α. Ἑρμηνεία τῆς παραβολῆς τοῦ ἀσώτου, β. Λόγος στήν παραβολή τοῦ ἀσώτου, Ἁγ. Γενναδίου Κων/πολεως, Οἱ δύο κατηγορίες τῶν ἀνθρώπων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 20-02-2011 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Αγίου Γρηγορίου του ΠαλαμάΣΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟ ΣΤΑΥΡΟΟ Σταυρός του Χριστού προαναγγελλόταν και προτυπωνόταν μυστικά από παλαιές γενεές, και κανείς ποτέ δεν συμφιλιώθηκε με τον Θεό χωρίς τη δύναμη του Σταυρού. Πραγματικά μετά την προγονική εκείνη παράβαση στον παράδεισο του Θεού δια του δέντρου, η μεν αμαρτία αναπτύχθηκε, εμείς δε πεθάναμε, έχοντας υποστεί και πριν από τον σωματικό θάνατο, τον θάνατο της ψυχής, όπως προκύπτει από τον χωρισμό της από τον Θεό. Όσο ζούσαμε μετά την παράβαση, ζούσαμε στην αμαρτία και τη σαρκική ζωή· η δε αμαρτία «τῷ γὰρ νόμῳ τοῦ Θεοῦ οὐχ ὑποτάσσεται· οὐδὲ γὰρ δύναται· οἱ δὲ ἐν σαρκὶ ὄντες Θεῷ ἀρέσαι οὐ δύνανται (:δεν υποτάσσεται στον νόμο του Θεού, επειδή ούτε έχει και τη δύναμη να υποταχθεί. Όσοι λοιπόν είναι παραδομένοι σε σαρκική και κοσμική ζωή δεν μπορούν να αρέσουν στον Θεό)»[Ρωμ. 8, 7-8].Επειδή λοιπόν, όπως λέγει ο απόστολος: «Ἡ γὰρ σὰρξ ἐπιθυμεῖ κατὰ τοῦ πνεύματος, τὸ δὲ πνεῦμα κατὰ τῆς σαρκός· ταῦτα δὲ ἀντίκειται ἀλλήλοις, ἵνα μὴ ἃ ἂν θέλητε ταῦτα ποιῆτε(: Η κατώτερη φύση μας, που υπηρετεί τις επιθυμίες της σάρκας, επιθυμεί εναντίον της ανώτερης πνευματικής φύσεώς μας, που εμπνέεται από το Άγιο Πνεύμα. Αλλά και η ανώτερη αυτή φύση μας επιθυμεί εναντίον της κατώτερης φύσεώς μας.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῶν ἐγκαινίων, Σεπτεμβρίου 13 (Ἑβρ. γ´ 1-4).
Εβρ. 3,1 Ὅθεν, ἀδελφοὶ ἅγιοι, κλήσεως ἐπουρανίου μέτοχοι, κατανοήσατε τὸν ἀπόστολον καὶ ἀρχιερέα τῆς ὁμολογίας ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν,
Εβρ. 3,1 Κατά συνέπειαν, αδελφοί άγιοι, που συμμετέχετε εις την επουρανίαν κλήσιν του Θεού, κατανοήσατε βαθειά και μάθετε καλά αυτόν, που ο επουράνιος Θεός μας απέστειλε, τον Αρχιερέα της πίστεώς μας, τον Ιησούν Χριστόν.
Τά ὁμοιοπαθητικά φάρμακα εἶναι ἤ ἕνα νεράκι σκέτο μέ μιά τεράστια ἀραίωση ἤ εἶναι διαβασμένα ἀπό μάγους στήν Ὁλλανδία. Εἶναι σάν νά παίρνεις δαιμονικό «ἁγιασμό», ἔλεγε ὁ Ἅγιος Παΐσιος. Δαιμονίζεσαι καί μετά νιώθεις γιά λίγο καλά, ἐπειδή ἀποτραβιέται τό δαιμονικό πνεῦμα καί πιστεύεις σ’ αὐτή τή δαιμονική ἐνέργεια.Ὁ Ἅγιος Πορφύριος ἔλεγε ξεκάθαρα ν’ ἀκολουθοῦμε μόνο τήν κλασική ἰατρική. -
Ο ναός της Παναγίας Προυσιώτισσας στη Λαμία, κρυμμένος στον βράχο, είναι γνωστός για το θαύμα που προσέφερε προστασία στους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους.Στη Λαμία, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν έναν εντυπωσιακό σπηλαιώδη ναό, αφιερωμένο στην Παναγία την Προυσιώτισσα, που βρίσκεται κρυμμένος μέσα σε βράχο στους πρόποδες της Οίτης, όχι μακριά από την πόλη.
«...ἔχοντας τὴν ἀλήθεια μαζὶ μὲ τὴν ἀγάπη, ἂς αὐξηθοῦμε σὲ ὅλα χάριν αὐτοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Κεφαλή, ὁ Χριστός»[1]ΠορφυρίτηςΕὐχαριστῶ τόν κ. Πρίντεζη πού ἔσπευσε ἀμέσως νά ἀπαντήσει στό πρόσφατο ἄρθρο μου. Βέβαια, ἀπ’ ὅσα κατέθεσα, τίποτε δέν εἶναι δικό μου. Ἴσως γι’ αὐτό, δέν πίστευα ὅτι μετά ἀπό αὐτά τά ἁγιοπατερικά θησαυρίσματα, θά ὑπῆρχε ἀντίλογος. Ἔκανα ἁπλῶς μία προσπάθεια, μέσα ἀπ’ τό ἀπέραντο πέλαγος τῆς Πίστεως καί Ἱερᾶς Παραδόσεως, νά ἁλιεύσω λίγα μαργαριτάρια καί νά τοῦ τά χαρίσω. Ἀπ’ ὅ,τι ὅμως καταλαβαίνω, ὁ κ. Πρίντεζης δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό ἁγιογραφικά καί ἁγιοπατερικά κοσμήματα (τά ἀποκάλεσε «φανταστικές κακοδοξίες»;[2]) καθώς φαίνεται νά προτιμᾶ τά κίβδηλα. Ξεκαθαρίζω ὅτι τίποτε προσωπικό δέν ἔχω μέ τόν κ. Πρίντεζη καί ζητῶ ἐκ τῶν προτέρων συγγνώμη, ἐάν φανεῖ σκληρός ὁ λόγος πού θ’ ἀκολουθήσει.Γιά νά μήν τόν κουράζω, θά σταθῶ μόνο σέ ἐλάχιστα σημεῖα.1ον. «Δέν ἀμφισβητεῖ»[3], γράφει ὁ κ. Πρίντεζης, ὅτι «ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ Θεάνθρωπος Χριστός παρατεινόμενος εἰς ὅλους τούς αἰῶνας». Οὐσιαστικά ὅμως τό ἀμφισβητεῖ, διότι σέ προηγούμενο κείμενό του ἔμεινε ἔκπληκτος γιά τό γεγονός ὅτι, ἐνῷ βρισκόμαστε στόν 21ο αἰῶνα, τόν αἰῶνα τῶν ἐκσυγχρονισμῶν, στόν ὁποῖο δυό ἄνθρωποι (ὁ Πάπας καί ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης) «αἰσθάνονται μεταξύ τους Ἀδελφοί»[4] καί θέλουν νά ἑνώσουν τήν Αἵρεση μέ τήν Ἐκκλησία, κάποιοι ἐπιμένουν νά εἶναι πιστοί στήν Παράδοση, νά εἶναι «ὀργανικῶς συνδεδεμένοι» μέ τούς Ἁγίους!2ον. Ἡ «Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία» τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, δέν εἶναι αὐτή πού θέλει καί ὅπως θέλει ὁ καθένας μας. Εἶναι Αὐτή στήν ὁποία ὑπάρχουν τά Ἅγια Μυστήρια, εἶναι τό θεραπευτήριο ψυχῶν καί σωμάτων, τό ἀσφαλές ἐργαστήριο Ἁγιότητος. Ἡ Μόνη πού ὁδηγεῖ τά μέλη Της στήν θέωση! Ἀναμφισβήτητο χάρισμα καί κριτήριο πού συναντᾶται ΜΟΝΟ στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ὁ Παπισμός δέν ἀνήκει στήν Ἐκκλησία, εἶναι αἵρεσις καί δέν ἔχει Μυστήρια. Ἑπομένως δέν ἔχει καί Ἱερωσύνη!
Θρησκειολόγος προανήγγειλε πρόωρη λύση συμβάσεων και απαλλοτρίωση της περιουσίας της Ουκρανικής Ορθόδοξης ΕκκλησίαςΟ λομπίστας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (ΟΕΟ) στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας της Κρατικής Υπηρεσίας Εθνοπολιτικής και Ελευθερίας της Συνείδησης και θρησκειολόγος Αντρέϊ Σμιρνόβ προανήγγειλε επιμέρους βήματα που θα κάνει το κράτος απέναντι στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία μετά την ψήφιση του σκανδαλώδους νόμου αριθ. 8371. Μεταξύ άλλων, ο Σμιρνόβ σημείωσε ότι σε σχέση με τον νέο νόμο, το κράτος θα προχωράει σε πρόωρες λύσεις των συμβάσεων που έχει συνάψει με την Εκκλησία για τη χρήση θρησκευτικών κτιρίων που αποτελούν αρχιτεκτονικά μνημεία. Αυτά ανέφερε ο ίδιος στον λογαριασμό του στο Facebook.Έγραψε συγκεκριμένα:«Σήμερα η Βερχόβνα Ράντα της Ουκρανίας ψήφισε τον νόμο «Για την προστασία της συνταγματικής τάξης στον τομέα των δραστηριοτήτων των θρησκευτικών οργανώσεων» (αριθ. 8371). Στη δεύτερη ανάγνωση ΥΠΕΡ ψήφισαν 265 βουλευτές. Τι προβλέπει ο νόμος:
Η Μονή του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου «ἐν τοῖς Στουδίου» της Κωνσταντινούπολης ήταν η πρωτεύουσα Μονή της Πόλης και ο Ηγούμενός της ο Πρώτος των Ηγουμένων.Γνωρίζουμε ότι στην πανήγυρη της Μονής στις 29 Αυγούστου πήγαινε ο ίδιος ο Αυτοκράτορας με το «βασιλικόν ἀκάτιον» μέσω θαλάσσης και τον υποδέχονταν οι περίπου 700 μοναχοί με αναμμένα κεριά.Η Μονή Στουδίου επηρέασε όλες τις μονές της Ανατολής στα Τυπικά, στην υμνολογία, στην καθημερινή ζωή και στην λατρεία. Η καθιέρωση της νηστείας την 29η Αυγούστου είναι προφανώς έργο των μοναχών της.Παρόλη την λάμψη της Μονής των Στουδιτών, δεν διασώθηκε καμία μαρτυρία για κάποια ιδιαίτερη λατρευτική εικόνα της Αποτομής του Προδρόμου.Φαίνεται πως ο τύπος αυτός άργησε πολύ να διαμορφωθεί.
Η αυθεντική εικόνα ευρέσεως τού Αγίου Φανουρίου• Ρόδος, μεταξύ 1355 καί 1369.Από τα 12 μαρτύρια που εικονίζονται, το πιό επικίνδυνο είναι σ'αυτό που ο τύραννος προσπαθεί"να τον πάρει με το καλό".https://proskynitis.blogspot.com/2024/08/blog-post_423.html
Πρέπει νά χαροῦμε μέ τόν Ἰησοῦ τήν Ἀνάστασή Του (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγ. Νικοδήμου), 30-04-2011