Σελίδες

Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 15-4-2024

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 15-4-2024
https://www.youtube.com/live/B1OrIbeOEjk?si=n4u-PJcv5jyAXo19

ΝΕΡΟ: Ἡ τελευταία λέξη τοῦ Νίκου Καζαντζάκη († Μοναχὸς Θεόκλητος Διονυσιάτης)

Νερό. Αυτή ήτο η τελευταία λέξις του αποθανόντος και ταφέντος περιβοήτου Νίκου Καζαντζάκη. Ποίος ημπορεί να ισχυρισθή μετά βεβαιότητος περί της σημασίας της λέξεως αυτής, προφερομένης κατά την υστάτην στιγμήν του βίου του, καθ’ ην εν αγωνία παρέδιδεν, επί της επι­θανατίου κλίνης του, την ψυχήν εις «τον Θεόν των πνευμάτων και πάσης σαρκός;».

Πολύ φοβούμεθα, ότι ενέχει την ιδίαν σημασίαν με την επίκλησιν του άφρονος εκείνου πλουσίου, προς τον πατέρα Αβραάμ, ότε ωδυνάτο εν τη φλογί εκείνη τη αφορήτω. Διότι, ομολογουμένως, ο Καζαντζάκης υπήρξε και αυτός άφρων πλούσιος. Όχι υλικώς αυτός, αλλά πνευματικώς. Υπήρξε φορεύς σπανίου και επιφθόνου πνευματικού πλούτου, διά την κτήσιν του οποίου ουδόλως εκοπίασεν, αφού ήτο θεία δωρεά, και τον κατεδαπάνησεν ασώτως και επί βλάβη του κόσμου. Διότι αναμφιβόλως εζημίωσε και τον εαυτόν του και ψυχάς αναριθ­μήτους. Διό, και προγευόμενος απ’ εντεύθεν των αποκειμένων αιωνίων τιμωριών, διά το ανυπολόγιστον έγκλημά του, έγκλημα υπέρτερον όλων των διωκτών του Χριστιανισμού, ως αναφερόμενον εις την διαστροφήν της θείας αληθείας και τόσων πνευμάτων, εζήτει, διψών νερό!….


* * *

Δεν αντιδικώμεν προς τον νεκρόν. Δεν χαιρεκακώμεν εις την δυστυχίαν του. Δεν προτιθέμεθα να ενοχλήσωμεν την μνήμην του. «Ο αποθανών δεδικαίωται», του­λάχιστον από της πλευράς των ζώντων. Η χριστιανική σκέψις χρηστεύεται, ώστε να μη επιτρέπη μικρά συναισθήματα, και η καρδία αγαπά, ώστε να προσεύχεται δι’ όλας τας ψυχάς, αγίας και εναγείς. Και υπέρ εκείνων, που έκαμαν εις τον κόσμον μεγάλο κακόν, ομοίως με εκείνας που έκαμαν μικρόν ή έβλαψαν μόνον εαυτάς.

Ο σκοπός του άρθρου τούτου είναι άλλος. Δεν προτίθεται να κρίνη τον άνθρωπον, αλλά τας ιδέας του. Τας ιδέας του, αι οποίαι έκριναν και κρίνουν την πνευματικήν κατάστασιν του κόσμου. Ο άνθρωπος εκ των λόγων του δικαιούται ή κατακρίνεται. «Εκ των λόγων σου κρίνω σε δούλε πονηρέ». Οι δημόσιοι άνδρες, ως φορείς ιδεών, θέτουν εις δοκιμασίαν τους ανθρώπους, και τας ιδέας των. Το ποίας ιδέας έχει έκαστος, είναι εκ των πλέον κρισίμων πραγμάτων. Καθορίζει την αιωνίαν μοίραν του, προς το φως ή προς το σκότος.

Ὅσιος Σάββας ἐν Καλύμνῳ 7.4.


Άγιος των καιρών μας, ο Όσιος Σάββας εν Καλύμνω 7.4.

Κων/νος Αθ. Οικονόμου, δάσκαλος

ΜΟΡΦΩΣΗ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ. Ο πατήρ Σάββας, ο Όσιος, ο νέος, ο εν Καλύμνω, γεννήθηκε το έτος 1862 στην Ηρακλείτσα της Ανατολικης Θράκης, από φτωχούς γονείς: τον Κωνσταντινο, που ασκουσε το επάγγελμα του μικροπωλητου και τη Σμαραγδή. Ηταν μοναχοπαίδι και κατά το βάπτισμα έλαβε το όνομα Βασίλειος. Από μικρή ηλικία ηταν πιστος και ευσεβής. Αφου τελείωσε τα εγκύκλια μαθήματα και φύλαξε τον εαυτό του καθαρό από κάθε μολυσμό, δεν συνέχισε τις σπουδές του στο γυμνάσιο, είτε διότι δεν ειχε τη δύναμη ο πατέρας του, είτε διότι ο ίδιος ο Βασίλειος δεν ειχε διάθεση περαιτέρω μορφώσεως. Έτσι, οι γονεις του του άνοιξαν ένα μικρό κατάστημα. Ο Βασίλειος, 12ετής πια, διαπίστωνε καθημερινά, ότι το επάγγελμα που ασκουσε δεν ηταν στη φύση του. Έπρεπε, λοιπόν, να κόψει το δεσμό που του δημιουργουσε αυτό με τον υλικό κόσμο και να προχωρήσει στο πέλαγος της χάριτος του Θεου. Ήθελε να ζήσει για τον Χριστό και μόνο. Η μητέρα του, μόλις πληροφορήθηκε τους πόθους του τον βεβαίωσε ότι «αν το κάνεις αυτό θ΄ αποθάνω».


ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΑ ΕΓΚΟΣΜΙΑ. Στην απαλή ηλικία των 12 ετων αντιμετωπίζει τον μέγα τουτο προβληματισμό. Η έλξη του Θεου είναι ισχυρότατη, όπως και η κλίση του. Το «φύγε και σώζου» κυριάρχησε και έτσι, μία ημέρα ιστορική, για τον ίδιο, έβαλε το κλειδί του καταστήματος κάτω από μία πέτρα και κατέβηκε στο λιμάνι για να πραγματοποιήσει την απόφασή του. Κατευθύνεται προς το ευωδες περιβόλι της Παναγίας, το Άγιον Όρος. Εκει, εγκαταβιώνει στη Σκήτη της Αγίας Άννης, όπου και απολαμβάνει τους πρώτους καρπούς των ιερων πόθων του. Στη Σκήτη αυτή δέχθηκε το βάρος της μοναστικης δοκιμασίας επί 12 έτη και ασκήθηκε στο έργο της αγιογραφίας και της βυζαντινης μουσικης.

Ὀθόνες καὶ ἐφηβεία: Πῶς τὰ κινητὰ «χάλασαν» τοὺς ἐγκεφάλους τῶν παιδιῶν


Με το κινητό στο χέρι είναι οι νέοι και δεν το αποχωρίζονται ούτε στις αίθουσες του σχολείου και του πανεπιστημίου. Ακόμη και εν ώρα μαθήματος δεν διστάζουν να ανταλλάσσουν μηνύματα, να ασχολούνται με social media, να ακούν μουσική και να μην ασχολούνται με τον πραγματικό κόσμο.

Η αλλαγή από τα αναλογικά τηλέφωνα, όπως αναφέρει η Independent, με τα κουμπιά και χωρίς πρόσβαση στο Διαδίκτυο, στα smartphones σε συνδυασμό με την πανδημία και τους εγκλεισμούς έχει σαν αποτέλεσμα των 46% των νέων να δηλώνουν ότι είναι σχεδόν συνεχώς συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο. Μάλιστα το 97% των παιδιών έχουν τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας μέχρι την ηλικία των 12 ετών σύμφωνα με την Ofcom.

Τον Φεβρουάριο υπουργοί στην Αγγλία έκαναν γνωστή την πρόθεσή τους να απαγορευθούν τα κινητά στα σχολεία με την υπουργό Παιδείας Τζίλιαν Κίγκαν να κάνει λόγο για «ψηφιακούς δαίμονες».

«Πηγαίνεις στο σχολείο, πηγαίνεις για να μάθεις, να κάνεις φιλίες, να μιλήσεις με κόσμο και να κοινωνικοποιηθείς», είπε στο πρόγραμμα Today του ραδιοφώνου του BBC. «Δεν πηγαίνεις για να κάθεσαι με το κινητό στο χέρι ή να στέλνεις μηνύματα ενώ μπορείς να μιλάς με κάποιον», είπε χαρακτηριστικά. 

Δ' Κυριακή τῶν Νηστειῶν. Πρεσβυτέρου Ἀθανασίου Μηνᾶ


Δ’ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

«…Καί πολλάκις αὐτόν καί εἰς πῦρ ἔβαλε καί εἰς ὕδατα, ἵνα ἀπωλέσῃ αὐτόν·»[1]. Πορνεία καί μέθη καί ὅποια ἄλλη ἁμαρτία γίνεται μέ τό σῶμα, εἶναι φοβερές πράξεις τῆς σάρκας πού διευκολύνουν τόν Βεελζεβούλ, νά ἐπικρατήσει. Παραχωροῦνται δικαιώματα στά πονηρά πνεύματα· «πᾶσα παράβασις καί παρακοή ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν». Καταλαμβάνεται ἔτσι ὁ οἶκος τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματος καί ὁ ἀπρόσεκτος ἀφρίζει, τρίζει τά δόντια, μπερδεύεται καί μένει ἀναίσθητος· δέσμιος τῶν πονηρῶν πνευμάτων.

Ἐντούτοις, ὁ φιλάνθρωπος Χριστός ἦλθε νά λύσει τά δεσμά τοῦ πονηροῦ νά φανερώσει τήν κακία του καί νά ἐλευθερώσει τό πλάσμα Του ἀπό πράξεις ἀσχημοσύνης. Σαφῶς, σεβαστή γερόντισσα, ὁ Ἰησοῦς ζητάει καί τήν συνεργασία τῶν ἀνθρώπων ὥστε, διά τῆς ἀληθινῆς πίστεως, ὅλα νά εἶναι δυνατά σ’ἐκεῖνον πού πιστεύει ·«πάντα δυνατά τῷ πιστεύοντι».

Οἱ γονεῖς, ἐν προκειμένῳ, φρονοῦμε ἀδελφοί, ὅτι φέρουν κυρίαν τήν εὐθύνη γιά τήν ἐν Χριστῷ παιδαγωγία τῶν παιδιῶν. Στήν ἐρώτηση τοῦ Κυρίου: «Ἀπό πότε συμβαίνει», ἀπαντοῦν: «Παιδιόθεν».

Συνεπῶς, μέ νηστεῖες, προσευχές, ἀγρυπνίες, κόπους τοῦ σώματος καί τήν ἐκκοπή τοῦ θελήματος μέ ταπείνωση ψυχῆς, καθιστοῦμε ἀνίσχυρα τά πονηρά πνεύματα πού κινοῦνται ἐναντίον μας καί ἐναντίον τῶν παιδιῶν μας, πού ἔτσι τελικά προστατεύονται. Αὐτή εἶναι ἡ διδασκαλία σήμερα τοῦ Χριστοῦ μας. Ἀκούγοντας πράγματι, τόν λόγο τοῦ Θεανθρώπου, μέ καλή προαίρεση, ζητοῦμε νά μᾶς χαρίσει ἀληθινή και τέλεια πίστη, ὥστε μέ δάκρυα κατανύξεως καί ἀληθινή μετάνοια, νά ὑπερνικοῦμε τά τεχνάσματα πού οἱ δαίμονες ἐκστρατεύουν μέ κακία ἐνάντια στά παιδιά μας, στίς οἰκογένειές μας. Ἡ κλίμακα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου, τήν μνήμη τοῦ ὁποίου ἑορτάζουμε σήμερα, γίνεται στήριγμα καί ἀψευδής σύμβουλος στήν πνευματική μας πορεία, γιά νά φθάσουμε ἀπλανῶς στήν κορυφή τῶν ἀρετῶν καί στήν τελική νίκη.

Ἐνορία στὴν Σουηδία γιορτάζει Πάσχα μαζὶ μὲ τοὺς παπικούς!


Παρ’ ότι η Α’ Οικουμενική Σύνοδος, ο Α’ Ιερός Κανών της εν Αντιοχεία Τοπικής Συνόδου και ο Ζ’ Αποστολικός Ιερός Κανών απαγορεύουν την αλλαγή της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα, ο Σουηδίας Κλεόπας εχθές έκανε «Μεγάλη Παρασκευή» σε ενορία που υπάγεται σε αυτόν διοικητικά αλλά πνευματικά, απ’ ότι φαίνεται, υπάγεται στην Εκκλησία της Φινλανδίας.

Ο Μητρ. Κλεόπας δηλαδή αν πει να συμμετάσχει σε όλες τις ακολουθίες της συγκεκριμένης ενορίας και παράλληλα να τηρήσει τις υποχρεώσεις του και στην δική του Μητρόπολη, θα διαβάσει 24 Ευαγγέλια, θα κάνει δύο αποκαθηλώσεις και δύο αναστάσεις. Για τον Σουηδίας Κλεόπα ο Χριστός σταυρώνεται και ανασταίνεται δύο φορές τον χρόνο! Η συγκεκριμένη μάλιστα ημερομηνία που εορτάζει η υπαγόμενη πνευματικά στην Εκκλησία της Φινλανδίας ενορία, συμπίπτει ακριβώς με τους εορτασμούς των αιρετικών παπικών! Αύριο κιόλας, κάνουν Πάσχα!!

Δηλαδή εδώ δεν τους έφτανε το σχίσμα που δημιούργησαν με την αλλαγή του ημερολογίου, τώρα κάνουν και άλλο σχίσμα μέσα στο σχίσμα όπου κάποιοι Ορθόδοξοι τρώνε πασχαλιάτικα αυγά την ίδια ώρα που κάποιοι άλλοι νηστεύουν! Όπου κάποιοι Ορθόδοξοι εορτάζουν με Ορθοδόξους και κάποιοι άλλοι εορτάζουν με αιρετικούς. Είναι να τρελαίνεται κανείς με το μπάχαλο που έχει δημιουργήσει ο υπεύθυνος για τις Εκκλησίες της διασποράς πατριάρχης Βαρθολομαίος. Γι’ αυτό πολλοί ξενιτεμένοι Έλληνες φεύγουν πλήρως απογοητευμένοι από τις Ελληνόφωνες Εκκλησίες και πάνε στις Σερβικές, στις Ρωσσικές ή όπου αλλού για να νοιώσουν λίγο πνευματικότητα.

Ὑποσχέσεις δίχως ἔργα

Ὑποσχέσεις δίχως ἔργα

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Πολλὲς φορὲς διερωτῶνται οἱ κοσμικοὶ ἄνθρωποι, γιατί ὁ λαός μας βρίσκεται σὲ διαρκῆ ἀναστάτωση καὶ σύγχυση, τὴν ὥρα ποὺ καθημερινὰ διαφημίζονται ἐπιστημονικὲς ἐπιτυχίες, τεχνολογικὰ «θαύματα», ἀλλὰ καὶ «ἀποτελεσματικὲς» συνταγὲς εὐτυχίας. Προφανῶς κάτι βασικὸ λείπει ποὺ δὲν τὸ γνωρίζει ὁ λαὸς ἢ δὲν τὸ βλέπει, γιατί εἶναι θαμπωμένος ἀπὸ τὶς προβαλλόμενες ἔγχρωμες εἰκόνες καὶ τὰ ἐκτυφλωτικὰ πολύχρωμα φῶτα. Τὴν ἀρνητικὴ ἀτμόσφαιρα τροφοδοτοῦν καὶ συν­εχῶς ἐπιδεινώνουν ἡ τηλεόραση, τὸ διαδίκτυο, οἱ ἐφημερίδες καὶ τὰ ποικίλα ἔντυπα. Ὅλα αὐτὰ εἶναι φῶτα κοσμικοῦ ἐντυπωσιασμοῦ καὶ μέσα ἄγριας ἐκμετάλλευσης τοῦ λαοῦ ἀπὸ τοὺς ἐπιτήδειους, οἱ ὁποῖοι στοχεύουν στὴν αὔξηση τοῦ πλούτου τους καὶ ἀδιαφοροῦν παντελῶς γιὰ τὴν ἐξαχρείωση τῶν ἀνθρώπων.

Στὸ ἔργο αὐτὸ συμβάλλουν τὰ μέγιστα καὶ οἱ πολιτικοὶ μὲ τὶς ὑποσχέσεις τους γιὰ τὴ βελτίωση τῆς ζωῆς τῶν ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖες γρήγορα ἀποδεικνύονται ἄδειες, χωρὶς κανένα ἀποτέλεσμα. Κυβερνητικοὶ καὶ ἀντιπολιτευόμενοι, τοῦ ἰδίου φυράματος ὅλοι, ἀλληλοκατηγοροῦνται, ὑπόσχονται χωρὶς ντροπή, συκοφαντοῦν μὲ θράσος καὶ τὰ ριζοσπαστικὰ μέτρα ποὺ ἐξαγγέλλουν ἀποδεικνύονται «ὄνειρα θερινῆς νυκτός». Ὁ λαὸς πάντα ἀπογοητεύεται καὶ τελικὰ ἔχει μειωμένη ἐμπιστοσύνη πρὸς τοὺς πολιτικούς.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΡΗΣΚΕΝΤΟΣ, 15-4-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΡΗΣΚΕΝΤΟΣ, 15-4-2024
https://www.youtube.com/live/yaMbcJr1oc8?si=O5B8y6DWyBuB9xtL

Ὁ ὅσιος Κύριλλος ὁ Φιλεώτης γράφει:

Ὁ ὅσ. Κύριλλος ὁ Φιλεώτης γράφει: «Μᾶς λέει
ὁ Κύριος "Αὐτός, πού ἀγαπᾶ τήν ψυχή του, θά τήν χάση"· αὐτός, δηλαδή, πού κάνει τίς ἄτοπες ἐπιθυμίες της. “Αυτός δέ πού τήν μισεῖ εἶναι ἐκεῖνος, πού δὲν ὑποχωρεῖ, ὅταν τόν προτρέπη πρός τά βλαβερά· αὐτός δέ πού θέλει να σώση τήν ψυχή του εἶναι ἐκεῖνος, πού ἐπιθυμεῖ τήν παρά τόν πρέποντα τρόπο σωτηρία μέ τήν ἀπομάκρυνσι ἀπό τούς κινδύνους·
αὐτός ὁπωσδήποτε θά χάση τήν ψυχή του.
Ὅπως καί ὁ Χριστός μας ἔχει ὀνομάσει σωτηρία τή θυσία τῆς ζωῆς, πού ἔγινε μέσα στούς κινδύνους χάριν Αὐτοῦ· “Διότι αὐτός”, λέει, "θά κερδίση τήν ψυχή του στήν αἰώνια ζωή"(Ιω 12, 25).

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2024/03/blog-post_616.html

15 Ἀπριλίου. Κρήσκεντος μάρτυρος. Λεωνίδου μάρτυρος (ἐπισκόπου Ἀθηνῶν), Ἀνανίου ἱερομάρτυρος (†1764). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΛΖ´ 33-38, ΛΗ´ 1-6).

Ησ. 37,33          διὰ τοῦτο οὕτω λέγει Κύριος ἐπὶ βασιλέα Ἀσσυρίων· οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς τὴν πόλιν ταύτην οὐδὲ μὴ βάλῃ ἐπὶ αὐτὴν βέλος οὐδὲ μὴ ἐπιβάλῃ ἐπ᾿ αὐτὴν θυρεόν, οὐδὲ μὴ κυκλώσῃ ἐπ᾿ αὐτὴν χάρακα,

Ησ. 37,33                  Δια τούτο αυτά λέγει ο Κυριος εναντίον του βασιλέως των Ασσυρίων· Δεν πρόκειται να εισέλθη εις την πόλιν αυτήν, την Ιερουσαλήμ, ούτε και θα ρίψη βέλος εναντίον της. Δεν θα προβάλη ασπίδα εναντίον αυτής, ούτε και θα περιβάλη αυτήν με χαράκωμα,

Ησ. 37,34          ἀλλὰ τῇ ὁδῷ ᾗ ἦλθεν, ἐν αὐτῇ ἀποστραφήσεται καὶ εἰς τὴν πόλιν ταύτην οὐ μὴ εἰσέλθῃ. τάδε λέγει Κύριος·

Ησ. 37,34                  αλλά, από την οδόν, από την οποίαν ήλθεν, από την ιδίαν οδόν θα επιστρέψη προς την πατρίδα του. Και εις την πόλιν αυτήν δεν θα εισελθη”. Αυτά λέγει ακόμη ο Κυριος·