέσσερα στάδια περνάει ο διάβολος από τότε με τον Αδάμ και την Εύα και σήμερα στο προσωπικό αλλά και στο εκκλησιαστικό επίπεδο. Τέσσερα στάδια περνάει για να πετύχει το σκοπό του, την ανατροπή της πίστεως μας.
Πρώτο Στάδιο: Η Συνύπαρξη
Το πρώτο είναι η συνύπαρξη. Έρχεται σε ετέρα μορφή όπως το φίδι και βρίσκεται κοντά μας, κοντά στους ορθοδόξους, κοντά στους πιστούς. Αυτή η συνύπαρξη είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο που είναι ο διάλογος. Γι΄αυτό ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη είναι τόσο αυστηρός να μην αναμιγνύεται ο λαός του Θεού με τους ειδωλολάτρες.
ΠΝΕΥΜΑ ΟΔΗΓΟΣ :Ἕνα ἀποκρυφιστικό φαινόμενο
Πρωτ. π. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου
Λέκτωρος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
ΠΝΕΥΜΑ ΟΔΗΓΟΣ : Ένα αποκρυφιστικό φαινόμενο
Τό «Πνεῦμα Ὁδηγός» εἶναι ἕνα ἀκόμα κεφάλαιο τοῦ σύγχρονου ἀποκρυφισμοῦ, τό ὁποῖο διαδόθηκε εὐρύτερα μέσα στά ἀντιχριστιανικά πλαίσια τῆς «Νέας Ἐποχῆς» καί κατά περίπτωση σχετίζεται ἤ μέ ἐξωσυμπαντικές ὀντότητες ἤ μέ «ἀγγέλους» ἤ μέ τόν Ἀνώτερο Ἑαυτό κατά τή νεοεποχίτικη ἐκδοχή του ἤ μέ πνεύματα νεκρῶν ἤ μέ κάποια ἄλλη πνευματική ὀντότητα.
Στά ἀποκρυφιστικά πλαίσια τῆς “Νέας Ἐποχῆς” τό «Πνεῦμα Ὁδηγός» παρουσιάζεται ὡς μία πηγή προστασίας, ἔμπνευσης καί πνευματικῆς καθοδήγησης, πού ὑποτίθεται καθοδηγεῖ τούς ἀνθρώπους μέσῳ μίας εὐδιάκριτης ἐσωτερικῆς φωνῆς ἤ μέσῳ ὀνείρων ἤ μέσῳ διαλογισμοῦ ἤ μέσῳ ὁραμάτων.
Στά ἴδια νεοεποχίτικα καί ἀποκρυφιστικά πλαίσια, ἄλλοτε σχετίζεται μέ τίς λεγόμενες ἐπιθανάτιες ἐμπειρίες, πού ἐκεῖ παρουσιάζεται ὡς ὁδηγός καί ἄλλοτε γίνεται προσπάθεια νά ταυτιστεῖ μέ τήν περί τοῦ φύλακα ἀγγέλου διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἀπαντήσεις στό παραλήρημα τῆς Θέμιδος Μπαζάκα πού ἔβαλε στό στόχαστρο ὅ,τι ἱερό καί ὅσιο ἔχει ἀπομείνει στά ἑλληνικά σχολεῖα
Κυρία Μπαζάκα, η προσευχή και τα θρησκευτικά σου φταίνε για το χάλι της κοινωνίας; – «Ήμαρτον» με το αντιχριστιανικό κόμπλεξ σας!
Απαντήσεις στο παραλήρημα της Θέμιδος Μπαζάκα που έβαλε στο στόχαστρο ότι ιερό και όσιο έχει απομείνει στα ελληνικά σχολεία
Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης
Μάθατε τα συγκλονιστικά νέα; Βρέθηκε η σπουδαιότερη αναμορφωτής της ελληνικής Παιδείας, που εμφανίστηκε ποτέ. Το όνομά της: Θέμις Μπαζάκα. Επάγγελμα: ηθοποιός. Χόμπι της, να μας «ξεβλαχέψει» από τον «συντηρητισμό» μας, σαν σύγχρονος Κωστόπουλος που ήρθε να μας ανοίξει τα μάτια μέσω της σεξουαλικής «αφύπνισης».
Ερχόμενη ως χρονοταξιδιώτης από το «προοδευτικό» μέλλον, η κυρία Μπαζάκα ενημέρωσε όλους εμάς τους… ανθρώπους των σπηλαίων ότι η αυτής μεγαλειότητα προσγειώθηκε στη σειρά του Mega, Milky Way, για να μας… εκπολιτίσει.
Σε συνέντευξη της οποίας θα εξετάσουμε τα βασικά σημεία της, η Θέμις Μπαζάκα μας είπε ότι δεν έχουμε γίνει ακόμα άνθρωποι στην Ελλάδα, άλλα παρόλα αυτά να δούμε το Milky Way μήπως και εξανθρωπιστούμε μια ώρα αρχύτερα, και μήπως τσιμπήσει κι εκείνη καμιά μονάδα παραπάνω στα νούμερα της τηλεθέασης.
«Δεν είναι έτοιμη η ελληνική κοινωνία, αλλά το καλό που της θέλω, να κάτσει να το δει, μπας και ανοίξει το μάτι όλων», είπε η Θέμις. Δεν αρχίσαμε καθόλου καλά κυρία Μπαζάκα μας. Από τη μία παραείμαστε απολίτιστα όντα για να εκτιμήσουμε τα «υψηλά» νοήματα της τηλεοπτικής σειράς που φιλοξενεί τη λαμπρότητά σας, από την άλλη θέλετε ντε και καλά να την παρακολουθήσουμε – «το καλό που μας θέλετε»;
Ἔργο τῆς σοφίας εἶναι νά παρακινεῖ τό λογιστικό μέρος τῆς ψυχῆς σέ νήψη καί σέ πνευματική θεωρία
34. Έργο της φρονήσεως είναι να κινεί πάντοτε το θυμικό μέρος της ψυχής, για να συνάπτομε την εσωτερική μάχη κατά των παθών και των δαιμονικών προσβολών και να κατηγορούμε τον εαυτό μας. Έργο της σοφίας είναι να παρακινεί το λογιστικό μέρος της ψυχής σε νήψη και ολοκληρωμένη και σε πνευματική θεωρία.
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΙΚΟΝΙΟΥ, 23-11-2023
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΙΚΟΝΙΟΥ, 23-11-2023
https://www.youtube.com/live/OrdutQsQRbA?si=bjh-SDp_CRMJ0XNu
23 Νοεμβρίου. Ἀμφιλοχίου ἐπισκόπου Ἰκονίου (†394), Γρηγορίου Ἀκραγαντίνων. Σισινίου ὁμολογητοῦ (γ΄ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. κε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Θεσ. β΄ 13 - γ΄ 5).
Β Θεσ. 2,13 Ἡμεῖς δὲ ὀφείλομεν εὐχαριστεῖν τῷ Θεῷ πάντοτε περὶ ὑμῶν, ἀδελφοὶ ἠγαπημένοι ὑπὸ Κυρίου, ὅτι εἵλετο ὑμᾶς ὁ Θεὸς ἀπ᾿ ἀρχῆς εἰς σωτηρίαν ἐν ἁγιασμῷ Πνεύματος καὶ πίστει ἀληθείας,
Β Θεσ. 2,13 Ημείς όμως, αδελφοί, οφείλομεν να ευχαριστούμεν τον Θεόν πάντοτε δια σας, που έχετε αγαπηθή από τον Κυριον, διότι σας εξέλεξεν ο Θεός απ' αρχής, δια να δεχθήτε την σωτηρίαν με τον αγιασμόν, που χορηγεί το Αγιον Πνεύμα, και την πίστιν και την παραδοχήν της αληθείας του Θεού.