Σελίδες

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Καλλωπισμός-ἐξωτερική ἐμφάνιση καί ἐνδυμασία- μόδα/μουτζοῦρες στήν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, Ἁγίων Πατέρων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Καλλωπισμός-ἐξωτερική ἐμφάνιση καί ἐνδυμασία- μόδα/μουτζοῦρες στήν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, Ἁγίων Πατέρων, 14-7-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Τρεῖς νόθες ἀντιλήψεις στόν Χριστιανισμό (ἑρμηνεία θείας λειτουργίας), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Τρεῖς νόθες ἀντιλήψεις στόν Χριστιανισμό (ἑρμηνεία θείας λειτουργίας), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγ., 02-06-2012

 

Ἡ παιδεία -Ἡ ἑλληνική γλῶσσα, Ἁγ. Παϊσίου-Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ παιδεία -Ἡ ἑλληνική γλῶσσα, Ἁγ. Παϊσίου-Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, 14-7-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Περί πίστεως καί περί ἐρωταποκρίσεων πρίν τήν εὐχή τῆς Ἀναφορᾶς (ἑρμηνεία θ.λειτουργίας) Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Περί πίστεως καί περί ἐρωταποκρίσεων πρίν τήν εὐχή τῆς Ἀναφορᾶς (ἑρμηνεία θ.λειτουργίας), 17-05-2012

 

Ἡ ἑορτή τῆς Μεσοπεντηκοστῆς καί ἡ σοφία τοῦ Θεοῦ (ἑρμηνεία θείας λειτουργίας), Ἀρχ. Σάββα Ἀγιορείτης

Ἡ ἑορτή τῆς Μεσοπεντηκοστῆς καί ἡ σοφία τοῦ Θεοῦ (ἑρμηνεία θείας λειτουργίας), Ἀρχ. Σάββα 10-05-2012

 

Ἡ σύγχρονη ἐκκοσμίκευση τῶν ἱερῶν Μυστηρίων, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 14-7-2024, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ σύγχρονη ἐκκοσμίκευση τῶν ἱερῶν Μυστηρίων, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 14-7-2024, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορ.

 

Οἱ δαίμονες δέν θέλουν νά τό γνωρίζουμε... , Ἁγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος ἀσκητικὸς (λγ'), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ δαίμονες δέν θέλουν νά τό γνωρίζουμε... , Ἁγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος ἀσκητικὸς (λγ'), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Ἡ Ἀληθινή χαρά

 Φώτης Κόντογλου

Ἀληθινὴ κι᾿ ὄχι ψεύτικη χαρὰ νοιώθει μονάχα ὅποιος ἔχει τὸν Χριστὸ μέσα του, κ᾿ εἶναι ταπεινός, πρᾶος, γεμάτος ἀγάπη. Ἀληθινὴ χαρὰ ἔχει μονάχα ἐκεῖνος ποὺ ξαναγεννήθηκε στὴν ἀληθινὴ ζωὴ τοῦ Χριστοῦ. Κι᾿ αὐτὴ ἡ ἀληθινὴ χαρὰ βγαίνει ἀπὸ καρδιὰ ποὺ πονᾶ καὶ θλίβεται γιὰ τὸν Χριστό, καὶ βρέχεται ἀπὸ τὸ παρηγορητικὸ δάκρυο τὸ ὁποῖο δὲν τὸ γνωρίζουνε οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι, κατὰ τὸν ἅγιο λόγο ποὺ εἶπε τὸ στόμα τοῦ Κυρίου: «Μακάριοι οἱ πενθοῦντες, ὅτι αὐτοὶ παρακληθήσονται» (Ματθ. ε´ 4), «Καλότυχοι ὅσοι εἶναι λυπημένοι, γιατὶ αὐτοὶ θὰ παρηγορηθοῦνε.» Κι᾿ ἀλλοῦ λέγει:… «Καλότυχοι ὅσοι κλαῖτε τώρα, γιατὶ θὰ γελάσετε.» (Λουκ. στ´ 21).
Ὅποιος λυπᾶται καὶ ὑποφέρνει γιὰ τὸν Χριστό, πέρνει παρηγοριὰ οὐράνια καὶ εἰρήνη ἀθόλωτη. Παράκληση δὲν θὰ πεῖ παρακάλεσμα, ἀλλὰ παρηγοριά. Γι᾿ αὐτὸ καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα λέγεται Παράκλητος, δηλαδὴ Παρηγορητής, ἐπειδὴ ὅποιος τὸ πάρει, παρηγοριέται σὲ κάθε θλίψη του καὶ βεβαιώνεται καὶ δὲν φοβᾶται τίποτα. Κι᾿ αὐτὴ ἡ βεβαιότητα ποὺ δέχεται μυστικά, τὸν κάνει νὰ χαίρεται πνευματικά. Καὶ πάλι λέγει ὁ Κύριος παρακάτω στὴν ἐπὶ τοῦ Ὄρους ὁμιλία: «Μακάριοι ἐστὲ ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ρῆμα ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ,» (Ματθ. ε´ 11). Καὶ κατὰ τὸν μυστικὸ Δεῖπνο εἶπε στοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους: «Ἀμήν, Ἀμήν λέγω ὑμῖν ὅτι κλαύσετε καὶ θρηνήσετε ὑμεῖς, ὁ δὲ κόσμος χαρήσεται· ὑμεῖς δὲ... λυπηθήσεσθε, ἀλλ᾿ ἡ λύπη ὑμῶν εἰς χαρὰν γενήσεται.» (Ἰω.ιστ´ 20).

Ἅγιος ἱερομάρτυς Βλάσιος ὁ Ἀκαρνὰν καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες


ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΒΛΑΣΙΟΣ Ο ΑΚΑΡΝΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝ ΑΥΤΩ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝΤΕΣ

 ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

 

Η δισχιλιόχρονη ζωή της Εκκλησίας είναι συνυφασμένη με το μαρτύριο. Κι’ αυτό διότι ο αντίδικος διάβολος προσπαθεί να την καταστρέψει, στρέφοντας εναντίον της τα επί γης όργανά του. Ουδέποτε υπήρξε εποχή που να μην χύνεται αίμα χριστιανικό. Γι’ αυτό είναι καταγραμμένα στα συναξάρια μυριάδες μαρτύρια. Ένα από αυτά είναι και το μαρτύριο του αγίου ενδόξου ιερομάρτυρα Βλασίου του Ακαρνάνα και των συν αυτώ μαρτυρησάντων πατέρων και πολλών ανδρών, γυναικών και παιδιών.
Έζησε στα τέλη του 10ου και αρχές του 11ου αιώνα. Κατάγονταν πολύ πιθανόν από το χωριό Σκλάβαινα Ξηρομέρου Ακαρνανίας, όπου βρέθηκε το 1923 ο τάφος του και τα τίμια λείψανά του και όπου αναφέρεται η χρονολογία 1006, έτος του μαρτυρίου του. Δυστυχώς δε γνωρίζουμε σχεδόν τίποτε για την ζωή του, παρά μόνο για το ένδοξο μαρτύριό του.
Ακολούθησε τη μοναχική ζωή και μόνασε στην Ιερά Μονή Εισοδίων Θεοτόκου στην παλιά Κιάφα – Σκλάβαινα της Ακαρνανίας, της σημερινής επαρχίας Βονίτσης και Ξηρομέρου. Με τον καιρό έγινε ηγούμενος της Μονής, την οποία ποίμαινε θεοφιλώς. Φαίνεται πως είχε τη φήμη αγίου και ενάρετου άνδρα και γι’ αυτό συνέρρεαν στη Μονή χιλιάδες πιστοί από τις γύρω περιοχές.

Αλλά έζησε σε εποχή δύσκολη, διότι την περιοχή της Δυτικής Ελλάδος, λυμαίνονταν φοβερές συμμορίες πειρατών. Έχοντας ως ορμητήρια τις χώρες της βορείου Αφρικής έκαναν επιδρομές σε όλη τη Μεσόγειο, όπου λήστευαν, σκότωναν και κατέστρεφαν ό, τι έβρισκαν μπροστά τους. Ιδιαίτερα προτιμούσαν τις περιοχές της Δυτικής Ελλάδος και κυρίως την περιοχή του Ξηρομέρου, διότι ήταν από τις λιγότερο φυλασσόμενες από τους Βυζαντινούς. Το χωριό του αγίου Σκλάβαινα πήρε το όνομά του από το γεγονός ότι σε κάποια επιδρομή οι μπαρμπαρέζοι πειρατές, αφού άρπαξαν ό, τι πολύτιμο υπήρχε, πήραν μαζί τους και πολλούς χωριανούς ως σκλάβους!

Τελικῶς, τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἔγινε εὐθέως οὐνιτικό;

Τελικῶς, τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἔγινε εὐθέως οὐνιτικό;

τοῦ κ. Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου


Τό βέβαιον εἶναι ὄτι δέν παρεξηγοῦμε, οὔτε παρανοοῦμε, οὔτε παραποιοῦμε τήν πραγματικότητα ὅσον ἀφορᾶ στήν μαρτυρία καί στάση τοῦ φερομένου ὡς Ὀρθοδόξου Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ἔναντι τοῦ αἱρετικοῦ Παπισμοῦ. Καί ἀσφαλῶς ἡ πλέον ἐνδεικτική καί ἀποκαλυπτική περί τούτου εἶναι ἡ μαρτυρία καί στάση τοῦ ἰδίου τοῦ ἐπικεφαλῆς αὐτοῦ, τοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου.

Ὁ κ. Βαρθολομαῖος, ὁ ἀποκαλούμενος προφανῶς καθ' ὑπερβολήν «Προκαθήμενος τῆς Ὀρθοδοξίας», μέ τήν ἰδίαν ἄνεση πού μεταβαίνει στό Ἅγιον Ὄρος ὡς προσκυνητής στά ἱερά σεβάσματα τῆς Ὀρθοδοξίας, μέ τήν αὐτή ἄνεση μεταβαίνει καί στούς Παπικούς ναούς ὡς συνεορταστής μετά τῶν αἱρετικῶν.

Ἔτσι, ὅπως μᾶς πληροφορεῖ ἐπισήμως τό Πατριαρχεῖο μέ σχετική Ἀνακοίνωσή του, ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης ἀναχώρησε τήν 4η Ἰουλίου 2024 γιά τήν Ἰταλία μέ προορισμό τήν «Ἐπισκοπή» τῆς Ivrea, προσκεκλημένος τοῦ «Ἐπισκόπου» της «Θεοφιλεστάτου κ. Edoardo Aldo Cerrato, γιά νά παραστῆ σέ ἐπίσημες τοπικές ἐκκλησιαστικές ἐκδηλώσεις».

Πρίν δοῦμε τί ἀκριβῶς συμβαίνει ἐκεῖ, κατά τό πρόγραμμα τοῦ Πατριάρχου, πρέπει νά ἐπισημάνουμε, παρά τήν ἐπικρατοῦσα ἐκκλησιολογική "ἀνοσία" στήν μετά τῶν αἰρετικῶν ἐπι-κοινωνία τῶν Φαναριωτῶν καί ὄχι μόνον, ὅτι ἡ αἵρεση τοῦ Παπισμοῦ ἀντιμετωπίζεται ἀπό τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ὡς κανονική ἀδελφή Ἐκκλησία καθότι οἱ εὐκτήριοι οἴκοι της, οἱ δομές της καί οἱ ἐπικεφαλῆς τους ὄχι μόνον ἀποκαλοῦνται ἀλλά καί θεωροῦνται, λόγῳ καί ἔργῳ, ὡς κανονικοί Ναοί, κανονικές Ἐπισκοπές καί κανονικοί Ἐπίσκοποι ἀντιστοίχως!

Περί Θλίψεων, Πόνων καί Κόπων Μέρος 4ο


8η. Διά πολλῶν θλίψεων θά σωθῶμεν, παιδί μου· διότι ποῖος ἅγιος ἡγίασε ἤ ἄνθρωπος ἐσώθη, χωρίς νά περάσῃ ἀπό τό καμίνι τῶν διαφόρων πικριῶν; ἄν ἐδῶ πικρανθῶμεν, ἐκεῖ, εἰς τόν ἄλλον κόσμον, ὁ Χριστός μας θά μᾶς γλυκάνῃ μέ τήν τόσον ὄμορφον βασιλείαν Του.

Ὅταν σοῦ ἔρχεται ἡ θλῖψις, νά παρηγορῆσαι ὅτι καί πάλιν θά σοῦ ἔλθῃ ἡ χαρά καί ἡ γαλήνη. Συνεχῶς ἐνθυμοῦ τόν θάνατον· αὐτή ἡ μνήμη θά σοῦ δίδῃ πολύ κουράγιο εἰς τά λυπηρά τοῦ μάταιου τούτου βίου καί θά γεμίζῃ ἡ ψυχή σου παρηγορίαν.

Τά βάσανα τῆς ζωῆς μίαν ἡμέραν, παιδί μου, θά λήξουν, διότι ὁ κόσμος παρέρχεται· μόνον ὅ,τι πράξῃ κανείς διά τήν δόλια του ψυχήν, ἐκεῖνο αἰώνια θά μείνῃ ἤ πρός ὕψος ἤ πρός βάθος καί ἀπώλειαν.

9η. Δέν γνωρίζεις, παιδί μου, ὅτι δωρεάν σώζει τόν ἄνθρωπον ὁ Θεός; Βεβαίως οἱ κόποι δείχνουν τήν προαίρεσιν τοῦ ἀνθρώπου καί ὄχι αὐτοί καθ᾿ ἑαυτοί δύνανται νά ἀπαλλάξουν τόν ἄνθρωπον ἐκ τῶν παθῶν του· ἀλλά διά νά μάθωμεν νά ἐλπίζωμεν εἰς τόν Θεόν καί ὄχι εἰς τούς κόπους μας, ἐπιτρέπει ὁ Θεός μετά ἀπό κόπον νά μήν ἔχωμεν φυλαχθῇ ἀπό τό κακόν. Σύν τῷ κόπῳ νά λέμε λοιπόν ὅτι, ἐάν δέν φυλάξῃ ὁ Θεός τόν ἄνθρωπον, τά ἔργα του εἶναι ἄνεμος καί φεύγουν κούφια.

10η. Πῶς λοιπόν θά δικαιολογηθῶμεν, ὅταν σκεφθῶμεν ὅτι ὁ Χριστός μας ἔπαθε τόσα φοβερά παθήματα, χωρίς νά πράξῃ κανένα ἁμάρτημα, διότι ἦτο Θεός; Σκέψου τήν φοβεράν συγκατάβασιν τοῦ ἀπείρου Θεοῦ, νά γίνῃ ἄνθρωπος καί νά πάθῃ τόσα αἰσχύνης γέμοντα πάθη χάριν ἡμῶν τῶν ἁμαρτωλῶν, τῶν ἐνόχων καί κατακρίτων! Νά ραπισθῇ εἰς τό πρόσωπον, νά Τόν μαστιγώσουν, νά Τόν ὑβρίσουν, νά Τόν σταυρώσουν, νά ἀποθάνῃ μέ τόν πιό κακόν θάνατον· «ἐπικατάρατος πᾶς ὁ κρεμάμενος ἐπί ξύλου» (Γαλ. 3,13).

Ἀνακοίνωση σχετικὰ μὲ δράσεις Πεντηκοστιανὼν στὴν Ἐπαρχία Τρικάλων


Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης ανακοινώνονται τα εξής:

Τις ημέρες αυτές οργανωμένες ομάδες περιφέρονται στην πόλη των Τρικάλων και της ευρύτερης περιοχή της Μητροπολιτικής μας Περιφέρειας, στήνοντας σταντ και ζωγραφίζοντας βιβλικές παραστάσεις με σκοπό να πλησιάσουν ανυποψίαστους πολίτες να τους μιλήσουν για τον Θεό και την ζωή τους. Δηλώνουν ότι δεν έχουν σχέση με τους «μάρτυρες του Ιεχωβά», εσκεμμένα αποκρύπτουν με ποιούς έχουν σχέση. Προς ενημέρωση του πληρώματος της Εκκλησίας και, έχοντας επίγνωση της ευθύνης και της αποστολής μας όπως «ορθοτομούμε τον λόγο της αληθείας», ενημερώνουμε ότι πρόκειται περί ομάδων Πεντηκοστιανών, παραφυάδα δηλαδή των πολλαπλών αιρέσεων του Προτεσταντισμού.

Η διαστρεβλωμένη αντίληψη τους για την Εκκλησία και την θέση της Αγίας Γραφής τους οδήγησε σε παραποίηση των ιερών Μυστηρίων της Αποστολικής Εκκλησίας, με αποτέλεσμα να αλλοιώσουν το περιεχόμενων όλων των Μυστηρίων και της αληθινής πίστης της Εκκλησίας. Μερικές από τις αιρετικές, πλανεμένες δοξασίες τους:

Ἀκοῦν ἀλλὰ δέν...τηρούν...

Κάποιοι ἀδελφοὶ ἐπισκέφθηκαν τὸν ἀββᾶ Φίλικα, ἔχοντας μαζί τους ἀνθρώπους κοσμικούς, καὶ τὸν παρακάλεσαν νὰ τοὺς πεῖ ἕνα λόγο, ἀλλὰ ὁ Γέροντας σιωποῦσε.Καθὼς ὅμως τὸν παρακαλοῦσαν πολλὴ ὥρα, τοὺς εἶπε:
«Θέλετε ν᾿ ἀκούσετε κάποιο λόγο;»
Τοῦ λένε: «Ναί, ἀββᾶ», καὶ ὁ Γέροντας τοὺς εἶπε:

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ ΑΓ. ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΚΗΡΥΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΤΤΗΣ, 15-7-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ ΑΓ. ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΚΗΡΥΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΤΤΗΣ, 15-7-2024 
https://www.youtube.com/live/qhPXJz0Pnrg?si=xdk9Ak4DLMJhLOSs

Ἡ Ἁγία Κοινωνία ἡ θεραπεύουσα τὰ τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος ἀσθενείας


Η Αγία Κοινωνία είναι το μόνο φάρμακον, το πλέον δραστικό και αποτελεσματικό, το θεραπεύον τα της ψυχής και του σώματος ασθενείας, εις τους μεταλαμβάνοντας αξίως και μετά φόβου πίστεως, αγάπης, ευλαβείας, κατανύξεως και δακρύων προσερχομένους.


Όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος
(Επιστολή 252Α πρός κ. Νικόλαον Φιλόθεος γραφίδα 2 σελ. 277)


https://proskynitis.blogspot.com/2024/07/blog-post_4.html

15 Ἰουλίου. Κηρύκου μάρτυρος καὶ Ἰουλίττης τῆς μητρὸς αὐτοῦ (†305). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ μάρτυρος, Ἰουλίου 15 (Α΄ Κορ. ιγ΄ 11 - ιδ΄ 5).

Α Κορ. 13,11      ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου.

Α Κορ. 13,11              Οταν ήμουν νήπιον, σαν νήπιον ωμιλούσα· είχα φρονήματα και σκέψεις νηπίου και σαν νήπιον εσυλλογιζόμουν και έκρινα. Οταν όμως έγινα άνδρας, κατήργησα και αφήκα πλέον τας νηπιώδεις γνώσεις και τον νηπιώδη τρόπον του σκέπτεσθαι. (Εις την παρούσαν ζωήν έχομεν την ατελή και ανανάπτυκτον διάνοιαν και γνώσιν του νηπίου).