Σελίδες

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024

Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω. Ὁ Ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος γιά τή Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ [:Ματθ. 25,31-46]

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

Αγαπητοί μου αδελφοί, ακούστε για τη δεύτερη και φοβερή παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Έφερα στο νου μου την ώρα εκείνη και, καθώς αναλογίστηκα όσα πρόκειται τότε να συμβούν, κατατρόμαξα. Ποιος μπορεί να τα διηγηθεί; Ποια γλώσσα μπορεί να τα περιγράψει; Ποια αυτιά μπορούν να τα ακούσουν;

Τότε ο Βασιλιάς της οικουμένης θα σηκωθεί από τον θρόνο της δόξας Του και θα έρθει για να κρίνει όλους τους κατοίκους της γης, αμείβοντας με αιώνια μακαριότητα τους άξιους και τιμωρώντας με αιώνια κόλαση τους αμαρτωλούς! Όταν τα φέρνω αυτά στο νου μου, τρόμος με κυριεύει. Παραλύω ολόκληρος. Τα μάτια μου δακρύζουν. Η φωνή μου κόβεται. Τα χείλη μου παγώνουν. Η γλώσσα μου τρέμει. Οι λογισμοί μου σταματούν. Αν και ο φόβος με πιέζει να σωπάσω, αναγκάζομαι να μιλήσω για χάρη της δικής σας ωφέλειας.

Θα συμβούν τόσο μεγάλα και τρομακτικά γεγονότα, που ούτε έγιναν από την κτίση του κόσμου, ούτε θα γίνουν σ’ όλες τις γενιές. Αν μία δυνατή βροντή πολλές φορές μας τρομάζει και μας κόβει τα πόδια, για σκεφτείτε, πώς θ’ αντέξουμε ν’ ακούσουμε τον ήχο εκείνης της σάλπιγγας, που θα ηχήσει στα ουράνια δυνατότερα από κάθε βροντή, για να ξυπνήσει όλους τους νεκρούς, δίκαιους και άδικους;

Τότε τα οστά των νεκρών θα συναρμολογηθούν. Θα προστάξει ο μεγάλος Βασιλιάς, που εξουσιάζει όλη την κτίση, και ευθύς η γη και η θάλασσα θα δώσουν με τρόμο τους νεκρούς τους. Ακόμα κι όσοι κατασπαράχθηκαν από τα θηρία, όσοι φαγώθηκαν από τα ψάρια ή τα όρνια, όλοι, «εν ριπή οφθαλμού», θα παρουσιαστούν μπροστά στον αδέκαστο Κριτή. Τότε οι ποταμοί και οι πηγές θα εξαφανιστούν, τ’ αστέρια θα πέσουν, ο ήλιος θα σβήσει, η σελήνη θα χαθεί.

Γιατὶ δὲν τελειώσατε τὸ σπίτι μου;


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

«Γιατὶ δὲν τελειώσατε τὸ σπίτι μου;»

«Ἐγένετο δὲ αὐτοὺς ἐνιαυτὸν ὅλον συναχθῆναι ἐν τῇ ἐκκλησίᾳ καὶ διδάξαι ὄχλον ἱκανόν, χρηµατίσαι τε πρῶτον ἐν Ἀντιοχείᾳ τοὺς µαθητὰς Χριστιανούς» (Πράξ. ια΄ 26). (: Συνέβη δὲ ἐπὶ ἓν ὁλόκληρον ἔτος οἱ δύο αὐτοὶ ἀπόστολοι νὰ λάβουν µέρος εἰς τὰς συνάξεις τῶν πιστῶν ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ καὶ νὰ διδάξουν πλῆθος πολύ. Καὶ εἰς τὴν Ἀντιόχειαν ἐξ ἀφορµῆς τοῦ πλήθους των ὠνοµάσθησαν διὰ πρώτην φορὰν οἱ µαθηταὶ τοῦ Κυρίου Χριστιανοί).

Ὁ ἱερὸς ναὸς λέγεται καὶ οἶκος Θεοῦ, διότι ἐκεῖ βρίσκεται πάντοτε ὁ Κύριός μας, ἡ Παναγία μας, οἱ ἄγγελοί μας καὶ οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας. Ὅταν ἐνεργοῦμε νὰ κτισθῆ ἕνας Ἱερὸς Ναὸς ἔχουμε μεγάλη ὠφέλεια. Θεωρούμεθα καὶ ἐμεῖς κτίτορες. Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος μᾶς προτρέπει:

«Παρακαλῶ καὶ ἱκετεύω καὶ χάρη ζητῶ, μᾶλλον δὲ καὶ νόμο ὁρίζω, ὥστε κανένας νὰ μὴ παρουσιασθῆ νὰ ἔχη χωριὸ χωρὶς Ἐκκλησία. Μὴ μοῦ πῆς, «ὑπάρχει πλησίον, ὑπάρχει σὲ γειτονικὸ μέρος», εἶναι μεγάλη ἡ δαπάνη καὶ δὲν εἶναι πολλὰ τὰ ἔσοδα. Ἐὰν ἔχης κάτι νὰ ξοδέψης γιὰ τοὺς πτωχούς, νὰ τὰ ξοδέψης ἐκεῖ. Εἶναι καλύτερα ἐκεῖ, παρὰ ἐδῶ. Θρέψε διδάσκαλο, θρέψε διάκονο καὶ ἱερατεῖο. Ὅπως συμπεριφέρεσαι ὅταν λαμβάνης γυναίκα, ἤ νύφη ἤ δίνεις θυγατέρα, ἔτσι πρέπει νὰ φέρεσαι καὶ πρὸς τὴν Ἐκκλησία. Δῶσε δωρεὰν σ’ αὐτήν. Ἔτσι τὸ χωριὸ ὅπου μένεις, θὰ γεμίση ἀπὸ εὐλογία. Εὐχὲς συνεχεῖς ἐκεῖ θὰ γίνωνται γιὰ σένα, ὕμνοι θὰ ἀναπέμπωνται γιὰ σένα καὶ συνάξεις θὰ γίνωνται, προσφορὰ κάθε Κυριακή. Πόσο πιὸ ἀξιοθαύμαστο εἶναι τὸ νὰ ἀνεγείρης ἐκκλησίες ἀπὸ τὸ νὰ ἀνοικοδομήσουν ἄλλοι λαμπροὺς τάφους, γιὰ νὰ ἀκοῦν οἱ μεταγενέστεροι ὅτι ὁ τάδε ἀνοικοδόμησε αὐτούς. Σκέψου ὅτι μέχρι τὴν παρουσία τοῦ Χριστοῦ θὰ ἔχης τὸ μισθό, ἐσύ, ποὺ ἀνήγειρες θυσιαστήριο τοῦ Θεοῦ».Εὐλαβεῖς πιστοὶ ἀκολουθοῦν τὴν προτροπὴ τοῦ Χρυσορρήμονος. Αὐτὸ φαίνεται καὶ ἀπὸ τὰ ἀκόλουθα παραδείγματα, ὅπως μᾶς τὰ ἀφηγεῖται ὁ Κ.Σ. ἀπὸ τὴν Χίο.

«Ἀρχὲς τοῦ 20οῦ αἰώνα, ὁ παππούς μου ἄρχισε μὲ μία ἐπιτροπὴ νὰ κτίζουν τὸν ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στὸ χωριό του Καρδάμυλα Χίου.

Ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ στὸν ὕπνο του, ἕνας κεκοιμημένος συγγενής του, ποὺ εἶχε τὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου, σὰν νὰ ἦταν ὁ Ἅγιος τοῦ ἔδινε ὁδηγίες μέχρι νὰ τελειώση ὁ Ἱ. Ναός.

Ὅταν τελείωσε σχεδὸν καὶ εἶχαν μείνει μόνο τὰ πλακάκια τοῦ δαπέδου, εἶπε στὴν ἐπιτροπὴ νὰ κάνουν ἀκόμα ἕνα ἔρανο, γιὰ νὰ τελειώση ὁ Ναός.

Θεραπευτικὴ ἀντιαιρετικὴ ποιμαντική του ἀπ . Παύλου

π. Αὐγουστίνου Γ. Μύρου (+)

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Εἰσήγηση τοῦ Ἀρχιμανδρίτη Αὐγουστίνου Γ. Μύρου, Δρ Θεολογίας, στό Ἀντιαιρετικό Σεμινάριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γλυφάδας, Ἑ. Β. Β. καί Β.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Σεβασμιώτατε,

Σεβαστοὶ πατέρες, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί,

Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ μὲ ἀξιώνει γιὰ δεύτερη φορὰ, μὲ τὴν πρόσκληση τοῦ Σεβασμιωτάτου ποιμενάχου σας κ. Παύλου καὶ τὴν συνέργεια τοῦ παλαιοῦ συμφοιτητοῦ καὶ ἀγαπητοῦ ἐν Χριστῷ ἀδελφοῦ καὶ συλλειτουργοῦ π. Κωνσταντίνου, στὴν καθιερωμένη αὐτὴ σύναξη τῆς Ἱερᾶς σας Μητροπόλεως. Λαμβάνοντας ὑπ᾿ ὄψιν μου τὸ γενικὸ θέμα τῶν Συνάξεων αὐτῶν γιὰ τὴν ποιμαντικὴ ἀντιμετώπιση τῶν αἱρέσων, ἐπέλεξα νὰ ἀπασχολήσω τὴν ἀγάπη σας μὲ τὸ γνωστὸ ἤδη θέμα.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1. Τὸ πρόβλημα καὶ ἡ ἀναγκαιότητα γιὰ τὴν ἀντιμετώπισή του

Ἡ αἵρεση ὡς πλάνη ὁμοιάζει μὲ τὴν ἀσθένεια ποὺ προσβάλλει ἀκόμη καὶ ἀνυποψίαστους ἀνθρώπους, ἤ μὲ ἐχθρικὴ ἐπιβουλὴ γιὰ τὴν ὑποδούλωση συγκεκριμένων προσώπων καὶ κάποτε μεγάλων ὁμάδων πιστῶν τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ δὲν ἐπαγρυπνοῦν. Αὐτὸ τὸ προγνώριζε ὁ Χριστός καὶ γι᾿ αὐτὸ, ἐπιθυμώντας νὰ ἀσφαλίση τοὺς μαθητές του, τοὺς προέτρεπε· «Βλέπετε μή τις ὑμᾶς πλανήσῃ»(1).

Εἶναι ἀλήθεια ὅμως ὅτι ἡ δράση καὶ ἐπιβουλὴ τῶν αἱρετικῶν, ποὺ εἶναι πόλεμος κατὰ τῆς ἀληθείας, ἔχει τὰ δικά του θύματα. Αὐτὰ εἶναι οἱ καλοπροαίρετες καὶ ἀνυποψίαστες ψυχές, οἱ ὁποῖες στὴ δεδομένη συγκυρία παρασύρονται ἀπὸ τὴν προπαγάνδα καὶ τὶς ἀπατηλὲς ὑποσχέσεις τῶν ἐπιτηδείων. Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος βεβαιώνει ὅτι «ἡ περίοδος τοῦ πολέμου ἔχει πολὺ μικρὴ διαφορὰ ἀπὸ τὴ δυναστεία τῶν αἱρέσεων»(2). Μὲ τοὺς λόγους αὐτούς ἀναφέρεται στὰ καταστροφικὰ ἔκτροπα τῶν αἱρετικῶν τῆς ἐποχῆς του, οἱ ὁποῖοι ἐναντιώνονταν στὴν Ὀρθόδοξη διδασκαλία καὶ στὸ ἐκκλησιαστικὸ ἔργο τοῦ φίλου του Μεγάλου Βασιλείου καὶ συνήργησαν ἔτσι στὴν δημιουργία πολλῶν πνευματικῶν θυμάτων.

Θύματα τῶν αἱρέσεων ὑπῆρχαν πάντοτε, σὲ ὅλες τὶς περιόδους τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας. Στὶς μέρες μας, ὅμως, οἱ αἱρέσεις ἔχουν πολλαπλασιασθῆ τόσο πολύ, ὥστε νὰ ἀριθμοῦνται σὲ χιλιάδες. Τὰ ἀναρίθμητα νεώτερα αἱρετικὰ σχήματα εἶναι ἄγνωστα στοὺς πολλοὺς, καὶ γι᾿ αὐτὸ ἔχουν τὴν δυνατότητα νὰ ἐξαπατήσουν εὐκολώτερα τοὺς ἀφελεστέρους καὶ ραθυμοτέρους. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νὰ αὐξάνονται θεαματικὰ τὰ θύματα τῶν αἱρέσεων, πολλὰ ἀπὸ τὰ ὁποῖα εἶναι παιδιὰ βαπτισμένα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Καὶ αὐτὰ κυρίως μᾶς ἐνδιαφέρουν σήμερα.

Ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος τὸ πλῆθος τῶν θυμάτων τῶν αἱρέσεων, καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο ἡ ἀνυπολόγιστη κακοποίηση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου ἐκείνων ποὺ κυριαρχοῦνται ἀπὸ τὴν πλάνη, μᾶς δίνουν τὶς βασικὲς διαστάσεις τοῦ σοβαροτάτου ποιμαντικοῦ ζητήματος, τὸ ὁποῖο καλούμαστε ἐπειγόντως νὰ ἀντιμετωπίσουμε. Πρόκειται γιὰ ἕνα ζήτημα ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὸν ἔσχατο κίνδυνο αἰώνιας ἀπώλειας ψυχῶν «ὑπὲρ ὧν Χριστὸς ἀπέθανεν»(3).

Γιὰ τὴν ὀρθὴ ἀντιμετώπιση τοῦ φλέγοντος αὐτοῦ ποιμαντικοῦ ζητήματος, εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νὰ ἀναζητήσουμε τοὺς καλύτερους καὶ πιὸ ἀποδοτικοὺς τρόπους. Εὐτυχῶς τοὺς τρόπους αὐτοὺς μποροῦμε νὰ τοὺς ἀνιχνεύσουμε στὰ πάμπολλα σχετικὰ παραδείγματα μέσα στὴν ἀκένωτη δεξαμενὴ τῆς Ἱερᾶς μας Παραδόσεως. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ, τὸ ὁποῖο καὶ ἐπιλέγουμε γιὰ νὰ ἀξιοποιήσουμε, εἶναι τὸ παράδειγμα τοῦ ἀποστόλου Παύλου, ὁ ὁποῖος ἀντιμετώπισε τὸ ἴδιο ἀκριβῶς ποιμαντικὸ ζήτημα στὶς τοπικὲς Ἐκκλησίες, ποὺ αὐτὸς εἶχε συστήσει. Πιὸ συγκεκριμένα ἀναφερόμαστε στὸ παράδειγμα τῶν Γαλατῶν, ὅπως αὐτὸ τὸ γνωρίζουμε ἀπὸ τὴν ὁμώνυμη ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου, καὶ ἀπὸ τὰ πατερικὰ ὑπομνήματα σ᾿ αὐτήν, ἰδιαίτερα δὲ ἐκεῖνο τοῦ ἁγίου Χρυσοστόμου.

Ὁ σωσμένος Ἄσωτος

Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

1.«Θὰ γίνη κάποτε λιμός», εἶπε ὁ προφήτης θρηνώντας τὴν Ἱερουσαλήμ, «ὄχι πείνα ἄρτου καὶ ὕδατος, ἀλλὰ πείνα γιά τὸν λόγο τοῦ Κυρίου». Εἶναι δέ ὁ λιμὸς στέρησις καὶ συγχρόνως ὄρεξις τῆς ἀναγκαίας τροφῆς. Ὑπάρχει ὅμως καὶ κάτι χειρότερο καὶ ἀθλιώτερο ἀπὸ αὐτὴν τὴν πείνα; ὅταν δηλαδὴ κάποιος, ἐνῶ στερεῖται τ’ ἀναγκαία γιά τὴν σωτηρία, δέν ἔχει συναίσθησι τῆς συμφορᾶς, ἐπειδὴ δέν ἔχει ὄρεξι γιά τή σωτηρία. Ὅποιος πεινᾶ καὶ δέν διαθέτει τ’ ἀναγκαία, τριγυρίζει ἀναζητώντας ἕνα κόμματι ψωμιοῦ ὁπουδήποτε· κι’ ἂν εὕρει μουχλιασμένο ζυμάρι, ἢ τοῦ προσφερθεῖ κάποιος ἄρτος ἀπὸ κεχρὶ ἢ ἀπὸ πίτουρα ἢ κάτι ἄλλο ἀπὸ τὰ εὐτελέστατα εἴδη τροφῆς, χαίρεται τόσο πολύ, ὅσο ἐπονοῦσε προηγουμένως πού δέν εὕρισκε.
Ὅποιος ἐπίσης ἔχει πνευματικὴ πείνα, δηλαδὴ στέρηση καὶ συγχρόνως ὄρεξη γιά πνευματικὲς τροφές, τριγυρίζει ἀναζητώντας αὐτόν πού ἔχει ἀπὸ τὸν Θεὸ τὸ χάρισμα τῆς διδασκαλίας· κι’ ἂν εὕρει, τρέφεται εὐφρόσυνα μὲ τὸν ἄρτο... τῆς ζωῆς τῆς ψυχῆς, δηλαδὴ μὲ τὸν σωτήριο λόγο, ποὺ ὅποιος τὸν ἀναζητεῖ ἕως τὸ τέλος δέν πρόκειται νά μὴν τὸν εὕρει· «διότι ὅποιος αἰτεῖ λαμβάνει καὶ ὅποιος ἀναζητεῖ εὑρίσκει, καὶ στόν κρούοντα θ’ ἀνοίγει ἡ θύρα», εἶπε ὁ Χριστός.

2. Ὑπάρχουν ὅμως μερικοί πού μὲ τὴν πολυήμερη ἀτροφία τοῦ νοῦ ἔχασαν καὶ τὴν ὄρεξη τῆς τροφῆς· γι’ αὐτὸ δέν ἀντιλαμβάνονται τή ζημιά. Καὶ ἂν ἔχουν τὸν διδάσκαλο, δυσανασχετοῦν ἀκόμη καὶ στήν ἀκρόαση τῆς διδασκαλίας, ἐνῶ ἂν δέν ἔχουν, δέν ζητοῦν τὸν διδάσκαλο, διάγοντας ζωὴ ἁμαρτωλότερη ἀπὸ τὸν Ἄσωτο. Διότι ἐκεῖνος, ἂν καὶ μὲ τὴν ἀπομάκρυνσή του ἐστερήθηκε τοῦ κοινοῦ τροφέως καὶ πατρὸς καὶ κυρίου, περιέπεσε σὲ φοβερὸ λιμὸ καὶ συναισθανόμενος τὴν στέρηση μετενόησε καὶ ἐπανῆλθε, ἐπεζήτησε καὶ ἐπέτυχε τὴν Θεία καὶ ἀθάνατη τροφή, καὶ τόσο ἀπήλαυσε διὰ τῆς μετανοίας τῶν χαρισμάτων τοῦ Πνεύματος, ὥστε νά προκαλέσει καὶ τὸν φθόνο γιά τὸν πλοῦτο του.

3. Εἶναι ὅμως προτιμότερο νά πάρωμε τὸ θέμα ἀπὸ τὴν ἀρχή, γιά νά ἐξηγήσωμε πρὸς τὴν ἀγάπη σας τὴν εὐαγγελικὴ αὐτὴ παραβολὴ τοῦ Κυρίου, ἀφοῦ καὶ σήμερα εἶναι διατεταγμένο νά διαβάζεται στήν ἐκκλησία.

«Φόνος ἡ θανάτωση κατεψυγμένων ἐμβρύων»!

Τὸ Ἀνώτατο Δικαστήριο τῆς Ἀλαμπάμα ὅρισε πὼς τὰ γονιμοποιημένα ὠάρια σὲ δοκιμαστικοὺς σωλῆνες εἶναι παιδιά, προκαλῶντας χάος στὶς θεραπεῖες γονιμότητας!
Αἴσθηση ἔχει προκαλέσει ἡ ἀπόφαση τοῦ Ἀνωτάτου Δικαστηρίου της Ἀλαμπάμα ὅτι τὰ κατεψυγμένα ἔμβρυα σὲ δοκιμαστικοὺς σωλῆνες πρέπει νὰ θεωροῦνται παιδιά. Ἡ ἀπόφαση προκαλεῖ πολλὲς συζητήσεις στὸν κόσμο τῆς ἀναπαραγωγικῆς ἰατρικῆς, θέτοντας ἀμφιβολίες γιὰ τὶς ὑπηρεσίες γονιμότητας γιὰ ἐπίδοξους γονεῖς στὴν πολιτεία καὶ ἐγείροντας περίπλοκα νομικὰ ἐρωτήματα μὲ συνέπειες ποὺ ἐκτείνονται πολὺ πέρα ἀπὸ τὴν Πολιτεία της Ἀλαμπάμα.
Τὴν Τρίτη, ἡ Κάριν Ζάν-Πιερ, ἐκπρόσωπος Τύπου τοῦ Λευκοῦ Οἴκου, δήλωσε ὅτι ἡ ἀπόφαση θὰ προκαλέσει «ἀκριβῶς τὸ εἶδος τοῦ χάους ποὺ περιμέναμε ὅταν τὸ Ἀνώτατο Δικαστήριο ἀνέτρεψε τὴν ἀπόφαση Roe ἐναντίον Wade (ποὺ ἀφοροῦσε τὴν ἐλεύθερη πρόσβαση γυναικῶν στὶς ἀμβλώσεις) καὶ ἄνοιξε τὸν δρόμο... στοὺς πολιτικοὺς νὰ ὑπαγορεύσουν μερικὲς ἀπὸ τὶς πιὸ προσωπικὲς ἀποφάσεις ποὺ μποροῦν νὰ πάρουν οἱ οἰκογένειες». Ἡ Ἀλαμπάμα ἐπέβαλε πλήρη ἀπαγόρευση ἀμβλώσεων τὸν Ἰούνιο τοῦ 2022.

Τὰ ἔριξε στὸ πάτωμα
Οἱ δικαστές τῆς Ἀλαμπάμα ἐξέδωσαν τὴν ἀπόφαση τὴν Παρασκευὴ γιὰ ἐφέσεις ποὺ ὑποβλήθηκαν ἀπὸ ζευγάρια τῶν ὁποίων τὰ ἔμβρυα καταστράφηκαν τὸ 2020, ὅταν ἕνας ἀσθενὴς στὸ νοσοκομεῖο ἀφαίρεσε κατεψυγμένα ἔμβρυα ἀπὸ δεξαμενὲς ὑγροῦ ἀζώτου καὶ τὰ ἔριξε στὸ πάτωμα, στὴν πόλη Μόμπαϊλ τῆς πολιτείας. Ἀναφερόμενη στὴ γλῶσσα κατὰ τῶν ἀμβλώσεων ποὺ ὑπάρχει στὸ πολιτειακὸ Σύνταγμα, ἡ πλειοψηφία τῶν δικαστῶν εἶπε ὅτι ἕνας νόμος τοῦ 1872 ποὺ ἐπιτρέπει στοὺς γονεῖς νὰ μηνύσουν γιὰ τὸν παράνομο θάνατο ἑνὸς ἀνήλικου παιδιοῦ ἰσχύει καὶ γιὰ ἀγέννητα παιδιά, χωρὶς ἐξαίρεση γιὰ τὰ «ἐξωμήτρια παιδιά».

8 Μαρτίου. Θεοφυλάκτου ἐπισκόπου Νικομηδείας (†842-5), Ἑρμοῦ ἀποστόλου (α΄ αἰ.) Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῶν μαρτύρων, Μαρτίου 9 (Ἑβρ. ιβ΄ 1-10).

Εβρ. 12,1           Τοιγαροῦν καὶ ἡμεῖς, τοσοῦτον ἔχοντες περικείμενον ἡμῖν νέφος μαρτύρων, ὄγκον ἀποθέμενοι πάντα καὶ τὴν εὐπερίστατον ἁμαρτίαν, δι᾿ ὑπομονῆς τρέχωμεν τὸν προκείμενον ἡμῖν ἀγῶνα,

Εβρ. 12,1                   Δια τούτο, λοιπόν, και ημείς, αφού έχομεν ολόγυρά μας τόσον μεγάλο νέφος αναριθμήτων αγίων, που εμαρτύρησαν και εμαρτυρήθησαν δια την πίστιν των, ας πετάξωμεν μακρυά από επάνω μας κάθε βάρος από τας καταθλιπτικάς μερίμνας του βίου και προπαντός την αμαρτίαν, η οποία από όλα τα σημεία κατά τρόπον δελεαστικόν και προκλητικόν εύκολα μας περιβάλλει, και ας τρέχωμεν με επιμονήν και υπομονήν τον αγώνα, που ευρίσκεται ενώπιον μας.

Δῆμος Θανάσουλας: «Θὰ ἔχουμε σίγουρα ἀλλαγὲς στὰ σχολικὰ βιβλία, προκλήσεις πρὸς τὴν Ἐκκλησία, πρὸς Θεσμούς, διώξεις. Ἡ τροποποίηση τοῦ ποινικοῦ κώδικα εἶναι φτιαγμένη γιὰ αὐτό.»

Τον κώδωνα κινδύνου για τις προθέσεις της κυβέρνησης να επιβάλλει δια διώξεων την woke ατζέντα έκρουσε ο δικηγόρος παρ’ αρείω πάγω Δήμος Θανάσουλας στην εκπομπή Right2TheBone με τον Ραφαήλ Καλυβιώτη και τον Δημήτρη Παπαγεωργίου.

Στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπομπή ο κεντρικός ομιλητής του συλλαλητηρίου στο Σύνταγμα και στέλεχος της Ενωμένης Ρωμιοσύνης, Δήμος Θανάσουλας, συζήτησε με τους οικοδεσπότες για το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με τον ψηφισθέντα πλέον νόμο που ρυθμίζει τον γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων ζευγαριών.
Ο κ. Θανάσουλας αναφέρθηκε αναλυτικά στις συνέπειες σε νομικό και κοινωνικό επίπεδο που θα έχει αυτό το νομοθέτημα, αναδεικνύοντας με εμφατικό τρόπο και προειδοποιώντας για τη νέα ζοφερή πραγματικότητα που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε από δω και στο εξής: πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές των σχολικών βιβλίων, πιέσεις προς την Εκκλησία, περιορισμός της ελευθερίας του λόγου στα πανεπιστήμια, ακόμα και διώξεις σε πρόσωπα που θα αντιδράσουν.

Χωρὶς τὸν Θεὸ δὲν μποροῦμε νὰ ξεπεράσουμε οὔτε τὶς ὑλικὲς οὔτε τὶς πνευματικὲς δυστυχίες.

Η εποχή τώρα είναι δύσκολη από όλες τις απόψεις και χωρίς τον Θεό δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε ούτε τις υλικές ούτε τις πνευματικές δυστυχίες.

Στάρετς Ιωάννης Κρεστιάνκιν


https://proskynitis.blogspot.com/2024/02/blog-post_594.html