ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τετάρτη 10 Απριλίου 2024
Πὼς διαμορφώνεται ἡ κατάσταση μετὰ τὴν ψήφιση τοῦ Νόμου γιὰ τὸν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων
"Πώς διαμορφώνεται ἡ κατάσταση μετά την ψήφιση τοῦ Νόμου για τον γάμο των ομοφυλοφίλων"
Δήμος Θανάσουλας, Δικηγόρος
ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ Ἱ. Ν. Ὑψώσεως Τιμίου Σταυροῦ Χολαργοῦ "Πῶς διαμορφώνεται ἡ κατάσταση μετά τήν ψήφιση τοῦ Νόμου γιά τόν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων" Δήμος Θανάσουλας Δικηγόρος καί διοικητικό μέλος τῆς Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης (ΕΡΩ). Δευτέρα 11/03 7μμ Πνευματικό κέντρο νεότητας «Ἅγιος Ὑάκινθος» Ἀναστάσεως 61 – 63
Θαυμαστὲς ἐμπειρίες ἀπὸ τὸν ἅγιο Καλλίνικο Ἐδέσσης – Μητροπολίτης Ἐδέσσης Ἰωήλ
https://enromiosini.gr/arthrografia/pneymatika/thaymastes-empeiries-apo-ton/
Οἱ δοκιμασίες-θλίψεις στή ζωή μας Γ΄, Ἁγ. Παϊσίου-Οἰκογενειακή ζωή, 10-4-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
https://www.youtube.com/live/2QBuE-sdvRA?si=PJwMt7xPnPnjGeCK
Ὁ διάβολος προσπαθεῖ νὰ ἀχρηστέψη τὸν ἀγωνιστή
Ο διάβολος προσπαθεί να αχρηστέψη τον αγωνιστή
Οσίου Παισίου του Αγιορείτου.
-Γέροντα, μερικές φορές οι πειρασμοί έρχονται ο ένας πάνω στον άλλον και δέν αντέχω.
-Νά σου πώ μια λύση, για νά τους αποφυγής; Θά την δεχθης;
- Ναι.
- Η μόνη λύση γιά νά αποφυγής τους πειρασμούς είναι νά… συμμαχήσης μέ τόν διάβολο!… Τί γελάς; Δέν σου αρέσει αύτη η λύση; Κοίταξε νά σού πώ. Όσο κανείς αγωνίζεται, θά έχη πειρασμούς και δυσκολίες. Και όσο προσπαθεί νά άποφύγη τόν πειρασμό, τόσο κόντρα του πάει ο διάβολος. αλλά μέ τους πειρασμούς -αν τους αξιοποιήσουμε σωστά- δίνεται η ευκαιρία, επειδή μερικές φορές η ζωή μας είναι άντιευαγγελική, νά γίνη «ευαγγελική».
-Γέροντα, σκαλώνω σέ μερικά ασήμαντα πράγματα και δέν έχω μετά διάθεση νά αγωνισθώ γιά κάτι ανώτερο.
-Αυτά είναι σάν τις νάρκες πού βάζει ο εχθρός, γιά νά άχρηστέψη τόν στρατό. Το ταγκαλάκι, όταν δη ότι δέν μπορεί νά κάνη άλλη ζημιά στον αγωνιστή, κοιτάει πώς νά τόν άχρηστέψη μέ ασήμαντα πράγματα. Ύστερα, νά ξέρης οτι υπάρχουν και μικρά ταγκαλάκια, πού κάνουν όμως μεγάλη ζημιά. Μιά φορά ρώτησαν ένα μικρό ταγκαλάκι: «Τάχα τί μπορείς νά κάνης έσύ;». «Έγώ τί μπορώ νά κάνω; Πάω και μπερδεύω τις κλωστές στις μοδίστρες, στους τσαγκάρηδες, απάντησε, και τους κάνω νά θυμώνουν».
Ἡ θαυματουργικὴ δύναμη τοῦ ὁσίου Γεωργίου Καρσλίδη
Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης (†)
Μία κυρία από την Αθήνα, που μικρή είχε γνωρίσει τον όσιο Γεώργιο, είχε οικογένεια και πάντοτε ζούσε με τις αναμνήσεις του οσίου. Όπως λέει η ίδια οι μνήμες της και η αγάπη της προς αυτόν έμεναν το ίδιο ζωντανές. Κάθε χρόνο επισκεπτόταν το μοναστήρι του. Το 2005 είχε ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας. Οι ιατροί είχαν γνωματεύσει πως πάσχει από καρκίνο κι έπρεπε να χειρουργηθεί. Επισκέφθηκε το μοναστήρι ως ταπεινή προσκυνήτρια. Με πολύ πόνο στάθηκε στην άκρη του τάφου του οσίου και τον θερμοπαρακαλούσε να τη συνδράμει. Κάποια στιγμή αισθάνθηκε από τη μέση και κάτω ένα μούδιασμα, σαν να την τίναξε ηλεκτρικό ρεύμα. Αμέσως ένιωσε ανάλαφρη και χαρούμενη. Οι επόμενες εξετάσεις ήταν καθαρές. Η θαυματουργική δύναμη του οσίου επέδρασε επάνω της, ώστε να τον αγαπά περισσότερο και να τον ευχαριστεί εκ βαθέων.
* * *
Μία καθηγήτρια από την Αθήνα είχε πρόβλημα χρόνιο με το γόνατό της, το οποίο με την εργασία της επιδεινώθηκε. Επισκέφθηκε τους ιατρούς και τη βοήθησαν όσο μπορούσαν, αλλά είχε δυνατούς πόνους. Διαβάζοντας τον βίο του οσίου Γεωργίου τον ευλαβήθηκε. Επισκέφθηκε τη μονή του το 2007 και πήρε μαζί της λαδάκι από το καντήλι των αγίων λειψάνων του. Ύστερα από μία επέμβαση είδαν ότι το πρόβλημα ήταν δυσκολότερο από το αναμενόμενο και θα μπορούσε να μην εργασθεί πλέον. Ήταν καθηγήτρια σωματικής αγωγής και στενοχωριόταν πολύ. Σταυρώνοντας με το λαδάκι το γόνατό της έγινε τελείως καλά, προς μεγάλη έκπληξη των ιατρών και των φυσιοθεραπευτών. Το θαύμα της έδωσε χαρά, κουράγιο και δύναμη.
* * *
Μία κυρία από τη Ν. Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης επί μία εικοσιπενταετία είχε σοβαρά εντερικά προβλήματα που την ταλαιπωρούσαν αφάνταστα. Δυσκολευόταν πολύ και να φάει. Πήγε σε πολλούς ιατρούς, αλλά η βοήθειά τους ήταν μηδαμινή και τα πολλά και διάφορα φάρμακα δεν ωφέλησαν τίποτε. Το 2007 επισκέφθηκε την ιερά μονή και με πολύ ενδιαφέρον μελέτησε τον βίο του οσίου δύο φορές. Οι μοναχές της πρόσφεραν και μία φωτογραφία του οσίου. Με πίστη καθημερινά σταύρωνε με τη φωτογραφία την κοιλιά της, παρακαλώντας για την ίασή της. Ένα βράδυ είδε στον ύπνο της τον όσιο Γεώργιο να διέρχεται σαν σκιά και να της λέει: «Την Πέμπτη θα γίνει το θαύμα…». Πράγματι την επόμενη Πέμπτη ο όσιος, καθώς αναφέρει, τη λυπήθηκε κι έβαλε τέλος στην πολύχρονη ταλαιπωρία της, ώστε να μπορεί να τρώει άνετα και άφοβα και να ζει ανθρώπινα.
Από το βιβλίο: (†) Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου, Ο Όσιος Γεώργιος της Δράμας. Έκδοσις Ι. Μ. Αναλήψεως του Σωτήρος, Ταξιάρχες (Σίψα) Δράμα 2016, σελ. 451.
https://enromiosini.gr/arthrografia/i-thaymatoyrgiki-dynami-toy/
«Χειροτονήθηκε» παπικὸς «ἐπίσκοπος» στὴν Κύπρο μετὰ ἀπὸ 500 χρόνια καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος ἦταν ἐκεῖ! (βίντεο)
Αρχές Ιανουαρίου διαβάσαμε ότι «Ο Πάπας διόρισε τον πρώτο Καθολικό Επίκουρο Επίσκοπο στην Κύπρο»1 και δύο μήνες αργότερα μάθαμε ότι στις 16 Μαρτίου «Χειροτονείται ο πρώτος Καθολικός Επίσκοπος στην Κύπρο»2.
«Χειροτονήθηκε» λοιπόν στις 16 Μαρτίου στην Λευκωσία «ο πρώτος Καθολικός Επίσκοπος, Bruno Varriano, OFM (του Τάγματος των Φραγκισκανών Μοναχών), Πατριαρχικός Βικάριος για την Κύπρο, επίκουρος Επισκόπου του Λατινικού Πατριαρχείου της Ιερουσαλήμ. Η απόφαση ελήφθη από τον Πάπα Φραγκίσκο και είναι η πρώτη έπειτα από 500 χρόνια».2
Στην «χειροτονία» παρέστη ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, ο Επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος (Κύπρος), εκπρόσωπος των Αρμενίων, των Μωαμεθανών, εκπρόσωποι των παπικών απ’ όλο τον κόσμο (και ουνίτες) και φυσικά Μαρωνίτες. Ο Bruno Varriano ευχαρίστησε την «εκκλησία των Μαρωνιτών», την «Καθολική εκκλησία στην Κύπρο», όπως την χαρακτήρισε, ευχαρίστησε όλους τους εκπροσώπους, τον Αρχιεπίσκοπο της Κύπρου Γεώργιο και ολόκληρη την Εκκλησία της Κύπρου.
(†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Ν᾽ ἀγαποῦμε τόν Θεῖο λόγο!
«Καὶ ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον» (Μάρκ. 2,2)
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε Κυριακή, Δευτέρα Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν. Τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο (βλ. Μάρκ. 2,1-12) δείχνει πόσο πρέπει νὰ ἐκτιμοῦμε καὶ νὰ ζητοῦμε τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ.
* * *
Ὁ Χριστὸς ἦταν στὴν Καπερναοὺμ σ᾽ ἕνα σπίτι. Ὅταν τό ᾽μαθαν οἱ ἄνθρωποι ἔτρεξαν ἐκεῖ καὶ τὸ σπίτι γέμισε μέχρι ἔξω· «πατεῖς με πατῶ σε», ῥόδι δὲν ἔπεφτε χάμω, τόσος ἦταν ὁ κόσμος. Καὶ κάνω τώρα τὴν ἑξῆς σκέψι.
Γιατί μαζεύτηκαν ὅλοι αὐτοί; θὰ μοίραζε λεφτὰ ὁ Χριστός; θὰ ἔδινε χρυσαφικά, ἀσημικά, πολύτιμα πετράδια; Ὄχι. Μιλοῦσε μόνο. Τὰ λόγια του ὅμως ἔχουν πολὺ πιὸ μεγάλη ἀξία ἀπ᾽ ὅλα αὐτά. Ὁ Διδάσκαλος, ἅμα εἶδε ἐκεῖνο τὸ πλῆθος, «ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον» (ἔ.ἀ. 2,2). Κι αὐτοὶ ἄκουγαν μὲ μεγάλο πόθο τὰ ἄχραντα λόγια τοῦ Θεοῦ.
Ὤ τὰ θεῖα λόγια! Ἄλλος εἶνε ὁ λόγος τοῦ ἀνθρώπου καὶ ἄλλος ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. Ὁ λόγος τοῦ ἀνθρώπου εἶνε γήινος, μάταιος· ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ εἶνε οὐράνιος, αἰώνιος. Εἶνε λόγος παντοδύναμος, κάνει θαύματα. Τὰ λόγια ποὺ γράφτηκαν στὴν ἁγία Γραφή, αὐτὰ ποὺ ἀκοῦμε στὴν θεία λειτουργία, αὐτὰ ποὺ διαβάζουμε στὰ συναξάρια, αὐτὰ ποὺ ψάλλουν οἱ ψαλτάδες καὶ οἱ παπᾶδες, αὐτὰ ποὺ διδάσκουν οἱ κήρυκες, αὐτὰ δὲν εἶνε λόγια φιλοσόφων καὶ ἐπιστημόνων· εἶνε λόγια τοῦ Θεοῦ. Ἔχουμε καταλάβει τὴ διαφορά;
Τὰ λόγια τοῦ Χριστοῦ κάνουν θαύματα. Καὶ ἀπόδειξις τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο. Τί λέει; Ἦταν ἕνας ἄρρωστος στὸ κρεβάτι, τὸ κορμί του ἦταν παράλυτο· χέρια εἶχε καὶ χέρια δὲν εἶχε, πόδια εἶχε καὶ πόδια δὲν εἶχε· τὸ κορμί του ἦταν μάρμαρο, οὔτε τὸ κουτάλι του δὲν μποροῦσε νὰ πιάσῃ· νεκρὸς ἄταφος. Τὸν πῆραν τέσσερις ἄνθρωποι νὰ τὸν πᾶνε ὄχι στὸ νεκροταφεῖο, ἀλλὰ σ᾽ ἐκεῖνον ποὺ εἶνε ἡ ζωὴ τοῦ κόσμου, στὸ Χριστό. Καὶ πῶς ἔγινε καλὰ αὐτός; μὲ φάρμακα; μὲ ἀλοιφές; μὲ ἐντριβές; μὲ λουτρά; μὲ ῥαδιενέργεια; μὲ τί; Τίποτα ἀπ᾽ ὅλα αὐτά. Πρῶτα – πρῶτα ἔγινε καλὰ ἀμέσως, μέσα σ᾽ ἕνα λεπτό. Πῶς; Μὲ ἕνα λόγο τοῦ Χριστοῦ, μὲ λόγο δηλαδὴ τοῦ Θεοῦ. Τί τοῦ εἶπε ὁ Χριστός· Σήκω ἐπάνω (ἔ.ἀ. 2,11). Καὶ μὲ τὴν προσταγὴ αὐτὴ ὁ παράλυτος τινάχτηκε ὄρθιος. Αὐτὸ ἦταν τὸ ἕνα θαῦμα ποὺ ἔκανε ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ· ἀλλὰ ἔγινε καὶ ἄλλο θαῦμα, πιὸ μεγάλο. Τὸ πιὸ μεγάλο θαῦμα ἦταν ὁ λόγος ποὺ τοῦ εἶπε ὁ Χριστὸς προτοῦ νὰ θεραπεύσῃ τὸ κορμί. Τί τοῦ εἶπε· «Τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου» (ἔ.ἀ. 2,5). Δύο θαύματα λοιπόν· τὸ ἕνα, θεράπευσε τὸ κορμί – τὸ ἄλλο, θεράπευσε τὴν ψυχή. Καὶ τὰ δύο ἔγιναν μὲ λόγο Θεοῦ.
ΟΚΤΩΗΧΟΣ: τὸ ἀναγνωστικὸ τῆς Τουρκοκρατίας
ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ της εκκλησίας ήταν το βασικό αναγνωστικό υλικό για την εκπαίδευση, όπου και όπως γινόταν, κατά την εποχή της Τουρκοκρατίας. Το κυριότερο από αυτά τα βιβλία ήταν η Οκτώηχος (ή Παρακλητική) του Ιωάννη Δαμασκηνού, το βιβλίο που χρησιμοποιήθηκε ως το κατ' εξοχήν αναγνωστικό και με το οποίο ολόκληρες γενιές έμαθαν να γράφουν και να διαβάζουν.
Γράφει ο λόγιος Λαρισαίος Ιωάννης γύρω στα 1800:
«Και αφού τα παιδιά των με πολλούς κόπους εξοδεύουν
4-5 χρόνια εις τα κοινά, καθώς τα λέγουν, γράμματα, έως να
μάθουν το Οκτωήχι και το Ψαλτήρι, και να φθάσουν έως τον Άγι-Απόστολον… μονόφορα (μονομιάς) τα ξεσχολούν».
Ἅπαντα Ἔργα [11 Τόμοι] του ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ
Άπαντα Έργα [11 Τόμοι]
του Ἁγίου Γρηγορίου του Παλαμά
από τις εκδόσεις Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας,
Πατερικαί Εκδόσεις «Αγ.Γρηγόριος ο Παλαμάς», Θεσσαλονίκη
1ος εδώ Τόμος
ΛΟΓΟΙ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΔΥΟ ΠΕΡΙ ΕΚΠΟΡΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
2ος εδώ Τόμος
ΛΟΓΟΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΗΣΥΧΑΖΟΝΤΩΝ
3ος εδώ Τόμος
ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑΙ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΑΙ
4ος εδώ Τόμος
ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ
5ος εδώ Τόμος
ΠΡΟΣ ΑΚΙΝΔΥΝΟΝ - ΛΟΓΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΤΙΚΟΙ (Α΄-Γ΄)
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΙ ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ Ε', 10-4-2024
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΙ ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ Ε', 10-4-2024
https://www.youtube.com/live/RtevTySlEMA?si=C1B23ZhAgZt0Q-Sg
Τονίζει ὁ Ἅγ. Παΐσιος:
Τονίζει ὁ Ἅγ. Παΐσιος: «Ὅσοι ἀναπαύονται μέσα στον υλικό κόσμο καί δέν ἀνησυχοῦν γιά τή σωτηρία τῆς ψυχῆς τους, μοιάζουν μέ τά ἀνόητα πουλάκια πού δέν θορυβοῦν μέσα στό αυγό, γιά νά σπάσουν τό τσόφλι, νά βγοῦν ἔξω νά χαροῦν τόν ἥλιο —τό οὐράνιο πέταγμα στην Παραδεισένια ζωή ἀλλά παραμένουν ἀκίνητα καί πεθαίνουν μέσα στο τσόφλι τοῦ αὐγοῦ»
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2024/03/blog-post_346.html
10 Ἀπριλίου. Τερεντίου, Πομπηίου, Μαξίμου, Ἐπαμεινώνδου, Μιλτιάδου καὶ ἑτέρων 35 μαρτύρων (γ΄ αἰ.). Γρηγορίου Ε΄ Κωνσταντινουπόλεως ἱερομάρτυρος. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.
Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας Κς´ 21, ΚΖ΄ 1-9).
Ησ. 26,21 ἰδοὺ γὰρ Κύριος ἀπὸ τοῦ ἁγίου ἐπάγει τὴν ὀργὴν ἐπὶ τοὺς ἐνοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ ἀνακαλύψει ἡ γῆ τὸ αἷμα αὐτῆς καὶ οὐ κατακαλύψει τοὺς ἀνῃρημένους ἐπ᾿ αὐτῆς.
Ησ. 26,21 Διότι ιδού, ο Κυριος επιφέρει από τον άγιον ουρανόν την οργήν του εναντίον των κατοίκων της γης. Θα ξεσκεπάση η γη το αθώον αίμα, που εχύθη επάνω εις αυτήν, δεν θα σκεπάση τους φονευθέντας, δια να είναι φανεροί στον Θεόν και προκαλούν την δικαίαν οργήν εναντίον των φονευτών,