Σελίδες

Ἡ ἀποβολὴ τῆς φιλαυτίας καὶ τῆς προσκόλλησης στὰ ὑλικά, Ἅγιου Νείλου Σιναίτου- Λόγος Ἀσκητικὸς/Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀποβολὴ τῆς φιλαυτίας καὶ τῆς προσκόλλησης στὰ ὑλικά, Ἅγιου Νείλου Σιναίτου- Λόγος Ἀσκητικὸς/Φιλοκαλία τόμος Α', 8-4-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πότε κάνουμε τὸν σταυρό μας στὴ λατρεία καὶ πότε δὲν τὸν κάνουμε, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πότε κάνουμε τὸν σταυρό μας στὴ λατρεία καὶ πότε δὲν τὸν κάνουμε, 7-4-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Μερικές φορές....

▫️️Μερικές φορές έχουμε μέρες σαν τον Παύλο στο οποίο νιώθουμε να γράφουμε γράμματα και να ενθαρρύνουμε τους άλλους.
▫️️Έχουμε κι άλλες μέρες σαν του Πέτρου όπου νιώθουμε ότι θέλουμε να ξεφύγουμε από όλους και από όλα.
▫️️Έχουμε μέρες που νιώθουμε σαν τον Ιωβ. Θέλουμε να πεθάνουμε, απλώς για να τελειώσουμε τον πόνο και την ταλαιπωρία.

▫️️Κάποιες μέρες νιώθουμε σαν ΣΟΛΩΜΩΝ. όταν ζητάμε συμβουλές για να πάρουμε αποφάσεις.
▫️️Έπειτα, υπάρχουν μέρες που είμαστε σαν τον Ιωνά. όταν θέλουμε να ξεφύγουμε από τις ευθύνες.
▫️️Έχουμε επίσης μέρες παρόμοιες με τον MΩΗΣΗ όπου δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ψυχραιμία μας λόγω πόνου και πίεσης από αυτούς που μας ενδιαφέρουν.

▫️️Υπάρχουν μέρες που είμαστε σαν τη ΣΑΡΑ λυπηθήκαμε γιατί δεν έχουμε δει ακόμη υποσχέσεις να εκπληρώνονται και γελάσαμε γιατί πιστεύαμε ότι ήταν αδύνατες.
▫️️Υπάρχουν μέρες που είμαστε σαν τον ΚΑΛΟ ΣΑΜΑΡΙΤΗ. θέλουμε να κάνουμε καλό άνευ όρων.

Νά ‘χα δύο μεγάφωνα νὰ τὰ βάλω στὰ πεῦκα καὶ νὰ βάλω στὸ μαγνητόφωνο τὸ «Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τὸ κεφάλαιον...»....

Είμαι πολύ χαρούμενος για την Παναγία μας. Σήμερα σας φίλησα όλους. Φίλησα τον Δημοσθένη, τον Κοσμά, τον Θωμά, όλους. Αλλά δεν με καταλάβανε. Αυτό έγινε μυστικά. «Εν Χριστώ πάντες εν έσμέν». Αφήστε με να ψάλω:
«Σήμερον της σωτηρίας ημών το κεφάλαιον και του απ’ αιώνος μυστηρίου η φανέρωσις ο Υιός του Θεού Υιός της Παρθένου γίνεται και Γαβριήλ την χάριν ευαγγελίζεται διό και ημείς συν αυτώ τη Θεοτόκω βοήσωμεν• Χαίρε, Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά σου».
Πείτε το κι εσείς. Πείτε το πάλι, πιο ωραία. Δεν το χορταίνω! […]

Αυτό είχε προαναγγελθεί από αιώνες. Πώς το λέγει η καταβασία των Χριστουγέννων;
«Τω προ των αιώνων εκ Πατρός γεννηθέντι αρρεύστως Υιώ και έπ’ εσχάτων εκ Παρθένου σαρκωθέντι ασπόρως, Χριστώ τω Θεώ βοήσωμεν ο ανυψώσας το κέρας ημών άγιος ει Κύριε».
Να ζήσετε το μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως. «Η Γέννησίς σου Χριστέ ο Θεός ημών…».Τα λέγω από μέσα μου και κλαίω.

Το Άγιον Πνεύμα τα έχει φτιάξει, το «Σήμερον της σωτηρίας ημών το κεφάλαιον…» και το «Η Γέννησίς σου…», δεν τα έφτιαξε άνθρωπος. Είναι πλούσια σε νοήματα και βάθος. Λέξεις πολύ δυνατές. Πολύ βαθύ περιεχόμενο. Ψάλτε τα. […]

Λίγο καταλαβαίνεις. Αλήθεια σας λέγω, δεν το έγραψαν άνθρωποι αλλά το Άγιον Πνεύμα. Κλαίω, κάθε φορά πού το ακούω. Όσες φορές κι αν το σκεφθώ, συγκινούμαι πάντοτε. Χριστέ μου, Χριστούλη μου! Πείτε το πάλι, αλλά με απαγγελία ωραία. Διαβάστε τώρα δεν μπορώ να μιλήσω, δεν μπορώ, δεν έχω δυνάμεις, έχω καταπέσει, πρέπει να σηκώνομαι και να βιάζω τον εαυτό μου.

Ζοῦμε στήν ἐποχή τοῦ Ἀντιχρίστου; (Προφητεία Ἁγίου Νείλου τοῦ Μυροβλύτου)

Ἀρχιμ. Παύλου Ντανᾶ

Ἱεροκήρυκος

5/4/2024

Ζοῦμε στήν ἐποχή τοῦ Ἀντιχρίστου;

(Προφητεία Ἁγίου Νείλου τοῦ Μυροβλύτου)

«Κατά τό 1900 ἔτος, βαδίζοντας πρός τό μεσασμό τοῦ 8ου αἰῶνος, ἀρχίζει ὁ κόσμος τοῦ καιροῦ ἐκείνου νά γίνεται ἀγνώριστος. Ὅταν πλησιάσει ὁ καιρός τῆς ἐλεύσεως τοῦ Ἀντιχρίστου, θά σκοτισθεῖ ἡ διάνοια τῶν ἀνθρώπων ἀπό τά σαρκικά πάθη, καί θά πληθυνθεῖ σφόδρα ἡ ἀσέβεια καί ἡ ἀνομία. Τότε θ’ ἀρχίσει ὁ κόσμος νά γίνεται ἀγνώριστος, οἱ μορφές τῶν ἀνθρώπων θά μετασχηματίζονται καί δέν θά γνωρίζονται οἱ ἄνδρες ἀπό τίς γυναῖκες, διά τῆς ἀναισχύντου ἐνδυμασίας καί τῶν τριχῶν τῆς κεφαλῆς.

Οἱ τότε ἄνθρωποι θά ἀγριέψουν καί θά γίνουν σάν θηρία ἀπό τήν πλάνη τοῦ Ἀντιχρίστου. Δέν θά ὑπάρχει σεβασμός στούς γονεῖς καί τούς γεροντότερους, ἡ ἀγάπη θά ἐκλείψει, οἱ δέ ποιμένες τῶν Χριστιανῶν -ἀρχιερεῖς καί ἱερεῖς- θά εἶναι ἄνθρωποι κενόδοξοι, δέν θά γνωρίζουν καθόλου τήν δεξιά ὁδό ἀπό τήν ἀριστερά. Τότε θ’ ἀλλάξουν τά ἢθη καί οἱ παραδόσεις τῶν Χριστιανῶν καί τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ σωφροσύνη θά χαθεῖ ἀπό τούς ἀνθρώπους καί θά βασιλεύσει ἡ ἀσωτία.

Τό ψεῦδος καί ἡ φιλαργυρία θά φθάσουν στό μέγιστο βαθμό καί ἀλλοίμονο σ’ αὐτούς, πού θησαυρίζουν χρήματα. Οἱ πορνεῖες, οἱ μοιχεῖες, οἱ ὁμοφυλοφιλίες, οἱ κλοπές καί οἱ φόνοι θά αὐξηθοῦν. Ἐκεῖνο τόν καιρό, ἀπό τήν ἐνέργεια τῆς μεγίστης ἁμαρτίας καί ἀσελγείας, οἱ ἄνθρωποι θά στερηθοῦν τή χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὅπου ἔλαβαν στό Ἅγιο Βάπτισμα, καθώς καί τίς τύψεις τῆς συνειδήσεως.

Οἱ Ἐκκλησίες δέ, τοῦ Θεοῦ, θά στερηθοῦν εὐλαβῶν καί εὐσεβῶν ποιμένων καί ἀλλοίμονο τότε, στούς Χριστιανούς πού θά βρίσκονται στόν κόσμο, οἱ ὁποῖοι θά στερηθοῦν τελείως τήν πίστη, διότι δέν θά βλέπουν ἀπό κανέναν φῶς ἐπιγνώσεως. Τότε θά ἀναχωροῦν ἀπό τόν κόσμο στά Ἱερά Καταφύγια, γιά νά βροῦν ψυχική ἀνακούφιση τῶν θλίψεών τους καί παντοῦ θά βρίσκουν ἐμπόδια καί στενοχώριες.

Ἕνας Βαθὺς Μυσταγωγός. Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης


Φώτης Κόντογλου -
Ἕνας Βαθὺς Μυσταγωγός.
Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης

ἀπὸ τὸ Ἀσάλευτο Θεμέλιο, Ἀκρίτας 1996


Στὸ Ἅγιον Ὄρος εἶναι ἕνα μοναστήρι ποὺ τὸ λένε τοῦ Γρηγορίου, ἀπάνω στὴν ἀκρογιαλιὰ ποὺ κοιτάζει κατὰ τὸν γαρμπὴ (νοτιοδυτικά). Εἶναι χτισμένο σ᾿ ἕνα μεγάλο βράχο ποὺ βγαίνει μέσ᾿ ἀπὸ τὴ θάλασσα, ἐμορφοχτισμένο κι᾿ ἁγιασμένο κάστρο ποὺ ἔχει μέσα στρατιῶτες τοῦ Χριστοῦ. Οἱ περισσότεροι πατέρες εἶναι Μοραΐτες, καὶ διατηροῦνε τὸ μοναστήρι τους μὲ πολλὴ τάξη, φιλόξενοι στὸ ἔπακρον. Ὁ προσκυνητὴς μαγεύεται ἀπὸ τὴν ἔμορφη τοποθεσία. Ἀπὸ τὴ μιὰ μεριὰ βλέπει τὸ πέλαγο μὲ τὰ βουερὰ κύματά του ποὺ ἔρχονται καὶ χτυπᾶνε στὰ ριζιμιά του βράχου, κάτω ἀπὸ τὰ πόδια του. Ἀπὸ τὴν ἄλλη μεριὰ βλέπει βουνὰ ἔμορφα καὶ δασωμένα ποὺ κατεβαίνουνε ἀπὸ τὴ μεγάλη κορφὴ τοῦ Ἄθωνα. Μέσα σὲ μία βαθειὰ χαράδρα, ποὺ τὴ λένε Χρέντελι, ἀκούγονται νερὰ δροσερὰ ποὺ γαργαρίζουνε κρυμμένα ἀπὸ τὰ κρεμαστὰ δέντρα ὅπου εἶναι φυτρωμένα στὶς πλαγιές της. Τὸ μοναστήρι εἶναι ἀφιερωμένο στὸν ἅγιο Νικόλαο. Πρωτοχτίσθηκε παλαιά, πλὴν τὸ σημερινὸ καθολικὸ (ἡ μεγάλη ἐκκλησία) εἶναι καινούργιο χτισμένο στὰ 1770 ἀπὸ τὸν Ἰωακεὶμ τὸν Ἀκαρνάνα. Οἱ τοῖχοι εἶναι ἱστορημένοι μὲ ζωγραφικὴ κανωμένη ἀπὸ εὐλαβεῖς ἁγιογράφους, καὶ μὲ ὅλο ποὺ δὲν εἶναι παλαιά, ἔχει τὴ γλυκειὰ εὐωδία τῆς Ὀρθοδοξίας. δὲν εἶναι ἁγιογραφημένη μοναχὰ ἡ ἐκκλησία (τὸ καθολικόν) ἀλλὰ κι᾿ ὁ νάρθηκας κι᾿ ἡ λιτή. Σώζεται ἡ ἐπιγραφὴ ποὺ λέγει: «Ἱστορήθη ὁ παρὼν θεῖος καὶ ἱερώτατος ναὸς τῆς θείας καὶ ἱερᾶς μονῆς τοῦ Γρηγορίου διὰ συνδρομῆς τοῦ πανοσιωτάτου ἀρχιμανδρίτου κὺρ παπᾶ Γαβριήλ. Ἱστορήθη διὰ χειρῶν τῶν εὐτελεστάτων ζωγράφων Γαβριὴλ ἱερομονάχου καὶ Γρηγορίου ἐκ πόλεως Καστορίας. Ἐν ἔτει 1779 Ὀκτωβρίου 16».

Τὸ Δικαστήριο τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης ἀκύρωσε τὸν Κανονισμὸ γιὰ τὶς νέες ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες. Μεγάλη εὐκαιρία γιὰ τὰ κράτη-μέλη νὰ σταματήσουν τὴν ἐπιβολή τους!

Το ΔΕΕ ακύρωσε τον Κανονισμό για τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες. Μεγάλη ευκαιρία για τα κράτη-μέλη να σταματήσουν την επιβολή τους!

Γράφει ο Καλλιντέρης Νικόδημος

Με απόφαση του (υπόθεση C-61/22) στις 21 Μαρτίου 2024, το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΑΚΥΡΩΣΕ τον Κανονισμό 2019/1157, με τον οποίο θεσπίστηκαν οι νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες (πρόκειται γι’ αυτές που ήδη διανέμονται και στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβριο του 2023). Η ακύρωση οφείλεται στην εσφαλμένη νομική βάση επί της οποίας ερείδεται ο Κανονισμός…

Το Δικαστήριο όμως, έκρινε συμβατή με το δίκαιο της ΕΕ (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων και Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ) την επεξεργασία και αποθήκευση δύο δακτυλικών αποτυπωμάτων στο ηλεκτρονικό μέσο (chip) της ταυτότητας. Σε αυτό το ζήτημα επικεντρώνονταν και η από το 2021 προσφυγή ενός Γερμανού πολίτη από το Wiesbaden μέσω της οργάνωσης Digitalcourage, ο οποίος αρνήθηκε να δακτυλοσκοπηθεί από τις αστυνομικές αρχές προκειμένου να εκδώσει τη νέα του ταυτότητα!

Αξίζει πάντως για το συγκεκριμένο θέμα να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας την απόφαση της ελληνικής Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Αριθ. Πρωτ.: 510/17/15-05-2000) με την οποία κρίθηκε ως μη συνάδουσα με το ελληνικό Σύνταγμα η συλλογή των δακτυλικών αποτυπωμάτων (πρόκειται για την απόφαση με την οποία διεγράφη και το θρήσκευμα από τις ταυτότητες)!

Ὁ Ἅγιος. Παΐσιος τονίζει:


Ὁ Ἅγ. Παΐσιος τονίζει: «Ὁ Θεός μπορεῖ ὅλο τόν κόσμο νά τόν κάνη πιστό σ᾿ ἕνα δευτερόλεπτο.
Να φωνάξη μιά φορά μέ βροντερή φωνή: "Η μετανοεῖτε ἤ θά γυρίσω τό κουμπί τῶν σεισμῶν στά 12 Richter”. Καί νά ἀρχίση σιγά-σιγά... Ἀλλά αὐτό δέν ὠφελεῖ. Ὁ κόσμος ἔχει τά κουσούρια του καί θά δημιουργῆ καί στόν Παράδεισο πρόβλημα.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΥΨΥΧΙΟΥ, 9-4-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΥΨΥΧΙΟΥ, 9-4-2024 
https://www.youtube.com/live/e-qGRAPqPfg?si=T9_-Gjj6ma7wOWi_

9 Ἀπριλίου. Εὐψυχίου μάρτυρος (†362), Βαδίμου ἱερομάρτυρος, τῶν ἐν Περσίδι μαρτύρων (†364). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΚΕ´ 1-9).

Ησ. 25,1            Κύριε ὁ Θεός μου, δοξάσω σε, ὑμνήσω τὸ ὄνομά σου, ὅτι ἐποίησας θαυμαστὰ πράγματα, βουλὴν ἀρχαίαν ἀληθινήν· γένοιτο, Κύριε·

Ησ. 25,1                    Ω Κυριε και Θεέ μου, θα σε δοξάσω, θα ανυμνήσω το Ονομά σου, διότι έκαμες τα θαυμαστά αυτά έργα, επραγματοποίησες βουλήν σου αρχαίαν, η οποία απεδείχθη βεβαία και αληθινή. Γένοιτο, Κυριε.

Ησ. 25,2            ὅτι ἔθηκας πόλεις εἰς χῶμα, πόλεις ὀχυρὰς τοῦ μὴ πεσεῖν αὐτῶν τὰ θεμέλια· τῶν ἀσεβῶν πόλις εἰς τὸν αἰῶνα οὐ μὴ οἰκοδομηθῇ.

Ησ. 25,2                    Συ ισοπέδωσες τας χώρας των ασεβών και τας μετέβαλες εις κονιορτόν. Εκρήμνισες πόλεις οχυράς, των οποίων εθεωρείτο αδύνατον να πέσουν τα θεμέλια. Η πόλις των ασεβών, χατηραμένη καθώς είναι, δεν θα ανοικοδομηή ποτέ στον αιώνα.