«Ἔντειλαι, ὁ Θεός, τῇ δυνάμει σου, δυνάμωσον, ὁ Θεός, τοῦτο, ὃ κατειργάσω ἐν ἡμῖν».Ψαλμός 67, στίχος 29 Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 19-6-2017 (Κήρυγμα) Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα: «Θὰ ζητήσει ἡ Σύνοδος συγγνώμην ἀπὸ τὸν Ἅγιο Παπουλάκο;», Κυριακή 15 Σεπτεμβρίουου 2024.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/09/blog-post_86.html
Ἕνας μεγάλος σκοπός, πάντοτε μᾶς μεγαλώνει!Κ. Γ. ΠαπαδημητρακόπουλοςΣκοπός, καλοί μου φίλοι, εἶναι τὸ ἀπώτερο σημεῖο στὸ ὁποῖο ἀποβλέπουν οἱ ἐνέργειες, οἱ σκέψεις καὶ οἱ ἀποφάσεις μας. Εἶναι τὸ ἐπιδιωκόμενο, ἐκεῖ ποὺ ὀνειρευόμαστε νὰ φθάσουμε. Αὐτὸ ποὺ θέλουμε νὰ ἐπιτύχουμε. Ἡ κορυφὴ ποὺ ποθοῦμε νὰ κατακτήσουμε.* * *Τὸ νὰ ἔχει κανεὶς σκοποὺς στὴ ζωή του εἶναι πάρα πολὺ σημαντικό. Πρωταρχικότατο! Ξέρει ποῦ βρίσκεται καὶ ποῦ θέλει νὰ φθάσει. Ὀργανώνει τὶς δυνάμεις του, ἐπιστρατεύει ὁ,τιδήποτε μπορεῖ νὰ τὸν βοηθήσει, γιὰ νὰ κατορθώσει αὐτὸ ποὺ στόχευσε. Δὲν βολοδέρνει ἐδῶ κι ἐκεῖ. Δὲν χάνει τὸ χρόνο του ἄσκοπα. Καὶ τὴ νιότη του!Εἶναι ὁ καπετάνιος τοῦ καραβιοῦ, ὁ ὁποῖος γνωρίζει ποῦ πηγαίνει…Εἶναι ὁ ὀρειβάτης ὁ ὁποῖος γνωρίζει, γιατί ἱδροκοπᾶ στὶς ἀνηφοριές…Εἶναι ὁ τοξότης, ὁ ὁποῖος γνωρίζει ποῦ στέλνει τὰ βέλη του…Εἶπαν πολὺ ὡραῖα: «Τὸ σπουδαῖο εἶναι ὄχι νὰ ξέρουμε ποῦ στεκόμαστε, ἀλλὰ πρὸς τὰ ποῦ πηγαίνουμε». Γιατί ἂν δὲν ξέρεις ποῦ πᾶς, τὸ πιθανότερο εἶναι νὰ μὴ καταλήξεις πουθενὰ ἢ νὰ καταλήξεις κάπου ἀλλοῦ!Ἐπιπλέον, ὅπως μᾶς τονίζει ὁ Μ. Βασίλειος, «μεγάλη δύναμη παρέχει ἡ ἄσκηση γιὰ τὴν ἐπιτυχία τοῦ σκοποῦ». Ναί, ὁ ἀγωνας μας γιὰ τὴν ἐπιτυχία τοῦ σκοποῦ μας πάντοτε μᾶς δυναμώνει, πάντοτε μᾶς ἀνεβάζει, πάντοτε μᾶς δίνει φτερά, πάντοτε μᾶς γιγαντώνει!Γι’ αὐτὸ καὶ χρειάζεται πάντοτε κάποιος σκοπός, γιὰ νὰ κινεῖται ἡ ζωὴ καὶ γιὰ νὰ μεγαλουργεῖ κανείς. Ἀπ’ τοὺς σκοποὺς καὶ τοὺς στόχους μας κρίνεται σαφῶς τὸ ἴδιο μας τὸ μεγαλεῖο.
❈ Ἔχω δεῖ ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι νομίζουν ὅτι τούς ἔχουν κάνει μάγια καί τρέχουν ἀπό τόν ἕναν πνευματικό στόν ἄλλον, ἀπό τόν ἕναν γέροντα στόν ἄλλον, ὁπουδήποτε στήν Ἑλλάδα ἤ καί ἐκτός Ἑλλάδος, ἀλλά δέν ἀσχολοῦνται μέ τά πάθη τους. Ἀφήνουν ἀνεξέλεγκτα τά πάθη τους καί ὅλο καί περισσότερο ὁ Διάβολος ἔτσι τούς κοροϊδεύει καί τούς κυριεύει. Τούς κυριεύει μέσω τῶν παθῶν.Πολλές φορές λέω σέ τέτοιους ἀνθρώπους:
…Ζητοῦμε νά σταματήσῃ ἀμέσως ὁ διωγμός τῆς ὑπό τόν Μακαριώτατον κ. Ὀνούφριον Ἐκκλησίας ἀπό τήν Οὐκρανική Κυβέρνηση…Δελτίο Τύπου καὶ Ψήφισμα Γενικοῦ Ἱερατικοῦ Συνεδρίου Ἱ. Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς & ΚονίτσηςΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ& ΚΟΝΙΤΣΗΣἘν Δελβινακίῳ τῇ 3ῃ Σεπτεμβρίου 2024ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΟἱ Ἱερεῖς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης, ἐπραγματοποίησαν τό ἐτήσιο Συνέδριό τους εἰς τούς Κουκλιούς Πωγωνίου, τήν Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024, μετά ἀπό τήν εὐγενῆ πρόσκληση τοῦ οἰκείου Ἐφημερίου. Μετά τό πέρας τῶν ἐργασιῶν, οἱ αἰδεσιμώτατοι Σύνεδροι ἐνέκριναν διά βοῆς τό ἀκόλουθοΨΗΦΙΣΜΑ1) Διαμαρτυρόμεθα ἐντόνως διά τήν ψήφισιν ἀπό τήν Πολιτείαν τοῦ ἐπαίσχυντου νόμου γιά τόν «γάμο» τῶν ὁμοφυλοφίλων καί τήν ἀπό αὐτούς τεκνοθεσία.
ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΛΟΥΚΑΑπομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίουσχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Α΄ Λουκά με θέμα:«ΚΑΝΕ ΑΡΧΗ»[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 23-9-1990]Η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, την πρώτη Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού, κάνει αρχή ευαγγελικών περικοπών από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο. Αλλά και το περιεχόμενο της ευαγγελικής περικοπής σήμερα αναφέρεται στην αρχή του δημοσίου έργου του Κυρίου μας και την εκλογή των πρώτων μαθητών Του. Γι' αυτό και εμείς σαν θέμα σήμερα να έχουμε τη σημασία ενός ξεκινήματος σε οποιοδήποτε τομέα της ζωής μας. Και μάλιστα ιδιαίτατα στον τομέα της σωτηρίας μας.Αλλά με δύο λόγια ας δούμε την ευαγγελική περικοπή για να έχουμε μία εικόνα. Ένα πρωινό, στην αμμουδιά της λίμνης Γενησαρέτ, είδε ο Κύριος δύο αραγμένα καΐκια, που οι νοικοκυραίοι τους ήταν ο Πέτρος, με τον αδελφό του τον Ανδρέα στο ένα και ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης ο αδελφός του στο άλλο. Ο Κύριος ζήτησε από τον Απόστολο Πέτρο για λίγο να του παραχωρήσει το καΐκι του, επειδή ήταν πολύ το πλήθος που ήλθε να ακούσει τον λόγο Του και δεν ήταν δυνατό να μπορέσει να μιλήσει, να οράται και να ακούεται, και ζήτησε από το καΐκι να μπορέσει να μιλήσει στα πλήθη.
Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Α΄ΛΟΥΚΑΚατά Λουκάν, κεφάλαιο Ε΄, εδάφια 1-111 Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ τὸν ὄχλον ἐπικεῖσθαι αὐτῷ τοῦ ἀκούειν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ αὐτὸς ἦν ἑστὼς παρὰ τὴν λίμνην Γεννησαρέτ, 2 καὶ εἶδε δύο πλοῖα ἑστῶτα παρὰ τὴν λίμνην· οἱ δὲ ἁλιεῖς ἀποβάντες ἀπ᾿ αὐτῶν ἀπέπλυναν τὰ δίκτυα. 3 Ἐμβὰς δὲ εἰς ἓν τῶν πλοίων, ὃ ἦν τοῦ Σίμωνος, ἠρώτησεν αὐτὸν ἀπὸ τῆς γῆς ἐπαναγαγεῖν ὀλίγον· καὶ καθίσας ἐδίδασκεν ἐκ τοῦ πλοίου τοὺς ὄχλους. 4 Ὡς δὲ ἐπαύσατο λαλῶν, εἶπε πρὸς τὸν Σίμωνα· ἐπανάγαγε εἰς τὸ βάθος καὶ χαλάσατε τὰ δίκτυα ὑμῶν εἰς ἄγραν. 5 Καὶ ἀποκριθεὶς ὁ Σίμων εἶπεν αὐτῷ· ἐπιστάτα, δι᾿ ὅλης τῆς νυκτὸς κοπιάσαντες οὐδὲν ἐλάβομεν· ἐπὶ δὲ τῷ ῥήματί σου χαλάσω τὸ δίκτυον. 6 Καὶ τοῦτο ποιήσαντες συνέκλεισαν πλῆθος ἰχθύων πολύ· διερρήγνυτο δὲ τὸ δίκτυον αὐτῶν. 7 Καὶ κατένευσαν τοῖς μετόχοις τοῖς ἐν τῷ ἑτέρῳ πλοίῳ τοῦ ἐλθόντας συλλαβέσθαι αὐτοῖς· καὶ ἦλθον καὶ ἔπλησαν ἀμφότερα τὰ πλοῖα, ὥστε βυθίζεσθαι αὐτά. 8 Ἰδὼν δὲ Σίμων Πέτρος προσέπεσε τοῖς γόνασιν ᾿Ιησοῦ λέγων· ἔξελθε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι ἀνὴρ ἁμαρτωλός εἰμι, Κύριε· 9 θάμβος γὰρ περιέσχεν αὐτὸν καὶ πάντας τοὺς σὺν αὐτῷ ἐπὶ τῇ ἄγρᾳ τῶν ἰχθύων ᾗ συνέλαβον, 10 ὁμοίως δὲ καὶ ᾿Ιάκωβον καὶ ᾿Ιωάννην, υἱοὺς Ζεβεδαίου, οἳ ἦσαν κοινωνοὶ τῷ Σίμωνι. Καὶ εἶπε πρὸς τὸν Σίμωνα ὁ ᾿Ιησοῦς· μὴ φοβοῦ· ἀπὸ τοῦ νῦν ἀνθρώπους ἔσῃ ζωγρῶν. 11 Καὶ καταγαγόντες τὰ πλοῖα ἐπὶ τὴν γῆν, ἀφέντες ἅπαντα ἠκολούθησαν αὐτῷ.Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα1 Κάποτε, ενώ ο Ιησούς στεκόταν στην όχθη της λίμνης Γεννησαρέτ, τα πλήθη του λαού άρχισαν να συνωστίζονται γύρω του και να τον στριμώχνουν, επειδή ήθελαν ν’ ακούν τον λόγο του Θεού.
Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Α΄ΛΟΥΚΑΑ΄ προς Κορινθίους, κεφάλαιο ΙΣΤ΄, εδάφια 13-2413 Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε. 14 Πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω. 15 Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί· οἴδατε τὴν οἰκίαν Στεφανᾶ, ὅτι ἐστὶν ἀπαρχὴ τῆς ᾿Αχαΐας καὶ εἰς διακονίαν τοῖς ἁγίοις ἔταξαν ἑαυτούς· 16 ἵνα καὶ ὑμεῖς ὑποτάσσησθε τοῖς τοιούτοις καὶ παντὶ τῷ συνεργοῦντι καὶ κοπιῶντι. 17 Χαίρω δὲ ἐπὶ τῇ παρουσίᾳ Στεφανᾶ καὶ Φουρτουνάτου καὶ ᾿Αχαϊκοῦ, ὅτι τὸ ὑμῶν ὑστέρημα οὗτοι ἀνεπλήρωσαν· 18 ἀνέπαυσαν γὰρ τὸ ἐμὸν πνεῦμα καὶ τὸ ὑμῶν. ᾿Επιγινώσκετε οὖν τοὺς τοιούτους. 19᾿Ασπάζονται ὑμᾶς αἱ ἐκκλησίαι τῆς ᾿Ασίας. Ἀσπάζονται ὑμᾶς ἐν Κυρίῳ πολλὰ ᾿Ακύλας καὶ Πρίσκιλλα σὺν τῇ κατ᾿ οἶκον αὐτῶν ἐκκλησίᾳ. 20 Ἀσπάζονται ὑμᾶς οἱ ἀδελφοὶ πάντες. Ἀσπάσασθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἁγίῳ. 21 ῾Ο ἀσπασμὸς τῇ ἐμῇ χειρὶ Παύλου. 22 Εἴ τις οὐ φιλεῖ τὸν Κύριον ᾿Ιησοῦν Χριστόν, ἤτω ἀνάθεμα. Μαρὰν ἀθᾶ. 23 ῾Η χάρις τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ μεθ᾿ ὑμῶν. 24 Ἡ ἀγάπη μου μετὰ πάντων ὑμῶν ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ· ἀμήν.Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα13 Προσέχετε σαν άγρυπνοι φρουροί. Μένετε στερεοί και όρθιοι στην πίστη. Να αγωνίζεστε σαν άνδρες γενναίοι. Πάρτε δύναμη και θάρρος. 14 Όλα όσα κάνετε, ας γίνονται με αγάπη.
Ξέρετε οἱ ἄνθρωποι δέν διακρινόμαστε σέ καλούς καί κακούς, ἀλλά σέ ἄδειους καί γεμάτους. Σέ ἄδειους ἀπό τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ καί σέ γεμάτους μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἄδειος εἶναι ἄδειος, γιατί ἔχει ὑπερηφάνεια ἤ κενοδοξία, ἐνῶ ὁ ταπεινός νοιώθει αὐτό τό γέμισμα τῆς Χάριτος μέσα του.
~Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 29 – 5 – 2011)
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς ιγ΄ ἐπιστολῶν (Α΄ Κορ. ις΄ 13-24).
Α Κορ. 16,13 Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε.
Α Κορ. 16,13 Μενετε άγρυπνοι και προσεκτικοί. Σταθήτε στερεοί και ακλόνητοι εις την πίστιν. Δειχθήτε άνδρες γενναίοι· παρέτε δύναμιν και ισχύν.
Α Κορ. 16,14 πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω.
Α Κορ. 16,14 Ολα όσα λέγετε και κάνετε ας γίνωνται με αγάπην.
Α Κορ. 16,15 Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί· οἴδατε τὴν οἰκίαν Στεφανᾶ, ὅτι ἐστὶν ἀπαρχὴ τῆς Ἀχαΐας καὶ εἰς διακονίαν τοῖς ἁγίοις ἔταξαν ἑαυτούς·