Σελίδες

Ἀββᾶς Δωρόθεος, Προεισαγωγικό σημείωμα Δ΄ -Εἰσαγωγή στά Ἀσκητικά τοῦ Ἀββᾶ Δωροθέου/ Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἀββᾶς Δωρόθεος, Προεισαγωγικό σημείωμα Δ΄ -Εἰσαγωγή στά Ἀσκητικά τοῦ Ἀββᾶ Δωροθέου/Ἐκδόσεις Ἐτοιμασία, 11-9-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

«Στενοχωροῦμαι γιὰ τὴν Εὐρώπη, γιατὶ θὰ καταστραφῆ, ὅπως ἡ Καπερναοὺμ»


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

«Στενοχωροῦμε γιὰ τὴν Εὐρώπη, γιατὶ θὰ καταστραφῆ, ὅπως ἡ Καπερναοὺμ»

«Πῶς ἐξέπεσεν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ὁ ἑωσφόρος ὁ πρωΐ ἀνατέλλων; συνετρίβη εἰς τήν γῆν ὁ ἀποστέλλων πρὸς πάντα τά ἔθνη. σὺ δὲ εἶπας ἐν τῇ διανοίᾳ σου· εἰς τόν οὐρανὸν ἀναβήσομαι, ἐπάνω τῶν ἀστέρων τοῦ οὐρανοῦ θήσω τόν θρόνον μου, καθιῶ ἐν ὄρει ὑψηλῷ, ἐπὶ τά ὄρη τά ὑψηλὰ τά πρὸς Βορρᾶν, ἀναβήσομαι ἐπάνω τῶν νεφῶν, ἔσομαι ὅμοιος τῷ ῾Υψίστῳ. νῦν δὲ εἰς ᾅδην καταβήσῃ καί εἰς τά θεμέλια τῆς γῆς. οἱ ἰδόντες σε θαυμάσονται ἐπί σοί…». (Ἡσ. 14, 12-16).

(Δηλ.: Πῶς ἔπεσεν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ὁ κατὰ τὴν λαμπρότητα ὅμοιος μὲ τὸν ἀστέρα ἑωσφόρον τὸν κατὰ τὴν πρωΐαν ἀνατέλλοντος; Σύ, εἶπες μὲ τὸν νοῦ σου. Θὰ ἀνέλθω εἰς τὸν Οὐρανόν, ἐπάνω εἰς τὰ ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ θὰ θέσω τὸν θρόνον μου, θὰ καθήσω εἰς τὴν κορυφὴν τοῦ ὑψηλοτέρου ὄρους, ἐπάνω εἰς τὰ πρὸς βορρᾶν ὑψηλότατα ὄρη, θὰ στήσω τὸν θρόνον μου. Ὑπεράνω τῶν νεφῶν θὰ ἀνέλθω, θὰ γίνω ὅμοιος μὲ τὸν Ὕψιστον! Τώρα ὅμως εἰς τὸν Ἅδην θὰ κατέλθῃς, εἰς τὰ καταχθόνια, ὅπου τὰ θεμέλια τῆς γῆς εὑρίσκονται. Ὅσοι σὲ ἴδουν θὰ ἀπορήσουν διὰ τὸ κατάντημά σου).Φοβερὸ τὸ πάθος τῆς ὑπερηφάνειας.

Ἐνεργοῦν οἱ πνευματικοὶ νόμοι. Ἡ ἀλαζονεία τιμωρεῖται. Ἡ μετάνοια ὅμως καὶ ἡ ταπείνωση ἀλλάζουν τὴν γνώμη τοῦ Θεοῦ.

Αὐτὰ εἶναι τὰ ἀποτελέσματα τῆς πτώσεως. Αὐτὸ θὰ εἶναι καὶ τὸ ἀποτέλεσμα τῶν «παντοδυνάμων» κρατῶν, ποὺ ἐξουσιάζουν καὶ βασανίζουν τοὺς λαοὺς τῆς γῆς. Ὁ Ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς γιὰ τὴν Εὐρώπη στὸ βιβλίο του «Μέσα ἀπὸ τὸ παράθυρο τῆς φυλακῆς», Ἐκδόσεις «Ὀρθόδοξος Κυψέλη», τονίζει:

Ὁ Ἅγιος Φιλούμενος ὡμολόγει τὴν Πίστιν του εἰς τοὺς ἀλλοθρήκους


Ο Άγιος Φιλούμενος ωμολόγει την Πίστιν του εις τους αλλοθρήκους

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Συνομιλώντας πριν πολλά χρόνια με κάποιον, που ως Αγιοταφίτης Ιερομόναχος είχε συλλειτουργήσει με τον Άγιο Φιλούμενο του Φρέατος του Ιακώβ, ζήτησα να μάθω κάτι για τον Άγιο. Αυτή η συνομιλία είχε γίνει πολύ πριν την αγιοκατάταξη του Αγίου Φιλουμένου του Κυπρίου.

Για τον Άγιο Φιλούμενο γνώριζα μόνο εκείνα που είχαν γραφεί στον Τύπο το έτος 1979 για το μαρτύριό του. Ζητώντας λοιπόν να μάθω περισσότερα για τον Άγιο Φιλούμενο, ο συνομιλητής μου απάντησε με απλότητα τα εξής : «Ήταν πολύ ταπεινός άνθρωπος… Να όταν έλεγε για παράδειγμα στα ειρηνικά το ‘’Ειρήνη πάσι’’, τό έλεγε μου είπε πολύ απλά, χωρίς το μουσικό ηχόχρωμα και χαμηλόφωνα». Το τόνισε ιδιαιτέρως, «Ήταν πολύ ταπεινός».

Και αμέσως ο συνομιλητής μου άλλαξε ύφος προσθέτοντας, «πήγαινε με τον Σταυρό στο χέρι». Ζήτησα να μάθω τι εννοεί. «Να», μου είπε, με πιο έντονο ύφος, αλλά και με θαυμασμό τα εξής : «Όταν πήγαινε στην αγορά, δεν φοβόταν. Ομολογούσε την Πίστη του στους Μουσουλμάνους και στους Εβραίους. Δεν φοβόταν. Πήγαινε με τον Σταυρό στο χέρι».
Ο θαυμασμός του συνομιλητή μου ήταν ολοφάνερος, για το ομολογιακό κάλλος του Αγίου Φιλουμένου. Είναι μεγάλος σταυρός όντως, η ομολογία της Πίστης εν μέσω αλλοθρήσκων.

Ἀλλάζουμε ἀπό πρόσωπα, γινόμαστε ἀριθμοί «Ὁ προσωπικός ἀριθμός»



ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ

ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΑΡΙΘΜΟΙ

 

“Ο Προσωπικός Αριθµός”

Ο Μεγάλος Ιεράρχης της Καισάρειας Βασίλειος έχει επισηµάνει ότι θάρθει εποχή που θα είναι: «Οι λαοί ανουθέτητοι, οι προεστώτες απαρρησίαστοι», δηλαδή, οι λαοί να µη γνωρίζουν και οι προεστώτες, οι επίσκοποι δηλαδή, που θάπρεπε να τους διδάξουν, αυτοί δε διαθέτουν την απαραίτητη παρρησία, ώστε να µιλούν ελεύθερα και µε δύναµη και να προβάλουν µε θάρρος την αλήθεια και το δίκαιο.

Στις ηµέρες µας η εναρµόνιση ήθους και λόγου, κηρύγµατος και παραδείγµατος είναι “προϊόν εν ανεπαρκεία” στην πνευµατική χορεία της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο λόγος φαρφαρώδης που εξουδετερώνει τη µετάδοση, δε γεµίζει, αλλά τραυµατίζει τις ακοές, η διδαχή τους φθηνή και αδούλευτη και ακούγεται ως “κύµβαλον αλαλάζον”.

Οι ποιµένες εµφανίζονται χρυσοστολισµένοι στους άµβωνες, νοµίζουν πως διδάσκουν και καθοδηγούν το ποίµνιο, αλλά µε τη ζωή και τα έργα τους, ούτε διδάσκουν ούτε καθοδηγούν, απλούστατα σκανδαλίζουν.

Σαν να µη βλέπουν τον κατακλυσµό, σαν να µην ακούν τις φωνές “αγίων” γερόντων και πιστών χριστιανών που αγωνιούν, σαν να µη φωτίζονται οι ψυχές τους από την αλήθεια και να µη φλογίζονται τα στήθη τους από αγάπη, αυτοί τραβούν την κατηφόρα!

Οι υπεύθυνοι κυβερνώντες, ο ένας µετά τον άλλον, ψηφίζουν νόµους της εξαχρείωσης της ανθρώπινης υπόστασης, φλυαρούν ανεµπόδιστοι και προσπαθούν να σκεπάσουν µε τα λόγια τους τα ερείπια των κατασκευών τους.

Ἡ Θαυμαστή ἁλιεία

 Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

(Λουκ. 5’ 1-11)

Αὐτὸ ἦταν ἕνα ἀπὸ τὰ περιστατικὰ ποὺ γίνονταν ὅταν συνάζονταν μεγάλα πλήθη γιὰ ν’ ἀκούσουν τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὰ χείλη τοῦ Χριστοῦ. Δὲν θὰ μποροῦσε νὰ διαλέξει καλλίτερο τόπο ἀπὸ μιὰ βάρκα, γιὰ νὰ Τὸν βλέπουν καὶ νὰ Τὸν ἀκοῦν ὅλοι. Στὴν παραλία ὑπῆρχαν δύο πλοιάρια κι οἱ ψαράδες ἀσχολοῦνταν μὲ τὸ πλύσιμο τῶν διχτυῶν. Τὰ πλοιάρια αὐτὰ ἦταν κλασσικὰ μικρὰ ψαροκάικα, σὰν κι αὐτὰ ποὺ χρησιμοποιοῦνται καὶ σήμερα στὴ λίμνη Γεννησαρέτ. Τὸ πλοιάριο ὅπου μπῆκε ὁ Κύριος ἀνῆκε στὸ Σίμωνα, τὸν μετέπειτα ἀπόστολο Πέτρο. Ὁ Κύριος ζήτησε ἀπὸ τὸ Σίμωνα ν’ ἀπομακρύνει λίγο τό πλοιάριο ἀπὸ τὴν ἀμμουδιὰ κι ἔπειτα κάθισε ἐκεῖ κι ἄρχισε νὰ διδάσκει τὰ πλήθη.
Τὴν ὥρα ποὺ ἔμπαινε στὸ πλοιάριο ὁ Κύριος στόχευε σὲ πολλοὺς στόχους. Πρῶτο, τοῦ ἦταν πιὸ εὔκολο νὰ διδάσκει τοὺς ἀνθρώπους ἀπὸ τὸ... πλοιάριο, νὰ τοὺς βοηθήσει καὶ νὰ θρέψει τὶς ψυχές τους μὲ τὴ γλυκιὰ διδαχή Του. Δεύτερο, ἤξερε πὼς οἱ ψαράδες ἦταν στενοχωρημένοι κι ἀπογοητευμένοι ἐπειδὴ ὅλη τὴ νύχτα εἶχαν κοπιάσει καὶ δὲν ἔπιασαν οὔτε ἕνα ψάρι. Ἔτσι ἤθελε νὰ τοὺς παρηγορήσει μὲ μιὰ καλὴ ψαριά, νὰ ἱκανοποιήσει τὶς σωματικὲς κι ἄλλες ἀνάγκες τους, γιατί ὁ Θεὸς φροντίζει καὶ γιὰ τὸ σῶμα μας, ὅπως καὶ γιὰ τὴν ψυχή μας, εἶναι «ὁ διδοὺς τροφὴν πάση σαρκὶ» (Ψάλμ. 135, 25). Τρίτο, ὁ Κύριος ἤθελε νὰ ἱκανοποιήσει τὶς ψυχὲς τῶν ἐκλεκτῶν Του, ἐνισχύοντας τὴν πίστη τους σ’ Ἐκεῖνον, στὴν παντοδυναμία Του καὶ στὴν ἀπεριόριστη εὐσπλαχνία Του. Τελευταίο, μὰ σπουδαιότερο, ὁ Κύριος ἤθελε νὰ κάνει ξεκάθαρο στοὺς μαθητές Του, καὶ μέσῳ αὐτῶν σ’ ὅλους ἐμᾶς, πώς μαζὶ μ’ Ἐκεῖνον καὶ μέσῳ Ἐκείνου, ὅλα εἶναι δυνατά· πὼς ὅλοι οἱ κόποι τῶν ἀνθρώπων χωρὶς τὴ βοήθειά Του εἶναι τόσο μάταιοι, ὅσο ἄδεια ἦταν καὶ τὰ δίχτυα τῶν ψαράδων ποὺ κόπιασαν ὅλη νύχτα καὶ δὲν ἔπιασαν οὔτε ἕνα ψάρι. Ὁ Κύριος πέτυχε το πρῶτο στόχο Του καὶ τώρα προχωροῦσε στὸ δεύτερο. Εἶπε λοιπὸν στὸν Σίμωνα νὰ πάει στὰ βαθιὰ καὶ νὰ ξαναρίξει τὰ δίχτυα.

Τὸ κοινοβούλιο τῆς Δημοκρατίας τῆς Γεωργίας ἀγνόησε τὶς ἀπειλὲς τῆς ΕΕ καὶ ψήφισε σαρωτικὸ νομοσχέδιο κατὰ τῆς «ἰδεολογίας τοῦ φύλου»

Το νομοσχέδιο για τις «Οικογενειακές Αξίες» εγκρίθηκε με ψήφους 84 - 0 και επιτρέπει την απαγόρευση της δημόσιας προβολής της ΛΟΑΤΚΙ+ ιδεολογίας. Η Ευρωπαϊκή ένωση διέκοψε την ενταξιακή πορεία της χώρας μέχρι να υπάρξει «συμμόρφωση»

Από τον Stephen Kokx για το lifesitenews

Η πλειοψηφία των 150 μελών του κοινοβουλίου της Γεωργίας, μιας χώρας που συνορεύει προς τα νότια με τη Ρωσία, αντιστάθηκαν στη Δύση και τις θέσεις της υπέρ της ομοφυλοφιλίας, παίρνοντας μια τολμηρή θέση υπέρ των παραδοσιακών οικογενειακών αξιών.
Την προηγούμενη Τρίτη, στις 17 Σεπτεμβρίου, οι νομοθέτες του Ορθόδοξου αυτού έθνους, στο 90% τους αψήφησαν την πίεση της ΕΕ και υιοθέτησαν το νομοσχέδιο για τις «Οικογενειακές Αξίες», με ψήφους 84-0. Το κυβερνόν κόμμα «Γεωργιανό Όνειρο» έδωσε τις απαραίτητες ψήφους για το νομοσχέδιο το οποίο θυμίζει ένα παρόμοιο που ψηφίστηκε στη Ρωσία πριν από αρκετά χρόνια.
Μεταξύ άλλων, η νομοθεσία επιτρέπει την απαγόρευση των δημοσίων εκδηλώσεων των χαρακτηριζομένων «Pride», των ετησίων πορειών, καθώς και τη νομική μομφή απέναντι στις «τρανς και άλλες αποκλίνουσες σεξουαλικές συμπεριφορές», όταν προβάλλονται σε ταινίες και βιβλία. Ο αστικός κώδικας της χώρας είχε ήδη ορίσει τον γάμο, ως ένωση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας.
Το νομοσχέδιο καταψηφίστηκε από το υποστηριζόμενο από τη Δύση κόμμα της αντιπολίτευσης. Ένας μικρός αριθμός διαδηλωτών υπέρ των LGBT δικαιωμάτων κρατούσαν απέξω πλακάτ, ενώ οι νομοθέτες ψήφιζαν.

2 Ὀκτωβρίου. Κυπριανοῦ ἱερομάρτυρος καὶ Ἰουστίνης μάρτυρος (†304). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ἁγίου, Ὀκτωβρίου 2 (Α΄ Τιμ. α΄ 12-17).

Α Τιμ. 1,12         Καὶ χάριν ἔχω τῷ ἐνδυναμώσαντί με Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν, ὅτι πιστόν με ἡγήσατο, θέμενος εἰς διακονίαν,

Α Τιμ. 1,12                Και ευχαριστώ τον Ιησούν Χριστόν, τον Κυριον μας, που με ενίσχυσε και εδυνάμωσεν στο έργον του Ευαγγελίου, διότι με ενέκρινεν άξιον της εμπιστοσύνης του και με έθεσεν εις την ιεράν αυτήν υπηρεσίαν του κηρύγματος

Α Τιμ. 1,13         τὸν πρότερον ὄντα βλάσφημον καὶ διώκτην καί ὑβριστήν· ἀλλ᾿ ἠλεήθην, ὅτι ἀγνοῶν ἐποίησα ἐν ἀπιστίᾳ,

Α Τιμ. 1,13                 εμέ, που ήμουν προηγουμένως βλάσφημος του αγίου ονόματός του, διώκτης και υβριστής του έργου του και της Εκκλησίας του. Αλλ' ελεήθην από τον Θεόν, διότι όσα τότε έκαμνα, τα έκαμνα εξ αγνοίας, ευρισκόμενος εις την κατάστασιν της απιστίας.

Βαπτίσεις ἐνηλίκων μὲ κανάτα ἀπὸ τὸν Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρο

 

Η νεοφανής συνήθεια να "βαπτίζουμε" τους κατηχούμενους ρίχνοντας αγιασμό στο κεφάλι με κανάτα αποτελεί παρέκκλιση από τον ορθό τρόπο βαπτίσεως.
…………….

Βαπτίσεις ενηλίκων τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, όπως ανακοίνωσε σε προσωπικά του μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Σεβασμιώτατος, απευθυνόμενος στους νεοφώτιστους, ανέφερε στην ανάρτησή του: “η ομολογία της πίστης που κάνατε σήμερα ανανεώνεται σε κάθε Θεία Λειτουργία και είναι απαραίτητη για τη διαρκή μαρτυρία μας προς την αγάπη του Θεού για κάθε ανθρώπινο ον και το σύνολο της δημιουργίας Του“.

Μέ τήν καθαρή καρδιά θά ἀναζητᾶς το Θεό, με τήν ἁπλότητα θα Τόν βρίσκεις καί θα Τόν χαίρεσαι.


«Δὲν εἶναι τὰ φτερὰ ποὺ μποροῦν νὰ ὑψώσουν τὸν ἄνθρωπο πάνω ἀπὸ τὴ γῆ, ἡ καθαρότητα καὶ ἡ ἁπλότητα τῆς καρδιᾶς. Πρέπει νὰ εἶσαι ἁπλὸς στὶς πράξεις σου καὶ καθαρὸς στὴ σκέψη καὶ στὰ αἰσθήματά σου. Μὲ τὴν καθαρὴ καρδιὰ θὰ ἀναζητᾶς τὸ Θεό, μὲ τὴν ἁπλότητα θὰ τὸν βρίσκεις καὶ θὰ τὸν χαίρεσαι. Ἡ καθαρὴ καρδιὰ περνάει εὔκολα τὶς πύλες τοῦ οὐρανοῦ»


(Όσιος Αμφιλόχιος Μακρής της Ιεράς Νήσου Πάτμου)
https://proskynitis.blogspot.com/2024/09/blog-post_160.html