Σελίδες

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Ἡ Ἁγία Μακρίνα (6 σύντομες ὁμιλίες) (mp3)


1) 2010-07-18 Π. Σάββας_ΚΗΡΥΓΜΑ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ_ΑΓ. ΜΑΚΡΙΝΑ_2010


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-07-2010 (Ἐσπερινός στήν Ἁγία Μακρίνα 2010).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

2) 2011-07-18 Π. Σάββας_ΚΗΡΥΓΜΑ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ_ΑΓ. ΜΑΚΡΙΝΑ_2011


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-07-2011 (Ἐσπερινός στήν Ἁγία Μακρίνα 2011).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

3) 2012-07-18 Π. Σάββας_ΚΗΡΥΓΜΑ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ_ΑΓ. ΜΑΚΡΙΝΑ_2012


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-07-2012 (Ἐσπερινός στήν Ἁγία Μακρίνα 2012).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

4) 2013-07-18 Π. Σάββας_ΚΗΡΥΓΜΑ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ_ΑΓ. ΜΑΚΡΙΝΑ_2013


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-07-2013 (Ἐσπερινός στήν Ἁγία Μακρίνα 2013).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

5) 2010-07-19 Π. Σάββας_ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ_ΑΓ. ΜΑΚΡΙΝΑ_2010


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 19-07-2010 (Κήρυγμα στήν Θ. Λειτουργία πρός τιμήν  τῆς Ἁγίας Μακρίνας 2010).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).


6) 2012-07-19 Π. Σάββας_ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ_ΑΓ. ΜΑΚΡΙΝΑ_2012


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-07-2012 (Κήρυγμα στήν Θ. Λειτουργία πρός τιμήν  τῆς Ἁγίας Μακρίνας 2012).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

 

Ἕνας ἐπίγειος Άγγελος -Ἕνας ἐπουράνιος ἄνθρωπος

Θεολογικό σχόλιο μέ ἀφορμή τήν ἐορτήν τοῦ Προφήτου Ἠλία

τοῦ κ. Εὐαγγέλου Π. Λέκκου, Θεολόγου, τ. Διευθυντοῦ τῆς Ἀποστ. Διακονίας.

Καταγωγή τοῦ προφήτου Ἠλία
Ὁ προφήτης Ἠλίας, αν και συγκαταλέγεται μεταξύ τῶν σπουδαιότερων προφητῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἐπειδή ἔζησε κατά τόν 9ο αἰώνα δέν ἄφησε γραπτά κείμενα. Ὅμως τά σχετικά μέ τήν καταγωγή καί τή δράση του μᾶς εἶναι γνωστά, ἔχουν δέ ὡς ἑξῆς:

Πατέρας του ἦταν ὁ Σωβάκ ἀπό τήν κωμόπολη Θέσβη (σημερινή El  Istib) τῆς Γαλαάδ στήν  Ὑπεριορδανία. Ὅταν γεννήθηκε, ὁ πατέρας του εἶδε σέ ὀπτασία ἄντρες λευκοφορεμένους νά δίνουν στό βρέφος τό ὄνομα Ἠλιού (πού σημαίνει θεός ἤ θεῖος καί παράγεται ἀπό τό Ἠλί, τό ὁποῖο στά ἑβραϊκά ἔχει τή σημασία τοῦ Θεοῦ), νά τό σπαργανώνουν μέ φωτιά καί νά τοῦ δίνουν νά φάει ἐπίσης φωτιά. Ἡ ὀπτασία, ὅπως τοῦ ἐξήγησαν οἱ ἱερεῖς, σήμαινε ὅτι «ἡ κατοίκησις τοῦ τέκνου θά εἶναι φῶς, ὁ λόγος του ἀπόφασις, ἡ ζωή του κατά Κύριον καί ὁ ζῆλος του θά φανῇ εὐάρεστος εἰς τόν Θεόν καί θέλει κρίνῃ τόν Ἰσραήλ διά πυρός καί μαχαίρας». Ἀπό τήν ἰδιαίτερη πατρίδα του ἔλαβε –κατά τή μετάφραση τῶν Ο΄– καί τήν προσωνυμία Θεσβίτης.

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τεταρτης 20-07-11

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.

Απόστολος: Καθολικαί Επιστολαί Ιακώβου κεφ. ε΄ 10 - 20

ε΄ 10 - 20

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν Κεφ. Δ΄ 22 - 30

Δ΄ 22 - 30

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Πῶς νικιοῦνται τά πάθη.


Ἡ νίκη κατά τοῦ σαρκικοῦ φρονήματος καί γενικώτερα κατά τῶν παθῶν τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου. Ἡ κάθαρση ἀπό τά πάθη. Ἡ νέκρωση τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου.



Ὁ δεύτερος κοινός ἐχθρός πού μᾶς παρασύρει στήν ἁμαρτία εἶναι αὐτός, πού ὀνομάζουμε <<παλαιός ἄνθρωπος>> (ὁ πρῶτος εἶναι ὁ διάβολος καί ὁ τρίτος εἶναι ὁ κόσμος, τό κοσμικό φρόνημα). Εἶναι ὁ μή ἀναγεννημένος, ὁ ἐμπαθής ἑαυτός, εἶναι τό μέρος τῆς ὕπαρξής μας πού κυριαρχεῖται ἀπό τά ψυχικά καί σωματικά πάθη. Τά πάθη εἶναι οἱ πνευματικές ἀσθένειες, πού παρακινοῦν τόν ἂνθρωπο στήν ἁμαρτία. Ὁ ἃγιος Ἀπόστολος Παῦλος εἶχε πλήρη ἐπίγνωση αὐτῆς τῆς καταστάσεως, πού ἐπικρατεῖ στήν ψυχή τοῦ μή κεκαθαρμένου ἀνθρώπου. Γνώριζε πολύ καλά ὃτι ὁ παλαιός ἂνθρωπος, μέ ὃλες τίς πράξεις καί τίς ἐπιθυμίες του, πρέπει νά νεκρωθεῖ. Πρέπει νά συσταυρωθεῖ μέ τόν Χριστό, γιά νά ἀναστηθεῖ πάλι μαζί Του ὁ νέος ἂνθρωπος, ὁ κατά Θεόν κτισθείς.