Σελίδες

Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ Κεφάλαιο 3ο.Γιορτές και αργίες «Αν εμείς οι μοναχοί δεν κρατάμε τις γιορτές, οι κοσμικοί τι να κάνουν;»

Λόγοι Α΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
"ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ"
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 
«Αν εμείς οι μοναχοί δεν κρατάμε τις γιορτές, οι κοσμικοί τι να κάνουν;» 


Και στα Μοναστήρια παλιά τι πνεύμα υπήρχε! Θυμάμαι, γιόρταζαν οι κοσμικοί την ημέρα του Σταυρού με το νέο ημερολόγιο και μετά έφερναν τα σταφύλια στο Άγιον Όρος. Μπορεί όμως την ημέρα που θα έφθαναν στο Όρος να είχαμε εμείς του Σταυρού με το δικό μας ημερολόγιο. Αλλά οι Πατέρες ποτέ δεν πήγαιναν να ξεφορτώσουν. Τα γύριζαν πίσω ή άφηναν εκεί και το καΐκι και τα σταφύλια. Το ίδιο γινόταν και με το λάδι ή την ξυλεία, αν έρχονταν ημέρα γιορτής. Και ήταν φτωχά τα Μοναστήρια. Σκέφτονταν: «Ο άλλος που θα δη καλογήρους να δουλεύουν αυτήν την ημέρα τι θα πη;» Χίλιες φορές προτιμούσαν να τα πάρη η φουρτούνα, να χαθούν και τα σταφύλια και τα λάδια, παρά να τα ξεφορτώσουν και να χάσουν την γιορτή, να σκανδαλίσουν και ψυχές.
Τώρα… Βρέθηκα σ’ ένα Μοναστήρι παραμονή γιορτής και ξεφόρτωναν σταφύλια. Παγκοινιά μετά, για να πατήσουν τα σταφύλια. Το βράδυ είχαν Αγρυπνία και την μετέθεσαν. Και ήταν μεγάλη γιορτή! «Εν ανάγκη και νόμου μετάθεσις γίνεται»…

Homélie sur la Dormition de notre Toute Pure, la Théotokos, la toujours Vierge Marie, par Saint Grégoire Palamas

undefined
Ensemble, l’amour et le devoir ont suscité mon homélie de ce jour, par amour pour vous. Ce n’est pas seulement que je le souhaite, du fait de mon amour pour vous, et parce que j’y suis contraint par les saints Canons, d’apporter à vos pieuses oreilles une parole salutaire et par là nourrir vos âmes, mais s’il y a bien une chose parmi celles qui lient par obligation et par amour et qui savent être rapportées avec ferveur pour l’Église, c’est la grandeur de la toujours Vierge Mère de Dieu. Le désir est double, pas simple, car il m’incite, me supplie et me persuade, en même temps que me force le devoir auquel on ne peut se soustraire, bien que le discours ne saurait atteindre ce qui le dépasse, de même que l’oeil n’est pas capable de fixer le soleil. Encore… Nul ne saurait s’exprimer sur des choses qui dépassent le langage, et cependant, c’est à notre portée par l’amour pour l’humanité de ceux qui sont loués, de composer un chant de louange et en même temps de ne pas toucher aux choses insaisissables, de satisfaire à la dette par des paroles et d’offrir les premiers fruits de notre amour à la Mère de Dieu, par des hymnes composés selon nos capacités.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ; ΝΑΙ (ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΜΠΕΡΤ ΑΪΝΣΤΑΪΝ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΑΚΟΜΗ ΜΑΘΗΤΗΣ)


Θερμές εὐχαριστίες στόν ἐν Χριστῷ ἀδελφό Κωνσταντίνο πού μᾶς ἔστειλε τό ἀνωτέρω video.

ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ (ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ, ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Κεφ. 45) ΟΜΙΛΙΑ Α΄ (mp3)


Ὁμιλία- σχολιασμός στό 45ο κεφάλαιο τοῦ «Ἀοράτου Πολέμου» τοῦ π. Σάββα στίς 5-02-09.
Πηγή εἰκόνας:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRZFTI6YoOsLa0QWJlLHfHZs-Q8-sXXLeiIUr0vwGfBA-FR5x8&t=1&usg=__0kQVUo8i-WVlv00yL7zZSB-TXoA=

Μη μας αφήσεις Παναγιά! (Ένα θαύμα της Παναγίας στην Κεφαλλονιά του 1694)




Βρισκόμαστε στην Κεφαλονιά του 1694. Νησί ανυπεράσπιστο ό τόπος, αφέθηκε στα χέρια άγριων πειρατών πού, άφοϋ λεηλάτησαν και άρπαξαν, πήραν στο φεύγα τους νιους και κοπελιές για τα παζάρια της Ανατολής. Από το χωριό του "Αϊ-Δημήτρη πού γειτονεύει με το Ληξούρι, άρπαξαν τρία παλληκάρια καί τα πήγανε αλυσοδεμένα στη Μπαρμπαριά, τον τόπο πού σήμερα φωνάζουν Αλγέρι.

Η τιμή της Θεοτόκου έχει ουσιαστική σχέση με την υπόθεση της σωτηρίας μας; + π.Αντωνίου Αλεβιζόπουλου

undefined
Η πλάνη των αιρετικών (Προτεσταντῶν, Πεντηκοστιανῶν κ.λ.π.)
Τίθεται το ερώτημα: Η τιμή της Θεοτόκου έχει ουσιαστική σχέση με την υπόθεση της σωτηρίας μας;
Ναί, βεβαίως έχει. Όποιος αρνείται την προσωπική συμμετοχή της παρθένου Μαρίας στο έργο της σωτηρίας μας, όποιος δεν αποδίδει την ανάλογη τιμή στη Θεοτόκο, αυτός δεν κινείται στο χώρο της νέας ρίζας του Χριστού και της νέας δημιουργίας, αλλά μένει στην εποχή της πτώσης και της φθοράς και συνδέεται μόνο με τη ρίζα του παλαιού Αδάμ, που είναι η ρίζα της αμαρτίας. Γι' αυτόν τον άνθρωπο ο Χριστός είναι σαν να μην εγεννήθη.
Με άλλα λόγια όποιος δεν αναγνωρίζει την παρθένο Μαρία ως Θεοτόκο, αυτός αρνείται την Θεανθρωπότητα του Χριστού, αυτός δεν μπορεί να ωφεληθεί από την ανάγνωση της αγίας Γραφής και από την εφαρμογή των εντολών του Χριστού. Τούτο γιατί δεν μας σώζει η αγία Γραφή, αλλά ο ίδιος ο Χριστός, τον οποίον αναγγέλλει η αγία Γραφή (πρβλ. Ιω. ε' 39). Στον χαρακτηρισμό της Μαρίας ως Θεοτόκου συνίσταται «όλον το μυστήριον της θείας οικονομίας διότι εάν η γεννήσασα είναι Θεοτόκος, θα είναι Θεός και ο γεννηθείς εξ αυτής, όπως επίσης και άνθρωπος» (Ιω. Δαμασκ.).
Εκείνος όμως που θα αναγνωρίσει την παρθένο Μαρία Θεοτόκο και θα πιστεύσει στην Θεανθρωπότητα του Χριστού, πρέπει να αποδώσει στη Μαρία την ανάλογη τιμή και να την αναγνωρίσει μητέρα Του κατά την επιθυμία του Κυρίου (πρβλ. Ιω. ιθ' 27). Γι' αυτό λέμε πως η τιμή της Θεοτόκου έχει άμεση σχέση με την υπόθεση της σωτηρίας μας.

Ο Παγκόσμιος Ιστός γίνεται παγκόσμια κυβέρνηση;… Όχι ακόμη αλλά κάτι τρέχει στην Ιαπωνία…


Τη χρήση του Cloud computing θα χρησιμοποιεί ο κρατικός μηχανισμός  στην Ιαπωνία…
Για να το δούμε κάπως σύντομα το cloud computing  είναι σύμφωνα με αρκετούς το μέλλον στη χρήση προγραμμάτων. Δεν θα τα έχουμε στον υπολογιστή μας αλλά θα τα μοιραζόμαστε όπως θα αποθηκεύουμε και τα αρχεία μας on line…
Δεν είναι και λίγες λοιπόν οι κυβερνήσεις που καταφεύγουν σε αυτή τη λύση για να μειώσουν τα έξοδα διοίκησης όσον αφορά την διαχείριση των δεδομένων των κατοίκων, την εφορία και τα τοπικά οικονομικά.
Το Cloud computing είναι πλέον αρκετά ελκυστικό ειδικά στους… χαλεπούς καιρούς που ζούμε και ένα πλήρες, το μεγαλύτερο ίσως στον κόσμο πείραμα είναι σε εξέλιξη σε τοπικές κυβερνήσεις στην Ιαπωνία.
“Καθώς έχουμε τις καθημερινές μας εργασίες να εκτελέσουμε η προπαρασκευαστική εργασία γίνεται τη νύχτα,” είπε ο 29χρονος αξιωματούχος της εφορίας στην κυβέρνηση του Nobeoka Municipal στην Περιφέρεια Miyazaki.
Η δουλειά του είναι να βλέπει αν υπάρχουν οποιαδήποτε προβλήματα στη χρήση του cloud  στη συλλογή στοιχείων εφορίας. Καθώς κάθε δήμος εκτελεί εργασίες με διαφορετικό τρόπο -σας θυμήζει κάτι αυτό;- οι προσεκτικές συμβουλές για τις μικρές διαφορές στη διαδικασία είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό.

Θαυμαστές παρουσίες της Θεοτόκου σε Αθωνίτες Οσίους και γέροντες

Στήν ιερά μονή της Μεγίστης Λαύρας, ή Κυρία των Ουρανών, αυτή μόνη θέλει να είναι καί να λέγεται Οίκονόμισσα, ή οποία είπε προς τον κτίτορα της μονής Οσιο Αθανάσιο: «Εγώ θέλω εΐσθαι οικονόμος σας πάντοτε, να σας φροντίζω τα προς χρείαν μόνο μη άμελήτε τας υποσχέσεις του σχήματος». Στό Καθολικό της μονής, πού είναι αφιερωμένο στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, υπάρχει ή εικόνα της «Οΐκονόμισσας» ως ένθρονης με δεόμενους τους αγίους Αθανάσιο τον Άθωνίτη καί Μιχαήλ επίσκοπο Συνάδων.

Σέ παρεκκλήσι της Μ. Λαύρας βρίσκεται ή θαυματουργή εικόνα της «Κουκουζέλισσας». Κατά μία αγρυπνία του Σαββάτου του Ακάθιστου ό όσιος Ιωάννης ό Κουκουζέλης, ό καλλίφωνος Λαυριώτης Πρωτοψάλτης, μετά την ωραιότατη ψαλμωδία του, κάθησε στο απέναντι της εικόνας στασίδι λίγο ν' αναπαυθεί. ' Εκεί του παρουσιάσθηκε ή Θεοτόκος λέγοντας: «Χαίροις Ιωάννη! Ψάλλε μοι, καί εγώ ου μη σε εγκαταλείψω». Καί του πρόσφερε δώρο ευχαριστίας ένα χρυσό νόμισμα, το όποιο αφιερώθηκε στην εικόνα της καί πολλά θαύματα κατά καιρούς τέλεσε. Αργότερα καί πάλι του εμφανίσθηκε ή Θεοτόκος, για να του θεραπεύσει τα πόδια του, πού είχαν σαπίσει από τίς συνεχείς ένδακρεις στάσεις του, τίς αγρυπνίες καί την ορθοστασία καί του είπε: «Από του νυν εσο υγιής!» "Ετσι ανταμείβει ή Ουράνια "Ανασσα τους ταπεινούς διακονητές της.

15 Aυγούστου Συναξαριστής Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, Ανάμνηση Θαύματος Υπεραγίας Θεοτόκου, Ταρσιζίου.

Ἡ Κοίμησις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Ὅταν ᾖλθε ἡ στιγμὴ τοῦ τέλους τῆς ἐπίγειας ζωῆς τῆς Θεοτόκου, ἄγγελος Κυρίου τῆς τὸ μετέφερε τρεῖς ἡμέρες πρίν. Ἡ χαρὰ τῆς Παναγίας ἦταν πολὺ μεγάλη διότι θὰ πήγαινε νὰ συναντήσει τὸν Υἱό της καὶ Θεό της. Ἀφοῦ λοιπὸν πῆγε καὶ προσευχήθηκε στὸ ὄρος τῶν Ἐλαιῶν, γύρισε στὸ σπίτι τοῦ Ἰωάννη καὶ ἔκανε γνωστὴ τὴν κοίμησή της. Μάλιστα ἡ παράδοση ἀναφέρει ὅτι λίγο πρὶν τὴν κοίμησή της, οἱ Ἀπόστολοι ποὺ δὲν ἦταν ὅλοι στὰ Ἱεροσόλυμα, μὲ θαυμαστὸ τρόπο μεταφέρθηκαν ὅλοι δίπλα της. Ὅταν ἐκοιμήθη ἡ Παναγία, μὲ ψαλμοὺς καὶ ὕμνους τὴν τοποθέτησαν στὸ μνῆμα τῆς Γεθσημανῆς. Ἀνοίγοντας δὲ τὸ μνῆμα μετὰ ἀπὸ τρεῖς ἡμέρες, ἔκπληκτοι εἶδαν ὅτι ἡ Παρθένος Μαρία, ἀναστήθηκε σωματικὰ καὶ ἀνελήφθη στοὺς οὐρανούς.