Σελίδες

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Δημήτριος Τσελεγγίδης. Η υποδομή της Χριστιανικής μας ταυτότητας, υπόθεση ζωής...


Ομιλία και ερωταποκρίσεις στην αίθουσα της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού στις 16 Δεκεμβρίου 2012 με τον κ. Δημήτριο Τσελεγγίδη, Καθηγητή Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.

Ομιλία που απαντά σε ερωτήματα:  Ορθοδοξία - Ορθόδοξη Πνευματικότητα - Τι ακριβώς είναι η αμαρτία - Τι εμποδίζει τον Θεό να ενεργήσει μέσα μας - Αγώνες υπέρ της Ορθοδοξίας - Η ενεργοποίηση της Πνευματικής ζωής, τι χρειάζεται; - Σε ποιόν κάνουμε Υπακοή στην Εκκλησία; -

Αρχείο mp3 - Διάρκεια 02:00:48 - Μέγεθος: 221 mb



Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

Πηγή αρχείου Ι.Ησ.Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου

ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ (10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ) - ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Ὁ Παράκλητος καί τά πνευματικά καυσόξυλα

«Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ»
Ὁσίου Θεοφάνους τοῦ  Ἐγκλείστου
ΧΕΙΡΑΓΩΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ
[ἀποσπάσματα ἐπιστολῶν]

Ὁ Κύριός μας εἶναι «Θεός πάσης παρακλήσεως» (Β΄Κόρ. 1, 3), Θεός πού δίνει κάθε ἐνίσχυση, ἐνθάρυνση, παρηγοριά. Γί αὐτό ὀνομάζεται Παράκλητος (Ἅ΄ Ἰω. 2, 1), ὅπως ἄλλωστε καί τό Πανάγιο Πνεῦμα. Καθώς, μάλιστα, εἶναι «πανταχοῦ Παρών», ἡ παρηγοριά Του ἁπλώνεται παντοῦ, σ’ ὅλο τόν κόσμο, σ’ ὅλες τίς πιστές καρδιές. Δέν τήν αἰσθάνονται μόνο ἐκεῖνοι πού δέν τή δέχονται.

ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ (10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ) – ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Ὁμιλία τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Ἐπισκόπου Νύσσης εἰς τὸ ἄχραντον καὶ θεῖον Γενέθλιον τοῦ Μεγάλου Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καὶ εἰς τὰ νήπια ποὺ ἐφονεύθησαν εἰς τὴν Βηθλεὲμ ἀπὸ τὸν Ἡρῴδη.

undefinedΒλέποντας λοιπὸν τὸ σπήλαιο στὸ ὁποῖον ἐγεννήθη ὁ Δεσπότης, φέρε στὸν νοῦ σου τὸν σκοτεινὸν καὶ ὑπόγειον βίο τῶν βίο τῶν ἀνθρώπων, στὸν ὁποῖον ἔρχεται αὐτὸς ποὺ φανερώνεται στοὺς «ἐν σκότει καὶ σκιᾷ θανάτου καθημένους». Καὶ περιτυλίσσεται σφιχτὰ μὲ σπάργανα αὐτὸς ποὺ ἔχει φορέσει τὰ δεσμὰ τῶν ἰδικῶν μας ἁμαρτιῶν. Ἡ δὲ φάτνη εἶναι ὁ σταῦλος τῶν ἀλόγων ζώων. Σ᾿ αὐτὴν γεννᾶται ὁ Λόγος, ὥστε νὰ «γνωρίσῃ ὁ βοῦς τὸν κτησάμενον (τὸν ἰδιοκτήτην του) καὶ ὄνος τὴν φάτνην τοῦ κυρίου αὐτοῦ».

Πού βρίσκεται ή δύναμη της προσευχής του Ιησού;

ΓΕΡ.: Στο θεϊκό όνομα του Θεανθρώπου, του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού. Οι απόστολοι, όπως βλέπουμε από το βιβλίο των Πράξεων τους και από τα Ευαγγέλια, έκαναν μεγάλα θαύματα στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού: Θεράπευαν ασθένειες ανίατες με ανθρώπινα μέσα, ανάσταιναν νεκρούς, κυριαρχούσαν στα δαιμόνια και τα έβγαζαν από τούς δαιμονισμένους.


Μια φορά, λίγο καιρό μετά την ανάληψη του Κυρίου στους ουρανούς, όταν και οι δώδεκα απόστολοι ήταν ακόμα στα Ιεροσόλυμα, δύο άπ' αυτούς, ό Πέτρος και ό Ιωάννης, πήγαν στον ναό των Ιεροσολύμων για να προσευχηθούν.

Πρίν ἀπό μένα ὁ Χριστός τό ἔβαλε αὐτό τό στεφάνι (ΣΑΝ ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ ΣΤΟ ΚΑΜΙΝΙ - Ε΄)

ΣΑΝ ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ ΣΤΟ ΚΑΜΙΝΙ (Ε΄)
Αναστάσιος Μ.,
Μέρος Ε΄
ΓΑΜΟΣ : «Πρίν ἀπό μένα ὁ Χριστός τό ἔβαλε αὐτό τό στεφάνι».
Γιά τήν Οἰκογένεια
» Ἀπό τήν οἰκογένεια νά ξεκινᾶ τό ἡφαίστειο τῆς ἀγάπης, γιατί ἅμα θυσιάζεσαι γιά τόν κόσμο καί δέν ὑπολογίζεις τήν οἰκογένεια εἶναι ἄχρηστα. Εἶναι λάθος τεράστιο πού μερικοί δέν ὑπολογίζουν οἰκογένεια. Ἐάν κρατᾶνε ἀντίθετη στάση πρός τόν Ἀναμάρτητο Χριστό τί θά γίνει; Μία μέρα θά πέσουν πάνω Του.
» Ἡ γυναῖκα τόν ἄντρα της τόν ἔχει κορώνα ἐπειδή εἶναι ἀπ’ τήν πλευρά του. Ἀπό κεῖ περιμένει χαρά, τά πάντα…

Προσευχή

Ο Μέγας Αρσένιος, λέγουν οι βιογράφοι του, ύψωνε τα χέρια του, σαν άλλος Μωυσής, στην προσευχή, ενώ ο ήλιος έδυε πίσω του και τα κατέβαζε, όταν έλαμπε πάλι στο πρόσωπό του.


Ο Ηγούμενος ενός Μοναστηριού που είχε ιδρύσει ο Άγιος Επιφάνιος, ο Επίσκοπος της Κύπρου, επισκέφθηκε κάποτε τον Άγιο και του είπε με κάποια ικανοποίηση:
-Με την ευχή σου, Δέσποτα, δεν παραμελούμε τον κανόνα της προσευχής που μάς έδωσες. Διαβάζουμε με προθυμία την πρώτη ώρα, την τρίτη, την έκτη και την ενάτη.
-Και τις άλλες ώρες τι κάνετε; ρώτησε με έκπληξη ο Άγιος Ιεράρχης. Δεν ασχολείσθε με την προσευχή; τότε δεν είστε Μοναχοί.

Ψυχαναλυτικές περιπλανήσεις στο χώρο των Μυστηρίων και της ιερατικής διακονίας - Κριτική στις νέες εκδόσεις ψυχοθεολογίας (Ιερά Μητρόπολις Γλυφάδας)


Η αυξανόμενη εκδοτική παραγωγή των τελευταίων ετών βιβλίων και περιοδικών που επιχειρούν τη σύζευξη της ψυχαναλυτικής φιλοσοφίας και της ψυχοθεραπείας με την ορθόδοξη θεολογία εμπνέει ανησυχία. Μια ανησυχία που οπωσδήποτε δεν έχει ως βάση της «το φόβο, την ανασφάλεια, ή το φθόνο», ούτε υπόκειται σε γνωστές, υποκειμενικές ερμηνείες ψυχαναλυτικού τύπου οι οποίες καλύπτονται κάτω από το μανδύα της «επιστήμης»· αλλά μια γνήσια ανησυχία για την επικείμενη αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος, που πόρρω απέχει τόσο από το φανατισμό όσο και από την άκριτη αποδοχή κτιστών, κοσμικών, πεπερασμένων μεθόδων στο χώρο της θεραπευτικής της Εκκλησίας.

Ενθυμήσου τα σπουδαιότερα για την ψυχή σου

Κάθε μέρα θεώρησέ την σαν την τελευταία της ζωή σου και πέρασέ την με εγκράτεια, με φόβο Θεού, προετοιμαζόμενος για τη φοβερή απολογία στο για όλη τη ζωή σου και όλες τις αμαρτίες σου. Κάθε έργο σου αγίασέ το με την προσευχή, με την επίκληση του ονόματος του Θεού. Θυμήσου εκείνο που ειπώθηκε: «Χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν».
Αγάπησε πολύ τον Θεό και βάλε στην ψυχή σου τον Παράδεισο. Αγάπησε τους πλησίον στο όνομα του θεού ,σαν τέκνα του θεού, αρνούμενος τον εαυτό σου σύμφωνα με την εντολή του θεού και όλοι θα είναι φίλοι σου.

Ἡ πρώτη ἐντολή τοῦ Κυρίου εἶναι ἡ μετάνοια

Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ.

 Ή πρώτη εντολή πού δόθηκε από τον Σωτήρα τού κόσμου σ’ όλη ανεξαίρετα την ανθρωπότητα είναι ή εντολή της μετάνοιας: «Άρχισε ό Ιησούς να κηρύσσει και να λέει: “Μετανοείτε, γιατί έφτασε ή βασιλεία των ουρανών”». Αυτή ή εντολή περιέχει και συνενώνει όλες τις υπόλοιπες εντολές. Στους ανθρώπους εκείνους πού δεν κατανοούσαν τη σημασία και τη δύναμη της μετάνοιας, ό Σωτήρας έλεγε συχνά: «Πηγαίνετε να μάθετε τί σημαίνει, “έλεος θέλω και όχι θυσία”». Σημαίνει ότι ό Κύριος, επειδή σπλαχνίστηκε τούς πεσμένους και χαμένους ανθρώπους, χάρισε σ’ όλους τη μετάνοια ως μοναδικό μέσο σωτηρίας• γιατί όλοι βρίσκονταν στην πτώση και στον χαμό. Δεν επιθυμεί και δεν τούς ζητάει θυσίες, για τις όποιες δεν είναι ικανοί, αλλά θέλει να σπλαχνιστούν τον ίδιο τους τον εαυτό, να παραδεχθούν τη συμφορά τους και να λυτρωθούν απ’ αυτήν με τη μετάνοια.

Ἡ ἁγνότητα, ἡ σαρκική ἁμαρτία καί ἡ νοερά προσευχή


Μπορεί κανείς, βέβαια, να διδάξει τη νοερά και καρδιακή προσευχή και σ' έναν αρχάριο, αν αυτός είναι κατάλληλα προετοιμασμένος και ικανός να την ασκήσει. Τέτοιες μορφές σπάνιζαν πολύ και σε περασμένους καιρούς, καιρούς γενικής διαφθοράς των ηθών. Γνώρισα ένα γέροντα με πνευματική σκέψη, πού, έχοντας αποκτήσει την καρδιακή προσευχή, έδινε σχετικές συμβουλές σε κάποιον αρχάριο, πού είχε φυλάξει τη σωματική του αγνεία. Ό αρχάριος εκείνος, προετοιμασμένος από την παιδική του ηλικία για την εγκόλπωση της χριστιανικής ζωής, του μοναχισμού και της νοεράς εργασίας, είχε αρχίσει να αισθάνεται ήδη μέσα του την ενέργεια της προσευχής. Ό γέροντας απέδωσε την εκδήλωση της προσευχητικής ενέργειας στην αγνεία του νέου.

Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία (π. Ιωάννης Ρωμανίδης) ...

Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία (π. Ιωάννης Ρωμανίδης):...: Σε πολλούς επικρατεί η αντίληψις ότι η Ορθοδοξία είναι μία από τις πολλές θρησκείες, που έχει σαν κύρια μέριμνά Της την προετοιμασία των μ...

9 Iανουαρίου Συναξαριστής.Πολυεύκτου Μάρτυρος, Ευτρατίου Θαυματουργού, Βασιλείου και Γρηγορίου Θαυματουργών, Πέτρου Επισκόπου, Αντωνίνας Μάρτυρος, Λαυρεντίου Μάρτυρος, Αδριανού εξ Αγγλίας, Brithwald, Μνήμη του Μεγάλου Σεισμού, Παρθένας Εδεσσαίας, Φιλίππου Μόσχας, Ιωνά του Γέροντος.

Ο Άγιος Πολύευκτος

Ο Άγιος Μάρτυς Πολύευκτος έζησε κατά την εποχή των αυτοκρατόρων Δεκίου (249-251 μ.Χ.) και Ουαλεριανού (251-259 μ.Χ.). Όταν κηρύχθηκε ο διωγμός κατά των Χριστιανών και αυτοί διετάχθησαν να επιστρέψουν στην ειδωλολατρία, υπήρξε ο πρώτος που μαρτύρησε για τον Χριστό στη Μελιτηνή της Αρμενίας, όπου εκτελούσε τα στρατιωτικά του καθήκοντα.
Ο Άγιος Πολύευκτος, χωρίς να δειλιάσει, διεκήρυξε με παρρησία την πίστη του στον Χριστό και με Πνευματική ανδρεία συνέτριψε τα είδωλα που λάτρευαν οι εθνικοί. Οι παραινέσεις του πεθερού του, καθώς και οι θρηνώδεις κραυγές της γυναίκας του, δεν τον κλόνισαν καθόλου. Παρέμεινε σταθερός στην ομολογία του, γεγονός που επιβεβαίωσε και στον Μάρτυρα Νέαρχο, το φίλο του, που φοβόταν μήπως από τα βασανιστήρια αρνηθεί τον Χριστό. Έτσι, λοιπόν, ο Άγιος Πολύευκτος μαρτύρησε διά ξίφους.
Η Σύναξη του Αγίου Μάρτυρος Πολυεύκτου ετελείτο στο σεπτό ναό που ανήγειραν οι πιστοί στον τόπο του μαρτυρίου του, που έκειτο κοντά στην περιοχή του Φιλαδελφίου και του Ταύρου Κωνσταντινουπόλεως.

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Δευτέρας 09-01-12

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.

Απόστολος: Καθολικαί Επιστολαί Πέτρου Α' κεφ. γ΄ 10 - 22

γ΄ 10 - 22

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν Κεφ. Δ΄ 1 - 15

Δ΄ 1 - 15

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Αν η εικόνα του Αγιογραφικού Αναγνώσματος δεν είναι ευκρινής, παρακαλούμε πατήστε κλικ στο http://hristospanagia1.wordpress.com/