Σελίδες

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2024

Μιμητές ἁγίων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Μιμητές ἁγίων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 8-8-2024

 

Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν ἀσθενειῶν- Ἐπίσκεψη Θεοῦ, Ἁγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος ἀσκητικὸς (νδ'), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,

Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν ἀσθενειῶν- Ἐπίσκεψη Θεοῦ, Ἁγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος ἀσκητικὸς (νδ'), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 3-8-2024 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὁ πόθος τοῦ Θεοῦ & ὁ πόθος τῶν γονέων, Ἁγ. Πορφυρίου-Βίος καί λόγοι, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ πόθος τοῦ Θεοῦ & ὁ πόθος τῶν γονέων, Ἁγ. Πορφυρίου-Βίος καί λόγοι, 8-8-2024, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὁ Ἅγ.Παντελεήμων εἰ̓͂χε ἔ̔́να φὰ́ρμακο ποὺ δὲ̀ν τὸ διέθεταν οἱ̔ ἂ̓́λλοι γιατροί της Νικομήδειας

Άγιος Παντελεήμων ο Μεγαλομάρτυς και Ιαματικός


- Δὲν ἦταν κληρικὸς ἢ καλόγερος, δὲν ἔζησε σὲ μοναστήρι! Μέσα σὲ κοινωνία διεφθαρμένη ἔζησε ὅπως ἦταν ἡ κοινωνία τῆς Νικομηδείας ποὺ εἶχε χρηματίσει καὶ πρωτεύουσα τοῦ κράτους. Οἱ γονεῖς του δὲν ἦταν ὁμόπιστοι!
Ήταν ἕνα διχασμένο σπίτι, ὁ πατέρας εἰδωλολάτρης ἡ μάνα Χριστιανή! Ἡ πραότης ὅμως καὶ ἡ φιλόστοργία τῆς μάνας τοὺς κέρδισε καὶ τοὺς δυό! Ἐκείνη κατέλαβε ἐξέχουσα θέση καὶ ἔσπειρε τὸν πρῶτο σπόρο στὴν ψυχὴ τοῦ μικροῦ Παντελέοντος - ἔτσι ἦταν τὸ πρῶτο του ὄνομα, ἐν συνεχείᾳ βαπτίσθηκε ἀπὸ τὸν ἅγιο Ἑρμόλαο καὶ ὠνομάστηκε Παντελεήμων.

Ὁ Παντελέων ἔδειχνε μεγάλη εὐστροφία! Εἶχε κλίση στὴν ἰατρικὴ καὶ σπούδασε τὴν ἐπιστήμη αὐτὴ κοντὰ σὲ διάσημο τότε ἰατρὸ τῆς Μικρᾶς Ἀσίας! Ἔγινε ἐπιστήμων γιατρός!
Ἀλλὰ τί γιατρός; Προσθέστε μιὰ λέξη:Χριστιανός! Έχει τεραστία διαφορά!
Οἱ ἄλλοι γιατροὶ στὴ Νικομήδεια προσέφεραν τὶς ὑπηρεσίες τους μὲ χρήματα.Αὐτός ἀφοῦ πίστευσε στὸ Χριστὸ καὶ βαπτίσθηκε θεράπευε δωρεάν! Ὅπου ὑπῆρχε φτωχός, δυστυχισμένος, ἀνάπηρος τὸν ἐπισκεπτόταν καὶ προσέφερε τὰ φάρμακά του! Διότι εἶχε φάρμακα καὶ αὐτός!

''Ἁγία μου, ἐγὼ σὲ διακονῶ τόσα χρόνια. Ἐσὺ δὲν μπορεῖς νὰ βάλης ἕνα κεραμῖδι πάνω ἀπὸ τὰ κεφάλια τῶν παιδιῶν μου;".

Ο γέροντας Ιάκωβος – διηγείται η πρεσβυτέρα Μαρία Ιωάννου Χατζηθανάση – είχε μεγάλη έγνοια το ότι είχαμε τότε οκτώ παιδιά και δεν είχαμε δικό μας σπίτι.
Κάθε φορά που πηγαίναμε για εξομολόγηση μας ρωτούσε:
«Τι έγινε, έχομε δικό μας σπίτι;».
«Όχι, Γέροντα», απαντούσαμε εμείς. «Έχομε, όμως, έναν πολύ καλό μας φίλο σπιτονοικοκύρη που δεν μας απασχολεί κιόλας».
Εκείνος, όμως, την επομένη φορά ξαναρωτούσε:
«Έγινε τίποτε με το σπίτι;»

Πέρασαν λίγα χρόνια και ο σπιτονοικοκύρης μας αναγκάσθηκε να το πουλήση, κι αργότερα και ο δεύτερος ιδιοκτήτης αναγκάσθηκε να το ξαναπουλήση.
Μας ρώτησε αν μπορούσαμε και θέλαμε να το αγοράσωμε.
Εμείς, πλέον, είχαμε χάσει την αυτάρκεια της σιγουριάς που αισθανόμασταν παλιά, και φυσικά τώρα επιθυμούσαμε πολύ να τα καταφέρναμε,μα ανθρωπίνως ήταν αδύνατο, γιατί εμείς με απίστευτη δυσκολία βγάζαμε τον κάθε μήνα, και κάτι που μας είχαν αφήσει οι γονείς μας δεν καταφέρναμε να τα πουλήσωμε παρά τις προσπάθειές μας.

Πανσεξουαλικότητα καὶ χυδαιότητα ἐν ἔτη 2024



Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου, Δρ. Φυσικοῦ, Θεολόγου, Med

 

Στὴν σημερινὴ ἐποχή, ποὺ μπορεῖ να χαρακτηριστεῖ ἐποχὴ τῆς πλάνης καὶ ἀποστασίας ἀπὸ τὸν Θεό, ἐφάμιλλη μὲ ἐποχὲς ὅπως αὐτὴ ποὺ ἔζησε ὁ Νῶε ἤ ὁ Λὼτ, πολλὰ πράγματα πλέον διαφέρουν ριζικά μὲ ὅσα ζούσαμε πρὶν μερικὲς δεκαετίες κατὰ τὴν παιδική μας ἡλικία. Περπατώντας στὸν δρόμο μιὰ ἡμέρα τοῦ καλοκαιριοῦ κάτω ἀπὸ τὸν καυτὸ (καὶ ἀνυπόφορο πλέον) ἥλιο συχνὰ δὲν ἔχουμε ποὺ νὰ στρέψουμε τὸ βλέμμα μας. Καὶ αὐτὸ γιατὶ συμβαίνει δεξιά μας, ἀριστερά μας, μπροστά μας καὶ πίσω μας νὰ διέρχονται ἡμίγυμνα γυναικεία πρόσωπα διάφορων ἡλικιῶν. Οὐδὲν λόγος βέβαια γιὰ τὸ τὶ συμβαίνει στὶς παραλίες. Ἀλλὰ ἐκεῖ βέβαια πηγαίνει κάποιος ἄν θέλει, δὲν εἶναι ὑποχρεωτικό. Στὸν δρόμο ὅμως τῆς πόλης σου δὲν μπορεῖς νὰ μὴν βγεῖς νὰ περπατήσεις, γιατὶ ἄν δὲν τὸ κάνεις γιὰ περίπατο, τὸ κάνεις γιὰ τὶς δουλειές σου. Μήπως ὅμως εἴμαστε ὑπερβολικοὶ μὲ τὸν ὅρο «ἡμίγυμνα»; Πῶς ἀλλιῶς μποροῦν νὰ χαρακτηριστεῖ κάποιο πρόσωπο ποὺ ἔχει ἐντελῶς ἀκάλυπτα ὁλόκληρα τὰ πόδια του, τὰ χέρια μαζὶ μὲ τοὺς... ὤμους του, τὴν κοιλιά του, τὴν πλάτη του, μεγάλο μέρος τοῦ στήθους του; Δὲν γνωρίζουμε ἄν ὑπάρχει κάποια ἄλλη λέξη καταλληλότερη ἀπὸ αὐτή.


Δὲν φθάσαμε βέβαια μέχρι ἐδῶ ξαφνικὰ καὶ ἀναίτια. Ἡ ντροπὴ ὑποχώρησε ἀργὰ ἀργὰ τὰ τελευταία χρόνια συμβαδίζοντας μὲ τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸν Θεὸ εἴτε συνειδητά, εἴτε ἀσυνείδητα, κάτω ἀπὸ τὴν ἐπίδραση τῶν προτύπων ποὺ προωθούνται ἀπὸ τὰ ΜΜΕ καὶ τὰ κοινωνικὰ διαδίκτυα, τὶς ὑλιστικές, καπιταλιστικές, νεοφιλελεύθερες ἰδεολογίες μέσα στὸ πλαίσιο τοῦ νεοταξικοῦ, νεοεποχίτικου δικαιωματισμοῦ καὶ τοῦ κινήματος ἀφύπνισης (wokeism). Ἐξοικειώθηκε ὁ σημερινὸς ἄνθρωπος μὲ τὸ γυμνὸ πρώτα ἀπὸ ὅλα μέσα ἀπὸ τὴν ὀθόνη καὶ σιγὰ σιγὰ τὸ ἔβαλε γιὰ τὰ καλὰ μέσα στὴν ζωή του. Ἄλλωστε σὲ ἕναν κόσμο ἀμφισβήτησης τῶν πάντων, ἡ ἐνδυμασία καὶ ἡ σεμνότητα πῶς θὰ ἔμεναν ἀπρόσβλητες;

Τό θέλημα, λένε, εἶναι τό χάλκινο τεῖχος πού μᾶς χωρίζει ἀπό τόν Θεό.


❈ Πῶς μεταφράζεται ἡ ὑπερηφάνεια στήν πράξη; Ὡς θέλημα. Μοῦ ἔλεγε ἕνα παιδί προηγουμένως:

- Πάτερ, τό θέλω αὐτό!

- Παιδί μου, κάτσε νά τό συζητήσουμε…

- Ὄχι, πάτερ, τό θέλω!

Καταλαβαίνετε; Ἀφοῦ τό θέλει, δέν μπορεῖς νά μήν τοῦ τό κάνεις... τό θέλει! Θά τό πληγώσεις τό παιδί, ἄν δέν τοῦ κάνεις τό θέλημα, καταλάβατε; Καί δέν τό λένε μόνο παιδιά. Καί μεγάλοι τό λένε αὐτό. Ἀφοῦ τό θέλει, θά τοῦ πεῖ ὁ πνευματικός «μήν τό κάνεις»; Γιατί τότε θά πεῖ:

- Δέν εἶσαι καλός πνευματικός. Τελείωσε, θά πάω σέ κάποιον ἄλλον πού θά μοῦ πεῖ, «κάντο».

Ὁ τουρισμὸς στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο


Ο τουρισμός στον Ελλαδικό χώρο

Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ιεροκήρυκος Ι. Μ. Πατρών-Δρος Θεολογίας

Ήδη βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Μία περίοδο, κατά την οποία ο άνθρωπος επιζητεί ψυχοσωματική ξεκούραση. Σε αυτήν την αναζήτηση επιδιώκει να αλλάξη περιβάλλον, να γνωρίση άλλους τόπους είτε εντός είτε εκτός της χώρας του.

Η Ελλάδα μας είναι τόσο όμορφη χώρα, ώστε ελκύει πάμπολλους επισκέπτες, όχι μόνον Ευρωπαίους, αλλά από όλη την Γη. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσεται μεγάλο τουριστικό ρεύμα, το οποίο πολλοί θεωρούν ως σημαντικό παράγοντα οικονομικής αναπτύξεως. Ωστόσο, μία μερίδα ανθρώπων βλέπουν τον τουρισμό ως αρνητικό στοιχείο για την Ορθόδοξη Ελλάδα μας, αναλογιζόμενοι τα έκτροπα, τα οποία συμβαίνουν από κάποιους τουρίστες.

Εμείς πιστεύουμε ότι ο τουρισμός είναι ένα κρυφό όσο και σοβαρό πρόβλημα για την πατρίδα μας. Ένα πρόβλημα, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηρισθή ως πνευματικό, εθνικό, ψυχολογικό και παιδαγωγικό. Ένα πρόβλημα πολύπτυχο και πολύεδρο. Για τον λόγο αυτό οφείλουμε να το εξετάσουμε βαθύτερα.

Όλοι συμφωνούμε ότι κάθε άνθρωπος είναι αδελφός μας, αφού έχουμε κοινό Πατέρα τον Θεό. Είμαστε της ίδιας φύσεως, κάτω από κοινούς νόμους και πολλά κοινά προβλήματα. Όμως, ο κάθε άνθρωπος δεν έχει την ίδια κληρονομικότητα, την ίδια αγωγή και την ίδια τοποθέτηση απέναντι στην ζωή και τον θάνατο. Από εδώ ακριβώς αρχίζει το πρόβλημα του τουρισμού.

9 Αὐγούστου. Ματθίου τοῦ ἀποστόλου (†63). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλου, Δευτέρας διακαινησίμου (Πρξ. α΄ 12-17, 21-26).

Πραξ. 1,12         Τότε ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ ὄρους τοῦ καλουμένου ἐλαιῶνος, ὅ ἔστιν ἐγγὺς Ἱερουσαλήμ, σαββάτου ἔχον ὁδόν.

Πραξ. 1,12                Τοτε οι μαθηταί επέστρεψαν εις την Ιερουσαλήμ από το όρος, που ελέγετο Ελαιών και το οποίον είναι πλησίον της Ιερουσαλήμ, εις απόστασιν ενός και κάτι χιλιομέτρου, όσον δηλαδή επετρέπετο στους Ισραηλίτας να βαδίσουν κατά την ημέραν του Σαββάτου.

Ἁγία Παρασκευὴ Κρήνης Μικρᾶς Ἀσίας Καστέλλο Χίος

Ο προσφυγικός Ναός της Αγίας Παρασκευής Καστέλλου κτίστηκε το 1936 με τον μόχθο και τον ιδρώτα των κατοίκων του ομώνυμου συνοικισμού και τους απανταχού Έλληνες πρόσφυγες από την Αγία Παρασκευή Κρήνης Μικράς Ασίας.

Εντός του Ναού φυλάσσεται η ιστορική και θαυματουργή εικόνα της Αγίας Παρασκευής, η οποία μεταφέρθηκε στη Χίο μαζί με άλλα σημαντικά εκκλησιαστικά κειμήλια από τους πρόσφυγες κατά την Μικρασιατική καταστροφή του 1922.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 9-8-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 9-8-2024
https://www.youtube.com/live/KyCmz000FY0?si=Of5DBKpXxLCB8KN7

Ὁ Θεὸς δὲν τιμωρεῖ, ὁ ἄνθρωπος αὐτοτιμωρεῖται, ἀπομακρυνόμενος ἀπὸ τὸν Θεό


"... Ο Θεός δεν τιμωρεί, ο άνθρωπος αυτοτιμωρείται, απομακρυνόμενος από τον Θεό. Είναι, ας πούμε: Εδώ νερό, εκεί φωτιά. Είμαι ελεύθερος να διαλέξω, βάζω το χέρι μου στο νερό, δροσίζομαι, το βάζω στη φωτιά, καίγομαι...


Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης


https://proskynitis.blogspot.com/2024/07/blog-post_423.html