Σελίδες

Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012

Πατρικές νουθεσίες Γέροντος Πορφυρίου



Γέροντος ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ (1906-1991)
Από πατρικές νουθεσίες του
* Μια θρησκεία μόνον είναι, η Ορθόδοξος Χριστιανική Θρησκεία. Και το πνεύμα αυτό το ορθόδοξον είναι το αληθές. Τα άλλα πνεύματα, είναι πνεύματα πλάνης και οι διδασκαλίες είναι μπερδεμένες.
* Και διάβολος υπάρχει και όλα όπως τα γράφει η Γραφή υπάρχουνε. Και διάβολος και κόλαση και όλα.
* Ο άνθρωπος έχει φτιάξει πολλούς θεούς, και οι θεοί είναι πάρα πολλοί. Ακόμη και αυτοί οι άσωτοι, οι άθεοι πιστεύουνε στον Θεό, όχι στον αληθινό, αλλά εις την σάρκα, εις τα πάθη, στην ύλη..., όλοι κάτι λατρεύουνε... Σ' αυτό που λατρεύει κανείς σ' αυτό δουλεύει. Δηλαδή είσαι πόρνος, είσαι άνθρωπος της σαρκός, δουλεύεις για την σάρκα, για την ύλη.
* ... η αλήθεια είναι στην Ορθοδοξία... Υπάρχουν πολλά φώτα, που βλέπει κανείς και εντυπωσιάζεται, μα ένα είναι το φως το αληθινόν...

Ἡ πιό παρεξηγημένη Ἱερή Παροιμία


"Ασθενής και ωδιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει"
                              και όχι "Ασθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει":

 
"Σε ποιες περιπτώσεις μπορούμε θεμιτά και νόμιμα να καταλύσουμε την νηστεία; είναι ένα σύνηθες ερώτημα πιστών προς τους ιερείς και ιδιαίτερα προς τους πνευματικούς - εξομολόγους. "Aσθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει", είναι μια εξίσου συνηθισμένη απάντηση.

Πρόκειται όμως για μια παρεξήγηση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι παροιμίες αποτελούν καταστάλλαγμα της μακρόχρονης εμπειρίας των ανθρώπων. Kαι για τον λόγο αυτό αναγνωρίστηκαν παντού και πάντοτε ως αναμφισβήτητες αλήθειες.
Mία από τις παροιμίες αυτές είναι και η "ασθενής και ωδιπόρος (ή ωδειπόρος) αμαρτίαν ουκ έχει". Mε απλούστερα λόγια: "Ο άρρωστος και η έγκυος γυναίκα δεν αμαρτάνει εάν δεν νηστέψει".

Γιά τήν χριστιανική συνέπεια καί ἀσυνέπειά μας.δ' μέρος


 
«Πατρικές Συμβουλές Γέροντος ΦιλοθέουΖερβάκου»
Ἀπό τό ἡμερολόγιο τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
ἔτους 2010

Δεῖτε ἐδῶ:γ' μέρος
Γιά τήν χριστιανική συνέπεια καί ἀσυνέπειά μας
  • Ἄς προσέξουμε, ἀγαπητοί, καί ἄς ἐξετάσουμε καλά τόν ἑαυτό μας, μήπως πίστη μας στερουμένη ἀπό τά καλά ἔργα, εἶναι πίστη νεκρή; Μήπως βρεθοῦμε θεομπαίχτες κατά τήν φοβερή Δεύτερη τοῦ Κυρίου ἔλευση; Ἄς φροντίσουμε νά ἀποκτήσουμε τήν ἀληθινή πίστη, πού ἐνεργεῖται μέ τά καλά ἔργα τῆς ἀγάπης...
πίστη ἀληθινή ὁδηγεῖ τόν ἄνθρωπο στήν τελεία ἀγάπη πρός τόν Θεό καί τόν πλησίον. Ἐάν ὑπῆρχε ἐπάνω στήν γῆ θερμή πίστη, μέ τά ἔργα τῆς ἀγάπης, δέν θά ὑπῆρχαν ἄνθρωποι φθονεροί, ὑπερήφανοι, ἅρπαγες, ψεῦτες, κλέπτες, πλεονέκτες, ἄδικοι, συκοφάντες, πόρνοι, μοιχοί, διεφθαρμένοι, μέθυσοι, ἐγκληματίες, φονεῖς, βλάσφημοι, ἀσεβεῖς, κακόδοξοι, καταφρονητές καί παραβάτες τῶν ἐντολῶν τοῦ Κυρίου.

Προσφέρεται θυσία˙ δέν πρέπει νά παρίστανται τά πάθη


Πρέπει να έχουμε μπροστά μας στα μάτια μας την απόφασι του Θεού και τότε θα σβήσουν όλα τα κακά. Στις προσευχές μπορούμε να είμαστε προσεκτικοί με τον εξής τρόπο˙ αν σκεπτώμαστε με Ποιον συνομιλούμε, αν αναλογιζώμαστε ότι προσφέρουμε θυσία και κρατάμε στα χέρια μας μαχαίρι και ξύλα και φωτιά˙ αν ανοίξουμε με την σκέψη μας τις πύλες του ουρανού, αν μεταφερθούμε εκεί, και, παίρνοντας την μάχαιρα του Πνεύματος την βυθίσουμε στο λαιμό του σφαγίου και προσφέρουμε σ’ Αυτόν ως θυσία νήψι και χύσουμε δάκρυα μπροστά Του.  Τέτοιο είναι το αίμα του σφαγίου αυτού˙ με τέτοια σφαγή βάφεται κόκκινο εκείνο το θυσιαστήριο. Μην αφήσης λοιπόν κανένα από τους ανθρώπινους λογισμούς να κατέχη τότε την ψυχή σου.

Συζυγία.γ'

 «Μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοί υἱοί Θεοῦ κληθήσονται» (Ματθ. Ε΄. 9)
Ἀπό τό βιβλίο «Πνευματικές Νουθεσίες»
Ὁσίου Μακαρίου τῆς Ὄπτινα
(ἀποσπάσματα ἐπιστολῶν)

Δεῖτε ἐδῶ:β' μέρος
1. Συζυγία

Εἶναι πράγματι σοβαρό τό δίλημμά σου: Εἶσαι ὑποχρεωμένη νά ἐπιλέξεις ἀπό δυό τρόπους ἐνέργειας τόν ἕνα. Ἀλλά καί οἱ δυόἄν θέλουμε νά δοῦμε τά πράγματα μέ ἀπόλυτη ἀκρίβειαἔχουν κάποιο ἀδύνατο σημεῖο. καθένας τό δικό του. Ἄν δηλαδή δώσεις αὐτά τά χρήματα στόν ἄντρα σου, θά ἀθετήσεις τήν ἐντολή τῆς ὑπακοῆς στούς γονεῖς, ἀφοῦ μητέρα σου σοῦ ἀπαγόρεψε ρητά νά τό κάνεις. Ἄν πάλι τοῦ τά ἀρνηθεῖς, θά παραβιάσεις τήν οὐσία τοῦ μεγάλου μυστηρίου τοῦ γάμου: «Καταλείψει ἄνθρωπος τόν πατέρα αὐτοῦ καί τήν μητέρα καί προσκολληθήσεται πρός τήν γυναῖκα αὐτοῦ, καί ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν» (Ἐφεσ. 5. 31).

Νέα ἱστοσελίδα: Κύριος Ἰησοῦς Χριστός-Ὑπεραγία Θεοτόκος (http://www.hristospanagia.gr)




Σύν Θεῷ, μέ τίς πρεσβεῖες τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, πάντων τῶν Ἁγίων  καί μέ τίς εὐχές τοῦ Γέροντά μας καί ὅλων τῶν πνευματικῶν ἀδελφῶν λειτουργεῖ ἡ νέα μας ἱστοσελίδα :

Κύριος Ἰησοῦς Χριστός-Ὑπεραγία Θεοτόκος

Ὅσοι κοπίασαν καί κοπιάζουν γιαυτήν παρακαλοῦν ὅπως εὔχεσθε, ὥστε νά λειτουργήσει πρός δόξαν τοῦ ἐν Τριάδι Θεοῦ μας καί πρός πνευματική ὠφέλειαν - οἰκοδομή ὅλων τῶν ὀρθοδόξων. 

Ἡ νέα ἱστοσελίδα ἀφιερώνεται στόν ἀρχηγό τῆς πίστης μας Κύριον Ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν καί στήν Παναγία Μητέρα Του, τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο.

Ἀνακοίνωση Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης γιά τό ἐπικείμενο gay pride festival στή Θεσσαλονίκη


Ἐν Θεσσαλονίκη τῆ 21-6-2012
Δελτίο Τύπου

Ἡ Ἱερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ἀνακοινώνει τά ἑξῆς:
Ἐπληροφορηθήκαμε ἀπό τό διαδίκτυο ὅτι στήν πόλη τῆς Θεσσαλονίκης διοργανώνονται αὔριο Παρασκευή 22 καί μεθαύριο Σάββατο 23 Ἰουνίου ἐκδηλώσεις (1ο gay pride festival) προκειμένου νά ἐμφανισθοῦν δημόσια καί νά δώσουν τό παρόν στή ζωή τῆς πόλεως, ἄνθρωποι οἱ ὁποῖοι λένε ὅτι εἶναι ὁμοφυλόφιλοι καί διακηρύσσουν αὐτή τους τήν ἐκτροπή ἀπό τήν φυσική ζωή τῶν ἀνθρώπων.

Τό γεγονός αὐτό μᾶς ἔχει καταθλίψει ἐπειδή αὐτό τοῦτο εἶναι ἀπαράδεκτο γιά τά ἤθη καί ἔθιμα τῆς πόλεώς μας, ἀλλά καί διότι ἐν συνέχεια δέν μποροῦμε νά φανταστοῦμε ὅτι ἐκτροπές καί διαστροφές στή ζωή τῶν ἀνθρώπων πού ὀφείλονται σέ σατανική ἤ ἀνθρώπινη παρέμβαση, μποροῦν νά ἐπισημοποιοῦνται καί νά προβάλλωνται δημόσια, διότι εἶναι ἀδύνατον νά γίνουν ἀποδεκτά τά φαινόμενα αὐτά στήν κοινή γνώμη.

Ἡ ἁπλοϊκή χωριάτισσα καί ὁ γερμανός στρατιώτης

Και παραθέτω τώρα μιαν εξιστόρηση που έχω από ένα νεαρό Πολωνό φίλο μου που οι Γερμανοί τον ανάγκασαν να κάνη το διερ­μηνέα στο ρωσικό μέτωπο (κατόπι αυτός μπόρεσε να διαφυγή και να πάρη μέρος στην αντίσταση). 
Στή διάρκεια του πρώτου χειμώ­να της εκστρατείας στη Ρωσία, μ' ένα φοβερό κρύο 35 βαθμών κάτω απ' το μηδέν, βρισκόταν μ' ένα νεαρό Γερμανό αξιωματικό σ' ένα αυτοκίνητο πάνω στον κύριο δρόμο. Και οί δυο τους τουρτούριζαν παγωμένοι απ' το κρύο. Αποφάσισαν να σταματήσουν στο πρώτο αχερόσκεπο καλύβι του πρώτου χωριού που θα συναντούσαν, για να ζεσταθούν λιγάκι. 

Θεία Λειτουργία: Ἡ ἰσχυρότερη προσευχή.

  ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ



Θεία  Λειτουργία: Ἡ ἰσχυρότερη προσευχή.

Κατ’ ἐξοχήν ἰσχυρή προσευχή εἶναι ἡ «εὐχή τῆς «Ἁγίας Ἀναφορᾶς»: ἡ ἐπίκληση τοῦ ἱερέα κατά τόν καθαγια­σμό τῶν Τιμίων Δώρων στή Θ. Εὐχαριστία. «Τόσο ξεπερνάει ἡ λατρεία (μέ τή Θεία   εὐχαριστία) καί ἡ πρός τόν Θεό ἐξιλέωση καί ἱκεσία μέσα ἀπό τήν σεβάσμια ἱερωσύνη, κάθε ψαλμωδία καί προσευχή, ὅσο ξεπερνάει στή λάμψη ὁ ἥλιος τά ἀστέρια. Γιατί στή Θεία Λειτουργία θυσιάζουμε καί βάζουμε μπροστά μας καί προσφέρουμε γιά τήν ἐξιλέωσή μας τόν ἴδιο τόν Μονογενή Υἱό τοῦ Θεοῦ, πού θυσιάστηκε γιά τούς ἁμαρτωλούς χωρίς ἀντάλλαγμα, ἀπό φιλανθρωπία....

14ο Κεφ. «Ὁ ἥλιος ἔγνω τήν δύσιν αὐτοῦ»α' μέρος

   Βίος καί πολιτεία
τοῦ ὁσίου Μαξίμου τοῦ Καυσοκαλύβη
(10ο Μέρος – Τελευταῖο)
Ἀπό τό βιβλίο «Ὅσιος Μάξιμος ὁ Καυσοκαλύβης»

14ο Κεφ. «Ὁ ἥλιος ἔγνω τήν δύσιν αὐτοῦ»
Εἶναι ἄπειρες οἱ θαυματουργίες, οἱ προφητεῖες καί οἱ διδασκαλίες τοῦ ὁσίου Μαξίμου. Ὅλες ἀφιερωμένες στή δόξα τοῦ Θεοῦ καί στήν ὠφέλεια τοῦ πλησίον. Τίποτα γιά τή δική του δόξα, ἄν καί ὁ Θεός τόν δόξαζε μέ τό δικό Του τρόπο, ἁπλώνοντας τήν ὁσιακή του φήμη παντοῦ.
Στή σπηλιά τῶν Καυσοκαλυβίων, πού τή διαμόρφωσε σάν καλύβα, ἔζησε ὁ ἐπίγειος αὐτός ἄγγελος δεκατέσσερα χρόνια. Μετά ἦρθε κοντά στή Λαύρα τόσο, ὅσο ν᾿ ἀκούει τίς γλυκόηχες καμπάνες της. Ἔστησε κι ἐκεῖ τήν τελευταία πιά καλύβα του καί περίμενε εἰρηνικά τό τέλος, συνεχίζοντας τήν ἰσάγγελη πολιτεία του, τή σκληρή ἄσκηση, τήν παντελή ἐγκατάλειψη στό ἔλεος τοῦ Θεοῦ, τήν καλλιέργεια τῆς καρδιακῆς προσευχῆς.

Δεκάλογος τῆς κατά Χριστόν νομοθεσίας. Αγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς. Μέρος Α'

 Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς 
 Δεκάλογος της κατά Χριστόν νομοθεσίας  
Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών, δ΄τόμος

Ο Κύριος, ο Θεός σου, είναι ένας Κύριος(Δευτ. 6, 4), που αναγνωρίζεται ως Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα. Ο Πατέρας είναι αγέννητος.
Ο Υιός έχει γεννηθεί από τον Πατέρα ανάρχως, αχρόνως και απαθώς, ως Λόγος. Αυτός, επειδή έχρισε από τον εαυτό Του την ανθρώπινη φύση που έλαβε από εμάς, ονομάστηκε Χριστός. Το Άγιο Πνεύμα προέρχεται από τον Πατέρα, όχι όμως με γέννηση, αλλά με εκπόρευση. Αυτός είναι ο μόνος Θεός.

Αυτός είναι ο αληθινός Θεός, ο ένας Κύριος σε τρεις υποστάσεις, Πατέρα, Υιού και Αγίου Πνεύματος, που δε διαιρείται κατά τη φύση και τη βουλή και τη δόξα, τη δύναμη και την ενέργεια και όλα τα γνωρίσματα της θεότητας. Αυτόν μόνο θα αγαπήσεις και Αυτόν μόνο θα λατρέψεις με όλη τη διάνοιά σου και με όλη την καρδιά σου και με όλη τη δύναμή σου(Δευτ. 6, 5).

Εἶναι οἱ μαῦροι ὑπάνθρωποι;


 ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΥΡΟΙ, ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ;
Απόσπασμα από το βιβλίο «ΕΝΑΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ» του Αρχιμ. Χριστοδούλου, πραγματικά επίκαιρο, αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους πιστεύουν ότι μπορούν να υπηρετούν δυο Κυρίους…

   Κάποτε που ήμουνα μαζί με το Γέροντα στο κελλί του, βρήκα την ευκαιρία να λύσω μία απορία μου σχετικά με τη μαύρη φυλή. Με απασχολούσε, αν έχη κανένα κακό αντίκτυπο στην ψυχή τους το χρώμα του σώματος. Μήπως ο Θεός τους αποστρέφεται; Γιατί, καθώς πίστευα, δεν υπήρχαν από τη φυλή τους άνθρωποι που ν' αγωνίσθηκαν και να σώθηκαν. Δεν είχα ακούσει ποτέ για μαύρο που να ευαρέστησε στον Θεό.
Θα σου απαντήσω, μου είπε ο άγιος. Οι Αιθίοπες γενεαλογικώς κατάγονταν από τον Σημ. Και έχουμε πολλούς που κάλεσε ο Θεός στη Βασιλεία Του από τη φυλή τους. Έλαμψε μάλιστα η αρετή τους και με θαύματα. Θα σου διηγηθώ τρία παραδείγματα.
Σε παλαιότερα χρόνια ζούσε ένας τέτοιος μαύρος ληστής.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ:Σταυροί ἐμφανίζονται στήν Ἁγία Σοφία!

15

       Ένα απίστευτο φαινόμενο λαμβάνει χώρα στην Αγία Σοφία. Πάνω από τους ασβεστωμένους τοίχους εμφανίζονται σταυροί!

Το παράδοξο για όλους εμάς που δεν κατέχουμε την τέχνη της αγιογραφικής... είναι ότι τα ψηφιδωτά καλύφθηκαν από παχύ στρώμα ασβέστη (περίπου δύο δάχτυλα), όπως φαίνεται και σε συγκεκριμένη φωτογραφία, για να καλύψουν τα χριστιανικά σύμβολα και επάνω στον ασβέστη εμφανίστηκαν αυτοί οι σταυροί.

Και δίκαια αναρωτιέται ο επισκέπτης, αφού δεν τους έβαψε μετέπειτα κάποιος, είναι δυνατόν να «πότισαν» από τον τοίχο μέχρι την εξωτερική στρώση του σοβά;

Και γιατί να εμφανιστούν μόνο οι σταυροί και να μην εμφανιστούν και οι υπόλοιπες τοιχογραφίες-αγιογραφίες, οι οποίες είναι και σε ψηφιδωτή μορφή (δηλαδή αποκλείεται ο «τυχαίος» εμποτισμός, αφού το επιστρωθέν υλικό είναι ψηφίδα);

Τά δάκρυα τοῦ μητροπολίτου Ἀμφιλοχίου



Τα δάκρυα του μητροπολίτου Αμφιλοχίου

(Μητροπολίτη Ράσκας Αρτέμιου)
Την ημέρα του εορτασμού του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς 14 Ιουνίου 2012 εις τη μονή Τσέλιε κοντά στο Valjevo, μπροστά στους λίγους προσκυνητές διεξήχθη μια πρωτοφανής σκηνή. Ο μητροπολίτης Αμφιλόχιος επάνω στον τάφο του αγίου Γέροντος εξεφώνησε ένα βαθύ εξομολογητικό, αλλ’ ευσεβιστικής χροιάς λόγο.
Άρχισε με τα δάκρυα, όπως κάθε ειλικρινά μετανοημένος αμαρτωλός θα άρχιζε την εξομολόγησή του: «Αββά! Συγχώρεσε Αββά! Συγχώρεσε Αββά!...». Και αντί να συνεχίσει να απαριθμεί τις αμαρτίες και τα παραπτώματά του (σ. μτφρ.: προς τον γέροντά του άγιο Ιουστίνο) δια τα οποία μετανοεί και ζητάει συγχώρηση (και είχε όντως λόγους να μετανοεί), αυτός συνέχισε όχι μόνο με δικαιολογίες αλλά και με απίθανα ψέματα και κατηγορίες για τον πλησίον του. Και ποιον άλλον θα κατηγορούσε παρά τον αδελφόν του Αρτέμιον; Γι΄ αυτόν με σπαραξικάρδια φωνή και δάκρυα έλεγε:

Ἡ πίστη εἶναι σάν τήν φωτιά καί ἡ ἀπιστία σάν τόν πάγο.

Αποφθέγματα του γέροντος Αμβροσίου Λάζαρη.
Ο πιστός είναι σαν τη φωτιά και ο άπιστοι σαν τον πάγο. Η φωτιά, που είναι η αγάπη, τον λιώνει τον πάγο, ενώ ο πάγος δεν μπορεί να λιώσει ή να κάψει τη φωτιά. Αυτή τη φλόγα που έχουμε πρέπει να τη μεγαλώσουμε και όχι να τη σβήσουμε. Πώς; Με την προσευχή. Και θα βλέπουμε όλους τους ανθρώπους σαν να είναι εικόνες Θεού. 

http://leimwnas.blogspot.gr/2012/06/blog-post_04.html