Σελίδες

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024

How we will not deny our Lord Jesus in the Antichrist's times, Archim. Savvas Agioreitis

How we will not deny our Lord Jesus in the Antichrist's times, Archim. Savvas Agioreitis, 26-9-2024

 

Ὁ ἀββᾶς Δοσίθεος- ἡ τέλεια ὑπακοή, Ἀββᾶ Δωροθέου- Ἀσκητικά, Η΄, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ ἀββᾶς Δοσίθεος- ἡ τέλεια ὑπακοή, Ἀββᾶ Δωροθέου- Ἀσκητικά, Η΄, 26-10-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὁ Ἅγιος ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β' , Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ Ἅγιος ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β' , Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, 26-10-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

1. Ἡ θέληση τοῦ ἀνθρώπου γιά σωτηρία, 2. Ἡ ἀδελφοσύνη τῶν χριστιανῶν ὡς ἀνάγκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

1. Ἡ θέληση τοῦ ἀνθρώπου γιά σωτηρία, 2. Ἡ ἀδελφοσύνη τῶν χριστιανῶν ὡς ἀνάγκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 25-9-2024 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὁ Ἅγιος ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ Ἅγιος ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, 26-10-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ ἀρετή τῆς Παρθενίας τοῦ Ἁγ. Δημητρίου καί ἡ ἐποχή μας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀρετή τῆς Παρθενίας τοῦ Ἁγ. Δημητρίου καί ἡ ἐποχή μας, 26-10-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

«Ὅταν θέλη ὁ Θεός…»


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

«Ὅταν θέλη ὁ Θεός…»

Ὁ Ἀπόστολος Τιμόθεος τονίζει: «εἰς τοῦτο γὰρ καὶ κοπιῶµεν καὶ ὀνειδιζόµεθα, ὅτι ἠλπίκαµεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι, ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, µάλιστα πιστῶν» (Α΄ Τιμ. δ΄, 10). (Δηλ.: Διότι δὲ εἶναι ἀξιόπιστος ὁ λόγος οὗτος, δι’ αὐτὸ ἀκριβῶς καὶ ἡµεῖς κοπιάζοµεν καὶ περιπαιζόµεθα ὡς βλάκες δῆθεν καὶ ἀνόητοι, ἐπειδὴ ἔχοµεν στηρίξει τὰς ἐλπίδας µας εἰς τὸν ζῶντα Θεόν, ποὺ εἶναι σωτὴρ ὅλων τῶν ἀνθρώπων, τοὺς ὁποίους συντηρεῖ µὲ τὴν πρόνοιάν του, πρὸ παντὸς δὲ εἶναι σωτὴρ τῶν πιστῶν, τοὺς ὁποίους σώζει ἀπὸ τὸν αἰώνιον θάνατον).

Ἡ ἐλπίδα στὸν Θεὸ εἶναι ἀπαραίτητη καὶ πρέπει νὰ εἶναι ἀπόλυτη.Ὁ Μέγας Βασίλειος πατρικὰ μᾶς συμβουλεύει:

«Νὰ ἐλπίζης στὴν ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ προσδοκᾶς τὴν ἐνίσχυσή Του, γνωρίζοντας ὅτι, ἄν ἐπιστρέψουμε σ’ Αὐτὸν καλὰ καὶ εἰλικρινά, ὄχι μόνο δὲν θὰ μᾶς ἀπορρίψη τελείως, ἀλλὰ θὰ μᾶς πῆ, ἐν ὅσῳ ἀκόμη ἐμεῖς προφέρουμε τὰ λόγια τῆς προσευχῆς, «ἰδού, εἶμαι παρών».ΝΑ ΤΙ συμβουλεύει τοὺς μοναχοὺς ὁ μεγάλος τους διδάσκαλος, ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ ὁ Σύρος:

«Ἀδελφέ, ἄν συμβῆ ν’ ἀρρωστήσης, μὴ γράφης ποτὲ στοὺς συγγενεῖς ἤ στοὺς γνωστοὺς καὶ φίλους σου νὰ σοῦ στείλουν φάρμακα ἢ τρόφιμα. Γιατί μαθαίνεις ἔτσι νὰ καταφεύγης στὴν ἀνθρώπινη προστασία, σὲ νεκρὴ μὲ ἄλλα λόγια βοήθεια. Στήριξε στὸν Θεὸ τὶς ἐλπίδες σου. Ὑπόμενε περιμένοντας τὸ ἔλεός Του νὰ σὲ κυβερνήση σὲ ὅλα. Ἐκεῖνος ποὺ ἐπέτρεψε, γιὰ ψυχική σου ὠφέλεια, νὰ ἀρρωστήσης, νὰ εἶσαι βέβαιος πὼς θὰ προνοήση γιὰ σένα. Δὲν θὰ ἐπιτρέψη ποτέ, τὸ λέει ἡ Γραφή, νὰ δοκιμάσης πιὸ μεγάλο πειρασμὸ ἀπὸ ὅσο ἔχεις δύναμη νὰ σηκώσης. Φρόντισε λοιπὸν ν’ ἀρέσης σ’ Αὐτὸν ποὺ μεριμνᾶ γιὰ σένα».«Κάποτε ὑπῆρχε μιὰ πτωχὴ γυναίκα, ἡ ὁποία ὅλη τὴν ὥρα, ὅ,τι καλὸ καὶ νὰ τῆς συνέβαινε, κοίταζε τὸν οὐρανὸ καὶ ἔλεγε: «Δόξα τῷ Θεῷ!…». Καὶ αἰσθανόταν πολὺ εὐγνώμων γιὰ τὸ ὁ,τιδήποτε.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ) Εἶναι γεγονὸς ἢ Συνωμοσία!


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ)

Είναι γεγονός ή Συνωµοσία!

«Δεν µ’ ενδιαφέρει ποιος κάνει τους νόµους ενός έθνους, όσο εγώ ελέγχω τα οικονοµικά του» (Μάγιερ Α, Ρότσιλντ)

Τι είναι η ‘’Παγκόσµια Διακυβέρνηση’’ ή (Παγκοσµιοποίηση ή Νέα Τάξη Πραγµάτων) που την τελευταία δεκαετία όλο και πιο συχνά την ακούµε από πολιτικούς, εκκλησιαστικούς, οικονοµικούς και άλλους παράγοντες;

Ο διευθυντής της “Εταιρίας πολιτικού σχεδιασµού Χένρυ Κίσινγκερ” είχε πει: «Η Παγκοσµιοποίηση ή πολιτιστικός ιµπεριαλισµός δεν είναι τίποτε άλλο από την επιβολή του αµερικάνικου µοντέλου ζωής… και προς τούτο πρέπει να καταργηθούν όλες οι εθνικές κληρονοµιές και γλώσσες…» (“Η Παγκοσµιοποίηση” του Π. Μ. Σωτήρχου, σελ. 36).

Ο στόχος του είναι µια κουλτούρα, µια ιστορία, µια γλώσσα, µια θρησκεία, ένα νόµισµα, ένας τρόπος σκέψης, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, διασκέδασης, ηλεκτρονική ταυτότητα, ένας Προσωπικός Αριθµός, ώστε να γίνουµε αριθµοί, µια απρόσωπη τυφλή µάζα…

Ἡ Ι.Μ. Τσερκάσι γιὰ τὸν ξυλοδαρμὸ πιστῶν καὶ τοῦ Μητροπολίτη


Ανακοινωθέν εξέδωσε η Ιερά Μητρόπολη Τσερκάσι και Κανίβ, σχετικά με τις κατάφωρες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τον ξυλοδαρμό των πιστών και του Σεβασμιωτάτου κατά τη διάρκεια της κατάληψης του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Μιχαήλ στο Τσερκάσι από επιδρομείς

Στις 17 Οκτωβρίου 2024 με τη χρήση βίας κατασχέθηκε ο καθεδρικός ναός του Αγίου Μιχαήλ του Τσερκάσι, η κυριότητα του οποίου σύμφωνα με την καθιερωμένη νομική διαδικασία είναι καταχωρημένη στο νομικό πρόσωπο «Διοίκηση της Επισκοπής Τσερκάσι της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας».

Ταυτόχρονα, το κτίριο του Επισκοπικού Γραφείου της Επισκοπής Τσερκάσι και ο κοιτώνας των οικογενειών των κληρικών κατασχέθηκαν με τη βία.

Ολόκληρο το συγκρότημα αυτών των κτιρίων μαζί με τον καθεδρικό ναό βρίσκεται στο οικόπεδο, το οποίο χρησιμοποιείται νόμιμα από το ίδιο νομικό πρόσωπο – «Διοίκηση της Επισκοπής Τσερκάσι της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας», σύμφωνα με τον κρατικό νόμο περί γης.

Παρά τις σοβαρές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: τον ξυλοδαρμό πιστών και κληρικών της UOC, τη χρήση δακρυγόνων εναντίον ενοριτών, την καταστροφή της περιουσίας του καθεδρικού ναού, την κλοπή χρημάτων από το λογιστήριο, εγγράφων από το επισκοπικό γραφείο, όλων των κινητών πραγμάτων, συμπεριλαμβανομένης της ιδιωτικής περιουσίας, από τους χώρους της εκκλησίας και άλλα κτίρια, πολλά μέσα ενημέρωσης παρουσίασαν στις δημοσιεύσεις τους ανακριβείς πληροφορίες ότι η υποτιθέμενη επίθεση και οι βίαιες ενέργειες έγιναν από τους πιστούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Κυριακή Ζ Λουκᾶ. Ὑπομνηματισμός τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας


ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 8,41-56]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΥΡΙΛΛΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

«Καὶ γυνὴ οὖσα ἐν ῥύσει αἵματος ἀπὸ ἐτῶν δώδεκα, ἥτις ἰατροῖς προσαναλώσασα ὅλον τὸν βίον οὐκ ἴσχυσεν ὑπ᾿ οὐδενὸς θεραπευθῆναι, προσελθοῦσα ὄπισθεν ἥψατο τοῦ κρασπέδου τοῦ ἱματίου αὐτοῦ, καὶ παραχρῆμα ἔστη ἡ ῥύσις τοῦ αἵματος αὐτῆς.Καὶ εἶπεν ὁ Ἰησοῦς· τίς ὁ ἁψάμενός μου;(: Τότε λοιπόν κάποια γυναίκα που υπέφερε από αιμορραγία εδώ και δώδεκα χρόνια, η οποία μαζί με τα άλλα βάσανα της αρρώστιας της είχε ξοδέψει και όλη την περιουσία της σε γιατρούς και δεν μπόρεσε να θεραπευθεί από κανέναν, αφού πλησίασε τον Ιησού από πίσω, ώστε να μην την αντιληφθεί κανείς, επειδή ντρεπόταν να γίνει φανερή η αρρώστιά της, άγγιξε την άκρη του εξωτερικού ενδύματός του κι αμέσως σταμάτησε η αιμορραγία της. Και είπε ο Ιησούς: “Ποιος είναι αυτός που με άγγιξε;”)»[Λουκ.8, 43-45].

Δεν αγνοήθηκε όμως το παράδοξο, γιατί αν και ο Σωτήρας γνωρίζει τα πάντα, ερωτά σαν να μη γνωρίζει και λέγει: «Ποιος με άγγιξε;». Και ενώ οι άγιοι απόστολοι είπαν με πειστικότητα «Ἐπιστάτα, οἱ ὄχλοι συνέχουσί σε καὶ ἀποθλίβουσι, καὶ λέγεις τίς ὁ ἁψάμενός μου;(:Διδάσκαλε, τα πλήθη του λαού σε περικύκλωσαν και σε πιέζουν ασφυκτικά˙ κι εσύ λες, ποιος με άγγιξε; )», πράγμα που είναι μεγίστη απόδειξη ότι Αυτός και αληθινή σάρκα φέρει, και καταπατεί κάθε υπερηφάνεια, γιατί δεν Τον ακολουθούσαν από μακριά, αλλά Τον είχαν περικυκλωμένο από παντού, Αυτός φέρει στη μέση και επικεντρώνει την προσοχή τους σε αυτό που έγινε και λέγει επιμένοντας ότι «ἥψατό μού τις· ἐγὼ γὰρ ἔγνων δύναμιν ἐξελθοῦσαν ἀπ᾿ ἐμοῦ(:Κάποιος με άγγιξε. Διότι εγώ κατάλαβα ότι βγήκε από πάνω μου δύναμη θαυματουργική)»[Λουκ.8,46].

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς Ζ Λουκᾶ. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ζ΄ΛΟΥΚΑ

Κατά Λουκάν, κεφάλαιο Η΄, εδάφια 41-56

41Καὶ ἰδοὺ ἦλθεν ἀνὴρ ᾧ ὄνομα ᾿Ιάειρος, καὶ αὐτὸς ἄρχων τῆς συναγωγῆς ὑπῆρχε· καὶ πεσὼν παρὰ τοὺς πόδας τοῦ ᾿Ιησοῦ παρεκάλει αὐτὸν εἰσελθεῖν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ, 42 ὅτι θυγάτηρ μονογενὴς ἦν αὐτῷ ὡς ἐτῶν δώδεκα, καὶ αὕτη ἀπέθνησκεν. ᾿Εν δὲ τῷ ὑπάγειν αὐτὸν οἱ ὄχλοι συνέπνιγον αὐτόν. 43 Καὶ γυνὴ οὖσα ἐν ρύσει αἵματος ἀπὸ ἐτῶν δώδεκα, ἥτις ἰατροῖς προσαναλώσασα ὅλον τὸν βίον οὐκ ἴσχυσεν ὑπ᾿ οὐδενὸς θεραπευθῆναι, 44 προσελθοῦσα ὄπισθεν ἥψατο τοῦ κρασπέδου τοῦ ἱματίου αὐτοῦ, καὶ παραχρῆμα ἔστη ἡ ῥύσις τοῦ αἵματος αὐτῆς. 45 Καὶ εἶπεν ὁ ᾿Ιησοῦς· τίς ὁ ἁψάμενός μου; Ἀρνουμένων δὲ πάντων εἶπεν ὁ Πέτρος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ· ἐπιστάτα, οἱ ὄχλοι συνέχουσί σε καὶ ἀποθλίβουσι, καὶ λέγεις τίς ὁ ἁψάμενός μου; 46 Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν· ἥψατό μού τις· ἐγὼ γὰρ ἔγνων δύναμιν ἐξελθοῦσαν ἀπ᾿ ἐμοῦ. 47 Ἰδοῦσα δὲ ἡ γυνὴ ὅτι οὐκ ἔλαθε, τρέμουσα ἦλθε καὶ προσπεσοῦσα αὐτῷ δι᾿ ἣν αἰτίαν ἥψατο αὐτοῦ ἀπήγγειλεν αὐτῷ ἐνώπιον παντὸς τοῦ λαοῦ, καὶ ὡς ἰάθη παραχρῆμα. 48 Ὁ δὲ εἶπεν αὐτῇ· θάρσει, θύγατερ, ἡ πίστις σου σέσωκέ σε· πορεύου εἰς εἰρήνην.

49 ῎Ετι αὐτοῦ λαλοῦντος ἔρχεταί τις παρὰ τοῦ ἀρχισυναγώγου λέγων αὐτῷ ὅτι τέθνηκεν ἡ θυγάτηρ σου· μὴ σκύλλε τὸν διδάσκαλον. 50 Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἀκούσας ἀπεκρίθη αὐτῷ λέγων· μὴ φοβοῦ· μόνον πίστευε, καὶ σωθήσεται. 51 Ἐλθὼν δὲ εἰς τὴν οἰκίαν οὐκ ἀφῆκεν εἰσελθεῖν οὐδένα εἰ μὴ Πέτρον καὶ ᾿Ιωάννην καὶ ᾿Ιάκωβον καὶ τὸν πατέρα τῆς παιδὸς καὶ τὴν μητέρα.
52 Ἒκλαιον δὲ πάντες καὶ ἐκόπτοντο αὐτήν. Ὁ δὲ εἶπε· μὴ κλαίετε· οὐκ ἀπέθανεν, ἀλλὰ καθεύδει. 53 Καὶ κατεγέλων αὐτοῦ, εἰδότες ὅτι ἀπέθανεν. 54 Αὐτὸς δὲ ἐκβαλὼν ἔξω πάντας καὶ κρατήσας τῆς χειρὸς αὐτῆς ἐφώνησε λέγων· ἡ παῖς, ἐγείρου. 55 Καὶ ἐπέστρεψε τὸ πνεῦμα αὐτῆς, καὶ ἀνέστη παραχρῆμα, καὶ διέταξεν αὐτῇ δοθῆναι φαγεῖν. 56 Καὶ ἐξέστησαν οἱ γονεῖς αὐτοῖς. Ὁ δὲ παρήγγειλεν αὐτοῖς μηδενὶ εἰπεῖν τὸ γεγονός.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

41Τότε ήλθε στον Ιησού κάποιος άνθρωπος που ονομαζόταν Ιάειρος και ήταν άρχοντας της συναγωγής. Και αφού έπεσε γονατιστός κοντά στα πόδια Του, Τον παρακαλούσε να πάει στο σπίτι του,42 διότι είχε μία μονάκριβη κόρη περίπου δώδεκα χρόνων που βρισκόταν στα τελευταία της και πέθαινε.

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Γ Λουκᾶ.Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Γ΄ΛΟΥΚΑ

Β΄προς Κορινθίους, κεφάλαιο Θ΄, εδάφια 6-15

6Τοῦτο δέ, ὁ σπείρων φειδομένως φειδομένως καὶ θερίσει, καὶ ὁ σπείρων ἐπ᾿ εὐλογίαις ἐπ᾿ εὐλογίαις καὶ θερίσει.7Ἕκαστος καθὼς προαιρεῖται τῇ καρδία, μὴ ἐκ λύπης ἢ ἐξ ἀνάγκης· ἱλαρὸν γὰρ δότην ἀγαπᾷ ὁ Θεός. 8 Δυνατὸς δὲ ὁ Θεὸς πᾶσαν χάριν περισσεῦσαι εἰς ὑμᾶς, ἵνα ἐν παντὶ πάντοτε πᾶσαν αὐτάρκειαν ἔχοντες περισσεύητε εἰς πᾶν ἔργον ἀγαθόν, 9 καθὼς γέγραπται· ἐσκόρπισεν, ἔδωκε τοῖς πένησιν· ἡ δικαιοσύνη αὐτοῦ μένει εἰς τὸν αἰῶνα. 10 Ὁ δὲ ἐπιχορηγῶν σπέρμα τῷ σπείροντι καὶ ἄρτον εἰς βρῶσιν χορηγήσαι καὶ πληθύναι τὸν σπόρον ὑμῶν καὶ αὐξήσαι τὰ γενήματα τῆς δικαιοσύνης ὑμῶν· 11 ἐν παντὶ πλουτιζόμενοι εἰς πᾶσαν ἁπλότητα, ἥτις κατεργάζεται δι᾿ ἡμῶν εὐχαριστίαν τῷ Θεῷ.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

6 Και πρέπει να γνωρίζετε αυτό, ότι εκείνος που σπέρνει με τσιγκουνιά, με τσιγκουνιά και θα θερίσει. Κι εκείνος που σπέρνει άφθονα, άφθονα και θα θερίσει. 7 Ο καθένας ας δίνει ελεύθερα ό,τι έχει διάθεση η καρδιά του, χωρίς να στενοχωριέται ή να εξαναγκάζεται˙ διότι ο Θεός αγαπά εκείνον που δίνει με προθυμία και χαρούμενο πρόσωπο. 8 Και ο Θεός έχει τη δύναμη να σας δώσει υπεράφθονη κάθε χάρη: και τη χάρη δηλαδή της προθυμίας να εισφέρετε γενναία, και τη χάρη των υλικών αγαθών, ώστε να είστε πάντοτε σε όλα τελείως αυτάρκεις κι έτσι να κάνετε με το παραπάνω κάθε καλό έργο. 9 Κι έτσι να γίνει και με σας εκείνο που λέει η Αγία Γραφή: «Μοίρασε άφθονα, έδωσε στους φτωχούς˙ και η αρετή του από τις αγαθοεργίες του μένει για πάντα».

10 Και ο Θεός που χορηγεί άφθονο σπόρο σε εκείνον που σπέρνει, και άρτο για να τρώμε, ας χορηγήσει κι ας πληθύνει τα υλικά αγαθά σας κι ας αυξήσει τους καρπούς της αγαθοεργίας σας, 11 ώστε να γίνεστε πλούσιοι σε καθετί, σε κάθε είδος γενναιοδωρίας, για την οποία θα αναπέμπουν ευχαριστίες στον Θεό αυτοί που θα πάρουν από εμάς τους Αποστόλους τις συνεισφορές σας που θα τους μεταφέρουμε. 12Διότι η διακονία της φιλάνθρωπης, ευεργετικής και ιερής αυτής υπηρεσίας όχι μόνο φθάνει με το παραπάνω για τις ανάγκες των Χριστιανών, αλλά και δημιουργεί πληθώρα ευχαριστιών προς τον Θεό. 13 Κι αυτό συμβαίνει, επειδή αυτοί που ευεργετούνται από σας, με τη διακονία αυτή της ελεημοσύνης σας, αποκτούν πείρα για το ποιοι είστε, και δοξάζουν τον Θεό για την υποταγή στην ομολογία της πίστεώς σας στο Ευαγγέλιο του Χριστού και για τη γενναιοδωρία που δείχνετε με τη συμμετοχή σας στις ανάγκες, τόσο τις δικές τους, όσο και γενικότερα όλων των Χριστιανών. 14 Και αυτοί με προσευχή και δέηση προς τον Θεό σας ποθούν πολύ, εξαιτίας της υπερβολικής χάρης που σας έδωσε ο Θεός. 15 Ας ευχαριστούμε λοιπόν τον Θεό για τη δωρεά Του, το μέγεθος της οποίας δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγια.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΝΕΣΤΟΡΟΣ, 27-10-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΝΕΣΤΟΡΟΣ, 27-10-2024 
https://www.youtube.com/live/zX3u979HVTs?si=ET-Hp0U9d2x78sdi

Τά πάθη ἐπίσης εἶναι φιλεπίστροφα



❈ Τά πάθη ἐπίσης εἶναι φιλεπίστροφα, δηλαδή ἀγαπᾶνε νά ἐπιστρέφουν. Γι’ αὐτό θά πρέπει ὁ ἄνθρωπος, ὅσο πιό πολύ δούλεψε στά πάθη, τόσο πιό πολύ μετά νά πονέσει, νά συντριβεῖ, νά κλάψει, νά μετανοήσει γιά νά μή ξαναγυρίσει στήν ἴδια κατάσταση.

➤Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 28 – 10 – 2016)

27 Ὀκτωβρίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΗ΄ (Ζ΄ ΛΟΥΚΑ). Νέστορος μάρτυρος (†306)· Πρόκλης συζύγου τοῦ Πιλάτου. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυριακῆς ιη´ ἐπιστολῶν (Β´ Κορ. θ´ 6-11).

Β Κορ. 9,6          Τοῦτο δέ, ὁ σπείρων φειδομένως φειδομένως καὶ θερίσει, καὶ ὁ σπείρων ἐπ᾿ εὐλογίαις ἐπ᾿ εὐλογίαις καὶ θερίσει.

Β Κορ. 9,6                Ας γνωρίζετε δε τούτο· ότι εκείνος που στο χωράφι του σπέρνει με τσιγκουνιά λιγοστό σπόρο, θα θερίση και λίγο σιτάρι. Και εκείνος που σπέρνει απλόχερα, θα θερίση πολύν καρπόν. (Ο καθένας δηλαδή θα αμειφθή από τον Θεόν ανάλογα με όσα δίνει, κατά την δύναμίν του πάντοτε).