ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2024
Κυριακή Γ Λουκᾶ. Ὁμιλία τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ γιά τήν ἀνάσταση τοῦ παιδιοῦ τῆς χήρας στή Ναϊν
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7,11-17]ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΗΣ ΧΗΡΑΣ ΣΤΗ ΝΑΪΝΟ μέγας Παύλος, αποδεικνύοντας το θείο και κοινωφελές της πίστεως και εξαγγέλλοντας τα έργα της και τα κατορθώματα και τους καρπούς και την δύναμή της, αρχίζει από τους αιώνες, από τους οποίους δεν υπάρχει τίποτε αρχαιότερο. Λέει ότι «Πίστει νοοῦμεν κατηρτίσθαι τοὺς αἰῶνας ῥήματι Θεοῦ, εἰς τὸ μὴ ἐκ φαινομένων τὰ βλεπόμενα γεγονέναι(:Με την πίστη και όχι με τις εξωτερικές μας αισθήσεις κατανοούμε και γνωρίζουμε ότι ο ορατός κόσμος, που έγινε μέσα στον χρόνο, δημιουργήθηκε άρτιος και αρμονικός με τον λόγο και το πρόσταγμα του Θεού. Και συνεπώς όσα κτίσματα βλέπουμε τώρα, έχουν γίνει ενώ δεν υπήρχαν πριν και δεν φαίνονταν με τις σωματικές αισθήσεις)»[Εβρ.11,3], και τελειώνει με την μελλοντική παγκόσμια ανάσταση και την τελείωση των αγίων που θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκειά της και που τίποτα δεν είναι τελειότερο από αυτήν[ βλ. Εβρ.11,39-40: «Καὶ οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως οὐκ ἐκομίσαντο τὴν ἐπαγγελίαν, τοῦ Θεοῦ περὶ ἡμῶν κρεῖττόν τι προβλεψαμένου, ἵνα μὴ χωρὶς ἡμῶν τελειωθῶσι(:Κι όλοι αυτοί οι άγιοι άνδρες, αν και έλαβαν εγκωμιαστική μαρτυρία για την πίστη τους, δεν απόλαυσαν την υπόσχεση της ουράνιας κληρονομιάς. Κι αυτό διότι ο Θεός προέβλεψε για μας κάτι καλύτερο, ώστε αυτοί να μη λάβουν σε βαθμό τέλειο την σωτηρία τους χωρίς εμάς, αλλά να τη λάβουμε όλοι μαζί. Έτσι εμείς βρισκόμαστε τώρα σε πλεονεκτικότερη θέση απ’ αυτούς˙ όχι μόνο επειδή ζούμε στα χρόνια της απολυτρώσεως του Χριστού, αλλά και επειδή η περίοδος της αναμονής για μας είναι μικρότερη)»].
Τὸ μαρτύριο τοῦ παπᾶ Κωνσταντίνου Κούνουπα στὴ σφαγὴ τῆς Χίου τὸ 1822
Τον καιρό της Σφαγής, εφημέριος στο χωριό της Κυδιάντας ήταν ο παπά Κωνσταντίνος Κούνουπας. Όταν άρχισαν τα γιουρουσια των Τούρκων προς την ύπαιθρο ο ιερέας αιχμαλωτίστηκε, οι Τούρκοι του πέρασαν χαλινάρι σα να ήταν υποζυγιο και γονατιστό τον οδήγησαν προς τη Χώρα. Εκεί στην Βρύση του Πασά, ο παπά Κουνουπας κατέρρευσε από την βασανιστική πορεία και κάτω από τους πλατανους της Δασκαλοπετρας του αφαίρεσαν τα χαλιναρια και τον αποκεφάλισαν.Αυτά μας διασώζει,μαζί με πλήθος παρόμοιων μαρτυριών, ο ιστοριοδηφης της Σφαγης, παπα-Μάρκος Αγ. Βασιλάκης. Σύμφωνα με άλλες μαρτυρίες η αποτομή του έλαβε χώρα στο Κάστρο και το σώμα του πετάχτηκε στα Ταμπάκικα απ όπου το περισυνελλεξαν χωριανοί και το έθαψαν πλάι στο ναό Αγ. Ιωάννου Κυδιάντας.
Ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε «Παγκόσμια διακυβέρνηση» καὶ ὁ ΟΗΕ μπαίνει σὲ φάση διαμόρφωσης ψηφιακῆς δικτατορίας!
Ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης χαρίζει τὴν ἐθνική μας κυριαρχία στὴν παγκόσμια ἐλίτ - Τί προβλέπει τὸ «Σύμφωνο γιὰ τὸ Μέλλον» τοῦ ΟΗΕ!Γράφει ὁ Ἐλευθέριος ἈνδρώνηςΜπορεῖ ἡ παγκόσμια ψηφιακὴ δικτατορία νὰ βρίσκεται ἀκόμα σὲ στάδιο πρώιμης διαμόρφωσης, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν ἐμπόδισε καθόλου τὸν ἐθνομηδενιστὴ Κυριάκο Μητσοτάκη νὰ δηλώσει ἐνώπιον τῶν Ἐθνῶν ὅτι εἶναι ἤδη ἕνας «παγκόσμιος πολίτης».Σταθερὸς στὴν πολιτική του παράδοση νὰ διακρίνεται πάντα ὡς τὸ καλύτερο «μαθητούδι» τῆς Νέας Τάξης, ὁ Μητσοτάκης ἀνέβηκε στὸ βῆμα γιὰ νὰ μιλήσει στὴ Σύνοδο Κορυφῆς τοῦ ΟΗΕ γιὰ τὸ Μέλλον στὴ Νέα Ὑόρκη, καὶ χωρὶς περιστροφὲς μίλησε γιὰ «ἀποκατάσταση τῆς ἐμπιστοσύνης στὴν Παγκόσμια διακυβέρνηση».Συμπυκνώνοντας τὰ σημεῖα τοῦ «Συμφώνου γιὰ τὸ Μέλλον», τὸ ὁποῖο ἀποτελεῖ ἕνα διακρατικὸ ἐγχειρίδιο ὁλοκληρωτισμοῦ (ποὺ μπροστά του τὰ ὅσα ζήσαμε στὴν πανδημία δὲν ἦταν τίποτα), ὁ πρωθυπουργὸς στήριξε ὁλόθερμα... τὴν «Ἀτζέντα 2045» (ἕνα ἐναλλακτικὸ ὄνομα τοῦ Συμφώνου), λέγοντας ὅτι ἀποτελεῖ ἐγγύηση:«Γιὰ τὴ βιώσιμη ἀνάπτυξη, τὴν εἰρήνη καὶ τὴν ἀσφάλεια, τὴν ἀντιμετώπιση τῆς κλιματικῆς ἀλλαγῆς, τὴν ἀποκατάσταση τῆς ἐμπιστοσύνης στὴν παγκόσμια διακυβέρνηση, μία ἐμπιστοσύνη ποὺ ἔχει βρεθεῖ στὸ ἐπίκεντρο. Γιὰ τὸ δικό μας καλὸ καὶ γιὰ τὸ καλὸ τῶν μελλοντικῶν γενεῶν».Γιὰ νὰ καταλήξει λέγοντας ὅτι οἱ: «παγκόσμιες προκλήσεις, ἀπαιτοῦν παγκόσμιες λύσεις. Μὲ τὸ Σύμφωνο γιὰ τὸ Μέλλον, ἔχουμε ἕναν "ὁδικὸ χάρτη" ποὺ θὰ μᾶς ὁδηγήσει ἐκεῖ. Τίποτα δὲν θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι πιὸ ζωτικῆς σημασίας».
Κυριακή Γ Λουκᾶ. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ [:Β΄Κορ.4,6-15]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Ὁ Θεὸς ὁ εἰπών, ἐκ σκότους φῶς λάμψαι, ὃς ἔλαμψεν ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν(:Και κηρύττουμε αποκλειστικά και μόνο για τη δόξα του Χριστού, διότι ο Θεός, ο οποίος στη δημιουργία του κόσμου διέταξε από το σκοτάδι να λάμψει το φως, Αυτός και τώρα έλαμψε στις καρδιές μας)»[Β΄Κορ.4,6].Είδες ότι πάλι δείχνει ο Παύλος σε εκείνους που ζητούσαν να δουν τη δόξα εκείνη την υπερβολική, εννοώ του θεόπτη Μωυσή, να αστράπτει υπερβολικά; «Όπως ακριβώς στο πρόσωπο του Μωυσή, έτσι», λέγει, «έλαμψε και στις δικές σας καρδιές». Και προηγουμένως υπενθυμίζει εκείνα που έγιναν στην αρχή της δημιουργίας, για να δείξει ότι αυτή η δημιουργία[:η πνευματική μας αναγέννηση] είναι μεγαλύτερη. Και πότε είπε «Γενηθήτω φῶς(:Να γίνει φως επί της γης)»; Στην αρχή και στο προοίμιο της δημιουργίας· γιατί λέγει: «Σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος. καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς(: Σκοτάδι απλωνόταν επάνω από τα ύδατα που τη σκέπαζαν, ενώ το ζωοποιό Πανάγιο Πνεύμα φερόταν επάνω από τα ύδατα και την περιέβαλλε. Και είπε ο Θεός: ’’Να γίνει φως επί της γης’’· και έγινε φως)»[Γέν.1,2-3]. Αλλά τότε βέβαια είπε: «να γίνει φως και έγινε», ενώ τώρα δεν είπε, αλλά ο Ίδιος έγινε Φως σε εμάς· γιατί δεν είπε ότι και τώρα είπε, αλλά ότι ο Ίδιος έλαμψε. Γι' αυτό δεν βλέπουμε αισθητά πράγματα ενώ λάμπει αυτό το φως, αλλά τον ίδιο τον Θεό μέσω του Χριστού.Βλέπεις την ακριβή ομοιότητα της Τριάδος; Γιατί για το Πνεύμα λέγει: «Ἡμεῖς δὲ πάντες ἀνακεκαλυμμένῳ προσώπῳ τὴν δόξαν Κυρίου κατοπτριζόμενοι τὴν αὐτὴν εἰκόνα μεταμορφούμεθα ἀπὸ δόξης εἰς δόξαν, καθάπερ ἀπὸ Κυρίου Πνεύματος(:Και όλοι εμείς με ξέσκεπο το πρόσωπο του εσωτερικού μας ανθρώπου, σαν καθρέφτες πνευματικοί δεχόμαστε και αντανακλούμε τη δόξα του Κυρίου.
Πολλοὶ οἱ ὑπερήφανοι, λίγοι οἱ ταπεινοί
Πολλοὶ οἱ ὑπερήφανοι, λίγοι οἱ ταπεινοίΤοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου ΤάτσηΣτὴν κοινωνία συναντοῦμε σὲ κάθε βῆμα μας ὑπερήφανους ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι ἔχουν μεγάλη ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό τους καὶ ἐκτιμοῦν μὲ ὑπερβολικὸ τρόπο τὰ ἔργα τους, ποὺ συνήθως εἶναι ἄδικα καὶ ἁμαρτωλά. Εἶναι ἄνθρωποι ποὺ δὲν μποροῦν νὰ ξεπεράσουν τὰ ὀχυρά τοῦ ἐγωισμοῦ τους, γιὰ νὰ δοῦν εὐρύτερα τὴ ζωὴ καὶ τοὺς συνανθρώπους τους.Ἀντίθετα, δύσκολα συναντοῦμε ταπεινοὺς ἀνθρώπους μὲ ὀρθὴ ἐκτίμηση τῶν ἱκανοτήτων τους καὶ μὲ μικρὴ ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό τους. Εἶναι συνεργάσιμοι, ἀνεκτικοί, ἐξυπηρετικοὶ καὶ κινοῦνται πάντα μὲ γνώμονα τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, παρὰ τὶς ἀδυναμίες τους, οἱ ὁποῖες κάποτε τοὺς ὁδηγοῦν σὲ ἀποφάσεις καὶ ἐπιλογὲς μὴ θεοφιλεῖς. Ὡστόσο δὲν δυσκολεύονται νὰ ἀναθεωρήσουν, νὰ διορθώσουν τὰ λάθη τους καὶ νὰ μετανοήσουν.Αὐτὸ δὲν συμβαίνει μὲ τοὺς ὑπερήφανους, οἱ ὁποῖοι δὲν ἔχουν ἴχνος ἀρετῆς καὶ ταπεινοφροσύνης. Δὲν συναισθάνονται τὶς ἁμαρτωλές τους πράξεις. Ἐπιμένουν στὴν πρόκληση, μιλοῦν δημοσίως γι’ αὐτὲς καὶ θέλουν νὰ δεχθοῦμε ὅτι εἶναι σπουδαῖα «κατορθώματα», ποὺ δὲν συναντοῦμε συχνὰ στὴν κοινωνία!
Κύριε πρωθυπουργέ - Γιατί σᾶς βράβευσαν οἱ Ἀμερικανοί...;
Κύριε Πρωθυπουργέ! Γιατί σᾶς βράβευσαν οἱ Ἀμερικανοί;Σᾶς βράβευσαν, γιατί νομιμοποιήσατε τὸ ψευδογάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων;Σᾶς βράβευσαν, γιατί ἀποδυναμώνετε τὴν ἄμυνα τῶν νησιῶν μας, στέλνοντας ὁπλικὰ συστήματα στὸ Ζελένσκι;Σᾶς βράβευσαν, γιατί ἔχετε γεμίσει τὴν Ἑλλάδα μὲ βάσεις Ἀμερικάνικες, μὲ ἀποτέλεσμα, ὅποια πέτρα κι' ἂν σηκώσεις, ἀπὸ κάτω βλέπεις καὶ ἕνα Ἀμερικανὸ στρατιώτη;Σᾶς βράβευσαν, γιατί τὰ ἔχετε βρεῖ μὲ τὸν Ἐρντογάν, στὴ μοιρασιὰ τοῦ Αἰγαίου, μὲ τὸ ποσοστὸ 50%-50%;
5 Ὀκτωβρίου. Χαριτίνης μάρτυρος (†304). Μεθοδίας ὁσίας τῆς ἐν Κιμώλῳ (†1908). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Σαββάτου ιε΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α´ Κορ. δ´ 17 - ε´ 5).
Α Κορ. 4,17 Διὰ τοῦτο ἔπεμψα ὑμῖν Τιμόθεον, ὅς ἐστι τέκνον μου ἀγαπητὸν καὶ πιστὸν ἐν Κυρίῳ, ὃς ὑμᾶς ἀναμνήσει τὰς ὁδούς μου τὰς ἐν Χριστῷ, καθὼς πανταχοῦ ἐν πάσῃ ἐκκλησίᾳ διδάσκω.
Α Κορ. 4,17 Δια τούτο σας έστειλα τον Τιμόθεον, πνευματικόν μου τέκνον, αγαπητόν και πιστόν εν Κυρίω, ο οποίος και θα σας υπενθυμίση πως ζω, πως εγώ φέρομαι και εργάζομαι εν Χριστώ, καθώς επίσης και πως διδάσκω το Ευαγγέλιον του Κυρίου πανταχού εις κάθε Εκκλησίαν.
Α Κορ. 4,18 Ὡς μὴ ἐρχομένου δέ μου πρὸς ὑμᾶς ἐφυσιώθησάν τινες·
Α Κορ. 4,18 Και πρέπει αυτός εν τω μεταξύ να έλθη, διότι μερικοί με την ιδέν, ότι τάχα εγώ δεν θα ηρχόμην προς σας, εφούσκωσαν από υψηλοφροσύνην και αλαζονείαν.