Τό διορατικό χάρισμα καί τό τῆς εὐχῆς πού μετέδωσε ὁ γερο-Δημάς, Ἁγ. Πορφυρίου-Βίος καί λόγοι, 17-8-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας. [31 Ιουλίου]Του Μητροπολίτου Κεντρώας Αφρικής Ιγνατίου Μαδενλίδη.Για αυτόν τον εξαίρετο άνδρα δεν γνωρίζουμε πολλά. Ούτε τα πρωτινά ούτε τα στερνά του χρόνια. Σαν ένας «διάττων αστήρ» κάμνει την εμφάνισή του στις σελίδες της Γραφής. Μας καταπλήσσει με την τίμια και ευγενική και τολμηρή διαγωγή του και έπειτα δεν αναφέρεται πια πουθενά. Και οι τέσσερις Ευαγγελιστές τον αναφέρουν. Και ο καθένας τους του αφιερώνει τέσσερις το πολύ πέντε στίχους για να περιγράψει το ήθος του ανδρός, τις διαθέσεις του, την γενναία στάση του και την αγία και πολύτιμη προσφορά των υπηρεσιών του προς τον νεκρό Κύριο Ιησού.Αλλά ας βάλουμε σε μια σειρά τα όσα γνωρίζουμε από την Γραφή. Ο Ιωσήφ εν πρώτοις, όπως γίνεται φανερό και από το όνομα του, ήταν Εβραίος. Ήταν εγκατεστημένος στην πρωτεύουσα του Ισραήλ, την Ιερουσαλήμ. Όμως δεν ήταν ντόπιος. Είχε γεννηθεί και μεγάλωσε στην Αριμαθαία, μια πόλη της Ιουδαίας. Και ο τόπος της καταγωγής του έγινε σαν ένα επώνυμό του, ώστε, προκειμένου να προσδιορίσουν οι άνθρωποι της εποχής του για ποιόν Ιωσήφ κάμνουν λόγο, έλεγαν το όνομά του και πρόσθεταν την καταγωγή του. Έτσι τον γνωρίζουμε κι εμείς: «Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας».Ο Ιωσήφ είχε σπουδαία θέση στην κοινωνία της Ιερουσαλήμ και το έθνος του. Ήταν καθώς μας πληροφορούν οι ιεροί Ευαγγελιστές, Βουλευτής. Δηλαδή ήταν μέλος του Ανωτάτου Ιουδαϊκού Συνεδρίου και Βουλευτηρίου. Δεν είχε από καταγωγή την θέση αυτή αλλά από προσωπική του αξία. Η Γραφή προκειμένου να μας πληροφορήσει ποια θέση είχε ο Ιωσήφ στην εκτίμηση της κοινωνίας, μας τον χαρακτηρίζει «ευσχήμονα».
Πολύ τον έθλιβε όταν αντίκριζε τα βουνά της Μικράς Ασίας και ήξερε ότι οι επτά (7) Λυχνίες της Αποκαλύψεως ήτανε σβησμένες: η Έφεσος, η Σμύρνη, η Πέργαμος, τα Θυάτειρα, οι Σάρδεις, η Φιλαδέλφεια, η Λαοδίκεια και ότι η μόνη αναμμένη Λυχνία ήτανε η Λυχνία της Αποκαλύψεως (στην Πάτμο)».Έλεγε: «Να σας αξιώσει ο ΘΕΟΣ να πάρετε το ΦΩΣ από την αναμμένη Λυχνία της Αποκαλύψεως (στην Πάτμο) να το μεταφέρετε για να ανάψετε τις σβησμένες Λυχνίες του ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ στη Μικρά Ασία».- Έχουμε ένα ανεξόφλητο χρέος πρώτα προς τους κρυπτοχριστιανούς απέναντι, οι οποίοι περιμένουν μέχρι τώρα κάτι από εμάς, και δεύτερο στον τουρκικό λαό (ο οποίος στο σύνολο του ή μάλλον περίπου κατά το 50% είναι Έλληνες εξισλαμισθέντες).
Λύνει ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη τὴν μοναξιά;Κ. Γ. ΠαπαδημητρακόπουλοςΤὸ πρόβλημα τῆς μοναξιᾶς, καλοί μου φίλοι, εἶναι ὄντως πολὺ μεγάλο σήμερα, ὅπως ἀναφέραμε καὶ στὸ προηγούμενο δημοσίευμά μας. Καὶ πολλοὶ εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ προσπαθοῦν νὰ τὸ ἀντιμετωπίσουν, ἀλλὰ καὶ νὰ τὸ ἐκμεταλλευτοῦν! «Ἂν ἡ μοναξιὰ εἶναι ἐπιδημία, τότε μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ μία κερδοφόρα βιομηχανία», λένε πολὺ χαρακτηριστικά!! Ἀπ’ αὐτοὺς ὅλους, πῶς θὰ μποροῦσε νὰ ἀπουσιάζει ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη (ΤΝ); Ἔρχεται κι αὐτὴ νὰ δώσει τὸ δικό της παρὸν καὶ τὴν δική της λύση. Ἆραγε τί ἀκριβῶς κάνει; Καὶ κατὰ πόσο ἀντιμετωπίζει τὸ πρόβλημα; Ἂς τὸ δοῦμε…Ἡ παρουσία καὶ ἐδῶ τῆς ΤΝ δὲν μᾶς ἐκπλήσσει βέβαια. Κι αὐτὸ ἂν σκεφτοῦμε ὅτι, καιρὸ τώρα, ὅλο καὶ πιὸ πολὺ ἀντικαθίστανται οἱ ἀνθρώπινες ἀλληλεπιδράσεις μὲ τὶς ψηφιακές. Ὁ δάσκαλος, ὁ γιατρός, ὁ προπονητὴς κ.λπ. ὅλο καὶ ἀντικαθίστανται ἀπὸ κάτι ψηφιακό, ἕνα ὑπολογιστὴ ἂς ποῦμε.Καὶ τί ἀκριβῶς κάνει ἐν προκειμένῳ ἡ ΤΝ; Χρησιμοποιεῖ τὰ λεγόμενα chatbots, ὅπως εἶναι τὸ ElliQ ποὺ δημιούργησε ἡ ἑταιρεία Intuition Robotics. Δηλαδή;Τὰ chatbots εἶναι εἰδικὰ λογισμικὰ προγράμματα ποὺ ὑποστηρίζονται ἀπὸ ΤΝ καὶ μποροῦν νὰ ἐκτελοῦν συγκεκριμένες λειτουργίες, μιμούμενα κατὰ τὸ δυνατὸν καλύτερα τὸν ἀνθρώπινο γραπτὸ καὶ προφορικὸ λόγο. Ἔτσι, ὅταν χρησιμοποιεῖ κανεὶς ἕνα chatbot, εἶναι σὰν νὰ ἔχει μία συνομιλία μὲ κάποιον.Καὶ τὸ ElliQ τί εἶναι; Πρόκειται γιὰ τὸ πρῶτο chatbot ποὺ χρησιμοποιεῖ ΤΝ, γιὰ νὰ συνομιλεῖ καὶ νὰ κάνει ἀστεῖα καὶ συντροφιὰ στὸν χρήστη! Συγκεκριμένα μοιάζει μὲ μία ἐπιτραπέζια λάμπα ποὺ φωτίζεται, περιστρέφεται καὶ συνομιλεῖ μαζί του!!!
ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ματθ.14,14-22]Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίουμε θέμα:«Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ»[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 2-8-1998][Β381] [Β΄έκδοσις]Σήμερα, αγαπητοί μου, μας διηγήθηκε ο ευαγγελιστής Ματθαίος το θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλίων. Ένα θαύμα που μας το διηγούνται και οι τέσσερις Ευαγγελισταί.Ας δούμε όμως πώς ο ιερός Ευαγγελιστής Ματθαίος μας το καταγράφει, σε μία απόδοση. «Εκείνον τον καιρό, ανεχώρησε ο Ιησούς από εκεί με πλοίο σε έναν έρημο τόπο, μόνος μαζί με τους δώδεκα μαθητάς Του. Όταν το πληροφορήθη το πλήθος του κόσμου, τον ηκολούθησαν πεζοπορώντες από διάφορες πόλεις. Τότε ο Ιησούς, εβγήκε από το έρημο καταφύγιό Του και είδε πολύ κόσμο. Τους λυπήθηκε και εθεράπευσε τους αρρώστους των. Όταν άρχισε να σουρουπώνει Τον πλησιάζουν οι μαθηταί και Του λέγουν: ’’Ο τόπος είναι ερημικός και η ώρα περασμένη. Απόλυσε τον κόσμο, για να πάνε στα γύρω χωριά και να αγοράσουν κάτι για να φάνε’’. Ο Ιησούς όμως τους είπε: ‘’Δεν έχουν ανάγκη να πάνε πουθενά. Δώσατέ τους εσείς να φάνε’’. Κι εκείνοι Του απαντούν: ‘’Δεν έχομε μαζί μας παρά μόνον πέντε ψωμιά και δύο ψάρια’’. Και ο Ιησούς τους λέγει: ‘’Φέρτε τα μου εδώ’’. Και αφού έδωσε εντολή στον κόσμο να καθίσουν για φαγητό πάνω στο χορτάρι, επήρε τα πέντε ψωμιά και τα δύο ψάρια, έστρεψε τα μάτια Του στον ουρανό, τα ευλόγησε, έκοψε τα ψωμιά σε κομμάτια και τα έδωσε στους μαθητάς Του και εκείνοι στο πλήθος. Και έφαγαν όλοι και χόρτασαν. Και εσήκωσαν τα περισσεύματα από τα κομμάτια, δώδεκα κοφίνια γεμάτα. Και αυτοί που έφαγαν, ήσαν περίπου πέντε χιλιάδες άνδρες, χωρίς τις γυναίκες και τα παιδιά».Η όλη περικοπή, αγαπητοί, είναι σπουδαιοτάτη. Και είναι γεμάτη από θεολογικές θέσεις. Θα μείνομε, όμως, μόνο σε μία. Στο σημείο που λέγει: «Ἒδωκε τοῖς μαθηταῖς τοὺς ἄρτους, οἱ δὲ μαθηταὶ τοῖς ὄχλοις». Δηλαδή αφού ευλόγησε, έδωσε κομμένα ψωμιά, τους πέντε άρτους που είχαν, εις τους μαθητάς Του και οι μαθηταί με την σειρά τους εις τους όχλους. Σ’ αυτό το σημείο θα μείνομε.
Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Η΄ΜΑΤΘΑΙΟΥΑ΄προς Κορινθίους, κεφάλαιο Α΄, εδάφια 10-1710 Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοῒ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ. 11 Ἐδηλώθη γάρ μοι περὶ ὑμῶν, ἀδελφοί μου, ὑπὸ τῶν Χλόης ὅτι ἔριδες ἐν ὑμῖν εἰσι.12 Λέγω δὲ τοῦτο, ὅτι ἕκαστος ὑμῶν λέγει· ἐγὼ μέν εἰμι Παύλου, ἐγὼ δὲ ᾿Απολλώ, ἐγὼ δὲ Κηφᾶ, ἐγὼ δὲ Χριστοῦ. 13 Μεμέρισται ὁ Χριστός; Μὴ Παῦλος ἐσταυρώθη ὑπὲρ ὑμῶν; Ἤ εἰς τὸ ὄνομα Παύλου ἐβαπτίσθητε; 14 Εὐχαριστῶ τῷ Θεῷ ὅτι οὐδένα ὑμῶν ἐβάπτισα εἰ μὴ Κρίσπον καὶ Γάϊον, 15 ἵνα μή τις εἴπῃ ὅτι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα ἐβάπτισα. 16 Ἐβάπτισα δὲ καὶ τὸν Στεφανᾶ οἶκον· λοιπὸν οὐκ οἶδα εἴ τινα ἄλλον ἐβάπτισα. 17 Οὐ γὰρ ἀπέστειλέ με Χριστὸς βαπτίζειν, ἀλλ᾿ εὐαγγελίζεσθαι, οὐκ ἐν σοφίᾳ λόγου, ἵνα μὴ κενωθῇ ὁ σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ.Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν.Τρεμπέλα10 Σας παρακαλώ λοιπόν, αδελφοί, στο όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, να ομολογείτε όλοι την ίδια πίστη και να μην υπάρχουν μεταξύ σας διαιρέσεις˙ αλλά να είστε αρμονικά ενωμένοι, με τα ίδια φρονήματα όλοι σας και με τις ίδιες γνώμες και αποφάσεις. 11 Και σας κάνω την προτροπή αυτή, διότι πληροφορήθηκα για σας, αδελφοί μου, από το σπιτικό της Χλόης, ότι υπάρχουν μεταξύ σας φιλονικίες. 12 Και με αυτό που λέω εννοώ αυτό, ότι καθένας από σας λέει με καύχηση: «Εγώ είμαι του Παύλου». «Εγώ όμως», λέει ο άλλος, «είμαι θαυμαστής και μαθητής του Απολλώ». Και ένας τρίτος λέει: «Εγώ ανήκω στον Κηφά». Κι άλλος πάλι ισχυρίζεται: «Εγώ είμαι του Χριστού». Έγιναν έτσι ομάδες και μερίδες διάφορες.
Τό παρεκκλήσι( κόκκινο βέλος) καί τό σπήλαιο ψηλά στήν περιοχή τής ΙΜ Διονυσίου Αγίου Όρους όπου ασκήτευσε ό Άγιος Νήφωνhttps://proskynitis.blogspot.com/2024/08/blog-post_12.html
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς η´ ἐπιστολῶν (Α´ Κορ. α´ 10-17).
Α Κορ. 1,10 Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ.
Α Κορ. 1,10 Σας παρακαλώ δε, αδελφοί μου, στο όνομα και εξ ονόματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού να είσθε όλοι ομόφωνοι και να λέγετε σαν από μια καρδία, την ίδια ομολογία της πίστεώς σας και να μη υπάρχουν μεταξύ σας σχίσματα και διαιρέσεις, αλλά να είσθε συγκρατημένοι, κατηρτησμένοι και ενωμένοι μεταξύ σας με τα αυτά φρονήματα και με την αυτήν γνώμην.