Σελίδες

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Δευτέρας 18-06-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. ζ΄ 1 - 14

ζ΄ 1 - 14


Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον Κεφ. Θ΄ 36 - 38 & Ι΄ 1 - 8

Θ΄ 36 - 38 & Ι΄ 1 - 8
                                                           
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

http://hristospanagia1.wordpress.com/

http://www.hristospanagia.gr/

Ἕνας νεοφανής Ἅγιος μέ ἄφθαρτο λείψανο βρέθηκε στήν Ρουμανία!



 
Το λείψανο του μοναχού  Ιωσήφ βρίσκεται στην σκήτη Ραντένι κοντά στην μικρή πόλη Τιργκου Νεαμτς στην Β.Α.Ρουμανία.Στις 7 Νοεμβρίου 2011 έγινε η εκταφή του,επτά χρόνια μετά την κοίμησή του.
Είναι όμως εντυπωσιακός ο βίος του μοναχού Ιωσήφ και δείχνει ότι θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού και ότι ο Θεός δεν σιωπά.Ενάς λυγμός,ένα δάκρυ ένα Κύριε Ελέησον από τα βάθη της ψυχής και ο Θεός όλα τα συγχωρεί.

Κυριακή τῶν Ὁσίων Ἁγιορειτῶν Πατέρων

Την Κυριακή μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων εορτάζεται η μνήμη των οσίων Αγιορειτών Πατέρων. Μεταφέρουμε από τα Προλεγόμενα του βιβλίου «Από την ασκητική και ησυχαστική αγιορείτικη Παράδοση» γλαφυρή περιγραφή αγιασμένων μορφών του Άθωνα:
«Εύρισκες παλαιά Γέροντες στο Άγιον Όρος με το κομποσχοίνι στο χέρι και το σακίδιο στην πλάτη να οδοιπορούν μεγάλες αποστάσεις μέσα στα δύσβατα μονοπάτια. Τα σώματα τους ήταν αποξηραμμένα από την πολυετή άσκηση, τα μάτια τους βαθουλωμένα από τις αγρυπνίες και το στόμα τους ξηρό από τις συνεχείς ενάτες.

Μερικά γεροντάκια ήταν έγκλειστα στα Κελλιά τους. Δεν πήγαιναν στις Καρυές ή στην Δάφνη για προμήθειες, αλλά ο Θεός έστελνε αγγέλους αγάπης, μοναχούς, πού τους βοηθούσαν. Δεν είχαν ανθρώπινες παρηγοριές και κοσμικές ανέσεις, αλλά αισθάνονταν οι ίδιοι αυτάρκεις, ανενδεείς και ήταν τελείως αμέριμνοι. Άλλοι σεβάσμιοι Γέροντες πού έζησαν με υπομονή στο Κοινόβιο και λευκάνθηκαν στην υπακοή και στα διακονήματα, ανέπνεαν τον Θεόν και τον Γέροντα και έφθασαν σε μέτρα απαθείας.

ΑΠΑΤΗ τά περί Ὀρθοδόξων Ρώσων Ἁγίων ὑπέρ ὁμοιοπαθητικής!


ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΑΔΩΝ ΡΩΣΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΑΝ ΓΑΓΡΑΙΝΑ ΔΙΟΧΕΤΕΥΟΥΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΞΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ!

.........................
Άγιοι της ορθοδοξίας και δέχονται την ομοιοπαθητική!Σκέφτηκα πως αν συνέβαινε κατι τέτοιο θα ήταν όντως συνταρακτικό,αν και στην Ορθοδοξία επιτρέπει ο Θεός να κάνουν και οι άγιοι ακόμα λάθη,για λόγους ταπείνωσης και για λόγους που το πνεύμα του Θεού γνωρίζει.Άλλωστε το αλάνθαστο στην ορθοδοξία,δεν ανήκει σε μεμονωμένα πρόσωπα, αλλα στο σύνολο της ορθόδοξης εκκλησίας που τη  καθοδηγεί το  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ, εν χάριτι και αληθεία.
Επίσης μου προκάλεσε απορία ο υπερτονισμός ρώσων Αγίων που και η γλώσσα και η περιοχή είναι δύσκολη για έρευνα των πηγών,καθώς και η απουσία ελλήνων, ή η υποβάθμιση των απόψεών τους,πχ του Παισίου,του Πορφυρίου,που ειναι κάθετα αρνητικές για την ομοιοπαθητική.
Ετσι μιας και ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης,είναι και ο πιο γνωστός,από τους παραπάνω ρώσους, έκανα μια μικρή έρευνα για την πληροφορία-κατηγορία,  ότι εγκαινίασε ομοιοπαθητική κλινική και οτι έβγαλε λέει και λόγο υπέρ της ομοιοπαθητικής.Tα αποτελέσματα ήταν τα εξής συγκλονιστικά:

Κάλεσμα γιά πανεθνική μετάνοια.Σωτήρια σαλπίσματα μετανοίας

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΠΑΝΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
«Πατρικές Συμβουλές Γέροντος ΦιλοθέουΖερβάκου»
Ἀπό τό ἡμερολόγιο τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
ἔτους 2010
Σωτήρια σαλπίσματα μετανοίας
  1. ...Καί ἡ Ἐκκλησία καί ἡ Πολιτεία καί οἱ ἄρχοντες αὐτῶν στίς τωρινές ἡμέρες κοιμοῦνται τόν βαρύτατον ὕπνο τῆς ἀμελείας καί τῆς ραθυμίας, καί ἐάν δέν ξυπνήσουν οἱ ἴδιοι καί δέν ξυπνήσουν τόν κλῆρο καί τόν λαό σέ μετάνοια, σέ ἐργασία τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ, τῶν ἀρετῶν καί τῶν καλῶν ἔργων, θά δώσουν λόγο κατά τήν ἡμέρα τῆς κρίσεως καί θά τιμωρηθοῦν.
  2. Μεγάλη θλίψη πρόκειται νά ἔλθη στούς κατοικούντας τήν γῆ, ὅταν πολλοί ἀπό τούς ἄρχοντες τους εἶναι ὑπηρέτες καί δοῦλοι τοῦ Ἀντιχρίστου!
  3. ...Ὡς φαίνεται ὁ μυστικός καί ὕπουλος πόλεμος τοῦ Ἀντιχρίστου καί τῶν ὑπηρετῶν αὐτοῦ Ἑβραιομασόνων ὅλο καί περισσότερο γίνεται φανερός κατά τῆς Ὀρθοδοξίας καί ἰδίως κατά τοῦ τελευταίου ὀχυροῦ τῆς Ὀρθοδοξίας Ἁγίου Ὄρους...
  4. ... Πρίν ἐπιπέση τό τσεκούρι τῆς θείας δικαιοσύνης, γιά τίς ἁμαρτίες μας, διασώσατε τήν λογική ποίμνη σας, διασώσατε τήν Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί εἰρηνεύσατε αὐτήν· ἀποδιώξτε δέ ἀπό Αὐτήν κάθε ἐχθρό, κάθε καινοτόμο καί νεωτεριστή, ὁ ὁποῖος ἐναντιώνεται στίς Ἀποστολικές καί πατρικές παραδόσεις, καί θά εἶναι πολύς ὁ μισθός σας στούς οὐρανούς.

Ἡ μετάνοια καί ἡ ἐξομολόγηση σώζει τόν ἄνθρωπο _Ἁγ. Κυρίλλου_2η Κατήχηση-4ο μέρος_&_3η Κατήχηση-1ο μέρος_ mp3


Π. Σάββας 2011-03-26_Ἡ μετάνοια καί ἡ ἐξομολόγηση σώζει τόν ἄνθρωπο
_Ἁγ. Κυρίλλου_2η Κατήχηση-4ο μέρος_&_3η Κατήχηση-1ο μέρος_ mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 26-03-2011 (Συνάξη ἀνδρῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία

Εἶναι δυνατή ἡ ἁγνότητα;



Υπάρχουν μερικοί δυστυχισμένοι άνθρωποι, οι οποίοι παρασύρθηκαν στο βούρκο της ανηθικότητας και προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τον εαυτό τους λένε ότι είναι αδύνατη η αγνότητα, άλλοι δε τολμούν και ξεστομίζουν ένα ασύστολο ψέμα, ότι δηλαδή η αγνότητα είναι βλαβερή για την υγεία των νέων.

Αλλά ποια είναι η αλήθεια σ’ αυτό το τόσο σοβαρό για την ψυχοσωματική υγεία των νέων θέμα; Ας το εξετάσουμε αδέλφια μου με πολλή προσοχή και σοβαρότητα. Και πρώτα-πρώτα, ποιος μας ζητάει να ζούμε αγνή και ηθική ζωή; Ο Θεός. Και τι είναι ο Θεός; Είναι ο Ουράνιος και Πανάγαθος Πατέρας μας.

Ποιος επίγειος πατέρας ζητάει από τα παιδιά του να κάνουν κάτι παραπάνω από τις δυνάμεις τους ή κάτι που θα τα βλάψει;

Σατανισμός καί ἀνήλικα

ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΗΛΙΚΑ
 Προσπάθεια προσηλυτισμού στον σκοτεινό, βαθύ, σκληρό και διεστραμμένο σατανισμό στην πόλη της χαράς των παιδιών την Disneyland! 
Ειδικού Συνεργάτη του Αντιαιρετικού Εγκόλπιου

  Εισέβαλαν τα μαύρα καταθλιπτικά, παρασυρμένα θύματα της αποτρόπαιας, αντιανθρώπινης και πλήρως παιδαγωγικά ακατάλληλης γκόθικ σκηνής. Ήλθαν ως εισβολείς στον εύπλαστο και αθώο κόσμο των παιδιών για να διαφημίσουν την αποτυχία τους στο να παλέψουν για την ομορφιά και την φωτεινότητα της ζωής, να μας παρουσιάσουν την παραίτηση από κάθε πολιτισμένη πανανθρώπινη αξία ως ιδανικό για αυτούς και τέλος τη αδυναμία και τη δυσλειτουργία τους να σχετιστούν υγιώς με τους συνανθρώπους τους.

Πειρασμοί.δ' μέρος

 
«Μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται» (Ματθ. Ε΄. )
Ἀπό τό βιβλίο «Πνευματικές Νουθεσίες»
Ὁσίου Μακαρίου τῆς Ὄπτινα
(ἀποσπάσματα ἐπιστολῶν)
Δεῖτε ἐδῶ:γ' μέρος
4. Πειρασμοί
Πρόσεξε καλά, μήν ἐπιχειρεῖς σωματικές καί πνευματικές ἀσκήσεις πού ξεπερνοῦν τήν ἀντοχή σου. Καί ἀφοῦ ταλαιπωρεῖσαι ἀπό πονηρούς λογισμούς, γνώριζε ὅτι ἡ ἁπλή προσβολή δέν εἶναι ἁμαρτία. Μέ τήν προσβολή δοκιμάζεται μόνο ἡ ποιότητα τῆς προαιρέσεως καί τῆς ἀγωνιστικότητός μας. Εἴμαστε ἐλεύθεροι νά ὑποκύψουμε στήν προτροπή τῶν λογισμῶν ἤ νά τούς ἀπομακρύνουμε. Ὅταν ὅμως ἕνας δαιμονικός λογισμός, μετά τήν προσβολή, γίνει ἀποδεκτός καί συμπλεχθεῖ μέσα μας μέ τό ἀντίστοιχο πάθος, τότε ἔχουμε ἁμαρτήσει καί πρέπει νά μετανοήσουμε.

Ἡ ἁγιογράφος Κλεονίκη Συμεωνίδου - Σταυροφόρος τῆς ὑπομονῆς καί νικηφόρος


Η αγιογράφος Κλεονίκη Συμεωνίδου (1967 - 2005)

Σταυροφόρος της υπομονής και νικηφόρος 
Η Κλεονίκη γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1967 - 30 Ιουνίου, εορτή των αγίων Αποστόλων.
Σε ηλικία 8 ετών έγιναν έκδηλα τα συμπτώματα της μυοπάθειας: λύγιζαν τα γόνατά της και έπεφτε κάτω εύκολα, είχε αστάθεια, κούτσαινε και πήγαινε τοίχο - τοίχο για να μην πέσει κάτω. Με πολύ κόπο πήγαινε σχολείο, ώσπου στην Στ' τάξη του Δημοτικού, αφού πήγε 2 μήνες -κι εκείνο στην αγκαλιά της μητέρας της- σταμάτησε την εκπαίδευση. Επειδή όμως αγαπούσε πολύ τα γράμματα, συνέχισε να μελετάει στο σπίτι. Είχε μεγάλη ευχέρεια στο διάβασμα και πολύ καλή μνήμη. 
Αρχικά είχε κινητικές δυσκολίες. Για να ανεβεί τα σκαλιά πίεζε τα γόνατά της και πατούσε στις μύτες των ποδιών. Αργότερα επιδεινώθηκε η κατάστασή της. Σαν παιδί που ήταν δεν έπαιζε παρά μόνον κρατούσε το σχοινάκι. 
Από την ηλικία των 14 ετών σχεδόν, χρησιμοποιούσε το αναπηρικό καρότσι για 24 χρόνια μέχρι το θάνατό της. 
Η μητέρα της την «συναρμολογούσε» κάθε μέρα, γιατί τα άκρα της ήταν πολύ χαλαρά, σα λυμένα. 

Γέροντας Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, "Κανένα κόμμα δέν ἐκφράζει τόν Χριστιανό"

Τί να ψηφίσω στις εκλογές;
 
Γέροντος Επιφανίου Θεοδωροπούλου
-Γέροντα τι να ψηφίσουμε στις εκλογές;

-«Οὐκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν»(1). «Ημών το πολίτευμα εν ουρανοίς υπάρχει»(2). Επειδή, όμως, είμαστε πολίτες και αυτής της γης, αυτής της χώρας, όταν έλθη η ώρα να πάμε στις κάλπες, δέν θα είμεθα προσκολλημένοι σε καταστάσεις και σε κόμματα η σε πρόσωπα. Κανένα κόμμα δεν μας εκφράζει. Κάθε φορά, λοιπόν, θα σκεπτώμεθα, ποιό είναι ολιγώτερον κακό για την χώρα μας. Κατά περιστάσεις. Άλλοτε μπορεί να είναι το ένα, άλλοτε μπορεί να είναι το άλλο. Θα ψηφίζουμε με αρχή, «το μη χείρον, βέλτιστον»..

Ὁ πνευματικά ὑγιής ἔχει τήν πρός Θεόν ἀγάπη, καί τήν ταπείνωση, πού τόν ἐλευθερώνουν ἀπό τήν ἐγωιστική αὐτοφυλάκιση τῆς κατάθλιψης.


  Β΄ ΜΕΡΟΣ

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 

4) Χαρακτηριστικά τοῦ θεραπευμένου ἀνθρώπου.

Ὁ πνευματικά ὑγιής ἄνθρωπος μέ τήν προσευχή, τήν γεμάτη ἀγάπη πρός τόν Θεό, μεταβάλλει τήν κατάθλιψη σέ χαρά. Οἱ Ἅγιοι «εἶχαν εὕρει τρόπο», δίδασκε ὁ Γέροντας, «νά μεταβάλλουν τήν κατάθλιψη σέ χαρά»366. Τό κάνανε μέ τό δόσιμο στόν Θεό. Ὁ Γέροντας γνώριζε πάρα πολλά γύρω ἀπό αὐτά τά λεγόμενα «ψυχολογικά» καί τούς «λεγόμενους ψυχιάτρους»367. Ὁ πνευματικά ὑγιής ἔχει τήν πρός Θεόν ἀγάπη, καί τήν ταπείνωση, πού τόν ἐλευθερώνουν ἀπό τήν ἐγωιστική αὐτοφυλάκιση τῆς κατάθλιψης.

Ἡ προσευχή του, ἡ ὁποία γίνεται «μέ λαχτάρα»368, εἶναι τό ἀντιφάρμακο στήν κατάθλιψη, διότι αὐτή ἡ προσευχή ὁδηγεῖ στήν πρός τόν Θεόν ἀγάπη καί στήν γνήσια ταπείνωση. Τό κύριον αἴτιον τῆς κατάθλιψης, τῆς νωθρότητος, τῆς ἀκηδίας, τῆς τεμπελιᾶς καί γενικά τῶν λεγόμενων «ψυχολογικῶν προβλημάτων» εἶναι, σύμφωνα μέ τόν Γέροντα, ὁ «μεγάλος ἐγωισμός»369.

Ἀνάγκη μεταγλωττίσεως ἤ μή τῶν κειμένων τῆς Ὀρθοδόξου λατρείας μας (Σεβ. Μητροπολίτης Ἡλείας Γερμανός)

Εδιάβασα με προσοχή στην ιστοσελίδα σας της 6-6-2012 την εισήγησι της κ. Δήμητρας Κούκουρα, Καθηγήτριας του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ., στο Γ Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο που διοργάνωσε ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ με θέμα «Η δυναμική της Ελληνικής γλώσσας και η παγιωμένη γλώσσα των βιβλικών και λειτουργικών κειμένων» και δια να συμβάλω στην αρτιώτερη εξέτασι του θέματος και δια να γίνη ευρύτερη συζήτησι, παρακαλώ να δημοσιεύσετε έρευνα που έγινε στην Μητρόπολί μας, ως και μία δεύτερη που επραγματοποίησε η ειδική Εταιρεία Δημοσκοπήσεων Καπα Reserch, σχετικές με το πόσο κατανοούνται τα κείμενα της ορθοδόξου Λατρείας μας σήμερα από τους Έλληνες Ορθοδόξους Χριστιανούς.



Α. Τι απέδειξεν Έρευνα σε Μαθητές –τριες Σχολείων της Ηλείας .

1. Δια να φανή πόσον γίνονται κατανοητά ἤ μη από τους εκκλησιαζομένους χριστιανούς τα κείμενα της Ορθοδόξου Λατρείας μας σήμερα, παρεκάλεσα Κληρικούς Θεολόγους Καθηγητάς Γυμνασίου και Λυκείου να πραγματοποιήσουν έρευνα στις τάξεις τους δια το πόσον οι μαθητές τους κατανοούν τα κείμενα της θείας Λειτουργίας.  

Συγκεκριμένα έδωκαν στους Μαθητές/τριές τους τους εξής δύο ύμνους:

Πρώτον: "Πατέρα, Υιόν και Άγιον Πνεύμα, Τριάδα ομοούσιον και αχώριστον".

Κυριακή Β' Ματθαίου (Ματθ. δ΄ 18-23)



ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(Ματθ. δ΄ 18-23)

Με πολλά πράγματα μπορεί να ασχοληθεί ο άνθρωπος και πολλά επαγγέλματα μπορούν να εργάζονται οι Χριστιανοί. Επαγγέλματα, τα οποία εννοείται, δεν έρχονται σε αντίθεση με το θέλημα του Θεού και το χριστιανικό ήθος. Επαγγέλματα και λειτουργήματα, τα οποία είναι τίμια και προάγουν την επαγγελματική και κοινωνική εν γένει ζωή των ανθρώπων. Άλλωστε, ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς, ευλόγησε όπως βλέπουμε την εργασία και μάλιστα αυτή την χειρωνακτική, αφού έως τριάντα ετών εργαζόταν την τέχνη του μαραγκού!
Αλλ’ εάν υπάρχει ένα λειτούργημα, ένα θα λέγαμε μοναδικό ουράνιο διακόνημα, το οποίο έχει την αρχή του στον ίδιο τον Κύριο, αυτό είναι η «αλιεία των ψυχών»! Έργο ιερότατο που το ανέθεσε ο αρχηγός της πίστεώς μας διά των αγίων του Αποστόλων, σ’ όλη την Εκκλησία Του!

Ἅγιος Ἐφραίμ, πατριάρχης τῶν Σέρβων (†1399)

Αγιορείτης Άγιος Μνήμη 15 Ιουνίου

Ήταν υιός ιερέως από τη Βουλγαρία και από νέος πόθησε την ασκητική ζωή. Όταν οι γονείς του θέλησαν να τον νυμφεύσουν, έφυγε για το Άγιον Όρος και, έγινε μοναχός στη μονή Χιλανδαρίου.
Αργότερα επέστρεψε στη Σερβία και ασκήθηκε στην Κλεισούρα του ποταμού Ίμπα και το μοναστήρι του Ντέτσανη. Πατριάρχευσε δύο φορές (1375-1379 και 1389-1392). Την πρώτη φορά παραιτήθηκε οικειοθελώς και επέστρεψε στην ποθητή του έρημο. 

17 Ιουνίου Συναξαριστής. Μανουήλ, Σαβέλ & Ισμαήλ, Ισαύρου και των συν αυτώ, Υπατίου Οσίου, Φιλονείδη Ιερομάρτυρα, Ιωσήφ Οσίου, Πιώρ Οσίου, Αlban,Ἅγιος Ἀντίδιος,Ἅγιος Μοντανὸς,Ὅσιος Βησσαρίων,Ὅσιος Ἄβιτος,Ἅγιος Ἰμέριος,Ἅγιος Νέκταν,Ὅσιοι Ἀδούλφιος καὶ Βοτούλφιος ὁ Ὁμολογητής,Ἅγιος Γουνδούλφιος,Ὅσιος Ἐρβέος,Ἅγιος Σάλβα,Ὅσιοι Ἰσαάκ, Κλήμης, Κύριλλος, Νικήτας καὶ Νικηφόρος ἐκ Ρωσίας,Ὅσιος Ἀνανίας.

Οι Άγιοι Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ οἱ Μάρτυρες


Οι Άγιοι Μάρτυρες Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ κατάγονταν ἀπὸ τὴν Περσία, ἦσαν ἀδελφοὶ καὶ ἄθλη σαν κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.).

Ὁ πατέρ ας τους ἦταν πυρολάτρης, ὅπως ὅλοι οἱ Πέρσες. Ἡ μητέρα του ὅμως, εὐσεβέστατη Χριστιαν ή, ἐμπιστεύθηκε αὐτοὺς στὸν εὐλαβὴ πρεσβύτερο Εὔνικο, γιὰ τὴ χριστιανικὴ αὐτῶν ἀγωγὴ καὶ μόρφωση. Στρατιωτικοὶ τὸ ἐπάγγελμα, ἀπεστάλησαν ὑπὸ τοῦ βασιλέως τῶν Περσῶν Βαλτάνου στὴν Κωνσταντινούπολη ὡς πρεσβευτὲς εἰρήνης.
Ἀφιχθέντες στὴ Χαλκηδόν α εἶδαν τὸν αὐτοκράτορα Ἰουλιανὸ νὰ προσφέρει θυσία στὰ εἴδωλα, μὲ τὴν παρουσία πλήθους κόσμου, κατοίκων τῆς πόλεως, οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦσαν τὴν εἰδωλολατρικὴ πλάνη.
Τοῦτο τοὺς ἐλύπησε πολὺ καὶ οἰκτείρησαν τὸ κράτος, ὁ ἀρχηγὸς τοῦ ὁποίου ἔγινε ἔνοχος τέτοιας ἀσέβειας.