Σελίδες

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024

Κλῆρος καί Ἐκκλησία (Ζ΄ μέρος)-Ἠ Θ. Λειτουργία, Ἀγ. Παϊσίου καί Αγίων Πατέρων-Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Κλῆρος καί Ἐκκλησία (Ζ΄ μέρος)-Ἠ Θ. Λειτουργία, Ἀγ. Παϊσίου καί Αγίων Πατέρων-Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, 5-6-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν στό σχολεῖο καί ἡ βλάβη πού προκαλεῖ ὁ ἔπαινος, Ἅγιος Πορφύριος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν στό σχολεῖο καί ἡ βλάβη πού προκαλεῖ ὁ ἔπαινος, γ. Πορφύριος, π. Σάββας 29-5-11

 

Ὁδηγίες γιά τήν ἀνατροφή τῶν παιδιῶν κατά τόν Γέροντα Πορφύριο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁδηγίες γιά τήν ἀνατροφή τῶν παιδιῶν κατά τόν Γέροντα Πορφύριο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 27-03-2011

 

Ὁ ψευδής ἑαυτός καί ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ ψευδής ἑαυτός καί ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 04-07-2010

 

Φαντασία - γονεῖς - παιδιά, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Φαντασία - γονεῖς - παιδιά, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 06-06-2010

 

Κλῆρος καί Ἐκκλησία (Στ΄ μέρος)-Ἠ διοίκηση στήν Ἐκκλησία, Ἀγ. Παϊσίου καί Αγίων Πατέρων-Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Κλῆρος καί Ἐκκλησία (Στ΄ μέρος)-Ἠ διοίκηση στήν Ἐκκλησία, Ἀγ. Παϊσίου καί Αγίων Πατέρων-Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, 5-6-2024, 
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Η ΦΡΑΣΗ «ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΣΑΡΙΚΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΙΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ» & Η ΤΥΧΗ ΠΟΥ ΕΠΕΦΥΛΑΞΑΝ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ


«ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΣΑΡΙΚΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΙΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ»

Η ΤΥΧΗ ΠΟΥ ΕΠΕΦΥΛΑΞΑΝ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΚΑΤΩ ΙΤΑΛΙΑΣ) ΩΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΟΥ 1453.

Γράφει ὁ Νῖκος Διάκος

Ἡ ἀκριβὴς διατύπωση τῆς φράσης ποὺ ἀνήκει στὸ Μεγάλο Δούκα Λουκᾶ Νοταρᾶ, ἔχει ὡς ἑξῆς : Κρειττότερον ἰδεῖν ἐν μέσῃ Πόλει φακιόλιον βασιλεῦον Τούρκων ἢ καλύπτραν λατινικήν. Ὅπως εἶναι ἀρκετὰ γνωστό, ἡ παραπάνω φράση ἔχει συγκεντρώσει τὰ πυρὰ τῶν δυτικότροπων «ἑνωτικῶν» διανοουμένων πολλῶν αἰώνων καὶ ἀποκαλεῖται «κληρονομημένος βυζαντινός βαλκανικός αντιδυτικισμός»1! Ἐνδεικτικά, δές καί2. Εἶναι ὅμως ἔτσι; Ποιός εἶχε δίκιο; Εἶναι δυνατὸ νὰ δοθεῖ μιὰ σαφὴς ἀπάντηση ἤ τὸ ἐρώτημα εἶναι καταδικασμένο νὰ βυθίζεται σὲ μιὰ στείρα ἑκατέρωθεν ἰδεολογικοποίηση;

Δυστυχῶς, κάποιες φορὲς καθίσταται ἐπιτακτικὸ ἀπὸ τὶς ἐπικρατοῦσες συνθῆκες, νὰ γίνεται ἐπιλογὴ μεταξὺ δύο κακῶν. Ἐννοεῖται, ὅτι αὐτὸ συμβαίνει ὅταν εἶναι ἀντικειμενικὰ ἀδύνατη ἡ ἀγαθὴ ἐπιλογή. Τότε ἐφαρμόζεται ὁ κανόνας «τὸ μὴ χεῖρον, βέλτιστον» ποὺ εἶναι οἰκεῖος καὶ στὴν ἀπονομὴ τῆς ἀνθρώπινης δικαιοσύνης, ἀλλὰ καὶ θεολογικὰ ὀνομάζεται κατὰ παραχώρηση θέλημα Θεοῦ.

Ἡ φιλονικία περὶ τοῦ ἄν ὑπῆρξε ὀρθὴ κατὰ τὰ ἀνωτέρω, ἡ ἐπιλογὴ τῶν σήμερα, 29 Μαἴου μνημονευομένων προγόνων μας, παρατείνεται ἀενάως λόγω τοῦ ὅτι γίνεται σὲ καθαρὰ θεωρητικὴ βάση, ὅπου φυσικά, εἶναι ἀδύνατη ἡ συμφωνία καὶ ἐπικρατοῦν ἰδεολογικὲς ἀγκυλώσεις. Γιὰ αυτό, θὰ θέλαμε νὰ συνεισφέρουμε μὲ τὸ παρὸν ἄρθρο ὄχι ἐπιχειρήματα, ἀλλὰ ἕνα χειροπιαστὸ καὶ ἀδιαφιλονίκητο γεγονός, ὑπογραμμίζοντας τὴν τύχη ποὺ εἶχαν οἱ ὀρθόδοξοι τῆς Μεγάλης Ἑλλάδος (Κάτω Ἰταλίας)3 μετὰ τὴν πτώση τῆς Κωνσταντινουπόλεως.

Ἁγία Ἐλικωνίδα.H Θεσσαλονικιὰ Ἁγία ποὺ μαρτύρησε στὴν Κόρινθο

Η Αγία Ελικωνίδα έζησε στα χρόνια του βασιλιά Γορδιανού του Γ’, στα μέσα του 3ου μ.Χ. αιώνα (238 – 244 ).
Ήταν Θεσσαλονικιά αλλά μετακόμισε στην Κόρινθο, όπου καταγγέλθηκε σαν χριστιανή στον άρχοντα Περίνιο.
Μάταια αυτός προσπάθησε να την αποσπάσει από τη χριστιανική πίστη. Εκείνη έμενε σταθερή και φώναζε ότι είναι χριστιανή. Εξοργισμένος τότε ο Περίνιος την έβρισε χυδαία και της ξύρισε το κεφάλι.
Η Ελικωνίδα χαμογελώντας απάντησε:
«Σείς, έπαρχε, θεωρείτε άνθρωπο κυρίως το σώμα, και την ομορφιά του, νομίζετε ότι είναι η κυριότερη ανθρώπινη αρετή, και πάνω σ’ αυτή τη βάση στηρίζετε την ταπεινή και πρόσκαιρη ευτυχία σας. Αλλά για μας τους χριστιανούς, το επίγειο σώμα είναι όπως και το ρούχο.

Βαρυσήμαντη ὁμιλία τοῦ Τσερκάσι Θεοδοσίου ἐνώπιον τοῦ Δικαστηρίου


Πραγματοποιήθηκε η έναρξη της συνεδρίασης του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Κιέβου – Σβιατοσίνσκι, για την ποινική δίωξη του Μητροπολίτη Τσερκάσι κ. Θεοδοσίου.

Να αναφερθεί ότι μεταξύ άλλων ο Ουκρανός Ιεραρχής διώκεται από τις Αρχές για παράθεση αποσπάσματος του Αγίου Λουκά της Κριμαίας!

Ακολουθεί η ομιλία του Μητροπολίτη Θεοδοσίου πριν από την έναρξη της συνεδρίασης:

Αξιότιμε Πρόεδρε του Δικαστηρίου!

Προσδοκώ σε μια αμερόληπτη και αντικειμενική εξέταση αυτής της υπόθεσης, με την αποσαφήνιση όλων των περιστάσεων.

Αυτή η ομιλία είναι μια δήλωση της άποψής μου σχετικά με την ποινική διαδικασία, στην οποία ΔΕΝ θεωρώ τον εαυτό μου ένοχο.

Θεωρώ ότι το κατηγορητήριο είναι μια αβάσιμη κατηγορία, η οποία μαρτυρεί πολιτική καταπίεση από τις σύγχρονες υπηρεσίες επιβολής του νόμου κατά του κλήρου και των πιστών της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Αυτό το κατηγορητήριο, που μου παρουσιάστηκε από την εισαγγελία, καταδεικνύει μια κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικών δικαιωμάτων ενός πολίτη της Ουκρανίας στο πρόσωπό μου, προσπαθώντας να καταδικάσει ένα άτομο χωρίς κανένα λόγο.

Δείχνει επίσης περιφρόνηση για τους αγίους που τιμά η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Κατηγορούμαι σύμφωνα με το μέρος 1 του άρθρου 161 του Ποινικού Κώδικα της Ουκρανίας, δηλαδή, αναφέρω, για «σκόπιμες ενέργειες που αποσκοπούν στην υποκίνηση εθνικού, φυλετικού ή θρησκευτικού μίσους και εχθρότητας λόγω φυλής, χρώματος δέρματος, πολιτικών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, φύλου, αναπηρίας, εθνικής και κοινωνικής καταγωγής, περιουσιακής κατάστασης, τόπου κατοικίας, γλώσσας ή άλλων λόγων».

Κυριακή της Σαμαρείτιδος- Εἴμαστε Χριστιανοί; (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)

Εἴμαστε Χριστιανοί;
Θαυμάζει, ἀγαπητοί μου, κανεὶς πολλὰ πράγματα. Πῶς π.χ. ἀπὸ ἕνα μικρὸ σπόρο βγαίνει ἕνα λουλούδι ἢ ἕνα μεγάλο δέντρο. Ἀλλὰ πολὺ περισσότερο πρέπει νὰ θαυμάσουμε πῶς ἀπὸ τὸ λόγο, τὰ λόγια ποὺ εἶπε ὁ Κύριος καὶ οἱ ἀπόστολοι, λόγια ἁπλᾶ, φύτρωσε ἕνα οὐράνιο δέντρο, ἡ πίστις μας, ἡ ἁγία μας θρησκεία. Μιὰ εἰκόνα ζωντανὴ τῆς δυνάμεως τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς ταχείας ἐξαπλώσεως τοῦ εὐαγγελίου, μᾶς παρουσιάζει σήμερα, Κυριακὴ τῆς Σαμαρείτιδος, ὁ ἀπόστολος. Τί μᾶς λέει;

Ἀνοιχτὴ ἐπιστολὴ ὑπερπολύτεκνου Ὀρθόδοξου πατέρα πρὸς τοὺς Ἐπισκόπους τοῦ Νομοῦ Θεσσαλονίκης


Ανοιχτή επιστολή υπερπολύτεκνου Ορθόδοξου πατέρα προς τους Επισκόπους του Νομού Θεσσαλονίκης

Τσακιρίδης Μιχαήλ, Θεσσαλονίκη

1) ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΟ ΦΙΛΟΘΕΟ

2)ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΚΥΡΙΟ ΙΟΥΣΤΙΝΟ

3)ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΥΡΙΟ ΒΑΡΝΑΒΑ

4)ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΓΚΑΔΑ ΛΗΤΗΣ ΚΑΙ ΡΕΝΤΙΝΗΣ ΚΥΡΙΟ ΠΛΑΤΩΝ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

28/5/2024

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Με αίσθημα ευθύνης για την διαπαιδαγώγηση των 10 παιδιών που μου έδωσε ο Θεός και με πόνο ψυχής για τον ηθικό ξεπεσμό και την νομιμοποίηση κάθε διαστροφής από τους κυβερνώντες μας, για την χαλαρή αντιμετώπιση όλων αυτών των νόμων από τους επισκόπους μας,για τον αφύσικη επαναλαμβανόμενη ετήσια παρέλαση του σοδομισμού επί 12 χρόνια στην πόλη μας και για το ότι φθάσαμε φέτος στο σημείο να περιμένουμε να υποδεχθούμε την εισβολή όλης της ευρωπαϊκής διαστροφής στην πόλη του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά θα ήθελα να μου απαντήσετε σε κάποια ερωτήματα και προβληματισμούς μου.

Ο Άγιος Αρσένιος ο Μέγας έλεγε τακτικά στον εαυτό του την φράση " Αρσένιε μέμνησο δι ό εξήλθες" δηλαδή (θυμήσου για ποιον λόγο άφησες τον κόσμο) το οποίο αντίστοιχα θα μπορούσε να είναι για τους ποιμένες και επισκόπους μας " μέμνησο δι ό εκλέχθηκες".

6 Ἰουνίου. Ἱλαρίωνος ὁσίου τοῦ νέου, ἡγουμένου τῆς μονῆς τῶν Δαλμάτων (†845). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμπτης ε´ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. ιδ´ 20 - ιε΄ 14).

Πραξ. 14,20       κυκλωσάντων δὲ αὐτὸν τῶν μαθητῶν ἀναστὰς εἰσῆλθεν εἰς τὴν πόλιν, καὶ τῇ ἐπαύριον ἐξῆλθε σὺν τῷ Βαρνάβᾳ εἰς Δέρβην.

Πραξ. 14,20             Οταν δε οι Χριστιανοί περιεκύκλωσαν με πόνον αυτόν, δια να τον κηδεύσουν, εσηκώθηκε ο Παύλος υγιής, με την δύναμιν του Θεού, και εισήλθε εις την πόλιν. Την επομένην δε έφυγε μαζή με τον Βαρνάβαν και ήλθε εις την Δερβην.

Ὁ Λέρου, Καλύμνου καὶ Ἀστυπάλαιας Πὰΐσιος γιὰ τὴ δράση «Πεντηκοστιανών»




Αρ.Πρωτ.: 211Λ

Προς

τους ευσεβείς Χριστιανούς της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως


Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Αυτές τις Άγιες ημέρες του Πεντηκοσταρίου, που οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί εορτάζουν την Ζωηφόρο Ανάσταση του Θείου Λυτρωτού και ευρισκόμενοι στο μέσον της Μεγάλης Εορτής της Πεντηκοστής, η οποία και ως γενέθλιος ημέρα, της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας πανηγυρίζεται, θα ήθελα να επικοινωνήσω με την αγάπη σας και να σας γνωρίσω με πόνο ψυχής, ότι στην Κάλυμνο, την Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία μας την Αγιοπατερική και Αγιοτόκο, δυστυχώς υπάρχει μία ομάδα ανθρώπων «βραδείς τη καρδία».

Η νεόφυτη αυτή ομάδα, ως άλλος Ιούδας Ισκαριώτης, έσκισε τον χιτώνα του Αγίου Βαπτίσματος και μένει εκτός κανονικής Εκκλησίας. Δεν πιστεύει στα όσια και στα ιερά της Ορθοδόξου πίστεως της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής που οι Άγιοι Πατέρες σοφώς δογμάτισαν, αλλά αυτοί οι άσοφοι λέγουν ανοήτως, κηρύττουν και διαφημίζουν ότι ανήκουν στην λεγόμενη «εκκλησία της πεντηκοστής», νέο φρούτο, νέα αιρετική διδασκαλία.

Η πρώτη αίρεση των «πεντηκοστιανών», η οποία ενέσκηψε κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, καταπολεμήθηκε από τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας.

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ τῆς Ἑλένη Δραγάση - Παλαιολογίνας (Ὁσίας Ὑπομονῆς)

Πριν την Αλωση της Κωνσταντινουπολης,ο τελευταιος αυτοκρατορας του Βυζαντίου δινει εντολη...
"Το δωρο απο την μητερα του Ελενη, που κοσμουσε την Αγια Τραπεζα του ναου της Αγίας του Θεού Σοφίας να προστατευτει!"
Απο το 1417 βρισκεται στο Περιβολιτ ης Παναγιας στην Ιερά Μονή Διονυσίου.
"Σῶσον Κύριε τόν λαόν σου καί εὐλόγησον τήν κληρονομίαν σου, νίκας τοῖς Βασιλεῦσι κατά βαρβάρων δωρούμενος καί τό σόν φυλάττων διά τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα."


https://proskynitis.blogspot.com/2024/05/blog-post_795.html