Σελίδες

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Ἀνελήφθης ἐν δόξη Χριστέ ὁ Θεός

«ΑΝΕΛΗΦΘΗΣ ΕΝ ΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΕ Ο ΘΕΟΣ»
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητή
Η εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού αποτελεί έναν χαρμόσυνο εορτολογικό σταθμό μέσα στην όντως ευφρόσυνη αναστάσιμη περίοδο της Εκκλησίας μας. Με αισθήματα αγαλλιάσεως οι ορθόδοξοι πιστοί κατακλύζουμε την ιερή αυτή ημέρα τους ναούς για να αναπέμψουμε ευχαριστήριες ωδές στο Σωτήρα και Λυτρωτή μας Κύριο και να υμνήσουμε την αγία Ανάληψή Του στους ουρανούς, εκεί από όπου καταδέχθηκε να κατέβει, προκειμένου να επιτελέσει το σωτήριο έργο του ανθρωπίνου γένους (Ιωάν.3,13.Φιλιπ.2,6-11). Υμνούμε την επάνοδό Του στο θείο θρόνο της άφατης μεγαλοσύνης Του, στα δεξιά του Θεού Πατέρα, προς τον Οποίο θα είναι εσαεί ο μεγάλος και αιώνιος μεσίτης μας (Α΄Τιμ.2,5).
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ.1,3).

Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ (ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ)

Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Θεανθρώπου- Ἀπάντηση στούς ἀρνητές Της.
Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ(ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΡΝΗΤΕΣ ΤΗΣ)Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥΩΣ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟΚΑΙ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ...

Λόγος εις την Ανάληψη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού

undefined
Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
Κατά το γεγονός της Αναλήψεως, πραγματοποιήθηκε στην πράξη η συμφιλίωση του Θεού με το ανθρώπινο γένος. Διαλύθηκε η παλιά έχθρα, τελείωσε ο μακροχρόνιος πόλεμος. Κι αυτό συνέβαινε έως τώρα, όχι επειδή μισούσε ο Θεός τον άνθρωπο, αλλά επειδή ο άνθρωπος επιδείκνυε αδιαφορία και αχαριστία. Και τώρα, η αλλαγή δεν έγινε εξαιτίας των δικών μας κατορθωμάτων ή επειδή αλλάξαμε στάση και συμπεριφορά, αλλά λόγω της απροσμέτρητης αγάπης και του ενδιαφέροντος του Θεού...

Ἡ Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου.

«Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ, Χριστέ ὁ Θεός ἡμῶν, χαροποιήσας τούς μαθητάς, τῇ ἐπαγγελίᾳ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, βεβαιωθέντων αὐτῶν διά τῆς εὐλογίας, ὅτι σύ εἶ Ὑιός τοῦ Θεοῦ, ὁ λυτρωτής τοῦ κόσμου». 

Ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης·
«Δέν εἶναι πλέον ἀποκηρυγμένος ὁ ἄνθρωπος οὔτε ἀποβλημένος ἀπό τήν βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Εἶναι πάλι υἱός, ὑποταγμένος στόν Θεό, ἀφοῦ συναγιάσθηκε μέ τήν ἀπαρχή τῆς ἀνθρωπότητος».

Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς
«Χρησιμοποιώντας νεφέλη φωτός ὡς ὄχημα ἀνέβηκε μέ δόξα καί μπῆκε στά ἀχειροποίητα ἅγια τῶν ἁγίων καί κάθισε στά δεξιά τῆς μεγαλωσύνης στούς οὐρανούς, κάνοντας ὁμόθρονο “ὡς ὁμόθεον” τό ἀνθρώπινο φύραμα».

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Πέμπτης 02-06-11

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. α΄ 1 - 12

α΄ 1 - 12

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν Κεφ. ΚΔ΄ 36 - 52

ΚΔ΄ 36 - 44

ΚΔ΄ 45 - 52

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἀνάληψη τοῦ Κυρίου_mp3


Π. Σάββας 2010-05-15_ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ  

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 15-05-2010 (Συνάξεις ἀνδρῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν στό σχολεῖο καί ἡ βλάβη πού προξενεῖ ὁ ἔπαινος_Ἁγίου Πορφυρίου_mp3


ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ:  Ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν στό σχολεῖο

Π. Σάββας 2011-05-29_Ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν στό σχολεῖο καί ἡ βλάβη πού προξενεῖ ὁ ἔπαινος_Ἁγίου Πορφυρίου_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 29-05-11 (Συνάξεις Κυριακῆς Οἰκογενειῶν)
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και Μάρτυς



ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΣ
ΕΝΑΣ ΑΝΗΣΥΧΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ



Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.



Ο Χριστιανισμός εμφανίστηκε στον κόσμο σαν μία πνευματική επανάσταση. Στην επαναστατική διδασκαλία του Χριστιανισμού αντέδρασε το κατεστημένο της τότε εποχής. Το κατεστημένο,  όχι μόνον υπό την έννοια της αντιδραστικής τάξεως των αρχόντων, αλλά και υπό την έννοια ορισμένων ταπεινωτικών για τον άνθρωπο ηθικών αρχών, τις οποίες εδέχετο και εφήρμοζε ο λαός. Όταν υποταγεί κανείς εις τα πάθη και τις κακίες του, συνηθίζει σ' αυτή την κατάσταση, όποιος επιχειρήσει να τον βγάλει απ' αυτήν, γίνεται εχθρός του.
Με πρωτοφανή εχθρότητα λοιπόν αντιμετωπίστηκε ο Χριστιανισμός στα πρώτα του βήματα από το πάσης φύσεως κατεστημένο. Επαγγελματίες που δεν τους συνέφερε η λιτή και απλή χριστιανική ζωή, φιλόσοφοι που έχαναν τους μαθητάς των και ο όχλος που δεν εύρισκε στον Χριστιανισμό τον κόλακα αλλά τον τιμητή των κακιών του, ξεσήκωσαν πρωτοφανή εκστρατεία κατασυκοφαντήσεως και αποδυναμώσεως του Χριστιανισμού.

Πόσο πολὺ μᾶς εὐεργετεῖ ἡ μνήμη τοῦ θανάτου...


2. μνήμη το θανάτου εναι καθημερινς θάνατος. Κα μνήμη τς ξόδου μας π τν ζω ατή, εναι συνεχς στεναγμός.

3. δειλία το θανάτου εναι φυσικ δίωμα το νθρώπου, τ ποον φείλεται στν παρακο το δάμ. τρόμος μως το θανάτου ποδεικνύει τι πάρχουν μαρτίες γι τς ποες δν δείχθηκε μετάνοια.[...]

10. Μερικο εσεβες χουν τν πορία κα ζητον ν μάθουν, γιατί ραγε, φο τόσο πολ μς εεργετε μνήμη το θανάτου, Θες μς πέκρυψε τν ρα του, χωρς ν καταλαβαίνουν τι μ ατν κριβς τν τρόπο Θες πιτυγχάνει θαυμάσια τν σωτηρία μας! Διότι κανες δν θ προσερχόταν μέσως στ βάπτισμα στν μοναχικ πολιτεία, ἐὰν γνώριζε τν ρα το θανάτου του. Θ περνοσε λες τς μέρες τς ζως του μέσα στν μαρτία κα μόνο ταν πλησίαζε ρα το θανάτου του θ τρεχε πρς τ βάπτισμα κα τν μετάνοια. φ᾿ σον μως θ εχε ζυμωθ μ τν κακία, π τν μακροχρόνια συνήθεια, θ μενε τελείως διόρθωτος.[...]

25. Μν πατσαι, νόητε ργάτη, τι μ τν πόμενο χρόνο θ ναπληρώσης τν χρόνο πο χασες. Διότι κα τς κάθε μέρας χρόνος δν παρκε στε ν κπληρώσωμε πως πρέπει τς καθημερινές μας ποχρεώσεις πρς τν Δεσπότη.

26. Δν εναι δυνατόν, επε κάποιος, δν εναι δυνατν ν περάσουμε μ ελάβεια τν σημεριν μέρα, ἐὰν δν τν λογαριάσωμε σν τν τελευταία τς ζως μας. Κα εναι ξιοθαύμαστο, τι κάτι παρόμοιο ξέφρασαν κα ο λληνες φιλόσοφοι, ο ποοι χαρακτήρισαν τν φιλοσοφία «μελέτη θανάτου».

Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος: Λόγος ΣΤ’ - Περὶ μνήμης θανάτου