Σελίδες

Κυριακή τοῦ Πάσχα. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ [:Πρά
ξ. 1, 1-8]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων,ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος Ἁγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη(:το πρώτο βιβλίο, που ονομάζεται Ευαγγέλιο, το έγραψα, Θεόφιλε, για να εξιστορήσω σε αυτό περιληπτικά όλα όσα έκανε και δίδαξε ο Ιησούς από την αρχή της δημόσιας δράσεώς Του μέχρι την ημέρα που αναλήφθηκε στους ουρανούς, αφού προηγουμένως με συνεργό και το Άγιο Πνεύμα έδωσε εντολές στους αποστόλους που είχε διαλέξει ο Ίδιος)»[Πράξ. 1,1-2]

Σε πολλούς αυτό εδώ το βιβλίο δεν είναι αρκετά γνωστό, ούτε αυτό το ίδιο ούτε ο συγγραφέας του. Γι’ αυτό και προτίμησα προπάντων να ασχοληθώ με το έργο αυτό, ώστε και αυτούς που το αγνοούν να διδάξω και έναν τόσο μεγάλο θησαυρό να μην αφήσω να αγνοείται και να μένει αποκρυμμένος· διότι θα μπορέσει να μας ωφελήσει όχι λιγότερο από τα ίδια τα ευαγγέλια· είναι γεμάτο από τόση πολλή φιλοσοφία και ορθότητα διδασκαλίας πίστεως και επίδειξη θαυμάτων που έχουν γίνει μάλιστα από το άγιο Πνεύμα.

Ας μην το εξετάζουμε λοιπόν επιπόλαια, αλλά προσεκτικά. Διότι και τις προφητείες που προλέγει ο Χριστός στα ευαγγέλια είναι δυνατόν να τις δεις να πραγματοποιούνται εδώ, και από τα ίδια τα γεγονότα να διαλάμπει η αλήθεια, και μεγάλη μεταβολή των μαθητών προς το καλύτερο να έχει γίνει σε αυτούς από την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Διότι και εκείνα που άκουσαν να λέει ο Χριστός, ότι δηλαδή: «ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, τὰ ἔργα ἃ ἐγὼ ποιῶ κἀκεῖνος ποιήσει, καὶ μείζονα τούτων ποιήσει(:αληθινά, αληθινά σας λέω ότι εκείνος που πιστεύει σε μένα, τα υπερφυσικά έργα που εγώ ενεργώ θα τα κάνει και εκείνος, αλλά και μεγαλύτερα απ’ αυτά θα κάνει˙ διότι θα θεραπεύει και θα ανασταίνει ψυχές και θα συντελεί θαυμαστές αλλοιώσεις στην εσωτερική ζωή των ανθρώπων. Και θα τα πραγματοποιεί όλα αυτά με τη δική Μου επενέργεια)» [Ιω. 14,12], και να προλέγει στους μαθητές ότι θα οδηγηθούν σε ηγεμόνες και βασιλείς και ότι θα τους μαστιγώσουν στις συναγωγές τους[βλ. Ματθ. 10,17-18: «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων· παραδώσουσι γὰρ ὑμᾶς εἰς συνέδρια καὶ ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν μαστιγώσουσιν ὑμᾶς·καὶ ἐπὶ ἡγεμόνας δὲ καὶ βασιλεῖς ἀχθήσεσθε ἕνεκεν ἐμοῦ εἰς μαρτύριον αὐτοῖς καὶ τοῖς ἔθνεσιν (:έχοντας ως μόνο όπλο τη φρόνηση και την ακακία αυτή να προφυλάγεστε απ’ τους ανθρώπους· διότι θα σας παραδώσουν σε συνέδρια για να καταδικαστείτε απ’ αυτά και στις συναγωγές τους, και θα σας μαστιγώσουν μπροστά στον λαό. Ακόμη θα σας σύρουν μπροστά σε ηγεμόνες και σε βασιλείς ως κατηγορούμενους για μένα, για να δώσετε μαρτυρία για το πρόσωπό μου που να την ακούσουν και αυτοί και οι εθνικοί, ώστε να μην προφασίζονται ύστερα ότι δεν άκουσαν το κήρυγμά σας)» και ότι θα υποστούν σκληρά δεινά και ότι θα υπερισχύσουν σε όλα, και ότι το ευαγγέλιο θα κηρυχτεί σε όλο τον κόσμο, όλα αυτά είναι δυνατόν να τα δεις στο βιβλίο αυτό να εκπληρώνονται με κάθε ακρίβεια και άλλα περισσότερα από αυτά, που έχει πει ο Κύριος όταν ζούσε μαζί τους.

Ἀναστήθι ὁ Θεός καί διασκορπίστηκαν οἱ ἐχθροί του!...Εἴμαστε λοιπόν ἐχθροί τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ἀναστάσεως, πού φεύγουμε ἀπό τήν ἐκκλησία!

 Λέει ένα τροπάριο στην Νεκρώσιμη Ακολουθία: ''ο θάνατός σου Κύριε αθανασία γέγονε πρόξενος''.

Πέθανες δηλ. Εσύ Κύριε για να ζήσω εγώ. Και εφόσον πέθανες Εσύ, δεν φοβάμαι εάν πεθάνω και εγώ, διότι θα ζήσω και εγώ μαζί Σου! Και πως θα συζήσει ο άνθρωπος με τον Κύριο;
Πρέπει κάποιος να τον αναστήσει. Και πότε θα έχει δικαίωμα να αναστηθεί ο άνθρωπος;
Λέει ο Κύριος: "Ο τρώγων μου την Σάρκα και πίνων μου το Αίμα έχει ζωήν αιώνιον και Εγώ αναστήσω αυτόν εν τη εσχάτη ημέρα'' (Κατά Ιωάννη 6,54) Να ο τρόπος!
Να έχω δηλ. δημιουργήσει προϋποθέσεις συγγενείας με τον Χριστό, δια της Θείας Κοινωνίας, ώστε Αυτός που είναι νικητής του θανάτου να αναστήσει και μένα και από τον θάνατο να με περάσει στην αθανασία.
Γι' αυτό το Πάσχα ψάλλουμε: ''Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος''. Αυτή είναι η παρηγοριά για εμάς τους θνητούς που πιστεύουμε στον Χριστό, ότι θα μας αναστήσει και εμάς, στη Δευτέρα Παρουσία Του.

❈ Το Πάσχα έρχονται πολλοί στην Εκκλησία λένε το Χριστός Ανέστη, ''κλέβουν'' το Άγιο Φως και φεύγουν για την μαγειρίτσα. Δεν κάθονται στην Ανάσταση. Αν ανασταινόταν η μάνα τους, θα καθόντουσαν;
Αν ανασταινόταν ο πατέρας τους, θα καθόντουσαν; Τώρα που Αναστήθηκε ο Χριστός, φεύγουν...

ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ (ὑπ’ ἀριθ. 237/2024)



ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

«ΠΑΣΧΑ ΟΥΡΑΝΙΟΝ ἑορτάζοντες ἡμεῖς, τό γήϊνον ὑπερβεβήκαμεν…
τό δέ παρ’ ἡμῖν ἐπιτελούμενον Πάσχα, ἁπάντων ἀνθρώπων σωτηρίας ἐστίν αἴτιον…»
(Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου, P.G. 59, Εἰς τό Πάσχα, σ. 723)

 https://www.imkythiron.gr/index.php/o-mitropolitis/poimantorikes-egkyklioi/6229-pasxalios-poimantoriki-egkyklios-hyp-arith-237-2024


Τό συγκλονιστικὸν θαῦμα τοῦ Ἁγίου Φωτός


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Τό συγκλονιστικὸν θαῦμα τοῦ Ἁγίου Φωτός

«Δεῦτε λάβετε φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτὸς καὶ δοξάσατε Χριστὸν τὸν Ἀναστάντα ἐκ νεκρῶν».

Τὸ Ἅγιο Φῶς ἐμφανίσθηκε γιὰ πρώτη φορὰ τὴν ὥρα ποὺ ἔλαβε χώρα ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μετὰ τὰ μεσάνυκτα τοῦ Μεγάλου Σαββάτου καὶ λίγες ὧρες πρὶν ἀπὸ τὸ ξημέρωμα τῆς Κυριακῆς τοῦ Πάσχα μὲ πιθανότερη ἡμερομηνία τὴν 5η Ἀπριλίου τοῦ 33 μ.Χ.

Ὅσοι παρευρίσκονται τὸ Μεγάλο Σάββατο στὸν Πανάγιο Τάφο εἶναι μάρτυρες τοῦ μεγάλου αὐτοῦ θαύματος. Δυστυχῶς ὅμως κάποιοι ποὺ θέλουν νὰ πλήξουν τὴν Ἐκκλησία, τὸ ἀμφισβητοῦν.Ἀπὸ τὸ περισπούδαστο βιβλίο τοῦ κ. Χάρη Κ. Σκαρλακίδη «“ΑΓΙΟ ΦΩΣ”, Τὸ θαῦμα τοῦ Μ. Σαββάτου στὸν Τάφο τοῦ Χριστοῦ», ὅπου ὑπάρχουν 42 ἱστορικὲς μαρτυρίες, σταχυολογοῦμε δύο πρόσφατες. Ἡ πρώτη εἶναι καὶ τοῦ Πατριάρχου Διόδωρου Α (1981 -2000):

«Ὁ Πατριάρχης Διόδωρος Α΄ διηγεῖται:

“Ἀφοῦ σβήσουν ὅλα τὰ φῶτα, σκύβω καὶ εἰσέρχομαι στὸν πρῶτο θάλαμο τοῦ Τάφου. Ἀπὸ ἐκεῖ βρίσκω τὸν δρόμο μέσα στὸ σκοτάδι γιὰ τὸν ἐσωτερικὸ θάλαμο τοῦ Τάφου, ὅπου ἀποτέθηκε τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Ἐκεῖ, γονατίζω μὲ ἱερὸ φόβο καί… λέγω συγκεκριμένες προσευχές, οἱ ὁποῖες ἔχουν μεταβιβασθεῖ σὲ μᾶς διὰ μέσου τῶν αἰώνων καί, ἀφοῦ τὶς ἔχω ἀναγνώσει, ἀναμένω. Μερικὲς φορὲς μπορεῖ νὰ περιμένω μερικὰ λεπτά, ἀλλὰ συνήθως τὸ θαῦμα πραγματοποιεῖται ἀμέσως μόλις διαβάσω τὶς προσευχές.

Ἡ ντροπὴ τοῦ ἀνθρώπου καὶ τῆς ἀνθρωπότητας, ἡ Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, Ἁγ. Ἰουστίνου Πόποβιτς-Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ντροπὴ τοῦ ἀνθρώπου καὶ τῆς ἀνθρωπότητας, ἡ Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, Ἁγ. Ἰουστίνου Πόποβιτς-ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΝ-ΦΟΒΕΡΑ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ/Ο οὑμανισμὸς εἶναι σατανισμός, 
3-5-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

«Σήμερον ὁ ᾅδης στένων βοᾷ·...»

ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ

«Σήμερον ὁ ᾅδης στένων βοᾷ· Συνέφερέ μοι, εἰ τόν ἐκ Μαρίας γεννηθέντα μή ὑπεδεξάμην· ἐλθών γάρ ἐπ᾽ ἐμέ τό κράτος μου ἔλυσε· πύλας χαλκᾶς συνέτριψε· ψυχάς, ἅς κατεῖχον τό πρίν, Θεός ὤν ἀνέστησε. Δόξα, Κύριε, τῷ σταυρῷ σου καί τῇ ἀναστάσει σου».Σήμερα ὁ ἅδης, στενάζοντας βοᾶ: Θά ἦταν συμφερότερο γιά μένα, ἄν δέν ὑποδεχόμουνα τήν ψυχή ἐκείνου, πού γεννήθηκε ἀπό τή Μαρία· διότι, ἐλθών σέ μένα, κατέλυσε τό κράτος μου· συνέτριψε τίς χάλκινες πύλες τοῦ βασιλείου μου· τίς ψυχές, τίς ὁποῖες προηγουμένως κατεῖχα, σάν Θεός κραταιός ἀνέστησε. Δόξα, Κύριε, στό σταυρό καί τήν Ἀνάστασή σου.
Τό θρηνολόγημα τοῦ ἅδη εἶναι ἀπελπιστικό. Μιά μέρα ἀναπάντεχα δέχτηκε στό σκοτεινό ἄντρο του μιά περίεργη ψυχή. Φαινομενικά ἔμοιαζε σάν ὅλες τίς ἄλλες ἀνθρώπινες ψυχές. Ὅμως δέν ζήτησε νά καταγραφεῖ στά κατάστιχά του, πληρώνοντας τό φόρο τῆς ἀδαμικῆς παραβάσεως. Ὅταν τήν καλοεῖδε, ἔφριξε! Εἶδε μέσα της ν᾽ ἀστράφτει ἡ φωτιά τοῦ Θεοῦ. Μαζί της ἑνωμένος ἦταν ὁ Θεός! Ἄρχισε νά κλαίει γοερά ὁ ἄλλοτε ἀδυσώπητος δυνάστης καί νά φωνάζει δυνατά:
Καλύτερα ἦταν γιά μένα νά μή δεχόμουνα τόν Υἱό τῆς Μαρίας, πού ἦταν συνάμα καί Υἱός τοῦ Θεοῦ. Γιατί, ὅταν τόν δέχτηκα, ἡ δύναμή του κατέλυσε τό κράτος μου, ἀφάνισε τή δύναμή μου, σώριασε σ᾽ ἐρείπια τό βασίλειό μου, συντρίβοντας τίς χάλκινες ἀμπάρες του. Τίς ψυχές, πού τόσο ἐπιμελῶς φύλαγα στά σπλάχνα μου κι ἡδονιζόμουν νά τίς κρατῶ φυλακισμένες, τίς ἀνέστησε. Τί μοῦ ἀπομένει, πλέον;

Ἂς διδαχτοῦμε ἀπὸ τὸν ληστή, Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου-Στον Σταυρὸ καὶ τὸν ληστή, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἂς διδαχτοῦμε ἀπὸ τὸν ληστή, Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου-Στον Σταυρὸ καὶ τὸν ληστή, 3-5-2024/Μ. Ὧρες Μ. Παρασκευῆς, 
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com, 

 

Ἰωσὴφ ὁ Πάγκαλος: «Πῶς ποιήσω τὸ ρῆμα τὸ πονηρὸν τοῦτο καὶ ἁμαρτήσομαι ἐναντίον τοῦ Θεοῦ;»

Πρωτοπρεσβυτέρου πατρὸς Κωνσταντίνου Παπαγιάννη (2014). Ἱερὰ ἱστορία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Θεσσαλονίκη: Τὸ Περιβόλι τῆς Παναγίας.

Γιὰ μᾶς τοὺς Χριστιανοὺς ἡ ἱστορία τοῦ Ἰωσὴφ ἔχει μεγάλη σημασία, γιατί ὁ Ἰωσὴφ εἶναι τύπος τοῦ Κυρίου. Ὅπως ὁ Ἰωσὴφ ἦταν τὸ ἀγαπητὸ παιδὶ τοῦ Ἰακώβ, ἔτσι καὶ ὁ Κύριος εἶναι «ὁ Υἱὸς ὁ ἀγαπητός» τοῦ ἐπουρανίου Πατρὸς (Ματθ. Γ΄ 17)· κι ὅπως ὁ Ἰωσὴφ ἔγινε ἀντικείμενο φθόνου ἀπὸ τοὺς ἀδελφούς του, ἔτσι καὶ ὁ Κύριος φθονήθηκε καὶ μισήθηκε ἀπὸ τοὺς ὁμοφύλους του. Ἀλλὰ καὶ ἡ ταπείνωσις, τὰ παθήματα καὶ ἡ ἀνεξικακία τοῦ Ἰωσὴφ καὶ ἡ δόξα, στὴν ὁποία τελικῶς ὠδηγήθηκε, τὸν κάνουν νὰ εἶναι ὁ κατ΄ ἐξοχὴν τύπος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γι΄ αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία τιμᾷ τὴ μνήμη του τὴ Μεγάλη Δευτέρα, τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος τῶν...παθῶν τοῦ Κυρίου.

…Στὴν ἱστορία τοῦ Ἰωσὴφ βρίσκουμε κι ἄλλες ὁμοιότητες μὲ τὰ πάθη τοῦ Κυρίου. Ἡ πώλησις τοῦ Ἰωσὴφ ἦταν ἀσφαλῶς προτύπωσις τῆς πωλήσεως τοῦ Κυρίου ἀπὸ τὸν Ἰούδα γιὰ τριάντα ἀργύρια, καὶ τὸ ρίξιμό του στὸν λάκκο προεικόνιζε τὴν ταφὴ καὶ τὴν ἀνάστασί του. Αὐτὴ τὴν ἑρμηνεία δίνει στὰ γεγονότα αὐτὰ ὁ ποιητὴς τοῦ μεγάλου κανόνος λέγοντας: «Ὑπὸ τῶν συγγόνων ἡ δικαία ψυχὴ δέδοτο, πέπρατο εἰς δουλείαν ὁ γλυκὺς εἰς τύπον τοῦ Κυρίου». Καὶ σ΄ ἄλλο τροπάριο: «Εἰ καὶ λάκκῳ ὤκησε ποτὲ Ἰωσήφ, Δέσποτα Κύριε, ἀλλ΄ εἰς τύπον τῆς ταφῆς καὶ τῆς ἐγέρσεώς σου» (ε΄ ὠδὴ Μεγ. Κανόνος).

…Ὅλα καλὰ λοιπὸν ὡς ἐδῶ γιὰ τὸν Ἰωσὴφ στὸ σπίτι τοῦ Πετεφρῆ. Ἀλλὰ στὸ σπίτι αὐτὸ ἐπρόκειτο νὰ δοκιμάση κι ἕναν μεγάλο καὶ φοβερὸ πειρασμό, ποὺ ὁ Θεὸς τὸν ἐπέτρεψε, γιὰ νὰ φανῇ ὁ ἀδαμάντινος χαρακτήρας τοῦ Ἰωσήφ. Ἡ ἁγία Γραφὴ ἀρχίζει τὴν ἐξιστόρησι τῆς περιπετείας αὐτῆς μὲ μία λεπτομέρεια: ὅτι ὁ Ἰωσὴφ ἦταν «καλὸς τῷ εἴδει καὶ ὡραῖος τῇ ὄψει σφόδρα» (Γέν. λθ΄ 6), ἦταν δηλ. πάρα πολὺ ὄμορφος.

Ὁ πόλεμος τῶν δαιμόνων κατὰ τοῦ ἀνθρώπου γιὰ ὅλη του τὴ ζωή!

Ό διάβολος πλησίασε το Θεάνθρωπο μέ πειρασμούς. Ποιός ἄνθρωπος γλιτώνει ἀπ' αὐτόν;
Αὐτός πού κάνει τό θέλημα τοῦ διαβόλου δεν περιμένει προσβολές, γιατί ἁπλά γυροφέρνει πάντα κοντά στον πονηρό.

Μόλις αρχίζει να συνέρχεται κι ἔχει τήν πρόθεση να ξεκινήσει μιά καινούργια ζωή, σύμφωνη μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἐνεργοποιεῖται ἀμέσως ὁλόκληρο τό βασίλειο τοῦ σατανᾶ. Σπεύδουν νά ἐξαφανίσουν τίς καλές σκέψεις καί προθέσεις τοῦ ἀνθρώπου πού μετανοεί, μέ κάθε τρόπο που διαθέτουν.

Ἄν δέν κατορθώσουν νά τόν μεταστρέψουν, προσπαθοῦν νά ἐμποδίσουν τη μετάνοια καί τήν ἐξομολόγησή του. Ἄν δέν κατορθώσουν οὔτε κι αὐτό, ἀγωνίζονται να σπείρουν ζιζάνια, να τ' ανακατέψουν μέ τούς καρπούς τῆς μετάνοιας και να διακόψουν τόν ἀγώνα του γιά τήν κάθαρση τῆς καρδιᾶς.

Ἄν δέν ἐπιτύχουν οὔτε κι αὐτό, προσπαθοῦν νά διαστρέψουν τήν ἀλήθεια. Ἄν ἀντιμετωπιστοῦν ἐσωτερικά, ἐπιτίθενται ἐξωτερικά. Κι αὐτό θά γίνεται διαρκῶς, ὥς τό τέλος τῆς ζωῆς.

Δέν ἀφήνουν τόν ἄνθρωπο οὔτε να πεθάνει μέ ηρεμία, αλλά καί μετά το θάνατό του κυνηγοῦν τήν ψυχή του.
Θα ρωτήσεις: «Τί πρέπει να κάνουμε;Αὐτό εἶναι θλιβερό, τρομακτικό!»

Εἶναι αἱ αἱρέσεις «Ἐκκλησίαι»;


Εἶναι αἱ αἱρέσεις «Ἐκκλησίαι»;

Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων

Ἀγαπητὲ κ. Διευθυντά,

Πολλοὶ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ μὲ ἐρωτοῦν: “Εἶναι οἱ διάφοροι αἱρέσεις “ἐκκλησίες”;

Ἀπαντώντας στὴν σημαντικὴ αὐτὴ ἐρώτηση, ἐξηγῶ:

Ἡ κάθε αἵρεση, διαστρέβλωση τῆς Ἀληθείας, υἱοθεσία τοῦ ψεύδους, ἀποτελεῖ χωρισμὸ τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Ἅγιο Θεὸ καὶ τὴν ἀποκοπή του ἀπὸ τὴν ἐν Χριστῷ σωτηρία.

Δὲν εἶναι δυνατὸν τὸ Πανάγιο Πνεῦμα, τὸ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας, νὰ ὑπάρχει καὶ στὴν Ἀλήθεια (τὴν Ὀρθοδοξία) καὶ στὸ ψέμα (τὴν αἵρεση).

Ὁ αἱρετικὸς ἄνθρωπος, σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Παύλου, εἶναι “αὐτοκατάκριτος” καὶ στερεῖ τὸν ἑαυτόν του ἀπὸ τὴν σωτηρία. Γι’ αὐτό, ὁ Ἀπόστολος προτρέπει τοὺς πιστοὺς νὰ ἀπέχουν ἀπὸ τὸν τοιοῦτον καὶ οὔτε νὰ τὸν χαιρετοῦν, ὥστε νὰ μὴ γίνονται συγκοινωνοὶ στὴν αἵρεση καὶ πλάνη του.

Ὅπου δὲν ὑπάρχει Πνεῦμα Ἅγιον, οὔτε “Ἐκκλησία” ὑπάρχει, ἀλλὰ οὔτε μυστηριακὴ ζωή, ποὺ ἁγιάζει καὶ σῴζει τὸν ἁμαρτωλὸ ἄνθρωπο. Ὁ ἄνθρωπος δὲν ἀναγεννᾶται διὰ τοῦ βαπτίσματος τῶν αἱρετικῶν. Δὲν λαμβάνουν τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο, ἐφ’ ὅσον ἀρνοῦνται τὸ Μυστήριο τοῦ Ἁγίου Μύρου. Δὲν ἔχουν Θεία Κοινωνία, καθὼς τὸ θεωροῦν συμβολικὸ καὶ ὄχι πραγματικὸ Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ. Δὲν λαμβάνουν συγχώρηση ἁμαρτιῶν, διότι ἀρνοῦνται αὐτὸ τὸ σημαντικὸ Μυστήριο. Δὲν ἔχουν Ἱερωσύνη. Δὲν ἁγιάζεται ἡ σχέση ἀνδρὸς καὶ γυναικός, διότι ἀντικατέστησαν τὸ Μυστήριο τοῦ Γάμου μὲ τὸν πολιτικὸ γάμο. Δὲν ἔχουν τὸ Εὐχέλαιο. Ἑπομένως, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ σωθοῦν;

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Μ. ΣΑΒΒΑΤΟΝ, 4-5-2024

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Μ. ΣΑΒΒΑΤΟΝ, 4-5-2024
https://www.youtube.com/live/4EOknELYifE?si=gOkp8D-ULvFtBZ_x

4 Μαΐου. † Μέγα Σάββατον. «Ἡ θεόσωμος ταφὴ καὶ ἡ εἰς ᾅδου κάθοδος τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ». Πελαγίας μάρτυρος (†290). Ἱλαρίου ὁσίου. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἑσπερινοῦ (Ῥωμ. ς´ 3-11).

Ρωμ. 6,3            ἢ ἀγνοεῖτε ὅτι ὅσοι ἐβαπτίσθημεν εἰς Χριστὸν Ἰησοῦν εἰς τὸν θάνατον αὐτοῦ ἐβαπτίσθημεν;

Ρωμ. 6,3                    Η δεν γνωρίζετε, ότι όσοι εβαπτίσθημεν με την πίστιν στον Ιησούν Χριστόν, εβαπτίσθημεν συγχρόνως (εβυθίσθημεν τρόπον τινά και εγίναμεν μέτοχοι) στον θάνατον αυτού; (Δια της σταυρώσεως του παλαιού ανθρώπου).