ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024
«Θαυμαστὸς ὁ Θεὸς ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ· ὁ Θεὸς Ἰσραήλ, αὐτὸς δώσει δύναμιν καὶ κραταίωσιν τῷ λαῷ αὐτοῦ. εὐλογητὸς ὁ Θεός», 67 Ψαλμός , στίχος 36. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.
«Αἱ βασιλεῖαι τῆς γῆς, ᾄσατε τῷ Θεῷ, ψάλατε τῷ Κυρίῳ. ψάλατε τῷ Θεῷ τῷ ἐπιβεβηκότι ἐπὶ τὸν οὐρανὸν τοῦ οὐρανοῦ κατὰ ἀνατολάς· ἰδοὺ δώσει τῇ φωνῇ αὐτοῦ φωνὴν δυνάμεως», Ψαλμός 67, στ.33-34. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Κυριακή Α Λουκᾶ. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν κλήση τῶν πρώτων μαθητῶν
ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 5,1-11]Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ«Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶ Ἀνδρέαν τὸν ἀδελφόν αὐτοῦ, βάλλοντας ἀμφίβληστρον εἰς τὴν θάλασσαν· ἦσαν γὰρ ἁλιεῖς.καὶ λέγει αὐτοῖς· δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων. οἱ δὲ εὐθέως ἀφέντες τὰ δίκτυα ἠκολούθησαν αὐτῷ(:Και ενώ περπατούσε κοντά στη θάλασσα της Γαλιλαίας, είδε δυο αδελφούς, τον Σίμωνα, τον οποίο κατόπιν ονόμασε Πέτρο, και τον Ανδρέα τον αδελφό του, οι οποίοι έριχναν δίχτυα στη θάλασσα, διότι ήταν ψαράδες. Και τους λέει: ‘’Ακολουθήστε με, και θα σας κάνω ικανούς να ψαρεύετε αντί για ψάρια ανθρώπους. Αυτούς θα ελκύετε στη βασιλεία των ουρανών με τα πνευματικά δίχτυα του κηρύγματος’’. Και αυτοί αμέσως άφησαν τα δίχτυά τους και Τον ακολούθησαν)»[Ματθ.4,18-20].(…) Βέβαια ο ευαγγελιστής Ιωάννης λέγει ότι διαφορετικά προσκλήθηκαν αυτοί οι μαθητές από τον Κύριο. Επομένως, είναι φανερό ότι η παραπάνω πρόσκληση είναι δεύτερη. Αυτό επίσης μπορεί να το διαπιστώσει κανείς από πολλά σημεία. Εκεί λοιπόν λέγει ότι προσκλήθηκαν προτού κλειστεί στη φυλακή ο Ιωάννης ο Βαπτιστής[βλ. Ιω.1,35-36: «Τῇ ἐπαύριον πάλιν εἱστήκει ὁ Ἰωάννης καὶ ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ δύο, καὶ ἐμβλέψας τῷ Ἰησοῦ περιπατοῦντι λέγει· ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ. καὶ ἤκουσαν αὐτοῦ οἱ δύο μαθηταὶ λαλοῦντος, καὶ ἠκολούθησαν τῷ Ἰησοῦ(:Την επόμενη μέρα ο Ιωάννης στεκόταν πάλι στο συνηθισμένο μέρος που κήρυττε, και μαζί του ήταν και δύο από τους μαθητές του. Κι αφού παρατήρησε με ευλάβεια τον Ιησού, που τη στιγμή εκείνη περπατούσε, είπε: “Αυτός είναι το Αρνίο που παρέδωσε ο Θεός Πατέρας Του να θυσιαστεί για χάρη μας”)»], ενώ εδώ στον Ευαγγελιστή Ματθαίο αναφέρεται ότι προσκλήθηκαν μετά τη φυλάκιση του Ιωάννη [Ματθ. 4,12: «Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν(:Όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης παραδόθηκε στη φυλακή απ’ τον βασιλιά Ηρώδη Αντύπα, αναχώρησε και πήγε στη Γαλιλαία)»- Ματθ. 4,18-19: «Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶ Ἀνδρέαν τὸν ἀδελφόν αὐτοῦ, βάλλοντας ἀμφίβληστρον εἰς τὴν θάλασσαν· ἦσαν γὰρ ἁλιεῖς. καὶ λέγει αὐτοῖς· δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»].Επίσης εκεί ο Ανδρέας καλεί τον Πέτρο[Ιω. 1,41-42: «Ἦν Ἀνδρέας ὁ ἀδελφὸς Σίμωνος Πέτρου εἷς ἐκ τῶν δύο τῶν ἀκουσάντων παρὰ Ἰωάννου καὶ ἀκολουθησάντων αὐτῷ. εὑρίσκει οὗτος πρῶτος τὸν ἀδελφὸν τὸν ἴδιον Σίμωνα καὶ λέγει αὐτῷ· εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν· ὅ ἐστι μεθερμηνευόμενον Χριστός· καὶ ἤγαγεν αὐτὸν πρὸς τὸν Ἰησοῦν (:Ο ένας από τους δύο αυτούς μαθητές που άκουσαν από τον Ιωάννη τα όσα είπε για τον Ιησού και Τον ακολούθησαν, ήταν ο Ανδρέας, ο αδελφός του Σίμωνος Πέτρου. πριν όμως ακόμη βρει ο άλλος μαθητής-ο Ιωάννης- τον αδελφό του-τον Ιάκωβο-, βρίσκει ο Ανδρέας πρώτος τον αδελφό του Σίμωνα και του λέει: “Βρήκαμε τον Μεσσία (όνομα που σημαίνει Χριστός)”)»], εδώ όμως και τους δύο τους καλεί ο Χριστός.Και ο μεν Ιωάννης λέγει στο Ευαγγέλιό του ότι όταν είδε ο Ιησούς τον Σίμωνα να έρχεται προς Αυτόν του είπε: «Σὺ εἶ Σίμων ὁ υἱὸς Ἰωνᾶ, σὺ κληθήσῃ Κηφᾶς, ὃ ἑρμηνεύεται Πέτρος(:Εσύ είσαι ο Σίμων, ο γιος του Ιωνά. Εσύ, επειδή θα γίνεις στερεός στην πίστη σαν πέτρα, θα ονομαστείς Κηφάς, που σημαίνει Πέτρος)»[Ιω.1,43],ενώ ο Ματθαίος λέγει ότι έφερε ήδη το όνομα αυτό[ Ματθ. 4,18: «Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶ Ἀνδρέαν τὸν ἀδελφόν αὐτοῦ»].
Νά καθαρίζουμε μέ ἐξομολόγηση τήν ψυχή μας
Κάποτε ρώτησαν τόν Ἅγιο Παΐσιο:- Γέροντα, μερικοὶ ἀπὸ φιλότιμο δὲν πᾶνε νὰ ἐξομολογηθοῦν.«Ἀφοῦ μπορεῖ νὰ ξανακάνω τὸ ἴδιο σφάλμα», λένε, «γιὰ ποιὸ λόγο νὰ πάω νὰ τὸ ἐξομολογηθῶ; γιὰ νὰ κοροϊδεύω τὸν παπᾶ;».Ἐκεῖνος τότε ἀπάντησε:- Αὐτὸ δὲν εἶναι σωστό! Εἶναι σὰν νὰ λέει ἕνας στρατιώτης, ὅταν τραυματίζεται: «Ἀφοῦ ὁ πόλεμος δὲν τελείωσε καὶ μπορεῖ πάλι νὰ τραυματισθῶ, γιατί νὰ δέσω τὸ τραῦμα μου;».
Ἔκκληση τοῦ Κισινιὲφ Βλαδίμηρου γιὰ τερματισμὸ τῶν διώξεων τῆς Ἐκκλησίας της Μολδαβίας
Έκκληση στις κρατικές αρχές της Μολδαβίας για τερματισμό των διώξεων της Εκκλησίας της Μολδαβίας απευθύνει ο Μητροπολίτης Κισινιέφ και πάσης Μολδαβίας κ. Βλαδίμηρος με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του βουλευτή Vasile Șoimaru, σύμφωνα με τις οποίες υφίσταται η πιθανότητα απαγόρευσης της δραστηριότητας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Μολδαβίας που υπάγεται στο Πατριαρχείο Μόσχας.Του Νίκου ΟικονόμουΠαρά το γεγονός ότι στα τέλη Αυγούστου το κυβερνών Κόμμα Δράσης και Αλληλεγγύης της Μολδαβίας, καθώς και η Πρόεδρος της χώρας Μάια Σάντου διέψευσαν αυτό το ενδεχόμενο, ο Μητροπολίτης κ. Βλαδίμηρος εξέδωσε μακροσκελέστατη δήλωση επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «η νομική διάλυση της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Μολδαβίας θα καταπατούσε το δικαίωμα έκφρασης της θρησκευτικής συνείδησης όλων των Ορθοδόξων πιστών αυτής της Εκκλησίας».
Κυριακή Α Λουκᾶ. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑ[:Α΄Κορ.16,13-24]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣτη συνέχεια ο απόστολος Παύλος, για να δείξει ότι όχι στους διδασκάλους, αλλά και στους εαυτούς τους πρέπει να έχουν τις ελπίδες της σωτηρίας τους, λέγει: «Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει (:Προσέχετε σαν άγρυπνοι φρουροί. Μένετε σταθεροί και όρθιοι στην πίστη)»· στην πίστη, όχι στην κοσμική σοφία· διότι δεν είναι δυνατόν στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοσμική σοφία να μένει σταθερός κανείς, αλλά διαρκώς περιφέρεται· όπως ακριβώς βέβαια, αντιθέτως, στην πίστη μπορεί να μένει σταθερός. «Ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε. πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω (:Να αγωνίζεστε σαν άντρες γενναίοι. Πάρτε δύναμη και θάρρος. Όλα όσα κάνετε, ας γίνονται με αγάπη)»[Α΄Κορ.16,13-14].Με το να λέγει λοιπόν αυτά φαίνεται μεν ότι παροτρύνει, αλλά όμως στην πραγματικότητα κατηγορεί τους Κορινθίους ως ράθυμους. Γι’ αυτό λέγει: «Μένετε άγρυπνοι και προσεκτικοί», σαν να κοιμούνται· «σταθείτε στερεοί και ακλόνητοι στην πίστη», σαν να κλονίζονται· «Να είστε ανδρείοι και δυνατοί», σαν να έχουν χαυνωθεί· «όλα όσα λέτε και κάνετε ας γίνονται με αγάπη», σαν να βρίσκονταν σε έχθρα. Και την μεν προτροπή «Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει (:Μένετε άγρυπνοι και προσεκτικοί. Σταθείτε στερεοί και ακλόνητοι στην πίστη)» τη λέγει σχετικά με αυτούς που τους εξαπατούν, ενώ την προτροπή «ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε (:να είστε ανδρείοι και δυνατοί)» τη λέγει σχετικά με εκείνους που τους επιβουλεύονται, την δε «πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω(: ό,τι λέτε και κάνετε να γίνεται με αγάπη)», πράγμα που είναι σύνδεσμος τελειότητας και ρίζα και πηγή των αγαθών, σχετικά με εκείνους που προκαλούσαν ταραχές και προσπαθούσαν να τους διασπάσουν.Και τι σημαίνει η φράση: «Όλα ας γίνονται με αγάπη»; «Είτε επιπλήττει κανείς», λέγει, «είτε εξουσιάζει, είτε εξουσιάζεται, είτε είναι μαθητής, είτε ο ίδιος διδάσκει, όλα να γίνονται με αγάπη· επειδή και όλα όσα αναφέρθηκαν, όλα προήλθαν από το ότι παραμελήθηκε η αγάπη»· διότι εάν δεν είχε παραμεληθεί αυτή, δεν θα έπεφταν σε υπερηφάνεια, δεν θα έλεγαν: «Ἐγὼ μέν εἰμι Παύλου, ἐγὼ δὲ Ἀπολλώ(:Εγώ μεν είμαι του Παύλου, εγώ δε του Απολλώ)»[Α΄Κορ.1,12]· εάν η αγάπη υπήρχε, δεν θα δικάζονταν σε κοσμικά δικαστήρια, ή μάλλον ούτε καν θα δικάζονταν [Α΄Κορ.6,1-11]· εάν υπήρχε η αγάπη, ούτε εκείνος ο Κορίνθιος θα συζούσε αναιδώς με τη γυναίκα του πατέρα του[βλ. Α΄Κορ.5,1-13], δεν θα καταφρονούσαν τους πτωχούς αδελφούς, δεν θα είχαν διαιρεθεί μεταξύ τους, δεν θα είχαν πέσει σε ματαιοδοξία για τα χαρίσματα. Γι' αυτό λέγει : «Όλα να γίνονται με αγάπη».
Ἔμπονα ἐρωτήματα σὲ Μητροπολίτη Φιλίππων καὶ Δήμαρχο Καβάλας
Επιστολή Διαμαρτυρίας για την προβολή της ταινίας ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου προς τον Μητροπολίτη Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ. κ. Στέφανο και τον Δήμαρχο Καβάλας κ. Θεόδωρο ΜουριάδηΕδώ και δύο εβδομάδες η τοπική κοινωνία της Καβάλας βασανίζεται από την εμμονή μία ισχνής μειοψηφίας που θέλει να προβάλει μία ΤΑΙΝΙΑ— ΝΤΟΚIΜΑΝΤΕΡ που διαφημίζεται με μία ΑΦΙΣΑ που προσβάλει τον Χριστό, την Παναγία Μητέρα Του και τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό, την Παγκόσμια Ύψωση του οποίου θα γιορτάσουμε σε λίγες ημέρες. Σύμφωνα την δημοσίευση της 10η Σεπτεμβρίου 2024 της ειδησεογραφικής ιστοσελίδας ΚΑΒΑΛΑ POST, ανακοινώθηκε ότι ο Δήμαρχος Καβάλας απάντησε θετικά στο αίτημα της Πρωτοβουλίας-ΣΦΓΤ-Κινηματογραφικής Λέσχης για προβολή του επίμαχου ντοκιμαντέρ το οποίο το έθεσε υπό την αιγίδα του Δήμου Καβάλας, παραχωρώντας για τον σκοπό αυτό το θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.Κύριε Δήμαρχε σας ερωτούμε ευθέως: Η είδηση αυτή είναι αληθής; Οφείλετε μία απάντηση διότι η σιωπή σας θα σημαίνει ότι είναι αληθής.
Δελτίο Τύπου καὶ Ψήφισμα ἀπὸ τὴν Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας τῶν πιστῶν τῆς Ι.Μ.Περιστερίου κατὰ τῆς ἀπομάκρυνσης τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπο τὴν Ἁγ.Τράπεζα
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥὉλοκληρώθηκε μὲ μεγάλη ἐπιτυχία ἡ συγκέντρωση διαμαρτυρίας γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ στὴ Ι.Μ. Περιστερίου.Τὴν Κυριακὴ 8 Σεπτεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στὴ Μητρόπολη Περιστερίου συγκέντρωση διαμαρτυρίας γιὰ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ πίσω ἀπὸ την Αγ.Τράπεζα τῶν ναῶν τῆς Μητρoπόλεως.Μεγάλο πλῆθος πιστῶν ὅλων τῶν ἡλικιῶν, ἀπὸ Ἀττικὴ καὶ ἐπαρχία, ἀνταποκρίθηκε στὸ κάλεσμα διαμαρτυρίας τοῦ πιστοῦ λαοῦ τῆς Μητρόπολης Περιστερίου καὶ ἕνωσε τὴ φωνὴ του ζητώντας ἀπὸ τὸν οἰκεῖο Μητροπολίτη κ.Γρηγόριο νὰ ἐναρμονιστεῖ, λόγω καὶ ἔργω, μὲ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας.Σημεῖο συνάντησης ἦταν ἡ πλατεία «Εὐαγγελίστριας – Δημαρχείου» στὴ στάση μετρὸ «Περιστέρι» ὅπου οἱ πιστοὶ ἄρχιζαν νὰ συγκεντρώνονται ἀπὸ τὶς 16:00 . Ἡ προσέλευση κορυφώθηκε στὶς 17:00 ὅταν οἱ διοργανωτές, ἀφοῦ προηγήθηκε προσευχή, ἀνέγνωσαν χαιρετισμὸ καὶ ἐνημερωτικὸ κείμενο γιὰ τὸ ἐπίμαχο θέμα. Παράλληλα τόνισαν τὸ ὀρθόδοξο ἦθος ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ διέπει τὴ συμπεριφορὰ τῶν συγκεντρωμένων.Στὴ συνέχεια ἀκούστηκε ἠχητικὸ μήνυμα συμπαράστασης ἀπὸ τὸν σεβαστὸ γέροντα Δοσίθεο, ἀπὸ τὴν Ι.Μ. Ἁγίας Σκέπης Παραποτάμου Σερρῶν, ὁ ὁποῖος μέσα ἀπὸ τὶς ὁμιλίες του, ἂν καὶ γεωγραφικὰ μακριά, ἐδῶ καὶ πολλοὺς μῆνες εἶναι κοντὰ στὸν ἀγώνα τοῦ Περιστεριώτικου πιστοῦ λαοῦ.
Ὅταν ἔχουμε δίκιο σὲ κάτι, μιὰ φορὰ μόνο θὰ μιλήσουμε γι΄αὐτό...
Όταν έχουμε δίκιο σε κάτι, μια φορά μόνο θα μιλήσουμε γι΄αυτό. Αν εισακουστούμε έχει καλώς. Αν όχι, σωπαίνουμε και προσευχόμαστε να φωτιστούν οι νόες των άλλων, για το θέμα αυτό. Δεν επιμένουμε, γιατί αυτό δεν έχει ταπείνωση.Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέαhttps://proskynitis.blogspot.com/2024/08/blog-post_401.html
21 Σεπτεμβρίου. Ἀπόδοσις τῆς Ὑψώσεως τοῦ τιμίου Σταυροῦ. Κοδράτου ἱερομάρτυρος ἐπισκόπου Ἀθηνῶν (†130)· Ἰωνᾶ προφήτου (880 π.Χ.). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Σαββάτου μετά τήν ὕψωσιν, Σαββάτου ιβ´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α΄ Κορ. α´ 26 - β´ 5).
Α Κορ. 1,26 Βλέπετε γὰρ τὴν κλῆσιν ὑμῶν, ἀδελφοί, ὅτι οὐ πολλοὶ σοφοὶ κατὰ σάρκα, οὐ πολλοὶ δυνατοί, οὐ πολλοὶ εὐγενεῖς,
Α Κορ. 1,26 Οι κατά κόσμον σοφοί κλείουν ένεκα του εγωϊσμού τα μάτια και τα αυτιά των εις την σοφίαν του Θεού· Αλλωστε κυττάξετε και σεις, αδελφοί, ότι εις την πρόσκλησιν, που σας απηύθυνεν ο Θεός, δεν υπήκουσαν και δεν την εδέχθησαν πολλοί σοφοί κατά κόσμον ούτε πολλοί από εκείνους που έχουν δύναμιν και εξουσίαν ούτε πολλοί με ευγενή και αριστοκρατικήν την καταγωγήν,
Α Κορ. 1,27 ἀλλὰ τὰ μωρὰ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα τοὺς σοφοὺς καταισχύνῃ, καὶ τὰ ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα καταισχύνῃ τὰ ἰσχυρά,
Α Κορ. 1,27 αλλά τουναντίον ο Θεός εδιάλεξε, δια την καλήν των διάθεσιν, τους απλοϊκούς αυτούς, τους οποίους ο κόσμος θεωρεί μωρούς, δια να καταντροπιάση έτσι τους σοφούς. Και εδιάλεξε τους αδυνάτους κατά κόσμον, δια να καταντροπιάση εκείνους που έχουν ισχύν και επιρροήν.