Σελίδες

Τετάρτη 15 Μαΐου 2024

Ψαλμός , στίχος 10, «Βασιλεῖς θαρσὶς καὶ νῆσοι ψυχάς δούλων αὐτοῦ », Ἡ Πνευματική Μελέτη, (ἉγίουΠαϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ψαλμός , στίχος 10, «Βασιλεῖς θαρσὶς καὶ νῆσοι ψυχάς δούλων αὐτοῦ », Ἡ Πνευματική Μελέτη, (ἉγίουΠαϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 15-9-2017 (Κήρυγμα)
 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ψαλμός , στίχος 14, «Ἐκ τόκου καὶ ἐξ ἀδικίας λυτρώσεται τὰς ψυχὰς δούλων αὐτοῦ», Ἡ Ψαλμωδία ,(ἉγίουΠαϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης,

Ψαλμός , στίχος 14, «Ἐκ τόκου καὶ ἐξ ἀδικίας λυτρώσεται τὰς ψυχὰς δούλων αὐτοῦ», Ἡ Ψαλμωδία ,(ἉγίουΠαϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 16-9-2017 (Κήρυγμα)
 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Τὸ πνεῦμα τῶν παλαιῶν Ἁγιορειτῶν. Ἀπὸ τὴν Ἀσκητικὴ καὶ Ἡσυχαστικὴ Ἁγιορείτικη Παράδοση

Δι­ή­γη­ση Γέ­ρον­τος: «Ἦρ­θα στό Ἅ­γιον Ὄ­ρος τό 1959. Τό­τε οἱ πα­τέ­ρες ζοῦ­σαν ἁ­πλά, εἶ­χαν στε­ρή­σεις. Δέν ὑ­πῆρ­χαν οἱ ση­με­ρι­νές ἀ­νέ­σεις. Τά Κελ­λιά τους ἦ­ταν ἁ­πλά. Τίποτε τό ἀ­να­παυ­τι­κό δέν ὑ­πῆρ­χε. Ὅ­λοι ἦ­ταν κα­λοί, εἶ­χαν μέ­ρι­μνα γιά τήν σω­τη­ρί­α τους. Ὅ­που πή­γαι­νες ἄ­κου­γες ἕ­να πνευ­μα­τι­κό λό­γο. Τό­τε ὑ­πῆρ­χε ἕ­να πνεῦ­μα δι­α­φο­ρε­τι­κό. Οἱ μο­να­χοί δέν ἔ­βγαι­ναν ἔ­ξω στόν κό­σμο, ντρέ­πον­ταν. Καί οἱ προ­σκυ­νη­τές ἦ­ταν λί­γοι. Ἀ­κό­μα καί στά ἰ­δι­όρ­ρυθ­μα, πού με­ρι­κοί κρε­ο­φα­γοῦ­σαν, δέν μπαι­νό­βγαι­ναν στόν κό­σμο, δέν ἀ­σχο­λοῦν­ταν μέ ἀλ­λό­τρια. Ἦ­ταν ἁ­πλοί καί ἀ­γράμ­μα­τοι, ἀλ­λά εἶ­χαν φό­βο Θε­οῦ. Αὐ­τοί οἱ ἀ­γράμ­μα­τοι κρά­τη­σαν τήν πί­στη καί δέν κα­τε­πά­τη­σαν τήν συ­νεί­δη­σή τους.
Μέ­χρι τό 1990 ἔρ­χον­ταν λί­γοι προ­σκυ­νη­τές καί κου­ρά­ζον­ταν νά ὁ­δοι­πο­ροῦν. Ἀ­φοῦ ἀ­να­παύ­ον­ταν στά Μο­να­στή­ρια, με­τά συ­ζη­τοῦ­σαν μέ τούς μο­να­χούς καί ὠ­φε­λοῦν­ταν. Τώ­ρα ἔρ­χον­ται μέ αὐ­το­κί­νη­το βι­α­στι­κά καί ἔ­χουν ἀ­πα­ί­τη­ση νά βροῦν κά­ποι­ον μο­να­χό νά μι­λή­σουν. Στό Ἅ­γιον Ὄ­ρος μέ τέ­τοι­α πα­ρά­δο­ση καί μέ τό­ση πνευ­μα­τι­κή ἀν­το­χή δέν στα­μά­τη­σε ἡ θεί­α Λει­τουρ­γί­α καί τό καν­τή­λι πάν­τα ἔκαι­γε, εἴ­τε μέ πολ­λούς εἴ­τε μέ λί­γους. Ὁ κα­θέ­νας μας ἀ­πό κεῖ πού βρί­σκε­ται νά κά­νη τά ἔρ­γα τοῦ μο­να­χοῦ καί ἡ χά­ρις τοῦ Θε­οῦ δέν θά μᾶς ἐγ­κα­τα­λεί­ψει».

Τέτοια δόξα θὰ τοῦ κάνετε κι ἐσεῖς.Πολλούς ἄρρωστους καὶ δαιμονισμένους θὰ γιατρεύει


Την Λαμπροδευτέρα οι αδερφές Δουργκούνα Με την μητέρα τους ακουσαν ένα βογγητό σαν μούγγρισμα έξω από την πόρτα τους. Σάν να σκότωναν άνθρωπο.
Ξύπνησαν τρομαγμένες και άνοιξαν το παράθυρο για να δουν τι συμβαίνει.Δεν ειδαν τίποτα.Σιγή και γαλήνη απόλυτη επικρατούσε στο δρόμο. Κοίταξαν το ρολόι και ήταν 12 παρά τέταρτο η ώρα. Μην μπορώντας να εξηγήσουν αυτό που τους συνέβη πλάγιασαν και κοιμηθήκαν.

Τότε η Μυρσίνη είδα ένα φοβερό όνειρο. Σαν να γινόταν φασαρία στο χωριό και έτρεχε ο κόσμος.Η Μυρσίνη ρώτησε τι συμβαίνει και της είπαν:
«Στις Καρυες έσφαξαν τον Γιώργο και κλαίει η Παναγια».
Άρχισε τότε και εκείνη με τον κόσμο να τρέχει κι έφτασε στις Καρυές. Στο προαύλιο είδε την Παναγία μαυροντυμένη με το πρόσωπο γεμάτο δάκρυα.Στο πλάι της καθόταν ένα κοριτσάκι 12 χρονών περίπου (Η Αγία Ειρηνη )και σιγοκλαιγε και εκείνο.Η Μυρσίνη έπεσε γονατιστή μπροστά της και ερώτησε: «Παναγία μου γιατί κλαις ;»

Ἀποκαλυπτικὴ ἔρευνα νοσοκομείου Cleveland: Τὸ ἐμβόλιο Covid-19 λειτουργεῖ σάν... «μαγνήτης» – Κάθε δόση διπλασιάζει τὸν κίνδυνο μόλυνσης

Τα άτομα που έλαβαν περισσότερες από μία δόσεις εμβολίου κατά του COVID-19 είχαν περισσότερες πιθανότητες να προσβληθούν από τον COVID-19, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Μια ανάλυση δεδομένων από ερενητές στην κλινική του Cleveland διαπίστωσε ότι τα άτομα που έλαβαν δύο ή περισσότερες δόσεις διέτρεχαν υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης με COVID-19, ανέφεραν ο Δρ Nabin Shrestha και οι συνεργάτες του.
Ο κίνδυνος μόλυνσης από τον COVID-19 ήταν 1,5 φορές υψηλότερος για όσους έλαβαν δύο δόσεις, 1,95 φορές υψηλότερος για εκείνους που έλαβαν τρεις δόσεις και 2,5 φορές υψηλότερος για εκείνους που έλαβαν τρεις ή περισσότερες δόσεις, διαπίστωσαν οι ερευνητές.
Ο υψηλότερος κίνδυνος συγκρίθηκε με άτομα που έλαβαν μηδέν ή μία δόση εμβολίου.
Ακόμη και μετά την προσαρμογή για τις μεταλλάξεις / πάραλλαγές, ο αυξημένος κίνδυνος παρέμεινε.
«Ο ακριβής λόγος για αυτό το εύρημα δεν είναι ξεκάθαρος.
Είναι πιθανό ότι αυτό μπορεί να σχετίζεται με το γεγονός ότι η επαγόμενη από το εμβόλιο ανοσία είναι ασθενέστερη και λιγότερο ανθεκτική από τη φυσική ανοσία.
Έτσι, αν και βραχυπρόθεσμα είναι κάπως προστατευτικός, ο εμβολιασμός μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο μελλοντικής μόλυνσης», ανέφεραν οι ερευνητές στο έγγραφο, το οποίο κυκλοφόρησε ως προεκτύπωση.
Ο Δρ Robert Malone, ένας ερευνητής εμβολίων που δεν συμμετείχε στην εργασία, είπε στους The Epoch Times ότι η εργασία χρησίμευσε ως «μια ακόμη αναγνώριση ότι τα προϊόντα δεν είναι αποτελεσματικά ή έχουν πολύ χαμηλή αποτελεσματικότητα και συμβάλλουν στην αρνητική αποτελεσματικότητα [κάτω από τη γραμμή ].”

Παράγοντες σωστῆς λειτουργίας τῆς οἰκογένειας, β΄ μέρος.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης




Κατ’ ἀρχάς νά ποῦμε ὅτι εἴμαστε μέσα στήν περίοδο πού ἡ Ἐκκλησία μας πανηγυρίζει τήν Ἀνάληψη τοῦ Χριστοῦ μας, ἡ ὁποία εἶναι μιά γιορτή πού περνάει λίγο ἀπαρατήρητη, ἐπειδή εἶναι μέσα στήν βδομάδα, τήν Πέμπτη, καί εἶναι καί ἐργάσιμη μέρα δυστυχῶς, παρόλο πού λεγόμαστε χριστιανικό κράτος! Τώρα βέβαια στήν πράξη πόσο εἴμαστε, ἔχει πολλά ἐρωτηματικά.. Εἶναι πολύ μεγάλη γιορτή καί εἶναι ἡ ὁλοκλήρωση τῆς σωτηρίας καί τῆς σωτήριας οἰκονομίας, τοῦ ἔργου τοῦ Χριστοῦ μας δηλαδή, ὁ Ὁποῖος εἶπε στούς Ἀποστόλους, ὅτι «εἶναι ἀνάγκη Ἐγώ νά ἀπέλθω γιά νά ἔλθει ὁ ἄλλος Παράκλητος, τό Πανάγιο Πνεῦμα, ὁ ἄλλος Παρηγορητής»[1], πού σημαίνει ὅτι καί ὁ Χριστός μας εἶναι παράκλητος, εἶναι παρηγορητής μας! Ἀλλά ὁ ἄλλος παρηγορητής εἶναι τό Πανάγιο Πνεῦμα, τό Ὁποῖο καί τότε ἦταν, ἀλλά ἦρθε κατεξοχήν στήν Πεντηκοστή τελειότερον, ὅπως λένε οἱ Πατέρες, δηλαδή φανερώθηκε στόν μέγιστο θά λέγαμε βαθμό. Καί πρίν ὑπῆρχε, καί στήν Παλαία Διαθήκη ὑπῆρχε, ἀλλά ἀμιδρῶς. Καί μετά τήν Ἀνάσταση ὑπῆρχε ἐκτυπώτερον, κάπως πολύ φανερότερο, καί τελειότερα στήν Πεντηκοστή, ὅπου πλέον οἱ Ἀπόστολοι ὄχι ἁπλῶς κοινωνοῦν, ἀλλά ἑνώνονται στό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Γίνονται πλέον μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Αὐτό πού γίνεται καί μέ μᾶς στήν προσωπική μας Πεντηκοστή, πού εἶναι τό Ἅγιο Βάφτισμα καί τό Ἅγιο Χρίσμα. Στό Ἅγιο Χρίσμα παθαίνουμε αὐτό πού ἔπαθαν καί οἱ Ἀπόστολοι τήν Πεντηκοστή. Εἶναι ἡ προσωπική μας Πεντηκοστή, δηλαδή ἡ θέωση. Αὐτό παθαίνουμε, γιατί ἄς ποῦμε δέν γίνομαστε ἐμεῖς μέ τήν θέλησή μας, μέ τή δική μας ἐνέργεια θεοί, ἀλλά πάσχουμε τήν θέωση. Δηλαδή ὁ Θεός τό θέλει καί μᾶς θεώνει δωρεάν. Καί ἐκεῖνο πού καλούμαστε ἐμεῖς ὡς χριστιανοί, εἶναι νά φανερώνουμε αὐτή τήν θέωση. Νά τήν φυλάξουμε, νά μήν προδώσουμε τόν θησαυρό, ὅπως λέει ὁ Ἅγιος Νικόλαος ὁ Καβάσιλας, καί νά τήν φανερώνουμε μέ τήν ζωή μας. Καί βλέπετε ὅτι ὁ Χριστός μας πού εἶναι ὁ Θεάνθρωπος, εἶναι ἡ Θεία φύση ἑνωμένη μέ τήν ἀνθρώπινη στήν ὑπόσταση τοῦ Λόγου, εἶναι ὁ νικητής διά τοῦ Ὁποίου νικοῦμε κι ἐμεῖς, ἄν κανείς δηλαδή ἑνωθεῖ μέ τόν Χριστό, καί μπορεῖ νά εἶναι ἑνωμένος, ὁ νοῦς του νά εἶναι ἑνωμένος συνεχῶς μέ τόν Χριστό, νικάει κι αὐτός. Καί ὅπως ὁ Χριστός τώρα εἶναι στά δεξιά τοῦ Πατρός, μέ τό σῶμα Του!.. Αὐτό εἶναι πολύ σημαντικό, μέ τό σῶμα Του, μέ τό ἀνθρώπινο σῶμα εἶναι ὁ Χριστός μας τώρα, ἔτσι μποροῦμε κι ἐμεῖς. Γι’ αὐτό τό ἔχει πεῖ στήν Ἀποκάλυψη, ὅτι «θά σᾶς δώσω νά καθίσετε μαζί Μου, στόν θρόνο Μου»[2]! Ὁπότε καταλαβαίνουμε ἐδῶ καί τήν ἀξία τῆς ὕλης (καί τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος), ἡ ὁποία καλεῖται νά θεωθεῖ καί νά καθίσει στόν θρόνο τοῦ Θεοῦ. Γι’ αὐτό καί τό σῶμα μας δέν εἶναι κάτι ἁμαρτωλό, κάτι ξέρω ’γώ πονηρό, κάτι πού εἶναι ἄς τό ποῦμε ἀπορριπτέο. Ἀλλά εἶναι κάτι πού δοξάζεται καί καλεῖται νά θεωθεῖ μέσα στήν Ἐκκλησία καί πρέπει μέ πολύ σεβασμό νά τό ἀντιμετωπίζουμε.

Αὐτά ἔτσι λίγα γιά τήν γιορτή πού χτές γιορτάσαμε καί συνεχίζουμε νά τήν γιορτάζουμε γιά ἀρκετές ἡμέρες. Καί νά ἔρθουμε στό θέμα μας, τό ὁποῖο εἶναι αὐτό πού εἴχαμε ξεκινήσει ἐδῶ καί ἀρκετές ἑβδομάδες, σχετικό μέ τήν οἰκογένεια καί μέ τό πῶς μπορεῖ νά λειτουργήσει σωστά μιά οἰκογένεια, ποιοί εἶναι οἱ παράγοντες οἱ ὁποῖοι συμβάλλουν στό νά λειτουργήσει σωστά μιά οἰκογένεια καί ποιοί εἶναι οἱ παράγοντες οἱ ἀπαραίτητοι γιά τήν σωστή ἀγωγή τῶν παιδιῶν. Βεβαίως καθοριστικό ρόλο παίζουνε οἱ γονεῖς.

Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;


Ὑπερασπιζόμεθα τὰ δικαιώματα τῶν παιδιῶν μας!!!

Οἱ βουλευταὶ τῆς Περιφερείας μας διέσυραν τὴν Ἑλλάδα μας, ἀφοῦ ψήφισαν ἕνα αἰσχρὸ νόμο ποὺ καταπατᾶ παράφορα καὶ ἐγκληματικὰ τὰ δικαιώματα τῶν παιδιῶν….


Συγκεκριμένα αὐτοὶ μαζὶ μὲ ὅλο τὸ ἀνίερο πολιτικὸ συναπάντημα, τόλμησαν ἀπὸ μόνοι τους καὶ ΧΩΡΙΣ τὴ σύμφωνη γνώμη τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ δηλαδή, καὶ ψήφισαν ἕνα ἐμετικὸ καὶ ἄκρως αἰσχρὸ νόμο ποὺ ἐπιτρέπει σὲ ἕνα Ἄνδρα ποὺ ἀρνεῖται τὴ φύση του νὰ παντρεύεται ἄλλον Ἄνδρα ὅμοιό του καὶ νὰ μποροῦν μάλιστα νὰ πάρουν καὶ νὰ ἔχουν μικρά, ἀθῷα καὶ ἀνυπεράσπιστα παιδάκια καὶ νὰ τὰ ἐντάσσουν “μὲ τὸ ζόρι” στὴν ἀφύσικη καὶ ἀνώμαλη συμβίωσή τους. Τὸ ἴδιο καὶ δύο Γυναῖκες ποὺ ἀρνοῦνται τὴ φύση τους, καθὼς καὶ τὴ μητρότητα, ἀφοῦ ἐπιλέγουν τὴν διαφορετικότητα….

Πράγματα δηλαδὴ πρωτόγνωρα καὶ ἀφάνταστα τοὺς προηγούμενους αἰῶνες!!!

Στὶς 8 Μαΐου 1980 τὴν 6η πρωϊνή, ἐκοιμήθη ὁ ἅγιος Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος.


Στις 8 Μαΐου 1980 την 6η πρωϊνή, εκοιμήθη ο άγιος Γέροντας ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ

Μία μεγάλη σύγχρονη μορφή της Ορθοδοξίας, πνευματικό τέκνο του Αγίου Νεκταρίου και ηγούμενος της Ι.Μ.Ζωοδοχου Πηγής,Λογγοβάρδας Πάρου.

"Μόνον όταν ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ οι άνθρωποι, σαν τους Νινευΐτες, θα παρέλθη η Οργή του Κυρίου. Αλλοίμονον στον αμαρτωλό και αμετανόητο κόσμο. Σήμερα η αληθινή ΜΕΤΑΝΟΙΑ σπανίζει."

15 Μαΐου. Παχωμίου ὁσίου τοῦ μεγάλου (†358). Ἀχιλλείου ἀρχιεπισκόπου Λαρίσης (δ΄ αἰ.). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης β´ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. δ´ 13-22).

Πραξ. 4,13         Θεωροῦντες δὲ τὴν τοῦ Πέτρου παῤῥησίαν καὶ Ἰωάννου, καὶ καταλαβόμενοι ὅτι ἄνθρωποι ἀγράμματοί εἰσι καὶ ἰδιῶται, ἐθαύμαζον, ἐπεγίνωσκόν τε αὐτοὺς ὅτι σὺν τῷ Ἰησοῦ ἦσαν,

Πραξ. 4,13                Εκείνοι βλέποντες το θάρρος του Πετρου και του Ιωάννου και έχοντες υπ' όψιν των, ότι ήσαν αγράμματοι άνθρωποι του λαού, κατελαμβάνοντο από θαυμασμόν δια την σοφίαν και την δύναμιν του λόγου των και συγχρόνως ανεγνώριζαν και παρεδέχοντο ότι αυτοί ήσαν μαζή με τον Ιησούν.