https://proskynitis.blogspot.com/2024/09/blog-post_698.html
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
https://tasthyras.wordpress.com/2024/09/21/π-θεόδωρος-ζήσης-ἡ-νέα-χειρότερη-παρ/
Στὶς 25 Σεπτεμβρίου τοῦ 1833, ἐπὶ βαυαρικῆς ἀντιβασιλείας, ἕνα βασιλικὸ διάταγμα ὑπογεγραμμένο ἀπὸ τὸν ἀνήλικο Ὄθωνα διέτασσε τὸ κλείσιμο ὅλων τῶν ὀρθόδοξων Μοναστηριῶν μὲ λιγότερους ἀπὸ ἕξι Μοναχούς, ἐπέβαλε τὸν ὑποχρεωτικὸ ἀποσχηματισμὸ τῶν Καλογραιῶν κάτω τῶν σαράντα ἐτῶν καὶ ζητοῦσε τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὶς Μονὲς ὅλων τῶν Δοκίμων.Kαθόρισε εἰδικὰ μέτρα γιὰ τὶς μετακινήσεις τῶν Μοναχῶν, ἀπαγόρευε τὶς συνηθισμένες δωρεὲς ὑπὲρ τῆς Ἐκκλησίας καὶ δέσμευε τὴν Μοναστηριακὴ κτηματικὴ περιουσία, τὰ λατρευτικὰ ἱερὰ σκεύη, τὶς Εἰκόνες, τὰ ἄμφια, τὰ λειτουργικὰ βιβλία, τὰ ἔπιπλα καὶ δέσμευε παράλληλα ὅ,τι ἄλλο χρήσιμο βρίσκονταν στὶς Μονὲς ποὺ θὰ σφραγίζονταν ὡς «λάφυρο». Ὅ,τι πάλι θεωροῦνταν «ἄχρηστο»... ρίχνονταν στὴ φωτιά – «μὲ τοὺς Μοναχοὺς νὰ θρηνοῦν ὁλόγυρα» (τὰ μοναστήρια τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν ἔμειναν βεβαίως ἄθικτα, ὅπως καὶ οἱ περιουσίες τους).Τὸ διάταγμα γιὰ τὰ ΜοναστήριαΜὲ τὸ διάταγμα αὐτό, τὸ βαυαρικὸ χτύπημα κατὰ τῆς ὀρθοδοξίας καὶ τῆς βυζαντινῆς πνευματικῆς μας παράδοσης ἦταν τεράστιο, ἀμέσως μετὰ τὴν "πραξικοπηματικὴ" ἀνακήρυξη τοῦ Αὐτοκέφαλου τῆς ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας.
Η Εικόνα της Παναγίας της Σινασσίτισσας προέρχεται από το ιδιόκτητο Εκκλησάκι της Οικογενείας τού Σωτηρίου Μαρσέλλου στη Σινασό της Καππαδοκίας. Τώρα φυλάσσεται με ευλάβεια σε ένα αντίστοιχο Εκκλησάκι της Οικογενείας στη Ρίζα Ξυλοκάστρου Κορινθίας.Η κωμόπολη Σινασός (σήμερα Μουσταφά-Πασά) βρίσκεται στο κέντρο της Μικράς Ασίας, στην Καππαδοκία, περίπου 250 χλμ. νοτιοανατολικά της Άγκυρας κ 50 περίπου χλμ. νοτιοδυτικά της Καισάρειας. Ο πληθυσμός της πριν από την ανταλλαγή πληθυσμών Ελλάδας-Τουρκίας, το 1924, ανερχόταν σε περίπου 3.000 Έλληνες κ 500 Τούρκους.Η Σινασός ήταν ένα από τα 4-5 Ελληνόφωνα χωριά της Καππαδοκίας κ οι Σινασίτες ήταν Χριστιανοί Ορθόδοξοι με υψηλό θρησκευτικό συναίσθημα αλλά κ με ισχυρό Εθνικό φρόνημα από την Ελληνική καταγωγή τους, που κράτησε ψηλά τον Ελληνισμό κ την Ορθοδοξία μέχρι την Ανταλλαγή του 1924.
Ψευδοδιδάσκαλοι καὶ ψευδοπροφῆταιΓράφει ὁ κ. Ἀνδρέας Κεφαλληνιάδης, Δάσκαλος Γ΄ Ἀρσακείου – Τοσιτσείου Δημοτικοῦ Σχολείου ἙκάληςὍταν ὁ Κύριος μίλησε γιὰ τοὺς αἱρετικοὺς εἶπε τὰ ἑξῆς: «Προσέχετε ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δὲ εἰσι, λύκοι ἅρπαγες» (Ματθ. ζ΄ 15). Καὶ αὐτὸς ὁ ὁρισμὸς ταιριάζει ἀπόλυτα στοὺς χειρότερους αἱρετικοὺς ποὺ δὲν εἶναι ἄλλοι ἀπὸ τοὺς λεγόμενους «Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ».Πολὺ ὡραῖα καὶ μέσα σὲ ἐλάχιστες γραμμὲς ὁ Κύριος σκιαγραφεῖ τὴν προσηλυτιστικὴ δράση τους μὲ τὴ φράση «ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς». Μὲ τὴ φράση «ἐν ἐνδύμασι προβάτων» φανερώνει τὴν ἐπίπλαστη εὐγένεια ποὺ χρησιμοποιοῦν, γιὰ νὰ γίνουν ἀρεστοὶ σ’ αὐτοὺς ποὺ δὲν τοὺς γνωρίζουν, ἐνῷ μὲ τὴ φράση «ἔσωθεν δὲ εἰσι λύκοι ἅρπαγες» ξεσκεπάζει τὸν πραγματικό τους ρόλο, ἀφαιρώντας τους τὸ προσωπεῖο τοῦ καλοῦ…χριστιανοῦ, καὶ τοὺς χαρακτηρίζει ὅπως ἀκριβῶς εἶναι, δηλαδὴ «λύκους», ποὺ μοναδικό τους σκοπὸ ἔχουν νὰ ἁρπάξουν ἀπὸ τὴ μάνδρα τῆς Ἐκκλησίας ἀνύποπτα θύματα καὶ νὰ τὰ ρίξουν στὰ πλοκάμια τῆς αἵρεσης καὶ τῆς ἀπώλειας. Ὑπάρχει ὅμως κι ἕνας ἀκόμα χαρακτηρισμὸς ποὺ χρησιμοποίησε ὁ Κύριος μιλώντας γι’ αὐτούς, τὸν ὁποῖο ἀφήσαμε ἀσχολίαστο. Τοὺς χαρακτηρίζει «ψευδοπροφῆτες». Ὁ Κύριος, ὡς Θεός, διεισδύοντας στὸ βάθος τοῦ μέλλοντος, περιγράφει τοὺς αἱρετικούς, ὅπως ἀκριβῶς ἀποδείχθηκαν: Ψευδοπροφῆτες!
«…ἵνα τὸ δοκίμιον ὑμῶν τῆς πίστεως πολυτιμότερον χρυσίου τοῦ ἀπολλυμένου διὰ πυρὸς δέ δοκιμαζομένου εὑρεθῇ εἰς ἔπαινον καὶ τιμὴν καὶ δόξαν ἐν ἀποκαλύψει Ἰησοῦ Χριστοῦ…» (Α’ Πέτρου 1, 7).Ἀδελφοί μου, ἡ πίστη μας δοκιμάζεται πιὸ συχνὰ ἀπ’ ὅσο ἕνα καλάμι κλυδωνιζόμενο στοὺς ἀνέμους.Οἱ δοκιμασίες εἶναι σὰν τοὺς δυνατοὺς ἀνέμους: μιὰ ἀδύναμη πίστη τὴν ξεριζώνουν ἀλλὰ μιὰ δυνατὴ πίστη τὴν δυναμώνουν ἀκόμη περισσότερο.Ἐπίσης, οἱ δοκιμασίες εἶναι σὰν τὶς φλόγες, μέσα στὶς ὁποῖες τὸ ἄχυρο καίγεται καὶ τὸ χρυσάφι καθαρίζεται.Ἀλλὰ καὶ οἱ θεωρίες καὶ οἱ εἰκασίες τοῦ ἀνθρώπου δοκιμάζουν τὴν πίστη μας.Αὐτές, συνήθως, εἶναι ὅπως οἱ πολλοὶ ἰσχυροὶ καὶ ἀδυσώπητοι ἄνεμοι· ἀλλὰ μποροῦμε νὰ τοὺς ὑπερβοῦμε – ἂν εἴμαστε πρόθυμοι νὰ... παραμείνουμε ἑδραιωμένοι στοὺς λόγους τοῦ Θεοῦ καὶ ἂν μποροῦμε, σὲ ἀντίθεση μ’ αὐτὲς τὶς θεωρητικολογίες, νὰ δώσουμε τὴν πρέπουσα ἔμφαση στὶς Διδαχὲς τῆς Πίστεως στὸν Χριστό.Ἡ πίστη μας δοκιμάζεται ἔτι περισσότερο μὲ τὸν φόβο καὶ τὴ ντροπή: φόβο γιὰ ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι διώκουν τὴν Πίστη, καὶ ντροπὴ ἀπέναντι σὲ ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι ἀλαζονικὰ καταφρονοῦν τὴν Πίστη.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτέρας ις´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Γαλ. δ´ 28 - ε´ 10).
Γαλ. 4,28 ἡμεῖς δέ, ἀδελφοί, κατὰ Ἰσαὰκ ἐπαγγελίας τέκνα ἐσμέν.
Γαλ. 4,28 Ημείς δε οι Χριστιανοί, αδελφοί, είμεθα τέκνα, που εγεννήθημεν σύμφωνα με τας υποσχέσστου Θεού προς τον Αβραάμ, όπως είχε γεννηθή τότε και ο Ισαάκ.
Γαλ. 4,29 ἀλλ᾿ ὥσπερ τότε ὁ κατὰ σάρκα γεννηθεὶς ἐδίωκε τὸν κατὰ πνεῦμα, οὕτω καὶ νῦν.
Γαλ. 4,29 Αλλ' όπως τότε ο υιός, που εγεννήθη κατά τους βιολογικούς νόμους της σαρκός, εφθονούσε και κατεδίωκε τον Ισαάκ, που είχε γεννηθή με την δύναμιν του Πνεύματος και με τρόπον υπερφυσικόν, έτσι και τώρα οι πνευματικοί απόγονοι του Αβραάμ, οι Χριστιανοί, διώκονται από τους κατά σάρκα απογόνους, δηλαδή από τους Εβραίους.
Η Μονή Στομίου κτισμένη το 1744 στη καρδιά του φαραγγιού του Αώου ποταμούΑπό το 1923 έως το 1958 στην ουσία μένει σχεδόν έρημο , ενώ το 1943 οι Γερμανοί την πυρπόλησαν προκαλώντας μεγάλες καταστροφές. Η αποκατάσταση των ζημιών άρχισε το 1956 .
Σήμερα,22 Σεπτεμβρίου,συμπληρώνονται 115 χρόνια από την γέννηση του γέροντα Διονυσίου της Κολιτσού.Ο μεγάλος Ρουμάνος πνευματικός γεννήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου 1909 στο Βορνιτσένι-Νομός Μοτοσάνι,όντας το μικρότερο από τα 8 παιδιά μίας οικογένειας χωρικών.Θεωρείται ένας απο τους μεγαλύτερους αγιορείτες πνευματικούς