Σελίδες

Προδρομικά - Ἀποτομή τῆς Τιμίας Κεφαλῆς

Ἅγιος Ιουστίνος Πόποβιτς

 

Σήμερα εἶναι μιά μικρή Μεγάλη Παρασκευή, μιά δεύτερη Μεγάλη Παρασκευή. Γιάτὶ σήμερα ὁ μεγαλύτερος ἄνδρας μεταξὺ ἐκείνων πού γεννήθηκε ἀπὸ γυναῖκα, Ἰωάννης, ὁ Πρόδρομος καὶ Βαπτιστὴς τοῦ Κυρίου, θανατώνεται. Τὴ Μεγάλη Παρασκευή, οἱ ἄνθρωποι θανατώνουν τὸν Θεό, σταυρώνουν τὸν Θεό. Στή σημερινὴ ἁγία μεγάλη γιορτή, οἱ ἄνθρωποι θανατώνουν τὸν μέγιστο ὅλων τῶν ἀνθρώπων. Δέν εἶμαι ἑγώ πού ἐπέλεξε νά χρησιμοποιήσει τὴν ἔκφραση «τὸν μείζονα». Τί εἶναι ὁ ἔπαινός μου γιά τὸν μεγάλο καὶ ἔνδοξο Πρόδρομο τοῦ Κυρίου, τὸν ὁποῖο ὁ Κύριος ἐπαίνεσε περισσότερο... ἀπὸ ὁποιονδήποτε ἄλλο ἄνθρωπο, περισσότερο ἀπὸ ὅλους, ἀπὸ τοὺς Ἀποστόλους, τοὺς Ἀγγέλους, τοὺς Προφῆτες, τοὺς δικαίους, τοὺς Σοφούς; Ἀπὸ τὸν Κύριο εἰπώθηκε γι’ αὐτόν: «οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων Ἰωάννου τοῦ βαπτιστοῦ» (Ματθ. 11,11). Σὲ ὅλη τή Δημιουργία, δέν ὑπάρχει κανένας μεγαλύτερος ἔπαινος.

Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος πού σήμερα εἶναι μιά μικρή Μεγάλη Παρασκευή. Σκεφτεῖτε: Οἱ παράλογοι ἄνθρωποι σκοτώνουν τὸν μεγαλύτερο τῶν δικαίων…. Σκεφτεῖτε: τὶ κάνουνν οἱ ἀντίπαλοι τοῦ Χριστοῦ, ἀκόμη καὶ σήμερα ἑξακολουθοῦν νά φωνάζουν. «Σταυρώστε Τον, σταύρωσον Αὐτόν» !

«ἔλεγες μέσα σου στὸν οὐρανὸ θὰ ἀνεβῶ καὶ τὸν θρόνο μου θὰ ὑψώσω πάνω ἀπὸ τὰ ἄστρα τοῦ Θεοῦ, θὰ πάρω θέση πάνω στὸ βουνό... θὰ ἀνεβῶ πάνω ἀπὸ τὰ σύννεφα καὶ μὲ τὸν Ὕψιστο θὰ εἶμαι ἴσος».


Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου

Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης

Εδώ και δυο χρόνια στην Εκκλησία της Ελλάδας έχει προκύψει το πρόβλημα της αφαίρεσης του Εσταυρωμένου που κανονικά βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα.
Η Αγία Τράπεζα συμβολίζει τον φρικτό Γολγοθά και ο Μεγάλος Εσταυρωμένος βρίσκεται εκεί στην φυσική του θέση από αιώνες.

Ήρθε ένας Μητροπολίτης όμως, ο Γρηγόριος του Περιστερίου και είπε το εξής βλάσφημο.

Ότι θα βάλω τον θρόνο μου στην θέση Του Θεού.

Σας θυμίζει τίποτα αυτό;

Πάμε να δούμε...

Ο προφήτης Ησαΐας αναφέρει σχετικά με την πτώση του Εωσφόρου στο 14: 13, 14 : «έλεγες μέσα σου στον ουρανό θα ανεβώ και τον θρόνο μου θα υψώσω πάνω από τα άστρα του Θεού, θα πάρω θέση πάνω στο βουνό… θα ανεβώ πάνω από τα σύννεφα και με τον Ύψιστο θα είμαι ίσος».

Ναι σωστά διαβάσατε.

Ένας υποτίθεται Αρχιερέας Του Θεού φαίνεται πως έκανε την ίδια ακριβώς σκέψη.

Και το χειρότερο, πραγματοποίησε αυτήν του την σκέψη.

Ο Εωσφόρος μόνο σκέφτηκε να βάλει τον θρόνο του πάνω από Τον Θεό ότι θα πάρει θέση πάνω στο βουνό, ενώ ο Περιστερίου το έκανε πράξη, έβγαλε τον Χριστό από τον λόφο του Γολγοθά και έβαλε τον δικόν του θρόνο.

Πράγματι αυτή η σκέψη και η πράξη αποτελεί Εωσφορική τακτική κακά τα ψέμματα, και δεν το λέω εγώ αυτό αλλά οι ιερές γραφές.

Ωστόσο προκύπτει ένα εύλογο ερώτημα προς τον Δέσποτα του Περιστερίου.

Γρηγόριε, θες θρόνο - θέση στον Γολγοθά;

Πολύ ωραία, πες μας όμως άνθρωπε του Θεού για την λύτρωση την δική μου και κάθε ανθρώπου.

Πότε Σταυρώθηκες;

Σὲ κατάσταση συναγερμοῦ ἡ χώρα


Σε κατάσταση συναγερμού η χώρα

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Στα τέλη του παρελθόντος Μαΐου το 100% του εδάφους της χώρας μας χαρακτηρίστηκε από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο της Ξηρασίας «σε κατάσταση συναγερμού», την ώρα που μέρος της βρισκόταν ήδη σε κατάσταση «πορτοκαλί συναγερμού», το προτελευταίο στάδιο πριν από τον «συναγερμό ερυθρού χρώματος», που σημαίνει συνθήκες ερήμου. Επίσης σύμφωνα με τον ΟΗΕ η Ελλάδα αντιμετωπίζει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα λειψυδρίας, που έως το 2050 θα ξεπεράσουν το 80% του πληθυσμού, αν δεν ληφθούν μέτρα.

Είναι γεγονός πως στη χώρα μας λόγω του παρατεταμένου καύσωνα, της ελλείψεως βροχοπτώσεων και των εκτεταμένων πυρκαγιών κατά τα πρόσφατα χρόνια η έλλειψη ύδατος για την κοινή χρήση και την τροφοδοσία της αγροτικής και της κτηνοτροφικής παραγωγής σε πολλές περιοχές της χώρας ξεπέρασε το όριο του συναγερμού και περιήλθε στην κατάσταση της έλλειψης. Στην Αττική η ΕΥΔΑΠ, που τροφοδοτεί 5.000.000 νοικοκυριά, βλέπει τα αποθέματα νερού να κατεβαίνουν σε επικίνδυνα επίπεδα. Στις 19 Αυγούστου 2024 τα αποθέματα ήσαν 706.625.000 μ3, έναντι των περσινών 962.434.000 μ3, ήτοι σε ένα μόνο χρόνο μειώθηκαν κατά 26,6%, χωρίς να προβλέπεται ότι θα σταματήσει αυτή η μείωση. Στις άλλες περιοχές, κυρίως στα νησιά μας, αλλά και σε περιοχές, όπως της Αρκαδίας, της Κορινθίας, της Ξάνθης και της Αλεξανδρούπολης, η λειψυδρία είναι στο κόκκινο. Η λίμνη Πλαστήρα έχει κτυπήσει «κόκκινο», η λίμνη Δοϊράνη το ίδιο…

Προς επίρρωση των ευθυνών της Πολιτείας για την απραξία της ως προς τα μέτρα που θα έπρεπε να έχει λάβει προς αντιμετώπιση της ανομβρίας και της ξηρασίας αναφέρεται ότι το 2001, 23 χρόνια πριν, ο τότε Ευρωβουλευτής Αλέκος Αλαβάνος κατέθεσε γραπτή ερώτηση προς την Επιτροπή. Σε αυτήν περιέγραψε την κατάσταση από την ανομβρία και την ξηρασία σε πολλές περιοχές της Ελλάδος και ρώτησε τί έχει προγραμματισθεί από το Γ΄ ΚΠΣ για διαρθρωτικές ενέργειες προς αποδοτικότερη και οικονομικότερη διαχείριση των υδρολογικών πόρων…

Λόγος εἰς τὸν Ἅγιον Κοσμᾶν τὸν Αἰτωλόν



ΑΓΙΟΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΕΔΕΣΣΗΣ

ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΚΟΣΜΑΝ ΤΟΝ ΑΙΤΩΛΟΝ

« Ο ποιών το θέλημα του Θεού μένει εις τον αιώνα» (Α’. Ιωάν. β’, 17).

Κανών γενικός είναι να φθείρωνται και να παρέρχωνται όλα τα ανθρώπινα. Ο χρόνος, ο ορμητικός αυτός πο­ταμός, σαρώνει τους πάντας και τα πάντα. Μένουν όμως μερικά πρόσωπα εκτός χρόνου. Παρα­μένουν, ως αιωνόβια όρη, μέσα εις την κοινωνίαν ασάλευτα. Ένα τοιούτον πρόσωπον είναι και η μεγάλη αιτωλική μορφή, ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, κατά τον συνα­ξαριστήν «του κόσμου κόσμος, ήδ’ ωραιότης». Είναι πάντοτε ζωντανός. Ευρίσκεται ανάμεσά μας. Ο θάνατος δεν του διέκοψε την ζωήν.

Που άραγε οφείλεται η δόξα του Αγίου Κοσμά; Πως ο Άγιος συγκινεί δια μέσου των χρόνων;

Μήπως, διότι ήτο εγγράμματος; Και άλλοι υπήρξαν εγγράμματοι και έτυχον μάλιστα μεγαλυτέρας μορφώσεως. Και όμως ελησμονήθησαν, δεν άφησαν ίχνη. Μερικοί με επιστημονικάς περγαμηνάς συνετέλεσαν, ώστε «σύν­τριμμα και ταλαιπωρία» να απλωθή εξ αιτίας των.

Μήπως δια το αξίωμά του παραμένει εκτός χρόνου ο Άγιος; Βεβαίως τρισμέγιστον αξίωμα έφερεν. Ήτο Ιερεύς του Θεού του Υψίστου. Αλλά, κατά κόσμον, δεν είχεν εξουσίαν. Υπέγραφε: «Κοσμάς Ιερομόναχος».

Την δόξαν του, το κόσμημα αυτό της Εκκλησίας το τιμώμενον σήμερον, οφείλει αλλού. Την απάντησιν δίδει ο Θεόπνευστος Ιωάννης ο Θεολόγος «ο ποιών το θέλημα του Θεού μένει εις τον αιώνα».

Εποίησε το θέλημα του Αγίου Θεού ο Ιερομόναχος Κοσμάς. Και θέλημα του Θεού είναι η αγάπη.

Ο Άγιος Ισαπόστολος Κοσμάς ηγάπησε τον άνθρωπον γενικώς και ειδικώτερον το Έθνος μας.

Ιδιαιτέραν εντύπωσιν του επροξένησαν οι Αποστολικοί λόγοι: «μηδείς το εαυτού ζητείτω, αλλά το του ετέρου έκαστος» (Α’. Κορ. ι’, 24). Έλεγεν: «μ’ έτρωγεν εκείνος ο λόγος μέσα εις την καρδίαν τόσους χρόνους, ωσάν το σκουλήκι οπού τρώγει το ξύλον».

Αυτή η φλόγα της αγάπης τον υποχρεώνει να έλθη πλησίον του Λαού και μάλιστα του υποδούλου, του πονεμένου Λαού. Ακούει τον πόνον του. Αναστενάζει μαζύ με αυτόν, «ελόμενος συγκακουχείσθαι τω λαώ του Θεού» ως ο μέγας Μωυσής (Εβρ. ια’, 25).

Γεμάτος αγάπην αυτός, κηρύττει την αγάπην και την φιλανθρωπίαν. Δεν ανέχεται την περιφρόνησιν του πτωχού, την στέρησιν του συνανθρώπου και ιδιαιτέρως του παιδιού. Θεωρεί αμαρτίαν την πολυτέλειαν, την χαρα­κτηρίζει ως πρόκλησιν τιμωρητέαν από τον Θεόν. Έλε­γεν: «να αγαπάς τα πτωχά παιδιά καλλίτερα από τα ιδικά σου, ει δε και να ζητάς πως να δίνης του παιδιού σου να τρώγη και να πίνη καλά, να έχη εύμορφα φορέματα και δι’ εκείνο το πτωχό να μη σε μέλλη, αύριο βλέπεις το παιδί σου αποθαμένο και καίγεται η καρδιά σου (Διδαχή Ζ’.).

Σερβίας Πορφύριος: «ἡ οὐκρανικὴ κοινωνία ἐπανέρχεται στὶς ἐποχὲς τῶν ρωμαϊκῶν διωγμῶν κατὰ τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ».


Ο Σέρβος Πατριάρχης εξέφρασε την υποστήριξή του στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία

Αμέριστη και απερίφραστη υποστήριξη προς την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία εξαιτίας του υιοθετηθέντος στην Ουκρανία αντιεκκλησιαστικού νόμου εξέφρασε ο Αγιώτατος Πατριάρχης Σερβίας Πορφύριος.

Στο συνοδικό μήνυμα προς τον Μακαριώτατο μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο ο Αγιώτατος Πατριάρχης Πορφύριος τονίζει ότι η Τοπική Αγιοσαββατική Εκκλησία με μεγάλη αγανάκτηση πληροφορήθηκε την είδηση για τον υιοθετηθέντα από τη Βερχόβνα Ράντα (Βουλή) της Ουκρανίας νόμο, που προβλέπει την απαγόρευση της δραστηριότητας της αυτοδιοίκητης Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

10 Σεπτεμβρίου. Μηνοδώρας, Μητροδώρας, Νυμφοδώρας τῶν μαρτύρων (†305-311). Ἀνάμνησις θαύματος τῆς Ὑπ. Θεοτόκου ἐν Ὀρχομενῷ Βοιωτίας (†1943). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης ιβ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Β΄ Κορ. ε΄ 15-21).

Β Κορ. 5,15        κρίναντας τοῦτο, ὅτι εἰ εἷς ὑπὲρ πάντων ἀπέθανεν, ἄρα οἱ πάντες ἀπέθανον· καὶ ὑπὲρ πάντων ἀπέθανεν, ἵνα οἱ ζῶντες μηκέτι ἑαυτοῖς ζῶσιν, ἀλλὰ τῷ ὑπὲρ αὐτῶν ἀποθανόντι καὶ ἐγερθέντι.

Β Κορ. 5,15               Εσχηματίσαμεν δε ακλόνητον το φρόνημα και την πεποίθησιν, ότι εάν ένας, ο Χριστός, απέθανεν υπέρ όλων και ως αντιπρόσωπος όλων, άρα όλοι απέθανον και απέθανεν υπέρ όλων ίνα, όσοι ζουν και ευρίσκονται ακόμη εις την παρούσαν ζωήν, μη ζουν πλέον δια τον εαυτόν των, αλλά δι' εκείνον, ο οποίος εθυσιάσθη επί του σταυρού και ανεστήθη προς χάριν αυτών.

Ἀποτομὴ τῆς κεφαλῆς τοῦ Προδρόμου - Οἱ ἄνθρωποι θανατώνονται, οἱ ἰδέες ὄχι (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

 

 

Οἱ ἄνθρωποι θανατώνονται, οἱ ἰδέες ὄχι

 

(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

 

«Ἔλεγε γὰρ ὁ Ἰωάννης τῷ Ἡρῴδῃ· Οὐκ ἔξεστί σοι ἔχειν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου» (Μᾶρκ. 6,18)
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἡμέρα πένθους καὶ αὐστηρῆς νηστείας, σὰν τὴ Μεγάλη Παρασκευή. Τὴ Μεγάλη Παρασκευὴ ἄγγελοι καὶ ἄνθρωποι κι αὐτὰ ἀκόμη τὰ ἄψυχα θρηνοῦν τὴν ἄδικη σφαγὴ τοῦ Υἱοῦ τῆς Παρθένου· καὶ σήμερα 29 Αὐγούστου θρηνοῦν οἱ Χριστιανοὶ τὴν ἄδικη σφαγὴ τοῦ υἱοῦ τοῦ Ζαχαρία καὶ τῆς Ἐλισάβετ, τοῦ Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου, ὁ ὁποῖος κατὰ τὴ μαρτυρία τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ὑπῆρξε ἡ ὑψηλότερη φυσιογνωμία τοῦ ἀρχαίου κόσμου (βλ. Ματθ. 11,11. Λουκ. 7,28).

Τὸ ἱστορικὸ τῆς ἑορτῆς εἶνε γνωστό. Τὸ ἀκούσατε στὸ εὐαγγέλιο. Ἐδῶ θὰ πῶ τοῦτο μόνο.

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Τί ἀνθρώπους βγάζει ἡ ἐποχή μας....

 "Ζοῦμε στὴν ἐποχὴ ποὺ οἱ θεολογικὲς σχολὲς βγάζουν ἀθέους, οἱ φιλοσοφικὲς σχολὲς ἀγραμμάτους καὶ οἱ νομικὲς σχολὲς ἀδίκους".

Ἀείμνηστος πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός.


http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/08/blog-post_43.html#more