ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024
How to love each other without reward, f. Savvas Agioreitis
Ὁ ἀββᾶς Δοσίθεος 3. Ἡ τέλεια ὑπακοή, Ἀββᾶ Δωροθέου-Ἀσκητικά Ι΄, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ αἰτία τοῦ πολέμου, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος-Πόλεμος καί Βίβλος, /Αγία Σκέπη τῆς Θεοτόκου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἐάν δέν θέλετε καί δέν μέ ἀκούσετε 《μάχαιρα ὑμᾶς κατέδεται》, Ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός μᾶς προειδοποιεῖ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ὀλίγα περὶ Γλωσσολαλιᾶς
π. Στέφανος ΣτεφόπουλοςΟΛΙΓΑ ΠΕΡΙ ΓΛΩΣΣΟΛΑΛΙΑΣΜίλησαν οι Απόστολοι στην κυριολεξία τις γλώσσες πού αναφέρονται στη Γραφή; (Πράξ. β’ 9-11). Αυτό που γνωρίζουμε είναι πώς οι απόστολοι μιλούσαν και ο καθένας από τούς ακροατές τους άκουγε στη δική του διάλεκτο (Πράξ. β’ 6-8).Ήταν το ξεκίνημα του κηρύγματος, με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος σε μια εποχή που η «γη» ήταν χέρσα! Σημείο πώς πολλά έθνη θα έλθουν στην Εκκλησία και σε όλες τις γλώσσες θα δοξαστεί το όνομά Του. Σύμβολο ενότητας και ακύρωση της Βαβέλ, όπου έγινε η σύγχυση των γλωσσών!1) Η ΓΛΩΣΣΟΛΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ (Πράξεις Αποστόλων)Στην πατερική Γραμματεία μπορούμε να διακρίνουμε δύο γνώμες σχετικά με τη φύση αυτών πού ακούγονταν.Ο άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος (Και όπως όταν εκτίζετο ο πύργος της Βαβέλ η μία γλώσσα διηρέθη εις πολλάς, έτσι τότε αι πολλαί γλώσσαι ήλθον εις ένα άνθρωπον και ο ίδιος ωμίλει και την περσικήν και την ρωμαϊκήν και την ινδικήν και άλλας πολλάς γλώσσας, διότι τον εδίδασκε το άγιον Πνεύμα. και το χάρισμα αυτό ωνομάζετο χάρισμα γλωσσών, επειδή ημπορούσε όποιος το ελάμβανε να ομιλή αμέσως πολλάς γλώσσας.). Την ίδια άποψη έχουν και οι άγιοι Γρηγόριος ο Θεολόγος και Κύριλλος Ιεροσολύμων, ότι δηλαδή οι Απόστολοι δεν μιλούσαν εβραϊκά, αλλά ξένες γλώσσες (Αγ. Κυρίλλου Ιεροσολύμων, Διδαχή 17 § 16 ΕΠΕ 2,239-241). (Ομιλία 41, Εις την αγίαν Πεντηκοστήν 15 ΕΠΕ 5, σ. 144)Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης & Άγιος Πορφύριος : Αυτοί μιλούσαν εβραϊκά, αλλ’ ο «κάθε άνθρωπος τούς άκουγε να ομιλούν στη δική του γλώσσα» (Κατά Ευνομίου Β’ ΕΠΕ2 σ. 446-448)
Λέμε ΟΧΙ καὶ δὲν μπαίνουμε σὲ Ἐκκλησίες καὶ Ἱερὲς Μονὲς ποὺ ὁ Ἐσταυρωμένος δὲν βρίσκεται πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα
Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία ΤράπεζαΓράφει ο Βασίλειος ΞεσφίγγηςΈλληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι.Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε ότι η Εκκλησία μας πέφτει σε αίρεση μαχόμενη τον Ίδιο τον Κύριο μας Τον ιδρυτή της πίστεως μας τον ζώντα Θεό Ιησού Χριστό.Τον απομακρύνουν από την φυσική Του θέση που είναι πίσω ακριβώς από το θυσιαστήριο πίσω δηλαδή από την Αγία Τράπεζα.Δεν διστάζουν εκεί να βάλουν θρόνους-καρέκλες, να βάλουν άλλες εικόνες ή οτιδήποτε άλλο εκτός από τον Χριστό.Αυτόν που Σταυρώθηκε για την δική μας σωτηρία τον μεταφέρουν σε αποθήκες, σε γυναικωνίτες ή τον καρφώνουν στην κόγχη των ιερών, κάτι που είναι ξένο, ασεβές ή και ιερόσυλο προς την παράδοση της Ορθοδοξίας μας.
Κυθήρων Σεραφείμ: Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ
Ἡμέρα τῇ ἡμέρᾳ διαπιστοῦται ὅτι πολύς λόγος γίνεται διά τήν ἀπομάκρυνσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ ἀπό τήν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθέτησιν Αὐτοῦ ἀπό αἰώνων καί τό ἄκρως θεολογικόν αὐτό θέμα τείνει νά καταντήσῃ θεολογούμενον, ἀφοῦ εἰς τρεῖς ἤδη Ἱεράς Μητροπόλεις ἀπεμακρύνθη ὁ Σταυρός τοῦ Κυρίου μας ἀπό τήν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης θέσιν Του.Ἐξ ἀφορμῆς τῆς λήψεως σχετικοῦ ἐντύπου τῆς Ἱ. Μ. Περιστερίου ἀπέστειλα τήν δημοσιευομένην κατωτέρω σχετικήν ἐπιστολήν μου πρός τόν Σεβ/τον Περιστερίου κ. Γρηγόριον. Ὁ Σεβασμιώτατος εἰς συνάντησίν μας εἰς τάς Συνεδριάσεις τῆς Ἱεραρχίας, μέ εὐχαρίστησε θερμά κατ’ ἐπανάληψιν διά τήν σύντομη αὐτήν μελέτην μου, τήν ὁποία ἀπεδέχθη ὡς φιλάδελφον ἐκδήλωσιν ἀγάπης καί εἴχαμε ἐποικοδομητικήν συζήτησιν.Ἐπειδή τό καίριο αὐτό θεολογικό ζήτημα εὑρίσκεται σέ ἔξαρσιν, καί κατέστη «σημεῖον ἀντιλεγόμενον», μέ ἀπρόβλεπτες διαστάσεις, ἐθεώρησα καλόν –καί πρός τοῦτο πιστεύω νά ἔχω τήν κατανόησιν τοῦ Σεβασμιωτάτου Ἀδελφοῦ- νά δημοσιεύσω τήν ταπεινήν αὐτήν θεολογικήν μελέτην, ὡς μία μικρή συμβολή καί μαρτυρία, διά τήν ὡς τάχιστα ἐπίλυσιν τοῦ ἄκρως θεολογικοῦ αὐτοῦ ζητήματος εἰς δόξαν Θεοῦ καί εἰρήνευσιν τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος.† ὁ Κ. & Ἀ. Σ.………………………………………………….Ἐν Κυθήροις τῇ 14ῃ Σεπτεμβρίου 2024ΕΟΡΤΗ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥἈριθ. Πρωτ.: 341ΣεβασμιώτατονΜητροπολίτην Περιστερίουκ.ΓρηγόριονΠεριστέρι ἈττικῆςΣεβασμιώτατε ἅγιε Περιστερίου,Εὐλογεῖτε·Ἔλαβον πρό καιροῦ τήν ὑπό τόν τίτλον «Ἡ λανθασμένη θεολογική καί αὐθαίρετα μόνιμη τοποθέτηση τοῦ «Ἐσταυρωμένου τῆς Μ. Παρασκευῆς» μέσα στό Ἱερό Βῆμα καί πίσω ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα» πραγματείαν σας καί εἶδον τάς τοποθετήσεις σας, δι’ αὐτό τό φλέγον θεολογικόν ζήτημα.
«Εὐχές θείας Μεταλήψεως, φόβος Θεοῦ, ἁγιότητα: προϋποθέσεις κοινωνίας μέ τόν Θεό» σέ ἀντιπαράθεση μέ τή σκέψη τοῦ κ. Γιανναρᾶ
«…Ἡ ἀκολουθία τῆς θείας Μεταλήψεως καί τά ὅσα λέγονται ἀπό τόν ἅγιο Συμεών τόν Νέο Θεολόγο προετοιμάζουν τόν ἄνθρωπο γιά τή θεία Κοινωνία. Εἶναι πολύ σημαντικές οἱ εὐχές αὐτές.Σέ ἕνα βιβλίο πού ἔβγαλε ὁ κ. Γιανναράς κατηγορεῖ αὐτές τίς εὐχές. Λέει ὅτι οἱ εὐχές αὐτές εἶναι προϊόντα αὐτονομίας, ἀτομικῆς θρησκευτικῆς εὐσεβείας καί πώς εἶναι ἀσύμβατες μέ τό πνεῦμα τῆς θείας Εὐχαριστίας πού εἶναι συλλογικό καί εὐχαριστιακό. Κάνει λάθος.Ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει δύο βασικά στοιχεῖα: Τό ἐκκλησιολογικό, πράγματι στή Θεία Λειτουργία δέν εἴμαστε μόνοι μας ἀλλά ὅλοι ὡς ἀγαπητοί ἀδελφοί μέ κεφαλή τόν Χριστό. Ἀλλά παράλληλα δέν χάνεται ἡ προσωπικότητα τοῦ κάθε ἀνθρώπου. Ὡς πρόσωπα ἔχουμε τό δικαίωμα, τήν ἀνάγκη νά ἀναφερθοῦμε... προσωπικά στόν Κύριο.Ἐφ΄ὅσον ἔχει γίνει αὐτή ἡ προετοιμασία μέσα μας μέ τίς εὐχές τῆς θείας Μεταλήψεως κι΄ ὅταν ἔχει καθαριστεῖ ἡ ψυχή μας ἀπό τίς μικρότητες, τά πάθη, τίς ἀντιπαραθέσεις, ἀντιδικίες, τούς λογισμούς διαφόρων εἰδῶν, τότε παραγματικά μπαίνοντας κανείς στή θεία Λειτουργία ὄντως εἶναι μέσα στή Θεία Εὐχαριστία, ὡς ἕνας ἐκ τῶν ἀδελφῶν.
Τὸ συνέδριο τῆς ματαιότητος στὰ Τρίκαλα
ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΘέσπιδος 11 ΜΑΡΟΥΣΙΤΗΛ. 210 8025211 estiapm@gmail.comΣτὸ ἄκουσμα τῆς εἴδησης γιὰ τὴν πραγματοποίηση τοῦ 1ου διαθρησκευτικοῦ συνεδρίου στὰ Τρίκαλα, δικαίως ὑπῆρξαν τοπικὲς καὶ πανελλαδικὲς ἀντιδράσεις, ποὺ ἤδη προκάλεσαν καὶ τὴν ἀντίδραση τοῦ Μητροπολίτη Σταγῶν καὶ Μετεώρων, ὁ ὁποῖος διεμήνυσε ὅτι δὲν θὰ συμμετέχει οὔτε θὰ παράσχει ἄδεια γιὰ οἰκουμενιστικὴ Θ. Λειτουργία στὰ Μετέωρα. Μάλιστα, διέψευσε καὶ τὴν ἀνακοινωμένη συμμετοχὴ καὶ τῶν Μητροπολιτῶν Τρίκκης καὶ Θεσσαλονίκης .Αὐτὴ τὴ φορὰ τὰ ἀντανακλαστικὰ τῆς Ἐκκλησίας, κλήρου... καὶ λαοῦ λειτούργησαν σωστὰ καὶ ἀπέτρεψαν τὴ συμμετοχὴ Ὀρθοδόξων Μητροπολιτῶν σὲ οἰκουμενιστικὴ ἐκδήλωση.Ἀναρωτιόμαστε, ὅμως, ποιά ἡ χρησιμότητα τέτοιων συνεδρίων. Οἱ θιασῶτες τοῦ οἰκουμενισμοῦ, διακηρύσσουν ὅτι γίνονται στὰ πλαίσια τοῦ ἀλληλοσεβασμοῦ τῶν ἀνθρώπων, τῆς ἄμβλυνσης τῶν θρησκευτικῶν παθῶν καὶ τῆς εἰρηνικῆς συνύπαρξης τῶν λαῶν. Ὅμως, συνιστᾶ ἀφέλεια νὰ πιστεύουν ὅτι μὲ ἐπιστημονικὰ συνέδρια θὰ πείσουν τοὺς Ἑβραίους καὶ τοὺς Ἰσλαμιστὲς νὰ ἀγαπήσουν τοὺς ἀλλοπίστους, τὴ στιγμὴ ποὺ τὸ Ταλμοὺδ καὶ τὸ Κοράνι διδάσκουν τὴν ἐξόντωση τῶν «ἀπίστων». Ἄραγε θὰ γίνουν αὐτὲς οἱ ἀναφορὲς στὸ συνέδριο ἢ θὰ παρουσιαστοῦν αὐτὲς, ὁ Ἰουδαϊσμὸς καὶ τὸ Ἰσλὰμ, ὡς θρησκεῖες ἀγάπης καὶ κατανόησης;
29 Ὀκτωβρίου. Ἀναστασίας ὁσιομάρτυρος τῆς Ῥωμαίας (γ΄ αἰ.), Ἀβραμίου ὁσίου (†360). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης ιθ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Φιλιπ. α΄ 8-14).
Φιλιπ. 1,8 μάρτυς γάρ μού ἐστιν ὁ Θεός, ὡς ἐπιποθῶ πάντας ὑμᾶς ἐν σπλάγχνοις Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Φιλιπ. 1,8 Διότι είναι μάρτυς μου ο Θεός, πόσον πολύ σας ποθώ και σας αγαπώ με την καρδίαν μου, η οποία ανήκει εξ ολοκλήρου στον Χριστόν.
Φιλιπ. 1,9 καὶ τοῦτο προσεύχομαι, ἵνα ἡ ἀγάπη ὑμῶν ἔτι μᾶλλον καὶ μᾶλλον περισσεύῃ ἐν ἐπιγνώσει καὶ πάσῃ αἰσθήσει,
Φιλιπ. 1,9 Ακόμη δε προσεύχομαι και δια τούτο· η αγάπη σας προς τον Θεόν και μεταξύ σας να αυξάνη και να πλεονάζη με πλήρη και καθαράν γνώσιν της αληθείας, με κατανόησιν και σύνεσιν,
Φιλιπ. 1,10 εἰς τὸ δοκιμάζειν ὑμᾶς τὰ διαφέροντα, ἵνα ἦτε εἰλικρινεῖς καὶ ἀπρόσκοποι εἰς ἡμέραν Χριστοῦ,
Φιλιπ. 1,10 ώστε να ερευνάτε και να διακρίνετε ορθώς τα συμφέροντα και τα άριστα, δια να είσθε γνήσιοι και ακέραιοι ενώπιον του Θεού, χωρίς ούτε οι ίδιοι να προσκόπτετε ούτε στους άλλους να παραθέτετε πρόσκομμα, αθώοι και άμεμπτοι κατά την μεγάλην ημέραν της παρουσίας του Χριστού.
Ἡ Π.Ε.Π.Π. ζητᾶ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὅρους νὰ λάβουν θέση γιὰ τὴ σεξουαλικὴ διαπαιδαγώγηση στὰ σχολεῖα.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑΕλλάς, 18/10/2024ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗΠροςΤην Ιεραρχία της Ελλάδος}τη Σεβαστή Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους Άθωεκάστη Ιερά Μητρόπολη της ΕλλάδοςΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (Ε.Δ.) (2021-2024 και εξής)