Σελίδες

Ἡ ἐκκοσμίκευση τῆς μοναχικῆς καὶ χριστιανικῆς ζωῆς Γ' , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἐκκοσμίκευση τῆς μοναχικῆς καὶ χριστιανικῆς ζωῆς Γ'-Η ὑπερηφανία καὶ ὑποκρισία των τάχα μοναχῶν, Ἁγ. Νείλου -Λόγος ἀσκητικός, Φιλοκαλία τόμος Α'/Κεφ 9-10, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 15-1-2024

 

Ὁ σκοπὸς τῆς χριστιανικῆς ζωῆς Γ', Ἁγ. Σεραφεὶμ τοῦ Σαρώφ- Διάλογος μὲ τὸν Μοτοβίλωφ (3ο μέρος), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ σκοπὸς τῆς χριστιανικῆς ζωῆς Γ', Ἁγ. Σεραφεὶμ τοῦ Σαρώφ- Διάλογος μὲ τὸν Μοτοβίλωφ (3ο μέρος), 14-1-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὁ σκοπὸς τῆς χριστιανικῆς ζωῆς Α', Ἁγ. Σεραφεὶμ τοῦ Σαρώφ (1ο και 2ο μέρος), Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

Ὁ σκοπὸς τῆς χριστιανικῆς ζωῆς Α', Ἁγ. Σεραφεὶμ τοῦ Σαρώφ- Διάλογος μὲ τὸν Μοτοβίλωφ  13/14-1-2024, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

 

Ἡ ἀγαπη στόν πλησίον, Ἁγιου Παϊσίου- Πάθη καί ἀρετές, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀγαπη στόν πλησίον, Ἁγιου Παϊσίου- Πάθη καί ἀρετές, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 14.1.2014

 

Ρήσεις καί Διηγήσεις Ἁγίου Παϊσίου (τζ-τιζ). Ἀπό τήν Ἀσκητική καί Ἡσυχαστική Ἁγιορείτικη Παράδοση


τζ’

«Ὅ­λες οἱ ἀ­σκή­σεις νά συ­νο­δε­ύ­ων­ται ἀ­πό πνευ­μα­τι­κή–ἐ­σω­τε­ρι­κή ἐρ­γα­σί­α καί νά γί­νων­ται γιά τήν ἀ­γά­πη τοῦ Χρι­στοῦ».

τη’

«Οὔ­τε καί ὅ­ταν ἔ­χη δί­και­ο ὁ μο­να­χός δέν κά­νει νά δι­και­ο­λο­γῆται, για­τί μέ τήν δι­και­ο­λο­γί­α ἡ ψυ­χή τοῦ ἀν­θρώ­που γί­νε­ται κα­τα­φύ­γιο τῶν δαι­μό­νων».

τθ’

«Οἱ πα­λαι­οί Πα­τέ­ρες, βλέ­πεις, ἀ­γω­νί­ζον­ταν πο­λύ καί ἡ Σα­ρα­κο­στή δέν ἦ­ταν εὔ­κο­λη. Γι᾿ αὐ­τό καί ὁ ἅ­γιος Θε­ό­δω­ρος ὁ Στου­δί­της λέ­ει “ὑ­περ­με­σά­σαν­τες” τήν Σα­ρα­κο­στή, ἄς κά­νου­με λί­γο κου­ρά­γιο καί γιά τήν ὑ­πό­λοι­πη».

τ­ι’

«Ὁ δι­ά­βο­λος, ἐ­πει­δή εἶ­ναι σκο­τι­σμέ­νος, μπο­ρεῖ νά κα­τα­λά­βη μό­νο τίς σκο­τει­νές σκέ­ψεις πού βά­ζει ὁ ἴδιος στό νοῦ μας. Τίς φω­τει­νές δέν μπο­ρεῖ νά τίς κα­τα­λά­βη καί νά πα­ρα­κο­λου­θή­ση τήν σκέ­ψη μας».

Ὁ «παπούς» Παναής τοῦ Ἰλαμίου:Ἕνας σύγχρονος λαϊκός ἅγιος!

Όσοι είχαμε την ευλογία να γνωρίσουμε τον «παππού» -έτσι συνηθίσαμε να τον προσφωνούμε- τον Παναή του Ιλαμιού από την Λύση, κάτι έχουμε να πούμε γι’ αυτόν τον σύγχρονο λαϊκό άγιο άνθρωπο του Θεού, που ζούσε στον κόσμο.

Τον «παππού» τον Παναή, που γεννήθηκε στις 15 Αυγούστου 1905 στη Λύση, τον γνώρισα για πρώτη φορά στο χωριό μου, στη Ξυλοτύμπου, όταν φιλοξενείτο στο σπίτι του Σταυρή του Σαντάκκου, αδελφού της «στετές» μου της Στυλλούς, μετά την τουρκική εισβολή του 1974, μαζί με τα αδέλφια του, Βασίλη και Τρυφωνού.

«Έλα να γνωρίσεις κάποιον που μιλά και τα λόγια του είναι από το Ευαγγέλιο», μου είπε κάποια μέρα ο χωριανός μου ο π. Συμεών (σήμερα είναι Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Αγίου Γεωργίου Μαυροβουνίου, έξω από το χωριό Τρούλλους).
Πράγματι, πήγαμε έξω από το περιτείχισμα, χτισμένο από πλυνθάρι, του σπιτιού του Σαντάκκου, και ο π. Συμεών φώναξε τον Παναή, ο οποίος ήλθε προς το μέρος μας. Εκεί, έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις από τον π. Συμεών. Δεν είπαμε και πολλά λόγια, γι’ αυτό, δεν μπορώ να πω, ότι εκείνη την πρώτη στιγμή, είδα κάτι «διαφορετικό» στον Γέροντα Παναή, εκτός, φυσικά, από τον γλυκύτατο ταπεινό τρόπο που μιλούσε.
Η γνωριμία μου με τον Γέροντα Παναή και τα αδέλφια του, έγινε, όταν γύρισα από τις σπουδές μου στην Αθήνα, και αυτοί έμεναν στον Προσφυγικό Συνοικισμό των Αγίων Αναργύρων, της επαρχίας Λάρνακας.
Το προσφυγικό σπίτι των τριών αδελφών από την Λύση μετατράπηκε, στην πραγματικότητα, σε ένα «οίκο Θεού», όπου λαϊκοί και ρασοφόροι πήγαιναν για να δουν τον Γέροντα Παναή, να του μιλήσουν, να πουν το πρόβλημά τους, να τον συμβουλευτούν, να ειρηνεύσουν και να πάρουν την ευχή του. Πήγαιναν και γνωστά πρόσωπα! Όπως η μ. Μαίρη Κοντογιάννη, γυναίκα του Κλείτου Ιωαννίδη -έτυχε να είμαι παρών.

«Μέ λένε Νικηφόρο καί ἑορτάζω αὔριο».

Ονομάζομαι Αν. Κρ.*, και διακονώ ως νεωκόρος στον Ιερό Ενοριακό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Εμπορείου Θήρας.

Ήταν ξημερώματα της 3ης Ιανουαρίου του έτους 2015 όταν στον ύπνο μου είδα μία οσιακή μορφή να μου λέγει: «Με λένε Νικηφόρο και εορτάζω αύριο».
Το πρωί της 4ης Ιανουαρίου ετελέσαμε στον Ναό μας την Θεία Λειτουργία και το απόγευμα, μετά τον Εσπερινό, ανέφερα στον Εφημέριό μας το όνειρό μου και τον ρώτησα εάν υπάρχει κάποιος Άγιος με το όνομα Νικηφόρος που εορτάζει αυτή την περίοδο.
Εκείνος μου απήντησε ότι υπάρχει ο Άγιος Μάρτυς Νικηφόρος που εορτάζει στις 9 Φεβρουαρίου και ο Ομολογητής Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως που εορτάζει στις 2 Ιουνίου.

15 Ἰανουαρίου. Παύλου ὁσίου τοῦ Θηβαίου καὶ Ἰωάννου τοῦ καλυβίτου. Γερασίμου (Παλλαδᾶ) πατριάρχου Ἀλεξανδρείας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτ. λα΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἑβρ. ια΄ 17-31).

Εβρ. 11,17         Πίστει προσενήνοχεν Ἀβραὰμ τὸν Ἰσαὰκ πειραζόμενος, καὶ τὸν μονογενῆ προσέφερεν ὁ τὰς ἐπαγγελίας ἀναδεξάμενος,

Εβρ. 11,17                 Ενεκα της μεγάλης του πίστεως επρόσφερε θυσίαν τον Ισαάκ ο Αβραάμ, όταν εδοκιμάζετο από τον Θεόν. Και αυτός ο οποίος προηγουμένως είχε δεχθή και πιστεύσει ολοψύχως εις τας υποσχέσστου Θεού, ότι δια του Ισαάκ θα εγεννάτο αναρίθμητος λαός, επρόφερε με πίστιν τον μονάκριβον υιόν του.

«Αὐτή ἀκριβῶς εἶναι ἡ δόξα τῆς Ὀρθοδοξίας...

«Αυτή ακριβώς είναι η δόξα της Ορθοδοξίας, το ότι αυτή δεν συμπορεύεται με την κάθε εποχή μήτε και προσαρμόζεται σε αυτήν ακολουθώντας την εντολή του Αποστόλου Παύλου: και μη συσχηματίζεσθε τω αιώνι τούτω (Ρμ. 12,2).
Πώς μπορεί το αιώνιο να συμπορεύεται με το χρόνο;
Πώς το απόλυτο να προσαρμοστεί με αυτό που παρέχεται;

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΟΣΙΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΤΟΥ ΘΗΒΑΙΟΥ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΚΑΛΥΒΙΤΟΥ, 15-1-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΟΣΙΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΤΟΥ ΘΗΒΑΙΟΥ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΚΑΛΥΒΙΤΟΥ, 15-1-2024 
https://www.youtube.com/live/zbFpT5wtRw8?si=BmzliEsiqh0j7cD0

Πολλά «θέλω» ἀκούγονται σήμερα, ἕνα μόνο δέν ἀκούγεται· «θέλω νά γίνω ἅγιος...»


Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης

https://proskynitis.blogspot.com/2024/01/blog-post_46.html