Σελίδες

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024

Ἡ ἀναίδεια, Ἁγ. Παϊσίου- Νέα γενιά. Μὲ πόνο καὶ ἀγάπη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀναίδεια, Ἁγ. Παϊσίου- Νέα γενιά. Μὲ πόνο καὶ ἀγάπη, 17-3-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Οἱ σκοτεινὲς δυνάμεις-Σατανισμός, ἀντίθεες διδασκαλίες, ἀνατολικὲς θρησκεῖες, γιόγκα. Ἁγ. Παϊσίου- Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ σκοτεινὲς δυνάμεις-Σατανισμός, ἀντίθεες διδασκαλίες, ἀνατολικὲς θρησκεῖες, γιόγκα. Ἁγ. Παϊσίου-Νέα γενιά. Μὲ πόνο καὶ ἀγάπη γιὰ τὸν σύγχρονο ἄνθρωπο, 17-3-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἁγνότητα, Ἁγ. Παϊσίου- Ἡ νέα γενιὰ/ Μὲ πόνο καὶ ἀγάπη γιὰ τὸν σύγχρονο ἄνθρωπο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἁγνότητα, Ἁγ. Παϊσίου- Ἡ νέα γενιὰ/ Μὲ πόνο καὶ ἀγάπη γιὰ τὸν σύγχρονο ἄνθρωπο,  Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

ΜΕΛΕΤΗΜΑ 3

Μελέτημα 3

Ο Θεός έχει παραχωρήσει στη θέληση και στη δύναμη του ανθρώπου μόνο την ποσότητα της προσευχής. Έχει διδάξει τη συνεχή και αδιάλειπτη προσευχή πάντοτε και σε κάθε τόπο. Μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο γινόμεθα κάτοχοι του μυστικού της αληθινής προσευχής και πίστεως. Μόνον έτσι τηρούμε τις εντολές του Θεού και πετυχαίνουμε τη σωτηρία μας. Η ποσότητα λοιπόν της προσευχής εξαρτάται από τον άνθρωπο.
Οι Ξανθόπουλοι Άγιοι Κάλλιστος και Ιγνάτιος συμβουλεύουν συχνή προσευχή στο Όνομα του Ιησού Χριστού πριν από κάθε έργο και πράξη, επειδή η συχνότητα τελειοποιεί ακόμη και την ατελή προσευχή. Ο δε Διάδοχος της Φωτικής παραδέχεται ότι, όταν άνθρωπος επικαλείται το όνομα του Θεού όσον μπορεί συχνότερα, δεν πέφτει εύκολα σε αμαρτήματα. Μάθε ότι κάθε παλμός και κάθε σκέψη προσευχής οφείλεται σ’ ενέργεια του Αγ. Πνεύματος και είναι η μυστική φωνή του Αγγέλου φύλακος του καθενός μας. Το όνομα του Ιησού Χριστού, που επικαλούμεθα στην προσευχή, περιέχει μέσα του αυτοϋπάρχουσα και αυτενεργούσα ανορθωτική δύναμη.

Βοήθεια σὲ κεκοιμημένη!! (Ἄγ.Παΐσιος Ἁγιορείτης)

Το πρωί της 30ης Νοεμβρίου του 1974 (π.η.), μνήμη του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου, ενώ ο Όσιος ήταν στο κελλί του στο Άγιον Όρος και έλεγε την ευχή γονατιστός στο κρεββάτι του, παρουσιάσθηκε ξαφνικά μπροστά του ένας νέος και του είπε:
– Είναι ανάγκη να πάμε, γιατί είσαι μάρτυρας.
– Μάρτυρας; ρώτησε με απορία.
– Μάλιστα , μάρτυρας σε δικαστήριο.
Αμέσως – χωρίς να καταλάβη πώς- βρέθηκε στο Κοιμητήριο της Κόνιτσας μπροστά σε έναν τάφο. Ο νέος, με μια απαλή κίνηση, άνοιξε τον τάφο, και ο Όσιος είδε μέσα σ’αυτόν μια γνωστή του γριούλα. Παρόλο που ήταν μισολιωμένη και είχε αφόρητη δυσωδία, δεν την αποστράφηκε. Μπήκε μέσα στον τάφο και την αγκάλιασε με πολύ πόνο.
Εκείνη φώναζε: “Καλόγερε, σώσε με! Καλόγερε, σώσε με!”.
Έπειτα του είπε:
– Πες, όσες φορές μου ζήτησες κάτι, δεν σου το έδωσα;
– Πάντα μου έδινες και με το παραπάνω, απάντησε ο Όσιος.

18 Μαρτίου. † Καθαρὰ Δευτέρα. Κυρίλλου ἀρχιεπισκόπου Ἰεροσολύμων (†386). Τροφίμου, Εὐκαρπίωνος καὶ τῶν σὺν αὐτοῖς μαρτύρων (†300). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας Α´ 1-20).

Ησ. 1,1              Ὅρασις, ἣν εἶδεν Ἡσαΐας υἱὸς Ἀμώς, ἣν εἶδε κατὰ τῆς Ἰουδαίας καὶ κατὰ Ἱερουσαλὴμ ἐν βασιλεία Ὀζίου καὶ Ἰωάθαμ καὶ Ἄχαζ καὶ Ἐζεκίου, οἵ ἐβασίλευσαν τῆς Ἰουδαίας.

Ησ. 1,1                       Αποκαλυπτικά οράματα, τα οποία εκ μέρους του Θεού είδε και ήκουσεν ο Ησαΐας, ο υιός του Αμώς, εναντίον της Ιουδαίας και ειδικώτερον εναντίον της Ιερουσαλήμ κατά το διάστημα της βασιλείας του Οζίου, του Ιωάθαμ, του Αχαζ και του Εζεκίου, οι οποίοι εβασίλευσαν στο βασίλειον της Ιουδαίας.

Ἡ Μεγάλη Πέμπτη τῆς 15ης Φεβρουαρίου 2024

Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ

Ἱεροκήρυκος

Ἀγρίνιο 4-3-2024

«Η Μεγάλη Πέμπτη τῆς 15ης Φεβρουαρίου 2024»

Κατώδυνοι στήν ψυχή καί στό σῶμα παρακολουθήσαμε τά ὅσα συνέβησαν στήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων, ὅπου ὁ Πρωθυπουργός καὶ 175 βουλευτές ψήφισαν τό σοδομικό νομοθέτημα γιὰ τὸν πολιτικὸ γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων. Δέν βρίσκουμε λόγια νά ἐκφράσουμε τό πόσο, πράγματι, ἀπό ἐκείνη τήν ἡμέρα ἄλλαξε ἡ ζωή μας. Μόνον ὅσοι εἶναι πωρωμένοι καί διεστραμμένοι χαίρονται μέ ὅλη αὐτή τήν δυσάρεστη ἐξέλιξη καί ἀξίζει νά κωδικοποιήσουμε κάποια πρόσωπα καί γεγονότα, τά ὁποῖα δημιουργοῦν παράφορη θλίψη στίς ψυχές μας.

· Ἡ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου μᾶς ἄφησε ἄναυδους, ὅταν εἴδαμε ὅτι πανηγύριζε τό γεγονός τῆς ὑπερψήφισης τοῦ ἐπαίσχυντου νομοσχεδίου μέ ὅλον τόν ἐσμό ἐκείνων ποὺ προώθησαν τήν ὁμοφυλοφιλική ἀτζέντα. Γιατί τόση χαρά γι’ αὐτό τό νομοθέτημα; Τί συμβαίνει μέ τήν κ. Πρόεδρο; Αὐτός εἶναι ὁ θεσμικός της ρόλος, νά καταπατῶνται τά δικαιώματα τῶν Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων καί νά ἀναγνωρίζονται τά δικαιώματα μιᾶς δράκας ἀνθρώπων;
· Ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε γιά «ἱστορική ἡμέρα» μετά τήν ψήφιση τοῦ νομοσχεδίου, ποδοπατώντας κατ’ αὐτόν τόν τρόπο, τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό πού ἔχει γαλουχηθεῖ μέ τούς τρεῖς ἱερούς θεσμούς: τήν Ὀρθόδοξη πίστη, τήν Πατρίδα καί τήν Οἰκογένεια.

· Πανηγύρισε, δυστυχῶς, ὁ Ἕλληνας πρέσβης τῆς Ἀμερικῆς ἐδῶ στήν Ἑλλάδα, ὁ ὁποῖος ἐθεάθη καί στίς παρελάσεις ὑπερηφανείας ἤ παρελάσεις ἀποκτήνωσης, ὅταν ἔγιναν στήν Ἀθήνα καί στήν Θεσσαλονίκη, λησμονώντας καί αὐτός ὅτι εἶναι ἀπόγονος ἡρώων καί ἁγίων.

· Ἡ Ἐκκλησία μας εἶναι ταπεινωμένη καί περιφρονημένη, γιατί δέν ἔλαβε μέτρα ἐναντίον αὐτῶν πού καυχῶνται πλέον γιά τό αἰσχρό νομοθέτημα. Κι ἐκεῖνοι, οἱ πολιτικοί, θά ἔχουν τήν δυνατότητα, ἀπό τόν Πρωθυπουργό μέχρι τόν τελευταῖο πολιτικό πού ψήφισε τόν νόμο ὑπέρ τῶν ὁμοφυλοφίλων νά εἰσέρχονται στήν Ἐκκλησία, νά πουλᾶνε «θρησκευτικότητα», νά τρέχουν στίς διάφορες τελετές καί Ἀκολουθίες σάν νά μήν συμβαίνει τίποτε. Θά ἔπρεπε νά ὑψώσει τό ἀνάστημά της ἡ Ἱεραρχία, νά θέσει τούς φραγμούς ἐκείνους πού ἁρμόζουν, γιά νά συνειδητοποιήσουν ὅτι ὁ κάθε πολιτικός θά πρέπει νά ταυτίζεται ἀπόλυτα μέ τόν Ἑλληνισμό καί τήν Ὀρθοδοξία καί νά μήν ὑπηρετεῖ ξένα κέντρα.

Κυριακή τῆς Τυροφάγου. Ἡ θεάρεστη νηστεία. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ[:Ματθ.6,14-21]

Ιερού Χρυσοστόμου, Η ΘΕΑΡΕΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ

«Ὅταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ὥσπερ οἱ ὑποκριταὶ σκυθρωποί· ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν(:Όταν νηστεύετε, μη γίνεστε όπως οι υποκριτές, σκυθρωποί και κατηφείς· διότι αυτοί αλλοιώνουν και μαραίνουν το πρόσωπό τους, παίρνουν την εμφάνιση αδυνατισμένου ανθρώπου, για να φανούν στους άλλους ότι νηστεύουν· αληθινά σας λέγω ότι απολαμβάνουν ολόκληρο τον μισθό τους ,δηλαδή τους επαίνους των ανθρώπων)».[Ματθ. 6,16]

Αρμόζει να στενάξουμε εδώ πολύ και να θρηνήσουμε πικρά. Δεν μιμούμαστε μόνο τους υποκριτές, αλλά και τους έχουμε ξεπεράσει. Διότι γνωρίζω βέβαια, γνωρίζω πολλούς άλλους που δεν νηστεύουν και καυχώνται γι’ αυτό, αλλά γνωρίζω και άλλους, οι οποίοι δε νηστεύουν και όμως εξωτερικώς λαμβάνουν εντούτοις το ύφος ανθρώπων που νηστεύουν και κάνουν έτσι απολογία γι’ αυτήν τους την ενέργεια, χειρότερη από την αμαρτία που διαπράττουν. «Για να μη σκανδαλίσω», λέγει ένας τέτοιος άνθρωπος, «τους πολλούς, το κάνω αυτό». Μα τι είναι αυτό που λέγεις; Είναι ο νόμος του Θεού που ορίζει τη νηστεία και εσύ θυμήθηκες το σκάνδαλο; Και νομίζεις ότι σκανδαλίζεις, όταν τον τηρείς και αποσοβείς το σκάνδαλο, όταν τον παραβαίνεις;

Μπορεί να υπάρξει χειρότερη ανοησία από αυτήν; Δεν θα σταματήσεις να γίνεσαι χειρότερος και από τους υποκριτές και να διπλασιάζεις την υποκρισία, κατανοώντας τη μεγάλη υπερβολή της κακίας αυτής, δεν θα ντραπείς την έμφαση της διατυπώσεως; Πράγματι, δεν είπε μόνο ότι υποκρίνονται, αλλά, επειδή ήθελε να τους επιτιμήσει περισσότερο, λέγει: «Ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν(:αφανίζουν τα πρόσωπά τους) δηλαδή τα παραμορφώνουν, τα αλλοιώνουν. Και αν τούτο λέγεται αφανισμός του προσώπου, το να φαίνεται ωχρό για λόγους κενοδοξίας, τι θα μπορούσαμε να πούμε για τις γυναίκες εκείνες που παραμορφώνουν με σκόνες και βαφές τα πρόσωπά τους για να προσελκύουν τους ακόλαστους νέους; Διότι εκείνοι τον εαυτό τους μόνο βλάπτουν, ενώ αυτές και τον εαυτό τους και όσους τις βλέπουν. Γι’ αυτό πρέπει και τη μία και την άλλη βλάβη να αποφεύγουμε με όλη τη δύναμή μας.

Ο Κύριος μάς έχει δώσει εντολή όχι μόνο να μην επιδεικνυόμαστε, αλλά και να προσπαθούμε να παραμένουμε απαρατήρητοι, πράγμα που έκαμε και προηγουμένως. Και στην μεν περίπτωση της ελεημοσύνης δεν το έθεσε απλά, αλλά όταν είπε: «Προσέχετε τὴν ἐλεημοσύνην ὑμῶν μὴ ποιεῖν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων(:Προσέχετε να μην κάνετε την ελεημοσύνη σας μπροστά στα μάτια των ανθρώπων)», πρόσθεσε: «πρὸς τὸ θεαθῆναι αὐτοῖς(:για να σας δουν και σας θαυμάσουν και να σας επαινέσουν)»[Ματθ.6,1]. Στην περίπτωση δε της νηστείας και της προσευχής δεν όρισε τίποτα τέτοιο. Γιατί τάχα; Επειδή η ελεημοσύνη είναι αδύνατον να γίνει κρυφά εξ ολοκλήρου, είναι όμως δυνατό να παραμείνουν κρυφές η προσευχή και η νηστεία. Όπως λοιπόν όταν είπε: «Να μη γνωρίζει το αριστερό σου χέρι τι πράττει το δεξιό σου», δεν εννοούσε τα χέρια, αλλά ότι πρέπει με μεγάλη προσοχή να αποκρύπτουμε την ελεημοσύνη από όλους.

Ἡ χάρη τῆς ἀγάπης

Ἡ χάρη τῆς ἀγάπης

Μιὰ παγωμένη νύχτα τοῦ χειμώνα, ὁ ἀββᾶς Κολούμπα ταράχθηκε ἀπὸ μεγάλη θλίψη καὶ τὸν πῆραν τὰ δάκρυα. Στὴν ἀπορία τοῦ διακονητῆ του ἀποκρίθηκε:
«Ἀγαπημένο μου παιδί, δὲν εἶναι χωρὶς αἰτία ἡ λύπη μου. Βλέπω τοὺς μοναχούς μου νὰ ἔχουν ἐξουθενωθεῖ ἀπὸ βαρειὰ ἐργασία, καὶ παρ' ὅλ' αὐτὰ ὁ Λασμὲν τοὺς πιέζει στὴν οἰκοδομὴ ἑνὸς μεγάλου κτίστος. Αὐτὸ μὲ στενοχωρεῖ πάρα πολύ.»

THE GREAT...RESIST

Όποιος δεν εξαπατηθεί και δεν πιστέψει στον Αντίχριστο, θα αναδειχθεί εκλεκτός και άξιος φίλος τους Χριστού. Όλοι οι Άγιοι είναι µακάριοι, αλλά όσοι µαρτυρήσουν τον καιρό του Αντιχρίστου θα είναι τρισµακάριοι
- Άγιος Ανδρέας ο δια Χριστόν Σαλός
~ ~ ~
Εκτός από το Ναό του Σολοµώντος θα κυριαρχήσει και στις Εκκλησίες, δηλαδή και στις Μητροπόλεις, Αρχιεπισκοπές και Πατριαρχεία
- Ανδρέας Καισαρείας
~ ~ ~
Θα πολεµούν οι Επίσκοποι και οι Κληρικοί µεταξύ τους
- Αγ.Κύριλλος Ιεροσολύµων

Γιὰ ὅσους διαπράττουν τὴν ἀνομία, ὁ Θεὸς μεταβάλλεται σὲ πῦρ καταναλίσκον...

Ας μη μας ξεγελούν διάφοροι χαζοχαρούμενοι κήρυκες του Χρι­στιανισμού, που μας παρουσιάζουν τον Θεό όλο καλοσύνη και όλο ζά­χαρη...
Για όσους διαπράττουν την ανομία, ο Θεός μεταβάλλεται σε πυρ καταναλίσκον...

Αρχιμ. Δανιήλ Γούβαλης


https://proskynitis.blogspot.com/2024/03/blog-post_39.html