ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024
Ἡ καρποφορία τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ
Ἡ καρποφορία τοῦ Λόγου τοῦ ΘεοῦΤοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου ΤάτσηΠάντα ἀπασχολεῖ τοὺς κήρυκες τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ γενικότερα τούς ἄξιους κληρικοὺς, ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο πρέπει νὰ διδάσκουν καὶ οἱ προϋποθέσεις ποὺ πρέπει νὰ ὑπάρχουν στοὺς ἀκροατές τους. Δὲν εἶναι ἁπλὸ τὸ θέμα διδασκαλίας καὶ ἀποδοχῆς τοῦ Εὐαγγελίου. Τὸ γεγονὸς ὅτι στοὺς ναοὺς γίνονται πολλὰ κηρύγματα, ἀλλὰ καὶ στὶς αἴθουσες τῶν ἐνοριακῶν κέντρων καὶ τῶν διαφόρων συλλόγων ἐπίσης πολλὲς ὁμιλίες, εἶναι παρήγορο καὶ εὐχάριστο. Ὅμως τὸ θέμα δὲν τελειώνει ἐκεῖ. Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ δὲν εἶναι μόνο ἀκρόαμα καὶ θέαμα. Πρέπει νὰ προχωρήσει ἐσωτερικὰ στὸν ἄνθρωπο, νὰ γίνει ἐπιθυμία καὶ θεάρεστη πράξη. Τὸ δεύτερο αὐτὸ στάδιο εἶναι τὸ πιὸ δύσκολο, γιατί ἡ ἐπιθυμία κάποτε ἀτονεῖ καὶ ἡ πράξη ἀναβάλλεται.Πολλοὶ ἔχουν τὴν ἀνάλογη ἐμπειρία καὶ βιώνουν τὴν πνευματικὴ ζωή. Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ γίνειται μὲ πολλὴ προθυμία ἀποδεκτός, προκαλεῖ εὐχαρίστηση καὶ σταθεροποιεῖ τὶς θεοφιλεῖς ἐπιθυμίες, ποὺ καταλήγουν σὲ ἀγαθὲς πράξεις. Βέβαια, ὁ κάθε ἄνθρωπος ἐντυπωσιάζεται περισσότερο ἀπὸ κάποια ἐντολή, χωρὶς νὰ παραθεωρεῖ τὶς ἄλλες, καὶ τὴν καλλιεργεῖ στὴν καρδιὰ του συνεχῶς, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ὁδηγεῖται σὲ κάποια ἰσόβια ἀφοσίωση, ὅπως τὴν ἱερωσύνη, τὸ μοναχισμό, τὴν ἱεραποστολή, ἀλλὰ καὶ τὸν ἔντονο πνευματικὸ ἀγώνα γιὰ τὴν ἀπόκτηση καὶ διατήρηση τῶν ἀρετῶν.Σημαντικὸ ρόλο στὴν καρποφορία τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ ἔχει καὶ ἡ προσωπικότητα τοῦ κήρυκα. Ὅταν αὐτὸς εἶναι ἐνάρετος καὶ προσφέρει αὐτὸ ποὺ ἔχει ἀποκτήσει ἀπὸ προσωπικὸ ἀγῶνα, τηρώντας τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τότε τὰ λόγια πείθουν καὶ ὠφελοῦν πνευματικά τούς ἀκροατές του.
Οἰκουμενιστικὸ συνέδριο στὰ Τρίκαλα
Διαθρησκειακό συνέδριο ορθοδόξων χριστιανών, μουσουλμάνων και εβραίων στα ΤρίκαλαΣτη διοργάνωση ενός διαθρησκειακού συνεδρίου ορθοδόξων χριστιανών, μουσουλμάνων και εβραίων (1-3 Νοεμβρίου 2024) από τον Δήμο Τρικκαίων στα Τρίκαλα αναφέρεται με ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δημοσιεύοντας μάλιστα και το πρόγραμμα, ο Βουλευτής Επικρατείας της Νίκης, Γεώργιος Αποστολάκης, χαρακτηρίζοντάς το “πρόβα πανθρησκείας”.Η ανάρτηση:Με λύπη πληροφορηθήκαμε ότι ο Δήμος Τρικκαίων οργανώνει τριήμερο διαθρησκειακό συνέδριο ορθοδόξων χριστιανών, μουσουλμάνων και εβραίων (1-3 Νοεμβρίου 2024) με ομιλητές Ραβίνο, Χότζα και γνωστούς οικουμενιστές καθηγητές θεολογίας του ΑΠΘ. Ουρά, ως συνήθως, το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.Με μεγαλύτερη ακόμα λύπη διαβάσαμε στο Πρόγραμμα ότι θα χαιρετίσουν (όπερ σημαίνει ότι εγκρίνουν;) την διαθρησκειακή σύναξη ο Μητροπολίτης Τρίκκης κ. Χρυσόστομος και Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η συμμετοχή τους δεν είναι συνειδητή και ότι καλόπιστα παραπλανήθηκαν από τους εξωεκκλησιαστικούς διοργανωτές, ιδίως από τα πολιτικά πρόσωπα. Ο καιρός θα το δείξει. Η καλλίτερη διάψευση θα είναι η ακύρωση της συμμετοχής τους. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε τον διάδοχο του γίγαντα της Ορθοδοξίας κυρού Διονυσίου Τρίκκης ως συμμέτοχο σε μία τέτοια πανθρησκειακή δράση!Μας είναι γνωστό ότι την ιδέα της διαθρησκειακής αυτής προσέγγισης είχε ήδη από το Ιανουάριο 2023 ο τότε δήμαρχος Τρικκαίων και τώρα υπουργός Η.Δ. κ. Παπαστεργίου. Το είχε συμφωνήσει με την πρεσβεία της Γερμανίας και το «Διορθόδοξο Κέντρο’ της Εκκλησίας της Ελλάδος με «κυρίαρχη ιδέα το ρόλο των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών γενικότερα και ειδικότερα στη σύγχρονη εποχή…» Τη συμμετοχή της Γερμανικής Πρεσβείας αδυνατούμε ακόμη να την καταλάβουμε. Ο δήμαρχος έγινε υπουργός και το «σχέδιο» υλοποιούν οι διάδοχοι… Πάντως θα συμμετάσχουν οι κ.κ. Παπαστεργίου και Πιερακάκης.Οι πολιτικοί υπηρέτες της Νέας Τάξης Πραγμάτων μπορούν να κάνουν αυτά που θέλουν και εντέλλονται. Εμείς όμως οι -ακόμα- Ορθόδοξοι Χριστιανοί οφείλουμε να αντιδρούμε με νήψη και υγιές ομολογιακό φρόνημα. Δεν ξεγελιόμαστε από τις προσχηματικές διακηρύξεις των διαθρησκειακών οικουμενιστών ότι τα συνέδρια αυτά γίνονται για δήθεν την ειρηνική συνύπαρξη των θρησκειών, για την αλληλοκατανόηση κ.λπ.
Ὁ "καινὸς" ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ καὶ ὁ κενὸς θείας χάριτος ἄνθρωπος τοῦ μέλλοντος
Πρωτ. Στέφανος ΣτεφόπουλοςΟ “καινός” άνθρωπος του Θεού και ο κενός θείας χάριτος άνθρωπος του μέλλοντοςΠοιμαντικά διαχρονικά προβλήματα και ο άγιος Ιωάννης ο ΧρυσόστομοςΜεταξύ των πολλών δεινών που μας “φίλεψε” ο δαιμονικός κορωνοϊός και η δραστική μείωση των εκκλησιαζομένων σε εθνικό επίπεδο.Το ομολογούμε συχνά και προβληματιζόμαστε σχετικά με την/τις αιτίες που οδήγησαν πολλούς χριστιανούς μακριά απ’ τους Ναούς και τις ενοριακές ποιμαντικές δραστηριότητες.Όμως, αν και υπάρχει μιά αλήθεια πίσω απ’ τα γεγονότα, τα πρόσωπα και τις καταστάσεις των ημερών εκείνων που δικαιολογούν εν μέρει την απομάκρυνση των πιστών από τις εκκλησίες, όμως δεν δικαιολογεί πλήρως την συμπεριφορά πολλών χριστιανών σήμερα.Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι συνιστά παραπλανητική απλοποίηση η μονομερής εξήγηση του αδειάσματος, σχεδόν, από τους Ναούς μας των χριστιανών λόγω του κορονοϊού, της στάσης της Εκκλησίας και της διαχείρισης του προβλήματος από την Πολιτεία.Το φαινόμενο μάλλον συνέπεσε με μιά σειρά άλλων παραγόντων και μάλιστα διαχρονικών. Δε φτάσαμε εδώ μέσα από καταστάσεις των τελευταίων 2, 3 ετών αλλά από πολλά και πολύ παλιά θέματα των κοινωνιών.
Μνήμη Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ. Ὑπομνηματισμός τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας
Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς μνήμης τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ. Παναγιώτης Τρεμπέλας
Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΛΟΥΚΑΚατά Λουκάν, κεφάλαιο ΙΖ΄, εδάφια 17-2117῾Υπέστρεψαν δὲ οἱ ἑβδομήκοντα μετὰ χαρᾶς λέγοντες· Κύριε, καὶ τὰ δαιμόνια ὑποτάσσεται ἡμῖν ἐν τῷ ὀνόματί σου. 18 Εἶπε δὲ αὐτοῖς· ἐθεώρουν τὸν σατανᾶν ὡς ἀστραπὴν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ πεσόντα. 19 Ἰδοὺ δίδωμι ὑμῖν τὴν ἐξουσίαν τοῦ πατεῖν ἐπάνω ὄφεων καὶ σκορπίων καὶ ἐπὶ πᾶσαν τὴν δύναμιν τοῦ ἐχθροῦ, καὶ οὐδὲν ὑμᾶς οὐ μὴ ἀδικήσῃ. 20 Πλὴν ἐν τούτῳ μὴ χαίρετε, ὅτι τὰ πνεύματα ὑμῖν ὑποτάσσεται· χαίρετε δὲ ὅτι τὰ ὀνόματα ὑμῶν ἐγράφη ἐν τοῖς οὐρανοῖς.21 ᾿Εν αὐτῇ τῇ ὥρᾳ ἠγαλλιάσατο τῷ πνεύματι ὁ ᾿Ιησοῦς καὶ εἶπεν· ἐξομολογοῦμαί σοι, πάτερ, κύριε τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς, ὅτι ἀπέκρυψας ταῦτα ἀπὸ σοφῶν καὶ συνετῶν, καὶ ἀπεκάλυψας αὐτὰ νηπίοις· ναί, ὁ πατήρ, ὅτι οὕτως ἐγένετο εὐδοκία ἔμπροσθέν σου.Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα17 Επέστρεψαν από την περιοδεία τους οι εβδομήντα μαθητές με χαρά κι έλεγαν: «Κύριε, ακόμη και τα δαιμόνια υποτάσσονται σε μας με την επίκληση του ονόματός Σου».
Ἠ ἀποστολική περικοπή τῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ.Παναγιώτης Τρεμπέλας
Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΛΟΥΚΑΠρος Κολοσσαείς, κεφάλαιο Δ΄, εδάφια 5-145 5 Ἐν σοφίᾳ περιπατεῖτε πρὸς τοὺς ἔξω, τὸν καιρὸν ἐξαγοραζόμενοι. 66 Ὁ λόγος ὑμῶν πάντοτε ἐν χάριτι, ἅλατι ἠρτυμένος, εἰδέναι πῶς δεῖ ὑμᾶς ἑνὶ ἑκάστῳ ἀποκρίνεσθαι. 7 Τὰ κατ’ ἐμὲ πάντα γνωρίσει ὑμῖν Τυχικὸς ὁ ἀγαπητὸς ἀδελφὸς καὶ πιστὸς διάκονος καὶ σύνδουλος ἐν Κυρίῳ, 88 ὃν ἔπεμψα πρὸς ὑμᾶς εἰς αὐτὸ τοῦτο, ἵνα γνῷ τὰ περὶ ἡμῶν καὶ παρακαλέσῃ τὰς καρδίας ὑμῶν, 9 9 σὺν Ὀνησίμῳ τῷ πιστῷ καὶ ἀγαπητῷ ἀδελφῷ, ὅς ἐστιν ἐξ ὑμῶν· πάντα ὑμῖν γνωριοῦσι τὰ ὧδε.010 Ἀσπάζεται ὑμᾶς Ἀρίσταρχος ὁ συναιχμάλωτός μου, καὶ Μᾶρκος ὁ ἀνεψιὸς Βαρνάβα, - περὶ οὗ ἐλάβετε ἐντολάς· ἐὰν ἔλθῃ πρὸς ὑμᾶς δέξασθε αὐτόν, - 11 καὶ Ἰησοῦς ὁ λεγόμενος Ἰοῦστος, οἱ ὄντες ἐκ περιτομῆς, οὗτοι μόνοι συνεργοὶ εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, οἵτινες ἐγενήθησάν μοι παρηγορία. 12 Ἀσπάζεται ὑμᾶς Ἐπαφρᾶς ὁ ἐξ ὑμῶν, δοῦλος Χριστοῦ, πάντοτε ἀγωνιζόμενος ὑπὲρ ὑμῶν ἐν ταῖς προσευχαῖς, ἵνα στῆτε τέλειοι καὶ πεπληρωμένοι ἐν παντὶ θελήματι τοῦ Θεοῦ· 13 μαρτυρῶ γὰρ αὐτῷ ὅτι ἔχει ζῆλον πολὺν ὑπὲρ ὑμῶν καὶ τῶν ἐν Λαοδικείᾳ καὶ τῶν ἐν Ἱεραπόλει. 14 Ἀσπάζεται ὑμᾶς Λουκᾶς ὁ ἰατρὸς ὁ ἀγαπητὸς καὶ Δημᾶς.Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα5 Να συμπεριφέρεστε με σύνεση στους ανθρώπους που είναι έξω απ’ την Εκκλησία, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που σας παρουσιάζονται για να κάνετε το καλό.
'Θὰ πίνετε τὸν καφέ σας ἕνα πρωί...'' ΄ Γέρ. Θεόδωρος Νεῖλος, ὁ ἀσκητής του Ἁγιοφάραγγου
18 Ὀκτωβρίου. † Λουκᾶ τοῦ ἀποστόλου καὶ εὐαγγελιστοῦ. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ εὐαγγελιστοῦ, 18 Ὀκτωβρίου (Κλσ. δ´ 5-11, 14-18).
Κολ. 4,5 Ἐν σοφίᾳ περιπατεῖτε πρὸς τοὺς ἔξω, τὸν καιρὸν ἐξαγοραζόμενοι.
Κολ. 4,5 Να συμπεριφέρεσθε με σύνεσιν και φρόνησιν προς τους ανθρώπους που ευρίσκονται έξω από την Εκκλησίαν του Χριστού, εκμεταλλευόμενοι κάθε ευκαιρίαν, δια να πράττετε το αγαθόν, κερδίζοντες έτσι τον καιρόν σας.
Κολ. 4,6 ὁ λόγος ὑμῶν πάντοτε ἐν χάριτι, ἅλατι ἠρτυμένος, εἰδέναι πῶς δεῖ ὑμᾶς ἑνὶ ἑκάστῳ ἀποκρίνεσθαι.
Κολ. 4,6 Τα λόγια σας ας είναι πάντοτε γεμάτα χάριν, αρτυμένα με το άλατι της καλωσύνης και της διακρίσεως, ώστε να είναι κατά Θεόν ευχάριστα στους ανθρώπους. Να ξέρετε δε πως πρέπει σεις να αποκρίνεσθε στον καθένα.